(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Kiitos kommenteista :hug:
Täällä nyt onneksi menee jo hieman paremmmin tuon miehen kanssa. Kyllä se kovasti on lupaillut pysyä rinnalla, eikä ole perunut sanojaan enää. Ollut taas jopa innoissaan tulevasta, mutta eihän se oikein ole omaa luottamusta palauttanut, mutta näillä nyt mennään etiäpäin.

Aivan ihani masukuvia profiilikuvissa ja tuolla pinossa :heart: Hitsi kumpa itselläkin olisi semmonen söpö vauvamasu kuvattavaksi asti, mutta ei. Jos ei tiedä, niin ei kyllä millään voi huomata meikäläisen raskautta. Lähinnä tuo vatsanseutu näyttää siltä, että ylimääräistä rasvaa olisi vain kertynyt jonkinverran lisää. :LOL: Toisaalta ehkä ihan hyvä näin, kun varmasti vatsa kerkeää ennenpitkää tielle asti etenkin kun viikot menee niin älyttömän nopeasti.

LilyM & Onni rv 17+1
 
onpas täällä palstalla ollu hiljanen päivä, harvinaista :D
mutta eipä oikeen itellekään kummia -töihin lähtöö suunnittelen..jipii, känniapinat kutsuu |O
mua ahdistaa suunnattomasti et kaikki vaatteet alkaa kiristää ja puristaa ja aaaargh.. vaik painoo ei oo tullu paljoa lisää ni tuntuu silti et vaatteet kiristää muualtaki ku mahan kohdalta, olin viikon pois töistä ku olin sairaana ja sit vapaat päälle ni eilen ku laitoin työhousut jalkaan ni tuntu et tukehtuu -en tykää!!

liikkeet oon tuntenu nyt jo useemman viikon ja tänään tunsin ekakerran masun päältä potkuja ku käsi oli masulla -siitä ne vahvistuu :heart:

mutta juu, tää lähtee tappelee noi pari termiittiä iltapalalle ja nukkuu et pääsee ite töihin, hyvin säilyy sopu parisuhteessa ku ovella vaihdetaan auton avaimet ku mä meen kympiks töihin ja toinen pääsee ysiltä :D

pikkumökö + elmo-elmeri (työnimi vahvistunut vihdoin..)
 
Nyt kyllä tunsin Sepon! Ihan varmana! Eikä se ollu mikään söpö pikku perhosen siiven kosketus vaan kunnon kaalimadon muljahdus! :D

Hyvä minä, hyvä me, hyvä meidän joukkue!

Nacu + Seppo 16+4


ps. Valmistaudun vaippasotaan: http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2IQ0WQVT5
 
Täälä ollaan taas vaihteeksi elävien ja terveiden kirjoissa ja toivottavasti pysytäänkin,en jaksa nimittäin enää yhtään pääkipua enkä oksentelua... Migreeni meinas pukata päälle mutta otin panacodin,se onneksi auttoi,oisin muuten lähtenyt sairaalaan hakeen apua.

Liikkeitä ei ole tuntunu nyt pitkään aikaan taas :( Mut jospa ne sieltä tulis,on ainaski sydänäänet dopplerilla kuulunut,että kyllä se pikkunen sielä on.

Pitää alkaa nyt tosissaan tekeen kotihommia ku kaikki on ihan rempallaan,tiskit,pyykit,pitäs imuroida..äh... uloskaan ei olla päästy viikkoon pojan kans ja sen huomaa itestä sekä pojasta,tää viikko,pari on ollu kyllä aika kauheeta aikaa ku koko perhe sairaana 4 seinän sisällä,hullux tulee!!

Nyt kotihommiin siis...

sirri81 ja masuasukki 16+5.
 
Loistavaa, kun moni alkaa jo liikkeitä tuntea. Tämä on jännää aikaa... :heart: Seuraavaksi sitten saadaan rakenneultrakuulumisia. Kyllä aika vaan juoksee! Välillä tuntuu, ettei kevätkään tule ikinä, mutta kuitenkin huomaa viikon vierähtäneen ennätysajassa...:)

Helsinkiä paremmin tuntevat: Mitä lastentarvikeliikkeitä sieltä suosittelette, joissa kannattais käydä, kun sinne päin muutaman viikon päästä tulee? Jos ultrassa on kaikki hyvin, niin sit saattas jo uskaltaa hankkia jotain...;)

Edda + pienoinen 16+6 (huomenna poksuu :heart: )
 
Matilda84
Edda Mun tietääkseni keskustaan ainakin on avattu ihan uusi lastentarvikeliike, kannattaa kattoo se osoite niiden netti sivuilta.Sitten kampissahan on se bebes, siellä on enimmäkseen vaatteita ja jotain tarvikkeita myös.

Kauhee myräkkä ulkona. Just tuli tunti treenattua, alkaa haba kyllä näkyy eri hyvin :p Just mietin että sais noi lumet alkaa pikkuhiljaa sulaa, mä haluan lenkille.Pitäis kyllä hankkia uudet juoksukengät!
Kauhee nälkä koko ajan ,aamuisin on niin tappo nälkä ihan kuin ei olis koskaan ruokaa saanutkaan.Aamulapalan menee reippaasti puuroa lautasellinen ja iso leipä/jugurtti päälle.Ennen raskautta sain alas vaan ehkä max jugurtin.

liikkeitä havaitsen aika useinkin jo, oppinut huomaamaan ne :heart:

Mä oon innostunut taas lukee, mulla oli tässä vuosien tauko että en lukenut kirjoja,ainoastaan lehtiä. Nyt aloitin tuon suljettu saari kirjan ja en meinaa saada lopetettua sitä lukemista kun pitäisi tehdä jotain muuta, on aika jännä! Suosittelen. =)

Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille, nyt pakko mennä syömään :p

Matilda & MarjoPirjo rv 16+2
 
Haloo!

17+0 POKS :heart: ja huh..kohta puolivälissä :p

Mulla supistelee taas..koko aamun ja päivän ku oon töissä rehkiny..täyty hidastaa tahtia aamusella kun nostelin pinoja ja lajittelin postia..auuuhh..kattoo nyt sitten miten pitkään kykenee tekemään.. ei oo herkkua työskennellä maha kireenä koko ajan. Onneks ei oo kipuja..ihme viiltoja vaan välillä. Täytys munki viedä taas kuspurkki kun sitä tiuhaan kontrolloidaan edellisten raskauksien aikana olleiden oireettomien tulehduksien takia.

Ruuan tein ja aion nyt pitkälleen niin vatsanahka raukkakin levätä hetken, illalla tulee ystävän perhe kyläileen, kivaa!

Muksaa sunnuntaita kaikille!

Jonnuli ja hipsu tasan 17!
 
ilmeisesti listalla vielä mukana vaikka en kuukausiin olekaan käyny :D musta alkoi tuntuu että täällä kirjoitetaan niin paljon, en millään ehdi lukemaan ja pysymään kärryillä ja jäin sen takia pois.

nyt tulin vaan ilmoittamaan että odotus jatkuu, la muuttui 20.8, ultrassa + verikokeessa kaikki hyvin. ei olla vielä kerrottu, vasta sitten toisen ultran jälkeen tai myöhemmin, jos ei vielä näy. eikä ainakaan aikaisemmat oo näkyny kun rv 25 aikoihin.

pahoinvointi ja väsymys helpottanu, kun vaan flunssastakin vielä paratuisi. huomenna toisen kerran neuvolaan ja ekan kerran sydänääniä kuuntelemaan. ei kai näillä viikoilla vielä sen kummempaa neuvolassa.

mukavaa odotusta teille kaikille :flower:

korvapuusti rv 14+2
 
Täälläkin poksuu viikot, nyt siis 17 täynnä=)

Kova stressi iski päälle ja sen myötä tuntui tulevan supistukset, en yhtään tykkää. Pakko varmaan hakea huomenna sairaslomaa noista supistuksista, kun se stressi kerran töistä johtuu ja osittain tosta exästä.

Niitä pieniä potkuja mäkin täällä jo pikku hiljaa odottelen tuntevani, vaan en ainakaan vielä oo mitään tuntenu.

Maijamehi ja Toukka rv17+0
 
heipsuli pitkästä aikaa :) pari viikkoa mennyt etten oo jaksanut/kerennyt käydä edes lueskelemassa saati kommentoimassa.

kamala väsymys edelleen, eikä pahoinvointikaan oo vielä häippässyt yhtään mihinkään. Onneks ei joka päivä tarvi oksuta, mut joka päivä on edelleen se inhottavan kuvottava olo ja sylki nousee kielen päälle niinku just ennen oksennustaki aina. Vaihtelevasti se oksu sieltä kuitenkin tulee, viimeks toissailtana sai olla pää veskipöntössä :x

Liikkeitä oon tuntenut satunnaisesti, välillä tuntuu monena päivänä peräkkäin ja välillä sitten hiljasempaa. Liikkeet on semmosta möyrintää ja aika potkimiseltakin se jo tuntuu, mut ei vielä vahvoilta :)
Sydänäänet on ruvennut kuulumaan oikeastaan samantien kun pistää dopplerin masulle, vielä pari vkoa sitten piti välillä etsiskellä tosi kauankin. Eilenkin samalla sekunnilla ku laitoin dopplerin päälle, ja se oli tossa ihan häpyluun yläpuolella, niin kuului vahva jumputes :heart: Mut sillon ku sai vielä ettiä kauan, niin pisti kyllä huolettamaan tosi kovasti, et onko siellä enää ketään..

Yövalvomisesta mulla on kans vaikeuksia saada öisin enää sit nukahdettua kun kerran herää :headwall: :kieh: se on niin rasittavaa.. ja joka yö herään joskus aamuyöstä ja sen jälkeen pyörinki sit vaan kellonsoittoon asti, ja sit pitäs muka pirteenä jaksaa töissä |O rehellisesti sanottuna haukottelen suurimman osan työpäivistä nykyään ja oon varmaan tosi ahkeran ja pirteen näköinen :D

Lapsen kanssa kotona olemisesta Meillä esikoinen meni hoitoon 1v, ja se on mua kyllä tavallaan harmittanut jälkeen päin tosi kovasti.. menin sillon töihin oikeestaan vain sen takia, kun vauvakuumeissani en jaksanut enää odottaa, mies kun lupasi, että kakkosta ruvetaan yrittään sit kun oon ollut hetki aikaa töissä, ja että olisin töissä sit myös seuraavaan äippälomaan saakka. Menin siis marraskuus 2008 sillon töihin ja sen jälkeen oon ollut työttömänäkin jo monta kertaa, työpaikka vaihtunut muutaman kerran. Ärsyttää kun tavallaan turhaan laitettiin poika hoitoon jo sillon niin pienenä.. Kun kuitenki vasta nyt ku poika 2v, niin on se pikkukakkonenkin tulossa. Nyt kyllä aion sitten olla lasten kanssa kotona pidempään, haaveissa olis se 3v olla. Mut eipä sitä voi vielä liikaa suunnitella, mut ainakaan en pidä mitään kiirettä töihin menon kanssa sitte :)

Eipäs nyt tällä kertaa muuta, nyt syömään, poikakin tuli jo vetämään hihasta että "työmään äitiii!" :p

mmiilia ja hubbis 14+6 (huomenna pokspoks 15) :heart:
 
Hyvää sunnuntaita kaikille! Täällä kans satanut jonkun verran lunta, sais jo riittää. Orotan kauhulla aikaa, kun lumet rupee sulaan. Joka paikka täynnä kuravelliä. :( Tenavat kyllä tykkää.
Oon käynyt lukees juttuja, mutta mun huonolla muistilla en kaikkia muista kommentoira. :LOL:

Mun mielestä se on kaikkien oma asia kuinka kauan on kotona. Ite haaveilen 2 vuoresta jos vaan pystyy oleen. Kummaltakin poijalta menny heti äippäloman jälkeen töihin ja en oo tykänny. Mutta on ollut aina huono sanomaan ei, varsinkin kun sijaisuuksia teki oli pakko ottaa töitä, kun sai.

Ihania masukuvia teillä. :) Pitääs ittekkin ottaa kuvaa omasta vattasta.

Ihanaa, kun huomenna tarvii mennä vasta iltaan, saa nukkua aamulla ainakin seiskaan kun alkaa sitten suomi-ruotsi jääkiekko ottelu. Oon koko tän viikon joutunut meneen 7.00 töihin ja kun siihen ei oo tottunut niin oon ennen kymmentä nukahatanut muutamana iltana.
Väsymystä on vieläkin ihan kiitettävästi. muuten olo aika ok. Paitsi eileen sain migreeni kohtauksen. :kieh: Oli pakko ottaa burana, että meni ohi. Muuten onneksi oon pärjännyt panadoleilla.

Mä syön multivita raskaus vitamiinia, c-vitamiiniä, rautaa ja nyt niitä maitohappo kapseleita.

Mies tuolla laittaa akvaarioon uusia tiivisteitä. Saaraan sekin sitten uurestaan perustaa, kun on kuivunut. Saaraan hankkia uusia kaloja ja kasveja.

Meilläkin on kaks kissaa. Maine Coon leikattu uros ja maatiainen natu. Mies hoitaa hiekka kipon tyhjäyksen. Jos mä hoiran niin laitan kumihansat käteen. Varmuuden vuoksi.

Mäkin olin tuntevinani perjantaina ensimmäisiä liikkeitä. :heart: 2 kertaa tuntu siltä, että oltaas mahaan tönästy, niinkuin hei äiti mä oon täällä. :heart: Mielenkiinnolla orotan koska ilmaantuu uuret liikkeet.

Hyvää viikkoa kaikille!!

Elli Ja Öttis 15+0 niin ne viikot vaan vierii.
 
Lapsen kanssa kotona olemisesta.. Aattelin kyllä jos vaan on mahdollista niin olla sen 3 vuotta kotona, esikoisesta menin aikoinaan töihin silloin kun hän täytti 1. Sitä oon sitä jälkeen päin katunu hieman. Nyt tuo esikoinen aloittaakin sitten syksyllä koulun, joten sikäli on ihan kiva nyt olla kotona.
 
Lapsen kanssa kotona olemiseen:Mä olen ainakin sen 3v kotona tämän tulevankin kanssa,kuten oon ollut kaikkien lasten kassa.Oon saattanut perheyrityksessä tehdä jotain pieniä työkeikkoja kuten nyt tämä 2:n päivän/vko työskentely juhannukseen asti.Mutta miellän itseni kotiäidiksi kun lapset kotihoidossa,mies hoitaa kun mä töissä.Ja enimmäkseen kuitenkin olen lasten kanssa kotona.Osa lapsista olleet esikouluun asti kotihoidossa.
 
Lapsen kanssa kotona olosta kannan korteni kekoon, eli minäkin oon kotiäitinä ollu esikon syntymästä asti eli 9 vuotta, kotiäidiksi miellän minäkin itseni kun viikonloput vain duunailen. Eihän tämä leiville ole lyönyt mutta kyllä me toimeen ollaan tultu, jopa rakennettu uus kotikin. Mies on ihan perusduunari, mutta näköjään sitä pärjätään! Matkustella ei pystytä, siihen ei manekset riitä (paitsi kotimaan matkailut), mutta muuten kyllä on saatu kaikki mitä on tarvittu. Toki jos mulla ois Kelan duunit ollu vakituiset niin oisin töihin menny, mutta kun ei oo työpaikkaa odottamassa ollut niin on ollu luonnollista sit hoitaa lapset kotona. Viikonlopputyöstä on saanu sit ihan kivasti ettei oo tarvinnu noilla onnettomilla ja ala-arvoisilla kotihoidontuilla pelkästään sinnitellä.
On ihanaa kun tytöt koulusta tullessa usein mainitsee että kiva kun on joku kotona odottamassa :heart:
 

Yhteistyössä