TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Moikkis kaikki!
Täällä olis tähän sakkiin vielä yksi lisää, jos sopii mukaan. viidettä odotan, naistenklinikalle menossa synnyttämään ja laskettu aika 31.5, nyt siis 23+5 menossa. Meitä oliskin näköjään kolme samalle päivälle.. ihanaa!

serufiia ja tyttönen
 
JENNI30v:toivottavasti ei olis mitään vakavaa :hug:
KUMMEISTA: ei ole ketään vielä pyydetty. mietitty kyllä jo ollaan muttei olla vielä varmoja ketä pyydetään mutta on tässä onneksi vielä aikaa miettiä. vaihtoehtoja ei tosin ole kovin montaa mutta katotaan nyt mihin lopulta päädytään..
ANNALIINA:hienoa että kaikki oli supisteluista huolimatta hyvin eikä vauvalla ollut hätää.
MYMMELIS:kovia on kaverisi joutunut kestämään. oman lapsen menetys on kamalinta mitä voi tapahtua. jaksamisia hänelle :hug: tiedän itse tunteen kun olen kolmoseni menettänyt rv23, sellaista surua ei toivoisi kenellekkään.tuollainen tapahtuma vie kyllä hetkeksi pohjan elämältä..

tervetuloa uusille tulokkaille :wave:

kurpitsa rv23+5
 
Moiks,

yömesomiset: Juu, meillä on myös yöllä vilkasta. Ei peiton alla, vaan kun mä ramppaan veskissä. Sit ei todellakaan saa unen päästä kiinni ja tulee pyörittyä peiton kanssa pitkiäkin aikoja. Ja voi jösses, että osaa olla odottavan aika pitkä öisin! Just kun kello on soimassa, niin silmät lupsahtais kiinni :/ Viime yönä ukkeli hiippaili messureisuiltaan joskus kolmen maissa. Ei puhettakaan, että osaisi nukkua ennen sitä..Nyt sitten nukuttaa ihan kamalasti, meinasi äsken mennä kahvipöydässä simmu väkisin kiinni...

Suonenveto on ihan hirrrveetä! Mulla myös tämä ilo ilmestynyt. Pakko pompata kesken yön sängystä ylös jka virutella kinttua, kun tuntuu ihan kamalalle! Seuraavana päivänä onkin sit pohjelihas kipeänä :( Tohon vois kuulemma auttaa magnesium, kuulin jostain.

 
Kun mun hra 3v syntyi, kätilö halusi hoitaa homman konttausasennossa sängyllä eli olin selin kaveriin. odotin ja odotin, että jotain kuuluisi, kun en taipunut näkemään mitä siellä tätien keskellä tapahtui, hirveä husaaminen oli päällä. Hoitsut meinasi ite pudota lattialle, kun mä karjaisin, että mikä sillä tenavalla on vikana, kun se ei sano mitään. Olivat niin uppoutuneet sen napanuorasta otettavan verinäytteen pusaamiseen (nuora oli kaulan ympärillä syntyessä ja jostain syystä eivät meinanneet saada kunnon verinäytettä siitä otettua), etteivät muistaneet mun olevan paikalla. Ei sillä mitään ongelmaa ollut, vaikka koittikin hirttäytyä tullessa. Koko salissa olo ajan Make tuijotteli kattoon ja ihmetteli vissiin kaikkea, muttei huutanut ekana päivänä ollenkaan. Seuraavat kaksi yötä sitten käveltiin osaston käytävällä, että muut sai nukkua, kun oli viissiin nälkä herralla. Silloin oli vielä calmette käytäntö niin kotiinkaan ei viikonloppuna viittinyt lähteä.
Jälkeenpäin mietittynä olisi pitänyt vaan lähteä ja tulla maanantaina polille odottamaan, olisi ollut kuitenkin eri asia muutama tunti odotusta polilla kuin koko kaksi valvottua vuorokautta.
 
no niin neuvolassa käyty.... ja jopa mun, peruspositiivisen ihmisen, taivaalla näkyy synkkiä pilviä :/ kaikki muuten ok , painoa 500g/vko, paineet ok, hb 110 ( rautakuuri tulla tupsahti tännekkin....), mutta; pissa kuulemma sameaa, soittelen huomenna viljelyn tuloksesta ja huomenna äitipolille kontrolliin sikiön poikkeavien sydänäänten vuoksi :ashamed: Saa nähdä onko väärä hälytys vai mitä... täällä on tosi nuori tuo lääkäri ja dopplerikin on mikä on... Ensiksi lekuri ei kuullut yhtään mitään, sitten kuuluikin oikein selvästi, mutta sitten kuulemma jotenkin "suhahtelivat"...kyseli jopa multa, että onko äänet aina kuulostaneet tuolta :eek: Ja sillä lääkärillä ei ollut mitään hajua siitäkään miten päin vauva tuolla masussa köllöttelee... veikkaili että poikittain...

Vitsi mikä käynti... nyt täällä ihan paniikissa oottelen huomista... :headwall:

äippä ja nytty rv 26+2 :heart:
 
Moikka!

Täälläkin haluttaisiin mukaan keskusteluun - mahtuuko vielä? Laskettu aika on 11.5., ja esikoinen on tulossa.

Olen seuraillut kirjoituksianne jo pidemmän aikaa, etenkin supisteluista kirjoittavien kuulumisia. Itselläni kävi muutama viikko sitten niin, että jouduin synnärille rajujen supistuksien vuoksi (miltei pyörryin kivusta). Käyrässä supistukset näkyivät selvästi, joten olin tyytyväinen, että lähdin sairaalaan. Lääke auttoi pikkuhiljaa, ja jäin sairaalaan tarkkailuun. Kohdunsuulle ei kuitenkaan ollut tullut muutoksia, ja pääsin kotiin lepäilemään. Sillä kertaa sain sairaslomaa viikon verran. Kipeät supistukset pysyivät kurissa, kun makailin paljon. Vain parina yönä ne alkoivat uudestaan - vähemmän kivuliaina kuin ennen sairaalareissua - kun olin ollut pystyssä ja touhunnut päivällä enemmän.

Minulla supistukset eivät tulleet selvästi toisistaan erillään, vaan alavatsassa tuntui vihlova, terävä kipu koko ajan, ja välillä se vain yltyi niin pahaksi, etten pystynyt hengittämään kunnolla. Samantapaisia tuntemuksia oli ollut jo viikkoa aikaisemminkin, mutten tiennyt, mistä oli kyse. Makasin vain huohottaen kyljelläni, ja odotin kivun lakkaavan.

Pari päivää sitten olin lääkärissä kontrollikäynnillä sairasloman lopuksi. Lääkäri päätti, ettei jatka sairaslomaa, koska kohdunsuulla ei ollut vielä tapahtunut vanhinkoa. Kun yritin selittää, että ehkäpä vahinkoa ei ollut tapahtunut juuri siksi, että menin aina makuulle kun väsähdin, lääkäri ehdotti, että menisin töissäkin lepäämään tarvittaessa!!! Eli tässä vaiheessa lääketieteen edustajien kannalta työssä kestäminen on tärkeämpää kuin vauvan pysyminen mahassa turvallisille viikoille asti. Uskomatonta!

No, vihlonta alkoi taas heti aamupäivällä joutuessani kävelemään töissä noin 1km matkan. Onneksi saman läpikäynyt työkaveri patisti mut takaisin lääkärille vaatimaan lisää sairaslomaa. Menin, ja sain kuin sainkin vielä 1.5 viikkoa lepoaikaa. Sen jälkeen kuulemma harkitaan lääkitystä, jotta voisin jatkaa edelleen töissä. En voi edelleenkään käsittää, miksi ihmeessä töissä jatkaminen menee vauvan ja oman terveyteni edelle.

Siinäpä valitusta kerrakseen heti näin alkajaisiksi.

Äippä84: Mulla on kotona doppler, ja siinä kuuluu usein suhahduksia, kun vauva liikkuu. Niitä kuuluu myös neuvolassa. Terkkari sanoi suhahtelun kuuluvan napanuorasta. Maallikon korviin kuulostaa hiukan siltä, ettei lääkärisi ole tottunut käyttämään doppleria...

Lakupiippu rv 26+4



 
weiss
Tervetuloa Lakupiippu! Aika erikoista lääkäriltä, että patistaa supistelevan äidin töihin? Kyllä nuita mahtuu tietty joukkoon, onneksi täällä ei tarvi tuollasta pelätä, vaan tosin hyvin kuunnellaan vointia. Toivottavasti kaikki olis hyvin, Äippä84 ja pääsisit aivan säikähdyksellä. Olen samaa mieltä Lakupiipun kanssa, kuulostaa oikiasti kokemattomalta kuuntelijalta. Miusta on väärin, että jotkut lääkärit, joilla ei ole kokemusta, edes tekee nuita tutkimuksiaan ja sitten pelästyttää turhaan odottavan äidin, jolla muutenkin tunteet on pinnassa ja pelkoa, että jotain sattuu. Esikoisesta kävi muutaman kerran juuri niin. Toivottavasti Jennillä olisi kaikki hyvin ja olisvat vaan ottaneet seurantaan sairaalaan, kun sitä vuotoa oli!!!
 
Kiitos viestistä, Weiss! Joo, kyllä mäkin todella ihmettelen lääkärin suhtautumista asiaan. Tuli ihan sellainen olo, ettei mua oteta tosissaan. Olen nyt sitten tämän jupakan kanssa kuullut kahdelta eri naislääkäriltä uskomattomia kommentteja. Ensimmäinen sanoi, että "vatsan pieni kovettuminen kuuluu asiaan" ja "et sinä tule selviämään raskaudesta ilman supistuksia", kun todella kivuliaat supistukset saatiin loppumaan sairaalassa. Lisäksi hän kehotti levon sijaan testailemaan rajoja, että kuinka paljon pystyy tekemään ennen kuin sattuu!!! Toinen lääkäri oli sitten sitä mieltä, että sairasloma ei ole tarpeen, vaan testaaminen, miten töissä jaksaa. Aaargh! Aion tästä lähtien vaatimalla vaatia asiallista kohtelua. Toivottavasti en enää joudukaan samojen tätien käsittelyyn.

Muakin kiinnostaisi tietää, mitä Jennille kuuluu. Tosi ihme, ettei häntä otettu samantien eilen sisälle sairaalaan!
 
PieniTytönTylleröinen joo joulusta asti on ollut sellainen paineen tunne alapäässä, ja niinkuin kirjotin jo niin nauvola-lääkäri ei osannut kertoa mistä se voisi johtua, epäili tosiaan että nivelet ovat vaan löystyneet niin pahasti että se paine voisi johtua siitä, aika hassua minusta, tai en voi tietää kun ensisynnyttäjä olen. Onko sinulla paineen tuntua vain alapäässä, vai onko myös ala mahasi kipeä? esim. jos kävelet nopeasti, teet äkki liikkeitä tai vaihdat vaan asentoa esimerkiksi sängyssä nukkuessasi? Minulla on myös sellaista mutta, siihen se lääkäri vain tokaisi että se johtuu kun ne jotkut ns."kuminauhan"tapaset, jotka pitävät kohtua paikallaan venyvät ja se tuntuu vihlonnalta :ashamed:
 
Kiitosta kaikille "tukijoukoille" =)
Ihan levollisin mielin yritän kohti huomisaamua sinnitellä... Rakenneultrassa kuitenkin tuo sydän todettu ihan normaaliksi... Aina se vaan silti laittaa miettimään kun lääkäri on tollanen "tumpelo"...
 
Oih jenni misä olet... toivottavasti kaikki on hyvin.
Tervetuloa mukaan uudet

Minä olen nauttinut suomen lomastani täysin siemauksin. Täällä on niin paljon kaikkea sellaista kivaa, mitä norjasta ei saa. esi. valion marjakeitot. Voisin elää niillä. Ihana löytö tuo herukkakeitto. Onko kellään muulla tällaisia keittomielitekoja? Olen jo pari kertaa norjassa valmistanut itselleni marjakeittoa.

Äippä84 onnea matkaan!

Mikä meillä toukokuisilla on näiden supistusten kanssa? Jaksamista kaikille levossa olijoille. Lakupiippu mene ihmeessä toiselle lääkärille. kuulostaa ihan vastuuntunnottomalle tuo lääkärisi lausunto.

Kirppunen viettää tänään hiukan rauhaisampaa päivää, mikä sinänsä hyvä, kun eilen riehui lähes koko päivän =) .
 

Yhteistyössä