TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

EKAVEKARA:uskon että teille on vain tulossa pieni ja siro vauva. esikoisesta rv26+2 painoarvio oli 770g, rv30 painoarvio oli 1,2kg, sekä rv33 arvio oli 1,8kg, syntyi lopulta pieni ja siro poika rv38+5 painaen 3050g.(istukkakin oli aika pieni n.400g)
nytkin tässä raskaudessa rv23+2 painoarvio oli 430g.eli ei taida mikään jättiläinen nytkään olla tulossa... :D
ÄIPPÄ: kiva kuulla että kaikki oli vauvalla hyvin.

kurpitsa rv23+6
 
Ekavekaralla siis ilmeisesti pieni vauva (muutakin kuin fundusmitan perusteella...) Vertasin vaan tuota painoarviota, kun itelle tehtiin tänään se painoarvio ja samoilla viikoilla siis sun kanssa... yli 200g näyttäs pienemmältä teidän nyytti.. toivottavasti olisi muuten vain pikkuruinen ja kaikki kunnossa :)
 
Aippä84: Hienoa ja huh huh! Kaikki siis kunnossa :)

EkaVekara: Minun esikoinen oli tyttö, joka painoi syntyessään 2600g. Oli ihan täysiaikainen syntyessään. Vaikka oli pieni, niin pippuria löytyi silti :) Siihen aikaan (melkein 17 vee sitten) ei ollut rakenneultraa, joten tuota kokoa ei arvioitu muutenkaan samalla tapaa kuin nyt. Hyvin on tyttö pärjännyt, mitään ihmeellisyyksiä ei ole ollut. Ala-asteella joutui aina jonoissa ensimmäiseksi kun oli pienimpiä, se taisi olla suurin murhe :)
 
weiss
Voi Jenni, alkaa jo huoli olla suuri.. :( Ei noihin mittoihin ja painoarvioihin kannata liikaa tuijotella. Kohdunmitta voi vaihella suuresti vauvan ja kohdun paikasta riippuen ja harvoin kertoo lapsen oikeasta koosta. Esikoisesta painoarvio näiltä viikoilta suht sama, mutta kohdunmitta nyt 4cm vähemmän. Pieni on nyt vaan tosi alhaalla. Toki nuo kertovat myös vauvan kasvusta, mutta polillahan nuo tutkivat.. Mie uskon ekavekara, että kaikki on hyvin.. Ihanaa Äippä84, että kaikki oli hyvin ja vauva voi hienosti. Poika ja Mymmelis: samoja tunnemyräköitä mie käyn täällä, toki tämä makoilukin kärjistää tunteet äärimmilleen..

Voi, kun huoli tuosta Jennistä kasvaa..

weiss ja pikkuinen rv26+3
 
Poika, Mymmelis ja Weiss: Täälläkin tuntuu, ettei mies ole kovinkaan kiinnostunut vauvasta - tai ainakaan tästä odotuksesta ja mun olotilastani! Kun huomautan (lue: ärsyynnyn ja rähjään) asiasta, se lupaa osoittaa mulle enemmän hellyyttä ym, mutta unohtaa asian saman tien. Olen aina pitänyt miestäni kilttinä, mutta nyt raskauden aikana olen huomannut, että eipä se tosiaan ota mua paljon huomioon. Ehkä asia paranee, kun vauva on täällä. (Ehkä mä odotin liikaa, kun kuvittelin, että mies innostuisi raskaudesta ihan hirveästi ja alkaisi jopa hemmotella mua. Nyt jos koskaan olisi ihana saada pikkulahjoja - vaikka vaan suklaapatukan tai jonkun lehden, tai paljon halauksia tai vaikka hierontaa, mutta en halua moista kohtelua pyytää, jos äijä ei kerta kaikkiaan itse tajua. Kaipa luksushemmottelua tärkeämpää kuitenkin on se, että voi luottaa toiseen ja arki sujuu hyvin.)

Kiitos kannustuksesta lääkäreiden suhteen. Täytyy tosiaan taistella oikeuksistaan kynsin ja hampain - on se vaan ihme, että odottavan äidin omia mielipiteitä ei paljon oteta huomioon. (Eli jos aikaisten supistusten hoitovaihtoehtona on lepo tai lääkkeet, niin äidin oletetaan vain kuuliaisesti suostuvan popsimaan pillereitä, jotta työnteko onnistuisi. Kyseessä on alunperin verenpaineen hoitoon tarkoitetut lääkkeet, joita ei netin mukaan edes suositella raskaana oleville, ja joita en verenpaineeni vuoksi tarvitse (128/78). Lääkärin mukaan sivuvaikutuksia ei ole.)

Kiva kuulla, että äippä 84:llä meni hyvin neuvolassa.

Vauvan koosta sen verran, että meiän pikkuisen painoarvio oli 970g, kun viikkoja oli 26+2. Ultran mukaan kaikki mittaukset vastas just viikkoja, ja lääkärin mukaan painoarvio oli hyvä. Neuvolan täti jaksaa kuitenkin jatkuvasti ihmetellä, että onpas se vauva jo suuri, ja sf-mittakin niin iso (29cm viikolla 26+3). Ultran mukaan vauva on korkeella mahassa, mikä tietenkin suurentaa sitä sf-mittaa. En jaksa murehtia asiaa: pääasia, että vauva kasvaa!

Ai niin, yks juttu vielä. Luin ihmeissäni, että muutamalla teistä on ollut just samat mieliteot kun mulla (appelsiini raskauden alussa ja nyt suklaa). Mitäköhän moiset himot enteilee?

Mukavaa viikonloppua kaikille & Jennin kuulumisia odotellaan täälläkin ja toivotaan, että kaikki on ok.
 
Heissan hei!!

Huhhuh, että on ollut ahdistavaa olla koko viikko ilman nettiä!! Tänään vasta saatiin asennettua uudestaan, pahat on olleet vierotusoireet ja varsinkin kun tänne ei ole päässy höpöttelemään. Olen taas paljon jäljessä teidän jutuista, vaikka kyllä sitä äkkiä pääsee taas juttuun mukaan, mutta ihan itseni takia pitäis käydä tsekkaamassa viimeisen viikon jutskailut. =)

Täällä on ilmennyt uusia vaivoja, alaselässä menkkamaisia kipuja on tullu päivittäin ja monta kertaa päivässä. Olenkohan ainoa oireilija? Eilen oli neuvolalääkäri ja paikat oli vielä ihan kiinni ja "eipehmenneet". Mistä lie johtuu. Yöllä olen pari kertaa herännyt kipuihin :eek: No jospa se ei ole mitään pahaa, kerta lääkärikään ei ollut huolissaan. Voi kun sitä on ihan paniikissa kaikista uusista oireista, ihan pienistäkin. Aikaisempaa kokemusta raskaudesta kun ei ole, niin sitä hätääntyy ihan liian herkästi. Se on vissiinkin ihan normaalia. Heh, mies eilen tokaisi, että pitäisiköhän hänen olla huolissaan kun en ole itkeskellyt pitkään aikaan, eikä mielialatkaan ole vaihdelleet pahasti :D

Mutta nyt voisin käydä lukemassa teijjän edellisiä juttuja niin pystyn höpöttelemään samoista asioista :D

santrra ja pikku natiainen 27+5
 
Painoarviosta Ei niistä kannata vielä huolestua. Edellinen painoarvio oli meillä keskikäyrän alapuolella ja nyt tämä viimeisin yläkäyrän yläpuolella (27+0 1117g). Vauvat kasvavat muutenkin aika sykähdyksittäin näillä viikoilla eli siis mitään varmaa viikkokasvun määrää ei voi sanoa. Jollakin nousee paino 200 g viikossa ja toisella 50g. Vasta viikkojen 30 jälkeen alkavat vaikuttaa perinnölliset/yksilölliset seikat kasvuun.
 
Lakupiippu, sie sen sanoit, mitä mä en osannut kirjoitta, eli kai miekin odotan jotain ihmeellisempää, kuin tavallista arkea vaan :| Olisi se mukava saada jotain pikku-ihanaa välillä, varsinkin kun mies todella tietää, että olen yksinäinen ja mieluusti olisin välillä huomion keskipisteenä (enkä vaan ruuan laittaja ja siivooja..) No ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu :$ Kai miestäkin jotkut asiat varmasti hermostuttaa ja painaa, mutta ei se vaan puhu... :ashamed: Mä luulin ennen näitä fiiliksiä, että me ollaan maailman onnellisin pari, ainakin mun silmin katsottuna...No joo, taisi olla vaan joku tunne purkaus...Tasaantuisi tää olo jo, inhottaa, kun toisena päivänä on ihan onnensa kukkuloilla tulevasta, eikä anna arjen masentaa, sitten on taas näitä päiviä, jolloin kaikki tuntuu laahaavan, eikä mikään oikein maistu p*skaa kummoisemmalta :/ Äsken sain akamalan itku kohtauksen, kun kuuntelin Yön biisejä :'(
Mä tiedän olevani varmasti raskas-raskaana oleva, kun halaisin koko ajan iltaisin tehdä jotain tai puuhata edes jotainihan pientä, kun päivät olen ollut yksin... Olisi joku jolle jutella... :| No, toukokuu tulee nopsaan ja sitten mulla on juttukaveri B)

Nyt yritän vaan ryhdistäytyä, j't'n kaikki omat murheet taakse hetkeksi ja keskityn oleelliseen eli Ruuhun, sehän tässä kuitenkin tärkeintä on :heart:

POika Mä sain kopin, ja aloinkin jo vähän selvittämään tätä sun möykkyä, aikamoinen kieltämättä :) Pistän sit setvittynä palautuskirjeenä tulemaan... B) Just kävin postissa tunkemassa mun möhkön sulle tulemaan, se tulee rahtina suoraan ovelle :) Voit jakaa siitä osia haluaville, se on aaaaiiikaaaa kookas möhkö ;)
 
Jennistä on täälläkin kovin kova huoli!!!! :(

Vähän omaa napaa. Saikulla siis oleilen, töihin ei lääkärin mukaan tämän raskauden aikana ole enään asiaa. Tyydymme siis siihen. Ensi viikon olen vielä saikulla ja sit alkaakin jo kuukauden kesäloma ja sit heti perään mammaloma. Saas nähdä kuinka sitä tottuu kotona oleskeluun, kun ei nuita lapsiakaan vielä ole. ( Möykky aloitti juuri jumppatunnin :heart: ) Huomenna olisi siis neuvolalääkäri mulla. Maha on aika omituisesti ajoittain todellakin arka. En etes tiiä mikä tota tunnetta parhaiten kuvaisi. Istuminen pystyasennossa sattuu ja kyykistyminen, mutta ei se varsinaista kipuakaan ole. Todella tympeetä. Katsotaan josko ultraan lähettävät huomenna. Meillä ei täällä pienellä paikkakunnalla omaa ultraa ole. :kieh:

Ystävistä...aika yksinäinen olo minullakin on täällä missä asustellaan. Hyviä ystäviä on vain kaksi täällä,muut ovat sitten kotipaikkakunnallani 30 km päässä, ja osa sitten huomattavasti kauempana. Eilen oli jotenkin niin ihana päivä kun rakas ystäväni tuli käymään naapurikunnasta ja vietti koko päivän minun kans. Hauskaa oli pitkästä aikaa, ihan vain kavereiden kesken. Hän on lapsen tuleva kummi ja aivan tohkeissaan minun odotuksestani. :D Muuten välillä aika yksinäistä on. Mies on omissa hommissaan ja töissä ja välillä kiukuttaa ihan kunnolla, kun tuntuu ettei sitä aikaa ja huomiota heru minulle enään ollenkaan. Juuri silloin kun sitä itse tuntuu eniten kaipaavan. :'( Hän on kyllä kovin huolehtivaista sorttia, mutta jotenkin ei nyt osaa täyttää minun toiveita ja tarpeita.

Huoli pienokaisesta on ajoittai erittäinkin kova. Ensimmäien raskaus kun on menossa ja mistään ei ole aikaisempaa kokemusta, niin tuntuu välillä että seinät kaatuu päälle kaikkien näitten uusien vaivojen ja oireiden kanssa.

Jennin kuulumisia odotellaan ( neuroottista palstan seurailua välillä :) )
Mutta nyt ruoan laittoon, ammattiaan ei voi kun kotona nyt sit toviin harjoittaakkaan.

liinu83 ja möykky 25+5
 
Mymmelis: selvittäminen alkaa heti rahdin saavuttua

Mä piristän itseäni tänään ja lähden ulos syömään kaverin kanssa.

voi kun jenni kävisi ilmoittamassa itsestään, mut pääasia että hän saa kunnon hoitoa ja että vauva ja äiti jaksaa hyvin.
paljon haleja jos jenni käyt täällä kun en ole paikalla :heart:

ja kaikille kivaa perjantai iltaa
 
Mulla taas pikemminkin päinvastoin eli siis nautin suunnattomasti, että aamulla ei ole kiire mihinkään, kukaan ei juoksuta ees taas vaan saan tehdä hommat aivan omaan tahtiin. Olen viime vuosina käynyt kahdessa työssä, opiskellut ja harrastanut hyvin aikaa vievästi, joten hyvällä omalla tunnolla völläilen kotona. Enkä myöskään ole liiemmin kaivannut kavereitakaan (anteeksi kaverit) vaikka ei niitä järin montaa muutenkaan ole. Pikemminkin ahdistuisin kauheasti jos minun pitäisi lähteä täältä parinkymmenen kilsan päästä lähimpään kaupunkiin kattomaan niitä kavereita. Toki he voisivat aina joskus käydä.

Ehkä osaan asennoitua asiaan ihan eri tavalla kun kotona on jo pari lasta ja näin ollen kavereiden kanssa olla yhteydessä aina silloin tällöin. Joskus kerran viikossa ja joskus kerran kahdessa kuukaudessa. Kaikilla kavereilla on myös perheet. Mutta jos kovin alkaa ahdistamaan niin hyppään linja-autoon ja hurautan kamulle kaffelle. Onneksi edes linja-auto menee tuosta läheltä, vaikka muutoin tuntuu että ollaan ihan jumalan selän takana. Saa nähdä miten käy kun vauva syntyy. Silloin nimittäin tuntu ( varsinkin ekan kanssa ) että hulluksi tuloo kun ei pääse mihinkään ja päivään kuuluu pelkkää tättäkuuta. Mutta siitäkin on selvitty, joten ettepäin, sano mummo lumessa
:LOL:
 
Moi! pitkästä aikaa kirjottelen. Lueskellu kyllä olen päivittäin teidän juttuja. Ihan hyvin asiat täällä. Vauva liikkuu kovasti ja hyvä niin. Selkä alkaa väsymään ja onneksi onkin enää 2 viikkoa töitä. Jään sitten lomille..ihanaa. Sellanen murhe meillä tässä oli, että löysin pojalta kihomatoja
:( Päiväkodissa meidän joka päiväistä elämää..valitettavasti. Oon ite töissä pkodissa ja poika hoidossa. No, iski sitte pienoinen paniikki oman tilan takia. Sen tiesinkin jo ettei niistä mitään vaaraa ole, mutta sitä murehdin voinko ottaa sen lääkkeen. koko perheen pitäis ottaa. Sitä ei raskaana oleville suositella, mutta sain lääkäriltä luvan ottaa ja otin sitten. Oon paljon lukenu, että myös muut on ottanu. Se menee suoraan suoleen, ei imeydy elimistöön. No, niin tai näin mutta otettu on. Murehdin tietty sitä kuitenkin koko ajan et jos ei ois saanutkaan. Ällöttäviä tollaset ötökät. Kauhee siivoominenkin. Energiaa kun ei kuitenkaan olis. Mulla on ens vkolla neuvolalääkäri, niin kysyn sitten et otanko ne tabletit uusiks. 2 vkon päästä pitäisi uusia kuuri.
Ootte jennistä huolissanne..niin onko sillä ollu joku hätänä? Sillä kysyn kun yritin selailla, mut en löytäny oikein mitään asiasta..
Summer ja vaavi 27+2
 
weiss
Sitä toivotaan.. eikä uskalla pahempaa edes ajatella. Eilen oli se lääkäri ja sen jälkeen ei ole kuulunut. Voi kun tuntuu niin pahalta edes aatella, mitä kaikkea on voinut sattua. :'(
 
Weiss Toivottavasti kaikki on hyvin lääkärissä huomenna pidetään peukuja. =) Tänne ei kumempaa töissä oltu taas viikko. :) Nyt viikoja 25+5 kovasti vauva myllää mahassa iltosin kun rauhottuu sänkyyn. :) Jeps ei kai tässä sen kumempaa palaamisiin taas ja mukavaa viikonloppua! Weissille viellä tsempiä huomiseksi! :wave:
 
weiss
Nissu76: Mie en ole menossa lääkäriin vaan koitin lainata Summerille luettavaksi Jennin tekstiä, mikä ei jostain syystä onnistunut lainauksena, vaan kirjoitus tuli niin kuin mie oisin sen kirjoittannu.. Plääh, meneekö vaikiaks? :p
 
Voi, en tiennytkään tästä jennin tilanteesta. Toivotaan että kaikki on hyvin siellä päin!!!

Tulipas sitten äsken koottua vauvan pinnasänky :p Ei jaksais odottaa sitten millään että pääsisi jo nyyttiä pitämään sylkyssä!!!! :heart: :D
 
täällä myös polikäynti takana. kohdunsuu oli rauhoittunut levolla, ei ollut enää verestävä yhtään vaan siistin näköinen kuulemma.
myöskin aukeaminen pysähtynyt onneksi. eli kaiken pitäisi olla hienosti.
mutta yllättäen kolmen viikon päähän uusi kontrolli. vahtivat tuota aukeamista vielä ja vauva on kuulemma pieni..painoarvio oli 970g.
menee kuulemma ihan pikkuisen keskikäyrän alapuolella.
toisaalta ei jaksaisi enää tuosta huolestua kun jos keskikäyrän tuntumassa kuitenkin menee niin miks niiden pitää huolestuttaa sillä sitten. :(
aina saa jotain murhetta tuolta matkaan kuitenkin. istukka toimii hyvin ettei siitä voi johtua pieni koko.

nemika ja pieni poika 27+5
 
Olen taustaillut ja välillä kirjoitellut kuulumisia, tosin vähemmän aktiivisesti ;) .

Jennin tilannetta olen seuraillut, toivottavasti kaikki on hyvin :hug: !

Noista painoarvioista, meillä on päinvastainen tilanne, kuin muutamalla täällä. Poikasikiöstämme on kehittymässä oikea jättiläinen :ashamed: . Rv 25+0 vauvelin painoarvio oli JO 1,1kg :ashamed:. Nyt muutaman viikon päästä asiaa kontrolloidaan taasen erään pienen rakennevirheen kanssa :whistle: . Meidän esikoisella on myös ollut tällainen pieni kauneusvirhe munuaisissa, ja tulevalla vauvalla on sama tilanne. Esikoisen paino kulki aivan viikkoja vastaten, mutta tämä sankari on nyt pari viikkoa etuajassa |O .

Ja sokerit siis ovat ok...ainakin sokerirasituksen mukaan...


Riia + Jumpsuttaja 27+2 :heart: :heart: :D
 
no en minäkään niin kauhean pienenä pitänyt. :( mitä nyt katsoo noita painoarvioita kirjoista näihin viikkoihin niin monessa on tuo n. 1000g on normaali. :|
mietti jo kromosomivikaa..mut lapsivesipunktio otettu jo ja siinä oli kaikki kunnossa. ei kai kaikki siinä prikulleen keskikäyrää voikaan mennä.
ja kasvanut sillä vähän alle keskikäyrän kuitenkin hyvin sillä omalla käyrällään. en tiiä... :(

weiss: mulla oli tuota vuotoa kanssa 24 viikolla ja vuoti juuri tuon aukeamisen vuoksi kohdun suulta joka oli verestävä.
vaikka aukeaminen oli jo silloin pysähtynyt.
toivotaan että on sulla samaa :hug: mulla se helpotti ja kohdunsuu oli nyt siisti jo.
 
Iltoja :wave:

Onpahan tullut tekstiä :p

Ekaks kaikille uusille tervetuliais toivotus :wave:

Kummeista: Mun sisko on ollut aina päivänselvä kummi,mutta muut ei ole vielä varmoja...pyytelemme sitten kun vauva on syntynyt =)

Mies kyselee ihan kivasti vointia ja ottaa nykyään huoletkin ihan tosissaan...vaikkakin sen asenne onkin vähän sellanen että kaikki on aina hyvin ja mitään paha ei voi sattua,jos ei puhuta ääneen..äidiltään oppinut tommosen. kauan aikaa ajatteli ja joskus vieläkin että jos jostain huolesta puhuu,niin se muuttuu sitäkautta todeks. No,kun sain keskenmenon ennen tätä raskautta,se tajus ettei kaikki aina mee niin hyvin. Siks on ollut nyt ymmärtäväisempi =)

Pulttis: Mulla on fyysinen työ,kaupan alalla... seisominen ja ruuhka-ajat ottaa välillä koville ja selässä tuntuu,mutta oon onneks saanu käydä välillä huilaamassa yms. Kuormia yms.en juuri enää purkaa...

Yöt menee täälläkin vessareissuihin ja sitten kun havahtuu,niin kestää tovi saada unen päästä...pikkuinen saattaa valvottaa jumpallaan,yleensä vallattomimmillaan just yön pikkutunneilla :heart: Mutta toistaseks oon jaksanut siitä huolimatta...

Mulla olis ruhtinaalliset kolme päivää vapaata,ihanaa...
Soitin neuvolaan virtsakokeen tuloksista ja mitään tulehduksia ei ollut...eli jostain syystä vaan oli leukosyytit yhdellä plussalla... No ihan hyvä ettei ollut =)

Hyvvee viikonloppua kaikille...toivottavasti Jennillä kaikki ok...

Repa ja kutvonen rv 26+3

 
weiss
Vielä selventääkseni.. miulla ei luojan kiitos ole ollut vuotoa.. Nemika: Se viesti oli lainaus Jennin viestistä.. ja jostain syystä tuo lainaus ei tullut lainauksena. Anteeksi, että saitta väärän käsityksen.. :ashamed:
 

Yhteistyössä