Laitan teille sähköpostia, jahka ehdin. Saatte vielä hetken tyytyä tähän vähään

Mulla on perjantaihin asti illat ihan jumissa, mutta syy on onneksi oikein miellyttävä. Eli olen laulamassa. Nyt on harvinainen hetki, koska vein Essin jo ajoissa hoitoon tarhakuvauksen takia ja mulla itsellä alkaa opetus vasta yhdentoista jälkeen. Sen verran voin kertoa, että matka oli enemmän kuin onnistunut. Mun krooninen päänsärky jäi sinne Välimerelle, vaikka ryvettiin oikein kunnolla ja univelkaakin kertyi. En ole tarvinnut yhtään lääkettä kotiintulon jälkeen, vaikka ennen lähtöä oli pakko ottaa jo joka aamu... Taisi siis olla stressiperäinen jomotus. Kotona meni kaikki oikein hienosti.
Tuosta unesta. Meidän tyttö on nyt "lopullisesti" kotiutunut tarhaan, mikä näkyy sekä unen määrässä että laadussa. Päikkäreitä vetelee järjestään kolme tuntia (kauan piti saikata, että eivät herätä kesken unien) ja kotona illat ovat asettuneet. Eli Nasulle vain pinnan venymistä. Essi ainakin kaipasi ihan hulluna sylittelyä ja kaipaa välillä edelleen, jos on pitkän päivän hoidossa. Nyt menee siis hyvin, vaikka yöt ovat hieman levottomia räkätaudin takia. Eilen käytiin lääkärissä korvakontrollissa ja puhdasta oli. Oikeasti mentiin tarhan passittamina, kun olivat vaippaihottumasta huolissaan. Pitää vähän purnata, koska en ollut kotona tyttöä hoitamassa ja viimeksi eilen hain kakkahousun kotiin. Ei ole mikään ihme, että herkkä iho hajoaa, jos harva se päivä istutetaan kakat housussa. Ja en muuten liiottele, ei ollut eka kerta. Lääkäri sanoi, että tulla sitten jos on lapsen kämmenen kokoinen alue rikki ja märkä. Nyt oli jo parantumassa itsekseen ne muutamat pisteet mitä oli. Ja parantumisesta kyllä otan osakunnian, koska mun hoidossa se vasta parempaan kääntyi. Kotona ollaan ilman vaippaa ja kylvetään melkein päivittäin. Tympii vähän, koska tuosta on helppo syyttää meidän vaippoja

Toivottavasti ei tule nyt kestoille leima otsaan...
Oonko jo muuten tuulettanut, että mun molemmat siskot on raskaana

Ja aikovat hekin kokeilla kestoilua mun innoittamina. Jee! Hartaasti toivon pääseväni toisen lapsen kummiksi... Mulla ei ole yhtään kummilasta ja oon halunnut jo pitkään. Arvatkaa vaan, millainen kuume tässä itsellä iskee! Mutta yritän sinnitellä. Onpahan edes jotku kädet vapaana auttamaan. Kolme vauvaa yhteen perheeseen on aika hevi setti. Ja apuahan pienen kanssa aina tarvitaan. Mulla on sitten pitkä kesäloma ja voin käydä päästämässä tuoreita äitejä välillä lepäämään. Oikea syy siihen, että meidän perheessä ei tehdä suuria päätöksiä nyt on se, että mun pitää olla vielä 1,5v tuossa työssä, että paikka vakinaistetaan. Onneksi se on lain mukaan pakko tehdä. Harmittaa vain myöhäinen valmistuminen... Mulla olis jo kaks vuotta täynnä, jos olisin ollut pätevä. Mutta meneehän tämä näinkin. Saan olla onnellinen, että mulla ylipäätään on työ. Moni kaveri tekee hanttihommia, koska tällä alueella ei yksinkertaisesti riitä enää paikkoja kaikille.
Tuosta verijutusta. Meillä mies hoitaa sen homman ja käy useampaan kertaa vuodessa kaverin kanssa luovuttamassa. Mulla on Hb ollut aina niin rajalla, etten oikein uskalla. Nyt vois jo riittääkin. Pitäis käydä mittauttamassa. Mun mielestä työpaikkojen pitäis jotenkin kannustaa siihen hommaan. Esim. että porukalla mennään iltapäivällä ja kaikki lähtee sit sieltä kotiin. Miehelle oon tuota ehdottanutkin, kun se pystyis tuollaisesta päättäänkin.
Onpa mulla puheripuli. Pitää varmaan soittaa kaverille