Pikkukakkosta toivovat

heipsan ja aurinkoista perjantai päivää!!! B)

olo on jollakin kummanlailla vallan mainio... :D juuh...
Tapsu85 täältä lähtee sinne päin varovaiset onnittelut :flower: mun haamuni on nyt 7kk!
Caffee81 no miltäs näyttää???onko täti hukannu sun osoittees? :D
Mantana sähän oot saanu painoas aivan yli hienosti alas!!!paljon zemiä eteenpäin!ja sellasella rauhallisella tahdilla onki paras pudotella :hug:
Jonsku79 paljon jaksuja ja pos.ajatuksia tähän kiertoon,kyllä se plussä vielä pärähtää...sen on vaan yksinkertaisesti pakko!!! :LOL:
Joshua täällä odotelleen ekojen luomujen loppumista...inhottavaa ku ei tiedä kierron pituutta...pitää olla koko ajan varautunu.. |O

Mä en sit kyllä enää sitä mehua juo jos vielä pahan maun lisäksi saa hiivan...yäks!pitiki muutes kysyä,et te jotka syötte foolihappoa,nii minkä nimistä???apteekista vissii?meitsi meinaa hommata myös...Kaikki keinot on sallittuja...eiköstä? :LOL:

Hauskaa viikonlopun alkua!!!!pitäkäähän lippu korkeella :heart:
 
Nasuliini-84

Itse syön Tri Tolosen foolihappoa, iso paketti ja maksoi vaan jonkun 5-6 ?, saa myös luontaistuotekaupoista ja monista päivittäistavarakaupoista. Tehosta en siis tosin osaa sanoa mitään, mutta ei kai siitä haittaakaan ole. Ekassa raskaudessa söin Matrifolinia, mutta vasta plussan jälkeen.
 
Tietääkös kukaan, kuinka paljon sitä foolihappoa saa syödä? Kysyy hän, joka Multitabs special+kalsiumia 2tbl pv:ssä napsii, juon greippimehua Valion, jota en kyllä seuraavassa kierrossa käytä eli voisko sitä foolihappoa napsia vielä extraa toisesta purkista? Greippimehusta.. hiivahan oireilee, jos esim. sokerit korkealla tai syö paljon makeaa. Elippäs kyllä siinä Valion greippimehussa sitä luonnon/hedelmän omaa sokeria on. :D

Tapsu85 Onnea! kyllä se haamu sieltä vielä vahvistuu!! :flower: :flower: :hug: :wave:

Edellisen raskauden alussa periaatteessa samaa tuotetta siitä sarjasta missä lukee raskautta yrittäville, raskaana oleville ja imettäville! Mutta siinäkin on paketin ulkoasu muuttunut, jotta en nyt muista mitä siinä lukee! =)

Kävimme pyöräilemässä ja retkellä tytön ja kavereiden kanssa, aivan iiiiihana ilma oli viilettää fillarilla! B)
Mukavaa vkl ja paljon lisää plussaisia tuulosia!! :whistle: :flower: :flower: :wave:
 
Foolihappo on B-ryhmän vitamiini, jonka tarve raskauden aikana kaksinkertaistuu. Päivittäinen suositeltava saanti on 400 mikrogrammaa. Foolihappo on tärkeä osa solujen uusiutumisessa ja sen puutos voi johtaa esimerkiksi anemiaan. Raskauden aikainen puutos voi aiheuttaa sikiölle mm. hermoston kehityksen häiriöitä.

Myös B12-vitamiini on tärkeä foolihapon imeytymisen kannalta.

Koska foolihappo on vesiliukoinen, ei sitä käsittäkseni voi oikeastaan otta "yliannosta", ylimäärääinen vain tulee käyttämättömänä elimistöstä ulos. Tuttuni söi kymmenkertaista annosta lääkärin suosituksesta uuden raskauden aikana, kun oli yhden lapsen menettänyt selkäydinhalkion vuoksi. (Foolihapon puutos sikiöllä voi aiheuttaa sen).
 
Tapsulle haamuonnittelut :D

Nasuliini en oikein tiiä, että alkaako menkat vai ei. Aamulla kyl oli ihan kuin menkkaipuja masussa, mut päivällä taas ei ollu ja nyt illalla taas vähän juilii mahassa. Vuotoa ei vielä ole ollut. Yleensä multa alkaa vuoto aamulla. Mutta voihan tää vaan olla, että menkat on vähä myöhässä, vaik ne onkin nyt ollu jo 4 kiertoa 28 päivää.
 
eipä näy tätiä vielä...kp tänään 30/28...viimeiset 4 kiertoa on ollu tuon 28 päivää...jännittää...testitkin kävin äsken ostamassa...en oikei tiedä, et pitäskö tänään vai huomen aamulla tehdä???
 
weiss
Iltaa! Mie en ole täällä paljoa vieraillut tai kirjotellut, mutta listalle silloin ilmottauduin.. Nyt on kuitennii niin, että mie oon siirtyny tuonne toukovauvojen odotteluun.. Haamuja tuli kolme viime sunnuntain jälkeen ja keskiviikkona selkeä plussa... Mutta mie puhkun tänne paljon plussatuulia ja manaan tätiä kauas!!!
 
Weiss onnea :flower:
Bamse tervetuloa mukaan! :wave:
caffee81 tee aamulla testi ja tuu sit tänne kertoilee!

Nasuliini-84 aika samoissa taidetaan mennä, meillä jokunen viikko perässä.. ei se auta kun paljon vaan treenailla kun ei kierrosta hajuakaan ;) ja kaikki keinot sallittuja :LOL:

Loppulauantaita!
 
Ihan hirveesti ei oo tullu notkuttua täälä.
No,nyt on siis kp 15/??
Ovistikku ei ainaka vielä oo näyttäny positiivista.
Mutta jotain tapahtumaa siihen suuntaan varmaan on,koska limat alkaa muuttuun,sen erittäin kuivan kauden jälkeen...
Että tikutetaan nyt vielä muutama päivä...
 
Mulla ei oo tänään ollu oikein mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan...Rinnat on tosin kipeät ja ehkä joskus masussa vähän tuntuu jotain painetta...Saapi nähdä mitä tää nyt on eli oisko se plussa mahdollinen vai kiduttaako se täti mua ja on tahallaan vähän myöhässä. Tänään kp31/28...
 
Huomenia! Kp24/28-40 ja tuntuu siltä, että varmasti se tätönen saapuu! :headwall: Kierto viimeksi 34 päivää, joten aikas liki sekin. Olen saanut varatuksi gyneajan loppukuulle eli 2 ja puolen viikon päästä tutkimuksiin labrat ym! Sikäli sitten olisi hyvä, jos menkat alkavat, niin alkaisivat sitten pian! Olisi silloin joku mahdollisuus lääkärin nähdä ultrassa jotain toimintaa! Sekavaa, no toivottavasti saitte selkoa. =)

weiss Onnea!!!! :hug: Paljon tarraisia sukkasia pienelle!! :flower: :wave:

Mukavaa viikon alkua kaikille ja plussatuulia!!!! :flower: :flower: + + + + + + + + :flower: kimppuja viskon! B) :wave:
 
Huomenia! Onnea weiss !! Tosi ihanaa. Listan plussanneiden määrä sen kuin lisääntyy.... mites Tapsu?

Itsellä täällä

tosin tätiä ei vielä oo näkynyt, mutta se tuleekin yleensä vasta illalla. Ja toisaalta, silloin joskus kauan sitten kun niitä luomukiertoja oli, niin ne oli kyllä niin epätasaisia, että vaikkei tätiä viel illalla näkyis, niin ei se viel paljon kertois. Pikkusen tietysti toiveita on (jos sitä tätiä ei tuliskaan), sillä vatsa ei kumma kyllä ole mikään ilmapallo.

Piti jotain muutakin sanoa, mutta pääsi unohtumaan... ai niin, greippimehun latkimisesta seurasi miullekin alapään kutinaa. Pariin päivään en oo juonu ja kutina on loppunu. Tohon sokeriteoriaan en oikein jaksas uskoa, koska aika paljon sokeria on miun ruokavaliossa muutenkin, greippimehu saattoi jopa muita sokereita vähentää. Vaan eihän sitä tiedä...
 
Mä heräsin yöllä siihen, että tisseihin koski ja oli huono oli. En voinut sit enää mahallaan nukkua. Nyt aamullakin tissejä nipistelee ja olo oli vähän etova. Mä oon kyl siinä uskossa, että oon raskaana, vaikkei se pe testi plussaa näyttänytkään. Toivotaan, etten pety kun teen uuden testin joku päivä tällä viikolla. Pelottaa vaan se nega, ettei siksi tee mieli uusia testiä.
 
En oo vielä saanu testajä postissa, että voisin varmistaa, mut kyl mä luulen raskaana olevani, ei oo venkkojakaan näkyny ja mulle on iskeny vähän pahoinvointia.

caffee: Mullakin näytti (herkkä testi, 10) negaa vielä ku menkat oli myöhässä, sitten tuli parissa päivässä se haalea haalea viiva. Huomenna sais viim. tulla ne mun tilaamat testit.
 

Yhteistyössä