TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Moikka, mites muilla olotila, närästääkö? Mulla taas ollu muutamana päivänä ihan kauhee närästys ja ei uskalla varmaan kohta mitään syödä!!! :x

Niin se ois helmikuukin ja omat synttärit lähenee, ei vielä ONNEKS pyöreitä tule, mut ens vuonna sit.. :kieh:

D ja mahan asukki 26+1
 
Täällä masu on semmoinen aikas normi kokoinen vissiin, näyttää van joidenkin mielestä hassun isolta,kun oon muuten niin laiha :p maha on myös jotenkin roikkuvaa sorttia, eli tosi alhaalla. Siis se maha pamahtaa isoksi heti tuosta häpyluun jälkeen :LOL: kaipa se omaan silmään vaan pistää enempi, ku muitten... Neuvolassa sanoivat, että maha saattaa alkaa painamaan jossain vaiheessa aika pahasti, kun kohtu on jotenkin ojennuksessa eteenpäin :wave: Se oli kyllä jo tiedossa, maha alkoi näkymään mulla jo heti raskauden alusta. Tai siis kaikkien raskauksien aluissa...

Ikeassa on ihan tosi halpoja pussilakana settejä myynnissä, 1,95?/setti.... tosin olivat mielestäni kaikki enempi sini sävyisiä. Ainakan ei muita saman hinnan omaavaa sattuntu silmään. Ostettiin myös soffa pöytä, parilla kympillä lähti ihan semmoinen simppeli tumma puinen pöytä :) Kivaa kun saa kotiin jotain uutta! Mulla taitaa oikeasti alkaa joku pesän rakentelu vaihe, kun on alkanut ärsyttämään ihan hirmuisasti kaikki epäkohdat kotona :LOL:

Pitäisi mennä tarkastamaan vihkosista, että minkäs kokoinen tuo meitin Ru-poika onkin jo ja paljnkohan mahta painaa, kun kylään tulee yksi miehen tuttu, joka on ihanhirmu innoissaan ja kiinnostunut...

Huomenna alkaakin sitten vko 24 :heart: ;)
 
Viikonloppuja kaikille ja kiitos uudesta pinosta :wave:

Tervetuulleeksi toivottelen uudet palstalaiset :heart:

Täällä masu on melkoisen iso,ainakin jos ihmisten kommentteihin on uskominen :D Pelkäämpä että vaaka taas heilahtaa kun tiistaina siihen neuvolassa astun... :ashamed:

Ei ole närästänyt,ainakaan vielä...joskus rv 19-20 oli pari ylämahan korvennuskohtausta mut ei ole toistunut sen koommin..hyvä niin.

Huomenna olis sitten luvassa laskiaispullien leipomista ja siivoilua...
Kutvonenkin on ollut tänään ihanan pirtsakka ja muksinut äippää kovasti =)

No ei tässä muuta ihmeempää...paksusti voiden etieppäin :D

Repa ja kutvonen rv 25+4
 
Niin piti kommentoida tuohon että suhtaudutaanko erillailla töissä...niin eipä juuri,tuntuu välillä että pitää muistuttaa etten kaikkeen enää kykene (kuormien purkuun yms.) On hiukan sellainen työtä kaihtava olo,vaikken sille minkään voi :kieh:
 
Tervetuloa uusille ja tosiaan kiitokset uuden pinon aloittajalle. =)

Täällä närästys vaivaa ihan riittämiin. :kieh: Viimeyönä join 0,5 litran lasillisen vettä ja pari tuntia pyörin sitten närästyksen kourissa....mulla ei maidon juominen tms. helpota yhtään....tarvisi apoteekista kipista hakemaan rennietä. Mutta eikös sanota että poikavauvat pistäis närästämään? :whistle: Esikoisesta ei tällästä vaivaa ollut ollenkaan...

Masusta että isohan tuo jo on...ainakin omasta mielestä. Mutta kivasti se kulkee mukana :D

Minkä kokoisia nuo ikean pussilakanat sitten oli? Yksi setti ollaan sieltä joskus ostettu ja ainakin se pussilakana tarvi vähän ompelua....oli siis ihan liian leveä tavalliseen vavan peittoon.

Mutta nyt takaisin pötköttämään sohvalle....vie flunssa tämän mamman voimat. :wave:

-Liro ja papu rv 26+3-
 
täällä kans on närästys vaivannut,gavisconi on kuulemma tehokasta pitää kans maanantaina käydä hakemassa.

masu on kasvanut isoksi kilojakin on kyllä kertynyt luultavammin 12kg :x makeen himo on valtava.
ja muutenkin söisin koko aika, ukko vinoili pitäähän sitä nyt 2 edestä syödäkin :LOL:
 
"Minkä kokoisia nuo ikean pussilakanat sitten oli? Yksi setti ollaan sieltä joskus ostettu ja ainakin se pussilakana tarvi vähän ompelua....oli siis ihan liian leveä tavalliseen vavan peittoon" Ohhoh, mitatessa meinasin revetä naurruun, 120x110 tuo on :eek: Mitä kummaa :headwall: Tyynyliinakin oli 53x36 Jessus tuo täkkipussi olikin ISO!!!!
 
weiss
Myrskyisää sunnuntaita!! Huh, koko yön tuolla ulkona on myrsky riehunnu ja valvottannu ja vielä vaan jatkuu. Mahtaako mies lumihommiin päästä, kun lunta on oven eessä varmaan metri.. Täällä on kovin hiljasta ollut.. Itellä olo on ollut aika ok. Uskaltauduin eilen jopa pienen pienelle happihypylle ja kyllä teki hyvää. Mutta nyt sunnuntain jatkoja.. :wave:

weiss ja pikkuinen 25+5
 
täällä kanssa aikamoinen lumimyräkkä päällä. Piti lähteä reippailemaan ulos, mutta taitaapa (taas) jäädä välistä...

mahan koko On jo sen verta iso, että ihan tuntemattomatkin tulee huomauttelemaan.. Eilen spinningissä yks mies tokas mulle että: täällä sitä kaks ihmistä polkee yhdellä pyörällä :LOL: Jep jep.. Ja töissä kyselivät että meinaanko jaksaa äippälomaan saakka, joka alkaa kahen ja puolen kk:n päästä-.. Ei tää maha mun mielestä vielä mikään iso ole..

Makeanhimo
on ihan käsittämätön.. Mulle on tullut painoa noin 9 kiloa alusta alkaen... Tommosta 750g viikko on tullut painoa lisää viime neuvolasta... Ens viikolla täytyy nipistää herkuista (niin varmaan) ettei neuvolassa tuu sanomista...

Närästys on mullakin ollut vieraana jo pitkään.. Onneksi aika satunnaisesti.. Mutta rennie kulkee käsilaukussa mukana ja on kovassa käytössä..

omaanapaa vointi on hyvä ja olo huojentunut.. Meillä tuntu eilen ensimmäiset liikkeet masun päälle =) Minä ja mies oltiin kummatkin ihan tohkeissaan asiasta.. Ekaks mies kysyki että
teitkö sä ite jotenki noi töyssyt...
Sen verta hämillään oli... Kylläpä tätä olikin jo odotettu ja vähän jo huolta pukkas pintaan.. Mutta kaikki siis hyvin..

Käytiin eilen kattelemassa emmaljungan rattaita.. Oli kyllä hyviä tarjouksia, mutta mies pisti vielä hanttiin... Mä olisin heti sortunut tommoseen kytkykauppaan... Löydettiin myös yks tosi hyvä 2in1 kaukalo, joka menis lapselle aika pitkää.. Kanto-ominaisuudet oli tooosi hyvät verrattuna muihin.. Mutta... Hinta oli ihan kamala.. OVH jotain 399... Täytyy alkaa selvittelemään mistä ko: kaukalon löytäis edullisemmin..

Onko kellään kokemusta AKTA CRACOn Duo logic kaukalosta??? Tämä on siis se kanto-ominaisuuksiltaan hyvä koppa...


Nyt jatkamaan sunnuntai-puuhasteluja

Birdie81 + ahmatti rv 24+4
 
Olen kans uus täällä, ja nuori ensisynnyttäjä, 18v.. ajattelin kysyä onko täällä muita nuoria äitejä? :) kiva kun löytyi aktiivinen keskustelu palsta kaikille toukokuussa saaville :) minulla on tuossa maaliskuun alussa kans kontrolli kun oli istukka niin alhaalla, onko jollakin tietoa mitä sielä tehdään? kun ei melkein ketään ole osannut neuvoa kun kukaan sukulaisistani ei ole joutunut sielä käymään...

23+3
 
majj Tervetuloa mukaan!!!

Luulen että ne siellä kontrollissa ultraavat istukan paikan. Jos on noussut ylös niin ei mitään, mutta jos istukka on kohdunsuulla niin alatie synnytyshän ei sitten ole mahdollinen.
 
Kantokopasta, me ei kyllä esikkoa siinä ihmeemmin kanneltu eli itse en laittaisi siihen ominaisuuteen liikaan rahaa. Meillä on kaukalona Britaxin Rock o ´tot, vallan kelpaa tälle seuraavallekin ihanuudelle. Minnepä niitä vauvoja edes kantelisi, kylässä sylissä ja kauppaan jos tarvii ottaa matkaan niin voi laittaa kärryissä oleviin koppaan.

Oma vointi ollut yhä hyvä, nukun mainiosti eikä vessasta tarvii ravata. Hermot kyllä kireällä, hormonimyrskyjä -- Maha on iltasin iso, aamulla sopiva! Toppahousut ei kylläkään mene enää kiinni asti, mutta sen verran hyvin on karkit maistuneet etteivät nappi + vetskari auki jalasta pääse tippumaan

Me ollaan oltu miehen kanssa kimpassa sellaset 6 vuotta, reilu vuosi aviossa. Nuo peiton heiluttelut on vähentyny huomattavasti jo esikon syntymän jälkeen, mutta ne asiat on meille molemmille tavallaan toisarvoisia.

Mulla on myös istukka alhaalla, aivan kohdunsuulla (etisenä, kuten sanotaan). Ei siinä muuten mitään sen ihmeempää ole, mutta kipuihin ja etenkin verenvuotoihin (tiputteluunkin!!!) on suhtauduttava äärimmäisen varovasti. Jos mitään ilmenee, on heti otettava yhteys polille. Meillä myös kontrolli maaliskuus. Kätilö kuvasi hyvin, että kohtu laajenee kuin ilmapallo, joten on mahdollista että istukka vielä nousisi. Mutta tosiaan jos yhä istukka suulla, niin sit sektioaika. Istukka ei saa syntyä ennen vauvaa.

Sinuhe ja Ukkeli 23+6
 
weiss
Nosto! :heart:

Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja aivan uskomatonta, että pian alkaa jo 27 viikko!! Alan jo uskoa, että kyllä tästä taietaan päästä suurimpien pelkoviikkojen ohitse, kunhan jaksaa rauhassa ottaa. :heart:
 
Istukka on alhaalla täälläkin. Kontrolli on 3.3. Kontrollissa ainoastaan tarkistetaan ultralla istukan paikka. Jos sectioon mennään, niin annetaankohan se aika sitten samalla?? Oon ymmärtänyt, että sectio tehtäis viikolla 37-38. Pikkasen hirvittää kun paikat on kuitenni pehmenneet, menkkamaista jomotusta aika ajoin ja sitten jos se istukkakin on tuossa kohdunkaulan päällä, niin eipä tästä kovin kauas sairaalasta uskalla lähteä. Meinasin jo eilen lähteä äitipolille kun koko päivän oli olo, että jotakin putoo kohta ulos ja vatsaa kivisteli. Meni onneksi ohi, mutta voipi olla että kohta joutuu äippäpolilla vierailemaan. Toisaalta samoja oikkuja oli ekaltakin lapselta ja silti synnytin käynnistettynä vasta 42+. Saa ny nährä.

Annaliina ja Nökkönen 26+3

 
Huomenta ja tervehdys lumisesta Helsigistä. ihana olla täällä taas. =)

Uusi viikko tosiaan taas alkanut ja raskaus lähenee hitaasti mutta varmasti kohti loppuaan. Kirppunen on ollut aktiivinen ja eilen kävin hiukan saunassa kokeilemassa. Neitonen potkaisikin oikein kirpakasti siellä.

Uusi vaiva ilmaantunut, kohtalotovereita tai neuvoja heräilen öisin siihen, että koko kroppa oikein puutunut, nukun siis kyljillä. Saa vaihtaa kylkeä aika usein yön aikana. Onko muilla tätä? Loppuraskauden oireita vai sängyn vaihto kyseessä? Käytän selän takana tukityynyä, joka hiukan auttaa. Tuntuupa melkein, että selällään olisi mielyttävämpi nukkua.

Kirppunen verytteli jo heti aamusta hiukan itseään, joten vauhdissa ollaan täällä. Ärsyttää vaan kun jalat on tuon viime yön jäljiltä puuduksissa.

Onnea kaikille istukkakontrolliin menijöille. toivotaan, että istukan paikka on siirtynyt. Vaikka nykyään nuo istukka-jutut on aika kätevästi järjestettävissä. jos ei muuta niin sektiolla. Joten älkää huolehtiko.

=) :hug: '

Syöttekö raskausaikana raejuustoa? eillä norjassa kun ei sellaista ole enkä tiedä onko kiellettyjenaineiden listalla. Jos vaikka joku osaisi neuvoa.

katrinainen ja kirppu 25+6
 
Tervehdys taas.

Enhän mä mihinkään koneelle viikonloppuna ehtinyt, kun oli sitä normi kodin pyöritys touhua siivouksineen ja pyykkeineen ym. Jopa pullaa intouduin lauantaina leipomaan.

Yks tuttava oli nähnyt unta, että meillä odotellaan tyttö. Tosin niin näki viimeksikin ja poika tuli. En ole häntä henkilökohtaisesti raskausaikana nähnyt. Olisikohan joku käänteis ilmiö ja poikaa pukkaisi tälläkin kertaa =)

turvakaukalosta: Akta jotakin, en nyt muista kun on jo muutaman vuoden vanha. Seuraavaa koko turvaistuin täytyykin sitten jo ostaa, kun edellinen pääsi menemään nin huonoon kuntoon ettei kannattanut säästää.

Syömisistä: En ole kovin tarkkaan perehtynyt noihin "kiellettyjän" listoihin, kun olen koittanut pitää kohtuuden mielessä kaikissa tuotteissa. Eli tarkoitan etten syö himoissani vain jotain tietty tuotetta vaan tasapuolisesti päivän mittaan kaikenlaista. On uponnut niin kalat kuin lihan ja kaikenlaiset vihannekset ja hedelmät.
Nyt viimeisin villitys on ollut appelsiini =)

Eikun töihin.

Jossu & Hemuli 23+6
 
Heips=)
Katrinainen: Kyllä mä ainakin vetelen raejuustoa...miksi ei? Eihän siinä ole mitään.... :eek:

Annaliina: Itse en ole menossa istukkakontrolliin... mutta kysyisinkin että miksi sectio niin aikaisin tehdään? Tutuilleni on tehty aina vasta joskus rv 39 tuntumassa....

Ihanaa, mies kaivoi vaunut esille viikonloppuna ja nyt tarvis käydä ne puhdistelemassa pölyistä...samoin voisi kaikki neutraalin väriset vaatteet silitellä valmiiksi....
Ja viikolla tulee matkahuollon kautta äitini hankkima ihana, mäntypuinen kehto... saa keittiöön, leivinuunin viereen pikkuisen sitten toukokuussa tuhisemaan :heart:

Kovasti masuvauva möyrii ja potkii, lähinnä poikittain tuntuu vesseli olevan=)
Tosin pari päivää viihtyi ihan "oikein" päin, kun niin pirhanasti jyskytti kylkiluihin...Noh, kohtahan ne "terävimmät" potkut ovatkion jo taaksejäänyttä elämää...

äippä ja nytty rv 25+5 :heart:
 
äippä84 niin en mäkään tiedä miksi olisi kiellettyä, mutta kun tuolla norjassa nuo ohjeet mitä saa syödä ovat meko hysteerisiä. En siis oikein tiedä mikä täällä koto-suomessa on ok ja mikä ei, siksi kysyn.

Mulla alkaa selkä jo vähän vetreytymään, mutta jos jollain näitä univinkkejä niin mielelläni otan vastaan. Hitsi miten ikävää heräillä lihassärkyihin ja kyljen puutumiseen. Asiaan voi tietenkin vaikuttaa, että täällä vanhemmilla kovempi sänky kuin meillä kotona.

Onnittelut birdie muuten mahanpäältä tuntuvista liikkeistä. Ovat ne vaan niin ihania!!!!
 
Katrinainen Mä heräilen myös yöllä puutumiseen, mutta mulla ainoastaan kädet puutuu kun en jostain syystä osaa sijoittaa niitä oikein kyljellänukkumiseen. Mulla ei mahallaan nukkuminen ole luonnistunut jostain viikosta 12 (joskus unelmoin, et patjassa olis semmoinen kuoppa, johon mahan voisi sijoittaa :D ) ja selällään en myöskään pysty nukkumaan jostain syystä. Heräilen monta kertaa yössä kun joutuu vaihtaa kylkeä...

Raejuustosta, mäkin vetelen sitä hyvällä ruokahalulla, mutta sen verran siitä, et katon et se on suomalaista eli Valion. Ymmärtääkseni suomessa sen on lailla määrätty että maito on pastöroitava meijerissä. Korjatkaa joku, jos on parempaa tietoa =)

Mulla ei ole mitään vaivoja (kopkop) tällä hetkellä. Olin eilen kattomassa kummitytön kanssa Disney-showta ja masukki-likkakin tuntui diggaavan kanssa siitä musiikista oikein kovasti, koska alusta loppuun asti masussa "jorailtiin" :)
 
Sanonpa vaan et voi v... tän koneen kans. Taas hävis kaikki ihan tosta vaan :kieh:

Alkuun: Onnea Äippä84 tulevista juhlista ja birdie : ihanaa et tunsit liikkeet!

No niin siis helmikuuta eletään. Ja vk:n loppu meni anopin lihapatojen ääressä :p Anoppikin hämmenty kun totesin et seuraavan kerran kun tullaan niin tää mahamöyrijä onkin jo sit ihmisten ilmoilla! On se vaan jännä ajatus: tietty jakso elämästä on ohi ja uusi ja tuntematon alkaa.

Ja peittoakin pölisteltiin eilen piiiiitkästä aikaa!!! :p Tosin vinkkejä kaivataan kun tää maha asia alkaa kieltämättä ottaa oman osansa noissa puuhissa... Miten ootte siis kokenut homman = mahan kasvun petipuhissa ja onko tullu eteen uusia loistokkaita ideoita, joita suosittelisitte, koska itellä eilen meinas tulla kyl totaali tyssäys kun kaikki "entinen kiva" oliki yhtä äkkiä ihan mahdottoman hankalan oloista? :)

Mietin täs kans vk:n loppuna et toiv. tää influenssa ei oo vaikuttanu papuun mitenkään pahasti. Potkut on ollu huomattavasti harvemmassa kuin ennen tautia... no ei kai tää mitään vakavaa.. :|

Nyt kävelee ja lounaalle. Tänään taas töihinkin, blaah.

t. eeti+ papulainen 26+3 :heart:
 
sectiosta mut leikattiin kun olin viikoilla 38+6, ja syynä oli perätila. Tuolloin samana päivänä annettiin arvioksi vauvalle 2400g ei ollut kuulemma kasvanut 2 viikkoon, ja syntyessään olikin sit 3420g :heart:

katoin tossa päivällä neloselta kun tulee se "meille tuli vauva" siinä nainen synnytti alateitse mutta menetti n.1litran verta ja oli vähällä ilmeisesti kuolla :| tuli vain ajatus että itse pidän jotenkin leikkausta turvallisempana, vaikka ainahan leikkaukseenkin riskinsä kuuluu.. :(
 

Yhteistyössä