TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

Jenni30v Onnea :flower:

Vaivaako ketään muuta päänsärky/migreeni? Aikaisemmissa raskauksissa olen tältä säästynyt vaikka normaalisti migreenistä kärsin. Mutta nyt monta kertaa viikossa olen saanut "kohtauksia". Ja ei anna edes varoitusta vaan se iskee päälle suoraan. Kiva vaan olla töissä kun tajuaa et nyt se tuli ja ei pysty mitään tekemään. Mutta nyt poistun nukkumaan.

tmvk ja toukka 18+2
 
Onnea paljon jenni! On se niin romanttista :heart: Ei se oo kaikenmalman hömpötiksistä kiinni vaan tunnelmasta ja rakkaudesta ja olihan matkustaja todistamassa äidin ja isän suurta hetkeä.

Meillä kun tuo hää homma on vähän siirtynyt ja siirtynyt mutta eihän tuo oo menoa haitannut ollaan htä pidetty kohta puoleen 10 vuotta ja kihloissa oltu 7 vuotta..ei taideta olla kauhean hätäisiä :LOL: Eilen kun maajussia katottiin niin oli taas kerran puheissa et kirkkohäät sitten halutaan mut onko se seuraavan 10 vuoden päästä vai millon niin sitä kuka tietää :D

Täällä vaan huolet jatkuu..tänään saan lisää koe tuloksia viimeviikolta...ja nyt ei liikkeitä tuntunut :( pitää uskaltautua doblerilla kuuntelemaan..jostain syystä pelottaa :ashamed: Ollaan lähössä viellä keskiviiikkona sukuloimaan.

Nyt kun olen mahaani tässä katsellut niin mullakin alkaa olla fiilis et oiskohan sittenkin prinsessa (toivottavasti elossa oleva) tulossa meille...ja tuo viivakin on pidempi kuin pojan aikaan...mut kyl mul vielläkin poika fiilis vähän voiton vie mut ...epäillys tytöstäkin kasvaa..Ekäpä jouluna tiedetään jo enemmän..

Mä oon hurahtanut ostelemaan vauvan vaatteita varmaan 20 bodya ja toiset saman potkareita ja kietasupaitoja yms... =) Ja kun mulla on bodyja ja potkareita yms kauheesti esikoltakin :snotty: kun saatiin lahjaksi ym...No annanpa sitten eteenpäin kunhan pikkusisko alkaisi tekemään serkkuja :kieh:

poika04&papu 17+4
 
Huomenta kaikille!

Nyt on pakko vähän päästä purkamaa tunteita. Meillä olis ollut perjataina pojan 3-v neuvola klo10, no vähän ysin jälkeen soi puhelin ja neuvolasta soitettiin että täti on kipeenä ja uusi aika olis sit 10.12 keskellä päivää. No ei auttanut muuta kuin soittaa duuniin ja vaihtaa vapaa päiviä et sain sen maanantain vapaaksi. Tänä aamuna mulla olis pitänyt olla lääkäri klo 8.40, vartin yli kasi soi puhelin ja ilmoitettiin että lääkäri on sairas, uutta aikaa ei annettu sanoivat vain että onhan sulla noita viikkoja et pitäishän sun lääkäriin päästä mutta ei voi mitään. Me otetaan yhteyttä! :headwall: :headwall:

Menin sit neuvolaan ja he tekivät nopean tarkastuksen paino, verenpaineet ja sydän äänet ym. Jumputus kuului heti, vilkas tapaus ja kiinni saaminen kesti hetken syke saatiin kuitenkin mitattua lopulta 140 - 150. Kaikki näyttää hyvältä ja olo on huojentunut kun kuuli taas pikkuisen sykkeen, mutta suoraan sanoen V***taa nää Sipoon touhut kun ei sijaisia saada! Nämä eivät suinkaan ole ensimmäiset kerrat kun näin on käynyt ja tuskin viimeiset... :headwall:

Painoa ei ole tullut yhtään lisää ja samat vaatteet menevät edelleen päälle, oireitakaan ei oikeastaan ole niin vähän on hölmö olo että ollaanko tässä raskaana vai eikö olla ;)

Me ei olla vieläkään saatu kerrottua vahemmillemme (vain mun paras kaveri tietää meidän odotuksesta). Joulupäivänä olis kaikki saman katon alla niin ajateltiin nyt odottaa siihen asti ja keksiä jokin kiva tapa kertoa tästä kakkosesta. Olisko ehdotuksia??? :D

:wave: Vilma 15+ risat
 
Huomenta!
Onnea kovasti jenni=) Meillä on myös pikkuinen salaisuus... tarkoitus olisi pitää häät samalla ensi heinäkuussa, kun tämä kolmas pikkuisemme kastetaan :heart: JÄrjestelyt on jo kovassa käynnissä...Tuntuu vain aika menevän niiiin nopsaan ja täälläkin sen jo huomaa, on elomammoja ja kohta varmaan syyskuisiakin...kauheeta, mihin se aika on hävinny?

tmvk:Mulla on ollut ihan älyttömiä hedareita tässä raskaudessa, aiemmissa ei mitään, enkä normaalisti kärsi migreenistä...Itseni kohdalla olen tosin miettinyt, että saattaa johtua paineista tai hemoglobiinista.. kun viimeksi olen neuvolassa käynyt rv10!!

Me emme aio kysyä tämän tulokkaan sukupuolta...en ole aiemminkaan halunnut lähteä sitä selvittelemään, koska en keksi yhtään hyvää syytä miksi se pitäisi tietää etukäteen... Mulla on takana kaksi täysin erilaista vauvamasua ja tuloksena kaksi tyttöä, että en lähde edes arvailemaan...kakkosesta olin satavarma että olis poika..ja metsään meni :LOL:

Mulla on seuraava neuvola ylihuomenna ja rakenneultraan menen ensi vuoden puolella, 2.1!

Mistähän vois pikaseen saada edes hiukan lisää energiaa? Pitäs alkaa siivomaan kun tytöt on mammalla kylässä...ei vaan vois vähempää kiinnostaa!! Tosin ulkonaki on niin ällö keli että sisällä pitää pysyä...joten kai se imuri on vaan kaivettava...

äippä ja nytty rv 16+5
 
tmvk: Mulla kans tosi useesti ollu nyt pääkipu, parhaillaan tällä hetkelläkin jyskyttää iha armottomasti :kieh:

äippä 84: Millaiset juhlat meinaatte pitää? kotona vai kirkossa ja millaisen puvun laitat? =)

Täällä oksentelu toistaiseksi loppunut, kuopus valittelee yhä masua,eikä pysty syömään mitään. Jospas se tästä menis ohitte.

sarbba 14+4

 
Sarbba: Enemmän häät kuin ristiäiset.. Kirkossa kastaminen ja vihkiminen ja sitten tänne uuteen kotiin juhlimaan..Ulkona olisi tarkoitus olla, olen jo yrittänyt lahjoa tota ilmojen haltiaa :LOL: Ei mtn jäykistelyä, puheita, häävalssia, typeriä leikkejä... ihan mukavaa yhdessäoloa ja live- musiikkia taustalle... Pukukin on jo melkein valittu, ei perushääpuku, mutta sellainen vaalea beige halter- iltapuku, jossa kirjailua edessä :heart: Tosin, en tiedä miten sen kanssa imetys onnistuu, mutta menen sitte vaikka "piiloon" sen homman hoitamaan...

Olitkos se muuten sinä, jolla oli samanikäisiä lapsia kuin meillä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja sarbba:
Äippä; Ihanalta kuullostaa =) Tuleeko teillä paljon vieraita sinne?
Olin se minä jolla on samanikäsiä lapsia kun sulla :D
En mikään utelias, mutta oletko itse menossa naimisiin/viettänyt samantyyliset juhlat aiemmin? ajattelin kun sinulla riittää mielenkiintoa...

Tarkkaa väkimäärää ei vielä olla laskettu, mutta 40 on varmaan aika lähellä todellisuutta... Ihan vaan äidit, isät, mummut, sisarukset, kummit ja pari ystäväpariskuntaa :heart: Ihan simppeliä juttua vaan, en jaksa edes alkaa pienen vauvan kanssa järkkäämään mtn isompaa, ja haaveeni ei ole edes koskaan ollut mikään "päivä prinsessana".. Yhessäkin oltu "jo" 6 vuotta...
Pikkusen vaan mietityttää että miten vauvan kanssa onnistuu, mut onhan ne muutkin onnistunu!! Kun vaan pikkusella olis kaikki kunnossa..
 
ONNEA Jenni! :flower:

Haaveilen itsekin naimisiinmenosta ja avioliitosta. Harmi, että mies on asiasta eri mieltä.. mua loukkaa välillä kovastikin se, että hänen mielestään avioliitto ei ole niinkään tärkeä, mutta voi mennä joskus naimisiin sen takia, että "ei se häntä haittaakaan"..:( Ehdotin puolitosissani kihloja viime kesänä ja reaktio mieheltä oli sellainen, että sain jonkinlaisen kammon koko asiasta. Vaikka mies jonain päivänä kosisikin, on koko hommasta mennyt maku. Olen sellainen tyttö, joka haaveilee kosinnasta, jossa mies tarkoittaa sanojaan ja ilmaisee, että olisi maailman onnellisin mies, jos saisi minut vaimokseen.. Täytyy vissiin opetella suhtautumaan. Vaikka joku ei tahdo avioon, niin eihän se tarkoita, etteikö rakastaisi.

Olipas vuodatusta.. :ashamed:

Mutta vauvarintamalta: pikkuinen potkii! Niistä ei voi enää erehtyä.:) Mieskin tunsi eilen potkut pienenä nykimisenä. Jee! Niitä ei tule jatkuvasti, vaan yleensä silloin, kun olen syönyt jotain ja rauhotun istumaan tai makaamaan.:)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille.:)

 
Heippati rallaa kaikille joulukuisissa merkeissä!!! :heart:

Eilen oli sitten se päivä, kun kerrottiin vanhemmille. Pettymys tuli jotenkin aidan takaa, mä olin odottanut edes kunnon onnitteluja ja reilua hymä päälle, mutta toisin se sitten menikin...

Mie olin leiponut piapareita ja koristellut. Molemmissa koreissa oli tavalliset koristeltujen pipareitten lisöksi mummo ja pappa-piparit, oikein sievästi koristellut B) Ja tietenkin se sievä kortti, jossa luki se runon pätkä"toive suuri totuetuu, kunhan koittaa touko kuu ja plapla.."
Mun mielestä tämä oli ihan söpö, meidänlainen tapa kertoa asiasta.

Avon mutsi sitte tavasi korttia, ei ilmeisesti osaa lukea tai aei ainakana ymmärrä lukemaansa, katsoi vihaisesti poikaansa ja kysyi vihaisesti, että mitä v*ttua tämä nyt oikein on?" Me oltiin vaan suut auki siinä ett' meille tulee vauva... Mä en oikein ymmärtänyt tuota reaktiota, vaan jäin vähän vaisuksi, kaikkien muiden sisarusten kohdalla tämä kyseinen rouvas henkilä on kuitenkin alkanut itkemään ja halailemaan onnensa kukkuloilla... :eek:
Tuli se loppuvaiheessa sitten halaamaan vaisusti muakin ja kehotti olla varovainen, "ties mitä sitä voikaan sattua" :|
Avokin famu oli ainut, kuka oli innoissaan , kyseli ja oli selvästi onnellinen meidän puolesta, kehui jao pyöristynyttä masuakin :heart:

Jäi vähän p*skan maku suuhun, ei tee kamalasti mieli siellä käydä enää vähään aikaan... Eihän tuo anoppi-kokelas ole minusta ikinä ilmeisesti kamalasti tykännyt, vaan odottanut että poikanssa tulisi järkiinsä ja ottaisi minun tilalle jonkun rauhallisen, perheen äiti-tyyppisen ruotsinkielisen hempukan... No nyt se valitettavasti taitaa kuitenkin olla niin, että tuo mies kuitenkin reilun viiden vuoden jälkeen kanssani on perhettä perustamassa, eikä tältä muijalta kysellä enää mitään... :/ Että harmittaa... Miksei olisi voinut vaan olla onnellinen meidän puolesta ihan vilpittömästi...?

Onneksi nuo minun ottovanhemmat sentään olivat iloisia aidosti, se pelasti mun hetkeni... He tiesivät keskenmenoista ja siitä kaikesta surusta, ehkä sen takia pomppivat pitkin seiniä ja hihittelivät koko illan :LOL:

No... Pitäisi varmaan vaan unhoittaa tuo anoppilan meininki ja olla niinkuin ei olisi tapahtunutkaan, koittaa pitää naama peruslukemilla seuraavalla kerralla. No, sen näkee sitten...

Naimisiin menosta...Mie tahtoisin edes kihloihin... :| Ollaan oltu jo kauan yhdessä ja miehen periaatteena on, että kun hän menee kihloihin, on häät oltava alle vuoden sisällä... minä taas olen pienestä asti päättänyt, että haluaisin olla edes kihloissa, kun vauva syntyy. Minua nimittäin haukuttiin kouluaikoina pikku-äpäräksi koko ajan... :kieh:


Muuten olo tia tuntuu kohenevan reippahasti, päänsäryistä huolimatta! Kummallista jumputusta ollut nt kaksi päivää takaraivossa, ihan hillitöntä patarumpu sooloa :LOL: Noita panadolejakaan viitsis moiseen alkaa syömään, kun jos tuo selkä repeää, niin olisi edes jotain mikä tehoaisi. :D

Mukava alkavaa viikkoa kaikille!!! :heart: Varokaa liukkaita kelejä, meillä on ainakin ihan pääkallo kelit, saa oikeast varoa, ien päin tuolla ulkona liikkuu koirien kanssa :$
 
Äippä84: Ei olla naimisissa, haaveilen kyllä kovasti että joskus mentäisiin, mutta ei oo mies kosinut. Joskus ollaan puhuttu et ois ihan meidän juttu mennä samaan aikaa kun lapsi kastetaan, mut ei olla kyl nytte mitää puhuttu ko asiasta. =)

Mymmelis: Huh mikä reaktio anopiltas :/ Enkä ihmettele yhtään jos et vähään aikaan taho mennä kyläilemään :hug:
 
sarbba: kosi sinä miestäsi=)
Meillä kyllä mies kosi, ja ollaan aina tiedetty että pienet häät pidetään.. joten nyt on hyvä sauma, saada kaksi kirkollista asiaa hoidetuksi samalla kertaa ja vielä suomen suvessa :heart:
 
Heippa kaikille ja hyvää alkanutta joulukuuta!
On taas menny piiiitkä tovi ku viimeks tänne kirjoittelin, kyllä oon käyny aina välillä lukasemassa mitä teille kuuluu, mut niin paljon kaikkea tohinaa ja tekemistä ettei sitten saa aikaseks kirjotettua omia kuulumisia.
Joku (sori, en muista yhtään enään kuka :ashamed: ) puhui päänsäryistä...samaa täällä, mulla ei oikeastaan koskaan säre päätä, mut nyt ollu lähes päivittäin hervotonta pään särkyä...voi johtua siitä että on hartiat niin älyttömän jumissa, pitäs käyä hierojalla ku pystyy vielä mahallaan olemaan...tuosta mahallaan olemisesta, olen aina tykänny nukkua mahallaan..mut ei tässä varmaan enään pitkään voi nukkua niin, pitää taas alkaa väsäämään niitä tyyny-patentteja.
liikkeistä : olen tuntenu jostai 14-15 vk asti, nyt pari päivää sitten mies tunsi eka kerran, ihan hassu, tuon meiän esikoisen kohdalla hän tunsi vasta joskus 20-21 eka kerran, no tää mun masu tököttää jotanki hassusti eessä ja hirveen selkeesti tuntuu muutenki liikkeet niin ehkä se sit siihe vaikuttaa...ja mä luulen et siellä on poika ku on niin vahva :LOL: tai eipä se taia sitä merkitä.. profiilissa masu 18+4
 
Minä sain sitten saikkua torstaille asti kuumetaudin takia. Eilen oli lämmöt yli 39 ´c ja kyllä kieltämättä hiukan huolestutti, että mitenkä pikkuinen. Kävin sitten lääkärilläkin ja kyselin kaikki mahdolliset toksmoplastoosista ja listeriasta lähtien. Kyllä lääkäriä varmaan huvitti. Sanoi vaan, että nyt kun on tämä infulenssa-kausi ja oireet vastaavat siihen kuuluvia. Kaikki siis hyvin, paitsi kuume. Pikkuinen ei ole vielä tänään potkinut ja kovasti odotan ensimmäisiä hipaisuja, nykäyksiä tai pulputuksia tälle päivälle.

Pitäisi varmaan mennä sänkyyn, kun olo on niin ikävä.

katrinainen+kirppu 17+0
 
Hikooko teillä muilla kamalan nopeesti kainalot??
mulla hikoo, paitsi et nyt ostin uutta dödöö nivea jotain..ei oo viä tänään ainakaan hionnu..kamalaa :D

Mulla ensviikolla se yksityinen ultra, enpä sitä taida perua, josko halutaan sukupuoli tietää ja pääsee tuo mieskin sitä hämmästeleen kun ei muihin ultriin pääse.

nyt oon vaan alkanu pelkäämään et kasvaako tuo pikkuinen kunnolla kun liikkeet on edelleenkin toosi hentoja :/ vaikkakin sydänäänet on kuulunut hyvin.
 
Päänsäryistä: Mä kanssa kärsin tässä jatkuvista päänsäryistä ja niska&hartiaseudun kivuista. Oon aiemmin käynnyt useasti hierojalla yrittämässä hakea helpotusta asiaan...Mutta nyt se ei enään onnistu kun tuo mahallaan olo on tosi epämukavaa. Uskallauduin sitten akupunktioon joka sopii myös raskaana oleville, kunhan vaan kertoo neulottajalle asiasta. Olen nyt kaksi kertaa käynnyt ja kaikki säryt katosivat saman tien. En olisi uskonut että se on niin tehokasta, mutta näin vaan on. Eli suosittelen, kuitenkin parempi vaihtoehto jatkuvalle lääkkeiden syönnille tai kivussa kärvistelylle. Jatkuva kipu nostattaa verenpainettakin... Näin paljon parempi. =)

Mymmelis: Käsittämätöntä käytöstä anopiltasi! Ei taida olla vielä kasvanut aikuiseksi koko nainen... Valitettavasti tuollaisia ihmisiä vaan löytyy liiankin paljon. Mun edellinen anopin tekele kuului samaan kastiin, mikään ei ollut tarpeeksi hyvää hänen omalle kullannupulleen... Koita jaksaa.

Mitä häihin vielä tulee niin minä meni ja kosi miestäni ;) ja sain silloin saman tein myöntävän vastausen. Mutta taas tämän naimisiin meno ajankohdan mies otti puheeksi yksi päivä ruoka pöydässä kun kyselin mitä hän tahtoo joululahjaksi... ;) Vastaus oli että tahtoisi että olisin jouluna hänen vaimonsa =) . Tätä onnea vaan on hieman lannistanut se että minä olen jo kerran ollut aiemmin naimisissa ja eronnut ja väkisinkin nuo asiat on nyt tullut myös mieleen. Mutta menneethän on menneitä ja niistä olen oppirahat maksanut. Ei ne kuitenkaan koskaan unohdu...

:ashamed:
 
Naukurikin täällä taas piiiiiitkästä aikaa! :) Lukenut kyllä olen, mutta sormet ei oo selvinny näppikselle asti kommentoimaan ;)

Onnea paljon jennille! :flower:

Mymmelis: Ihan hävyttömän vastaanoton sait kyllä anopiltas! Järkyttävää... Mä en varmaan pystyis tapaamaan ees tuollasta ihmistä hetkeen. Koittakaa jaksaa miehesi kanssa!

Päänsärkyjä täälläkin. Ei kyllä mitään migreenejä, mutta harva se päivä jomottaa jostain kohtaa. En oo viitsiny hirveesti nappailla pillereitä, koitan vaan sinnitellä... Ikävää silti. Voi kyllä johtua jännittyneistä hartioista, mitä joku muukin valitteli. Tai yöllisestä narskuttelusta... auh.

Liikkeitä ei vissiin vielä ole tuntunut. En tosin tiedä mitä odottaisin tuntevani (ilmakuplia, hipaisuja jne. luki jossain), mutta odottelen kärsivällisesti. Kyllä ne sieltä varmaan pian tuntuu :) Pari viikkoa olis vielä rakenneultraan ja neuvolaan, jossa sitten seuraavan kerran näkee / kuulee naperon kuulumisia...

naukuri rv 16+5

 
onnea Jenni! Ihana asia tuo naimisiin meno!

Täällä joku ihme ahdistus päällä. Tuntuu ettei mies ymmärrä, masu ei kasva jne... Taitaa hormoonit hyrrätä. Ja itku on tosi herkässä.. Ja nyt on huono omatunto kun poltin eilen yhden röökin. Ketutti vaan niin paljon kun tuli riitaa miehen kanssa... Nyt sitten panikoin että onko vauvalla kaikki ok.

Täällä ei liikkeet vielä tunnu, malttamattomana odotan.. Ultra olis tasan kuukauden päästä. Sitten varmaan noi "pelotkin" helpottaa. Jos siis vauvalla on kaikki ok. Kauhea murehtiminen on päällä koko ajan.. Vaikka mitään hälyttävää ei oo ollukkaan.... Ja tuntuu että itsetunto on ihan nollassa... Kun ei oo vielä kunnon masua, mutta silti ei housut mahdu jalkaan.. tulee vaan läski olo.. tai tunne että muut luulee läskiks.

onko kellään yhtä pieniä murheita kannettavana?? Tai tämmönen hölmö olo... Kauheeta valitusta vaan täältä suunnalta vaikka nyt pitäs olla se raskauden hehkein vaihe..

no jospa nuo joulutortut tosta piristäis mieltä!!

birdie rv 15+5 (jee, kohta viidennellä kuulla :) )

Ps: voisko joku muuttaa mun lasketuks ajaks 21.5 ja keski-suomen keskussairaala olis paikka...
 
Birdie81 Olen aivan yhtä syntinen, eli minäkin olen muutaman tupakan polttanut :ashamed: Olen kyllä lopettanut useampi vuosi sitten, mutta jäin sitten Nicoretteen koukkuun. Nyt voin ylpeydellä sanoa, että enpäs ole enää kiinni Nicorettessakaan; ainoastaan jenkissä :) Tupakkaakin piti polttaa synttärien kunniaksi ja hyi yäk, että se oli pahaa. Join samalla lasin punkkua, joten olin tosi syntinen. Meinasi paniikki iskeä täälläkin, mutta järjellä sain selitettyä itselleni, että panikointi ja yöunien menetys taitaavat aiheuttaa vauvalle enemmän stressiä kuin lasillinen ja tupakka, kun en kuitenkaan edes kuukausittain, saati viikoittain, niitä "nauti". Mutta eipä tarvi aivan heti kokeilla uudelleen; sen verran huono omatunto iski :)

Joten älä huoli, eiköhän kaikki ole ok :)
 
Heissulivei!

Pikaista paranemista kaikille sairastaville :hug:

Jenni,onnea naimisiinmenon johdosta!!! kuulosti ihanan romanttiselta :heart: Täällä ollaan puolisentoista vuotta oltu rouva :D

Mulla oli muutama viikko sitten tota päänsärkyä,lievää sellasta,mutta nyt ei ole ollut...

Täälläkään ei liikkeitä vielä tunnu,en ole huolissani...vielä :D Kuitenkin vasta ekaa odotan.Melko energinen olo,vaikka joulukiireet töissä verottaa voimia. Tänään läpäisin toisen näytön ja koulu on mun osaltani käytännössä ohi,papereita saa varmaan odotella helmikuulle...

Repa ja kutvonen rv 16+6
 

Yhteistyössä