Pikkukakkosta toivovat

huomenia!!!

Hilbert...sun synnytys ei kyllä tylsäksi ainakaa päässy,toivottavasti kakkonen tulis hieman helpommin :hug:
Äippä2006 :hug: ja seuraavaa ovista pongaileean...siis sen tätilöisen jälkeen tietty :LOL:
Venla-05 sullapas oli "mukavia" tuntemuksia leikkauksen jälkeen...toivotaan,et myös sun synnytys menis hieman helpommin,ei tarvittisi enää hawaijilla pyörähtää :D

Täälä toi kamala tuulinen sää jatkuu...yäk!mut poitsun kummisedän pesis peliä olis tarkotus lähtee katsastelemaan...ja paappaa vähän moikkaamaski käydään...mukavaa la pvän ohjelmaa...

ei muuta tähän väliin :hug:
 
kerronpa sit mun synnytyskokemukseni näin lyhyesti..aamuyöstä heräsin suppareihin.aamulla lähdettiin sairaalaan,mut sitten ne vähän lopahti.ulkona "lenkkeiltiin"pitkän aikaa,et saatiin tiheneen uudelleen.olin vasta 3 senttiä auki.
puoliltapäivin pääsin saliin.supistukset alko oleen jo aikas kivuliaita.
multa puhkastiin kalvot ja laitettiin oksitosiinitippa tehostaan supistuksia.
siinä jonkun aikaa kärvistelin ja sain sit epiduraalin.se tehos tosi mahtavasti..ei tuntuna enää kipua ollenkaan ja sai lepäillä.
sit alko ponnistuttaan ihan hulluna ja olinki yhtäkkiä kokonaan auki.sain påonnistaa,kesti n 20 min.ei repeemiä eikä leikkausta.
poika synty 3680g ja 50cm.
kokemuksena aivan mahtava ja hyvä fiilis jäi =)
 
hilbertillä ei kyllä ollut kovin kiva kokemus. :eek: ja venlakin joutunut melko aikaisin leikkuriin. harmillista kyllä, itselläkin jäi hieman kammo mutta ajattelin että kaikesta kait selviää, kun saa vauvan syliin ja ne on niin ihania :heart: :heart:
äippä2006 :hug: negahalit. (ja vähän megahalitkin) :D

hyvää viikonloppua kaikille mä alan nyt tekeen koulujuttuja ja miettiin mitä lähtis taas opiskeleen.. :$
 
Mun kirjotukset ei sitten näköjään olekkaan tullut tänne...

Mielenkiinnolla olen teidän juttujanne lukenut. Pitäis varmaan itsekkin käydä ostamassa niitä vitamiineja... Minkäs merkkisiä ne nyt onkaan? Mistä voi ostaa?

Mun tiedot on esikoinen 03/05...
Tänään on kp 30/30-35.... Jänskättää taas!! Viimeksi kyllä kierto oli 42 päivää ja ihmettelen sitä suuresti että mistä mahtoi johtua. Monen monta testiäkin ehdin tehdä. Yleensä kierto on ollut ton 30-35... Joskus on jopa ollut 29...

Esikoisen synnytys oli ihan ok... Ei sitä oikein enää muista... Kaks viikkoa oli mennyt yli la:n kun käynnistykseen mentiin... Se oli maanantaiaamu... Supparit alkoi tuntua joskus viiden maissa iltapäivällä. Seitsemältä olin ekaa kertaa käyrillä... Puoli yhdeksältä mua vietiin jo saliin ja sain epuduraalin... Poika syntyi 11 minuuttia yli puolenyön.. ponnistusvaihe oli jotain 10-15 min luokkaa...Repesin tuolta sisältä aikasta pahasti ja mut vietiin leikkuriin jossa mut kursittiin kokoon. Jälkitarkastusta pelkäsin ihan sikana. Onneksi oli paikat parantuneet kunnolla.
 
LUOMUNEITO
mulla on siis nyt kp 53/??. menkoista ei tietoakaan ja raskaanakaan en ole, ko testejä on tehty jopa verestä :/
mulla on lähteny mopo käsistä syömisen kans ja se rassaa hirveästi :headwall:
siis paino on noussu parissa kk:ssa noin 6 kiloa, ei siis mikään pikkunen painonnousu :ashamed:
nyt luulen, että paras keino olis mennä yksityisele (kunnallisessa ei ole lääkäreitä, olen soittanu), mutta rahaa ei yksinkertasesti nyt just ole :headwall: ahistava tilanne, joka rassaa parisuhetta ja arkea muutenki :(
jos saisin terolutit ja menkat kondikseen, niin uskon, että kaikki muuki järkkääntyis :)
kyllähän te tiiättä, mitä hormoonit saa aikaan :ashamed:
 
Toista lasta toivotaan kovasti, jo 9. yrityskierto menossa. Ei näköjään olekaan helppoa :'( Esikoinen sai alkunsa 3. kerrasta. Lääkäriaika on varattuna syksyyn.

Esikoisen synnytys (10/05) käynnistyi vesien menolla aamuviideltä. Joskus 10-11 aikaan alkoi supistukset tihenemään. Kello 18 syntyi prinsessamme :heart: Ihanaa se oli, ja raskauskin meni hyvin ja nautin täysillä olostani. Oi kunpa saisin vielä kokea saman uudestaan, toivottavasti pian.

Mulla menkat vasta loppumassa, joten ihan alkukierrossa mennään, kp 6/23-28.

Plussasäteitä jokaikiselle!
 
Niitä Raskaus-vitskuja olen popsinut jo pari kiertoa ja greippimehua juonut kans. Hyvin tuo mehu on auttanut ovislimoihin, suosittelen! Mutta raskaaksi en ole onnistunut tulemaan. Tietääkö kukaan, miksi sitä pitäisi juoda ovikseen saakka? Viime kierrossa join loppukierrossakin.
 
Ai niin meillä on yk8... Esikoinen sai kyllä heti alkunsa kun haikaralle postia lähetettiin ,mutta tämä toinen ei sitten millään...
Mulla on noin kymmenisen kiloa ylipainoa... Mietin että voisko sekin vaikuttaa.. Ja sitten kun mä en voi sille mitään että jännään ja stressaan kokoajan että oonko raskaana vai enkö...

Niin ja sellasta vielä että olen ollut nyt töissä parisen kuukautta. Hyvin on hoito yms ainakin vielä menneet...

Ikävästi masua juilii :( Taitaa täti taas kurvata tuttuun tapaansa paikalle...
 
Mulla kans sama homma, ylipainoa semmoset 7-8 kiloa! Olen nyt muutaman tiputtanut ja todellakin aion jatkaa. Ihana tunne kun vaatteet rupee olee isoja ja muutenkin jännä katsoa, olisko sillä merkitystä raskautumiseen. Raskauskiloja on 2 jäljellä vieläkin...

Lisäks minäkin jännään aina loppukierrosta tosi paljon sitä, että onko tärpännyt vai ei. En vaan pysty olla ajattelematta koko asiaa, vaikka yrittänyt olen. Kalenteria selaan ja lasken päiviä...

 
Painopudotus vaikuttaa raskaaksi tulemiseen, oon nyt viime aikoina lukenu montaki juttua siitä. Yli/alipaino vaikeuttaa.

Itsellä tippu raksauskilot itsestään ja sitten lähdin vielä omia kiloja tiputteleen tammikuussa. Kesäkuun alussa painoin n.18kiloa vähemmän kuin tammikuussa.
Eli tosi hyvin onnistu kuntoilemalla ja ruokavalion muuttamisella.
Tammikuussa painoin n.76 kiloa ja nyt n.57,5. Huomattava ero ja aivan ihana tunne kun ylimääräinen on poissa. Pituutta on 162cm.

Tulin ilmoittelemaan että en pääse tänne vähään aikaan.

Ostimme alkuvuodesta omakotitalon ja nyt keittiöremontti alkaa. joten lähdemme evakkoon isäni luo siksi aikaa.
Siellä ei ole nettiä.
Menee varmaan pari viikkoa että palailen, hyvällä tuurilla vähemmän ;)

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia :D
 
Täällä myös yksi joka laskee päiviä tarkasti. Ystävi kanssa viimeksi kuumeilin esikoistani. Mä jopa tiesin hänen kiertopäivänsä paremmin kuin hän itse :LOL: :LOL: Raskauduttiin myös perä jälkeen ja raskausviikoissa sama :D Tilastoihin olen myös jäänyt "koukkuun" :ashamed: Kuinka toden näköistä raskutua, keskenmenoja ym. Tieto lisää myös tuskaa :(

Mulla on sit ollut ongelmana alipaino. Esikon vauva aikana olin huolestuttavan laiha. Imetin häntä 10 kuukautiseski ja itseltä unohtui usein syödä. Saattoi olla et pari hedelmää tai leipää söin päivässä. Ihme että maitoa riittikin :/ Nyt varsinkin helteillä on ollut ruokahalu poissa. Tein itselleni pari viikkoa sitten karkkipäivän. Kun ei päivittäin mässäile herrkuja niin on alkanut ruokakin vähän paremmin maistua =) Nyt näyttää puntari 52 kg Olen 160cm pitkä.

Synnytyksestä: Edellisenä yönä rv 40+1 olin varma et synnytys oli käynnistynyt. Appi ukko joka oli tullut aamu yöstä töistä jännäsi mun kans et koska pitäs lähteä sairaalaan. No supistukset alkoikin heikkenemään ja nukahdin aamusta. Olo oli herättyä todella pettynyt ja ajattelinki et ei se synny vielä lähiaikoina. Seuraavan yönä herään 2 aikaan ja supparit jo paljon voimakkaammat. Lähetään miehen kans 3 aikaan synnärille. Meneekin vielä aamu kymmeneen kun synnytys lasketaan käynnistyneen. Avaudun tosi hitasti ja kätilöt ei anna epiduraalia. Lopulta kun olen 5cm auki saan sen. Nukuin sen voimin jopa tunnin. Taas supparit laskee ja antavat vahvistusta. Ponnistusvaihe kesti 20 min Poika syntyi rv 40+3 klo 23.20 3490kg ja 50,5 cm :heart: Heti hänen synnyttyä nostivat häntä ylös niin huudahdan et "se on poika " ja suutelen miestä :heart: Yhdeksän pisteen poika. Vähän sinisyyttä oli. Vaikka synnytys tuntui kestävän ja kestävän vaan niin sanoin jo sairaalassa et voisin tehdä tän uudestaankin :D

Raskaus aika oli myös aivan ihana. Haikeudella luen päiväkirjaani niiltä ajoilta kun hehkutan kuinka ihana masu on :heart: Ja se plussa testi. Aina välissä täytyy käydä katsomassa ottamaani kuvaa siitä. Tuollainen toinen arkistoihini ;)
 
Kp2/28-40 :'( =) Kierto kesti siis piiiiitkät 34 päivää tällä erää, joten siitä ne karseat alavatsakivut, joita reilu viikon kesti! Täti tuli ei voi mitään, mutta.... Ovistestit kuumottaa jo tuolla kaapissa... :p :snotty: ;)

Tervetuloa uudet mukaan pikkukakkosta kuumeilemaan! Plussa onnea meille kaikille!! + + + + + + :flower: :flower: :flower: :wave:

 
Kaikille tädin yllättämillen joukko:hug: :'( Eiköhän täälläkin täti kaarra paikalle parin päivän sisään..
Synnytykseen vielä palaten, niin itselleni paras vaihtoehto olisi pikkukakkosen kohdalla, että mut nukutettais jo matkalla sairaalaan ja sitten heräisin, kun vauveli olisi sylissä.. sen verta kamalat muistot itselleni jäi :/
Eilen oltiin Särkässä ja pojalta ei saa vieläkään ottaa ranneketta pois -pitää kuulemma tarhassa näyttää huomenna sitä kavereille.. Sitten täytyy ottaa pois se ja laittaa talteen, kun on ihka ensimmäinen ranneke pojalla..
 
Jos pystyis olla testaamatta ens viikon loppupuolelle. Aika rauhallinen olo mulla on, melko varmasti se täti sieltä porhaltaa. Ei oo kyllä mitään oireita mihinkään suuntaan. Ei ärtysyyttä, eikä kipuja missään. Lämpö 36,8 ja normisti 36,3. Kn takana ja kovana, mut ehtiihän tuo muuttua. =)

Koskas Hilbert ite testailet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Jos pystyis olla testaamatta ens viikon loppupuolelle. Aika rauhallinen olo mulla on, melko varmasti se täti sieltä porhaltaa. Ei oo kyllä mitään oireita mihinkään suuntaan. Ei ärtysyyttä, eikä kipuja missään. Lämpö 36,8 ja normisti 36,3. Kn takana ja kovana, mut ehtiihän tuo muuttua. =)

Koskas Hilbert ite testailet?
Vastailinkin jo tuonne toiseen ketjuun, mutta laitetaan tännekin.. loppuviikosta testaan, jos täti ei ennen sitä ehdi yllättään.. alamahassa kylläkin ikävät tuntemukset tällä hetkellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä2006:
Elikkäs teen tästä lähtien tuon päivityksen AINA ekalle sivulle. Ettei vie turhaa tilaa muualta.
Eli sieltä sitten käykää katsomassa ja tarkistamassa omat tiedot =)
Tietty jos se on hankala sieltä katsoa niin ilmoittakaa ;)
Heips kaikille ja mukavaa maanantaita! :wave:

Äippä2006 sinne etusivulle päivitys Ok ja meidän tytteli syntynyt siis 11/04, jos vielä sen sinne haluat päivittää! :flower: :wave:

Jeps ja tänään ahkeraa siivousta, puistoilua, vitamiinipurkin ja greippimehun ostoa! Ja illalla piiiiitkälle pyörälenkille! Plussatuulia :flower: :flower: + + + + + + :flower: :flower: kimppuja tännekin viskon teille!! =) :wave:
 
Huomenta kaikille!! Mä tein äsken huvikseni testin kun ei niitä menkkoja kuulunut sen terolut kuurin jälkeen... Selkeä plussa tuli!!! nyt en tiedä sitten mitä ajatella...voiko se ollenkaan olla totta,kun 1. pvä ultrattiin ja siellä ei näkynyt mitään. :eek: limakalvot kuulemma oli yllättävän paksut... voisikohan olla mahdollista että juuri sillon olis se kiinnittyminen tapahtunut? apua! uskaltaako tässä yhtään innostua??
 
Hoona82 Onnea ja pienelle paljon tarraisia sukkasia!! :hug: =) :wave:

Noin kävi minulle silloin, kun tyttöä aloin odottamaan, ultrassa olin ja ei silloin näkynyt mitään! Limakalvot oli paksut jne. Sittenpä plussasin rv10+4 kun en tajunnut olevani raskaana! Luulin pienen huononvoinnin johtuvan sokeritasapainosta ja ruisleivällä se helpottui aina... :D Yllätys oli ihana ja hän tuolla vielä koisaa unillaan! 2v9kk ja rapiat! :heart: =) :wave:
 

Yhteistyössä