11/08 masunkasvattajien murut *tammikuussa*

Jatkoja marraskuun masunkasvattajat la:t 1-15.11.2008- pinosta tuolta odotuspuolelta!

Ilmoittautukaa tänne halukkaat, en siirtele automaattisesti odotuspinosta jos kaikki eivät jatka kirjoittelua tällä enää! Toki myös uudet ovat tervetulleita!

08.10.2008
Keiju (rv36+0) klo. 10.36 poika, 2640g ja 47cm, py 33,5cm

10.10.2008
lonelylily (rv36+3) poika, 3590g ja 50cm

14.10.2008
Hari Mao (rv35+5 ) klo. 13.01 tyttö, 2500g ja , py 33,5cm
¨¨¨¨¨¨¨¨klo. 13.35 poika 2740g, py 33cm

16.10.2008
Luminka (rv37+5) tyttö, 2870g ja 48cm

20.11.2008
maikki79 (rv37+2) klo.3.41 poika, 4085g ja 52cm

22.10.2008
helmi79 klo.01.13 poika, 4000g ja 51cm

24.10.2008
JennyAdelina (rv37+4) klo.13.30 tyttö, 3190g ja 48cm
korppinen(rv38+5) poika 4240g ja 53,5cm, py 36cm

25.10.2008
KuuttiPieni poika, 3760g ja 51cm

02.11.2008
sarppa70 (rv40+1) poika, 3495g ja 49cm
daya (rv 39+6) klo1.13 tyttö, 3190g ja 49cm
Kuunkulta (rv39+1) klo.18.54 poika, 3260g ja 53cm

03.11.2008
Tanjuska2 (rv 39+1) klo 23.00 tyttö, 3515g ja 49,5cm
Yamini poika, 3485g ja 50cm

04.11.2008
Rinzessa klo.08.15 poika, 3160g ja 49cm, py 34cm

05.11.2008
Pöppiäinen82 (rv40+3) klo.6.29 tyttö, 3100g ja 48cm, py 34cm

06.11.2008
Möökö89 (rv40+0) klo.11.40 tyttö, 2970g ja 45cm

07.11.2008
Anzkuli klo.2.18 poika, 3850g ja 50cm
äityliini76 klo.16.53 poika, 3215g ja 49,5cm
Maotao klo.17.59 tyttö, 4075g ja 53cm

08.11.2008
hansu73 (rv39+6) klo.11.29 poika, 3470 ja 50cm
maxi(rv40+1) klo.22.29 tyttö, 3420g ja 51cm, py 35cm
mammukka75 (rv39+2) tyttö, 3540g ja 50cm
CitrusHeights tyttö, 3635g ja 50cm

10.11.2008
Red Dragon (rv41+1) klo.11.55 tyttö, 3990g ja 51cm, py 38cm
reginarento klo.22.15 tyttö, 3630g ja 51cm
manna- (rv 40+19 klo. 7.55 tyttö, 3435g ja 50cm, py 34cm

11.11.2008
paula83 klo.19.39 poika, 4010g ja 50cm, py 36,5cm
Mailou (rv41+0)klo.6.45 poika, 3675g ja 51,5cm
maitooo tyttö, 3900g ja 51cm
leofis klo.3.15 poika, 4180g ja 51cm

15.11.2008
kutmula klo.10.54, tyttö 4140g ja 52cm

18.11.2008
HotCoffee (rv41+5) klo.21.56 tyttö, 4650g ja 54cm, py 38cm
Sanse klo.11.52, poika 4690g ja 54cm, py 36,5cm

19.11.2008
äiti88 klo.04.24 poika, 4630g ja 53cm, py 37,5cm
merval klo.8.03 poika, 3730g ja 52cm, py 36cm

21.11.2008
noonie(rv42+2) klo 04.56 poika 3550g ja 51cm , py 36cm

30.11.08
tietämätön (rv 42+2) klo.18.01 tyttö, 3200g ja 49c, py 34,5cm

Odotusajan keskustelut:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217904#m13194420
Aikaisemmat keskustelut:
Marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1226798
joulukuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1248105

Huomenta!
yö meni aika poskelleen Leevillä kun niinkamala pauke kävi aamu kuuteen asti, heräili aika usien ja piti tuttia käydä laittaa, sit otin jo viereen että rauhottuisi öhkimisiltään ja sit saatiin nukuttua molemmat.
Eilen käytiin illalla ampuilemassa raketteja ja syötiin pitaleipiä, kebappia ja muita herkkuja :p Juuso jaksoi valvoa puol 11 ja sit simahti, Leevi nukahti jo puol ysi.
Eilis ilta meni siinä mielessä mukavasti että Leevi ei huutanut vaan heti kun näytti yhtään väsyltä niin vietiin sänkyyn ja sinne se simahti, mutta katsotaan miten tämä alkaa luistamaan.
Täällä oli kamala tuuli eilen ja nyt onkin sit pakkanen kiriny -8 asteeseen. Kait se ois vaan uskallauduttava ulos jossain vaiheessa Juuson energia varastot purkamaan.

G: Teittetekö uuden vuoden lupauksia? jos teitte niin mitä lupasitte?

Itse en tehnyt lupauksia kun en halua luvata mitään mistä en ole varma että onnistuu.

Emma ei meillä mitään välittänyt koko paukkeesta,koira sen sijaan sekoili.
Mutta ei pauke onneksi kestänytkään kolmea pidempään.

Emma nukkui
22:30 - 9:00 ... ottanut hyvän rytmin kyllä,mutta vetääkin hyviä määriä maitoa joten en ole ihmeissäni kyllä olleskaan.Ja valvoo paljon niin yölläkin nukuttaa sitten.

Pizzaa syötiin ja likat jaksoi valvoa ihan vuodenvaihtumiseen asti.

Uudenvuodenlupauksia tehtiin ja ne jääköön omiksi salaisuuksiksi hih.

Huomenta-päivää!!
Ja UUTTA VUOTTA kaikille!!!
Kiva, kiitos Luminka uudesta pinosta! =)

Täällä vieraat juuri lähtivät. Kivaa oli, ilta meni rattosasti syödessä ja saunoessa. Lapset oli nätisti, nukkumaan meno oli normaalia hankalampaa kun kaamee pauke, mutta kunhan nukahtivat niin nukkuivat hyvin! Pikkuinen tosin valvoi melkein kóko yön, vasta aamuyöstä nukahti kunnolla, nyt sitten nukkuukin sikeesti. :heart:

uudenvuodenlupauksista....laihduttaa pitäs, mutta hitaasti hyvä tulee. Kun imettää, niin ei voi kun elämäntapaa remontoida :D Ja pyritään oleen parempia ihmisiä.

helmi

Hyvää Uutta Vuotta kaikille! :flower:

Meillä meni uuden vuoden suunnitelmat ihan uusiksi. Meidän tarkoitus oli mennä käymään mökillä, saunoa ja tytöt ampua roomalaisia. Sisko ja mies, että hyö ottaavat vähän alkomaholia..

Miehen kanssa lähettii käymään alkossa ja siiderit ihan tavan kaupasta.. Matkalla kaupunkiin oli jo kolari. Kuka ajaa päin punaisia :headwall:

Sitten lähdettiin mökille, niin.. meni sähköt taas! Kaikkialla pimeetä. Ja siis sellainen myrsky, minkälaista en ole koskaan aikaisemmin nähnyt! Näköetäisyys ajaessa max 50 m! Ihana lumituisku, viima. Tiellekin oli helkutin iso kuusikin kaatunut.

Joten jäätiin sitten mökille yöksi. Piti käydä hakee petivaatteet neideille, tessalle maitoa yms. Hauskaa ajaa ees taas. onneksi sähköt tuli jossain vaiheessa takaisin, ni ei tarvinnu olla pelkällä kynttilänvalolla.

Eilen klo 11 oli Tessan neuvola-lääkäri, mutta en nyt muista tarkkoja lukemia. No sen, ettei pituutta ollut tullut yhtään kahdessa viikossa, mutta painoa olikohan jotain 500g. En muista.

Kun tultiin kotio neuvolasta, ni sähköt oli mennyt.. Ensimmäisen kerran jälkeen vielä miehen pöytäkone oli käynnistynyt normaalisti.. Mutta toisen kerran ei ollenkaan.. Ei mitään elonmerkkejä.. :headwall:

Jos tuo ois tiedetty, ni ei olis uutta sohvaa tullut. Onpahan ukko ilman konetta :whistle: .

Ja ei ois voinut paremmin tämä vuosi alkaa.. Menkat alkoi :headwall: :headwall: .
8.1. olisi jälkitarkastus (miten mie sinne nyt menen?) ja 10.1. olisi perheretki Fonttanellaan.. Kiva kiva kiva. Aivan mahtavaa.. Mutta selvisihän syy mahan turvotukseenkin..

Uuden vuoden lupauksia en ole muuta tehnyt, kuin sen, että painoa on saatava pudotettua.

Vaunut, mitkä ostettiin (Firkon F7), niin olen enemmän kuin tyytyväinen.

Me ollaan jo ajatelkaa kotona :D. Kello 11.00 lähdettiin ajelee. Eipä mökille ole kuin 6 km. Mentii nukkuu klo 3.30. Ja meidän tytöt ei malttanu ruveta nukkuu. Tessa oli ainoa, joka rupesi kiltisti nukkuu ja nukkui koko yön.

- RD -

Pitää mennä jatkaa verhojen tekoa. Pyykit kuivuu.. Sunnuntaina olis ristiäiset ja tänää pitäis värjätä hiuksetkin.

Heippa pitkästä aikaa ja hyvää uuden vuoden alkua!

Ihania kuvia olitte laittaneet!

Uusi vuosi vaihtui kavereiden kanssa juhlissa, Otso oli myös mukana bileissä. Lötkötteli sohvalla ja kantoliinassa 23 saakka, sitten meni parvekkeelle vaunuihin nukkumaan. Ihmeen rauhassa oli, vaikka oli tupa täynnä porukkaa ja pelattiin kovaan ääneen Guitar Heroa. En ottanut mitään huono vanhempi -komplekseja, vaikka otin vauvan juhliin mukaan, koska itse en juonut kuohuviinilasillista ja paria ykkösolutta enempää. Kotiin vaunuttelin klo 2:30 maissa ja sitten Otso jatkoi syönnin ja pienen kitinän jälkeen unia omassa sängyssään klo 8:30 saakka.

Oon huomannut, että omat syömiset vaikuttavat aika lailla Otson uniin. Jouluna mm. homejuusto ja chilikastikkeella terästetyt lämpimät leivät (kahtena eri iltana) saivat aikaan monen tunnin itkut yöllä. Chilivoileipien jälkeen Otso huusi aivan suoraa huutoa 45 minuuttia, eikä sylittely, vaipanvaihto tai mikään muukaan auttanut. Sitten vähitellen rauhoittui. Mitähän minäkin oikein ajattelin... :headwall:

Nyt on taas palattu yösyömisiin, välillä poika nukkui koko yön heräämättä (7-8 tuntia), mutta nyt on reilun viikon verran taas herännyt tankkaamaan noin klo 4 maissa. Olisikohan hieman nuhaisella nenällä vaikutusta siihen että yöllä herää herkemmin. Jouluna olin itse vähän kipeänä ja tuntui että maitoa ei tahtonut tulla samaan malliin kuin yleensä ja heti huomasi, että Otsollakin oli vaikeuksia saada vatsaa täyteen. Annoinkin iltaisin lisäksi korviketta.

HotCoffee: Meillä Otso menee myös samankaltaisilla jättiläismitoilla :LOL: Varmaan on painoa jo 7 kiloa, 68-senttiset vaatteet pitää kohta ottaa esille.

Vaunuista: Ostettiin työkaverin suosituksesta huutonetistä Emmaljungan City Crossit (sen verran vanhat että ovat sitä Crossway-mallia vielä ). Ne on tosi tukevat ja kulkee kevyesti, mutta kaupassa aina huokailen kääntyväpyöräisten ketterien ja pienten vaunujen perään. Lisäksi kuomussa on kangas vähän haalistunut, mikä häiritsee esteettistä silmääni. Meillä on vaunuihin lisäksi Teutonian puolikova koppa, joka on tosi hyvä, eikä oikeastaan haittaa että on eri merkkiä. Värikin on melkein sama. Jos nyt olisin vaunuostoksilla, ostaisin kuitenkin jotkut vähän ketterämmät, kun kaupungissa kerran asutaan.

Vaatteista: Meillä on ehkä 10 bodya + potkuhousuja, ja toinen 10 haalareita. Ostin odotusaikana huutonetistä pahvilaatikollisen vauvanvaatteita kokoa 56-68 ja sain myös veljenpoikien vanhoja. En ole vielä ostanut yhtään vaatetta kaupasta ja sormet kyllä syyhyäisivät hankkimaan jotain ihanaa. Kun nuo käytetyt alkavat olla auttamatta vähän kulahtaneita... Osa vaatteista alkaa olla niin loppuunkäytettyjä, että neppareiden kohdat repeilevät, joten menevät nyt sitten pieneksi jäätyään roskikseen.

Uudenvuodenlupauksia en tehnyt, paitsi että yritän olla oikein hyvä äiti pojalleni =)

Tervehdys ja mukavaa vuoden ensimmäisen päivän iltaa!

Olin tänään lasten kanssa katsomassa mummua ja mun veljeä, mummu kun on tumma (indonesialainen) niin sai Oskarilta vallan muikeat hymyt, Oskari seurasi tosi tarkkaan mummun kasvoja. Wilmakin hurmaavaa hymyään viljeli kyllä. Nyt pikkuväki nukkuu vielä kaukaloissaan ja toiset pelaavat joululahjaksi saatua xboxia (pelipäivät torstai ja sunnuntai).

Tänään oli ihana ilma, aamulla olin pitkällä lenkillä koiran kanssa. Juuri kun tultiin niin vähän tuntuisi että pakkanen jopa kiristyisi.

Uudenvuodenlupauksia en nyt suurempia tehnyt, ajattelin yrittää saada painoa pikkuhiljaa tippumaan. Ja itsekseni lupaan yrittää olla parempi vaimo ja nalkuttaa vähän vähemmän... :ashamed: Muutoin en juurikaan lupauksia tee, en kuitenkaan saa pidettyä mitään...

Taidan mennä Kasperin kanssa suihkuttelemaan vielä kun pikkuiset nukkuvat.

HM ja unikeot

Kiitos Luminkalle taas uudesta pinosta!

Ja hyvää uutta vuotta kaikille.

Me oltiin keskenään kotona eilinen, poika oli lähes koko päivän hereillä, kun oltiin itse syömässä kreikkalaisessa ja vähän shoppailemassa äidilleni syntymäpäivälahjaa. Ja poika oli vain ajomatkat unessa.
Ja muutenkin oli koko illan varsin virkeä. Itkeskeli illan enemmän kuin normaalisti, teki hirvittävät kakat ja muutenkin oli vähän onneton.
Yöllä herätessä ja syödessä antoi puklua enemmän kuin normaalisti, ja se oli enemmänkin oksennusta, eli olisiko ollut vatsatautia... Olen tässä antanut maidon sekaan jo vähän maissivelliä kokeeksi ja toissapäivänä vaihdoin merkkiä, joten se lienee ollut syynä.
Tänään on ollut jo suunnilleen normaalinoloinen. Nyt juuri heräilemässä, nukkunut 2.5 tuntia.
Oltiin tänään naapurissa kylässä, Sofian synttäreillä. Ja siellä oli kovasti "seuraa" pojalle, kun oli tyttöjä kylässä!

Että meillä meni uusi vuosi siis nukuttaessa ja itse nukkuessa. Ulkona näytti olevan varsin kova pauke, onneksi poika nukkui sen ajan kun nukkui hyvin, eikä heräillyt paukkeeseen. Vanhemmat eivät saaneet kyllä päiväunia, kun paukkui jo alkuillasta niin paljon...

No, nyt siis uusi vuosi ja uudet kujeet. Tulen myös sinne painonpudottajien puolelle ensi viikolla. "Pakko" saada 10 kg pois kesään mennessä, ja sehän menee!

Sarppa ja huomenna 2 kk Vennu-boy (paino tänään omalla vaaalla 5 kg, eli pieni pippurinen poika meillä, kun lukee teidän lasten painoja ja pituuksia, neuvola seuraavan kerran 15.1. juuri tämän painon takia, vaikka se nouseekin tasaisesti ja varmasti :)

uudenvuodenlupauksista: hirveämmin en uskalla mennä lupailemaan, mutta ainaskin yritän olla kärsivällisempi miestä kohtaan, usein kun joutuu kuuntelemaan mun väsymyksestä ym. johtuvaa äksyilyä. myös liikuntaa pitäis saada takas joka päiväiseen elämään. en uskalla mennä toivoon laihtumista,mutta toivon että siinä sivussa alkais kilot karsiutumaan... B)

vellin annosta: kyselen nyt: eli kuinka moni sitä jo antaa ja koska aloitettu? meillä poika siis nyt 6 viikkoa "vanha" ja tuntuu että tuota korviketta (NAN1, meillähän ei rintamaitoa enää saa, kun ei sitä paria hassua tippaa enempää tipu) menee ihan hurjia määriä,ja unet on vähissä.päivisin harvemmin nukkuu puolta tuntia pidempää pätkää ja yöllä saattaa hyvällä lykyllä eka pätkä olla 3,5 tuntiakin, mutta harvemmin. loppu aamuyöstä meneekin sit ähkiessä ja heräillessä vähän väliä. alkaa siis jonkun verran tuntumaan jo omassa jaksamisessa vaikka mies tosi hyvin hoitaakin yösyöttöjä jne.
muuten Vilho on ihan ihana pikku vesseli, on alkanut hyvin jo ääntelemään ja naureskelemaan ja päätä jaksaa pitää ylhäällä jo aika kauan. :heart:

kestovaipoista on toinen kyselyni. eli jos ja kun niitä käytätte, millainen on teidän "varma paketti" eli ei ois heti litimärkä. hei toihan oli muuten yks mun uuden vuoden lupaus että poika saa alkaa käyttämään vihdoinkin kestovaippoja. :) nyt on pari päivää harjoiteltu,tosin yöt menee kertiksillä kun tuntuu olevan tuo vaihtoväli kestoissa aika lyhyt (ainakin mun tekemissä paketeissa). jos käytätte äitiyspakkauksen kestoja, mitä laitatte lisäimuksi niihin sisävaippoihin? ainakaan meillä ne pelkästään kuoren kanssa ei riitä mihkään

taas niin väsyttää mutta vielä ois tekemistä. mies meni jo pojan kanssa nukkuun puol tuntia sitten.taidan kummiskin kukkua ylhäällä seuraavaan syöttökertaan saakka...

jospas sitä tuli täälläkin poikeen vielä ennenkuin alkaa katsoon björkin elokuvaa, joka on ihan huippuhyvä!!!! suosittelen! :D
pojat on nukkumassa, tai no, iltajumpan saan samalla kun ravaa yläkertaan laittaan aina tuttia suuhun..
Oon myös täräyttänyt vaakaan lähtölukemat ja aloin kirjottaan koneelle pudotuspäivyriä, ei taida kehdata julkistaa painoonsa :/

Oon myös väsännyt tänään huutonettiin 2 vaatepakettia omista vaatteistani, elämäni ekat huutismyynnit koitan saada =) Jessus että oli hommaa, kun oli vielä opettelemistakin, nyt toivon että sais vähän rahaa noihin uusiin hankintoihin :LOL: Mammavaatteita toinen paketti ja toinen ikivanhoja, joita oon vaan säästänyt ja säästänyt, jos joskus....

vellien annosta....mä koitan tän pojan kanssa pärjätä tissimaidolla mahdollisimman pitkään, kun esikoisen kanssa aloitettiin antaan soseita 3-4kk iässsä siinä toivossa että nukkuis paremmin ja paskat, unet meni entistä rikkinäisimmiksi ja tuli kaikkee ihottumaa. Nyt tuntuu lisäksi pärjäävän ihan tosi hyvin vielä tissilläkin. Tosin välillä tuntuu että imee ne niin kuiviin, ettei tuu kylläseksi, mutta sitten taas koitan juoda, juoda ja juoda ja syödä hyvin. Mutta tokis sitten jos tuntuu että toinen jää aina nälkäiseksi niin annan jotain lisäksi, velliä, maitoa? en tiedä...

Noonie; meillä 2 kk poju on saanut jo reilut 2 viikkoa testimielessä velliä samasta syystä kuin sinä sitä ajattelit. Eli olen aloittanut vähitellen, että poika tottuu siihen ja myös elimistä, ensi meni päivässä 1 aterialla 1 osa velliä ja 4 osaa maitoa sekaisin. Sitten parin päivän päästä lisäsin tuota. Ja nyt menee pari ateriaa siten että puolet on velliä ja puolen maitoa. Ei vielä auta ruoan vähenemiseen mitenkään, sama määrä menee edelleen, mutta kunhan pari viikkoa vielä totutellaan maidon kera, niin sitten siirrytään yhteen koko velliateriaan. Ja välillä pidän välipäiviä vellistä. Pari päivää sitten vaihdon vellin merkkiä ja ripulihan siitä seurasi:LOL:
Joten palasin vanhaan tuttuun merkkiin, joka on sopinut masulle hyvin.
Tiedän että neuvolassa ovat tätä näin nuorella vellin antamista vastaan. Mutta kyselin tutulta lastenlääkäriltä asiaa ja hän tätä näin suositteli.

Kestovaipoista vielä. Meillä megapissijä tuo poika. Ja parhaana koen tällä hetkellä sekä ne äp:n vaipat lisättynä sellaisella itsetehdyllä fleecelisäimulla tai hamppuimulla kaupasta. Ja enemmän käytän kyllä BumGenius AIO vaippoja. "vetää" paljon pissiä ja on varmat meillä. Vain kerran tullut läpi, kun vaihto kesti lähes neljä tuntia ja oli päivä, jolloin pissii kovasti... Nämä ovat tyyriitä vaippoja mutta olen tykännyt silti näistä kovasti. Eikä näitä löydä kuin hyvällä tuurilla käytettyinä.

Sarppa

noonie: meillä on käytössä melkein täysin kestovaipat. Reissussa ja välillä öisin on kertsit. Äitiyspakkauksen vaipat on jääneet auttamatta pieniksi (eivät mahdu reiden ympäri ), mutta samoja kokemuksia oli, että ne meni aika nopeasti litimäriksi. Pidin Otsolla niitä lisäimu eteen kaksinkerroin taiteltuna ja silloin kun vielä mahtui, laitoin joskus vielä toisen lisäimun sisään. Oon ostellut erilaisia vaippoja ja imuja huuto.netistä, osa onnistuneita hankintoja, osa taas sitten ei...

Kaikkein varmin paketti on ollut popowrap-kuoren kanssa joku sisävaippa. Tuo kuori ei ole kertaakaan päästänyt mitään läpi tai ohi ja sen sisään mahtuu tunkemaan kaikenlaista sisustaa. Ompelin odotusaikana hamppucollegesta pötkövaippoja (nelin- tai kolminkerroin taiteltava neliö ), joihin ompelin yhden kaistaleen mikrofleeceä peppua vasten. Niitä oon sitten pitänyt joko pötkövaippana, tai sisävaipan tai taskuvaipan sisällä lisäimuna.

Mulla on mm. Lilla Mamma -merkkisiä taskuvaippoja, jotka on musta hyvän mallisia, M-koko on nyt käytössä. Mutta kyllä nekin läpi tulee reiden kohdalta, jos imut kastuu ihan läpikotaisin. Yllättävän paksun paketin saa koota, jos meinaa ettei vaippa ole ihan läpimärkä yhden syöttövälin jälkeen. Oon nyt käyttänyt froteisia snappi-vaippoja ja kombolino-vaippoja taskuvaipan sisällä imuna, tai sitten tunkenut erinäisen määrän muita lisäimuja päällekkäin niin että tulee yhteensä joku 4-8 kerrosta kangasta.

Jouluna kun viikon verran käytettiin mummolassa kertakäyttövaippoja, kieltämättä huomasin kyllä miten helppoa oli vain vaihtaa vaippa ja heittää likainen roskikseen. Siinä jo alkoi miettiä, onko tässä kestovaippailussa mitään järkeä. Mutta kyllä se jätteen määrä tuntui hurjalta, viikossakin jo tuli tosi iso kasa. Ja noihin kestovaippoihin ehti nyt alusta asti tottua...

vieläkin täällä...mulla on joku ihme valvomiskausi päällä kai :/

ei sais kyllä tuhlailla mutta tilasin nyt alati kasvavaan kestovaipparepertuaariini bumgenious 3.0 ja jonkun saman lajikkeen luomupuuvilla aio:t, kun kovasti ihmiset ainakin tuolla kestovaippayhdistyksen sivuilla kehuivat jä täälläkin tais sarppa70 kehua niitä :).
ihan kamalan kalliita tosin, mutta aattelin että näillä ehkä tuo mieskin haluaa alkaa harjoitteleen kestojen käyttöä.
nythän meillä on menty lähestulkoon täysin kertiksillä, ja vaikka onkin tosi "helppoa" vaan heittää roskiin ja ottaa uus tilalle niinkuin Maikki79:kin sanoi, niin on se hirveä roskisrumba! vähintään joka toinen päivä roskiksille joutuu roudaamaan kamalan pussin vaippoja..
ja omatunto ei salli enää kauaa tuota tuhlailua, kun oon jo joutunut antamaan periksi muissa "luomuilu/ekoilu"-periaatteissani (imetys vaihtuikin korvikkeeseen joka on vieläpä *kauhistus* Nestlén jne...) :ashamed:
siis ihme ja kumma! poika vetelee jo yli kolmea tuntia ekaa unijaksoa jo toisena peräkkäisenä yönä! nyt alkaa ottaan päähän että miksen mennyt nukkuun silloin 3,5tuntia sitten.... |O

Olen tota vaippajuttuu miettiny jo aiemminki ja ku tääl kestoilijoita on ni kysynpäs.. että mikä idea siinä kestovaipan käytössä on?

Ite käytä kertiksii ja koen sen helppona, ei haittaa roskamäärä, koska ajattelen sen puoleen et jos käytän kertiksii niin pyykkimäärä lisääntyy hurjasti ja kone rullaa kokoaja koska eihä niitä voi "kerätä" tonne ja pestä sit myöhemmin.. Energiaaha siinä kuluu sillon ja iso työ siinä minusta on, näin suurperheen äitinä ku pyykkiä on muutenki hirveet määrät. Ja taloudellisesti minusta kertikset on halvempaa koska ne kestothan maksaa tosi paljon ja pyykinpesussa sähkö ja vesi maksaa kuitenki myös.

Elkee loukkaantuko ku tää o vaa mun mielipidettä ja kysymystä, mut kuulisin mieluusti että mitä hyötyy te siitä koette olevan, josko mun käsitys kans muuttuis.

Yhteistyössä