***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Carmen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
edla-mamma: eihän sen vauvan kuulukkaan siellä koko ajan mellastaa..ihan rauhassa vaan :) Ja ovat jo omia persooniaan ja omaavat myös päivärytmin, joka tuokin vaikuttaa...

Majj:tulehan sitten kertomaan mitä sanotaan....vaikka siis eihän se vaarallista ole vaikka vauva laskeutuisi ja kiinnittyisikin, kunhan vaan paikat on kiinni....

gallup: Rt:ssä täällä majaillaan, laskeutuneena ja kiinnittyneenä. Pysyis nyt pari viikkoa vielä ni sit sais ihan luvan kanssa tulla jo ulos...

Miehistä: kuka halua ostaa??? Täällä olis kans yks kaupan mihin hermot loppu. Tai perustetaanko miehille oma leiripaikka mihin voitaisiin lähettää ne kun hermot menee?

Seksi: Mitä se on? en oo koskaan kuullukkaan :saint: Tai siis olikse sitä mitä täällä on viimeks marraskuussa harrastettu... ja olis ittellä haluja mut ei huvita antaa :kieh: Miehelle ilmoitin et hänen selibaattinsa on voimassa niin kauan kun polttaa tupakkaa... sit ku lopettaa ni sit... Haisee niin oksettavalle kun tulee nukkumaan :x

Kurpitsa Mulle tehtiin lapsivesipunktio esikoista odottaessa ja ei se ollut paha. Ultralla kokoajan kattoi ja loppu päivä piti vaan ottaa rauhallisesti.

Liinulle tsemppiä toivottavasti kaikki kunnossa.

(.) Meni todellakin eilen totaalisesti hermot mieheen :kieh: Mulla on nyt menossa 7 viikko sairaslomaa ja kielletty tietenkin siivoaminen, no koko tänä aikana mies on kokonaiset kaksi kertaa imuroinut :headwall: :headwall: :headwall: Voitte kuvitella miten paljon roskaa ja paskaa ja likaa on joka puolella :x Sukat tyyliin tarttuu lattiaan kiinni kävellessä... No meni eilen hermot tähän sikolättiin... No imuroin ja pesin lattiat, ni mies tulee sanomaan ethän sa sais tehä tota. AAAAAARRRRRGGGGHHHHH sillon kyl katkes pinna :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Kuka haluaisi ostaa halvalla miehen tai saa sen vaikka ilmaitteeksi???

tmvk ja toukka 34+4

Kiitti, äippä =) Alko vaan pikkasen epäilyttään, koska mä nukun edelleen sen ajan mitä nukun, niin hyvin sikeesti eli mua ei häiritse vaikka likka möyris kuinka paljon, niin sitten jää tuo liikkeen tunnistaminen kovin kovin vähälle... ja sit ku kaikki totee (paitti Liinu), et on kovin kovin vilkasta toiminta tuolla masussa, niin alkaahan sitä vähän epäilyttään. Koska neiti ei montaa liikettä kerralla tee ja sit hiljenee pitkäks toviks. Ehkä mun täytyy kotiin päästessä tehä tota liikelaskentaa....

Voi Tmvk, toi on niin tuttua... toi on varmaan joku valmistusvirhe noissa miehissä... Parvekkeelle ja ulkoruokintaan vaan kaikki hankalat miehet :D

Edla-Mamma Täällä ainakin on yksi rauhallisempi versio mahassa. Aamulla 10-11 aikaan heräilee ja hetken liikkuu ja sit taas moneen tuntiin ei mitään. Illalla 21-23 aikana on jäppisen ilta kuntoilut ja sillon maha jytää. Yöllä ei hajuakaan miten on hereillä vai nukkuu... On sen verran hyvillä unenlahjoilla tätä mammaa lahjottu... Ei tarvitse edes vessassa käydä yöllä, aamulla on kyllä sitten jo kiire...

Edla-mamma: Ei meilläkään mellasteta kokoaikaa voi olla tosi pitkiä välejä päivällä ettei kuulu mitään..joskus on tosi, tosi hiljasia päiviä. Näitten kanssa on vaan pakko oppia elämään vaikka välillä tosiaan säikäyttää kun lukee toisten masuasukeista..mut pitää muistaa et jokainen on erillainen jo massussa. Mut mäpä oon muutenkin kauhian säikky ollut koko raskauden ajan :(

sHv: Ei täällä kauhiasti lorahtele.. Lauantai aamuna lorahti pöksyt märäksi ja prom-testi näytti positiivista, sen takia mie olin tarkkailussa yön yli. Ultrassa lapsivettä on normaalisti. Tuon enempiä ei ole lorahdellu, joten olen kai antannu väärän käsityksen. Tulehdusarvoja seurataan ja sitten tehään tuo painoarvio ultra rv35-36, jolloin samalla tietysti näkee tuon lapsiveden tilanteen. Mie joudun lähtemään takaisin synnärille siis heti, jos tuota lorahtelua on enemmänkin.. Vai pitäskö miun nyt huolestua enemmänkin?
G: Täällä pikkuinen on ollu jo kauan rt:ssä.

Galluppia: täällä massussa köllötellään RT:ssa

Annaliina73, täällä olis kanssa pikkuinen toivomus, jos vaikka poitsu syntyisikin jo hieman ennen laskettua =)

Seksistä vielä sen verran, että ukkoseni tokaisi tässä pari päivää sitten luettuaan neuvolasta annettua kirjasta, missä oli isillekin oma osio, että "hyvä ettei hänen tarvitsekaan olla huolissaan kun mammaa ei aina välttämättä haluta seksiin, kun se onkin aika normaalia tässä vaiheessa raskautta". Että antakaapas miehillenne se neuvola-kirja kouraan, niin sieltä saattaa löytyä hieman ymmärrystä :laugh:

Täällä on siivouksessa hieman sama homma, mies sanoo ettei minun pitäisi hirveästi rehkiä, eli imuroida, pestä lattioita ja tiskata. Mutta kas kummaa jos minä en tee sitä tai mainitse asiasta, niin ei tee kukaan muukaan :p

Mutta muuten kyllä olen ukkooni tosi tyytyväinen kun jaksaa jopa hieroa kipeää selkääni melkein joka ilta ja ihan omasta tahdostaan!!!!!!! Voitteko kuvitella!?!??!? :D :o Ja olen muutenkin ylpeä hänestä kun jaksaa kuunnella minun valituksiani ja lohduttaa aina kun on tarvis =) :heart:

Mutta nyt kauppaan ---->

Onpas täälä taas tekstiä =)

Weiss: Toivottavasti vauva nyt viel jaksaa majailla muutaman viikon masussa,eikä lorahtelis enää sitä lapsivettä,tsemppiä :hug:

Liinu,toivottavasti kaikki ok ja vauva vaan rauhallinen....

Carmen,hyvä idis se synnyttäneiden toukokuisten pino,kannatetaan :wave:

Edla-mamma: No ei tää meitinkään masukki koko aikaa pyöri,tasasin väliajoin kuitenkin ja sit välillä nukkuu ihan hisuksiin pidemmänkin jakson. Ja sellasiakin päiviä on että on mahottoman laiskana,eikä juuri mitään muljahtelua kummempaa tunnu.

Turvotusta ei onneks oo paljoa,vähän sormus kirraa välillä,mutta vedenjuonnilla saan senkin pois....

Gallup:Pää alaspäin ollut koko ajan,RT:sa siis nytkin =)

Oltiin muutama tunti sitten tutustumassa syn.sairaalaan. Oli ihan kiva nähä minne sitä sitten joutuu näin enskertalaisena. Nyt pitää raivata tota eteistä ja siivoilla naulakosta turhaa rompetta pois,mutta on ihan tosi vetämätön olo :ashamed:

Eilen naureskeltiin miehenkanssa pikkuiselle kun kahean mönkäämisen ja puntuamisen seurauksena majotti ittensä kokonaan tohon oikealle puolelle massua :D Hurjan näköistä kun vasen puolisko ihan tyhjä ja oikea pullottaa niin että nahka paukkuu :laugh: Tykkää kyllä yleensä majailla tossa oikealla,niin että koivet jää sit vasemmalle. Tiedä sitten mikä tossa vasurissa on vikana :D

Repa ja kutvonen rv 33

liikkeistä: Mulla vaavi ei hievahdakkaan silloin kun ite oon liikenteessä ja sitten aloittaa liikehdinnän kun käyn pitkälleni tai istun tietsikan ääressä. Joskus rytkyää menemään jatkuvasti pitkin päivää ja välillä on hiljaisempia päiviä välissä. Insinöörin tarkasti vaavi on jo monta kuukautta tehnyt iltajumpat klo 21.30-22.30 välillä, joten huolestun vasta sitten jos joskus nuo iltajumpat jää kokonaan välistä.

miehistä: Omaani en ole myymässä vaikka välillä mieli tekisi... :D
Onkos teidän miehiltä tullut hupsuja kommenteja raskauteen liittyen? Mun mies vakavissaan pohti pari päivää sitten, että nämä alkaa olla viimesiä viikkoja kun pystytään elämään "normaalisti". Olin ihan h-moilasena ja ihmettelin että miksi, niin siihen mies vaan totesi, että kun eihän sitä sitten ikinä tiedä millon se vaavi syntyy ja pitää olla valmiudessa. :o Kivahdin siihen takasin, että kuvitteleeko raukka tosiaan, että viimesen kuukauden aion istua kotona kädet ristissä mitään tekemättä ja minnekään menemättä oottelemassa h-hetkeä! :laugh:

gallub neuvola täti sanoi että on rt:ssä, ite en tiedä kun tuntuu että on tilaa pyöriä ja hyöriä, ultrassa siis oli n.3vkoa sitten pt:ssa.
rauhallinen asukkitäällä myös, eli samaa luokkaa siskonsa kanssa, jos nyt tyttö siis on, varmaksi kun ei voi ikinä sanoa, mulla kyllä ei pahemmin muun värisiä vaatteita ole kuin punaisia, muuten paljon rahaa säästyi kun ei tarvinnut koko vaate varastoa uusia, siis väreiltään.
rahasta kohta alkaakin sit köyhät ajat, eka päivä tulee viä mukavasti rahnaa, mutta sit seuraava rahatukku tulee toukokuussa 20p!!

Meiju: se on sitä miesten ajattelua se :D Meilläkin raukka ajattelee et se tulee millon vaan tai sit ihan varmasti laskettuna-ajankohtana mut ei yli mene...mä sanoinkin et siinähän sit oot kun oon yhtä paksu viellä toukokuun lopussakin :D

Mä oon tässä ihmetellyt et mikä meidän isäntää vaivaa...Se on kysynyt ihan joka päivä et liikkuuko meidän "tytteli"( siis isäntä on varma et tyttö tulee)? Enne se piti itestään selvyytenä et vauva liikkuu ja voi hyvin..mut mukavahan se on et isäkin herää näin loppumetreillä huolehtimaan vaavin hyvin voinnista mun kanssa.

edla-mamma ei meidänkään masuasukki kokoaikaa hyöri ja pyöri. Pitkin päivää kylläkin, mutta silloinkin liikkeitä tuntuu harvakseltaan.. välillä pienet nyrkit alavatsalla ja välistä jalat tökkää kylkiluihin.. Nyt taas hetken ollut ihan hissukseen... Eiköhän kaikilla vauvoilla ole oma rytmi. Mäkin olin piiitkään huolissani kun tuntu että vauva ei liiku kauheasti. Mutta joka kerta neuvolassa kaikki ollut ok, ja liikkeet tuntuu voimakkaina joten en enää panikoi. Eli koita olla murehtimatta

Gallup Meillä oltu rt:ssä viikolta 22 lähtien.. Mutta ite kyllä luulin vielä kaks viikkoa sitten että vauva on itä-länsi suunnassa.. Mutta eipä ollut ;) nyt kyllä liikkeet tuntuu selkeesti ylhäällä ja alhalla.. Eli aika suoraan taitaa olla...

(.) Tänään ollu taas aikas rauhallinen päivä vaavilla.. Mulla taasen ollut supisteluja.. Taitaa olla työssäkäynnit pikkuhiljaa ohitte, kun rupee suppailemaan kesken päivän. Noh. Huomenna neuvola, joten varmaan tästäkin asiasta puhutaan... Myös toi turvotus mietityttää... Mahtuukohan mulla ikinä enää vanhat kengät ja vaateet päälle??? Tiedän, pinnallista.. Mutta kun ei kerta pahempia murheita ole, niin jotain täytyy murehtia. Toivottavasti huomenna ei tuu noottia painonnoususta. viimeks oli tullu päälle 700g/viikko. Saas nähdä mitä nyt.. olo on ku valaalla...

valkovuodosta Täällä tulee toisinaan ihan urakalla vuotoa.. Ja jos pikkuhousunsuoja on huonosti paikallaan, niin myös päällihousut kastuu. Noloa ja ärsyttävää.. Onneks toistaseks falskaukset on tapahtunu kotona, jotta heti on saanu puhtaat pöksyt jalkaan... Voin vaan haaveilla stringeistä..-

Tulipas taas joristua...

Tsemppiä Liinulle!!!

birdie + ahmatti rv 31+6 (huomenna alkaa 33. raskausviikko... apua)

No niin nyt on kotiuduttu!
Elikkä menin sen takia tonne polille kun olin kaatua eilen ja venäytin siin sitten itteeni ja neitin liikkeitä en sit oikeen tuntenu eilen enkä tänään. Mut sydänkäyrää ottivat ensin puoltuntia ja siin oli joku yks laskeuma ni sit viel toiset puoltuntia. Mut loppujen lopuks kaikki oli hyvin ja neitiki sieltä sit heräili. Eivät ultranneet ollenkaan mikä oli mulle pettymys.Mut pääasia et kaikki ok.

Noista liikkeistä. Mä oon kans tottunu siihen et välil vaan on hiljasiaki päivä, nyt se päivä osu vaan ihan väärään kohtaan ku oli toi liukastuminen. Meijän tyty on sellanen enempi iltaliikkuja ku päivä. Päivälläki kyl meuhkaa tuol masus mut illalla se on aina ihan villi.

Nyt pakko mennä laittaan ruokaa. Palaan myöhemmin paremmin

täällä neuvola käynti pitkästä aikaa takana. nyt ku on joka viikko juossu tuolla polilla ja lepoon määrätty niin jätetty noi käynnit pois.
oli neuvolassakin sitä mieltä ettei enää täydellistä lepoa tarvi pitää ku viikkoja hyvin.
et jos syntyy niin sitten syntyy.
ja olenki jo pari päivää varovasti jaloitellu ja käyny ulkona pikkusen. ja huomattavasti parempi olo omalle mielelle tietty.
ens viikolla on äippäpolikäynti jos muksu mukana pysyy siihen asti.
ja esikoisen syntymäviikko ylitetty minkä ei pitänyt olla mahdollista :D
jännäks käy..pian on jokatapauksessa nyytti kainalossa vihdoin. ja oma lapsikiintiö sit täynnä. on tää sen verran kova koulu ollu tämä kolmas raskaus.
päivä kerrallaan enää etiäpäin. :)

nemika+jäbä 34+2 =)

Ai niin sitähän minä olin sanomassa et mullakin ois toiveina et vaavi syntyisi huuhtikuun puolella :D( ei haittaa vaikka jo 37 viikollakin päättäs tulla) Mut mun kohdalla turha toivo =) No ensi maanantaina taas vähän viisaampana eteenpäin...jos näillä käyrillä vetelee loppuun saakka niin kokoarvio on lähemppänä 4 kiloa, mistäs kummasta mä sellasen pihalle työnnän :o Kun esikkoa odottaessa oli vähän puhetta et normaalia pienempi mahuu tulee alakautta mut et 4 kilonen niin tää mamma sanoo et huhuhuhuhuh Kyllä Jännittää mitä tulevan pitää mut toivottavasti kaikki menisi hyvin ja papu tulisi ilostuttamaan meidän elämää :heart: Ostin pavulle muuten kotiutumisvaatteet..Kun ei tiedetä kumpi siel on nii ostin beiget aivan ihanat potkarit ja siihen sit söpö body56 senttiset jos tääs jätti tuol kasvaa tätä vauhtia niin ei varmaan 50 senttisiä tarttee voi laittaa kaappiin takasin :D

heti massussa alko liikkuminen kun mamma söi ihtesä ähkyyn niin ettei pylly tuolista nouse taitaa papukin olla hyvän ruuan ystävä :heart:

Iltaa kaikille :flower: Täällä naputtelee saunapuhdas mamma (uskaltauduin momen kuukauden tauon jälkeen alalauteille istuskelemaan :p ) ja kyllä tulee niin paljon puhtaampi olo kuin "pelkästä" suihkusta! Elämän pieniä iloja :D

Vauvan liikkeistä olette puhuneet. Meillä Nirppu kyllä melskaa ihan entiseen tapaansa ellei peräti enemmän (tai ainakin tuntuu siltä, kun neiti alkaa olla sen verran iso jo :/ ). Liikkeitä tulee aika lailla samoihin aikoihin, mutta nykyään jo pidempiä jaksoja. Eilenkin illalla muljasi ja potki ihan jatkuvasti koko Huippumallin ja Täydellisten Naisten ajan - eli yli kaksi tuntia! Tänään neuvolassa (taas :whistle: ) oli puhetta vauvan liikkeistä ja toteavat aina vaan, että hyvä on kun liikkuu. Ja totta se on: huoli on varmasti suuri teillä, joilla vaavi ei pariin päivään kunnolla liiku..

Meillä vauveli on ollut nyt pari viikkoa raivotarjonnassa ja tänään kätilö totesi, että pää on laskeutunut jo hyvin alas, mutta (onneksi) ei vielä kiinnittynyt. Sain kuitenkin ajan lääkärille lahden viikon päähän, jossa tarkastetaan, että alkaako h-hetket olla käsillä! Muutoin neuvolassa kaikki ok: pisu puhdas, verenpaine 112/70, hb 122, painoa +516g/vko ja sykkeet 140-150. Sf- mitan kasvu on selvästi tasaantunut alun pyrähdyksistä ja oli nyt 29,5cm (+1cm viime kertaan verrattuna).

Ja niin: monet ovat olleet myymässä miehiään :D Meillä on ihan päinvastainen tilanne eli en ärsyynny en sitten mistään, mutta kyllä mieskin on selvästi paljon "normaalia ihanampi" B) Juuri äsken juteltiin miten emme voisi olla onnellisempia kuin nyt olemme :heart: Tsemppiä teille kaikille, joilla mieli ei ihan yhtä ruusuinen ole!

Mutta nyt iltapalalle ja kullan kaikkuun! Hyvät yöt kaikille toivottavat,

Carmen ja Nirppu rv 34+2

PS. Liinu Hyvä kuulla, että kaikki oli hienosti :hug:

Saunomisesta puheen ollen, voisikohan nuo kipeät supistukset johtua siitä, kun saunotaan aika usein, melkein joka toinen päivä tulee käytyä. Vaikka ylälauteilla en ole tai jos olen, niin tosi vähän aikaa. :| :ashamed:

En kyllä minäkään myisi miestäni sitten mistään hinnasta!!! :D Olemme olleet aina ukkoseni kanssa sellaisia ettei riidellä, se vaan ei meiltä onnistu :D Mutta onhan sitä välillä pientä vaaratonta kinaa, sellaista nyt ei voi mitenkään välttää. Tämän onnellisempia ei voitais ollakkaan!! :heart: Olen myöskin ihmetellyt sitä kuinka en ole yhtään kireä, enkä hermostu sitten mistään. Koko raskauden ajan on ollut näin, kummallista, tosin ei se kyllä haittaakkaan :D

Hienoa Liinu, et kaikki on ok.

Ja seuraavaks kiitti kaikille rauhoittelijoille... huoks... paljon helpompi olo nyt... Kiva kuulla et monella on samallalailla, niin ei tarvii hötkyillä asian kanssa enempää eli siis kaikki on kunnossa. Likka on siis vaan rauhallinen, mut kyllähän se niitä muksautuksia välillä antaa.

Mikäköhän meihin rauhallisiin naisiin menee raskauden aikana (sama varmaan ku miehiin liikenteessä???)?Hormonit?.... miehillä se kuitenkin lienee joku muu....:laugh:

Mullakin on se, et mulla ei lähipiirissä ole oikeen ketään jolta vois kysellä sillai huoletta näistä asioista, äitikin on jo vuosia pilven reunalla istunut, hää joka tietty olis ollu kaikista paras vastaamaan. Samoin sitten muut tällaiset vanhemmat henkilöt "tukiverkostossa" on vähän vähissä. No onneks täällä voi tilittää ja itkee ihan rauhassa. Ja onhan tosta miehestäkin hyötyä, silloin ku se ei ärsytä =)

No mut nyt ollaan selvitty tästä kriisistä, joten taas paukutellaan taas eteenpäin menemään.
Mulla on kolme päivää töitä ja sit äippälomalle.... onneks pääsee ens viikolla sit rentoutuu kunnolla ja ai niin.... hulluilemaan myös.... ;) jos vaikka löytyis jotain pientä ja ihanaa....

Edla ja likka 34+2

liinu83: Hienoa, että kaikki kunnossa =)

weiss: Luottakaamme ammattilasiin, eli siis älä ihmeessä huolestu asian suhteen enempiä, kyllähän he olisivat sanoneet, jos huolenaihetta olisi :hug: lapsiveden lorahtelu van säräht omaan maallikkokorvaani synnytysten tiimoilta;) hyvä, ettei ole enempiä lorautellut!

Kiitos vauvan asentokommenteista :) itsellä tämä kölli pitkään perätilassa kunnes neuvolassa sanottiin, että laskeutunut on ja raivotarjonnassa, miltein kiinnittyneenä ja kappas miltein kiinnittynyt vauvani viikkoja myöhemmin jumittaakin sitkeesti poikittain :kieh:

santrra: oih, voi suo onnellista kunsaat oikein hemmottelu hierontaa *sHv kateellinen* :whistle: Esikkoa kun odotin niin hierontaa sai myös päivittäin, mut nyt on vaan haaveissa ahkerasta vihjailusta huolimatta mies on muo varmaan hieronut n.5krt raskauden aikana :headwall: noh, vielä on aikaa..

Illan jatkoja!

sHv ja hippu 32+5

äsken aivastus jonka jälkeen saman tien lorahti housuihin jotain nestemäistä en usko että ainakaan pissaa oli :o mutta tuli niin pieni läikkä etten vielä uskalla säikähtää! ja huomenna kuitenkin heti 8:00 se lääkäri onneks!!

Tuntuu olevan muillakin vaivoja joka lähtöön. On tää RASKASTA.. :whistle:

Epparista kyseltiin, mulle tehtiin esikosta kun sydänäänet katos ja piti saada nopeesti ulos ja iso tehtiinkin. Kätilö sanoi ettei ollut koskaan tehnyt yhtä montaa tikkiä joiden määrää ei suostunut edes kertomaan. En istunut yli 4viikkoon, kävelemään pystyin vasta kolmen viikon päästä synnytyksestä enkä silloinkaan normaalisti ja alkuun jopa seisominen teki todella kipeää kun haavassa tuntui mieletön paine. Istumisen yrittäminenkin kiellettiin ensimmäiseksi kahdeksi viikoksi ettei haava vaan mene pahemmaksi ja sitten sai alkaa yrittää kun se ei enää tehnyt kipeää. Autossa pystyin istumaan toisella kankulla vauvan ollessa 4vk ja suht normaalisti vasta 6vk:n päästä synnytyksestä. Ekat viikot jouduin ottamaan koko ajan kipulääkkeitä että selvisin kotona vauvan kanssa, ja pääosin vietettiin ekat viikot sängyssä sen aikaa kun mies oli töissä. Synnytystä en juurikaan pelkää, mutta toivon ehdottomasti että epparia ei tehdä ellei ole pakko. Pelottaa se, että miten sitä selviytyisi nyt kahden pienen kanssa jos olisin yhtä kipeä ja toimintakyvytön. Moni on hämmästellyt kun olen kertonut ja tuntuu, ettei toiset uskokaan, mutta olin todella niin kipeä että meni se tietynlainen vauvahuumakin tavallaan ohitse siinä, kun olin täysin kyvytön tekemään mitään yksin kotona ollessani ja vauvan hoidostakin selvisin nippanappa lääkkeiden voimin. :'( No, pitää toivoa että nyt menis toisin..

Seksistä; meillä sitä on riittänyt näihin päiviin asti, kuten edellisessäkin raskaudessa ;) , mutta nyt mun olo alkaa kertakaikkiaan olla niin, niin tukala ettei enää huvita. Tai se tuntuu jo liian vaikealta :ashamed:

Selkäkivuista; mulla särkee iltaisin aina aivan älyttömästi selkää koko päivän rasituksista. Piti vaihtaa esikko "isojen sänkyyn", kun mies on aina illat töissä enkä enää illalla saanut nostettua lasta sänkyyn tai sieltä pois. Syöttötuoliin en tahdo myöskään saada, jos yritän liikaa niin tulee sellainen viiltävä kipu mikä lyö ihan linkkuun ja pelkään että pudotan tytön. Esikoisen kanssa ei ollut mitään selkäongelmia, vaikka mulla normaalisti on ihan muutenkin. Mutta raskaana ollessa ei ollut ketään nosteltavana ja olin sairaslomalla, niin ehkä se piti selän kunnossa kun se ei turhia rasittunutkaan..

Supistuksiakin on ollut puolesta välistä asti, niin kipeitä kuin vähemmän kipeitäkin..
Mielialoista; esikoisesta ne heitteli valtavasti mutta nyt on vain tasainen alakulo :/

Vauva liikkuu ihan hirveästi ja se tekee tosi kipeetä. Kylkiluut vaan paukkuu ja tuntuu katkeavan, kun jalka luiskahtaa alle ja tömähtää milloin minnekin. Mahanahka on niin repeämäisillään, että tuntuu ihan kauhealta. Ja vielä olis ainakin se 4 viikkoa jäljellä...huh. Koitetaan jaksaa mammat!

Huomenta! Taas on yksi huonosti nukuttu yö takana päin..
Kaisa pieni: Täälläkin vauva liikkuu tosi paljon, mikä miun tilanteessa on hirmu hyvä, mutta jokainen muljahdus ja potku tuntuu kanssa sattuvan ihan liikaa. Mie oon miettiny, että onko kohtu jotenkin kasvu tilassa, kun tuntuu, että pienikin liike repii ja kiristää. Eilen tuntu, että vauva ei rauhotu ollenkaan, mutta ihme kyllä, oli yön aika hiljakseen..
Mutta, nyt repimään esikoista eskariin ja jos sitten saisi hieman vielä levättyä.

weiss ja pikkuinen 33+1 :heart:

Huomenta!

Hienoa, että Liinulla kaikki hyvin !

Galluppiin Neuvolassa sanoivat, että rt:ssa on. Ja kai se on uskottava, kun potkut tuntuu tuossa tisujen alla ja välillä oikeessa kyljessä. Ja pää hinkkaa pimppiin, kovastikin välistä.

Joku, en muista kuka, kyseli joskus lantion leviämisestä. Mulla levis edellisen jälkeen. Housut, mitkä meni jalkaan ennen raskautta, rupes lantiosta kirraamaan, vaikka painoa oli sit vähemmän mitä ennen odotusta. Mutta eipä tuo mitään, ainahan mulle uudet housut kelpas ;) hih hih...

Ja nyt valitusta... VÄSYTTÄÄ!!! Huonosti nukuttu yö takana ja kaiken lisäksi meidän neiti halus herätä tänään 05.53!!! Miten teillä, joilla muita lapsia, nukutaanko teillä päikkärit? Mä nimittäin ajattelin, että nyt loppuu päikkäreiden nukkuminen tuolta neitiltä ( 2v9kk ), jos se auttais aamulla pidempään nukkumiseen. Kerran jo kokeiltiin, niin menipä nukkumaan klo 20.30 ja heräs puol kasi.

Ja lisää valitusta... Mä en tänä aamuna tykkää yhtään tästä massussa asustavasta Onni-pojasta... Tiiättekö ettei oo hyvä olla, kaveri työntää, on työntäny jo kaks tuntia, tuota minun häntäluuta! Ja samaan aikaan sit monottaa mahalaukkua! Ei voi istua, ei seistä eikä maata. Ja sitten vielä tää väsymys, niin that´s it!

Anteeks kamalasti purkaus!
Kyllä mä Onnia RAKASTAN :heart:

PP ja Onni 31+6 (?)

Yhteistyössä