TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

weiss
:hug: Jenni ja ihanaa kuulla, että voitte hyvin. Huoli oli todellakin täällä suuri! Nyt sitten levätään kaikki supistelijat, eikä oteta turhia riskejä!!! Vauvat saa viellä kasvaa masuissaan! Kyllä miukii pelottaa tuo polille meno torstaina (saatetaan muutes Jenni törmätä..), kun ollut nuita kipeempiäkin supistuksia taas.. Siellä sitten saa onneksi aina tietää tilanteen ja ottavat minutkin sisälle, jos tila sitä vaatii. On se hyvä, että meittiä äitejä kuitenkin niin hyvin hoidetaan. Kylläpä helpotti kuulla, että kaikki oli hyvin! :heart: :heart:
 
Voi kuinka meinaa oikein tippa tulla linssiin kun lueskelin kuinka huolissaan täällä on oltu meidän hyvinvoinnista! Kiitos teille kaikille kovasti tuesta, olen sanaton!! :flower: :hug:

Kiva kun pääsin kotios lepäilemään, mutta en kyllä voi sanoa että voisin hyvin. Koko alamaha on kuin tulessa, kamalaa kipuilua. Sen siitä sain kun eilen istuin sohvalla. Makuuasento taitaa olla ainoa josta ei kipuja ja suppailuja tule. Eilen illalla juteltiin tuossa miehan kanssa ja kummallekin on kasvanut sellanen tunne että meidän pieni ei tule viihtymään tuolla masussa toukokuulle saakka. Jotenkin vaan vaisto nyt sanoo niin, en osaa kuvailla tunnetta (toki toivottavasti meidän vanhempaivaistot on väärässä). Ollan kumpikin alettu valmistautua siihen että h-hetki voi olla nyt ihan koska vaan....
 
jenni30v Onneksi kaikki loppujen lopuksi hyvin! lepäilethän nyt vaan kun niin käsketään ja annetaan kaikkien masuasukkien viettää viellä monen monta viikkoa kasvaen :hug: Sillä juuri nuo keuhkot pikkuisella tarvii sen oman aikansa kehittyäkseen varsinkin loppuviikoilla.

omaa napaa ei kummia, olo on ihan hyvä. Ensi tiistaina on sokerirasituskoe, ja keskiviikkona yksityinen ultra.
ja mulla kans on äippä polille kontrolli aika 7.3, entiedä oikein että miksi :| kaippa vaan kasvua seurataan..

Palailen astialle taas myöhemmin, vaikka lueskelemassa käynkin joka päivä ;)
tyllerö 25+4
 
Kyllä se mahtaa olla hankalaa vain maata, vaikka tietää että lapsen ja itsensä parhaaksi se on. Itse en ole oikein osannut vielä rauhoittua, tulee esim. nosteltua aika paljon tavaroita (kevyitä kuitenkin), mutta on vaan niin hankala olla avuton :/ Voimia sinulle Jenni30v!!!

Kummeja kun ollaan mietitty, niin ei kyllä ole tullut mieleen valita kummeja heidän varallisuutensa mukaan, hölömön hommaa sellainen. Veljellä on sellaiset kummit, jotka suoltaa sille vaikka minkänäköistä tavaraa ja rahaa kokoajan, mutta sitten eivät kuitenkaan vietä aikaa sen kanssa. Kyllä minä ainakin olen ajatellut hankkia kummit sillä perusteella, joilla olisi aikaa/halua olla lapsukaisen kanssa ja jotka on tärkeitä henkilöitä meille vanhemmille. Eikä olisi kiva jos lapsukainen oppisi ajan myötä olemaan kummien ja muiden sukulaisten kanssa vain rahan ja tavaroiden takia. Toisaalta taas jos kummit tai sukulaiset yleensäkin haluaa auttaa rahallisesti tai muuten hyödyllisissä asioissa, niin se ei haittaa. Niinkuin minun setäni auttoi minua lukion käynnissä ostamalla sillointällöin kurssikirjoja. Sen tarkoituksena oli vissiinkin kannustaa opiskelemaan (setä itse käynyt koulut huonosti). Apu kelpaa aina =)
 
voi jenni ihanaa että olet kunnossa =) ja vauva :heart:

Joku kyseli et miten suppareitten kanssa..No välillä on ihan ok päiviä parempi on ollut nyt kun oon kotosalla saanut olla...jospa se rauhottus tästä. kumminkin lopussa ei enää kaverilla oo mitään mielihaluja tulla pois. :D
 
weiss
Jenni, onhan teiän tuohon vauvan tuloon hyvä valmistautua, koska onhan se tosiasia, että se saattaa aiemmin tulla. Toki jokainen päiväkin on kultaakin kalliimpaa siellä massussa. Pietään peukkuja, että vielä muutaman viikon jaksais siellä kasvaa.. :heart: Poika04, mie oon samoissa aatoksissa, että vaikka kuinka nyt huilitaan pelossa, että pieni tulee aikaseen, niin siellä se köllöttelee vielä reilusti yli lasketun.. (toki ennemmin niin..)

Onko muitten jo välillä vaikia istua, kun täällä ainakin pylly ponnahtaa tuohon rinnan alle niin, että oikiasti jo sattuu. Kova möykky muljuilee ja pakko istua oikein selkä taakse venytettynä. Pylly siksi, kun pieni on ollu jo viikkoja raivotarjonnassa. Ja taas on yksi viikko lopuillaan..
Mukavat sunnuntain jatkot! :wave:

weiss ja pikkuinen 26+5
 
Moikka! Täällä kans vauva pää alaspäin :/ :) kävelessä tuntuu selvästi ilkiää vihlontaa haarojen välissä kun päällä "poraa"...Hieno homma että Jennillä kaikki hyvin. =) Nyt vaan maltat lepäillä. Jeps eipäs sen kumempaa palaamisiin taas :wave:
 
Kiva kuulla että jennilläon kaikki hyvin :)

Kummeista ollaan ajateltu miehen kanssa 2-4 kummia, kaksi varmaa kummia on (pariskunta kun on) mutta pyydetty ei vielä olla, ja pyydetäänkin varmaan vasta kun vauveli on syntynyt :heart:
en olekkaan ennen kuullut että ihmiset pyytävät kummeja lapsilleen vain rahan ja lahjojen perässä :eek: meille kummit ovat kyllä päin vastaista!

vauveli 24+3 ( jotenkin tuntuu että tämä 20 viikko on mennyt hitaasti :eek: tai sitten se johtuu siitä että alkaa jo odottamaan toukokuun tuloa! :p )
 
weiss: Tosiaan alkaahan tuohon vauvan tuloon nyt valmistautua kun on sanottu ammattilaisten taholta että tuo riski ennenaikaiseen synnytykseen on selvästi kohonnut. Mutta voihan se hyvinkin olla että täällä vielä toukokuunlopulla kummastellaan kun ei mitään tapahdu, tavallaan toivon niin. Mutta nytten mennään päivä kerrallaan viikkoja lisää. Ja moikkaillaan äippäpolilla torstaina jos törmätään =)

Teille jotka vielä voitte liikkua ja tehdäkin jotain: Ottakaa oikeasti rauhallisemmin vaikka tuntuisi että ei olisi tarves. Itsellä on nyt vähän sellainen "halvaus"mainen olo, kun on lyöty täysin petiin. Välillä syytän vähän itseänikin kun piti vaan hammastakin purren välillä mennä eteenpäin. Toki eipä tätä olisi pystynyt estämään vaikka mitä olisinkin tehnyt. Jossittelu on turhaa. Kyllähän nuo lääkärit nyt vähän epäilevät josko se kolarikin olisi voinnut aiheuttaa jotain...

Ompas nää mun jutut nyt omakeskeisiä. Lupaan tänään lukea mitä olette päivien aikana kirjoitellut!!!
 
Jenni Ihana kuulla että sulla ja vauvalla on kaikki hyvin.. Kyllä huolestutti lukea tätä palstaa, kun susta ei kuulunut mitään. Toivottavasti vauva malttaa vielä pysyä siellä masussa!!

Omaannapaan ei kummempia. Vauva liikuskelee ahkerasti ja liikkeet tuntuu tuohon mahan päällekkin jonkin verran. Tuleva mummo oli tunnustelemassa vauvan liikkeitä vähän väliä.. Ja opettipa myös tunnustelemaan, että miten päin se vauva sielä makaa... Vointi on hyvä, ei kolotuksia tms. Ja liikkuakkin jaksan taas ihan normaalisti. Eli pahin väsymys on takana päin. Tiistaina olis lääkärineuvola ja mies on myös tulossa mukaan. Tuskinpa siellä lääkärissä mitään ihmeellistä on. Eli luulen että kaikki ok.

Käytiin eilen taas katselemassa vaunuja.. Ostetaan luultavasti Brion vaunut.. Mallista ei vielä olla ihan varmoja.. Mutta tod.näk kovalla kopalla kuitenkin. Ollaan mietitty että missä sitä vauvaa nukuttais tossa parvekkeella.. Varmaan tarvii oma koppa hankkia siihen tarkotukseen.. Onko vinkkejä??

Kummeista
Yhtä pariskuntaa ollaan mietitty kummeiksi, mutta ei olla vielä kyllä heille kerrottu asiasta :LOL: Oman siskoni olisin halunnut kummiksi, mutta hän ei kuulu kirkkoon.. No hän saa muuten vaan olla sitten paljon läsnä meidän vauvan elämässä.

Oikein rauhallista sunnuntain jatkoa kaikille

Birdie81 + ahmatti rv 25+4
 
Sunnuntai-iltaa! :flower:

Ja teretulemast takaisin, Jenni! Kiva kuulla, että olet vielä yhtenä kappaleena ;)

Kummeista Meillä ei ole käsitystäkään miten aiomme kummien suhteen toimia... Minä kun en kuulu kirkkoon, mutta mies kuuluu - voiko lapsen kastaa kirkkoon, vaikkei toinen vanhemmista kuulukaan kirkkoon? Pitäisi varmaan soittaa kirkkoherranvirastoon ja kysellä vähän käytännöstä. Mutta kahta olemme ajatelleet, koska parillinen määrä heitä tai useimmiten taidetaan pyytää (vai voiko yksi henkilö olla kummi?).

(.) Olo ei ole lainkaan hyvä: päänsärkyä on ollut jo parin viikon ajan oikeastaan päivittäin ja kyllä se nyt on uskottava, että raskauspahoinvointi taitaa olla palannut tämän mammam elämään :x Lisäksi kun istuminen on aivan kamalaa ja yöt menevät lantiokipujen kourissa valvoessa niin usko omaan jaksamiseen alkavalla työviikolla ei ole suuri... Maanantain ja tiistain nyt koitan jaksaa töissä, jotta saan tärkeimmät työt alta pois tai delegoitua eteenpäin, mutta jos keskiviikkona olo ei ole kohentunut niin sitten jään suosiolla pois.

Me olimme tänään ystävän lapsen 1- vuotis syntymäpäivillä ja tuli syötyä pikkusen liikaa herkkuja: nyt on ihana ällö olo, jollaisen saa kun syö liikaa makeaa :x Taitaa olla ruisleivän ja maitolasin paikka!

Leppoisaa loppuiltaa kaikille ja jaksamista uuteen viikkoon!

Carmen ja Nirppu-neiti rv 28+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja birdie81:
Oman siskoni olisin halunnut kummiksi, mutta hän ei kuulu kirkkoon..
Olen kummina ystäväni tyttärelle, vaikken kuulu kirkkoon! :eek: Mutta toisaalta; nyt kun aloin miettimään niin en minä kyllä mitään kummitodistusta tms. saanut joten mahtaako minua olla merkitty kirkon kirjoihin :/ Tietääkö joku miten homma menee?

 
Ihana kuulla että Jennillä kaikki hyvin.... Nyt sit vaan rauhallisesti ja toivotaan että mukelo pysyy mahd. kauan mukana :heart:

Kummeista vielä sen verran,et minusta on jopa häiritsevää,jos kauheesti ostellaan leluja yms...ja sit niitä tursuaa joka nurkka.Tärkeämpää mulle olis jos lasta joskus otettais hoitoon tai vietäs johonkin...

Kylkiluita ei kolota,mutta ahdistaako kenenkään henkeä??? Mulla painaa massu kehkoon ja hengästyttää jo pienikin ponnistus...olo on kuin 200 kilosella:LOL:
Ja lähtiessään oon ollu ihan normipainoinen,pinehkökokoinen immeinen
:ashamed: Luulin jo et kunto huononi dramaatisesti yhtäkkiä,mutta luin tosta vau kirjasta että se on ihan mahdollista (että painaa keuhkoon)=)

Ei tässä kummempia...koittakaahan ystävät ottaa rauhallisesti :heart:

Repa ja kutvonen rv 26+5
 
Carmen:Kirkoon pitää kuulua jos haluaa olla ns.virallinen kummi,eli kirkon kirjoilla. Mutta mun mielestä kummius ei ole kirkosta kiinni... meille tulee todennäköisesti kummiksi myös kirkkoon kuulumattomia,jotka ovat meille ihan yhtä päteviä,vaikkei nimeään virallisiin papereihin saiskaan....
 
Carmen Käsitykseni mukaan "kirkon kirjoihin" kirjataan vain ne kummit ketkä kuuluvat kirkkoon. Eli "virallisesti" et voi olla kummi, jos et kuulu kirkkoon... Tosin mikä estää olemasta kummi, vaikka kirkkoon ei kuuluisikaan.. Se käytännön puolihan siinä ratkaisee, että on läsnä ja sillai...

Hengästymisestä Mä hengästyn kanssa ihan älyttömän helposti.. Jo reipas kävely + puhuminen saa mut hengästymään.. Ihan hävettää kun rupeaa läähättämään niin helposti... Ja myös laulaminen tuntui hiukka hankalalta.. Varmaan tällä masulla on jotain tekemistä... Viikon päästä pitäis ystävän häissä laulaa, joten toivon että henki kulkee... voi laulu muuten kuulostaa aika karmeelta...

nyt laten ja laskiaspullan laittoon...

birdie81
 
Tulin pikaiseen ilmoittamaan, että joudun lähtemään päivystykseen mahakivun ja supistusten takia. Liikkeitäkään ei oikein ole tuntunut... :'( Täytyy vain toivoa nyt parasta ja pitää lippu korkealla!!

liinu83 ja möykky 26+0
 
Liinu83: onnea matkaan ja paljon suojelus enkeleitä että kaikki on hyvin :heart:

Kyllä meitä toukokuisia nyt koetellaan toivottavasti kaikki päästään kuitenkin onnellisesti loppuun saakka.

Sitä lähin kysymää et mitä mieltä ootte et uskaltaako stepperillä steppailla vähän kun haluisin vähän saada läskit liikkeelle se antas sellasta hyvää mieltä. mulla on sellanen stepperi jossa on käsikahvat.
 
En tiedä onko se ihan kylkiluiden kolotusta, mutta ainakin kun istuu vähänkin kyyryssä niin käypi kylkiluihin ihan hitsisti.

Voi liinu83, toivotaan sinulle parasta ja että pääsisit vain pelkällä säikähdyksellä!! :hug:

Ja nyt saunomaan!!
Saunomisesta puheen ollen, muuten saapiko saunoa ihan normaalisti raskaana ollessa? Kun olen tainut kuulla jostakin sellaisen huhun, etteikö kannattaisi saunoa, ainakaan kovin usein. Mutta jos ei tunnu pahalle saunassa, niin miksi lopettaa? =)
 
weiss
Liinu83, täällä pietään kädet ristissä, että kaikki olisi hyvin!!! santrra, Mie kysyin saunomisesta, kun näistä supistuksista kärsin, niin mie saan saunassa käydä, koska se myös rentouttaaja kunhan se ei aiheuta supistuksia. Kovia löylyjä ei saa ottaa. Luulen, että tuo kovien löylyjen välttäminen on järkevää, vaikka vaivoja ei pahemmin olisikaan.
 

Yhteistyössä