TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Heippa taas,

paivansade: mäkin etsin eka talvitakkia UFF:ltä mut en löytäny joten keksin mennä H&M:n miesten ostastolle ja ostin sieltä sellaisen perustakin, musta ja hupullinen. Laitoin siihen karvareunan itse. Ajattelin et miesten mallit kun ei oo niin tyköistuvia... Menee mulla vielä yksi oma takkikin mut se on niin pitkä ja säkkimäinen et näytän ihan elefantilta. Nyt kun on lyhyt takki niin ihmiset ehkä tajuaakin et on raskaana kun jalat on sentään normikokoa. :LOL: Mulla on ollut hieman sulattelemista tän uuden ulkomuodon kanssa eikä asiaa helpota se että mieheltä tuntuu kaikki halut kaikonneen, kiitti vaan vinkeistä mymmelis mut saa nähdä milloin niitä tarvitaan jos kohta enää ollenkaan... :/
 
kiitos poika kysymästä, ihan hyvin täällä voidaan ku en innostu tekemään mitään.. eilen illalla kävin eka kerran pikkasen pyörähtämässä pihalla ku mies veti pulkassa tuota meiän neitiä, kyllä oli tytöllä leveä hymy :) iki-oma joululahja pulkka mitä se käy aina halailemassa :heart: mut se sit kostautui sekin muutaman sadan kävely, alkoi sit supistelemaan niin ei siinä uskaltanu sit mitään muuta sille iltaa tehä.. :headwall:
päivänsae kyselit mamma vaatteista...minusta tuntuu että nyt löytyy tosi hyvin vaatteita, tai ainakin hki.sta (en muista et missä päin asutte...) kävin pari vk. sitten kämpin h&m.n mammavaateosastolla ja kampissa siellä ylhäällä olevassa mammaliikkeessä...en muista nimee..niin kyllä sieltä tälläiselle 155cm oottajalle löytyi.
itelläkään ei enään mahtunu tuo toppatakki (sellainen pitkä untuva), niin miehen sisko (olen maailman surkein ompelija :x ) ompeli siihen sivusaumaan sellaisesta paksusta joustinneuleesta sellaisen kiilan muotoisen lisäosan, joka on nyt sopivan kokoinen ja antaa sitte myöten ku maha kasvaa...tuli ihan siisti eikä se mustassa takissa näy.
meille tuli eilen sit se turvakaukalo, vielä ootetaan rattaita (tilattiin saksasta ). ei olla koskaan ennen ostettu ulkomailta niin vähänhän tuo jännitti että saadaankohan rahoillemme vastinetta, mutta tosi kiva paketti. ostettiin sellainen maxi-cosi cabriofix jalustalla...
jeps, taian taas jatkaa matkaa...
 
Tervehdys kanssa sisaret.

Päivän työt alkaa pikkuhiljaan oleen takana päin. Kotiin lähtö odotellessa.
Mies kuulemma lämmittänyt pesätkin ettei mun tartte rehkiä puukorien kanssa.

Tietokone kotona on mennyt tilttiin. Sitä pitäis koittaa saada herään henkiin. Minä joka olen enemmän koneen käyttäjä kuin asentaja =)

Pakko, mikä pakko, nettiin pitää päästä, ainakin teidän juttuja lukemaan =)

Aamulla kävin neuvolassa ylimääräisessä verikokeessa, kun edellisen raskauden ensimmäisessä näytteessä löydettiin anti-C vasta-aineita. Tosin missään näytteessä sen jkälkeen ei mitään tohon suuntaan viittaavaa ole löydetty. Mut SPR:n veripalvelu halusi uusinta näytteen vilä tässäkin raskaudessa.

Muita toimenpiteitä ei tehty. Täti vaan kyseli miten olen voinut.

Työkaverini kyseli tänään, että olenko laihtunut, kun kulki portaissa mun perässä ja katseli mun selkää.
Kait sitä tavallan onkin laihtunut, kun paino ei ole vielä noussut ensimmäisestä neuvola käynnistä. Heh, Hemuli syö minua :LOL:

Mulla on onneksi varaa luopua pelastusrenkaastani.

Nyt sulkemaan koneita ja pakkaan tavaroita kotiin lähtö varten.

Jossu & Hemuli 24+0
 
Kiitos Mouku ja EkaVekara vinkeistä. Mä asustan täällä Helsingissä ja metrolla kun joutuu liikkumaan, niin ihan sama pöräyttää yksi pysäkki lisää ja painella Kamppiin H&M:lle :) Pakko olisi tosiaan jotain saada kummun peitoksi, ettei Päikkäri ja tissit palellu! Rinatatulehdus on jotain vihonviimeistä, en tosin tiedä voiko se tulla jo odotusaikaan..
 
Himoista, mulla kans ollut raskauden alkuvaiheessa kauhee mandariinin himo, mutta se on alkanut lähtee pois.. :p sen sijaan sen tilalle on tullut suklaa :D sais kyllä olla toiste päin. aina kun kaupassa käy tekis niin mieli ostaa edes joku pieni patukka :p pakko koittaa hillitä itteään!
Huomenna sitten ylimääränen neuvola-lääkäri käynti kun istukka tai joku? (huomenna toivottavasti selviää) mikä sielä painaa niin että käveleminen,seisominen ja istuminen on vaikeaa! :| selkävaivat alkaneet myös aika mukavasti haitata!
eiköhän tämä tästä! :)
 
weiss
Nosto!! Poika kyselit, koska miulla se kontrolli. Ens viikon torstaina mennään taas.. Oottako käynny kesäkuisten pinoa ja Lumi-marjan kohtaloa.. Olkaamme kiitollisia, että meillä vauvat on todettu ainakin näin päällisinpuolin terveiksi. Voimia Lumi-Marjalle..
 
Tervetuloa joukkoon Majj =)

Pikaisesti vaan neuvolakuulumisia päivittelen....

Eli tänään neuvola ja painoa tullut nyt vajaat 8kg yhteensä,sf mitta 24cm,vauvalla on ollut oikein kasvupyrähdys =) Hemppa saatu raudalla nousuun,nyt 118. paineet 125/77.
Pissassa se tulehdusarvo (mikä lie nimeltään) plussalla, joten huomenna kiikutan labraan näytteen. Sanähä olisko sit oireeton virtsatulehdus...ei oo koskaan sellasta ollut,eikä nytkään siis oireita.
Sydänäänet hyvät ja syke n.150 :heart:

Nyt nukkumaan.....

Repa ja kutvonen rv 26
 
Weiss: Mä oon lukenut kesäkuisista Lumi-Marjan kohtalosta ja kyllä itku pääsee joka kerta kun luen :ashamed: Voimia hänelle ja hänen perheelleen.

Tänään olisi sitten taas alakerran tarkastus, kääk ja mulla toi hiivalääkitys menossa siellä voi olla aika lailla mehevät katseltavat :$ (ällöä)
Kauheen vaikee olo oli koko yön kolotti ja poltteli ja tuntu e koko alapää on hirveessä paineessa..ei oikeine vielläkään oo helppo olla. ja lisäksi väsyttää

talvitakki pitäisi tännekkin päin hankkia...voi olla tuskaa löytää mieleinen =)

poika ja papu 26+6
 
Pakko tulla heti tänne kauhisteleen.

Kuulin juuri työkaverilta miten hänen tuttavasta kaksoset olivat syntyneet eilen vaikka laskettuaika olisi ollut vasta toukokuussa.
Olivat painaneet molemmat noin kilon.

Kyllä tuli pahamieli. Joten te joilla on niitä suppareita pysykää vaan kiltisti saikulla ja levossa vaikka siellä tuleekin aika pitkäksi, mutta toivotavasti siitä on palkinto täysiaikainen raskaus ja normi kokoinen vauva.

Itsellä kaikki menee entiseen malliin. Tosin kerrospukeitumista pitää harrastaa, jotta voi päivän mittaan lämpö aallon iskiessä kuoria päällimmäisiä pois.

Jossu & Hemuli 24+1
 
On vast tosiaan eilen tapahtunut, mutta käsittääkseni tällä hetkellä ovat molemmat elossa, mutta tehohoidossa.

Ei ollut äiti malttanut jäädä saikulle vaikka supisteli. Nämä on nyt kaikki toisen käden tietoja, mutta pistää kuitenkin ajattelemaan kuinka vakavasti kaikki kolotukset loppuviimeksi kuitenkin kannattaa ottaa.
 
Onpas täällä tapahtunut, kun minä olen kyläillyt ja syönyt laskiaispullia ja runebergintorttuja.

Jossu nyt toivotaan kaksosille kovasti onnea!!!!
seksistä Meillä on kylkiasento koettu parhaaksi. Ei paina mistään ja mieskin saa kivan otteen.
Raejuustosta Kiitos vastauksista, olen siis popsinut hyvällä omalla tunnolla.
Toukokuu lähestyy kovaa vauhtia Yritetään kuitenkin pitää pikkuiset masussa ainakin huhtikuulle.

Himot voisin elää omenoilla. Ja nyt on valitettavasti listalle tullut suklaa, jota en normaalisti himoitse. Nyt vaan jostakin syystä sitten himoitsen ihan koko ajan. Kyllä tätä painoa varmaan onnistutaan vielä kartuttamaan.

Lisää tyhmiä ruokakysymyksiä, mutta olen vähän ällikällä täällä suomessa, kun meillä on tosiaan norjassa eri ohjeet. Saahan suomalaisia pakastemarjoja syödä? Eilen tosiaan söin hyvällä ruokahalulla ilman kuumentamista. Olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että on ok syödä... Mutta en ole siis varma.
Ja miksi jotkut eivät syö rahkaa? :/ En ymärrä?

Katrinainen + kirppunen 26+1 (kai) Ja kovasti potkinut neiti eilen. Tuli lähijunassa oikein ahdistus, kun asento ei olut niin hyvä ja kirppunen vaan potkunyrkkeili! :D
 
Katrinainen:Älä ota turhaan paineita noista ruokajutuista... Niitä "tosi" vaarallisia ei ole edes olemassa... Riski on, mutta sekin lähinnä tuohon listeriaan tai toksoplasmoosiin liittyen...eli nou hätä=) Pakastemarjoissa ei ainakaan ole mitään ja se, ettei jotkut syö rahkaa, liittynee tuohon pastoröimisasiaan.. eli suomessa ovat kyllä turvallisia...

Vauveli liikuskelee kovin ottein ja poikittain tuntuisi edelleen olevan.. katselin justiinsa tyttöjen nla- kortteja ja molemmat ovat kääntyneet rt:aan viikolla 31-32...

Miehen siskolla alkaa olla jännät paikat; la 25.2 ja eilen oli lääkärineuvolassa todettu, että vauva on laskeutunut ja kohdunkaula hävinnyt.... pikkuinen on kohta varmaan jo maailmassa...

*muoks* kirjotusvirheitä...


äippä ja nytty rv 26+0 :heart:
 
weiss
|O |O Huomenta. Huonosti menneen yön jälkeen tekis vaan mieli vetää peitto korviin.. mutta, kun alkaa tämä makoileminen puuduttaa paikkoja ja on hirviän vaikia saaha unta. Toivottavasti nuo kaksoset selviää ja kasvaa terveiksi pieniksi ihmisiksi :heart: .

weiss ja pikkuinen 26+1
 
Tervehdys taasen pitkästä aikaa... Profiilissa on päivitetty masu kuva... Tänään olisi neuvola taas pitkästä aikaa... Olo on ollut ihan kohtalainen, flunssa on yrittänyt iskeä päälle... Välillä supistelee ihan reippaastikin mutta ei niin kipeästi. Lääkärille jos pääsis näyttämään niin sais tietää tilanteen alapäässä...

Eilen saapui sitten meidän hoidokki 7kk vanha neiti viikoksi... On se vaan niin ihanaa kun pinnasängyssä toinen tuhisee ja nukkuu päikkäreitä... Meidän toukka on muuten nyt jo mustasukkainen :LOL: Aina kuin otan neidin syliin , niin alkaa sen päiväinen potkiminen ja muljaaminen mahassa. Toinen katsoo ihmeissään mun mahaa kun häntä sieltä potkitaan... :LOL:

tmvk ja toukka 27+5
 
kaksosista toivottavasti kasvavat tehohoidossa isoiksi ja potriksi vauvoiksi.. Kamalaa jos vauva näkee nyt jo päivänvalon.. Tosin onneksi Suomessa tehohoito on tosi hyvää ja aikapieniäkin vauvoja on pystytty pelastamaan...

Ruuasta Katrinainen; mä olen ainakin pakastemarjoja (suomalaisia) syönyt ihan sellasenaan.. Koska eihän niitä johonkin rahkaan voi tulikuumaks kuumentaa... Eli rauhallisesti vain.

Seksirintamalla hyvin hiljasta.. Oon ollu taas viikon toosi väsynyt ja tuntuu että kun mulla tekee mieli niin miehellä ei ja taas toisinpäin... Tänään lupas kyllä ottaa huomioon mun tarpeet :LOL:
Ja nyt en voi syyttää väsymystä kun oon tän päivän saikulla

Kyselin niistä akta gracon kaukalo-asioista.. Kyseessä on todellakin 2in1 systeemi, eli siinä on erillinen irrotettava kantokoppa.. Mä olen saanut tosta merkistä nyt jonkinlaisen pakkomielteen; eli pakko saada.. Ja mies vaan naureskelee...

Vaunuista tän päivän iltasanomissa oli jotain juttua vaarallisista lastenvaunuista. Onko kukaan lukenut koko juttua??? Nettiversiossa ei ainakaan ollut mitään merkkejä mainittu sen koomin... Eli jos joku tietää niin laittaako infoa. Meillä kun vaunuhankinnat tekemättä..

Omanapa vointi on flunssanen, ja jäinkin miehen pakotuksesta saikulle täksi päiväksi... Muuten olo on hyvä. Vauvan liikkeet tuntuu säännöllisesti jo mahan päällekkin.. Ja mies on ihan tohkeissaan kyselemäss ett potkiiko vauva, saako kokeilla... Ja totta kai saa... Hänellekkin vauva konkretisoitui ihan eri tavalla nyt kun tuntee nuo liikkeet...

Himoista mun tekee kovasti mieli salmiakkia ja karkkia.. Ja koko ajan.. Pelkään että taidan olla aika iso "valas" kunhan toukokuulle päästään.. No vielä en oo namiin tällä viikolla sortunut. Eilen vain laskiaispulliin...

birdie81 + ahmatti rv25+0
 
moikkis! tääl kans yks toukokuinen mamma..väliin käyny lueskelemas tätä ketjua. ku pääasias olen tuolla sikiöseulonnoissa kiinnijääneitä lojunut alusta asti enkä nähtävästi osaa sieltä poiskaan. =)
4.5 laskettuaika tääl. tosin tämä ennenaikaisuhka on nii suuri et sinne tuskin päästään. aiemmat syntyneet 33 ja 36 viikolla ja tämä hätähousupoika ei luultavasti sinne asti pysy.
sairaslomilla oltu jo kuukausi kohdun sisäpuolenaukeamisen takia, lisäksi kohdunkaulaa hävinnyt kiitettävästi ja kohdunsuu pehmeä ja verestävä.
perjantaina kontrolli sitten taas paikoista miten on käynyt.
tääl olikin noita muitakin joilla ollu näitä napakampia supistuksia.
toivottava vaa et vielä jaksaisi edes sen viisviikkoa pysyä matkas nii sais samat viikot ku esikoisen kanssa sit.
jaksamisia muillekin lepoon määrätyille!

nemika+poitsu 27+3
 
weiss
Tervetuloa Nemika! Täällä tosiaan on meitä lepoon joutuneita. Mie samasta syystä saikulla jo kuukauden päivät kohta, huh huh, kun onkin aika mennyt nopiaan.. Mutta onneksi saa kotona maata. Ja pakkohan se pienen takia on jaksaa ja kyllä sitä jaksaakin, kun tietää millainen palkinto sitä sitten oottelee. :heart:
 
Helmikuuta kaikille! Olen pitänyt hiljaiseloa jo MONTA viikkoa, mutta nyt ajattelin taas kirjoitella. Juttujanne olen kuitenkin lueskellut kovasti :)

Täällä kaikki on mennyt hyvin. Masussa ilmeisesti kaikki ok ja vointi on hyvä. Mitä nyt flunssa iski täksi viikoksi, mutta siis raskauden kannalta. Ehkä siksikin oon ollu niin hiljaa, kun ei oo mitään sanottavaa mistään vaivoista :D Mutta onneksi niin, enköhän mäkin osani tässä vielä jossain vaiheessa saa!

Maha kasvaa hitaasti mutta varmasti. Kiloja tullut 5-6 tähän mennessä ja taitavat onneksi olla lähinnä tuossa keskivartalon alueella. Himoja ei sinänsä ole vieläkään, mutta karkki maistuis kovasti (on AINA maistunut eikä raskaus tuonu poikkeusta...) :ashamed:

Toivottavasti teillä kaikilla, joilla nyt on supistellut, niin pysyis vaavit vielä pitkään massussa!! Koittakaa vaan jaksaa sitä lepäilyä. Mä toisaalta kaipaisin sitä lepäilyä työn puolesta, kun työmotivaatio on ihan nollassa ja odotan vaan hiihtolomaa ja sit pääsiäislomaa ja äippäloman alkua. No, ei auta kuin sinnitellä.

Vaunuista yms. Meille on tulossa Emmaljungat ja kaukaloksi hankittiin ystäviltä Gracon Autobaby. Kovasti olisin mielinyt uutta ja hienoa kaukaloa, mutta tuo tarjoutui niin sopivasti (eikä ole kolaroitu tms.), jotta otettiin sitten se. Muutenkin oon tehnyt ihania retrovaatelöytöjä kirppiksiltä :)

naukuri rv 26+0
 
birdie81: Tällasta löysin tuosta vaunutestistä Iltasanomien sivujen kautta. On tosin vaan ruotsiksi... Aika ympäripyöreää asiaa enkä löytänyt näin äkkiseltään varsinaisia testituloksia. Ehkä tuolta www.konsumentverket.se osoitteesta nekin löytyy, kun etsii.

Billiga barnvagnar säkrare än märkesvagnar

Konsumentverkets test av tio barnvagnar visar att dyrast inte alltid är säkrast. Bland märkesvagnarna gick alla utom en sönder medan lågprisvagnarna, med ett undantag, klarade säkerhetskraven.

Vagnarna i testet är utrustade med justerbara handtag som kan innebära livsfara för barnet om de inte är rätt konstruerade. Flera olyckor har rapporterats där handtagen lossnat när man har dragit vagnen över ett trappsteg eller trottoarkant.

- Vid olyckor med höj- och sänkbara handtag har handtagen gått av i knäleden så att föräldern har blivit stående med handtaget i handen. På vändbara handtag har låsningsmekanismen släppt och gjort att vagnen har vält och barnet skadats, säger Anna Strandberg, barnsäkerhetsexpert vid Konsumentverket.

Efter en ökning av anmälda olyckor har verket låtit Sveriges tekniska forskningsinstitut testa tio barnvagnar på marknaden - fem märkesvagnar och fem lågprisalternativ.

Vagnarna har testats utifrån delar av gällande standard. Därutöver har det lagts till moment för att testa låsningsmekanismens hållfasthet på vändbara handtag. Dessutom har antalet cykler utökats i ett utmattningstest och handtaget har belastats hårdare vid rycktesterna.

Resultatet visar att priset på vagnen inte har någon betydelse för säkerheten.

- Bland märkesvagnarna gick alla utom en sönder medan lågprisvagnarna, med ett undantag, klarade säkerhetskraven, säger Anna Strandberg.

Till exempel uppfyllde testets billigaste vagn, Branford Barnvagn för 699 kronor gällande standard, medan den dyraste vagnen, Teutonia Prestige Duo för 7 385 kronor, hade allvarliga brister.

- Att man har satsat på kvalité i tyger och finish betyder inte nödvändigtvis att hela vagnen, inklusive säkerhetsdetaljer håller samma höga nivå, säger Anna Strandberg i en kommentar.

Här kan du ladda hem bilder på vagnarna som var med i testet:


Baby Travel Grizzly
Branford Barnvagn
Brio Duo Compact
Cango Nizza
Carena Freeride
Crescent Classic
Emmaljunga Cerox
Esprit Ontario
Kombi Classic (Modi)
Teutonia Prestige Duo
 
Moikka kaikki ja uusille tervetulot vain =)

Juuri palauduin piiiitkältä ulkoilu lenkiltä, pääsipäs koiratkin pitkästä iakaa vet'mään ittensä ihan tilttiin jossain muualla, kuin kotipihalla :LOL: Sitten olikin vuorossa kahden yli kuraisen ja haisevan koiran pesu ja nyt on vuorossa seuraavaksi kylpyhuoneen pesu :LOL: Mukavata!!!

Tänään tuli postissa se Anitan tukivyö Jotenkiin netistä katseltuna sain ihan erilaisen vaikutelman ko. tuoteesta, mutta meneehän tämä, vähähn napakoittaa oloa, ei muuta. kaipa se sitten näyttää suuremman hyödyn, kun maha möllähtää jättimäiseksi :whistle: Nyt vain hieman napakoittaa oloa, liekö sitten hieman iso, vaikka pienimmän koon otin ja mahd. kireälle kiristin... Noh... Parempi kuin ilman kuitenkin :)

Toivotaan peukut ja varpaat pystyssä että pikkukaksoset pärjäävät ja kasvavat isoiksi vaaveleiksi!!!

 

Yhteistyössä