TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Heippati ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Tervetuloa uusille! Kiva kun porukka kasvaa ja saadaan tänne monenlaista näkökulmaa ja kokemusta mukaan.

Oli kiva viikonloppu, laskiainen oli savossa liukas. Pulkka luisti ja pulla maistui :p Itse en tosin tuonne mäkeen uskaltautunut, katselin vaan vierestä toisten iloittelua :) Ensi laskiaisena sitten tämänkin vuoden edestä. Pitää hommata hirrrmuiset laskupelit, tai sitten jos niistä tilatuista vaunuista virittelisi semmoiset monitoimipelit :) Joopa joo.

Ónneksi maanantai on jo takana päin. Siitä se viikko taas alkoi lyhenemään..

Katrinaiselle tervetuloa kotimaan kamaralle :) Syö vaan sitä raejuustoa hyvällä omallatunnolla. Siitä saa kalsiumia. Just luin jostain, että nyt on kalsiumin ja raudan tarve suuri!

Maanatai-illan jatkoja leideille ja masuille :)

Päikkäri + mamma 27+1
 
sectiosta ja etisestä istukasta olen jostakin lukenut, että sectio tehdään aiemmin etisessä istukassa koska ei haluta ottaa riskiä, että synnytys käynnistyy ja istukka lähtee syntymään?? Jos jollain tietoa niin kuulisin mielelläni.

Heräsin aamulla viiden aikaan siihen että ruoka nousi kurkkuun asti, eli siis närästys alkaa pesiytymään tännekin. Jak! Kannatti illalla syödä kasa laskiaispullia
 
weiss
Maanantaita kaikille! Tervetuloa uudet, alkaa täälläkin taas säpinää, kun tulee uusia mielipiteitä ja tuntoja. Mie kärvistelen maatessa, välillä parempi toisinaan huonompi.. Enempi pystyssä muistuttaa pakkolevosta, kun alkaa kivuliaammat supistukset.. (mutta kun ei vaan jaksas.. :ashamed: ) Sitä mie tulin kysymään, kun tuosta pojasta ei ole kuulunut mitään muutamaan päivään, että kai kaikki on hyvin, kun ollaan molemmat jouduttu kärvistelemään!!!???
 
Weiss: kiva kun joku kyselee =) Täällä sitä porskutellaan etiäpäin välillä paremmalla menestyksellä ja välillä vähän huonommalla. mut pääasia et pikkuinen potkiutuu. Ja mikä ihaninta sain hiivan riesakseni tänään pitää alottaa hoitaminen.

Tervetuloa kaikki uudet kiva kun joukko kasvaa saadaan paljon toukonyyttejä.

poika04 ja papu 26+4
 
Tiedättekö et tuntuu aikalailla pahalta mä oon koittanut pitää yhteyttä mun ns. parhaaseen ystävään pyytänyt häntä kaveriksi minne vain aina se välttelee ettei tartteis lähteä...Musta alkaa tuntu ihan oikeesti et mä oon tosi yksinäinen. Nytkin pyysin ensiviikonloppuna et tähtäs jotain kivaa niin ei ja joku selitys.. Mulla ei tosiaankaan oo ketään jonka kanssa jakaa asioitani tai muutakaan.. Anteeksi tää purkaus mut kun itkettää ja suututtaa tää ainainen yksin pohdiskelu ja yksinolo.ei mies aina naisten asioita ymmärrä. ja haluanhan mä muustakin puhua kun lapsista, odotuksesta, parisuhteesta. Ois kiva vaikka ihan ammatillisista asioista keskustella tai ihna mistä vaan.
 
terppa tännekkin pitkästä aikaan ja hyvää alkanutta helmikuuta...niin ne kuukaudet vain karttuu.
täällä on ollut juttua vauvatarvikkeista ja tuossa sivulla 2 birde81 kyselit että onko kellään kokemuksia tuosta aktan craco duologic istuimesta, tarkoititko sitä vai sitä locico s? ku se duologic on sellainen istuin joka on aina autossa paikallaan, eli se ei ole ns. kaukalo...se voi olla ihan hyvä ,mutta suosittelen mielummin kaukaloa minkä voi napata joko vöistä tai telakasta mukaan... tässä kattelimme menneinä viikkoina vauvalle kaukaloa ja katottiin myös gracon locico s, siitä on tosi kivoja värejä ja ei maksa paljon sellaisen autoon kiinnitettävän telakan kanssa (jotain 170-80e) ja se uusi malli on kuulemma paljon parempi kuin gracon aikaisemmat kaukalot..
suosittelen myös monien rattaitten testailun jälkeen että kantsii ostaa sellaiset rattaat jossa kääntyy eturenkaat tai jos on kolmi-pyöräinen niin se yksinäinen pyörä kääntyy...
niin, no nää oli vähän omia mielipiteitä...
no hö...enpä minä nytkään ehi olla tässä pitempään ku tuo neiti vaatii seuraansa. :)
 
Heh, heh täällähän minäkin notkun iltaa koneella, kun mies on iltavuorossa ja lapset leikkii omissa oloissaan.

Lievää närästystä on täälläkin. Onneksi ei ole vielä jatkuvaa eikä edes joka päivä.

Nuhanenäkin yrittää iskeä kimppuun. Siitä en kyl yhtään välittäis. Töissä ovat jopa kuukauden joutuneet kärsimään.

Nyt pitää lapsille mennä laittamaan iltapalaa, että pääsevät nukkumaan ja äiti saa ihka omaa aikaa =)

Jossu & Hemuli 23+6
 
weiss
Kiva kuulla, että poika04 kaikki on hyvin. Kummasti sitä huolestuu, jos ei muutamaan päivään mitään kuulu.. virtuaaliystäväiseni.. (koskee kyllä kaikkia). Miustakin välillä tuntuu, että eräät ystävät on kummasti kaikonneet. Joskus aattelenkin, et mie kelpaan kyllä kuunteliaksi, kun on vaikiaa, mutta kun hyvin pyyhkii, niin ei miun murheita jaksa kukaan kuunnella. Taitaa nuo hormoooonit liiotella tunteita, mutta silti niitä naispuoleisia kaipailee. Närästää täälläkin, varsinkin maitotuotteet, nestemäiset siis, esim. jugurtit ja viilit.. Onko kenelläkään millasia himoja?? Miulla oli tytöstä aivan hirviä himo porkkanoihin, mutta nyt ei mitään. Mutta nyt illanjatkoja..

:wave: weiss ja pikkuinen 25+6 (Huomenna alkaa jo 27 viikko, jee!!!)
 
närästyksestäei nyt ole vaivaa, mutta alkuviikoilla se oli kauheeta...
Tässä raskaudessa ei ole himottanutoikein mikään erityisemmin...
Silloin kun ootin esikoista olin himoissani tomaattiin :D
'En ole tuntenut pariin päivään kunnon myllerrystä taas ollenkaan, sillon tällön potkassut pienen muljahduksen..no jos sillä vaan hiljaiseloa nyt :|

Meollaan menossa muuten lauantaina häihin, ja vaatetusta kysyisin teiltä: voinko laittaa farkkuhameen polviin asti olevan ja koko mustan paidan missä mustia paljetteja?? ei sitä oikein löydy näin mahakkaana mitään erityisen kaunista äitiysvaatteista. :(
Tyllerö 25+6
 
Huomenta mää täällä taas aamuvirkkuna =) Oon toki jo useamman tunnin hereillä ollut.

Weiss:Milon sulla on seuraava kontrolli? Mä meen keskiviikkona neuvolalääkärille hän ultraa ton alakerrankautta et mitä siellä näkyy. Toivottavasti paikat ois viellä kiinni. Pelottaa vähän et miten toi hiiva sit pehmittelee paikkoja lisää kun paikat oli viimeksi jo pehminneet. Eräs tuttava kertoi et hänen ystävänsä oli synnyttänyt 22 viikolla hoitamattoman hiivan takia.

Mites ekavekara voi?

Eilen oli suht hyvä päivä jakso yllättävän paljon touhuta ilman suppareita vähän poltteli mut ei pahempaa..toivottavasti ei kostaannu kun kehun.

Mulla on kauhia himo hapankorppuihin ja siihen päälle juustoa. en uskalla edes ostaa hapankorppuja kun se paketti tyhjenee liian nopeasti.
 
Huomenta taasen!

Poikahan se tuttuun tapaan täällä jo aamuvirkkuna touhuilee :)

Siis ajatella jos vauva syntyisi jo kuukauden sisällä? Huh huh, eipä olisi vielä valmistelut pulkassa. Meidän pikku ilkiö hommailee pissarakon päällä, välillä ottaa oikein imelästi kun antaa tennaria oikeaan kohtaan. On pidettävä huoli, että ei pääse rakko täyttymään liiaksi, muuten lirahtaa pöksyyn, se on varma!

Himoista: Appelsiinit ja Jacky makupalat! Niitä voisi vetää vaiks kuinka. Noista aplareista en ole huolissani, mutta tuo herkuttelun kanssa on välillä päässyt mopo karkaamaan. Kun tekee niin hirveästi mieli ja tarjolla on jos jonkinlaisia herkkuja. Jim ja Daim -patukoita lähtee vähän liian usein kaupasta mukaan :ashamed:

Hyvä, että supistelijat on pärjännyt ihan levolla, ettei ole tarvinnut sairaalan petiin köyttäytyä. Ottakaa rauhallisesti!

Mun mielestä voit PieniTytön Tylleröinen laittaa ihan hyvin nuo vaatteet. Meillä on ensi viikonloppuna risteily ja olisi kiva laittaa päälle jotain hienoa, mutta itsekään en kyllä aio enää ostella mitään juhlavaatteita, jos ei ole pakko. Pitää yrittää pärjäillä noilla mitä on ja soveltaa niistä jotain käyttökelposta :)
 
Huomenta,

poika04: mä olen kanssa silloin tällöin tuntenut itseni hieman yksinäiseksi, vaikka kavereita onkin paljon mut tuntuu et yhteydenpito on enemmän mun varassa ja nyt kun en ole niin aktiivinen jaksanut olla niin eipä ole ollut sitten treffejäkään... Koitetaan kestää! :hug:

Häävaatteista: mun mielestä kuulosti ihan siisteiltä nuo mainitsemasi ja sitä paitsi raskaana olevalla voi olla hieman vähemmän vaihtoehtoja kuin muilla, nimim. "kokemusta on": jouduin eilen ostamaan uuden talvitakin kun kaikki vanhat puristi. ;)
 
POika04: Mulla on vähän sama juttu noiden kavereiden kanssa. Suurin osa ystävistä (siis oikesta sellaisista) asuu 350 km:n päässä, joten heidän kanssa ei tule muuta kun soiteltua. Täällä Etelä-Suomessa olevilla kavereilla on sillä tavalla erilaiset elämäntilanteet, että ei tule hirveän paljoa avauduttua heillekään. Täällä sitten höpöttelen, kun en viitsi miestäkään kokonaan kyllästyttään vauva jutuilla. Joskus tuntee itsensä tosi yksinäiseksi ja etukäteen pelottaakin miten yksin sitä sitten on, kun jää mammalomalle. Meidän pitää perustaa kerhoja eri puolille Suomea "Valittajien klubi" voisi toimia nimenä :)

Mouku80: Mun talvitakki on myös repeämispisteessä. Pelkästään napit yltää kiinni. Kävin jo kirppariltakin katselemassa, mutta ei sieltä mitään löytynyt. Pitää kai vielä käydä katsomassa josko aletankoihin ois jäänyt suuria kokoja :)
 
Huomenia=)
Poika04: Tiedän tunteen... Mulla kyllä on myös noita hyviä mammaystäviä, onneksi, mutta yksi lapseton ystävä, jolla oli sattumalta la samoina päivinä, kuin minulla, on lopettanut kokonaan yhteydenpidon :eek: Tiedä sitten mikä häntä vaivaa, olen yrittänyt kysyä ja np- ultran aikoihin ollaan viimeksi juteltu (meillä oli perättäiset ajat tuohon ultraan :LOL: ) yhtäkkiä vain loppui :/

Mulla ei ole mitään himoja suuremmin ilmennyt.. appelsiinejä saattaisi syödä vaikka kuinka..tosin sekin on pikkasen laantunut kun tossa pari viikkoa niitä vetelin... :D

Hääpukeutuminen: Mielestäni voit vallan hyvin laittaa nuo kuvailemasi=)
Itsellä myös hirveitä vaateongelmia, kun miehen siskollahan on la tässä parin viikon sisään (esikko heillä syntyi rv 37), niin olen jo valmiiksi stressannut että heillähän on tietenkin ristiäiset ja itse olen silloin jo räjähtämispisteessä.. mukava etsiä juhlavaatteita |O

Tosiaan maaliskuisissa on jo syntyneitä.. tai oikeastaan aika monessa pinossa täällä on/ on ollut ajoissa syntyneitä!.. Itseäni joskus myös mietityttää, että entäpä jos vauva syntyisikin aikaisemmin, varsinkin kun itse olen syntynyt rv 32...

äippä ja nytty rv 25+6 :heart:
 
Pitkästä aikaa ehdin lukemaan/kirjoittamaan kuulumisia! Kahden viikon ulkomaan reissu teki hyvää. Aurinko ja lämpö piristivät kummasti! :D

Närästystä on ollut jo pitemmän aikaa. Rennie on tähän asti auttanut hyvin. Mulla pahinta tekevät rasvaiset suolaiset herkut sekä happamat hedelmän! Kauheasti tekis mieli appelsiineja mut niistä seuraa vaan ankara närästys :(

Himoja ei alkuun ollut mut nyt olen huomannut että tummaa suklaata on pakko saada en ole ikinä aikaisemmin pitänyt edes tummasta suklaasta. Esikoisen kanssa himoitsin vanilija jugurttia sekä viinirypäleitä nyt ne eivät uppoa ollenkaan.

Aamulla oli neuvola. Hemppa ok, ei lisä rautaa. Pikku kaverin, joka ilmeisesti on poika, syke tasainen 131. Painoa tullut tähän asti 3,5kg joka on erittäin hyvä mun suklaan himoon nähden :D Suppareita on ollut tasaiseen tahtiin sekä alapään paikantamatonta vihlontaa on esiintynyt silloin tällöin ja niistä pitäis huomenna mennä lääkärin tarkistukseen. Neuvolatäti vähän väläytteli sairaslomaa mut itse en ole ihan samaa mieltä, en tunne itseäni yhtään kipeäksi.

Onko kellään muulla kasvukontrollia? Millä viikoilla olette käyneet?
Meillä ultra kahden viikon päästä rv26+ ja mietin tässä et tuntuu aika aikaiselta :/ Ottavatkohan vielä uudelleen... Meillä esikoinen syntyi rv35 ja oli 1,9kg, istukassa häikkää.

:wave: Vilma rv 24+
 
Huomenet!

Olipa tuskallinen yö. Sain tuon influenssan aikaan nimittäin ihottuman kasvoille, joka jo lähti tässä välillä paranemaan, mut taas viime yönä "iski kimppuun". Lääkäri ei osannut sanoa mitään asiaan. Sanoi vaan et voin laittaa Hydrocortisonia.. Oliskohan tämä allergiaa? En oo ikinä ollut allerginen, mut luin jostain et raskausaika altistaa sillekin: epäilen et olisin allergisoitunut appelsiineille. Onko teillä jollain vastaavaa kokemusta? Tai onko ennestään allergisia joukossa ja miten tää raskausaika on siihen vaikuttanut? Kuullostaa ihan pikku-jutulta, mutta ei naurata öisin. Muutenkin alkaa pinna palaa tän jatkuvan yskän kanssa. :/ Tulihan tuota taas vali-vali -osastoa...


Ajattelin menä ja palkita itseni yön kärsimyksistä laskiaispullalla. Mut siinäkin on omat haasteensa löytää sellainen hyvänmakuinen yksilö tuolta kahvioista. Ja sitäpaitsi oon kyl aika järkyn näköinen tän ihottuman kanssa :| Meen silti.

Himot: joo, oli kans appelsiinit, mut eipä ole enää t. rupinaama... Toivottavasti en allergisoi tässä ohessa myös papu-parkaa. Närästykseen on toistaiseksi auttanut et juon piimää lasin n. puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa. Ja sit jos viel tuntuu et yltyy, niin otan Rennien. Itse asiassa juon nykyisin tuon piimän ihan jo varmuudeksi. Ai niin ja syödä ei kande ennen pitkälleen menoa, mut se onkin varmaan kaikille muille ollutkin selvää :whistle: Katrinainen: oon kyselly asiasta ja periaatteessa kaikkia Valion tuotteita voi syödä, kunhan ne on tuoreita eli ei seissyt jääkaapissa päiviä (=pointti). Sama koskee siis Valion pehmeitä juustoja/ homejuustoja yms. Oon itse niitä syönytkin aina välillä. Eli eikun herkuttelemaan! Itse täs mietin kun lähdetään kuukauden päästä Italiaan et mitä siellä uskallan syödä ja mitä en...

Poika: laitoit et sun kaveri synnytti 22 viikolla. Saanko olla utelias ja kysyä miten sikiön kävi kun syntyi noin pienenä keskosena? Luin kans noita maalismasuja: aika mahtavaa et siel alkaa olla jo vauvoja!!! :heart: Ja kohta on meilläkin, iiiiiiik! :heart: :heart: Ja viel tuosta ystävä asiasta haluan sanoa et itsellehän kävi aika samat yhden ystävän kanssa: välit muuttui kertalaakista kun kerroin et vauva tulee. Mut niin se vaan menee elämässä: välillä ollaan lähellä ja sit taas tulee viileämpää. Harmittaahan se ihan valtavasti.

No niin nyt taas lisäilee voidetta nassuun ja sit kohta jo töihin.

t.eeti+tytzy :heart:
 
Heips!

Täällä makoillaan saikulla kovan flunssan vuoksi. Etten liian helpolla pääsisi, olen lisäksi saanut riesakseni mielettömät selkäkivut, en tiedä miten päin olisin.. Huomenna neuvolan lääkrille ja luultavasti lisää saikkua tiedossa.

Oma himoni on ollut koko rasakuden ajan mandariinit, niitä on mennyt kilotolkulla raskauteni aikana.. :whistle:

Ja kovasti närästelee täälläkin. Onneksi se on kuitenkin satunnaista, eikä niinkään jokapäiväinen riesa. Anoppini neuvoi syömään raakaa perunaa närästykseen, kuulemma auttaa. Täytynee kokeilla, kun rennie ei minulle juurikaan helpotusta tuo.

Kärsiikö kukaan muu mikreenistä näin odotusaikana? Itselläni mikreeni kohtaukset jäivät pois alkuraskauden jälkeen mutta, ovat nyt palanneet. Launnantaina sain tosi pahan mikreenin ja se oli todella tuskallista kun ei oikeanlaista lääkettä voi ottaa.. Toivottavasti ei nyt olisi riesana koko loppuraskautta.. :x

Mutta nyt pienille päikkäreille kuumetta alentamaan.. :wave:

Liinukka ja pikkuinen 26+4
 
Päevöö leidit!!!

Nopsasti selailin vaan läpi kirjoitukset ja silmään jäi roikkumaan, kun joku kyseli seksiasennoista mahan kanssa B)
Meillä ukko on taivaallisen tyytyväinen keksintööni, eli mie päällä, sillai että on kyykyssä miehen päällä siinä lantion kohdalla...Ukkelille avautuu kuullemma mielekkäät näkymät ja omilla käsillä saa tukea miehen reisistä B) Kuulostipa rivolta, mutta sitähän mä oonkin :LOL:
On vaan ongelmana, kun seksin jälkeen tuntuu lonkat olevan ihan jumissa, jos on ite ollut työtä tekevänän osapuolena ja se kostautuu sitten selkä/hermo kipuina hetken kuluttua :ashamed:
Muita ihan ok asentoja on sit tietty kyljellään, mies takana, takaapäin ja sillai et ukko seisoo ja naispuolinen möhömaha makaa jossain pöydällä tms... :p


Hullu himotus ja Ru 24+3 :LOL:
 
Mymmelis :D Kiitos vaan vinkeistä

Eeti:
Vauva kuoli synnytyksessä, siinä vaiheessa aika pienet mahdollisuudet selvitä. :(

ajatella jos tosiaan kohta meidänkin pinossa voi olla syntyneitä. mutta toivottavasti ei viellä muutamaan viikkoon ainakaan.

Vaate valikoima ei tosiaan tässä tilassa päätä huimaa mutta kyllä musta noissa vaatteissa voi lähteä ihan hyvin juhlimaan.

No mää oon tässä märehtinyt tuota kaveri asiaa mutta minkäs teen jos ei haluu tehä mun kanssa mitään niin ei sit tehä..Mää mökötän täällä kotona yksikseni, perheen kanssa. tai jospa hän on raskaana eikä siksi lähe. :D

Mä tossa luin et meidän vaavi painaa n. kilon verran nyt siis kirjan mukaan mut eihän sitä tiiä.

poika04 ja papu 26+5
 
POika, ollos hjuvva :LOL:

Miekin olen hiukan yksinäinen :| Ei kukaan kavereista oikein kerkeä/halua viettää aikaa, muuten kun vaan käydä meillänopsaan kaffella ja poistuvat sitten juhlimaan..olen ehdottanut, että voinhan miekin tulla mukaan tai tehdään joku ilta yhessä ruokaa ja pelataan tai jotain, ihan mitä vaan, mutta eih... Eipä oikein ihmisillä tunnu olevan aikaa :ashamed: Noh, vähällä se on pärjättävä, kyllä tähän tottuu kai... Miekin joka päivä kaikki päivät kotosalla sit kökin j akoirien kanssa puuhaan ja siivoilen ja näpertelen vaan kaikkea, ois semukava jutella jonkuin kanssa ihan tosissaan jostain vähän tähdellisemmästä, kun telkkari ohjelmista... mies nyt kun ei vaan ymmärrä naisten juttuja, enkä sitäkään tahdo rasitta ainaisilla höpinöilläni :LOL:
No jos jostain mamma kerhosta sit löytäis uusia tuttavuuksia :wave: Ei näillämun kavereilla lapsia vielä ole, siskolal on, mutta se on muka niin kiireinen kaikkine juttuineen, ettei mitään toivoa saada siitä seuraa :headwall:

Mitkäs netti sivut on hyviä, missä kerrotaan, mitä milläkin viikolla tapahtuu??
 
Mymmelis:Mä aina lukasen liberon sivuilta et missä mennään milläkin viikoilla. Määkään en jaksa mun miestä aina rasittaa sellasilla jutuilla joista se ei ymmärrä mitään eikä haluakkaan ymmärtää..Määkin ehotin et lähtettäs vaikka iltaa istumaan johonkin kivaan ravintolaan, en mä mitenkään entisestä poikkeis muutenkaan kun en alkoa hirveemmin käytä..ehkä oon isompi kuin ennen :kieh:

Tänä iltana kaikki me kokeillaan mymmelin oppeja :D
 
Joo voiski kokeilla, mutta laakari juuri sanoi etta jos se istukka on alhaalla nii pitanee valttaa yhdyntaa, joten pitanee pihtailla kunnes oikeen tekee mieli, mies taitaa olla harmissaan kun kuulee asiasta.

Eli laakarilla kaynti oli tassa aamulla. verenpaipneet on suht ok, ylapaine hieman korkea :ashamed: ei ehka ois kannattanut syoda lakritsaa eilen. Muuten asiat ok.

Eilen aamulla toihin mennessa eka kertaa motivaatio nollassa ja yritakin nyt sitten stempata etta jaksan sinne aippa lomaan. Tanaan vapis ja nyt leipoon ne laskiaspullat kun kaveri tulossa kaffelle :p
 

Yhteistyössä