Pikkukakkosta toivovat

vaikka pyörinkin tuolla parissa muussa myös. Meidän tytär on pian 1,5v ja kakkonen olisi toiveissa vai pitäisiköhän sanoa, että haaveissa, koska vielä ei ole sopiva elämäntilanne alkaa yrittämään. Itse olen työssä ja mies opiskelee vielä, niin syynä ovat siis lähinnä taloudelliset.

Meillä ei esikoista ehditty yrittää ollenkaan, koska tyttö päätti tulla ihan yllätyksenä - toki tervetulleena sellaisena. Meidän tyttö on aika vilkas, mutta itse uskoisin, että sisarus tekisi vain hyvää, koska silloin tytöllä olisi myös seuraa ja hänellä tuntuu olevan myös luonnostaan kova hoivavietti. Naapurissa asuu miehen veljen perhe, jossa on pieni vauva, niin tyttö on jatkuvasti menossa kyläilemään. Aina kun ollaan johonkin lähdössä niin tyttö on menossa naapurin ovelle päin ja huutelee vauvaa.

Noista vitamiineista oli puhetta. Itse söin raskausaikana multitabs 2+, kokeilin myös niitä Ladyvitan vastaavia, mutta en kestänyt sitä hajua/makua. Foiolihappo on tosi tärkeä sikiön kehitykselle, joten siitä kannattaa kyllä huolehtia. Tuttavaperheessä oli tapaus, jossa sikiöllä oli paha kehitysvamma, selkäydinhalkio tai vastaava ja raskaus juoduttiin keskeyttämään yli 20 viikolla. Se sikiö ei olisi selvinnyt elossa. Traaginen tapaus. Niin sikiö tutkittiin, eikä kysessä ollut perinnöllinen virhe, vaan syyksi todettiin foolihapo puutos. Äidillä oli ilmeisesti ollut ongelmia foolihapon imeytymisessä. Tästä syystä seuravaan raskauden yritykseen lääkäri määräsi luokkaa kymmenkertaisen annoksen, ja sitten raskaus onnituikin ja pariskunta sai terveen pikku pojan.

Tervetuloa kaikille uusille!! Itse olen kyllä kanssa tykästynyt tähän ketjuun, tuntuu omimmalta. Muissakin ketjuissa tulee pyörittyä,mutta pikkukakkoset rules ;)
Itse söin esikoista odottaessa tavallisia vitamiineja. Aluksi söin noita raskausaikaan tarkoitettuja jo mainittuja Ladyvitaa ja Multitabsia, mutta neuvolassa suositeltiin normaaleja vitamiineja, riittävät kuulemma vallan mainiosti ja olivat edullisempiakin..

Huomenta, ja tervetuloa uusille.

Ajattelin, että en mene ostamaan mitään "vippaskonsteja" kun kirjoititte hirveän litanian kaikkea. Mutta katso, niinpä vaan kävelin aamulla kauppaan ja tulin ulos greippimehua mukana, köhöm. Nyt sitä varmaan alkaa katsomaan kaikkia naisia, että ahaa tuo osti greippimehua :D ...

No juu, viime kierron olin niin kuiva, että greippimehu on kyllä tarpeeseen. Ovislimat tuntu tulevan heti tätien perään ja sen jälkeen oli koko kierron kuivaa, paitsi että valkkaria riitti (ja luulin, että tärppäs). Ehkäpä ei sitten koko ovista ollutkaan? Vai tuleeko kellään ovis heti tätien perään? Täytyypä seurailla nyt, kun nää tätit näyttää loppuvan/loppuneen tähän.

Paljonko tuota greippimehua tulee latkia? Lasi päivässä vai enemmän?

Plussatuulia kaikille (älkää testailko liian aikaisin, ettei tule turhia negoja). Jännityksellä odotetaan jo Juun huomista testiä.

P.S. Harmi kun jää monta juttua, joihin haluis vastata aina väärälle sivulle, kun noita kirjoituksia näkee niin vähän kerrallaan, eikä sitten enää lopussa muista, mitä alussa halusikaan sanoa. Samoin ois kiva jos toi lista meistä kaikista ois aina jossain tietyssä paikassa helposti tarkistettavissa. Onko kellään mitään ideaa?

Päiviä taas tännekkin!!! :D

Juu sulla on kyllä oikee mega hermot ku jaksat pitää itteä noin kauan jännitykses...pystyispä ittekki oottaa noin kauan...Mut Plussatuulia puuskuttelen täältä sinne :D

Eräs äiti79 Mä kans mietin tota greippimehun ostoa,et tietäkö sit koko kauppa et tuola pongaillaan limoja :LOL: no saas nähä,tottapa mäki sitä kaupasta haen...

Jees pillereitä olis tasan kaks jäljellä...siitä se sitte lähtee...iiks ku jänskättää :whistle: melkee enemmän ky ekasta...
ja mä myös kotiutunu tänne vallan loistavasti.Poitsun raskauden aikana en päässy oikee porukkaan sisälle :/ nii ja uusille taas tervetulo toivotukset!
onkos täälä porukka muuten töis käyvää vai kotiäitiä?mä vielä kotona mammalomalla,mut töihin olis tarkotus palailla tossa marraskuun vipalla viikolla...jos siis töitä saan..heh,ei paljoa puutu :LOL:
Aamu81 meillä kk:n vanhempi poitsu...Toivottavasti nyt teillä tärppää nopeemmin ku viimeksi :D mut hieman yllätti et tää vauva kuume tuli näin nopeeta takasi...

mut eipäs kummenpia jaksuja kaikille tasapuolisesti :hug:

Mukavaa torstaita kaikille!
Tuosta foolihaposta vielä, juuri tuon takia minäkin niitä raskausvitamiineja syön, koska tosiaan sitä suositellaan jo raskautta suunnitteleville jotta sitä foolihappoa olisi sitten tarpeeksi sikiölle. En siis niinkään siinä toivossa että se raskautumiseen auttaisi. Mutta greippimehusta on myönnettävä että tästä kierrosta meillekkin muutama purkki kaupasta mukaan tarttui ekaa kertaa =)
Omaa napaa: eilen kävin lääkärillä hakemassa lähetteen lapsettomuusklinikalle. Varmaan jonkun puolen vuoden jonot on taas, mutta tuntuu hyvältä että on ainakin asia etenemässä. Tosiaan meidän ensimmäinenhän sai alkunsa vasta hoitojen kautta n. neljän vuoden yrityksen jälkeen.
Ja kotiäippänä täälläkin ollaan vielä pari kuukautta, mutta marraskuussa töihin.
Plussatuulia kaikille!

Hilbert kiitos kun päivitit, itse en päässyt koneelle vasta ku nyt. Mies oli yön töissä ja annoin rauhassa nukkua =)

Foolihappo on kyllä tosi tärkeää, ja jos ei muuta vitamiinia tarvitse niin ostaa pelkkää foolihappoa+mitä siinä on mukana(en ainakaan ole nähnyt missään pelkkää foolihappoa)

oma ).( vielä ainaki menkat pysyneet poissa.saas nähä miten käy. :)
Täällä ollaan kotiäippänä :)

niko06 Saanko udella että liittyykkö nimimerkkisi poikasi nimeen?
Anteeksi ku utelen, mut sen takia ku meillä poika Nico nimeltään ;)

buffoihanaa että asiat etenee kuitenki :hug:

Greippimehua suositellaan ainaki 2dl päivässä

Alkuperäinen kirjoittaja Hilbert:
hannamamma.....tyttö 06/05...kp 3/31-35.....yk.5
eräs äiti 79.....Tyttö 06/02.....Kp 4/21-28.....yk.3
weiss.....08/01...................... kp 9/27-30.....yk.3
sinuhe.....poika 05/06............kp 13/27.....yk.2
Jonsku79.....Poika 12/04........kp 13/30-35.....yk.1
fosfori.....Poika 04/05.............kp 16/29-35.....yk.4?
sonja R.....08/05.....................kp 16/28-30.....yk.2
Iintiltu.....Poika 03/06.............Kp 21/30-35.....yk.1
buffo.....tyttö 06/06................kp 22/30.....yk 9.
Höpöli.....Tyttö 06/05 .............kp 23/28-30.....yk?
Venla-05.....01/05...................kp 25/30.....yk.2
Hilbert.....05/05.......................kp 25/??.....yk.1
Äippä2006.....Poika 08/06.......Kp 28/??.....Yk.1
juu.....tyttö 03/06....................kp 31/24.....yk.5
Aamu81 ??/07.........................kp 32/32-39
mantana.....tyttö ??/??............kp 33/28-40.....yk.13
LUOMUNEITO.....06/05.............kp 50/??.....yk.2
Hoona82.....Poika 07/05...........Kp 69/??.....yk.14
mantana.....tyttö 11/04...........kp

niko06.....04/06
Muumimamma75.....
Nasuliini-84.....

Toivottavasti meni oikein...

juu
Kirjottelin pitkät pätkät juttua ja kun painoin Vastaa niin voi räkä eikö tullu taas se ilmoitus että huollamme palvelinta :headwall: Kyllä ketutti.

Nasuliinille ja muille: töissä olen, ollut jo huhtikuun alusta, pakkohomma vaikka mielellään ois jääny tytön kanssa kotia mutta muutettiin just maaliskuussa uuteen taloomme joten asuntolainaa on aika rutkasti, ei mitään mahkuja jäädä hoitovapaalle.

Miten paljon te kirjottelette näille palstoille, mustakin tää tuntuu jotenkin omalta tämä, noita viikkopinoja tullu seurattua mutta ne ei oikein kolahda. Esikoisen odottamisen aikaan liityin Yahoon sähköpostilistalle maaliskuussa synnyttäville, se on ollut kiva kun viestit tulee spostilla ja siellä ehtii kirjoitella ja kysellä enempikin, ja avautuakin kun on suljettu yhteisö.

Tekasin tuossa msn yhteisön, sinne saa myös liittyä.
Yhteisö on suljettu, eli te jotka liitytte niin vain näette tekstit.
Ja sinne kun liittyy niin mä hyväksyn sitten sen "hakemuksen".

Tänne kun ei ihan kaikkea viitsi kirjoitella(ainakaan minä)joten tuo suljettu ehkä parempi vaihtoehto.

http://groups.msn.com/Pikkukakkostatoivovat

Juu mulle kävi myös samoin :kieh:
Yritämme siis uudelleen...
Täällä myös kuumeillaan pikku kakkosta. Esikoinen on syntynyt 12/05 Kauhea vauvakuume iski keväästä. Alku toivottomuuden jälkeen jussina lopetin pillerit nyt yk2 ja kp 21/30 On tää jännääminen niin ihanaa :heart: Korkealta tippusin taas jos ei nyt tärppäiskään, mut ei se mitään. Jotenkin nyt rauhallisempi mieli kuin esikon kuumeilu aikana. Voihan olla et jos ei tän vuoden puolella tärppäis niin iskis jo epätoivo :/

Minä myös olen foolihapon puolesta puhuja. Janisin kertoma tapaus pisti kyllä vakavaksi :| :'( On myös arveltu että osa keskenmenoista voitaisiin ehkäistä foolihapolla. Nimenomaan ennen hedelmöitystä otettuna.

Greippimehusta myös kokemusta. Esikoinen sai ekasta mehukierrosta alkunsa (yk5) Ajattelin seuraavasta kierrosta koittaa taas sitäkin. Kuukuppi on nyt myös ollut käytössä siimahäntien ulos pääsyn ehkäisyyn. Kaikki konstit sallittuja =) Ainakin rauhottaa omaa mieltä et kaikkensa tehnyt. Luonto hoitakoon loput.

Minä olen vuorotöissä (tehdastyö ) :( Ajatus olisi että jos tai kun seuraavan kerran äippälomalle jäisin niin sen jälkeen takaisin en enää palaisi. Opiskelemaan tai päivätöitä ois hommattava. Päivätyöt ( ilman koulutusta) tuntuu vaan olevan kortilla :/

tervetuloa uusille :flower:

Oon ite ollu töissä -06 helmikuusta. Eka tein vanhuspuolella kolmivuorotyötä, mikä oli rankkaa kyllä pienen lapsen kanssa. Nyt alotin toista vuotta koulunkäyntiavustajana. On ihanaa, kun on arkipäivätyö ja kaikki pyhät vapaana.

Nyt on taas alavatsa kuin jalkapallo. Taitaa se täti ajallaan tulla, kun viime kierrosta alko tää mahtava turvotus samoihin aikoihin. Ainut ero viime kiertoon on toi mieletön määrä valkovuotoo. Toisinaan tulee oikein kunnon klimppejä(sorry). :ashamed:

Oltii kävelylenkillä, ja oli vähän välii pakko pysähtyy, kun on niin turvonnu ja ahistava olo. Mut ei oo rinnat kipeenä yhtään, eli ei taida hyviä kuulumisia tulla :'( Kn on kyllä niin takana, etten edes löydä sitä :/

Vuoden päivät olen ollut töissä. Mieluusti olisin hoitovapaat pitänyt, mutta on kanssa tän omakotitalon lainat jollain maksettava...
Pikkasen kyllä pukkaa päälle tuollaisia alkavia menkavaivoja; rinnat tulleet kipeiksi ja alavatsasta taas juilii :kieh: kaiken kukkuraksi pari pientä finniä tullut leukaan... Ei hyvältä näytä...

LUOMUNEITO
mulla ei olekkaan tullu taas pariin päivään kirjoteltua, ko olen yrittäny järkätä hommia, ettei kokoajan mieti hukassa olevia menkkoja :/ huomena varaan gynele ajan ja ajattelin kysellä, josko saisin terolutit ja clomit. saisin jotaki järkeä tähän kiertoon ja ehkäpä se pikkunenki sais sitten alakunsa ;)

alotin taas luonnonpillereiden syönnin, eli tällä hetkelä syön E-vitamiinia, Foli-B Strong ja Gelee Royal 500+E. toivon, että ne tosiaanki auttais...

joku kyseliki, että onko tää kuumeileva porukka työssäkäyvää ja vastaus täältä on: kotiäiti =)
ens kesänä poika täyttää 3 vuotta ja sitten pitäs lähteä töihin, vaikkei haluttais yhtään :headwall:
olen nimittäin täysin koti-ihminen ja niiiiiiiiin mielellään hoitaisin poikaaki kotona :D

Venla-05: iteläki kn niin takana, että kunnola täytyy "ronkkia", jos meinaa tuntea (ei varmasti kuulosta hyvältä :ashamed: ) tuntuu, että se on menny vain kauemmas kokoajan...
olenki ajatellu jo, että jos ovis oliki paljon myöhemmin, ko ajattelin ja olisin kuitenki... oljenkorressa roikkumista, tiiän :ashamed:

greippimehusta vielä: innostuin siitä, ko luin täältä monen kokemuksia ja päätin itekki ostaa, muttei meijän kyläkaupasta löytyny :/ täytyy huomena ostaa, ko menen käymään kaupungissa =)

jättihelokistaki täytyy kirjottaa... jos täälä on psoriaatikkoja tai muita ihosairauksista kärsiviä, niin teile tiedoksi!!!! luontaistuote kaupassa sanottiin, että jättihelokkia kannattaa syyö raskauden aikana, ko sikiö saa siitä vasta-aineet ihosairauksia vastaan, joita äitilä ei ole.
itelläni psori...

Perjantai 17.08

hannamamma.....tyttö 06/05...kp 4/31-35.....yk.5
eräs äiti 79.....Tyttö 06/02.....Kp 5/21-28.....yk.3
weiss.....08/01...................... kp 10/27-30.....yk.3
sinuhe.....poika 05/06............kp 14/27.....yk.2
Jonsku79.....Poika 12/04........kp 14/30-35.....yk.1
fosfori.....Poika 04/05.............kp 17/29-35.....yk.4?
sonja R.....08/05.....................kp 17/28-30.....yk.2
Iintiltu.....Poika 03/06.............Kp 22/30-35.....yk.1
katbe.....12/05......................kp22/30.....yk.2
buffo.....tyttö 06/06................kp 23/30.....yk 9.
Höpöli.....Tyttö 06/05 .............kp 24/28-30.....yk?
Venla-05.....01/05...................kp 26/30.....yk.2
Hilbert.....05/05.......................kp 26/??.....yk.1
Äippä2006.....Poika 08/06.......Kp 29/??.....Yk.1
juu.....tyttö 03/06....................kp 32/24.....yk.5
Aamu81 ??/07.........................kp 33/32-39
mantana.....tyttö ??/??............kp 34/28-40.....yk.13
LUOMUNEITO.....06/05.............kp 51/??.....yk.2
Hoona82.....Poika 07/05...........Kp 70/??.....yk.14

niko06.....04/06
Muumimamma75.....
Nasuliini-84.....

Päivittelin jo valmiiksi :)

Oiskohan muuten nyt alkanu helpottaa jo toi esikoisen iltakänkkääminen. Pullo ja tutti siis poistettiin kesäkuun lopulla ja lähes 1-3h ravannu sängystä pois. Toisinaan huutaen toisinaan nauraen :p Nyt pari iltaa menny nätisti peiton alle. Pari kertaa on tullu sängystä, mut nätisti menny takasin. Puol tuntii juttelee ja lauleskelee ja sit on unessa B) Taidetaan ukon kans olla voittajia :LOL: :LOL: :LOL:

No mut nyt on tavotteet saavutettu, et on ehkä helpompaa ton seuraavan kans kun suostuu alkaa ilmotteleen ittestään...

juuh,morjens kaikille tältä päivää,vielä :) ei taida kovinkaan moni olla enää kukkumassa tähän aikaan mutta laitanpa nyt tekstiä kuitenkin kehiin.
Elikkä mun tiedoista puuttui pari asiaa,meidän neiti on syntyny helmikuussa eli on 02/07. Ja tosta yrityskerrasta vielä että mikä se sitten on kun me tjotilla ollaan menty nyt 2kk eli olisko mulla yk 3 nyt vai alkaako se ekalla nyt kun aletaan ihan sitä ovista tavoittelemaan jatkossa? ottakaa nyt selvää minusta... :ashamed:
nasuliini84 no meillähän on sitten aikas samanikäiset muksut,ja silti jo nyt uutta vaavia tekis mieli :) tietäähän sen kun ja jos se toinen nyt alulle saadaan niin rankkaa tulee olemaan,mutta olis kiva jos mukeloilla olis sit seuraa toisistaan :) ja sitä kasvavaa vauvamassua on ikävä,kaipaan niitä potkuja ja kaikkea :) taidan olla ihan höpö.. =)
Mulla oli aika vaikea tuon neitin synnytys mutta siltikin tekee toista mieli,synnärillä sanoin että enempää en tee ikuna ja kattokaas missä jamassa mää nyt olen... :ashamed: :D
Siitä tulikin mieleeni kyssäri että minkälaisia oli teijän esikkojen syntymät? ei tarvii hirmu pitkiä sepustuksia,vähän osviittaa antavia vaan :) ettei tukita koko foorumia ;)

niin ja täällä menkkoja ootellaan vielä,hieman pienoista juilimista alavatsalla on jotenka täti taitaa olla tulossa. :(

hyvää yötä kaikille!

Kävin eilen hakeen niitä vitskuja ja nyt oikeen tuntuu kun foolihapot virtaa suonissa :D Isäntä vaan naureskeli..Nyt on tosi kyseessä. Anteeksi tyhmyyteni mutta mikä se Kn on? :ashamed: :ashamed: Muutaman kerran jo siihen törmänny..Kertokaa te fiksummat :saint:

Aamu 81kyseli synnytyksistä. Meidän pikku-ikko tuli maailmaan kokonaisuudessaan 14:sta tunnissa. Supparit alko aamulla 5 aikaan. ATysiin lähettiin 8 aikoihin. Kaikki meni ihan normaalin synnytyksen mukaan hirveillä kivuilla, joita helpotettiin aquarakkuloilla ja sitten epiduraalilla. Kun epid.vaikutus loppu, ja pyysin lisää sanovat että enää ei tuu et nyt ponnistetaan :x Greit! Vedet tuli salissa itellään sillä aikaa kun katsyt ja mies oli kahvilla :LOL: jotain siinä mutisivat kun tulivat vaihtamaan mun vaatteita ja lakanoita :snotty: Ponnistus kesti 10 minuuttia(toivottavasti ei koskaan tarvi tulevaisuudessakaan ponnistaa pidempään). Pikkumies oli vähän sinertävä kun oli päättänyt siinä rytäkässä ottaa nyrkkiotteen omasta napanuorastansa :/ Mitat oli 50 ja3880 ja 40+0,synty klo 18.50 B) Pisteitä en nyt muista.. :$

Lisää ihania kokemuksia jakoon :D

juu
JIHAA!!! Arvaattekin varmaan testituloksen, eli kaksi viivaa!!!! Meidän pienestä tytöstä tulee isosisko!

Kyllä tämä vaan herkäksi vetää, tippa tuli silmään... Ja mummille piti soittaa heti aamusta hyvät uutiset.

Toivon teille kaikille samaa tunnetta!

Yhteistyössä