**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipsan! Just sain Essin nukkumaan ja mies tekee töitä yläkerrassa. Mulla on siis luksushetki itselleni. Käytän sen taiten ;)

Meille ei kuulu mitään ihmeellistä edelleenkään. Pari viime yötä meni harakoille Essin ähellyksen takia. Sillä on pientä räkätautia, mutta ei vaikuta ärhäkältä. toivottavasti korvat säilyy tällä kertaa.

Jännää tuo rakentaminen. Jospa mekin joskus uskalletaan...

Kiitos kaikille myötätunnosta. Kyllä tuo sairastaminenkin arkipäiväistyy. En minä sitä mitenkään märehdi enää. Elämä on kuolemista -meidän kaikkien osalta. Nyt surffaan vielä muuallakin hetken. Nauttikaa oloistanne!

En oo jotenki jaksanu kirjottaa mut nyt oli 'ihan pakko'; Mimmi kun on niin pitkä niin ylettyy oviin ja kylppärin hanaan: eilen kun tultiin kotiin niin paineli pimu suoraan kylppäriin kenkä kädessään 'pesemään' sitä -sisäpuolelta... Tänään onkin sitten varapopot jalassa (ne on aika kehnot mut minkäs teet..) ja onneks kumpparit oli pk:ssa joten ne ei kastunu, niitä kun ei oo toisia... (aina ei ehdi perässä juosta..)

Viikonloppuna me ajeltiin Antsukan poppoon luokse ja mukavaa oli! ;-) Typyt välillä halivat ja suukottelivat toisiaan ja välillä taasen ei ollut niin kivaa kun molemmat oisivat samalla lelulla halunneet leikkiä ;-o. Ida on kyllä niiin perusrauhallinen että ihan ihmetyttää (toki sitä 'pippuriakin' tuntui tytöstä löytyvän tarvittaessa) ja Mimmi taasen on semmonen 'normivilkas'. Mimmi taisi saada Idalta hieman lisää pottaoppia kun nyt on menty 2 iltaa kotona ilman vaippaa -joko on ite menny potalle tai sit olen sanonut et pitäsköhän käydä ja auttanut housujen kans ;-D (pisut siis, kakka tuli lattialle mut pientä edistystä kuitenkin..)

Mä myös tsemppailen Lilliä hyvään suoritukseen pääsykokeissa, pidän peukkuja Nasun miehen työtilanteelle ja jaksamista VP:lle ja tietty kaikille!!

jee, vihdoinkin mä pääsin töihin ;o)
perjantaista asti olin kotona tuukan kanssa ja se oli kyllä melkoista menoa... ei päästy ulos pariin päivään ja tietäähän sen millainen känkkis iskee kun alkaa "happi loppua sisällä".. tulin siis töihin rentoutumaan! hommia kyllä piisaa, mutta pidän nyt tällaisen pienen kirjoitustauon. oon täällä yksin, kaikki ukot häippäsivät jonnekin palaveriin.

meillä on jo osa ovenkahvoista käännetty sillai pystyyn, ettei tuukka saisi niitä niin helposti auki. poika kun on jatkuvasti menossa joko ulkokuistille tai alakertaan - kuistilla on niin viileä ettei sinne viitsisi päästää palelemaan ja alakertaan taas menee niin jyrkät rappuset, että niissä tulee helposti vahinko.
meillä on nyt viimeisin villitys keittiön pöydälle kiipeäminen. ei auta vaikka kuinka työntää tuolit pöydän alle - tuksu kiskoo ne esiin ja kiipeää tuolin kautta pöydälle...... aarrgghhh ;o/

ihanaa oli viedä tukkeli tänään hoitoon, kun kaverit tulivat ovelle vastaan ja kailottivat kovaa "tuukka tuli" ;o) ja kyllä oli tuukkakin mielissään, kun taas pääsi kavereiden kanssa touhuamaan. en mä jaksa kuitenkaan häntä koko aikaa kotona viihdyttää, joten välillä käy aika pitkäksi...

mulle tuotiin kakku tuonne jääkaappiin äsken, joten jos keittäis teetä ja herkuttelis tässä paperihommien lomassa.. hyvään aikaan nuo "mun" ukot lähti - saan koko kakun itselleni ;o)
(en oo vielä päässyt sinne kuntosalille asti, joten tulee tästä kakusta varmaan yksi ylimääräinen vararengas tuohon vyötärölle kuntosalilla sulatettavaksi............)

Kiitos tsempityksistä pääsykoetta varten! Pitäisi vielä passikuva käydä jostain hommaamassa huomista varten. Miten niin muka jätän sen viime tippaan? :)

Saatiin eilen Miklun valokuvat kun oltiin viikkoja sitten siellä yhdessä kerhossa kuvautettavana :) Kuusitoista kehystettyä kuvaa, saatiin ilmaiseksi :D Miklun kummitäti on siellä kerhossa töissä, ja hän kun tuli Miklun kanssa muutamaan kuvaan niin hän sai ne sitten veloituksetta työnsä puolesta. 5,50 euroa maksaa yksi kuva, joten ihan kiva säästö tuli!

Miklu on edistynyt taas hirveästi puhumisessa. Hän toistelee jatkuvasti kaikkia oppimiansa sanoja, ja matkii samaa mitä minä toistelen. Osoittelee lamppuja ja sanoo 'appu'. Jano kun tulee niin hän sanoo 'että' = vettä tai 'ano' = jano:) Tänään hänelle tuli kummitätiänsä ikävä ja alkoi toistelemaan hänen nimeään. Meidän piti sitten kummitätin kuvaa katsoa ja lupasin että mennään siellä käymään tänään illalla :)
Omia kuviansa Miklu kutsuu sanalla 'oma' ja niitä onkin sitten niin kiva katsella ja hihitellä! Varsinkin jos kuvassa Miklulla on tutti suussa, se saa hirveän hihityksen aikaan :)

Suloinen Miklu :)

Mä sain tänään tietää että palkka tulee nouseen 200 eur kk eli ihan kivasti :) Taas jaksaa kummasti pakertaa. Nytkin olisi hommia mutta prkl koneet tai ohjelmat ei wörki.

Ihan pieni kateuden vihlaisu kävi kun Sinttu puheli lähtevänsä kakkukahveille itsensä kanssa. Maistuis.

Meillä ei ole ongelmaa että tyttö ylttäis ovien kahvoihin. Ihan hyvä. Muuten onkin sellainen tesantti että. Meillä on hellittänyt halu kiivetä keittiön pöydälle mutta penkeillä keikkuu minkä kerkee. Pöydälle meno onkin ehdottomasti kielletty mutta penkeillä on saanut olla kunhan istuu nätisti (tai ainakin pysyy pois pöydältä.) Eilen juttelin serkkuni kanssa puhelimessa ja tyttö sai hepulin kun ei saanut puhua. Soitettiin sit mummulle joka jaksaa paremmin "keskustella" typyn kanssa. Osas se jotain sinne vastata ja mummu oli onnesta soikea kun toisteli mummu mummu, kun toinen tenttas et tiedätkö kuka on puhelimessa. Toki tämä johtui kun minä hoin mummua vieressä ja siitä sitten kätevästi toisti perässä. Kertoi kuitenkin kaikkia ääniä mitä eläimet pitää ja tietty tämä uusi bravuuri paloauton ääni. Lopuksi totesi hei hei mutta ei tiennyt että siihen loppuu ääni toisessa päässä ja raivarin paikkahan se oli. No niitä tulee ;)

Tänään aamulla tytön hoitaja totes että hän aikoo lähteä omien lastensa kanssa kerhoon. Meinaan kyl tänään sanoa että se on joko tai. Kaikki lähtee tai sit olette kotona. Minusta on inhottavaa kun typy joutuu jäämään yksin tai siis sen miehen kanssa kun muut pakkaa kamat päälle.

ehdinpäs vielä - ONNEA Lillille pääsykokeisiin!!!!!

ja WAU, tosi hyvä palkankorotus Nasulle tulossa! kyllähän tuollainen jo ihmeesti motivoi ;o)

tuukka oli tänään ollut tosi väsynyt hoidossa (ehkä syy on yöhulinointi...). oli nukkunut päikkäreitä 2½h ja hoitajat narisivat, että poika olis vielä kipeä. no, ei ole kuumetta, ei pahemmin räkä valu ja yskäkin on parempaan suuntaan menossa - väsyttää siis vaan...??? täytyy aamulla katsoa mikä on tilanne.

mä olen ollut tosiaan ihan pinna kireällä, lähinnä tuon miehen kanssa. hänellä on joku ihme pakko nostaa tuukka AINA ja JOKA YÖ meidän väliin, kun tuksu yöllä heräilee. no, viime yönä tuukka itse kiipesi omaan sänkyynsä kun oli hetken touhunnut (klo 2 jälkeen) ja oli siellä ihan rauhassa - no, eikös mies tullut vessasta ja kaapannut kaikessa rauhassa omassa pedissä makaavan pojan meidän väliin. arvaahan sen miten siinä kävi - meni tuukalta unet ohi ja siitä sitten valvoi isänsä kanssa aamuun puoli seiskaan. mä sain hänet sit vielä nukkumaan kahdeksi tunniksi ja vein hoitoon vasta ysiksi. en mäkään siinä yöllä enää saa nukuttua, kun joku "sisäinen ääni" käskee pysyä hereillä........... oon koettanut sanoa ukolle, että jos ei lähtisi tuukan kanssa yöllä touhuamaan, niin kyllä se poika sieltä tulisi takas nukkumaan - mutta ihan kuin seinälle puhuisi. suoraan sanottuna vituttaa! kiva viedä väsynyt, kello kolmelta herännyt poika hoitoon.
meillä on siis yöt ihan kaaosta nykyään ja sen takia mä olen tosi väsynyt.

no mutta nyt salkkareita katsomaan. siellä on vielä astetta traagisempia tapahtumia kuin omassa elämässä ;o)

jaa mut vielä sen verran, että mies oli tuukan kanssa eilen aamupäivän kun mä oin kampaajalla ja lääkärissä. tulin kotiin klo 12 eikä mennyt 10 minuuttia kun mies oli häippässyt töihin... ei vissiin ollut herkkua tää kotonaolo?..
sit kun illalla sanoin, että mulla on kurkku kipeä ja kuumeinen olo, niin tää toteaa että no säähän voitkin jäädä sit tuukan kanssa vielä huomennakin kotiin. voi v...u joo - itse ei edes terveenä jaksa tuukan kanssa koko päivää, mutta olettaa että mä jaksan kipeänä yksin koko päivän. no, mun olo parani yön aikana, joten tästä päivästä tuli sit työ- ja hoitopäivä.

Meillä on menny tänää kaksi vaippaa pissaan. Yksi päikkäreillä ja yhden vaihdoin illalla pois ennen unia(siis kaksi pissaa vaipassa, muut potassa ja yksi kerhon pöntössä :) ). Meilläkin siis menee pottailu hieosti.

Sanoja tulee. Kaikkea pitäis toistaa. Mummon kissat nimineen taipuu ja tietty se mummo ja mummi. En kyllä tähän hätää osaa sanoo, mikä ois vaikein sana.

Oli kyllä virkistävää, kun maca ja mimmi kävi kylässä. Idasta löyty tavaroita omiva puoli :/ Mutta tosiaan välillä oli halit ja pusut in ja välillä aika out ;)) Ja on ne vaan niin ku maca sanoki ni kahvipapu ja lumihiutale :)

Mut nyt muita juttuja.

Vähän olen kade muiden pottailuista mutta kaikki aikanaan. Se on nyt huolilistalla lähes vika sijalla.

Voi Sinttu voin uskoa kuin keittää. Mä olisin jo hyppinyt seinille jos mies olisi tehnyt vastaavan. Toivottavasti kuitenkin puheenymmärrys alkaa toimia ja miehesi ymmärtää ponttisi. Mä ainakin ymmärrän mutta miehet marsista ja jne... :)

Mulla kans vitutus käyrä on aika korkealla kun budjetti meni persiilleen rakennusjutussa. Nyt sitten ei tiedä riittääkö laina ja pitäs juoksuttaa takaajat uudestaan pankkiin ja nehän ei riemusta kilju vielä kun toinen on kohta työtön. Kysyin monen monta kertaa meidän maa-ajoista ja niistä summista ja aina vastaus oli jotain ympäri pyöreetä ja että älä stressaa. Eilen tuli lasku ja se on jo sen verran mitä oli mietitty koko paskasta mutta laskusta puuttuu vielä kaivinkone maksut sekä maata aika helvetin paljon. Voi vittu jos riittää vieläkään meidän uudestaan miettimä summa. Tämä taas johtaa siihen että ei rahat riitä ostamaan lattioita ja seinien pintoja sekä kaikkea muuta mitä vielä puuttuu. Mä en halua lisää lainaa ja mies ei halua kitkuttaa joka asiasta vaan haluaa että voidaan ostaa se mitä tarvitaan. Juupa juu. Tuntuu myös kuin seinälle puhuis.

Ainiin, tytön hoitaja vielä totes että niille oli tarjottu kämppää toiselta paikkakunnalta mutta kun on irtisanomisaika tästä nykyisestä asunnosta. Ei sanaakaan että muistas sopineensa meidän kanssa työsopparin joulukuun puoleen väliin ainakin.

voihan räkä, Nasu, sitä sun miestäs ja ympäripyöreitä vastauksia!
nuo lattiat ja seinät on kuitenkin aikas merkittäviä juttuja, joten soisi niihin riittävän rahaa ettei tarvi halvimman mukaan laittaa.
toivottavasti pääsette johonkin molempia tyydyttävään ratkaisuun ;o)

mä olen taas kotona tuukan kanssa. ei tuksulla kuumetta ole tai mitään, mutta räkää valuu ja on ollut aika väsynyt. taitaa nyt nukkua kolmatta tuntia päikkäreitä.. jaa, nyt hän just heräsi!
mulla itsellä on kurkku ollut kipeä monta päivää ja nyt se on sellainen kuivankarhea. yäks..

voi hitsin pimpula. ukot tilasivat firmansa yrityslahjoiksi sellaisia pulmaviinipullotelineitä ja niissä on vaan enkunkieliset ohjeet ja vähän hatarat kuvat.. yhtään pulloa ei olla vielä saatu telineeseen oikeaoppisesti....... välillä on kyllä telineet olleet jos jonkinmoisessa solmussa, mutta ei sellaisessa kuin pitäisi......

tuo Nasun typyn hoitaja kuulostaa päivä päivältä kahelimmalta.....

Nasu: ei voi olla totta mikä noita-akka se typyn hoitaja on...!! Vähemmästäkin menee hermo.. Voi ahdistus sen rakennusprojektin kanssa. Ehkä siinä vaan pitää yrittää pitää pää kylmänä tyyliin 'se on vaan rahaa'..ääk. (enkä tosiaan halua kuulostaa vähättelevältä! semmoset ihmiset on tosi ärsyttäviä jotka kuvittelee et kaikkien jaksaminen, sietokyky ja resurssit on jotenkin vakio. oisin mäkin tossa tilanteessa aikas hermostunut) Mut hienoa on et saat ansaitun palkankorotuksen!! :-) Äläkä nyt huoli siitä pottailusta, kaikki aikanaan omalla painollaan, eikä meilläkään niin hienosti suju kuin esim Jennalla & Idalla.

Sintulle jaksuja..

Mitenhän Lillillä menee..

Juu oikeesti en ole kovin maassa koska olen perusluonteeltani niin positiivinen ja todellakin illalla nukkumaan mennessä mietin että oikeesti kyseessä on vaan rahaa ja talo. Kaikkea voi laittaa myöhemmin kuntoon mihin nyt ei kykene talon osalta. Vähän näyttää jo valoisammalta meidän laskelmat ja kun kokoon räävitään veronpalautukset, miehen lomarahat, varainsiirtovero sekä pahimmassa tapauksessa tytön säästöt niin niillä saa jo aika paljon. Siis me oikeesti saadaan takaspäin varainsiirtovero kun jouduttiin se maksamaan tontista mutta kun talo on valmis ja muutetaan niin sitten ollaan ensiasunnon ostajia ja saadaan se takas. Pysytään ehkä juuri ja juuri lainasumman sisällä eikä lisää tarvii ruinata.

Niin ja eilinen oli todella hyvä päivä muistuttamaan kuinka tärkeetä kaikki muu paitsi raha on tässä maailmassa. On sentään terve lapsi ja miehenkin kanssa suht terveitä :) Ai niin, onhan meidän tytölle iskenyt nyt flunssa joten ei se ihan terve ole mutta ymmärtänette mitä meinaan.

Sinttu, koittakaahan saada telineet kondikseen =)

Niin ja meidän hoitajan kommentteihin en jaksa reagoida. Sitten älähdän aina kun oikeesti tulee tarve mutta...

Ehdinpä minäkin teitä moikkaamaan. Eilen käytiin pappaa katsomassa sairaalassa ja vointi oli jo kohtalainen. Essi piristi koko osaston väkeä :)

Tuo nasun perheen tilanne kyllä pistää hermot koetukselle lukijaltakin. Mää oon niin kammottava suustani, että olisipa saattanut mennä jo välit tuohon naapuriin. Tässä sivustaseuraajana oppii talonlaitostakin :) Kaikki pitää saada kirjallisena...

Mies lähti kaverin kanssa kaljalle. Meillä on isoja suunnitelmia, mutta niistä pitää laittaa sähköpostia :) Italia-kuulumiset on myös kirjoittamatta. Sorry, oon ollut umpiväsynyt nämä viikot, eikä helpotusta ole juuri tiedossa...

Nyt nautin olostani vielä hetken ja menen sitten nukkumaan. Kai se ukkelikin joskus kotiin tulee. Huomenna mennään viihteelle, minä tosin autoillen, koska lauantai on työpäivä.

Heips!

Väsymystä täälläkin... Tai päivät ja alkuillat jaksan ihan hyvin mutta sitten kun Mimmiä laitan yöpuulle niin nukahdan siihen itekin.. Esim eilen suihkuttelin tehopesuainetta keittiön lattialle (kun on päässy vähä jämähtään Mimmin sapuskat..heh) et pesen lattiat sitkun neiti uinahtaa mut olin niin poikki et nukuin aamuun asti... Sit Mimmi kompastui pk:lla ja ressua sattui ja siellä meni hetken kauemmin ->oli tien toisella puolella kun 2 bussia pyyhälsi ohi. Pääsin töihin seuraavalla vain huomatakseni että täksi päiväksi varattu puhdas paita (mulla on 3paitaa mut vain yhet housut ja liivi..) oli silittämättä. Noh, ehin tähän just klo8 ja eikös heti sit oo 'tilanne päällä' (ei mitään vakavaa onneks). Äsken vasta vein eväät jääkaappiin ja nyt heti piti tulla lukeen ellejä ;-)

Muita asioita: aika huisia muuten et Jennalla & sisaruksellaan on sama la! ;-O
Oon muuten keksiny mikä ois kiva joululahja Mimmille: semmonen barbapapa-nuppipalapeli jollaisen näin jossain mainoksessa mut sillä oli kyl sitä hintaa mun budjetille vähä liikaa, melki 20e... Toiset ois sit jotkin pienet söpöt nukenrattaat (vaikka onhan meillä ne taaperokärryt), mieluiten puiset mut nehän vasta maksaakin (tai no niitä kauheita muovisia saa edullisesti).
Ja oonkohan maininnu et mulla on Mimmille tekeillä vaaleenpunaset hahtuvavillikset ;-).
Niin ja VP kun kerroit siitä sairaalavisiitistä niin me kans kun käydään isopappaa hoitokodissa (halvaus & leukemia) katsomassa niin toiset asukit ihailevat Mimmiä (tai varmaankin sitä pienen lapsen välitöntä energisyyttä) :-)
Sinttu: se on söpöä kun kaverit tulee omaa lasta vastaan ja huutelevat et 'X' tuli! Eilen Mimmi paineli jo leikkihuoneeseen kun mä vielä laittelin haalaria naulakkoon...;-D
Mäkin pääsen huomenna iltaelämää katselemaan, mitähän sitä tekis ja kenen kanssa kun kaveri jonka kanssa olin menossa ei pääsekään... Jokin leffan kenties ja nopee pyrähdys yhessä paikassa jossa veli on soittaas..?

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille!

Voin uskoa maca että olet väsynyt iltaisin. Niin olen minäkin ollut kun olen tätä balettia lähes yksin pyörittänyt viime aikoina. Teillä on nyt tosi tehokkaasti puhistuneet lattiat kun aine on vaikuttanut pitkän kaavan mukaan :)

VP:n matkakertomukset olisi kiva kuulla ja samoiten teidän suunnitelmat. Yhtään ei uteliasuus herännyt ;) Toivottavasti teidän pappa voi paremmin. Tuntuu että teillä on riittänyt huolia läheisestä. Meillä on huolia mutta tuollaisten asioiden rinnalla ne on pieniä. Kyse on todellakin vaan rahasta. Onneksi miehen kanssa meillä menee hyvin ja mustalla huumorilla selvitään pitkälle. Se onkin aina ollut lääke meillä kaikkeen. Veljeni hautajaisiinkin kun mentiin niin ihmset katsoi kun noustiin autosta nauraen mutta tilanne oli niin huvittava kun meidän silloisessa autossa ei kuulunut radio lainkaan, vaan se ainoastaan särisi mutta kun ajettiin hautausmaan pihalle rupes hevi raikaamaan täysillä. Nauretiin että olishan se pitänyt arvata että veljeni joka rakasti heviä on säätänyt taajudet kohdilleen.

No juu, taas mentiin vähän sivuraiteille.

Meillä tyttö on nuhassa ja viime yönä nukuttiin joten kuten mutta ei kauheen hyvin. Onneksi on viikonloppu tulossa. Niin ja isänpäivä. Mitäs teillä isänpäivänä? Meillä varmaan vaan rakennetaan. Mies toivoi pizzaa viikonloppuna joten olkoon se sitten isänpäivälounas :) Pitää miettiä jotain herkkutäytteitä ja sit jotain hyvää jälkkäriä. Aamiainen viedään sänkyyn ja lahja annetaan mutta ei varmaan sen kummempaa. Lahjakin on vielä hankkimatta mutta kait mä jotain keksin. Sormivärit meinasin käydä tänään ostamassa niin voidaan tehdä kortti.

Nyt töihin...

meillä on iskälle kirja ja suklaata. hoitopaikasta täti soitti tänään, että tuukan tekemä isänpäiväkortti jäi sinne(me ollaan siis edelleen kotona...), joten se pitää mennä tänään vielä hakemaan.
aattelin jopa itse värkätä kakun sunnuntaiksi, mutta katsotaan nyt. mä kun en ole mikään leipuri ja mun kakuntekeleet on aina olleet lähinnä huvittavia...

tuksun valokuvatkin odottavat hakemista, siis ne ryhmiskuvat. saadaan ne sit samalla kun se kortti.

mitenkähän Lillin koe on mennyt??

voihan hitsi, Macadamia - jos olisin lähempänä niin lähtisin sun kanssa bilettämään ;o) koetahan keksiä jotain kivaa, että pääset vähän tuulettumaan!

Nasulle kans jaksuja!! huolia ne on rahahuoletkin ja kyllä niitäkin saa murehtia.

kääks, VP, kerro heti mitä ne teidän isot suunnitelmat on!! mää kualen uteliaisuuteen!!

mä olen kans jo miettinyt vähän, että mitä sitä tuksulle ostaisi joululahjaksi. ainakin duploja pitää hommata lisää, koska niiden kanssa tuksu tykkää puuhata. mummulle ja papalle jo vihjaisin, että ostaisivat tuukalle oman tuolin...

tuksu heräsi, joten halittelemaan ;o)

Sinttu, hyvinhän minulla meni :)
Olin kyllä maailman väsynein ihminen kun eilen kotiin pääsin kokeesta, tuli päivän aikana käytettyä aivoja enemmän kuin tämän puolentoista vuoden kotonaolon aikana..... Kahdeksaksi piti olla koululla (joka on muuten niin pirun kaukana :D), oli nimenhuuto ja sitten monen tunnin odottelu psykologin haastatteluun. Joka kesti n. kymmenen minuuttia :) Minulla oli juuri kivasti se haastattelu, en ehtinyt syömään kun painoin haastattelusta suoraan kirjalliseen kokeeseen. Joka kesti melkein neljä tuntia...
Sieltä raahauduin väsyneenä autolle ja kotiin :) Mutta omaan suoritukseeni olen todella tyytyväinen, on tulos mikä tahansa. En ole mitään tuollaisia asioita joutunut aikoihin miettimään mitä kirjallisessa kokeessa, mutta kaikkeen sain vastattua!
Ja Miklu ja mies olivat pärjänneet paremmin kuin hyvin, Miklu ei ollut pistänyt showta pystyyn ruokaillessakaan, mitä hän tekee aina minun kanssa :) Olivat mies ja poika kuin paita ja peppu loppuillankin, Miklusta näki että hän todella tykkäsi olla isin kanssa kahdestaan :)

Miklu muuten eilen ekaa kertaa yhdisti kaksi sanaa :) Käytiin eilen illalla vielä anoppilassa ja siellä on sellainen mylly pihassa joka pyörii tuulen mukaan. Miklu tykkää katsella sitä kovasti :) Eilen ei sitten tuullutkaan yhtään ja mylly pysyi aivan paikallaan. Miklu harmistuneena katseli ikkunasta myllyä ja sanoi 'ei pyö' eli ei pyöri :) Sitä sitten voivoteltiin loppuilta, kun ei se mylly nyt pyörinyt laisinkaan :)

Luin VP:n postinkin tässä samalla. Onpas huima suunnitelma! Mutta hienolta kuulostaa :) Itse en varmasti kykenisi moiseen, mutta en yhtään epäile etteikö se teiltä onnistuisi, mahtavaa :)
Matkakertomuskin oli ihana, pääsisipä itsekin pian ulkomaille...

Nasun tytön hoitaja on kyllä plääh... Kyllä sopimuksesta täytyy kiinni pitää, jos joulukuuhun asti on hoidosta sovittu.
Ihan tosihan se on että rahaahan se vaan on mitä taloon menee, mutta stressaa varmasti silti. Hienoa että huumorintaju teillä säilyy, sillä pötkii pitkälle!

Tuukan ja Sintun yöt kuulostavat hurjilta :/ Toivottavasti mies tajuaisi että sillä Tuukan viereen nostamisella ei tilannetta auteta... Kunpa pian Tuukkakin saisi yöunirytmistä kiinni :)

Joululahjaa olen minäkin miettinyt Miklulle, ja yksi taitaa olla ehdottomasti uusi lastenlaulu-cd. Meillä on pari mutta ne on jo niin puhki kuunneltuja että pieni vaihtelu virkistäisi. Mutta ei nuo samat kappaleet tunnu Miklua haittaavan, tanssiksi hän pistää aina kun musiikkia kuulee :)

Hyvää viikonloppua!

Jaahas. väsyneitä tekkuja kaikille. KOmmentoitavaa olis paljokin, mutten taida jaksaa. HUomen aamusta me lähtää idan kaa kauneus ja terveysmessuille ja annetaan iskälle vapaapäivä. Sit sunnuntaina vietetään sitä isinpäivää. En vaa vielä kirjota mitää lahjoista, ku mieski saattaa olan takaa vilasta. Hyvää ruokaa se on pyytäny ja sai valitä jälkkärinkin.

Viikonloppuja kaikille :)

BLAAAAAH! Meillä on pakollinen työpäivä ja - aivan oikein - nyt on lauantai. Ei nappaa pätkääkään... Sain työpöydän siivottua, mutta muuta ei sitten jaksaiskaan ja kaks tuntia pitää vielä munia täällä. Ärsyttävää. Ehkä mulla kuitenkin olis mukavampaa, jos tekisin jotain muutakin kuin surffaisin netissä. Taidanpa testata vaikka nuo piuhat. On tosi paljon rikkinäisiä :( Mies saattaa tulla Essin kanssa tänne ihan huvikseen soittamaan. Se pelastaiski päivän.

Eilinen keikka oli pettymys. Jopa niin paha, että lähdettiin kesken pois. Sitä en ookaan tehnyt varmaan koskaan... Mentiin sitten suht ajoissa nukkumaan ja aamulla oli helppo nousta Essin kanssa jo ennen seitsemään. Annoin miehen nukkua puoli ysiin ja isänpäivän takia taitaa olla TAAS sen vuoro laiskotella pitkään :/ Meillä on kiven takana, että minä saisin joskus nukkua. Mies on niin aamu-uninen, että se räyhää mulla aamuisin, vaikka oltais selkeästi sovittu, että minä saisin nukkua. Eikä mulla sitten enää nukuta, kun toinen on aukonut päätä :( Tosi mälsää.

Me taidetaan mennä huomenna ulos syömään. Ja pappaa käydään tietysti katsomassa.

Tämän kuun aikana pitäisi selvitä meidän perheen tulevaisuus. Jännää. Ja siihen ne mun aamu-unet loppuukin sitten kokonaan... Sovittiin kyllä, että tarvittaessa pidän Essiä vaikka jonku kerran hoidossa vain sen takia, että saan vetäistä pienet päikkärit. Siis että suoraan töistä ei oo pakko sännätä tarhaan. Mun työpäivät on keväällä tosi lyhyitä. Pystytään vaihtamaan 50h/2vko sopimukseen ja tulee myös säännöllisiä vapaapäiviä. Että ehkä siinä joskus raaskii ne päikkärit ottaa. Eikähän Essiä sen päikkäreiden aikaan voi kuitenkaan hakea pois, vaan vasta kahden jälkeen.

NYT viimein noiden piuhojen kimppuun. Mukavaa viikonloppua ja isänpäivää, ellen enää ehdi tänne!

VP:n tulevaisuudensuunnitelmat kuulostavat kadehdittavan mielenkiintoisilta ;o)

jokos muuten Miia ja Theo ovat jättäneet kotisuomen?

meikällä silmät menee sikkuraan ja rähmii yöllä, joten jotain pientä silmätulehdusta kai pukkaamassa.. perkules!
tuukkakin on vaan sitkeästi nuhainen. saa nähdä voiko häntä viedä vielä maanantainakaan hoitoon.. rytmi on ihan totaalisen sekaisin, kuten olen jo aiemmin kertonut. tänään herättiin klo 03 ja valvottiin 07 asti. sitten tuksu otti kahden tunnin unet, eikä suostunut enää koko päivänä nukkumaan. äsken hän sitten nukahti autoon, kun tultiin saunareissusta. nyt nukkuu omassa sängyssä..............

jos ruokkis nyt koirat ja menis sit tihrustamaan telkkua. ei jaksa muutakaan.

Nasu; ylipihinä oman talon rakentaneena voisin sanoa, että ottakaa sitä lainaa nyt niin paljon että varmasti riittää. Eihän sitä kaikkee tarvi nostaa. Meillä on edelleenki sisällä 20 000eukkaa. Jos emme tarvi sitä esim. autotallin tekoon, ni eihän sitä tarvi lunastaakka:) Eli meillä kävi niin hyvin, että meni alle ns. kustannusarvion. Jota emme kyllä joutuneet edes tekemään, näin pienellä paikkakunnalla kun tunnetaan ennestään. Emme tarvinneet edes takaajia, valtion takaus riitti. Joten ymmärrän kyllä, että ei innosta lisälainan ottaminen noiden takaajien vuoksi. Harmillinen homma:( Olishan se aina ihanne, että osais suoraan ottaa sopivan verran lainaa, mutta jos kustannusarvio kusee, niin minkäs teet.

Aika järkky Nasu se teiän hoitaja. Noissa tutuissa/yksityisissä hoitajissa on sekä hyvät että huonot puolensa. Meillä on käyny onni, et meillä ei oo vielä ollu mitään ongelmia kälyn kanssa. Kaikki on menny paremmin ku hyvin.

Jaha, ukko tuli töistä, joten perunamuusin vääntöön. Eikä oo ku lauantai-ilta ja kello seittemän illalla:)

Reissu on tehty ja takasin tultiin terkkarin kautta, ku Idalla alkoi matkan aikana silmätuhledus ja molemmissa silmissä. Kotona mitattiin kuumettaki. Joten ehkä oltais jätetty reissu väliin, jos oisin tienny tämän. Koko viikon sillä on ollu yskää ja nuhaa, muttei tietoakaan kuumeesta saati silmätulehduksesta.

Mut mummeli tulee käymään,joten meen tuonne jatkaa typykän kanssa oloa->

Heippa taas kaikille!

VP:n poppoon suunnitelmat kuulostaa huisille! Sinun juttuja lukeneena en epäile etteikö onnistuisi teiltä. Sopeutumistahan se vaatii mutta väliaikaisesti sitä tekee mitä vaan.

Voin sanoa että meille ei sovi se että lainaa otetaan niin paljon että sitä riittää koska sitähän sitten menis sitä rahaa vaikka hurumykke. Nyt ollaan laskettu että vaikka maat meni reippaasti ylibudjetin niin varamme riittää ilman että tarvii takaajia juoksuttaa. Nyt vaan katsellaan mihin kaikkeen rahat riittää ja loppuja sitten revitään kasaan. Ollaanhan me molemmat vielä töissä joten pystyyhän sitä pikkujuttuja maksamaan käteiselläkin.

Isänpäivä meni hienosti :) Aamulla mentiin herättämään isi kera lahjojen ja aamupalan. Tyttö kantoi paketteja ja minä tarjotinta. Yritin opettaa tyttöä sanomaan onnee isi mutta sen karjui vaan isiiii!! Aamupalan syönnistä sängyssä ei tullut mitään kun lokki näki leivät niin huuti vaan leipää, leipää ja meinas juomat olla pitkin sänkyä. Isi siis tuli kiltisti syömään keittiöön ja tietty joutui jakamaan leipänsä :) Lahjaksi annettiin urheilu alusasukerrasto sekä paita. Lounaaksi meillä totta tosiaan oli sitä pizzaa sekä jälkkäriksi hedelmäsalaattia sekä kermavaahtoa. Voitteko uskoa että lapsemme ei suostunut syömään sitä. Hedelmät kelpas mutta salaattina ei ja vielä että kermavaahtoa seassa. No way. Iltapäivällä käytin typyn kylvyssä ja sanoin että mennään syömään pizzaa, on muute tosi herkkua. Päästiin ilman kohtausta kylvystä ja tyttö oli niin pollee kuin sai pizzaa ja ruinas vielä koko ajan lisää. Hauskinta tässä on se että se ei edes ollut kovin onnistunut tuotos vaan pohja meni liian kovaksi ja oli aikas kuiva. Oli vaan äiti saanut aivopestyä tytön uskomaan että se on jotain elämää suurempaa =)

Nyt lähden syömään kun tuli nälkä näitä ruokajuttuja kertoessa.

Oli ihana isänpäivä :) Käytiin ulkona syömässä ja aamupalan katoin suosiolla pöytään, kun sinne me aina juhlapäivinä kuitenkin ajaudutaan niiden tarjottimien kanssa. Essi, sänky ja ruoka, nou tänks! Meillä onnistui tuo "Onnea isi!" ja "Onnea pappa!", laulettiin myös ja Essi hoki "onneeeaa vaan!" :) Meillä syödään pistaa (=pitsa) vähän väliä ja se on tytön herkku. Neiti on niin suursyömäri, että ravintolassa otettiin jo suosiolla sille oma annos. Vähänkö oli innoissaan! Tanssittiin myös "Essi tanssii, mukavaa!" Ja käytiin papalla. Lahjoja ei laitettu muuta kuin Essin tarhassa tekemä kortti ja papalle annettiin tytön piirrustus.

Tää pääsi nyt kotiin. Meinaa tauti pukata päälle, pitää mennä lepäämään. Heips!

Yhteistyössä