11/08 masunkasvattajien murut *tammikuussa*

Hih, RD, meidän ainaskin pitää sitten varoa että autoilla ei samaan paikkaan osuta, kas kun meillä Volvo ja farmari... :LOL: Puolustuksekseni täytyy sanoa että olen rauhallinen kuski. :D

Tänne ei kummoista, käytiin vaunuilla kauppakeskuksessa työkaverin kanssa kahvilla. Hyvin tuntuivat vaavit vaunuissa sikeitä vetävän. Minä olen ymmärtänyt myös että tuo pakkasraja on tuon keuhkoasian takia olemassa, mutta hyvin pitkälti tottumiskysymys. Tänään kun mietin että mitä pienille päälle niin mies tokaisi että kuinkahan ihmeessä ne vauvat on sitten satoja vuosia sitten pärjänneet kun ei ole ollut fleecejä, toppakasseja tms. Niinpä.

Nyt värjään tukkaa, pikkuväki on nukahtanut.

HM

Mulla ei hinkua ole raskaaksi tuloon yhtään... ihan sellanen duuni tässäkin iso perhe kuitenkin ja synnytys mulla oli järkky joten.. en tiedä,aikaa tarvii hiukan ja että likat hiukan kasvaa jos sitten ... iso kysymys merkki koko asia toistaseksi...elän nyt kuitenkin tätä hetkee ja nautin vaavelista ja muutenkin elämästä.

tulin sitten vauvan kanssa alakertaan miehen seuraksi, kun meni hermot!!! Ysin aikaan mentiin "nukkumaan" ja siitä saakka ihme tohellusta, ½tuntia torkkuu ja ähisee, ei itke, mut räkii tuttia, ei haluu tissiä, pyörii, pieree ja kun katon siihen alkaa hymyillä...joo, ei sais yöllä seurustella ei, mutta meidän yö ilmeisemmin alkaa vasta myöhemmin :LOL:

Esikoinen on miehen vanhemmilla yötä, niin saapa aamusta nukkua kuin pitkään vauva haluu nukkua.

Sulatin pakastimen tänään, nyt herkutteln yöpalaksi puolijäisiä mansikoita, nam!!!

onko kukaan muu enää hereillä?

HM: :LOL: Sattuu ja tapahtuu sitä itse kullekin, ja luultavasti joskus myös minullekin..

Itse on jonkin verran liikenteessä, ja tulee seurailtua liikennekäyttäytymistä, ni välillä saa oikein nauraa.

Eikä ole mitään vastaan naiskuskeja tai volvokuskeja. Mutta, kun minä en voi ymmärtää tuota parkkipaikalla tunarointia.. Ja ketkä ovat erittäin varovaisia yms liikenteessä, heillä sattuu eniten virheitä.. On tullut monta kertaa sekin nähtyä/todistettua.

Mutta tunaroija oli poliisin vaimo :D.

Mulla on tänään kiireinen päivä tiedossa, kun en saanut eilen mitää aikaiseksi.. Enkä ole vieläkään saanut aikaiseksi mennä saunaan.. :whistle:

- RD -

Huomenta

Meillä on lähtenyt Leevin kanssa mukavasti nyt menemään, itkuisuus on ollut poissa jo Tiistaista ja iltaitkutkin on kaikonneet. Leevistä tullut ihan erilainen kaveri. Makoilee leikkialustalla lattialla ja jokeltaa ja nauraa. Ihana miten on muuttunut paljon tyytyväisemmäksi, tekiköhän ikä asiansa vai miten ne nyt vaan loppui?
Tänään esikoinen menee mummolaan saunailtaan ja jää yöksi sinne, mitähän sitä miehen ja Leevin kanssa keksis...

Nyt menen siivoamaan kaapit. Morjens :p

huomenta!
täällä kahvit juotu, hellassa valkee (sisällä herätessä hieman vilposta), pyykit pyörii ja imuri oottas jaloissa muistuttamassa mitä tänään pitäs tehdä! :D
Pikkuinen nukkuu sitterissään aamutorkkuja, yö meni 01-09 hetkittäin heräillen, tuttia annoin aina suuhun, tissiä en kertaakaan...tuntuu saavan jotain kummia raivareita tissillä!! Nyt aamullakin vaan huusi siinä, välillä imi ja taas huusi :eek:
Esikoinen on vielä mummulassa....

Aloin miettiin, että mitähän kaikille kuuluu, ketkä ei enää niin paljoo täällä vauvapuolella kirjoittele kuin odotusaikana..KETÄ TE MUUT KAIPAILETTE kertoon vauva-arjesta???
Mä kaipailen, edelleen, RINZESSAA ehkä eniten!!!! :attn: jos lueskelet täällä, niin annahan jotain kuulua ;) ja tuossa kun kopioin vieläkin (hidasta hommaa) noita odotusajan kirjotuksia, niin tulee katottua välillä muidenkin juttuja, niin VIIDES, MAOTAO, KUUNKULTA, ÄITI88, KUTMULA, LÖLLYKKÄ tulee ainakin mieleen, osa on kyllä täällä kirjotellutkin, mutta saahan sitä silti kaipailla :LOL:

joo, mutta nyt hellaan lisää puita ja meikkauspuuhiin!!! :wave:

Mä tein siivouksen lasten leluihin tuossa ja oottelen pikkusen heräämistä että pääsen imraamaan,ei se imurista häiriinny mutta saanpahan sitten kolistella ihan rauhassa. :D
Siivosin lasten vaatekaapit,on järkässä nekin ja isompi antoi pienemälle vaatteitaan mistä ei tykännyt... että tällänen diivailija tämä vanhin mulla.

4v pelaa pleikkaa,6v unelmoi huoneessaan ja 7 viikkonen nukkuu,tällänen hyvin rauhallinen tilanne täällä...

Nyt jos hetkisen ennättäis =)

Viime yönä vauvalla oli taas tankkausyö. Tais olla kolmisen tuntia väliä seuraavaan heräämiseen.. Kaipa sillä on tarkoituksensa tuolla tiheällä syönnillä :D

Kävin tuossa vaunulenkillä, ihana olo sen jälkeen =)

Alkais jo perhekerho joulutauon jälkeen niin ois jotain muuta tekemistä edes kerran viikossa! Mies vielä joitain viikkoja kotona joten kiva päästä vähäks aikaa sen naamasta eroon :D Ei tosi, kiva kun on täällä mun seurana ja apuna. Kun työt taas jatkuu, homma palaa entiselleen täällä.

Esikoinen vetää tuolla innoissaan aamulla tehtyjä sämpylöitä =) On todellakin puurostoppi hälle tullut! Ei kahta lusikallista enempää syö joten turha keitellä. Saa noista sämpylöistä samalla tavalla viljaa ja kuituja kun vähän lisäilen leseitä ym :)

Miten teillä vauvat jää illalla yöunille?

Meillä näkyy joka ilta menevän vähintään 23 saakka! Ei väliä vaikka ois kylvetetty. Eikä sekään takaa helpompaa nukahtamista vaikka nukkuis 19 saakka kunnon unet ja valvois sen jälkeen...
Välillä näyttää klo22 jälkeen lupaavalta, mut sit herää kuitenkin! Tissiä tissin perään ja välillä puklaa tai mutustaa tutia... Ihme touhua tuo vauvan elämä =) Samanlainen oli myös isompikin...
Siihen olen jo tottunut tosin, mut ois kiva jos joku ilta onnistuis aiemmin jäämään =)
Päiväunille jäännissä ei mitään ongelmaa, illat aina tuollaista sählinkiä!

Heissan!

Vallan reipas aamu, olin isojen poikien kanssa pitkään jo uimahallissa tänään ja kaupassa käytiin samalla. Pian pitäsi alkaa tekemään ruokaa, ja imuroidakin pitäs... jos jaksaa. Mutta aivan ihana ilma ulkona, minä tykkään kun on pakkasta ja kunnon talven tuntua. Lunta saisi tulla vaan enemmän. Tässä meidän vieressä on Kaukajärvi ja se on nyt jäätynyt, huomenna mies suunnitteli luistelureissua järven ympäri. Hmm, taidan passata, olen luistellut viimeksi ala-asteella (siis puoli vuosisataa sitten ainakin!!!). Mies saa hoitaa nuo luistelupuolen jutut suosilla.. :ashamed:

Pikkuväki yrittää nukkua päiväunia sangyissään, melko kehnolla menestyksellä. Kitinä ja ähinä vaan kuuluu. Eivät ole kunnon unia vielä tänään ottaneetkaan, nyt olisi oiva hetki koska äitiäkin vähän väsyttää.

Minä myös kaipailen välillä "kadonneiden" kirjoituksia, ketäs niitä nyt olis... Rinzessa, kutmula, maotao... Mihin te ootte hukkuneet????

Helmi, ensi viikolle on taas Pipariporras- kahvit kehitteillä, pääsetkö mukaan? Minä ajattelin mennä.

Meen nyt yrittään noita pikkasia päikyille, tuttia suuhun... Yritän vielä päästä kurkkimaan juttuja illemmalti.

HM ja unettomat pikku-ihmiset :/

Vaihtelee unille jääminen ihan niin että miten pitkät unet on ollut edellisetkin.
Syöntiväli pysyy kuitenkin,yleensä seurassa haluaa olla niin kauan että alkaa unettaa,vaihelle 21-23 aikoja,eli ei oikein ole sellasta suoranaista rytmiä tullut tuon kanssa,koska päivärytmitkin muuttuu kokoajan kuitenkin,jos liikutaan yms paljon.

Miehen naamasta - Mua ei ala koskaan tökkii toisen naama olleskaan,mieluiten harmissani jos on liian kauan poissa jossain,me ollaan kait kuin liimattu toisiimme koska toinenkaan ei kyllästy mun naamaan.. hih,mikä kieltämättä on hyvin,koska meillä on kohta hääpäiväkin ja 8 vuotta tulee täyteen jo .... + sekin että mieheni on 16 vuotta mua vanhempi...

kyselisin tosta pakkasrajasta ootteko millasella pakkasella käyneet vaunulenkillä meilla poika ei nuku päikkäreitä oikein hyvin mutta keksin laittaa vaunuihin ja ikkunan auki et sais raitista ilmaa meillä ei oo parveketta ja ulos ei voi jättää voihan kait sitä vaikka pikalenkin tehä jos suojaa vauvan hengitysilman

merval, me ollaan ulkoiltu tänään ja eilenkin ihan normaalisti ja pakkasta -15! Taisi olla juuri eilen puhetta siitä...

Pöppiäinen, oot kyllä aika rautanen naine jos koskaan ei ala miehen naama kyllästyttään!! :D En oo kuullut että kukaan ois koskaan noin sanonut...Vaikka ois kuinka rakastunut, ja rakastais miestään. Mä ainakin hypin täällä lähes riemusta kun ollaan oltu nyt pari viikkoa kaikki koko ajan yhdessä ja kunhan arki alkaa...jippii!!! :LOL: Vaikkakin on kiva kun mies kotona ja touhuilee esikoisen kanssa ym. ja on juttukaverina aamusta iltaan, mutta ei silti pidemmän päälle jaksa! Me ollaan kuitenkin kaksi erillistä ihmistä =)

HM, pitää katsoo tuota ajankohtaa...oonkin tosi laiskasti käynyt kerhon puolella, mikä siinä onkin kun täällä tule aina näpyteltyä!! :)

ollaan nyt mummulassa, vauva nukkunut nyt sitten 4tuntia, ei ole herännyt vaikka oon vaihtanut lennosta vaunuista, kaukaloon ja taas vaunuihin..uni vaan sikeemmäksi käy! Mummu on esikoisen kanssa jäällä liukastelemassa.

Helmi - en tiedä mikä on,kun ei sellasta ole siis kyllästymistä.Miehenikin sanoi ettei osais olla jos oon poissa jossain,me ollaan tosiaan kait sitten kummatkin tämän osalta samanlaisia.
Aina shoppaillaan yhdessä,kotihommat yhdessä,siis ihan kaikki tehdään yhdessä...
Monet esim on ihmetellyt että miten ihmeessä mies on mukana shoppailemassa vaatteita yms kaikkee...

Pakkasrajasta tosiaan oli eilen keskustelua....

ostin kaupasta paidan ja pipon.. paita makso 19.90e ja kaamee morkkis :D Mies meinas lentää pyllyllee ku sanoin et ostin sen hintasen paidan, kysy miten mä saatoin tuhlata itseeni :LOL: ja sano perään että HYVÄ!! :D :D

Nukkumaan menosta Yleensä menee siihe 22.30-23 asti ennen ku Onni nukahtaa, syliin hyssyttämällä :(
Eilen nukahti jo ennen 21.30!! Syliin mutta sänkyy ku vein heräs syömää ja sit jotai siel ähisi ja katteli (seurattii itkarista jossa videokuva :D) ja sinne nukahti ITEKSEEN :eek:
Oli ihana ku sai miehen kans vaa olla ja rauhan, pelattii monopolia ja kateltii leffaa :D

Nukkumaan menosta: Leevi rupee nukkumaan 20-21 välillä sohvalle josta sit kannetaan sänkyyn kunhan esikoinen on nukahtanut ylös, hällä kun se nukahtaminen on mitä on aina. Annan Leeville vielä maitoa ennen ku ite meen nukkumaan ettei tartte heti nousta pystyyn ku nukahdan.

meidän nukkumaanmeno on vähän niin ja näin....taitaa tällä viikolla niin, että nukahtanut kunnolla vasta siinä 01-02 aikaan :whistle: siihen saakkaa itkustamista ja venkoilua sängyssä, sylissä ja tissillä vuorotellen.

Tultiin juuri mummulasta, vauva nukahti kaukaloon ja taitaa jo tuhista hereille. Annan esikoisen vielä kattoo telkkaria hetken ja sitten jotenkinpäin pojat pitäs unille saada , taidan pikkuisen jättää suosilla alas torkkumaan ja kätiseen, kun ei jaksa rampata rappuja.

nukkumaanmenosta: Ideana meillä on ollut että poika menisi nukkumaan klo 23, jolloin yleensä myös syö viimeisen kerran. Usein kuitenkin käy niin, että sillä sekunnilla kun pää osuu pinnasängyn pohjalle, etukäteen ihan uniselta tuntuneen pojan silmät rävähtää auki ja alkaa kauhea tohotus. Tuota hosumista ja älinää sitten saattaa kestää 1-2 tuntiakin ennenkuin uni tulee ja vähän väliä pitää olla laittamassa tuttia takaisin suuhun. Joskus kuitenkin nukahtaa laakista, usein silloin kun mies vie sänkyyn.

Toissayönä Otso ei meinannut millään nukahtaa, itkeskeli ja ähisi puolesta yöstä lähtien ja sitten aamuyöstä huusi aivan pää punaisena melkein tunnin. Oltiin siinä vaiheessa otettu poika jo meidän väliin. Ei auttanut vaipanvaihto, sylissä pitäminen eikä tissin tai tutin tuputtaminen. Lopulta saatiin nukahtamaan vasta klo 6, kun mies lähti vaunujen kanssa leipomossa käymään. Todella mystistä, ei keksitty mitään järkevää selitystä.

Meillä esikoinen laitettu nukkumaan, toinen ei ehkä.. Tai toivotaan parasta =) Sänkyyn vein kun oli väsy ja meinas syliin nukahtaa. Sänkyyn viedessä heräs (niin ku yleensä ) ja toistaiseksi aika hiljaa tuntuis olevan :D
Ollaan huomattu, että jos vauva ennättää vähän aikaa nukkua sylissä, ei jääkään sänkyynsä vaan herää. Joten kokeillaan nyt viedä vähän valveilla ollessa ja silitellä siinä hetkinen.

Miehen päästin viihteellä käväseen, loppuu se narina etten päästä ikinä |O Mä koitan päästä vähän pyörähtämään viikon päästä jos kaikki on terveenä jne...
Vaihteeks tuntuu et rankkaa tää meikäläisen elämä. Tai ei ehkä rankkaa, vaan kaipaa aikuisten seuraa (muidenkin kuin oman ukon). Mun kaverit harvemmin ennättävät täällä päiväseltään käymään kun ovat töissä. Joten viikonloppuun jää nekin ja on sit jokaisella muitaki menoja..

Mut nyt limpparin ja tervaleijonien pariin :p Miehen lohdutukset siitä hyvästä kun lähti :D

Luminka

Vielä yks kysymys kun on nyt nukkumaanmenoista ollut puhetta...

Missä asennossa nukutatte vauvanne?

Meillä nukkuu mahallaan. Oon todennut sen kaikista parhaimmaksi. Selällään ollessa kädet vispaa, ja kyljellään ei meinaa pysyä. Joten mahallaan nukkuu rauhallisesti, eikä kädetkään pääse heilumaan. Ja tuntuu paremmin paukuttelevan ilmat pihalle :D Valitettavasti kyllä puklut tulee masullaan ollessa helpommin :(

Esikoinen nukkui myös jostain pariviikkoisesta lähtien mahallaan, ja edelleen näkyy samaan tyyliin jatkavan =)

Yhteistyössä