Poika, Mymmelis ja Weiss: Täälläkin tuntuu, ettei mies ole kovinkaan kiinnostunut vauvasta - tai ainakaan tästä odotuksesta ja mun olotilastani! Kun huomautan (lue: ärsyynnyn ja rähjään) asiasta, se lupaa osoittaa mulle enemmän hellyyttä ym, mutta unohtaa asian saman tien. Olen aina pitänyt miestäni kilttinä, mutta nyt raskauden aikana olen huomannut, että eipä se tosiaan ota mua paljon huomioon. Ehkä asia paranee, kun vauva on täällä. (Ehkä mä odotin liikaa, kun kuvittelin, että mies innostuisi raskaudesta ihan hirveästi ja alkaisi jopa hemmotella mua. Nyt jos koskaan olisi ihana saada pikkulahjoja - vaikka vaan suklaapatukan tai jonkun lehden, tai paljon halauksia tai vaikka hierontaa, mutta en halua moista kohtelua pyytää, jos äijä ei kerta kaikkiaan itse tajua. Kaipa luksushemmottelua tärkeämpää kuitenkin on se, että voi luottaa toiseen ja arki sujuu hyvin.)
Kiitos kannustuksesta lääkäreiden suhteen. Täytyy tosiaan taistella oikeuksistaan kynsin ja hampain - on se vaan ihme, että odottavan äidin omia mielipiteitä ei paljon oteta huomioon. (Eli jos aikaisten supistusten hoitovaihtoehtona on lepo tai lääkkeet, niin äidin oletetaan vain kuuliaisesti suostuvan popsimaan pillereitä, jotta työnteko onnistuisi. Kyseessä on alunperin verenpaineen hoitoon tarkoitetut lääkkeet, joita ei netin mukaan edes suositella raskaana oleville, ja joita en verenpaineeni vuoksi tarvitse (128/78). Lääkärin mukaan sivuvaikutuksia ei ole.)
Kiva kuulla, että äippä 84:llä meni hyvin neuvolassa.
Vauvan koosta sen verran, että meiän pikkuisen painoarvio oli 970g, kun viikkoja oli 26+2. Ultran mukaan kaikki mittaukset vastas just viikkoja, ja lääkärin mukaan painoarvio oli hyvä. Neuvolan täti jaksaa kuitenkin jatkuvasti ihmetellä, että onpas se vauva jo suuri, ja sf-mittakin niin iso (29cm viikolla 26+3). Ultran mukaan vauva on korkeella mahassa, mikä tietenkin suurentaa sitä sf-mittaa. En jaksa murehtia asiaa: pääasia, että vauva kasvaa!
Ai niin, yks juttu vielä. Luin ihmeissäni, että muutamalla teistä on ollut just samat mieliteot kun mulla (appelsiini raskauden alussa ja nyt suklaa). Mitäköhän moiset himot enteilee?
Mukavaa viikonloppua kaikille & Jennin kuulumisia odotellaan täälläkin ja toivotaan, että kaikki on ok.