Pikkukakkosta toivovat

Tervetuloa kaikki uudet, mukava että porukkaa löytyy :heart:

Aamulla käväsin vessassa, paperiin tuli kauheen pitkä ja paksu viiva valkkaria?
Ei oo varmaan koskaan tullu noin paljoa. Ja kauppaan mentiin, meinas tulla oksennus. Ukko arveliki jo mistä kyse ja sano että eikö tääläki myydä raksaustestejä :D Sanoin että en uskalla viel toivoa että ekasta olis tärpänny.
 
Minäkin vielä tälläydyn mukaan tähän jengiin. Kovin siis toista pikkuista (poikaa..???) toivotaan. Esikoinen on poika, synt 5 / 06. Nyt on jotain 11 / 27 kp menossa ja yk 2. Joku kirjotti yrittäneensä esikoista 8 kk, me 18!!!!! TOIVOTTAVASTI ei mene noin kauaa, ens kesänä alkaa toivo hiipumaan mikäli ei oo tärpänny.

Tietääkö kukaan, onko se totta, et toinen raskaus vois alkaa helpommin, vaikka eka olis ollu "vaikea". Todellisista vaikeuksista allekirjoittanut ei tiedä mitään, mut oli tuo pitkä aika tuo 18 kk odottaa silti.

Mites, onko teillä mitään kikkakakkosia käytössä, siis et tulisitte raskaaksi mahd. pian? Ite syön foolihappoa ja nostelen jalkoja seinälle sänkypuuhien jälkeen, heh. Noita foolihappoja kuulemma suositellaan, mikäli vaikeutta tulla raskaaksi, vinkki vinkki! Estää myös selkäydinaukileen tulemista vauvalle..
 
No, meillä esikoista yritettiin se 8 kk. Olen myös kuullut monelta taholta, että toista yrittäessä olisi helmpompaa, mutta on myös toisin päin, eli... :/
Tein tuossa sellaisen havainnon, että meistä suurimmalla osalla taitaa olla esikoinen syntynyt v. 2005. Mielenkiintoista ;)
Valkovuodosta tuli kanssa mieleen, että itselläni oikein lorahti toissapäivänä housuihin (olin ihan varma, että täti kurvasi etuajassa paikan päälle, mutta v-vuotoa siellä "vain" olikin)!
Sinuhe tyhmä kysymys, mutta mistä tuota foolihappoa saa..? :ashamed:
 
juu
Täällä kans yks pikkukakkosta kaipaileva, esikoinen on tyttö mallia 03/2006 ja yrityskierros nyt oisko 5, eli heti alotettiin kun lopetin imetyksen ja alkoi menkat huhtikuussa.

Kirjotinkin just tämän hetken ihmettelyjä otsikon Testeistä ja testailusta-alle, kun menkat nyt myöhässä mutta testi näytti aamulla negaa... eli nyt menossa kp29/24! Ja menkat tulleet aika tarkasti, ehkä päivän-kaks heittoa ollut nyt imetyksen lopettamisen jälkeen.

Ja kirjotin sinne myös tunteista mikä on välillä vallalla (ja en ois sinne kirjottanutkaan mutta kun huomasin vasta perään tämän ketjun) että ristiriitaiset fiilikset tämän toisen odottamisen suhteen, pelottaa vähän riittääkö oma aika ja rakkaus, kun tuota tyttöä rakastaa niin kovin että sydäntä pakahduttaa... Onko muilla samoja tunteita? Moni useamman lapsen äiti on minulle sanonut että on heilläkin saattanut olla jotain sellaisia mutta menneet ohi viimeistään sitten kun uusi vauva on syntynyt, mutta että kuitenkin sillä esikoisella on se oma erikoispaikka aina sydämessä, kun sen kanssa on kaikki ollut uutta ja ihmeellistä.
 
Hilbert Ite ostin foolihappoa apteekista, Foliren. Makso jotain 7 euroa, eli ei oo kallis "noitakonsti"

Minä en mieti riittääkö rakkautta ja huolenpitoa kahdelle, lähinnä mietin miten jaksan sitten kahden kanssa. Toki tämä ensimmäinen kasvaa päivä päivältä (snif...) joten kaipa se sitten vähän helpottaa tämän ekan kanssa. Mutta ne vauvojen yösyönnit...Ainakin nyt meidän poika on kovin huono ollut nukkumaan, tai noh, nukkuu vähemmän kuin äiti toivoisi. Öisin hyppelehtii yhä ylös ja syökin usein öisin.

Olen seuraillut toisten äitien selviytymisiä ja monenlaista äitiä ja perhettä tietysti näkee. Toivoisin olevani jaksava äiti, joka ei nalkuttaisi ja motkottaisi esikolle, jos pikkuisen kaartaen juoksee kukkapenkissä, eikä laita kenkiä heti jalkaansa jne.
 
Täällä olis kans yksi kakkosen kuumeilija! Vieläkös mahdun mukaan?
Elikäs meillä on poika 07/05 ja pikkukakkosta ollaan kuumeiltu jo reilu vuosi...Ongelmana on hirmu pitkät kierrot,nytkin jo yli 60... Nyt sain kyllä terolutit joten toivotaan että auttaisi! Eli tiedot olisi poika 07/05 kp 67/? ja yk 14
 
Tervetuloa uudet :flower:

Tekis mieli jo testata, vaik tiiän et ihan liian aikasta. Onneks on rahat täl hetkel tiukilla, niin ei voi :LOL:

Jotain hyötyy välillä siitäkin...

Kaipa noi oireet on todellakin kuviteltuja. Nyt ei rinnat oo yhtään kipeet ja esikoista oottaessa hyvä ku pysty käveleen. Valkovuoto on todella runsasta ja kn on kadonnut. En löytänyt sitä ollenkaan. Se on niin takana, etten sitä löydä. Ja just tällä hetkellä kipristää niinkun menkat ois alkamassa. :'(
 
Tiistai 14.08


eräs äiti 79.....Tyttö 06/02.....Kp 2/21-28.....yk.3
weiss.....08/01...................... kp 7/27-30.....yk.3
sinuhe.....poika 05/06............kp 11/27.....yk.2
Jonsku79.....Poika 12/04........kp 11/30-35.....yk.1
fosfori.....Poika 04/05.............kp 14/29-35.....yk.4?
sonja R.....08/05.....................kp 14/28-30.....yk.2
Iintiltu.....Poika 03/06.............Kp 18/30-35.....yk.1
buffo.....tyttö 06/06................kp 20/30.....yk 9.
Höpöli.....Tyttö 06/05 .............kp 21/28-30.....yk?
Venla-05.....01/05...................kp 23/30.....yk.2
Hilbert.....05/05.......................kp 23/??.....yk.1
Äippä2006.....Poika 08/06.......Kp 26/??.....Yk.1
juu.....tyttö 03/06....................kp 29/24.....yk.5
mantana.....tyttö ??/??............kp 31/28-40.....yk.13
hannamamma.....tyttö 06/05...kp 35/31.....yk.4
LUOMUNEITO.....06/05.............kp 48/??.....yk.2
Hoona82.....Poika 07/05..........Kp 67/??.....yk.14


Muumimamma75.....
Nasuliini-84.....
 
Eräs äiti 79 kävin kattoos noita sivuja ja heti ku vaan tiedän kierron niin teen kyllä ittelle semmosen..aivan ihania :D

Onpas mukavasti tullu porukkaa;tervetulotoivotukset munki puolesta uusimmille!! :flower:

Jänskättää teidän toisten puolesta niin monella rupiaa olemaan testaus päivät käsillä...*puhaltelee hirmuisesti plussa tuulia* :D voi ku olis ittekki jo tossa täpinässä mukana.Haluaisin niin kovaa heittää loput pillerit taka vasemmalle,mut meillä vauva uinti v.loppuna joten pakko kiltisti popsia loppuun :headwall:
Venla-05 mä ainakin oon ihan mestari kuvittelemaan kaikki mahdolliset oireet.Kai se on sitä ku tarkkaileen itteään niin suurennuslasilla.Eipä sitä näin normaalisti kiinnitä mitään huomiota jos vähän kinnailee vattaa...mut toisaalt a mulla tuntui viimeksi siltä ku täti tulis ja niin vain plussa rävähti..älä vielä luovu toivosta :hug:

Eipäs muuta,huomiseen!!! :whistle:
 
moikka kaikille, kivasti on tullut porukkaa.
Täällä on ovis varmaankin ohi jo joten nyt sitten odotellaan että päivät vaan kuluisi, en kyllä ole vielä ehtinyt missään kierrossa edes alkaa suunnittelemaan testausta kun on aikas tarkasti kuukautiset alkaneet.
Mutta jotain piti kommentoida, noista vitamiineista. Minä olen syönyt noita multitabs:in raskaus-imetysajan vitamiineja, niissähän on tosiaan kanssa enemmän sitä foolihappoa kuin tav. vitamiineissa. Olen syönyt noita putkeen siitä asti kun odotin ja sitten imetin reilun vuoden ja nyt sitten jatkan edelleen jos tulisi uudestaan raskaaksi. Kokeilin myös raskaana ollessa niitä ladyvitan mutta ne haisi niin kauheelle ja kun oli melkoisen rankkaa pahoinvointia (olin sairaalassa tiputuksessakin) niin en pystynyt niitä silloin syömään yhtään. Tuo on se mistä itse vähän olen huolissani kahden kanssa että jos olisi odotusaikana yhtä pitkään niin huonona kuin ekasta. Ja jollain oli tosi pitkä kierto, minulla myös ekaa yritettäessä e-pillereiden lopettamisen jälkeen oli hirmu kiertoja just jotain 40-60, siinä ehti aina monesti toiveet herätä ja romuttua testien myötä ja sitten ei vaan kuukautisia kuulunut. Se on kyllä tosi inhottavaa, mutta toivottavasti sielläkin tasaantuu kierto niiden teroluttien avulla.
 
Täälläkin olisi vielä kakkosen kuumeilija. Kuume alkoi melkein heti tytön synnyttyä, mutta imetys on toiminut turhankin tehokkaana ehkäisynä, menkkoja ei ole näkynyt eikä kuulunut. Eilen oli nassikan 1-vuotissynttärit, ja imetyskin loppui viikko sitten, niin jospa ne menkatkin sieltä palailisi ja päästäisiin tositoimiin.
 
eräs äiti 79.....Tyttö 06/02.....Kp 2/21-28.....yk.3
weiss.....08/01...................... kp 7/27-30.....yk.3
sinuhe.....poika 05/06............kp 11/27.....yk.2
Jonsku79.....Poika 12/04........kp 11/30-35.....yk.1
fosfori.....Poika 04/05.............kp 14/29-35.....yk.4?
sonja R.....08/05.....................kp 14/28-30.....yk.2
buffo.....tyttö 06/06................kp 20/30.....yk 9.
Höpöli.....Tyttö 06/05 .............kp 21/28-30.....yk?
Venla-05.....01/05...................kp 23/30.....yk.2
Hilbert.....05/05.......................kp 23/??.....yk.1
Äippä2006.....Poika 08/06.......Kp 26/??.....Yk.1
juu.....tyttö 03/06...................kp 29/24.....yk.5
mantana.....tyttö ??/??...........kp 31/28-40.....yk.13
hannamamma.....tyttö 06/05...kp 35/31.....yk.4
LUOMUNEITO.....06/05.............kp 48/??.....yk.2
Hoona82.....Poika 07/05..........Kp 67/??.....yk.14
Iintiltu........Poika 03/06..........Kp 18/30-35 yk.1

Muumimamma75.....
Nasuliini-84.....

ajattelin liittyä poppooseen, kun kerran aloimme yrittämään sisarusta esikollemme..vielä on testaamiseen aikaa, mutta plussatuulia vaan meille kaikille oikein kovasti :D
 
LUOMUNEITO
tämä löytyy luontaispörssin sivuilta:

"Hedelmällisessä iässä olevan naisen tulisi ottaa foolihappoa ruoan lisänä jo ennen hedelmöitystä. Myös tulevan isän kannattaa ottaa foolihappoa, koska se lisää siittiöiden määrää ja parantaa sperman laatua."

foolihappo ei siis käsittääkseni auta hedelmöittymään, paitsi miehen ottamana :/ hyvähän sitä on kuitenki syyä, niinku tässä lukeeki =)
 
LUOMUNEITO
ite olen syöny E-vitamiinia, foolihappoa ja fresh jelly royalcaps-kapseleita pari kuukautta, mutta ne teki mulle aivan selvät raskausoireet ja lopetin niiden syönnin, ko en ollukkaan raskaana :'(
nyt kuitenki tuntuu, että ehkä alotan ne uuestaan, ko pakkohan se on yrittää :/ meilä esikoinen sai alakunsa kahen inseminaation jäläkeen pelekilä clomeila... nyt ajateltii kuitenki yrittää ensin näin luonnon jutuila, josko tärppäis :D

meinaa nyt olla mieli maassa, ko mitään ei kuulu ja kp:t on jo näinki pitkälä :(
testejä on tehty ja viiminen tehtiin verestä kp 43/?? ja seki siis nega :headwall:

puhuin tuossa just miehen kans, että pitäs varata gynele aika ja kysyä teroluteista ja clomeista... saisin ne luultavasti aika helepola, ko ennenki olen joutunu käyttään... inhoan testeissä juoksemista ja oottelua :headwall:
 
:/ Mä luin jostain ketjusta tältä palstalta että moni on tullut raskaaks kun on alkanu juomaan greippimehua(sattummako?), mutta minähän kirmasin heti ostamaan ryb&deckeriä :D Ja vielä kun muistas käydä apteekista hakeen niitä multitabsin 2+.. =) Pitäsköhän yrittää oikeasti syöttää tolle ukolle sitä foolihappoa :saint:
 

Yhteistyössä