11/08 masunkasvattajien murut *huhtikuussa*

ja vielä jääkiekosta...nou-nou-nou... :x Joskus kanssa katselin ja olin ihan innoissaan fanittamassa liigapelejäkin, mutta ne ajat on takana. Vain jos pakko sivusilmällä kattoo niin sitten ja ehkä suomen mahdolliset finaalipelit?
 
Moi!
Kokeilin aiemmin kirjoittaa, mutta esikoinen säntäsi heti syliin kun näki että kaivelin koneen sohvan alta :D

Pienimmällä korvatulehdus, hajun syytä ei saatu selville lääkärissä :(

Ihania kuvia olette laitelleet!

Palailen viimeistään illemmalla kunhan ukko töissä ja tytöt nukkuu =)
 
Meillä on raha-asiat hoidettu vähän samaan tyyliin kuin Anzkulin taloudessa, eli molemmilla on omat tilit, mutta lisäksi on yhteinen tili, jolta hoidetaan lainanlyhennykset, tv-maksut, sähkölaskut ym. Ruokaostokset ym. päivittäiset tehdään S-marketista tai Prismasta ja ne maksetaan S-etukortilla, molemmat laittaa kuun alussa S-tilille ruokarahaa. Joskus voi sieltä myös maksaa vaikka ravintolaillallisen, jos käy jossain S-ryhmän ravintolassa :)

Aiemmin tulot oli melko samaa luokkaa, joten molemmat on maksaneet tileille kuukausittain saman summan. Kuitenkin nyt tuntuu välillä epäreilulta, että mies tienaa enemmän, mutta maksaa saman verran yhteisiä kuluja. Toisaalta hän on kyllä säästäväinen ja ostaa sitten välillä omilla rahoilla jotain yhteisiä isompia juttuja (kuten osti tv:n, lentolippuja jne.). Mies on myös maksanut minulle muutaman kerran "tasinkoa" kun oon valittanut että omat rahat loppuu. Se tuntuu kuitenkin nöyryyttävältä, tulee sellainen olo, että on ollut kauhea tuhlari, vaikka syy on siinä, että rahaa absoluuttisesti tulee minulle vähemmän. Voin kuvitella, että pidemmällä hoitovapaalla raha-asiat vois tosiaan tuottaa kiistan aiheita kotona.

Painosta, musta tuntuu että nyt on tullut vähän vatsan päälle rasvaa viime viikkoina, mutta oon kuitenkin sunnilleen samoissa mitoissa kuin ennen raskautta (kokoa 38-40). En omista kunnon vaakaa, ennemmin seuraan sitä miltä peilissä näyttää ja mitkä vaatteet mahtuu päälle. Mikään laiheliini en siis oo, mutta en oo kokenut tarvetta laihduttaakaan. Kuitenkin vaikka itsestä tuntuu, että on tullut painoa lisää, tänään työpaikalla käydessä työkaveri heti sanoi, että oon laihtunut.

Tuo hätäsektioarpi, joka siis menee navasta karvoihin saakka pystyyn (ja on kehittänyt punaista paksua arpikudosta), on hyvä mittari, kun se on arpeutunut siihen mittaan, joka oli synnytyksen jälkeen (painoin viikon päästä synnytyksestä saman verran kuin ennen raskautta). Jos arven molemmin puolin alkaa vatsa pullottaa, on tullut lisää ihonalaisrasvaa... Voitte kuvitella miten kauniilta näyttää :eek:
 
maikki: mulla esikoinen tuli "tavan" sectiolla maailmaan, eli vaakaviillosta. Aika kivasti röllöttää siinä yläpuolella, oikein kiristää se arpi mahaan ihkun pussin siihen ylpuolelle :headwall:

Mä täällä ihan intona kattelen kesäpiha-mainoksia! Vaikka mitä visioita löytyy kuinka kesäksi kukkia ym. laittelisin :)

Ootellaan et mun äiti ja sisko tulee käymään. Tai esikoinen on ihan hepulissa, hokee koko ajan tätinsä nimeä :D
 
Tänään olen käynyt 50 min kävelylenkillä. Ja olen erittäin tyytyväinen itseeni, kun olen monta viikkoa ollut erittäin pirteällä tuulella ja melkein kaksi viikkoa olen pessyt tuota meidän pyykkivuorta. Koneellisen päivässä. Tänään sain pestyä viimeisenkin koneellisen:D.

Olen herännyt pirteänä aamuisin klo 7.30 ja klo 12 mennessä olen yleensä saanut päivän hommat tehtyä. Ennen olen iltaan vasta saanut hommat tehtyä tai sitten ne on vain siirtynyt ja siirtynyt.
Tänään sain kukille vaihdettua uudet mullat, joka piti jo viime kuussa tehdä :whistle: . Jos ensi viikolla saisi ikkunat pestyä.

Ruoka on uunissa, jonka jälkeen lähden koiruliinin käyttämään. Toivottavasti tämä ruokataparemontti onnistuu ja saisin itseäni vähän kiinteytymään jne.

Menkat on kyllä pakko alkaa piakkoin, koska enhän mä muuten voi olla näin energinen :whistle: . Mutta luulempa pillereiden lopetuskin auttaneen piristymään. Ne vei kaikki halut, voimat yms pois.

Joten katsotaan tuleeko vauvauutisia vielä. Toivon kyllä, että ei ihan vielä.

Sanse: Ihania kuvia! :heart:

Maotao: Ihanat ilmeet. Miten ootkaan saanut ikuistettua! :heart:

Maikki: Suloinen lapsi :heart:

kävelytuolista: On itsellä ollut esikoisen kohdalla käytössä, mutta itseni mielestä se vie vain turhaa tilaa ja lapsi oppii itsestään paremmin kävelemään. Meillä se oli oikeastaan vain ruokailupaikka välillä :D . Kyllä Emma siitä tykkäs.

Meillä molemmilla on omat tilit, mutta meillä onkin näin: Kädestä suuhun. Se mitä saadaan, meneekin aika nopiaa. En vain ymmärrä miten me aina välillä hommaillaan vaikka mitä, mutta jostain me ne rahat ollaan hankittu :D

Mutta nyt jatkamaan :wave:
 
Lapsoset untenmailla, pienin jo tunnin verran :)

Tilit on molemmilla omat. Mies maksaa aina lainanlyhennyksen, minä vastikkeen ja vesimaksut. Kun olin kotihoidontuella, kaikki laskut jäi miehen maksettavaksi, minä hommasin kaupasta ruokaa ym. niin pitkälle kun rahat riittivät.
Nyt olen koittanut laittaa säästöön rahaa syksyä varten. Mies maksaa edelleen suurimman osan laskuista, minä pienempiä. Ja minä huolehdin että kaikilla on vaatteita :D Välillä jopa liiankin hyvin :whistle:

Vauva nukkui viime yönä 6h putkeen. Näkyy olevan joka toinen yö ähellystä ja heräilyä. Ja sit vaihteeks pitää nukkua.
Sitä ensimmäistä kokonaan nukuttua yötä täällä odotellaan kovasti ;) Mutta kunhan saisi karsittua noita heräilyjä vähemmälle, oisin siihen erittäin tyytyväinen!
 
Luminka, tuli muuten mieleen, kun kerroit että pikkuisella korvatulehdus, niin olisko se haju ollut siitä? Voisko olla...tai sitten kun korvat paranee, niin tiiät ainakin. Pikaista paranemista pikkuprinsessalle! :)
 
Ja sitten tarviisin hyvää katkarapusalaatinohjetta, kiitos!!!! :D
Joten voisko joku kotikokki laittaa hyväksi havaitun ohjeen, olis lauantaina naistenilta tiedossa, sikäli jos oon terve ja lapsetkin..en viitsi kipeitä lapsia jättää ilman äitiä. ;) (jos mies ei vaikka osaakaan lohduttaa..)

 
helmi: lääkäri sanoi että korvakäytävät näyttivät puhtailta, toisessa se tulehdus. Ei oikein osannut sanoa mistä se haju tulee...

RD: Eikös se ladyline oo aika kallis? Muistelisin ainakin niin kun yksi kaverini kyseli töitä sieltä ja samalla tietty otti selvää vähän siitä paikasta.
 
Luminka: Juu, onhan se kallis, mutta mie saisin sen rahan tuhlattua johonkin turhuuteenkin :whistle: Mie oon tehnyt kahden vuoden sopimuksen viime heinäkuussa ja tammikuussa olen aloittanut käynnit. Itse olen tykännyt käydä, enkä kadu päätöstä. Että on kannattavaa käydä, niin pitäisi päästä kolmesti viikossa käymään.

Ainoa huono puoli, mikä kismittää minua eniten, niin se, että kun esim. Bodypump klo 17, niin ilmoittautuminen tunnille alkaa tuntia aikaisemmin eli klo 16.. Jos esimerkiksi tunti on suosittu, niin paikkoja ei välttämättä ole enää, jos menet lähemmäs klo 17 vasta salille.

Mutta hyvin oon tunneille itse kerennyt. Ladyline:lla on hierovat tuolit, kokoustilat (jos niitä itse tarvitsee), solarium, salilaitteet & erilaiset tunnit. Sitten järjestäävät kaikenlaisia rentoutusiltoja yms.

Mutta tosiaan, itse kun miettinyt tuon kk-maksun niin, että saanpahan itsellekin jotain. Näen muita ja ehkä jopa jotain hyvää oloa itselle.
--------------------------------------------------------

Tänään tein myös sen ihmeen, että elämäni ensimmäistä kertaa kotona tein jumppavideon mukaan puolen tunnin harjoituksen :attn: . Hyvä minä!

Mutta nyt kahtoo prison break! :wave:
 
RD: Mulla kaikki menot jotka pitäis mennä jonkun aikataulun mukaan, eivät ikinä onnistu :D Kuinhan pääsis edes kampaajalla käymään vähän latvoja napsimassa, kun eka pitää kattoo miehen työvuorot. Sit ne kuitenki vaihtuu ja joudun peruttamaan aikani. Ja jos muuten onnistuisi, pienimmän syötöt ei mätsää kohdilleen... Ja siihen kun vielä tuo eroahdistus niin huh! :eek:

Nyt pitää lähtee nukkumaan. Vauva on jo 3 kertaa itkenyt, vika kerralla annoin jo Panadolia. Jospa ei siihen korvaan nyt koskisi, hyvällä tuurilla sais itekin nukutuksi! Oli ihan kiva saada viime yönä vähän paremmat unet, vaan jos vanhat merkit pitävät paikkaansa on vuorossa huonompi yö :kieh: Eipä sille voi mitään, ei toinen tahallaan minua valvota..

Huomenna ois kerhopäivä, saas nähdä miten käy tällä kertaa. Esikoinen yskii aikalailla, mut näkee sitten aamulla!
 
Moikka!

Taas pääsin vasta illasta kirjoittamaan...jotenkin on Vili ollut tänään kovin vaativa, koko ajan sais pitää seuraa ja viihdyttää. Yhtään ei viihdy lattialla yksinään, kun heti kääntyy vatsalleen ja siitä ei osaa kääntyä takaisin selälleen. Jonkin aikaa jaksoin käännellä, mutta sitten luovutin ja laitoin sitteriin istuskelemaan.

Käytiin päivällä Plantagenissa, mutta eipä siellä vielä paljon mitään pihakukkia ollut. Taas olisi kova into laitella pihaa uusiksi, vaikka vasta viime kesänä paljon laitettiin :whistle:
Ihana ilma ollut täällä tänään! Aurinko paistoi, ja reilusti yli kymmenen astetta lämmintä. Meillä vielä paistaa takapihalle lähes koko päivän, niin auringossa näytti mittari yli 20. Vili nukkuu vaunuissa takapihalla, ja melkeinpä vain sisävaatteiden päälle laitoin ohuet tumput, sukat ja kypärämyssyn, muuten on ihan hikimärkä koko poika.

Illalla poju oli innoissaan, kun kummisetänsä kävi kylässä. Kovasti nauroi ja hihkui :D

Raha-asioista, nolottaa myöntää, mutta niistä meillä kinastellaan melkeinpä eniten :eek: Meillä on omat tilit ja yksi yhteinen tili, jolle siirretään aina lainaa ja vastiketta varten rahaa. Tosin nyt kun saan vain äitiysrahan, on mies maksanut lainan yksin, ja minä vastikkeen. Laskut ja ruuat yms. maksellaan suunnilleen puoliksi. Meillä on kyllä vähän liiankin tuhlailevainen elämäntyyli, eli kädestä suuhun elellään, ei mitään kyllä jää säästöön. Olisi kyllä elämäntavoissa paljonkin tinkimisen varaa, mutta ollaan ajateltu se niin että nautitaan silloin kun pystyy, ja pihistellään jos tarve vaatii. Ollaan kyllä sen verran päätetty että sitten kun menen taas töihin, niin avataan molemmille vapaaehtoiset eläkesäästötilit, ja laitetaan niihin kuukausittain joku summa, on sitten eläkkeellä edes jotain rahaa.

Ei vaan, kai sitä täytyisi suunnata unten maille, eli öitä naiset!

Mainanna
 
Helmi, tämä ei ole katkarapusalaatti, mutta tein tätä muutama viikko sitten ja on ihan ältsin hyvää! Parmankinkun sijaan laitoin prosciutto -kinkkua (kun se oli lähinnä parmankinkkua, mitä Prismasta löytyi).

http://www.kotiliesi.fi/ruokaohjeet/hetun-italialainen-salaatti
 
Pikainen tervehdys! Löysinpäs vinkin, miten vois tehdä ite helposti bodyn jatkopalat, tässä linkki siihen keskusteluun

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1334808

Aattelin tuunata jostain vanhoista huonon mallisista tai rähjäisistä bodeista, sais vähän jatkoaikaa joillekkin suosikkiasuille, kesällä ei ees haittaa vaikka hihat jäis pieniksi.

Meenpäs takas töllötteleen Saksan seuraavaa huippumallia. Hyvät yöt :wave:
 
iltaa.
Kiitti noista kävelytuolikokemuksista. Meillä ei vielä tavallaan oo se ees käytössä mutta onhan se pitänyt kokeilla vähän. Siitä tosiaan ärsyttäviä nuo lasten vempaimet ku ovat niin valtavia ja vievät tilaa!
Meillä on nyt jotenki alkanu mennä yöt huonosti. Viime yönä heräs ekan kerran puoli kolmelta ja siitä seitsemään asti noin tunnin välein. Aina muka söi vähän ja vaippaakin piti tarkistaa...missähän vika.. Vaikka päivällä syö kyllä kolmesti soseita ja maidot päälle ja illalla tietenki iltamaidot. Sitten ku aamulla heräsi niin varmaan puolitoista tuntia jakso olla hereillä ja oli nukahtaa aamuvellin ääreen. Ja ei muuta kuin sänkyyn ja sitten nukkuikin kolme tuntia. Ärsytti vaan kun ei päässy aamusta lenkille!
Tänään alotin sitten kevätsiivouksen. Meidän makuuhuoneen vaatekaapin siivosin ja varastosta hain pari vaatelaatikkoa ja lajittelin pois. Kaks jätesäkillistä meni vaatekeräykseen ja kaks laatikollista vien kirpparille. On se kyllä kumma että vaikka joka joulu ja kevät teen suursiivouksen ni aina menee pari jätesäkillistä pois...Kai sitä ostaa sitten niin paljo vikatikkejä :snotty:
Joo..äsken kuulu taas kätinää vaikka ei yleensä ikinä herää tähän aikaan! Vein maitopullon ja nukahti vissiin....what the fuck?
Pitänee vissiin alkaa nukkumaan jos pitää taas yö rampata Eetun huoneessa..ja huomenna siivousurakkakin taas jatkuu..
 
Huomenta

Se ois perjantai ja siivouspäivä =) pitää nyt aamusta siivoilla ku kymmenen jälkeen tulee kaveri muksuineen leikkimään. Eilen jo pöly ja pinnat pyyhin joten ois vaan imurointi ja luuttuaminen.

Raha-asoista: meillä on myös omat tilit ja sit yhteinen tili, mistä lähtee lainanlyhennys. Mies maksaa sen nyt mun äippäloman aikana ja mä maksan vastikkeen ja vedet/sähköt. Sit maksellaan kumpanenkin omat laskut ja ruoat maksellaan melkeinpä puoliksi.

Kävelytuolista: meillä ainakiin Leevi tykkää siinä olla kun pääsee vähän pystynpään asentoon.Ainut huonopuoli siinä on että on aika iso rohjake. Esikoinenkin lapsena tykkäs siinä olla, eikä se mitenkään muuhun oppimiseen vaikuttanut kävelemään lähti vaille 10kk ikäisenä eikä varvastellut. Neuvolasstakin täti sanoi että voi niissä pitää kunhan ei kohtuuttomia aikoja pidä ja että lapsen pitää osata pitää jo koko jalkapohja lattiaa vasten. Leevi on tuolissa ehkä 30min päivässä, toisina päivinä ei olleskaan.
 
Moi!

Tuutikki loistoidea toi jatkopalan teko ite! Ei muutaku vanhoja bodeja kaivamaan!

Eilen oltiin siellä leffassa miehen kanssa. Lumi ei ollut syönyt puurosta kuin puolet, no ei se aina muutenkaan syö, vaikka se annos on jo itessään tosi pieni mitä oon antanu. Sit mun äiti oli koittanut maitoa antaa, ni ei ollut kelvannut! Lypsin siis ennen lähtöä pulloon maitoa ja kyllä se ennen vaan on kelvannut pullostakin kun ollaan miehen kanssa kokeiltu. No nyt oli vaan huutanut kurkku suorana eikä suostunut yhtään ottaa :( Oli sit lopulta nukahtanut mummin syliin, mummi vei sänkyynsä ja tunnin päästä oli herännyt huutamaan. Taas koitti mummi maitoa antaa muttei kelvannut. Aikansa huusi ja nukahti taas. Kun tultiin kotiin, nukkui nyyhkyttäen. Voi reppanaa. Heräsikin aika pian sitten syömään. Täytyy kokeilla taas vaikka jo tänään et kelpaako pullotettu maito jos iskä antaa.

Mut muuten oli ihanaa päästä leffaan. Ihan kaksisteen! Oli vähän epätodellinen olo kyllä :)

Tänään on kyllä pakko päästä pihalle kun on hieno ilma. On monena päivänä jäänyt väliin kun mulla on miljoona projektia päällä enkä malta jättää lumin päiväuniaikaa hyödyntämättä niihin. Mut tänään vois ihan vaan mennä pitkälle kävelylle. Olishan siitä hyötyä kilojen karistuksessa :D

Ihanaa kun on taas viikonloppu! Esikoinen menee huomenna isänsä kanssa yksiin 60v juhliin ja meiän pitäs kortti askarrella. Jätän kans aina viime tippaan tommoset jutut. Pitäs keksii joku hyvä idea siihen. Huoh.

Ny meen kaivaa pakastimesta jätskin! Heippa!
 
Raha-asioista: Meillä rahat on yhteiset. Mä maksan yleensä vuokran, siihe mun mammaraha yleensä meneekin. Hoidan muutenki laskut, miehen tililtä kylläkin ja sinne mulla on oma automaattikorttiki.

Ruokaa ostaa kumpiki.
 
Maotao; kiitos linkeistä:) Katsotaan nyt tilataanko vai ostetaanko tuoli pikkuherralle. Tripp trappiin ollaan kuitenkin kallistumassa vaikka sikahintainen onkin.

RD; kateellinen kyllä olen sulle, jos oot raskaana! Niin ihania nuo vauvat on... Me tosin ollaan kai sitten tyytymässä tähän lapsilukuun, viimeisimmät fiilikset on nämä, olisi niin monta mutkaa matkassa: uusi isompi talo, tila-auto jne jne... ja ikä painaa;)

Raha-asioista: Meillä on omat tilit, yhteinen käyttötili ja yhteinen säästötili. Käytännössä kaikki tulot ohjataan käyttötilille joten rahat on siis yhteiset. Säästöön ei tahdo jäädä kun ollaan liian tuhlareita :ashamed:

Nyt vinkuu pikku-ukko, pakko mennä. Palailen uudemman kerran :wave:
 
Hei!
Tulinpa vilasemaan mitä te olette keskustelleet :) No meillä raha asiat menee niin, että molemmilla oma tili ja laskut maksellaan aika tasapuolisesti, kummalla sattuu olemaan tilillä varaa ;) Minä aloittelin salilla käynnin viikko sitten, ostin vain kuukausikortin ja luultavasti ostan sit toisenkin.Mulla paino tippunu hyvin, nyt painan 3 kiloa vähemmän kuin aloin Ollia odottaa :) Tuolta www. mammadieetti.fi sivulta löytyy hyviä ohjeita painon pudotukseen, sieltä minäki ne ohjeet painon pudotukseen sain ja tehoaa!!Meillä tulee sitten muutto 2 viikon päästä ku myytiin tämä pieni luukku vihdoinkin:) muutetaan kunnan vuokra asuntoon vähäksi aikaa, että saadaan rauhassa katsella jotain sopivaa ostettavaa asuntoa:)tässäpä meidän kuulumisia pikaiseen, nyt lähden astianpesukoneen ostoon :wave:
 
Huomenta täältäkin!

Tänään meen kattoon parin viikon ikäistä kummityttöäni :heart: Kaivelin meidän pienimpiä vaatteita viemisiksi. Ulkona on ihana päivä, tarvii mennä lenkille!

Rahoista on ollut puhetta. Meillä on yhteinen tili, josta hoidetaan kaikki laskut. Aikanaan oli omat tilit, mutta se meni melko sähläämiseksi niin päätettiin yhdistää tilit. Näin on toiminut hyvin. Säästöjä ei juurikaan jää, mutta on meillä säästötilikin...

Syöttötuoleista, meillä on kaksi puista, toinen ihan se perusmalli ja toinen sellanen taittuva (mistä saa päydän ja tuolin). Ne ollaan saatu, eikä ainakaan mua haittaa että eivät oo tismalleen samanlaiset. Toisessa harmaa pehmuste ja toisessa keltainen.

Autonistuimista, meillä siis edelleen kaukalot käytössä, mutta pian on edessä istuinten hankinta. Haluisin uudet kummallekin mutta pitäs löytää jotkut halvat, ei nimittäin ihan hirveen montaa satasta ole jakkaroihin laittaa kun mieskin vielä lomautettuna. Ahdistaa kun kaikki pitää hankkia kahtena!! |O Mutta en oikeen käytettynä uskalla istuimia hankkia kun ikinä ei voi tietää...

Nyt rupeen tekemään lähtöä kylään. Tänään alkaa lätkän MM, jeeeee!!!!!!!!!! *tuulettaa*

HM
 
huomenia!
tässä pikaseen koneella aamukahvin kanssa. Esikoisen vein äsken kaverin luo leikkimään ja ulkoilemaan, ihania ystäviä kun soittavat että voisivat ottaa pojan!! Pikkuinen simahti juuri..ehkä himppasen paremman oloinen kuin eilen, tosin yöllä yski niin limaa että tuntui tosi pahalta, kuumetta ei ole.
Itelläkin vointi parempi, vähän.

Maikki, kiitos tosi herkullisesta ohjeesta...ehkä taidan soveltaa sitä jotenkin! ;) :p

Mutta nyt suihkuun ja siivoileen, jos uloskin pääsis jossain välissä!
 

Yhteistyössä