TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Pikaisesti tulin piihatamaan. Mahataudissa olen riutunut eilisen ja tämän päivän. Olo on vieläkin mahdottoman uupunut. :/

Lääkärissä kävin eilen supistuksista ja huomenna menen äitipolille käymään...siellä katsovat ultralla ton alakerran tilanteen. Aika kovat alavatsa kivut ja supistukset on taas ollut, mutta toivotaan että kaikki ois kuitenkin hyvin.

Mutta nyt taas pötköttelemään. :wave:

Liro ja piupau 27+1
 
Heipat!
Täällä 35v. kahden lapsen (-00 ja -02) äippä elikkäs kolmatta odotellaan, onhan meillä isikin ja pieni kissanpentu perheessämme.

Oon tässä lueskellut tarinoita ympäriinsä ja kiva onkin lukee miten muilla menee suunnilleen näihin aikoihin. LA on 26.5, vkoja siis 24+3. Synnyttämään menen Jyväskylään.

Sairaslomalla oon ollut jo pari viikkoo päänsäryn takia.
Tosi inhottava tullessaan ja voi kestää pari kolmekin pvää. Yritän tietenkin olla lääkkeettömällä linjalla niin pitkälle kuin suinkin, mut välillä joutuu turvautumaan siihen. Ehdotin sitten itse töissä, ettei enää uusita työsopimusta, kun oon niin epävarma tulija ja onneksi sopi niin.

Nyt saan sitten elää omalle perheelle ja omalle hyvinvoinnille eikä tarvitse stressata, että olenko kunnossa huomenna vaiko en.
Helpotti kyllä suunnattomasti, tosin eipä sekään poistanut päänsärkyäni kokonaan.

Mulla myöskin, etenkin iltaisin, tuo alapään paine on vaivana, varsinkin jos on ollut jalkeilla koko päivän. Tuntuu, että elämä on muutenkin niin rauhallista tätä nykyä, niin vielä vaan pitää hiljentää.
En tietenkään valita, onhan tää odotus kaikkinensa niin upee juttu eikä ihan niin helppo juttu kuin nuo aiemmat "tekeleet".

Masuasukki on mielestäni aika rauhallista laatua, jotenkin vaan muistaisin aemmilta, että enemmän jumppailivat, tosin, istukka on kuulema etuseinämässä, että sekin voi vaimentaa potkuja ja onhan
tässä aikaa vielä kasvaakin. Mutta selällään ei kylläkään tarvitse olla enää, niin tuntuu ilma loppuvan.
Muuten kaikki ihan ok.
Lääkärineuvolaa odotellessa parin viikon päästä ;)
 
Tervetuloa uudet vauvamassut joukkoomme :D

Äippä84: Onnea matkaan varmasti kaikki on hyvin, mulla kun on sellanen mielikuva et tollasia doblerilla kuuluvia suhahduksia kuuluu aika usein. Mutta hyvä et tarkistaavaat kaikista huolimatta. Ja onhan se kiva nähdä pikku mytty :heart: :heart:

Jennistä olen ollut huolissani :(

Omanapa: Kävin eilen lapsukaisen kanssa "uimassa" räpiköimässä ai mitkä kivut siitä sainkaan..mut kivaa oli ja uimistahan muutenkin suositellaan =) Meidän veitikka taitaa olla melkonen aamuyön kiiitäjä, monta kertaa herään aamuyöstä kun on jumppa menossa ja sit nukutaan kun äiskä herää =)

poika04 27+1
 
hei pitkästä aikaa.. :wave:

mitäs tänne kuuluu?
pitäisi tämä helmikuun kohta lukea ihan ajatuksella läpi :whistle: kun jäänyt vähäiselle lukeminen.
ehkä sitten äitiyslomalla tulee luettua =)

täällä voidaan hyvin, mitä nyt välillä ihan raatopäiviä. mulla on nykyään että joko voin tosi hyvin tai sitten tosi huonosti- ei ole sellaista välimaastoa olossa.
selkä alkanut prakaamaan :/ ja töissä tuntuu välillä pahalta kun työ on niin fyysistä kuitenkin koko ajan. (olen siis aikuisten liikuntavammaisten parissa töissä, suurinosa täysin autettavia pukemisessa, peseytymisessä, syöttämisessä jne..)
saas nähdä kauan vielä jaksan, työkaverit kyllä ihmettelevät miten jaksan tehdä pitkää päivää ja ahkerasti hommia. no, kotona se aina kostautuu, olen aivan sippi sitten ja kiukkuinen kun joka paikkaan sattuu :ashamed:

onko jollain muulla hyvin fyysinen työ? jos niin miten olet jaksanut olla?
olisi kiva kuulla.

äitiysraha päätöstä ei vielä ole tullut, sitä jännittäen odotan että paljonko sitä rahaa sitten oikein tulee kun iso laina alla.

osaako joku sanoa että miten se uudistus menee, että nousiko kaikilla äitiysraha 90% jostakin tulosta? vai miten se menee..
vai koskeeko se vaan sitä ekaa 3 kuukautta jos saa työnantajan kautta rahaa?
*ihan pihalla* :snotty:

täällä kaikki melkein valmiina vauvaa. pinnasänkyyn pitäisi patja ostaa ja laittaa sänky kuntoon.
vaatteet on pesty, kantokoppa valmiina odottamassa :LOL: mutta sairaalakassia en ole pakannut :LOL:

missä vaiheessa te käytte sairaalakassia esim pakkaamaan?
mä olin esikoisesta onneksi laittanut kaikki valmiiksi hyvissä ajoin, niin että kun lähtö tulikin yllättäen kk aikaisemmin niin sairaalakassikin oli lähes valmiina =)

täällä meidän maha-asukas on villiä sorttia. liikkeessä välillä niin paljon että oikein sattuu.
tunnen jo sen pään tai pyllyn mahan läpi, en tiedä kumpi on mutta kova "pallo" :heart:
joten saas nähdä tuleeko meille justiina taloon? :D :heart: :heart:
pojat kovasti siskoa jo odottavat syntyväksi, saas nähdä muuttuuko tämän hetkisen kuopuksen mieli sitten kun ei ole enään pienin meillä ;)

mutta nyt täytyy mennä laittamaan itseään ja poikia kuntoon, on vapaapäivä mulla ja lähdetään kaverille kylään B)

voikaahan hyvin!!! :hug:

t. pulttis ja tyttö rv 28+6.. kai :whistle:
 
PulttiBois Fyysinen työ; itse olen parturi-kampaaja ja se työ ottaa aika lailla selkään, vaikka kuinka koittaa käyttää työ tuolia jne. mutta silti tuntuu että ergonomisesti aina on oudoissa asennoissa varsinkin kun masukin tulee nyt tielle :D
 
Olittepäs te kirjoitelleet eilisen aikana paljon.

En ehtinyt töiltäni päivällä lukemaan tai oikeastaan en kehdannut, kun harjoittelija katseli tos seläntakana mitä tässä mun työpisteessa oikein tehdään. Tänään on sit taas jonkun muun "riesana". Ei sillä ihan kiva "tyttö" mut tuli koko päivä puhuttua suu vaahdossa, kun normaalisti olen lähes kokopäivän omissa oloissani.

Iltakin meni johonkin muuhun hääräilyyn ja loikoiluun ettei tullut kotonakaan koneella käytyä.

Omaanapaa: Nyt voidaan jo pikkuhiljaa sanoa, että vaivat takana päin (ainakin toistaiseksi) tosin vieläkin pitää katsoa millaisessa asennossa ja kuinka kauan istuu, ettei liikkeelle lähtö ole pelkkää irvistelyä.

tupakasta: nimimeni hukkaan kuka kyseli. Meillä ollaan molemmat oltu lähes koko raskausaika polttamatta. Tosin vähennettiin jo aikaisemminkin. Eli polteltiin lähinnä viikonloppuisin ja hyvän ruoan ja viinin vauhdittamina, mutta tapa mitä tapa. Pakko myöntää, että edelleen toisinaan tekee mieli, mutta päätös on tehty etten raskausaikana moista pahetta harrasta niin mennään vaan hammastapurren eteenpäin.

Jaahas, ei kun postin hakuun ja päivän töiden pariin.

Jossu & Hemuli 24+3
 
weiss
Huomenta. Äipälle tsemppiä polikäynnille! Tervetuloa mukaan Otola! Jennistä täälläkin huoli kasvaa, toivottavasti kaikki olisi hyvin!! Mikä meittiä toukokuisia vaivaa.. Nyt laitetaan supistukset kuriin ja nautitaan loppuajasta! (niin varmaan.. :p )
 
Eilen viimein 1,5viikon flunssa hellitti otettaan ja pääsin kuntosalillekin. Elämä voittaa! Kotona poika 20v kertoi saaneensa työharjoittelupaikan (tutkinnosta puuttuu enää työharjoittelu). Viekä kun nää työt alkaisi maistua ja tytär pääsis töihin, noh, ei voi ihan ihmeitä odottaa. Huomenna on eka satukoriksen veto, saas näkee, en ole ehtinyt ohjelmaa vielä tehdä, onneksi ovat niin isoja, että vähän osaavat jo itsekin auttaa tuntia eteenpäin.
 
ÄIPPÄ84:toivottavasti olis väärä hälyytys, tuollainen säikäyttää kyllä pahasti :hug:

LAKUPIIPPU:ihme touhua lääkäreiltä.koita vaan pitää pintas ja vaatia asiallista hoitoa ja käy vaan tosi herkästi vaatimassa saikkua lisää jos siltä tuntuu.ei voi muuta kuin ihmetellä...
 
Voima :hug: Jennille, toivottavasti kaikki on hyvin ja tulet pian kertomaan meille!

Tervetuloa kaikki uudet.

Kohdun kaulan pituus Mulla oli ultralla mitattuna 2.7cm jos oikein muistan viikolla 23. ultraraportissa luki etta ennenaikaisen synnytyksen riski ennen viiko 33 on jotain 2% luokkaa, en tiia onko auennut tai mitaan, talla laakarit ei tee rutiinisti mitaan sisatutkimuksia.

Fyysinen tyo oon leikkuri hoitsu ja vastaan meidan ortopedisesta (luu leikkauksista) puolesta. Homma on raskasta, mutta tyokaverit ei anna rutiinisti nostaa mitaan :), saatikka katso hyvalla jos ehdotan etta jos mina istrumentoisin johonkin isoon hommaan, mutta tarpeen tullen kylla auttelen siina missa jaksan. Selka on kipeena jos paiva on ollut kiireinen ja younet jaa silloin vahiin. Paljon oon jaloilla tyoajasta.

baby voi kaiketi hyvin, antaa kuulua itsestaan enimmakseen nain aamuisin ja sitten iltaisin, luulen etten niin tunne liikkeita tyon touhussa! Kovasti tykkasi myos pullien leipomisesta tuossa yksi paiva kun pisti parastaan peliin :D , tulisikohan siita sitten leipuri, kun muutenkin on leipomis hommat lisaantynttet, tosin varmaan tuon makean himon tyydyttamiseksi. Painoa on tullut taas lisaa ja kohta 11 kilon raja rikki.

Nyt alan siivous hommiin, sanoin pomolle etta tuun tunnin myohemmin toihin kun eilen meni niin pitkaan, ihanaa varsinkin kun ulkona paistaa aurinko taydelta teralta.

LC ja 25+3 kai?
 
Huomenia!

Tervetuloa Otola!

Aika kirjavia lääkäreiden käytännöt noissa sairauslomissa. Tuntuu, että täällä töissä on joku tietty henkilö töistä pois, jos pikkuisen nenän päästä tippuu vesi. Miten ne saakaan saikkua noilla oireilla? Sitten kun on oikeasti kipeä ja huoli, niin töihin on vaan vääntäydyttävä vaikka pää kainalossa. Itsellä myös tuo issias ollut välillä tosi kipeä ja illat on yhtä tuskaa, kun päivän on istunut. Mainitsin asiasta neuvolalääkärille, joka vaan käski katsoa miten istuu päivän aikana... :eek: No eihän siinä, töissä olen kyllä käynyt, mutta harmittaa kun illat menee siihen, ettei pysty tekemään mitään järkevää. Olisi kiva käydä ulkoilemassakin, mutta ei yksinkertaisesti kärsi kävellä!

Nyt kaikille supistelijoille ja oireilijoille jäitä hattuihin! Ottakaa rauhallisesti, levätkää ja syökää hyvin.

Mitenkähän ne Jennin asiat on... Huolestuttaa :/

Illalla laivalle ja huomenna olisi Ruåtsissa Suomi-Venäjä jääkiekkopeli. Siinäpä vasta näky kun tiine mamma kiljuu Suomen poikia fanaattisesti voittoon :) Varmaan lapsetkin saa hävetä silmät päästään :)
 
jenni toivottavasti kaikki hyvin? ja äippä84
majj ei mulla niinkään alamahassa ole mitään nipistelyä, välillä on välillä ei, siis silloinkun se "paine" tuntuu tuolla..nyt en ole taas eilen enkä tänään tuntenut sitä, kummallist kun välillä tuntee välillä ei.

kauheasti meitä toukolaisia koetellaan noilla vuodoilla, supistuksilla :/ itelläni en ole onneksi havainnut kumpaakaan. Olo on siis tällä hetkellä ihan hyvä.

Meillä huomenna miehen kaveri vihitään ja pääsee ihaniin hääjuhliin :)
Päälleni päätin laittaa sen äitiysfarkkuhameen, semmosen valkosen paidan missä punasia pieniä palloja, sekä ostin kivat uudet mustat saappaat kengiksi, ja menen vielä aamusta jo 9 kampaajalle hiuksei laittaan, en ite osaa laittaa kun pitkät ovat.

Käyn kyllä lueskelemassa kuulumisia vk.lopun aikana. :wave:
 
Täällähän on ollut vipinää =)

Täälläkin on huoli jennin voinnista? Mut uskotaan et kaikki on hyvin.

Mä en sairaalakassia varmaan pakkaa ennen H hetkeä musta vähän tuntuu..mies saa sit kiikuttaa mitä jää. Tää on taas näitä taikausko hommia. On mielessäni vaan miettinyt et minkalainen haalari olisi hyvä, mulla on yksi tosi ihana fleece- haalari.

=)
 
Voih...

:attn: Missä Jenni :attn: Täälläollaan ilmeisen huolissaan, miten on hällä mennyt :) Toivotaan, että kaikki olisi hyvin!!!

Joku kyseli, ónko mies kiinnostunut tai kyseleekö vointia Meillä eih... :ashamed: Muutaman kerran kysellut vointia työpäivän jälkeen ja ainahan se kysyy, mitä neuvolassa oli tms, mutta ei muuta... Töistä tullessaan saattaa vähän halata ja paijata mahaa, mutta ei se kysele, eikä ilmeisesti ymmärrä, että siellä on vauva :p
Kaipa se sitten hahmottuu, kun synnytyksen jälkeen näkee toisen... Tuntuu vaan pahalta,kun muutenkin olen aika yksin näiden kaikkien asioiden kanssa, eikä ole oikein ketään, kelle puhua, niin mieskin on sitten moinen jörö :ashamed:
Valitettavaa, mutta totta, tuo mies ei puhu, mutta pussaa kyllä :headwall: Raskauden aikana olen selvästi enmmän alkanut haluamaan jotain kommunikointia, puhuisin ja pölpöttäisin jatkuvasti, mutta mies kun ei ole mikään maailman sosiaalisian tapaus, eikä osaa puhua peloista tms.. Tuudittautuu vaan ajatukseen, ettö jos asiaa ei ajattele, sitä ei ole olemassakaan :saint: Niimpä kai sitten...

Kriisi Anteeksi, kirjoitukseni oli ärtyneenä kirjoitettu, kirjoitin aivan liian kipakasti... Anteeksi todellakin, jälkeenpäin huomasin, miten tökerö kirjoitukseni olikaan! :ashamed:

Onko muita, ketä ovat pääosin vaan kotosalla yksinään (työttömänä tms, ei lapsia, ei juurikaan kavereita tai muuta seuraa) Miten te saatte päivät kulumaan ja mielin pirtsakkana?? Itsellä alkaa nyt tuntumaan aika pahalta, kun olo on jatkuvasti yksinäinen, vaikka melkein joka päivä on joku tuttu/kaveri ollut käymässä... Mies on ollut treeneissä taas paljon ja viikonlopun tulee olemaan poissa, pelissä sekä saunaillassa miesten kanssa :| Jotenkin tuntuu, ettei kukaan halua kuunnella, eikä oikeasti jutella, vaan semmoista turhan päiväistä lässytystä pitäisi höpötellä... :ashamed:

Itse olen koittanut siivoilla päivisin, näperrellä jotain pientä ja koneella tulee istuttua/maattua luvattoman paljon :saint: Ulkoilu on tupannut vähentymään uhkaavasti, pari kertaa päivässä käyn kääntymässä ulkona koirien kanssa...

Pläh, vali vali :kieh:

Mieltä painaa niin monet asiat, suhde avomieheen, uusi koti tai sen puute, talous, terveys, vauvan terveys... Neuvolan th. ei ole se, kenelle puhuisin mitän, ihme kikattelija koko muija... :$ Kaipa nää on niitä hormooni myrskyjä vaan...

 
Mymmelisekaksi iso :hug: Mä eleskelen aikalailla samanlaisten tunteiden vallassa..Mulla on kauheen iso möykky jota en saa purettua, kun mies ei halua puhua tai ainakaan se ei halua ajatella asiaa yhdessä mun kanssa. Se saa mut välillä tosi surulliseksi koska mä oon oppinut et tunteista pitää puhua, mut nyt mulla on vaan sellanen möykky joka saa mut surulliseksi välillä. Mä en jotenkin osaa neuvolassa ottaa asiaa puheeksi kun se on kuiteskin vieras se nainen. Vaikka hän on todella ihana ihminene

Onneksi mulla on tuo pieni mies jota mutistella kun tulee pahamieli.
 
Heips kaikki=)
Äitipolilla käyty ja väärä hälyhän se ONNEKSI oli=) Kokenut kätilö kysyi heti kun astuin huoneeseen, että "oliko se lähettävä lääkäri kenties hivenen kokematon?" "kun lähetekin oli niin veikeä" :LOL: Kuunteli dopplerilla ja vauvan sydän jumpsutteli kuten kuuluukin... Sitten laittoivat vielä ultraan (yritin kytätä josko oisin saanut varmistusta tuohon "poikafiilikseen", mutta en mä mtn nähnyt...), kaikki hyvin, sydän kunnossa ja painoarvio 917g ja vastaa täysin, prikulleen viikkoja eli standardivauva siellä möyryää=)) Ihanaa :D

Mikä mahtaa olla jennin tilanne??

Sairaalakassin olen pakkaillut valmiiksi siinä viikon 36 tienoilla....niin kai nytkin=)

äippä ja nytty rv 26+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja poika04:
Mymmelisekaksi iso :hug: Mä eleskelen aikalailla samanlaisten tunteiden vallassa..Mulla on kauheen iso möykky jota en saa purettua, kun mies ei halua puhua tai ainakaan se ei halua ajatella asiaa yhdessä mun kanssa. Se saa mut välillä tosi surulliseksi koska mä oon oppinut et tunteista pitää puhua, mut nyt mulla on vaan sellanen möykky joka saa mut surulliseksi välillä. Mä en jotenkin osaa neuvolassa ottaa asiaa puheeksi kun se on kuiteskin vieras se nainen. Vaikka hän on todella ihana ihminene

Onneksi mulla on tuo pieni mies jota mutistella kun tulee pahamieli.
No on meitä sitten aiknakin kaksi, joilla sama fiilis... Miulla on ´sama meininkin, vuosien varrella on oppinut, että niistä möykyistä ja tunteista on puhuttava, riisat on selvitettävä ja jso joku vaan painaa, niin siitä puhutaan, kunnes se on ok B) Näin siis tulisi tapahtua, mutta... Mies tietää, mutta ei osaa ottaa mihinkään kantaa, nyökyttelee ja myhisee vaan, koittaa pistää asiat kuntoon lupailemalla minulle tärkeitä juttuja, yhdessä oloa jne, mitkä harvoin kuitenkaan toteutuvat. Viime viikkoina tilanne on mennyt aika pahaksi, mies ei puhu enää sitäkään, mitä ennen :ashamed:

Vaihdetaanko möykkyjä hetkeksi, jos sä saisit selvyyden mun pahan olon möykystä ja mä sun :heart:


:hug:
 
Hellurei.
minä ihan sydän syrjällään olen että missä jenni luuraa...?
aika jännä sinänsä miten paikkakunnittain on vaihtelua tuossa lääkärille lähettämisessä....silloin ku asuimme hki.ssä ja ku soitti neuvolaan tai kättärille et supistelee kipeesti, tai tulee jotain outoa vuotoa...niin siellä lähinnä neuvottiin seurailemaan, nyt täällä läntisemmällä-uudellamaalla asuttaessa ku soittaa tuonne lohjan sairaalaan (synnytän siellä) niin sieltä sanotaan heti et tule tänne tai laitamme labraan lähetteen, että milloin pääset...
ja tuo että tulee ihan verta...

eilen uskalsin ostaa ekan tyttöjen vaaleanpunaisen mekon...vaikka ohan noita vaatteita ihan liikaa (tytöille tulee ikäeroa melkein 1 ½ v) ettei tartteis yhtään lisää...
kävin keskivikkona neuvolalääkärillä, ei uskaltanu suurempaa sisätutkimusta tehdä ku mulla on sitä kohdunkaulaa jäljellä se 2cm ja on jo vähän raollaan (kerroin aik. viestissä ), mut nyt alkanu hirveesti stressaamaan se että pikkunen on liian pieni...kasvu käyrä oli laskenu, eli ei kasva tasaiseen :'( lääkäri sanoi että näitä pisteitä on nyt 3 että 2 viimeistä on laskenu, se ei kuulema tarkoita mitään, et voi olla että eka mittaus ollu yläkanttiin ja sen takia nyt käyrä horjahtaa...mulla meinas tulla itku että ei taas jotain huolia tästä vauvasta..
siinä ku tulin kaupasta kotiin ja hypläsin tuota mekkoa niin tuli vaan mieleen että saadaankohan me koskaan pukea meiän pikku prinsessalle tätä...mut jospa sillä olis kaikki hyvin, että hän nyt vain muuten vain sattuis olemaan pikkuruinen.
vk 26+2 painoa arvioitiin n.690-700gr... nyt on maanantaina taas poli aika niin saan tietää tään hetkisen tilan.
kävin aamulla antamassa verikokeen, ku mainitsin kutiavista jalkapohjista niin laittoivat varruujen vuoksi lähetteen...maanantaina selviää oliko maksa-arvot norm.

lähen tästä tekeen jotain sapuskaa =)

ekaV. + iita 28+1
 
Voi mymmelis, voin vaan kuvitella miltä sinusta tuntuu. Mä olin yhden illan yksin kotona ja silloinkin tuntui aika tosi pitkälle. Vaikka töihin onkin veemäinen linkata, niin siellä on sentään sosiaalisia kontakteja. Pelottaa tosiaan se mammaloma, miten sitä sitten mökittäytykään? Pitää kehittää aktiviteetteja vauvan kanssa. Tietäisi vaan missä ensi kesänä majailee, niin olisi helpompi järkkäillä touhuja.
 
Mymmelis: vaihdetaan vaan täältä lähtee nyt :whistle: iso möykky puhalluksen mukana...käsittelehän kunnolla..

Äippä: hieno homma et kaikki oli hyvin.

Ekavekara: :hug: Jospa teidän pikkuinen onkin kasvanut seuraavaan ultraan mennessä muut kiinni..yksilöitä ne siellä massussa on ei kaikki kasva samalla vauhdilla ja samalla tavalla. mulla oli papu 24+5 tai 6 800g.

Sairaaloissa on aika isoja eroja..vaikka pitäskin olla samat mahdollisuuudet kaikilla odottajilla.
 

Yhteistyössä