**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hiiop, yyylös.

Mimmi eilen yritti sanoa 'kirahvi', hihii. Eilen ja tänään on hokenut 'kyytiin' eli haluaa rattaisiinsa nököttämään ja näprää siinä jotain, heh. Muun ajan sit melkeinpä huutaa ja kiukkuaa, sotkee ja mulla hermot....niitä ei enää oo. Nyt vähän seesteisempää, istuu nyt vuorostaan matkiksissa ja mä oon saanu imuroitua, pestyä lattiat, keittiön ja kylppärin.. Aah, nyt tarvii mennä yrittään ompelusjutskia..

hups, tuukalle on tullut lisää hampaita... en saanut poitsua aukaisemaan suutaan niin, että olisi päässyt oikein kunnolla katsomaan, mutta alhaalle molemmille puolille on tullut jotain poskihampaita. että kyllä tuo meidänkin mattimyöhäinen joskus vielä saa suun täyteen naskaleita...

tuksu meni vasta äsken päikkäreille. mun projektina olis unien aikana saada keittiön yksi kaappi kuosiin - on meinaan järkyttävä määrä kaikki tupperin ym. kulhoja ja kuppeja iloisessa sekamelskassa. aamulla imuroin kolme huonetta, vielä olis makkari, eteinen ja kuisti jäljellä. koiratkin taas kerran kampasin aamulla, joten jos vaikka pari päivää olis tuo karvanlähtö vähäisempää.

tuukka on lihonut! siis hän on tosi painava nykyään! ei se mikään ihme ole, kun syömisiä ajattelee. tänään on mennyt jo aamupuuro hedelmäsoseella, vanukas, banaani, viili, ja ruoaksi melkoinen annos perunamuusia ja lihakastiketta + kurkkua... en ihmettelis, vaikka olis pari kiloa tullut viime neuvolasta ;o)

no niin, nyt siivoamaan sitä kaappia. mitähän poppia sitä kuuntelis taustamusana?????

Enpä ole taas ennättänyt mukamas kirjuuttelemaan. Meille vaihteeks mitään ihmeitä. Tyttömme 1vee5kk oppi tänään ryömimään :) Typy lähti silloin aikanaan suoraan konttamaan ja siitä kävelemään mutta nyt siis osaa ryömiäkin. Sanoja tulee uusia päivittäin mutta aika harva tallentuu ihan täysin muistiin eli toistelee mutta ei välttämättä muista niitä kuin pari päivää.

Kävin ostamassa tänään lapsellemme talvihaalarin vaikka meinasin pihtailla alennuksiin asti. Katselin muutamasta paikasta ja ne mitkä miellytti niin oli jo kootkin aika lopussa eli en uskaltanut jäädä odottamaan. Ostin sellaisen lassien puvun jossa ei ole sitä kumiosaa alhalla. En muista mikä se oli nimeltään mutta ruskea / vaalenanpunainen oli väritys. Hintakin oli 59 euroa mikä on minusta ihan jees. Ihan periaatteesta en osta järkky kalliita pukuja joiden käyttöikä on pari kuukautta. Tuntuu vaan että kaikki vannovat reimatecin nimeen ja kaikki muu on ihan totaalisen out ja suorastaan lapsen rääkkäystä. Kenkä ostokset harmittavat kun ostin ne kuomat. On jo nyt minusta kylmät ja taidan joutua ostamaan vielä yhdet talvikengät pakkasille. Noh käytetään noita sitten tässä syksyn rämpsykeleissä kumppareiden ohella.

Minua ahdistaa lähes kaikki meidän kaapit ja pitäs siivota mutta enpähän viitti. Muutto häämöttää edessä ja sit ne on kuitenkin pakko siivota. Ällöttävää vaan avata tiettyjä kaappeja kun minua ärsyttää epäjärjestys ja tilanahtaus.

Mä vannon vielä reimateciin, mut katellaan vuoden tai kahen päästä uudelleen ;)

Eipä meille kait hirmu ihmeitä. Edelleen huutoa tiedossa, jos mulla on menoa. Muuten ida ei kyllä mulle kiukkua. Eli annan kai sitte tarpeeksi aikaa, ku oon kotona.

Mua ei niinkää kadeta yhtään ne lomamatkat(en oo koskaa käyny, ni ei oo tietoo siitä mistä jään paitsi :) ), mut nuo vauvajutut ehkä ihan vähäsen ;)

Jaahasta taidanpa mennä pyykkien kimppuun ja sitte jatkaa Idan kanssa oloa

Meillä on ollu hiukka heikko päivä tänään. Aloin jatkaan kivien laittelua luiskiin, ku hokasin yxkax ettenhän mä pystykkä niitä keväällä laitteleen:) Tai saahan sitä yrittää, hmmm. No, ukko päätti taas lähtee sunnuntainaki töihin, joten siinäpä yritin Jennan kaa laittaa kiviä eli yhtä tyhjän kans. Jenna tuumas kaheltatoista, että nukkumaan. Meikä intona, et joo mennään vaan sisälle ja nukkuun. Mut hohhoi, loppu viimein typy nukahti kauheen huudon jälkeen tos jotain tunti sit. Heh, eli sitä unta sitte muka haettiin lähes viis tuntii. Jee jee. Mut eipä tuo ihme, typy ku simahti illalla yheksän mais ja heräs tänään vanhaa aikaa kaheksalta. Siis huh, nukku lähes 11 tuntia. Normaalin reilun yheksän vastapainox. Ihan kiva niin, mut kaippa sitä nukuttiki, ku nukku eilen upeet vartin päikkärit mun sylissä rakennusliikkeesseä, ku hain noihin luiskiin muovii ja suodatinkangasta. Toivottavasti nää hullut aikataulut ei ihan pilaa ens yön unia ja huomista päivää. Huomenna pitäs kumminki mennä taas hoitoonki. Kuume on onnex laskenu:)

Mä en jaksa ees aatella meiän kaappeja... Mulla on ollu ny reilut kax viikkoo lähes yhtenäinen huono olo. Ei okseta, mut etoo tai mixkä tota pitäis kutsuu. Mut en oo todellaka hehkees kunnos. Ja hormonit hyrrää sen myötä aika lahjakkaasti, Jenna reppana on saanu tottua äitin koventuneeseen ääneen, lyhyempään pinnaan ja valitettavasti välillä jopa koventuneisiin otteisiin. Miehen kannattais pikkusen osallistua, ku kumminki näkee mun hermojen tilanteen. Tänäänki kysy, et onko sulla huono olo. Heh, ai onko? Tuumasin vaan, et no koko ajan.

Macadamille pitkiä pinnoja:)

Meilläki nukuttiin ihan älypitkään; heräiltiin eka siinä >8 josta otin viereen ja yökylässä ollut kummityttö (4v) meni katteleen lastenohjelmia ja hups; kello oli jotain 10.30 ku herättiin!! Kummityttö oli vaan katellu sitä telkkua eikä tullut meitä herätteleen. Olin ihan pihalla et miten ny tolleen nukuttiin! Päikyiltä heräs sitte neljän pintaan et saapa nähä alkaako ens vko taas väsyneenä...:/

Oli kyl tosi kiva ku oli kummityttö täällä; nuo typyt kun leikkivät paljon keskenään! ;-) Heh, äsken toi typsykkä nappas vaipan pois iteltään ja meni kaapille hakeen uuden mut hylkäs sen ja otti yhen lisäimun ja näpsyn ja istuu nyt sen imun päällä ja järsii sitä näpsyä ;-) ;-D (näpsy on semmonen jutska millä voi kiinnittää esim harson vaipaksi)

Kotona! En ehdi nyt alkaa lukemaan teidän kuulumisia kunnolla, vähän vain silmäilin. Oli aivan upea, joskin tosi väsyttävä reissu :) Ilmat ei ihan suosineet, mutta hyvä seura, hyvä ruoka ja laulaminen tekivät olon loistokkaaksi. Kotiin tullessa oli ihmettelemistä, koska Essin puhuminen ja käveleminen on menneet ihan huimasti eteenpäin. Tyttö selittää ja laulaa koko ajan. Yhdyssanat onnistuu, samoin lyhyet lauseet. Vitsit, että olen ylpeä!

Huominen töihinlähtö ei oikein innosta :/ Joulukuun alkuun pitää jaksaa tätä raskasta jaksoa. Sen jälkeen pääsen helpommalla. Töitä on jopa viikonlopuille niin, että taitaa olla isänpäivä melkein ainoa täysin vapaa päivä ennen joulua... Nyt syöksyn hetkeksi töiden kimppuun. Huomiseen!

Kiva saada VP takas linjoille :) Sietääkin olla ylpeä kun kerran toinen noin hienosti jo höpisee, laulaa ja kävelee.

Mä en jaksa ymmärtää miksi aina viikonloppuisin minulla on pää kipee. Nytkin vielä sattuu ja koko eilisen. Eilen rupes joskus iltapäivällä sattuu ihan kunnolla niin mentiin tytön kanssa kylpyyn. Siinä saan rauhottua ja rentoutua suihkun alla kun typy leikkii kylvyssä. Eilen tosin remus koko ajan ammeseen ja pois jne jne. Varoittelin että kohta sattuu kun on liukasta ja pidin kuitenkin koko ajan kädestä kiinni. Hetken päästä jalat lähtikin alta ja onneksi oli tiukka ote sillä muuten olisi mennyt vauhdilla selälleen laatoille.

Meillä saatiin pientä teatteia eilen kun tyttö lensi ensin tuolilta alas ja kaamea kumahdus vain kuului. Siinä hyssyttelin, puhaltelin ja lepertelin aikani. Typyllä oli jo pinna kireellä kun oli nälkä ja ruoka vasta valmistumassa, menin sit tietsikalle istuun ja näin kun tyttö taas kiipeää. Sanoin että muista kuinka äsken kävi. Lähti varovasti laskeutumaan ja sivusilmällä seurasin tilannetta. Varovasti laskeutui alas mutta viime hetkellä pyöräytti itsensä maahan ja jäi siihen makaamaan ja itkemään. Vähäks nauroin. Sanoin vaan että äiti näki mitä teit ja ei mene läpi. Tyttökin kikatti välillä mutta jatkoi väliin nyyhkytyksiään :) Meillä oli siis eilen melkoinen kohelluspäivä ja vähän väliä puhallettiin johonkin.

Tervetuloa VP takas Suomen kamaralle! :-)

Sitä mun piti eilen viä Sadulle kirjoittaa et voi vitsi, muistan ton etovuusolon hyvinkin vaikka siitä onkin jo 2 vuotta aikaa! Kovasti jaksamista sulle ja toivotaan et menee nopsaan ohi!

Mukavaa viikkoa kaikille!

tervetuloa kotiin, VP ;o)

mielenkiinnolla täällä odotellaan, kuinka tuukka selviää hoitopaikassa mylläävistä funssasta, mahataudista ja silmätulehduksesta... kaikki nuo alkoivat jo viime viikon loppupuolella ja ainakin vielä tukkeli on pysynyt terveenä. perjantaina tuukan ryhmästä oli puolet muksuista pois, eli oli sellainen rauhallisempi päivä hoitajilla...

tuukkakin on vihdoin alkanut syömään itse! onhan hän jo jonkin aikaa sitä harjoitellut, mutta nyt on oikein innostunut asiasta ja mättää ruokaa suuhunsa oikein pikavauhtia.
eilen hän hajotti tupperin nokkamukinsa, kun työnsi sormensa siitä kannen ristikkoreiästä - no hajosihan se silikoni... tuholainen ;o)

millaiset kengät nuo kuomat oikein on, jos ne on talvikengiksi tarkoitettu, mutta nyt jo Nasun mielestä kylmät? mun täytyy tunnustaa, etten ole missään noihin kenkiin tutustunut.... meillä mennään vielä täysin syyskengillä ja saappailla, eikä ole talvikenkiin vielä kajottu. onhan nytkin kymmenen astetta lämmintä.

Sadulle pahoinvoinnin kanssa jaksuja! (mulla ei onneksi moisesta olotilasta ollut tuukkaa odottaessa tietoakaan...) toivottavasti saat kiviurakana etenemään!
mä olen aika hyvin saanut pihaa haravoitua, mutta kun mies unohti tuoda peräkärryn viikonlopuksi, niin siellä ne lehtikasat nyt odottavat sateessa.. tukkeli viihtyy niin hyvin ulkona omissa leikeissään, että saan välillä hyvinkin touhuttua. toki aina muutaman minuutin välein pitää leikkejä kommentoida tai käydä auttamassa kun on autot puskassa jumissa tms, mutta kyllä siinä ehtii haravoidakin hyvin.

hyvää viikkoa kaikille! tällä viikolla alkaa jo marraskuu - apua!

Tervetuloa kotiin VP!

Mulla on ollut jotenkin seesteinen olo viime päivät, että mikään Miklun metku tai oikku ei ole saanut hermoja kiristymään :) Olen itsekin ihmetellyt miten olen näin hyvällä tuulella :D

Mutta aika tutuilta kuulostaa teidän lapsosten kommellukset, Nasun tytsyn liukastelut ja muut :)
Meillä on tuollainen matala pitkä pöytä telkkaripöytänä, johon Miklu niin mielellään kiipeää aina kun minun silmä välttää. Nostan hänet siitä varmaan kaksisataa kertaa päivässä alas. Ja siitä pöydältä käsin pääsee myös näpläämään meidän stereoita jotka ovat vähän korkeammalla....... Tänään Miklu oppi ottamaan cd:t pois stereoista, hoh hoijaa...
Tänään olin sitten keittiössä tekemässä ruokaa ja kuulin että Miklu tuolle pöydälle kiipeää ja alkaa stereoita näpläämään ja volyymia kovemmalle. Hetken kuluttua Miklu pisti radion päälle jossa ei kuitenkaan kanava ollut kohdillaan ---> kauhea särinä vaan kuului ja Miklu pelästyi ihan hirveästi, hysteeristä itkua lohduttelin kauan :D Anteeksi nyt vaan hirveästi mutta myhäilin mielessäni että siitäs sait... Ei kyllä sen jälkeen ole kiivennyt sille pöydälle :)

Satulle täältäkin jaksamisia pahoivointiin!
Minulla on kuukautiset neljättä päivää myöhässä, mikä on ihan ennenkuulumatonta. Perjantaina tein testin mutta negaa se näytti, joten ei auta kuin odotella ja katsella....

Hyvää viikonalkua!

Toivottavasti Lilli teillä olisi tärpännyt ja olisit tehnyt vaan liian aikaisin :) Ja voin kertoa että olen monen monesti myhäillyt ihan samanlaisissa tilanteissa kuin sinä eilen kun Miklu räppäs stereot päälle. Eilen kerroin meidän suihkusessiosta kun jalat lähti alta ja vaikka mulla oli tiukka ote niin vähän pää kopahti lattiaankin. Sen koommin ei tarvinnut kieltää vaan muisti itsekin että lattia on tosi liukas.

Meidän kuomat on ihan talvikengät ja mitä ilmeisemmin tosi suositut sellaiset kun todella monelta kuulin kehuja. No nyt kun oli pientä pakkasta aamuisin ja nolla tuntumassa tuossa toissa viikolla niin laitettiin kengät jalkaan. Jotain vajaa pari tuntia oltiin ja koko ajan liikkeessä ja tytöllä oli varpaat kylmät vaikka oli villasukkakin jalassa jotta kengät pysys paremmin. Oli siis niin turha ostos. Tai en mä tiedä kun tyttö ei millään haluis kumppareita niin kait me pidetään sit noita kenkiä tässä pitkin syksyä. Minusta meidän nauhakengät on jo kylmät. Ovat enempi kesäkengät kuin syksyyn.

Satulle tsemppiä!! Kohtahan sen pitäs jo helpottaa =) Kuulostaa varmaan tosi lohduttavalta ;)

Vähän alkaa jo väsymys helpottaan. Vein jo Essin tarhaan puurolle, ettei mun aamu veny sen kanssa taistellessa. Oon siis itsekin tässä lähdössä töihin.

Mulle iski illalla ihan mieletön kurkkukipu ja nyt näyttäisi siltä, että oikea puoli on jotenkin tulehtunut :( Vähän on peitteitä ja turvoksissa... Miten tässä pitäisi pystyä töitä tekemään...laulaminen ainakin on vähän mahdotonta.

Meillä on Pax-talvikengät ja ollaan tähän mennessä tosi tyytyväisiä. Ne on helpot pukea. Kuomat odottavat tulevaa, koska ovat vielä isot. Mutta niiden pukemiseen saattaa kyllä mennä hermot. Ainakin naapurin pikkuserkun Kuomien varsi on osoittautunut vähän liian ahtaaksi, kun alla on useampi kerros vaatteita.

Satu yrittää nyt vain jaksaa pikkuis(t)en kanssa. Toivottavasti ei nyt ihan loppuraskautta kestä kuitenkaan nuo olot.

Nyt kahvia nokan alle ja päivän lehti käsittelyyn! Hyvää työ-/kotipäivää kaikille!

pakkasin just tuukalle iiiison satsi ruokaa kotiinviemisiksi, lohta ja perunamuusia ;o) meillä on täällä töissä oma kokki - yksi noista ukoista on kova laittamaan ruokaa ja melkein joka päivä hän täällä kokkailee jotain...

mä tilasin just tuukalle pari vaatekappaletta netistä - http://www.keltainenkettu.fi/index.php
aivan ihania vaatteita!!!!
tänään tuli tili ja laskeskelin, että on vähän varaa "tuhlata" ennenkuin loput fyrkat menee laskuihin ja elämiseen...

oletteko luovuttaneet koskaan verta? mua hävettää myöntää, että en itse ole koskaan. nyt tuli vähän sellainen fiilis, että täytyisi mennä. verivarastot on kuulemma todella vähäiset ja kun muistelen esim. omaa synnytystä ja sitä, kuinka paljon sitä verta meikäläiseen pumpattiin, niin voisi tuota käydä vähän maksamassa velkojaan.....

mites Lillin menkka-asiat??? eivät kai ole alkaneet????
VP:lle tervehtymistä alkavasta kurkkukivusta!!! kerro nyt ihmeessä mitä kaikke teitte ja mitä näitte siellä italiassa!! kävittekö te roomassa ja napolissa?

Hauskoja vaatteita Ketussa ;-). Mä aina tsekkailen nuita vaatefirmojen sivuja -tällainen vaatefriikki kun oon..(vaikka omassa pukeutumisessa se ei näy).

Mä oon luovuttanut verta 2x mut toisella kerralla pyörryin joten mä en saa enää luovuttaa. Harmi, mulla kun on O- merkkistä kamaa suonissani. Mun kroppa ei kestä tota verenmäärän vähennystä, ehkäpä se liittyy mulla mahdollisesti olevaan von Willebrandiin (eli 'tauti' jossa veri ei hyydy kunnolla mutta mulla ilmeisesti hyvin lievä muoto, varmaa diagnoosia ei ole vielä. Vaikutti kuitenkin niin et synnytyksessä eivät lääkärit uskaltaneet laittaa epiduraalia -mut pärjäsinpä ilmankin..) Noh, suunnitelmissa on et ilmoittautuisin luuydinrekisteriin mut se ei oo ihan niin yksinkertasta. Elintenluovutuskortti mulla lompakossa jo onkin. Munasolujakin voisin vaikka luovuttaakin mut mussa on näitä 'pikkuvikoja' niin tiä sit.. Tulipas tekstiä.

Mitä tulee tohon 'vahingoniloon' kun lapsi kohkaa jotain typerää niin liityn kerhoon ;-) Usein suusta lipsahtaa et sen siitä saa kun... Mut on se Mimmi niin ihanakin; suukottelee ja halailee ja on se niin söpö nyt kun on 1,5viikkoa kävellyt kunnolla :-D

Hyvää viikonjatkoa kaikille! Lillille toivotan et 'punainen aalto' ei tulis..;-)

Kyllä ne menkat sitten alkoivat vielä eilen, ikävä kyllä! Mutta toivon että kierto jatkuisi tämän vähän pidemmän kaavan mukaan, saman joka oli ennen Miklun odotusta.

Minäkään en ole koskaan luovuttanut verta... Nyt olen asiaa miettinyt ja hyvä se olisi siellä käydä. Saisi vaan aikaiseksi senkin..

Täällä on taas koko päivän sadellut, ei olla uloskaan päästy Miklun kanssa... Jotenkin sain pidettyä silti Miklun tyytyväisenä, luettiin ja leikittiin legoilla ja muilla palikoilla, piilosta ja jahtausta ym. ym.
Ja nyt minua väsyttää ihan sikana :)

Minulla kans olis tuota 0- verta mutta tälläinen minimaalinen kun olen niin paino ei riitä. Mulla tuntuu jo kyl pienetkin määrät kun otetaan verta niin en kyl haluaisikaan luovuttamaan. Elintenluovutuskortti mulla on mutta muuta en ole harkinnut.

Lillille tsemppiä seuraavaan kiertoon. Se on raskasta aikaa aina tuo kuukautisten tulo vaikkei niin kauhea yritys olisi päällä, mulle ainakin oli. Tyttö kyl sai alkunsa parissa kierrossa joten kovin pitkään en joutunut odottelemaan mutta sekin otti koville. Kaikki mulle heti :)

Meille on taas tullut takapakkia raksalla ja hermoja kiristää. Miehelle sanoin että on tytön kanssa to-pe aamupäivät jotta hoitaja ei kuormitu mutta mies olikin buukannut itselleen tapaamisen heti to aamulle. Voi hitto kun se ei tajuu. Lupas koittaa siirtää sitä mutta saas nähdä. Miehellä kans pinna kireellä näitten raksajuttujen takii ja toki vielä väsymyksen. Pitää yrittää luovia eteenpäin ilman suurempia taistoja kun kaikki juontaa kuitenkin olosuhteista eikä meistä.

Eilen kyselin naapurilta meidän hoitajasta mutta ei kuulema ole ollut samaan aikaan pihalla lapsensa kanssa mutta lupas vähän katsella tilannetta kun leikkipaikka on kuitenkin ihan siinä heidän ikkunan alla. Särähti korvaan kun hoitaja totes perjantaina ettei meidän tyttö taas uskalla tulla hiekkikselle kun ei heidän poikansa koskaan anna siihen tulla. Taidan olla vähän yliherkkä mutta en siinä tilanteessa tajunnut kysyä et miten niin ei anna ja asia jäi vaivaamaan. Voishan sitä kysyä suoraankin mutta näin varmaan saan oikeamman kuvan kun joku ulkopuolinen tarkkailee tilannetta. Eilen soittelin kuntaan johon muutetaan hoitopaikasta ja tällä hetkellä tilanne on että hoitopaikka on 4 km päässä meidän kodista. Prkl. Julkisilla pääsee osan matkasta mutta vain osan ja se on ihan eri suunnassa kuin mun työpaikka johon joudun kans menemään julkisilla.

Mäkin kuulun vahingonilokerhoon, vaikkei tietty saiskaan ajatella, että hyvä kun sattui ://

Mä oon kerran ehtiny luovuttaa ennen raskautta verta ja oon ajatellu, et menisin joskus uudelleen. Vaikka oli mullakin aika heikko olo sen jälkeen ja jäinki hetkeksi sinne pötkötteleen. En tiennykkää, et jos pyörtyy, ni ei saa luovuttaa enää oleskaa :/ Täällä taisi ollaki tällä viikolla luovutusta, mut en tiedä saisionko ees nyt luovuttaa, ku oon ottanu noita migreenilääkkeitä..pitäski tarkistaa.

Eipä tänne kai ihmeempiä taas. Tänää oltiin muskarissa ja huomenna olis kerho. Tavattiin puistossa uusia tuttavuuksia ja he saattavat tulla kerhoon.

mä kävin luovuttamassa sitä verta heti tänään! ei alkanut heikottamaan tms, joten hienosti meni. oli vaan aikas hidasta "palvelua", koska jouduin odottamaan yli tunnin ennenkuin pääsin edes haastatteluun ja hempan ottoon. töistä lähdin jo kahdelta, mutta tuukkaa pääsin hakemaan vasta neljältä (töistä on kaupunkiin ehkä 25km ja kaupungista hoitopaikkaan 4km)......
niin, mun veriryhmä on se tavallisin eli A+.

voi pahus, Lilli, niitä menkkoja! parempi onni ensi kierrosta ;o)

nyt siivoamaan tuukan lelut lattialta ja sit salkkareiden ihmeelliseen maailmaan............ huomiseen!

Mä oon kerran päässy luovuttaan verta vuosia sitte. Sen jälkeen oon neljästi käyny yrittämässä.. Kerran olin nuhassa, eivätkä huolineet, toisella kertaa oli liian alhanen hemppa, kolmannella kerralla menin vääränä päivänä ja neljännellä kerralla en tienny, et imettäjät ei saa luovuttaa. Jotenki musta tuntuu, ettei mun oo tarkotettukka luovuttaa verta. Mut en aio luovuttaa:) Mut nytpä en taas voi vähään aikaan mennä luovuttaan... Elinluovutustestamentti on kans kulkenu mukana opiskeluajoista lähtien.

Voi Lilli... Ehkä ens kierrosta.

Meillä noita typyn pikku itkuja kans piisaa. Muutenki illat on yhtä tursaamista ja nyhjäämistä, ku on niin väsyny. Itku tulee joka pikku jutustaki ja aina tullaan äitille, että puhalla. Ja äitihän puhaltaa. Tänäänki oli niin väsy, et simahti mun syliin kaheksan jälkeen. En jaksanu nyt väkisin pitää ylhällä, vaikka tiiänki et herää sit huomenna kuuen mais:( Meillä oli kans tänään muskari, mikä tietty väsytti entisestään.

Miklukin tärppäsi heti ekasta kierrosta, en silloin edes ehtinyt tai tajunnut miettiä koko asiaa ja sitten olikin jo plussa taulussa :)
Mutta nyt meikäläisen hermoja koetellaan, minäkin olen sitä kaikki heti mulle-tyyppiä :)
Tätä painoa kun nyt saisi vielä ylöspäin niin kiva olisi.

Nyt unohtui mitä muuta piti kirjotella....

Bis morgen kaikille!

Aamuisin on hyvä näpyttää töissä kun muut ei oo vielä tulleet :) Eipähän kytsi mitä tuokin muija työaikanaan touhuaa.

Ei mulla kyllä asiaa ollut... Viime yö meni loistavasti ja pitkästä aikaa ei ole päänsärkyinen olo. Miehen kanssa ollaan nukuttu sohvalla kolme yötä kun ollaan annettu hoitajalle mahdollisuus hyviin uniin ja hän siis nukkuu meidän sängyssä. Ei meinata mahtua millään kapealle sohvalle kun on totuttu nukkuun leveästi. Ennen ei tehnyt yhtään tiukkaa kun sänkykin oli kapeampi.

Meillä tyttö nukkuu kepeästi sen 12 tuntia yössä ja olen aina ollut hyvilläni siitä että tarvi paljon unta kun minäkin tarviin mutta hoitoonlähdön kanssa on vähän ongelmia. Herää kyllä mutta on illasta niin sippi ettei saa enää edes unta vaikka viime viikolla aloitin jo seitsemän aikaan laittaan unille. Normaalisti käy 8 tai puol 9 ja nukkuu 8. Päikkäritkin on vähintään sen pari tuntia ja usein jopa kolme. Mä olen samanlainen nukkuja ja nukun ainakin sen 8 tuntia yössä mutta yleensä menee sellaiset 10 tuntia. viikonloppunakin jaksoin sinnitellä 11 asti ja sit sammahdin. Saa nähdä kuin käy kun viikonloppuna pitäs lähtee kaverin kanssa bilettään. Voi tulla nukkumatti tai mies kyl vähän uhkaili et sen tarvii mennä raksalle heti aamusta joten voi olla etten edes voi harkita olevani kauan.

VP:lle täältäkin terkkuja et kerro ihmeessä jotain reissusta ja miten selvisit koti-ikävästä ja siitä miten kotirintamalla oltiin selvitty ja kaikesta.

Laitan teille sähköpostia, jahka ehdin. Saatte vielä hetken tyytyä tähän vähään :) Mulla on perjantaihin asti illat ihan jumissa, mutta syy on onneksi oikein miellyttävä. Eli olen laulamassa. Nyt on harvinainen hetki, koska vein Essin jo ajoissa hoitoon tarhakuvauksen takia ja mulla itsellä alkaa opetus vasta yhdentoista jälkeen. Sen verran voin kertoa, että matka oli enemmän kuin onnistunut. Mun krooninen päänsärky jäi sinne Välimerelle, vaikka ryvettiin oikein kunnolla ja univelkaakin kertyi. En ole tarvinnut yhtään lääkettä kotiintulon jälkeen, vaikka ennen lähtöä oli pakko ottaa jo joka aamu... Taisi siis olla stressiperäinen jomotus. Kotona meni kaikki oikein hienosti.

Tuosta unesta. Meidän tyttö on nyt "lopullisesti" kotiutunut tarhaan, mikä näkyy sekä unen määrässä että laadussa. Päikkäreitä vetelee järjestään kolme tuntia (kauan piti saikata, että eivät herätä kesken unien) ja kotona illat ovat asettuneet. Eli Nasulle vain pinnan venymistä. Essi ainakin kaipasi ihan hulluna sylittelyä ja kaipaa välillä edelleen, jos on pitkän päivän hoidossa. Nyt menee siis hyvin, vaikka yöt ovat hieman levottomia räkätaudin takia. Eilen käytiin lääkärissä korvakontrollissa ja puhdasta oli. Oikeasti mentiin tarhan passittamina, kun olivat vaippaihottumasta huolissaan. Pitää vähän purnata, koska en ollut kotona tyttöä hoitamassa ja viimeksi eilen hain kakkahousun kotiin. Ei ole mikään ihme, että herkkä iho hajoaa, jos harva se päivä istutetaan kakat housussa. Ja en muuten liiottele, ei ollut eka kerta. Lääkäri sanoi, että tulla sitten jos on lapsen kämmenen kokoinen alue rikki ja märkä. Nyt oli jo parantumassa itsekseen ne muutamat pisteet mitä oli. Ja parantumisesta kyllä otan osakunnian, koska mun hoidossa se vasta parempaan kääntyi. Kotona ollaan ilman vaippaa ja kylvetään melkein päivittäin. Tympii vähän, koska tuosta on helppo syyttää meidän vaippoja :( Toivottavasti ei tule nyt kestoille leima otsaan...

Oonko jo muuten tuulettanut, että mun molemmat siskot on raskaana :) Ja aikovat hekin kokeilla kestoilua mun innoittamina. Jee! Hartaasti toivon pääseväni toisen lapsen kummiksi... Mulla ei ole yhtään kummilasta ja oon halunnut jo pitkään. Arvatkaa vaan, millainen kuume tässä itsellä iskee! Mutta yritän sinnitellä. Onpahan edes jotku kädet vapaana auttamaan. Kolme vauvaa yhteen perheeseen on aika hevi setti. Ja apuahan pienen kanssa aina tarvitaan. Mulla on sitten pitkä kesäloma ja voin käydä päästämässä tuoreita äitejä välillä lepäämään. Oikea syy siihen, että meidän perheessä ei tehdä suuria päätöksiä nyt on se, että mun pitää olla vielä 1,5v tuossa työssä, että paikka vakinaistetaan. Onneksi se on lain mukaan pakko tehdä. Harmittaa vain myöhäinen valmistuminen... Mulla olis jo kaks vuotta täynnä, jos olisin ollut pätevä. Mutta meneehän tämä näinkin. Saan olla onnellinen, että mulla ylipäätään on työ. Moni kaveri tekee hanttihommia, koska tällä alueella ei yksinkertaisesti riitä enää paikkoja kaikille.

Tuosta verijutusta. Meillä mies hoitaa sen homman ja käy useampaan kertaa vuodessa kaverin kanssa luovuttamassa. Mulla on Hb ollut aina niin rajalla, etten oikein uskalla. Nyt vois jo riittääkin. Pitäis käydä mittauttamassa. Mun mielestä työpaikkojen pitäis jotenkin kannustaa siihen hommaan. Esim. että porukalla mennään iltapäivällä ja kaikki lähtee sit sieltä kotiin. Miehelle oon tuota ehdottanutkin, kun se pystyis tuollaisesta päättäänkin.

Onpa mulla puheripuli. Pitää varmaan soittaa kaverille :)

Tere!

Nasu: onko mulla mennyt jotain ohi vai kuka hoitaja teillä kotona nukkuu?? (anteeksi tyhmä kysymys!)

Hih, eilen Mimmi oli enon luona hoidossa kun mulla oli illalla työjuttu. Se loppukin onneks nopeesti ja kun menin hakeen ni veljeni oli et häh, vastahan me lopeteltiin syöminen ja niillä oli siellä niiin kivaa; jammailivat ja soittelivat levyjä ;-)

Yhteistyössä