TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Hihii, laitankin nyt viestiä tulemaan ihan urakalla :D

Tuosta vaunutestistä sen verran, että eniten kai murhetta on ollut sellaisissa käännettävissä työntöaisoissa. Eli kutsutaanko niitä sitten usein "heittoaisaksi"..? Ovat tehneet tenkkapoon ja lukitus tms. on pettänyt. Mutta sellaista. Ei nyt liene syytä hysteriaan kuitenkaan ;)
 
Hello!

Mymmelis ja Katrinainen: kiitokset "mahakkaan seksi-vinkeistä" ;) Mähän tuota asiaa pohdiskelinkin kun pitkästä aikaa sain miehen houkuteltua vällyihin ja sit tulikin maha-kuviot sotkemaan koko hurmaa ja ihanuutta :D Ja sit kukaan ei vastannut mitään, joten ajattelin ylittäneeni soveliaisuuden kirjoittamattoman säännön kysymyksineni, mutta nytten siis uusin ottein, jee-jee :p By the way: olin muuten pudota penkiltä kun luin Päivänsäteen kommentin tuosta "lähestymisestä haara-asennossa" :LOL: :LOL: Just niin eroottinen ajatus kuin tässä tilassa olla ja voi! :LOL:

Joo, toivotaan parasta kaksosille! Sattuneesta syystä nuo jutut ottaa nyt todella henkilökohtaisesti.. mutta siis eiköhän Suomen oloissa kaikki mene kuitenkin ok. Kaveri kertoi muuten tänään et sen tuttu oli saanu yksinhuoltajana lapsen, jota isä ei halunnu: tunnusti, mut sanoi ettei välitä. Sit se oli vieny vauvan "yllärinä" tapaamaan isäänsä: pukenu toisen parhaimpiinsa ja sit ajatellu et kyllä se isukkikin lämpenee. No, ei ollu lämmenny oli vaan tylysti sanonu tyyliin ei voi kuule vähempää kiinnostaa kakara... No, tästä tarinasta sainkin sitten mojovat itkut aikaan aamulla :'( en kestä yhtään noita juttuja. Tietty elämäntilanteet on erilaisia yms. mutta kuitenkin luulis vähän olevan jonkinlaista biologista viettiä kun näkee jälkeläisensä "pyhäpuvussa" :'( :'( - s****n sika!

Ok. Nyt rauhoittuu hän ja iloitsee miehestään :heart:

Kamu tulee kylään, jipii! Teenkin rahkaa: sain idean eilen kun luin palstaa. Muuten Katrinainen: marjoista kyselit. Luin, että ulkolaisia vadelmia ei saa syödä pakasteena tai ne pitäis keittää (monet pakastealtaan vadelmista on ei-suomalaisia). Niissä on nimittäin listeriaa havaittu.

t.eeti+pupupapu :heart:
 
Heipat taas!
Vauva potkii hiensti mahassa, liikkeet näkyny mulla vatsan läpi jo rv 19 alkaen!!? Enkä tosiaan ole varustettu ilman vararengasta...Asennostahan se riippuu, mut upeasti maha pomppaa kun ukkeli potkii. Paita heiluu mukana koulutunneillakin.
Eeti, pakko kommentoida tuoda yh-äiti jutskaa. Onhan se niinkin, että jos isä on sanonut ettei lasta halua, niin tuskin sitä kannattaa ehdoin tahdoin viedä lasta näytillekään. Äiti on tiensä valinnut, kun lapsen päätti pitää yksin, se sama tie jatkuu nytkin lapsen synnyttyäkin. Anteeksi, jos loukkaan, mutta onhan meillä samanlainen oikeus kieltäytyäkin asioista kuin niihin suostua.
Kavereista on ollu puhetta. On niitä joitakin ystäväpariskuntia kaikonnut meidäkin "luota", lähinnä sellaisia joilla ei ole vielä lapsia. Ja sinkkuja. Jotenkin kai ne kokee, ettei meidän kanssa voi tehdä enää mitään kun on jo lapsia...vaikeempaahan se totta kai on. Mutta onneks meillä riittää tuttavia ja ystäviä, perheellisiä ja työkavereita (miehellä...). Yksinäisyyttä ei ole onneks tarvinnu potea. Ihmetyttihän se tietysti ensin miks jotkut ei enää tuu käymään, jälkikäteen on huomattu sama toisin päin; perheet jotka on saanu varsinkin esikoisen, on tyystin jättäneet ottamatta enää kontaktia. Höh.

Sinuhe ja Ukkeli 24+2
 
heipä hei!

pikaisia kuulumisia:tyksissä pyörähdin näytillä kipujen takia maanantaina, eilen illalla pääsin kotio. epäiltiin virtsatiekiviä, pissassa oli verta kolmella plussalla, kipu oli tosi kovaa joka säteili nivuseen sekä koko oikeaan jalkaan nilkkaa myöten.tällä viikolla tulee kutsu vielä munuaisten sekä jalan kuvaukseen. varmistetaan vielä onko munuaiset kunnossa ynnä muuta. kivut tekivät menkkajomotusta alavatsalle sekä supistuksia myös.eihän noille virtsatiekiville mitään raskausaikana voida tehdä mutta jos kipu uusii niin sitten takasin tyksiin lääkitykseen..
strebtokokki löytyi, ei mikään yllätys kun sellainen oli myös viime raskaudessa
vauvalla ei onneksi ollut hätää kaikki sen puoleen hyvin.
kohdunsuun tilanne tutkittiin. paikat oli kiinni ja kiinteät. ultraäänellä mitattaessa kohdunkaulan pituus oli 2,8cm. kuulostaa aika lyhkäseltä.sanottiin vain jotta on alkanut lyhentymään, eikä sen puoleen ottanut enempää kantaa asiaan.ultratessahan tuo kohdunkaulan pituushan on pidempi kuin käsikopelolla saatu niin sittenhän se on aikas paljonkin lyhentynyt kun kolme viikkoa sitten pituudeksi saatiin käsikopelolla tuo 3cm.
no pääasia ettei enempää ollut muutoksia tapahtunut.
saikku jatkuu vielä tän viikon ja sitten ens viikosta vietänkin ansaittua KESÄLOMAA kuukauden päivät.. :LOL:

KYSYNKIN teiltä muilta ihan mielenkiinnosta jotta minkälaisia mittoja olette saaneet kohdunkaulalta käsikopelolla sekä ultratessa..??

kurpitsa rv23+4
 
weiss
Kohdunkaulan mitasta: Käsikopelolla ollut tuon 3cm, ekalla kertaa ultrassa 4,8cm ja nyt toisella 3cm eli kahessa viikossa lyhentynyt tuon 1,8cm + nuo paikat auki.. Saas näkä kuin käy ensviikolla.. Te jotka ootta kevät haaveilijoissa ollut, niin pikkumyy menetti kanssa vauvansa.. :'(
 
Nyt meinaa alkaa paniikki iskeä. Maanantaista lähtien on ollut kipeitä supistuksia, eilen pahenivat ja illalla alkoi sitten tulla verensekaista vuotoa, ihan housuihin saakka, ei pelkästään pyyhkiessä :'( Ei ihan kirkasta verta onneksi... Vuoto jatkuu edelleen, mutta ehkä hieman rauhoittunut. Soitin neuvolaan ja sain huomiseksi lääkärille ajan heti aamusta... Vähän nyt hirvittää kuinka paljon lisää se kohdunsuu on auennut ja paikat pehmennyt. Toivottavasti panikoin turhaan.
 
Voi Jenni [/b]:eek: Toivon kovasti ettei olis mitään vakavaa ja vauva voi hyvin! Tsemppiä paljon huomiselle :heart:

Nemikalle tervetuloa joukkoomme :wave:

Kohdunkaulanmitoista ei oikeestaan tietoa... viimeks lekuri katto rv 15 ja silloin oli 3cm. Ultralla ei oo tiirattukaan...ainakaan ei oo kerrottu :) Ja viimeks neuvolantäti sano että lääkäri ei aina tee gynegologista tarkistusta jos ei oo supistuksia yms. :eek: Eli aika vähällä kopeloinnilla taidan päästä... Sittenhän sen kolmen viikon päästä näkee...

Vauvalla on taas ollut aktiivisia päiviä...tuntuu ettei se vedä happea ollenkaan :D Mutta mutta,näitä päiviä yleensä seuraa ne hiljaiset päivät,joten täytyy nyt nauttia ihanista potkuista :heart:
Muuten rulla tasaseen tahtiin...työpäivät tuntuu loputtomilta,alkais jo loma |O

Repa ja kutvonen rv 26+1
 
Jenni: :hug: Tsemppiä huomiseen! Toivottavasti ei ole syytä isompaan huoleen.

Täällä sairasteltu tänään, oksensin ja oli ripulia. Soitin terveysneuvontaan ja kehottivat soittamaan varulta Kättärin äippäpolille, mistä kuitenkin asenne oli "ei voisi vähempää kiinnostaa" -tyylinen. Neuvolasta kuitenkin sain sitten ihan ystävällisiä vastauksia.
 
Tsemppiä jenni!!!!! Toivotaan, että kaikki olisi hyvin ja vuoto vaaratonta :attn: :heart:

Kohdunkaulan mitoista Ekassa neukkulääkärissä käsikopelolla 3senttiä ja viime viikolla sama 3, ei siis muutosta minnekään :p Sattui vaan tällä vikalla kerralla ihan kiitettävästi, kun se tohtori herra roplasi, muutenkin paikat ihan älyttömän herkkänä!! Seksinkin jälkeen on kyllä olo hiukan verta turvonntu ja verestävä, ettei ihan heti tee uudestaan mieli :LOL:

Tuosta yksinhuoltaja-jutusta Minä en vain käsitä, miksi yrittää väkisin lasta tyrkyttää, kun ei sitä olla haluttu alunperinkään :ashamed: Kantakoot vastuunsa, pahaltahan se varmasti tuntui kuulla moista, mutta itsepä on tiensä valinnut :/ Ei pahalla!


Kurpitsainen toivottavasti olosi on kohentunut, eikö vaiva uusisi enää!!! Tiedän itse, kuinka kipeitä nuo mokomat ovat, se vetää kyllä kaksin kerroin ja itkun kera. Onneksi en olut itse silloin raskaana, kun olen noista vaivoista kärsinyt, en tiedä, miten olisi käynyt :ashamed: Toivotaan parasta :heart:

Äsgh, tukivyö aikeuttaa sitten kipeitä supistuksia :kieh: No niin, eli otetaan pois käytöstä ja katsotaan...

Tunteista En ole tulltu laisinkaan herkemmäksi missään lapsia koskevissa asioissa... :whistle: Sen enemepää ei hetkauta teho-osaston kuolevat lapset, kuin ennekään.. Mutta toisaalta, ei nämä hormoonit kaikkiin vaikuta samalla tavalla..
Ärsyttää ihan uskomattoman paljon, kun minun kuvitellaan nyt raskaana olevana naisena tykkäävän kaikista lapsista!!! Eih, en pidä vieraiden muksuista yhtään sen enmpää, kuin ennenkään, eikä kiinnosta kuulla vierailta, kuinka heidän kolme vuotias muksunsa ripuloi jonnekin kaappiin!!! Ei se tarkoita, vaikka olen raskaana, että haluaisin mennä kaupassa kurkkimaan vieraisiin vaunuihin, koska "siellä on vauva" :kieh: AAAARGH!!! Muutamat pahat katseet olen saanut, kun olen jollekin sanonut tämän suoraan... Miksi kummassa minun pitäisi mammautua ja muuttua, kun muutenkin olen vähän tälläinen. Rakastan eläimiä, mutta en ole kiinnostuntu vieraiden elukoista sen kummemmin... UUUH |O
 
Voi Jenni, Tsemppiä yön yli!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tuo on jotain viatonta. Tule sitten kertomaan miten kävi. Me laitetaan täällä sun puolesta kädet kyynärpäitä myöten ristiin illalla.

Jokaisella on omanlainen tapa suhtautua vauvoihin ja lapsiin, myös näin raskausaikana. Se vapaus meille kaikille suotakoon. Itsellä kiinnostus vauva-asioihin on lisääntynyt lähinnä siten, että tietoa hakee lehdistä, netistä yms, mutta kyllä vieraat vauvat on saanut minunkin puolesta nukkua ihan rauhassa vaunuissaan :)

Meidän isäntä on messureissulla. Saapahan nähdä mihin aikaa ja missä kunnoss sieltä kotiudutaan...:) Toivottavasti tulee hissukseen, saa heräillä muutenkin tarpeeksi monta kertaa yöllä pissile. Mut, Hah hah haa, jollakin on aamulla krapula :)

Nyt alkais olla hankinnat pulkassa :) huuto.netistä sain hommattua pinniksen ja sitterin. Tosi hyviä tuotteita ja vain murto-osalla uuden hinnasta.

Tää menee nyt peiton alle, öitä siskot, palataan aamulla uusilla kujeilla :)

Päikkäri+mamma 27+3

Ai niin, tervetuloa taas uusille :) :flower:
 
Iltaa!

Mymmelis & Sinuhe: äh, ei mitään, herkistyin kun tiedän tapauksen yksityiskohdat. Muuten kantani on noissa jutuissa ollut aika sama kuin teillä eli miks väntää lapsi saati viedä näytille, jos toinen ei sitä halua. Harmittaa vaan lapsen puolesta kun se kasvaa ja haluaa tietää asioista lisää.:/

Kävin kans kattoo tuo Lumimarjan tilanteen.:/ Pitää vaan toivoa, et asiat ei olis ihan täysin pahasti. Kohdunkaulan mitasta: mulle ei oo sanottu siitä mitään et kaipa tuo ihan normaali on, toivotaan.

Nyt on alkanu pikku-hiljaa hiipiä uusi vaiva kehiin: aina jos istun, mua alkaa hetken kuluttua sattumaan tuonne oikealle ihan ylävatsaan, mistähän sekin tulee.. tuntuu jonkinlaiselta lihaspistokselta. Onko muilla vastaavaa? Ja vielä supistuksista, on tullu kans muutaman kerran pari tiukempaa alaselän jomotuksen kera, mut luotan nyt siihen lääkäriin joka sanoi et ei hätiä... Voi Jenni, nyt vaan otat tosi iisisti! Yhdellä tutulla oli veristä vuotoa koko raskauden ajan ja silti synnytti suht ajallaan terveen vauvan! :hug: Mouku, mullakin on sattunu tuolta Kättäriltä aika v-mäisiä kätilöitä puhelimeen. Neuvolasta sanotiin, etten ole ainoa, joka on aiheesta valittanut eli siel on joku jolla elämä/ työ tökkii ja purkaa sitä sit noin. Tyhmää, mut minkäs teet.

Joo, nyt meen nukkuu. Öitä!

t.eeti
 
mulla alkanut tuntuun taas ihme Paineelta tuolla pimpan päällä siis ei sisäpuolella..onko se taas niitä liitoskipuja?? Kun en esikoisesta mitään kipuja tuntenut niin nyt on kyllä erilailla..ja ehkä siksi tietämätön..
Tuntuu esim. kun meen kyykkyyn niin silloin tuo "PAINE" tuntuu eniten...ja myös silloin kun käyn vartin välein vessassa pyyhkiessä.

Muuten olo on hyvä.
[/b]joko ootte pyytäneet kummeja? mä pyysin parasta kaveriani, ja sit pitäs viä joku pyytää.

Äitiyspaketti lapun annan aamulla miehelle mukaan niin voipi käydä sen noutaan :D

Tyllerö rv 25
 
Huomenta! Synnyttäjien vastaanotolta kotiuduttu. Jouduin lähtemään kun alkoi supistamaan melko kipeästi ja koko alapää tuntui kramppaavan. Makasin puol tuntia käyrässä ja muutama supparikin jopa piirtyi käyrään. Lääkäri tutki hyvin tarkkaan ja tulos oli, että ei mitään hätää: vauvan koko 1117g, lapsivettä normi määrä, kohdunkaula täysin kiinni ja pituuttakin ultralla se 3 cm. Sisäsuu oli myös kiinni ja ennenkaikkea istukka oli noussut.Vauva istui hienosti (!) perätilassa ja pylly oli niin alhaalla, että se kuulemma aiheuttaa supistuksia. Eli siis makoilu jatkuu. Ja toivotaan että kääntyy...

Kyllä helpotti! Pelko siitä, että mitä massussa oikein tapahtuu lisää kipujakin ihan älyttömästi, joten puolet supistuskivuistakin poistu kun kuuli kaiken olevan hyvin.
 
Voi sentään :'( On se elämä kai sitten vaanyhtä muistutusta siitä, että kaikki rakas on kovin katoavaista :| Lumi marjan tapaus kyllä sai kyyneleet silmään :ashamed: Eilen luin vanhasta kaveristani, joka on joutunut synnyttämään kaksi kuollutta lasta, vkoilla 23 ja 27 :( Siinä koetellaan jo ihmisen sieto kykyä... Toivotaan sormet ja varpaat ristissä, ettei yksikään meistä joudu kohtamaan näitä asioita!!!

Hyi sentään,että tulikin paha mieli... Liekö huinosti nukuttu yö vaikuttaa osiltaan :ashamed: Menisi nyt vaan kello etiäpäin, niin pääsisi kaupungille hoitamaan asioita, ajattelin viedä kelaan ne paperit, jotta saataisiin äp piakkoin :)

Eilen juuri katselin noita vauvan vaate varastoja, että alkaa olemana aikalailla tarpeeksi tuommoisia perusvaatteita Ruulle jo valmiina... Jos nyt jotain extra-söpöä löytyy, niin se o pakko ostaa, mutta tavallisia arki vaatteita nyt tuskin enää kannattaa ostella, missään ole kohta enää tilaa säilyttää :LOL:
Kaikkie pikku tilåehööriä, rasvoja, tutteja, yms pitää sitten lähteä ostelemaan joku päivä, saa nekin pois kuvioista sitten... Turvakaukalo on vieläkin hommaamatta :| Ärsyttää, kun ei saa mitään hoidettua..Prkl...

Nyt aamupalalle, Ru tökkii massussa jo niin kovin, että antaa hyvin selvästi ymmärtää, että siellä on yksi nälkäinen veijari odottamassa aamiaistaan jo!!! :heart:

Mymmelis ja Ru 24+5
 
Annaliina:KIva kun kaikki oli hyvin
Kummeista: oon miettinyt mut en ole pyytänyt ja varmaan en pyydäkkään ennen syntymää.

Mymmelis: aivan kauhea kohtalo kaverillasi..kaksi kuolutta lasta on aivan liikaa kestettäväksi yhdelle ihmiselle. Mun mielenterveys ei varmaan kestäisi :(

nyt aamupalalle

poika04 ja papu 27 uusiviikko aluillaan mulla nää viikot on nykyään torstaista torstaihin eikä maanantaista...
 
Annaliina: mukavaa että sulla oli hyviä uutisia.

Kummeista: meillä ei varmaan tule varsinaisia kummeja kun en kuulu kirkkoon. Mies kuuluu, mutta on ollut puhetta että pidetään nimiäiset eikä liitetä lapsia kirkkoon.
 
Noista tunteistaMehän jokainen ollaan tosiaan niin erillaisia..Itselläni tunteet ovat olleet tosi pinnassa..erityisesti lapsiin liittyvissä asioissa. mutta ne on kyllä aina ollut lähellä mun sydäntä. Mulle tulee lastenmailma lehtikin jolla voi tukea lastenhyväksi käyttöä vastustavaa työtä. Ja mielelläni kuikista tuttujen ihmisten vaunuihin mutta en toki vieraiden. Ja muutenkin esim. tukiperhetoiminta yms on lähtellä mun sydäntä, adobtiokaan ei ole pois suljettu vaihtoehto mun mielessä.

Löysin muuten yltiösöpön beigen väriset vauvanpotkarit pakko oli ostaa
 
Sen verran voin kertoa miesten ajatusmaailmasta ja logiikan kulusta (itsekin yh ja edellisen pitänyt vastoin isän tahtoa), että ne mäntit ei vaan tunnu ymmärtävän, että se henkilö mahassa on oikeasti lapsensa ennnen kuin näkevät. Tämäkin ukkeli ilmestyi synnärille vasta (tosin tuli itse, kun tekstarin laitoin syntymästä) ja on siitä asti ollut maailman paras isä. Itseäni ei harmita yhtään, että olin kärsivällinen ja sinnikäs asian kanssa. Olimme siis seurustelleet melkein 10v ennen kuin vahinko tapahtui, mutta hän oli päättänyt, ettei koskaan hanki lapsia, joten minä oli maailman hirvein ihminen, kun en pystynyt toteuttamaan keskeytystä (hain sitä kyllä). Se on kiva, että ihmiset on täällä avoimin mielin, tulee hyvä olo heti aamusta.
 

Yhteistyössä