**PikkuKakkosta toivovat VOL20**

Täällä kans negaa :(
Soitin neuvolaan ja sain ajan verikokeisiin tälle päivää klo 10.30. Toivottavasti saan jo huomena tietää tuloksen. =) Nyt jo kuus pitkää päivää myöhässä! Toivon todella että vauva on masussa enkä kasvattele ainakaan mitään kystaa tai muuta ylmääräistä!

waaka Toivottavasti olit nyt vaan turhan malttamaton ja viikonlopun testailussa jo näkyis =)

Jeccika Eipä ihme et on toiveet heränneet, oireet kuulostaa hyvälle!!! :flower:

Plussatuulia kaikille hirmuisesti :heart:

Täällä siis 6+5 enkä ole neuvolaa tilannut edes vielä :ashamed: Kyllä se vissii täytyy alkaa uskoa et vauva on tulossa...

Onnea Tipsutin :flower:

Mulla ei oo menkat vieläkään alkaneet. Alan jo epäilemään että olisinkin raskaana. Myöhässä ovat siis jo muutaman päivän! Tein kiertopäivänä 35 yhen testin, joka oli kylläkin nega...

Hei saako jostakin halvalla raskaustestejä tilattua? Olen kuullut puhuttavan liuskatesteistä? Mitä ne on ja tuleeko niitä paketissa paljonkin? Pitääkö olla aamuvirtsasta otettu?

Teargas Täällä kans kaikki termit ihan outoja mulle :LOL: Kai sitä oppii :)

Rimpsu Peukut pystyssä sun puolesta :)

...ja aika moni muukin elää jänniä aikoja :D

Mä ajattelin huomenna käyttää tuon elämäni ekan ovulaatiotestin :D Sit olis kp9. Testejä tuli postissa 5, et eiköhän ne riitä! Ja sit peittoja heiluttelemaan oikeen urakalla :p

miimuli24 mä tilasin mammaksi.fi:stä 3kpl herkkiä liuskatestejä (10mIU) ja makso 9,50? postikuluineen. Tuli jo seuraavana päivänä ku ennen klo 17 tilasin =) En sitten tiedä millasia ovat ku ei ole aikaisempaa kokemusta. Mutta nyt ku oon kaks negaa niillä tehny ni ei ole tullut viivanpaikkoja.

miimuli24 Mie tilasin raskauskeijusta liuskatestejä, siellä maksoi 10 kpl vähän reilu 10? postikuluineen. Seuraavana päivänä tuli sieltäkin. Liuskatesti on periaatteessa puikkotesti ilman muovikuorta. Puikkotestin jos purkaa niin samanlainen liuska sieltä löytyy ;) Uskoisin että viivanpaikat liittyy enemmän siihen herkkyyteen ja siihen, että puikossa kun sitä katsotaan muovin läpi, niin ei näy niin "tarkasti"/muovi heijastaa vähän-> viivanpaikkoja ei erota niin helposti.

Voimia kaikille piinailijoille :hug: Toivottavasti tulisi paljon plussia pinoon :)

Plussatsemppiä oireilijoille! Kyllä tänne ketjuun saisi vyöryä kunnon plussatuulet :)

Minä olen kipeänä, on ollut kaikenlaista hengitystieoiretta ja jouduin tutkimuksiin. Toivottavasti kaikki on ok eikä vauvaprojektia tarvitse siirtää. Pääasia tässä nyt kuitenkin on tulla kuntoon.

Pahoittelut negan saaneille... :hug: Toivotaan, että täti pysyy loitolla!

Dpo 8 ja olen heittänyt kaikki toiveet sanonko minne |O Eilen vihloi oikeaa munista kovaa ja mukamas olin tuntevinani jotain masussa. Ja vaikka mun ei pitänyt, niin kuitenkin koitin lämpöjä illalla niin olivat vain 37 vaikka yleensä mun iltalämmöt ovat kyllä korkeammat jos on ovuloinut...Mun normilämpö siis 36,6. Alkaa kyllä usko mennä koko touhuun! Koitan vaan nyt tunkea tonne pääkoppaani, että kiirettä ei tosiaan ole saada toista alkuun, sehän tässä kuumeilussa alunperinkin oli kyse, että annetaan tulla jos on tullakseen.Esikoinen kuitenkin vielä niin pieni. Mutta mulla se alkaa olla jo pian ahdistusta :ashamed: Ja sehän ei auta kyl asiaa yhtään. :ashamed: Noh, menkat vois alkaa sitten ens ti tai ke niin ehkä koitetaan sitten vielä clomilla, sitten se tauko kun mies jää tänne ja me tytöt palataan kotiin :heart: Toiveilu jatkuu sitten taas huhtikuun lopulla!

Plussatuulia teille muille! :wave:

Mä saankin tietää jo yhden maissa tulokset, jänskättää!!! =) Onko kellään tietoa mikä tuon arvon pitäisi olla? Siis verestä otettu Hcg arvo..Liekö rupesi niin jännittämään tai jotain mutta päätä jomottaa ja oksu on melkeen lennossa.. :ashamed:

Rimpsu:Se hiukan riippuu millä laitteella sen tutkivat, mutta yleensä tulos alle 1 tai alle 5 kertoo sen, että tulos on negatiivinen! Peukkuja täällä pidellään! :wave: Niin ja piti siis vielä lisätä, että jos on käytössä tuo alle 5 ja tulos on esimerkiksi 4 niin luulisi heidän pyytävän uutta näyettä parin päivän päästä, jolloin arvon nousu on varmasti havaittavissa tai nega saadaan varmistettua!

Lueskelin tuolla toisaalla synnytyskertomuksia, ja voi että mä vollotin täällä ihan vuolaimenaan! Kai se on myönnettävä viimein itellensäkin; Mä haluan kokea myös sen "tavallisen" ja onnistuneen synnytyksen :ashamed:
Järjestyksessä ensimmäisenä tietysti on halu saada toinen lapsi, halu saada pikkuselle kaveri, mutta oikeesti. Ekassa synnytyksessä kaikki meni niin pieleen kun vain pieleen voi mennä, ja välillä musta tuntuu, että itse olin niin hätänen, että halusin vaan lapsen pihalle äkkiä, muusta välittämättä. Siks stressasin ja jännitin ja kaikki meni vinoon :( Vaikka olihan siinä paljon asioita mihin itse en olis voinut mitenkään vaikuttaa, vaikka olisin kuinka rentona ollut (esim. lapsiveden vähyys, sydänäänten katoaminen ym.)

Mua niin harmittaa jos poika jää ainokaiseksemme. Hää leikkii ihan yksin (tai äidin kanssa) kaikki päivät, mitäs sitten kun menee kouluun ja siihen asti on ollut meidän perheen lellikki, eihän hän mitenkään sopudu yhteisöön :( Ja jos tuo kauhukertomus jää ainokaisekseni, jota voin kertoa sitten miniälle omasta synnytyksestä :'(

Anteeksi tämä purkautuminen. Mulla on vaan tänään niin nolla fiilis tästä koko lapsi touhusta. Me ei ikinä saada sitä toista lasta, miks mä olen niin paha?? Kaikki on mussa pielessä, joka estää lapsen saannin! Sitten ei tietysti löydy edes selvää syytä, jota lähteä hoitamaan. Sitten saadaan loppu ikämme vain ihmetellä mikä meni pieleen :ashamed:

Mutta ennenkaikkea mä olen iloinen tuosta yhdestä, koska senkin piti olla mahdottomuus, ainakin ilman hoitoja. Äidin oma ihme :heart:

tonne listaan tyttöni on syntyny 3/08
KSO09 täälä tänään samoja tuntemuksia, että mistään ei tuu mitää ja olenko ollu niin paha ihminen ettei toista suoda. Vaikuttaako kaikki tyhmät ajatukset siihen ettei siunaannu .... :'(
Se on ikävää ku asiat ei mee niin ku halua varsinki tälläset isot niinku lapsen saanti mikä on ihan hirveetä jos ei joku saa jos haluu :'( Mutta itsekki olen niin kiitollinen tyttärestäni, onneks on edes se yks ja jos toista ei tule niin ei voi mitää. Ainokaiseni saa sitten kaiken sen huomioni ja rakkauteni ja jos toinen tulee vasta 10 vuoden päästä niin sillai se sit vaan menee ja silloin saa tula =)
Koitetaan ny jaksaa vaikeitten aikojen yli vaikka usko meinaa loppua :headwall:
Mennään muuten aika samois muutenki kierron kans joten nyt tohinaks viikonloppuna. Ei sit ainakaa jää omasta suorituksesta kiinni :D

KS09:Voi muru :hug: Tuttuja ajatuksia...Tosin mulla ei ollut ihan noin rankka synnytys, mutta rankka omalla tavallaan. Kyllä me ne vaavit vielä saadaan! Meitä nyt vaan koetellaan jostain syystä, tai no totuushan on, että kaikille ei vaan helposti niitä suoda :( Mä tuudittaudun nyt siihen, että ei kiirettä, meidän paaperotaaperot on vielä niin pieniä, että kyllä me vielä ehditään :heart: Ja koskaanhan ei tiedä josko tämä kierto on SE kierto! ;)

Tuskin olen raskaana :( Arvo oli alle 2. Sen tarkempaa lukemaa en tiedä. Terkka vain sanoi että "alle 2 on arvo ja mulla nyt ei ole tässä sitä taulukkoa mutta eikös se tarkoita että ei raskaana". Ihmetyttää vaan todenteolla! Ikinä ei ole menkat olleet myöhässä ku max. 1päivän. Mutta romahin kyllä taas niin nätisti alas sieltä pilvilinnoista että terve! :/

Käski se viikon sisällä tehä testin jos ei näy menkkoja mutta en kyllä nostattele toiveita.
Minäkin olen kyllä niin onnellinen tuosta pojasta mikä täällä touhuaa :heart: Mutta rakkautta kyllä riittäisi useammalle, jos nyt ensin saisi sen pikkukakkosen aikaseksi... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rimpsu:
Tuskin olen raskaana :( Arvo oli alle 2. Sen tarkempaa lukemaa en tiedä. Terkka vain sanoi että "alle 2 on arvo ja mulla nyt ei ole tässä sitä taulukkoa mutta eikös se tarkoita että ei raskaana". Ihmetyttää vaan todenteolla! Ikinä ei ole menkat olleet myöhässä ku max. 1päivän. Mutta romahin kyllä taas niin nätisti alas sieltä pilvilinnoista että terve! :/

Käski se viikon sisällä tehä testin jos ei näy menkkoja mutta en kyllä nostattele toiveita.
Minäkin olen kyllä niin onnellinen tuosta pojasta mikä täällä touhuaa :heart: Mutta rakkautta kyllä riittäisi useammalle, jos nyt ensin saisi sen pikkukakkosen aikaseksi... =)
Rimpsu :hug: voi surku!! tiiän ton tunteen kuten varmasti muutki. Mutta ainahan voi toivoa? ettei sun elimistö oo vaa alkanu kehittään sitä ns" valeraskautta" tai jotain ?? :'( |O kyllä se plussa paukahtaa sillonko se paukahtaa ja voi sitä onnen riemua sitten. :heart:

kiitos waaka :) Aina voi todellakin toivoa. Mutta kerta en ole raskaana niin mihin ihmeeseen se täti on jääny luuraamaan,sais nyt kerrankin sitten tulla tähän osotteeseen! :kieh:

Ihmismieli on sitten niin ärsyttävä. Tuossa googletelin tietoa nuista arvoista ni heti alko omassa pikkunupissa kehittymään uskomattomia teorioita siihen suuntaan että olisinkin raskaana |O

Mutta toivotaan nyt että joku meistä plussaa! Plussatuulia oikein kovasti kaikille!!! :heart: Minä nyt vaan haluan ne menkat tänne ja heti! :headwall:

mulla ällötys jatkui muuten yöllä. Heräsinki siihen välillä, ja koulussa kun värjättiin kangasta tai siis painoin sellasia kuvia verhoihin niin alko niin oksettaa se värinhaju että huhh.. Voipi olla jotain muutaki hormoni hommia mutta muaki mietityttää että menkat nyt kuitenki myöhässä sen 5 vuorokautta. Noo onko ihmekää jos ei näy, ko esikoista oottaesa meni monta testiä ja näky vasta ku menkat oli jotain 2vk myöhässä. Neuvolassa ne sano että johtui siittä kun oli alhainen se raskaushormoni homma. Olispa nytkin tässä sama homma!!

tuosta neuvolaan menemisestä, esikoista oottaessa mulla oli neuvola kun raskausviikkoja oli 9 + jotain. Koska sillonko varasin aikaa nii ne laski lasketunajan väärin koska mulla oli epäsäännöllinen kierto. Kuunneltiin sillo eka kerrala sydänääniä ja niitä ei kuulunu nii neuvolantäti hädissään pisti lapun kans ultraan. Siellä sitte selvis että viikkoja oliki 9+ jotakin. Eli oli kuukauvela heittäny se laskettu aika,mitä ei koskaan muutettu ja poikaa piettiin keskosena termien mukaan ku se synty tasan kuukautta aiemmin vaikka oli normipainoinen jne. :D ihania muistoja vaikka ei kaikki kovin miellyttäviä mutta silti niin tuoreessa muistissa. MINÄ TAHON VAUVAN.

Täällä ruottin ja suomen rajalla Torniossa, on se hyvä puoli että voipi kipassa lastentarvike ostoksille haaparannalle. Jala-nimisestä liikkestä löyty emmaljungan uusia vaunuja siis ei käytettyjä, niin halvimmat tais olla joulun aikoihin 300 euroa vähän rapiat. Ja muutki vauvan tarvikkeet oli halvempia, siellä myään myös leluja ja semmosia leluja mitä en oo suomessa nähnykää myynnissä. :D vinks, lievää piilomainontaa!! NIIN ja haaparannan ruokakaupoista kuten Ica Max, Coop Extra yms, saa semper merkkistä vauvojen mehua, mikä on lasipullossa jossa on samanlainen korkki kuin pilttipurkissa oisko ollu 20-40 centtiä purkki alkaen 4kk iästä asti. Olivat hyviä aikuisenki makuun.
ja vellejä oli semmosissa jätti pahvilaatikoissa niinku jokku vaipat on pahvilaatikoissa.
ja ruokavaihtoehtoja oli lukuisia mitä en oo koskaa suomessa nähny. että jos asiaa tännepuolen on niin kannattaa käyä!! :LOL: ;) :whistle:

kiitos waaka :) Aina voi todellakin toivoa. Mutta kerta en ole raskaana niin mihin ihmeeseen se täti on jääny luuraamaan,sais nyt kerrankin sitten tulla tähän osotteeseen! :kieh:

Ihmismieli on sitten niin ärsyttävä. Tuossa googletelin tietoa nuista arvoista ni heti alko omassa pikkunupissa kehittymään uskomattomia teorioita siihen suuntaan että olisinkin raskaana |O

Mutta toivotaan nyt että joku meistä plussaa! Plussatuulia oikein kovasti kaikille!!! :heart: Minä nyt vaan haluan ne menkat tänne ja heti! :headwall:
mulla samaa että jos en kerta oo raskaana ni missä täti luuraa??!!! se on vissii taas hukkateillä. mulla on yhen ainoan kerran jääny elämäni aikana menkat tulematta. Se taas johtu hirviästä ressistä ku oli kaverin hautajaiset jne. Sillonkaan ei kuiteskaa ollu kipuja. Mikä mua suuresti ihmetyttää ettei oo minun ropalle mitentää tuttua menkat ilman vuotoa mutta kipujen kans. ja joteski mulla o sellane kutina että ne ois alkanu joko sunnuntaina tai maanantaina ku maanantaina oli ne järkky kivut. Jos ne ois maanantaina alkanu niin käytännösä mulla on sitte vasta 3 päivää ne myöhässä? eli pitäisikö sen näkyä 25 herkkyys testillä? :kieh:

plussatuulia myös sinne ja kaikille muillekkin.

Jotain sen suuntaista minäkin löysin googlettamalla, että joku labratäti sanoi että vasta kun menkat on kaks viikkoa myöhässä, voi uskoa labran verikokeen negaan. Sitä aikasempi nega ei ole välttämättä nega. Joillakin tosiaan hcg erittyy hitaasti ja sitten taas ovulaatio on voinut ilmeisesti olla sen verran myöhässä tai jotain. Pääh! |O No mä en ainakaan testaile vähään aikaan!

Ja lisättäköön että itsekkin ihmettelen näitä oireita. Kun kerran ei hormonia ole elimistössä niin voiko silti olla vielä oireita jos olisikin raskaana :ashamed:
Ja onko kenelläkään tietoa milloin olisi järkevää kipasta lääkäriin kun menkkoja ei kuulu?

Jotain sen suuntaista minäkin löysin googlettamalla, että joku labratäti sanoi että vasta kun menkat on kaks viikkoa myöhässä, voi uskoa labran verikokeen negaan. Sitä aikasempi nega ei ole välttämättä nega. Joillakin tosiaan hcg erittyy hitaasti ja sitten taas ovulaatio on voinut ilmeisesti olla sen verran myöhässä tai jotain. Pääh! |O No mä en ainakaan testaile vähään aikaan!

Ja lisättäköön että itsekkin ihmettelen näitä oireita. Kun kerran ei hormonia ole elimistössä niin voiko silti olla vielä oireita jos olisikin raskaana :ashamed:
Ja onko kenelläkään tietoa milloin olisi järkevää kipasta lääkäriin kun menkkoja ei kuulu?
varmaa se viikko/pari ootella? jos hermot kestää.

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
Lueskelin tuolla toisaalla synnytyskertomuksia, ja voi että mä vollotin täällä ihan vuolaimenaan! Kai se on myönnettävä viimein itellensäkin; Mä haluan kokea myös sen "tavallisen" ja onnistuneen synnytyksen :ashamed:
Järjestyksessä ensimmäisenä tietysti on halu saada toinen lapsi, halu saada pikkuselle kaveri, mutta oikeesti. Ekassa synnytyksessä kaikki meni niin pieleen kun vain pieleen voi mennä, ja välillä musta tuntuu, että itse olin niin hätänen, että halusin vaan lapsen pihalle äkkiä, muusta välittämättä. Siks stressasin ja jännitin ja kaikki meni vinoon :( Vaikka olihan siinä paljon asioita mihin itse en olis voinut mitenkään vaikuttaa, vaikka olisin kuinka rentona ollut (esim. lapsiveden vähyys, sydänäänten katoaminen ym.)

Mua niin harmittaa jos poika jää ainokaiseksemme. Hää leikkii ihan yksin (tai äidin kanssa) kaikki päivät, mitäs sitten kun menee kouluun ja siihen asti on ollut meidän perheen lellikki, eihän hän mitenkään sopudu yhteisöön :( Ja jos tuo kauhukertomus jää ainokaisekseni, jota voin kertoa sitten miniälle omasta synnytyksestä :'(

Anteeksi tämä purkautuminen. Mulla on vaan tänään niin nolla fiilis tästä koko lapsi touhusta. Me ei ikinä saada sitä toista lasta, miks mä olen niin paha?? Kaikki on mussa pielessä, joka estää lapsen saannin! Sitten ei tietysti löydy edes selvää syytä, jota lähteä hoitamaan. Sitten saadaan loppu ikämme vain ihmetellä mikä meni pieleen :ashamed:

Mutta ennenkaikkea mä olen iloinen tuosta yhdestä, koska senkin piti olla mahdottomuus, ainakin ilman hoitoja. Äidin oma ihme :heart:

Missäpäin asut? Eikö sulla/teillä oo tuttavaperhettä jossa kans lapsia?
täälläkään ei oo semmosia, ollaan tänne muutettu Tornioon Rovaniemeltä. :/

Kiitos teille jotka annoitte vinkkejä, mistä voisin tilata niitä liuskatestejä edullisesti! :hug:

KS09 Sä et oo paha ihminen :hug: Koita jaksaa vaikka rankkaa on. Rankkaa se on meillä muillakin... ja monella muullakin ihmisellä tässä maailmassa. Pitäis olla tosiaan iloinen siitä mitä on eikä siitä mitä ei oo...

KS09 mulla samoja ajatuksia tai pelko siitä, jos jää ainokaiseksi tuo lapsukainen. TOTTAKAI olen onnellinen tästä yhdestäkin, meille hyvin rakkaasta lapsesta, mutta toiveissa olisi niin saada hälle sisarus. Meidän esikko täyttää kohta 5 vuotta, ja on kysellyt ite monesti, miksei hällä ole sisaruksia, ja myös toivonut kovasti sellaisen saavansa :|

Sitten on nämä anoppi ja appi, jotka ei kuulemma heidän sanojensa mukaan "ymmärrä meidän lapsiPOLITIIKKAA!" - sillä he siis ilmaisivat oman turhautumisensa siitä, ettei meillä ole kuin yksi lapsi :headwall: Minua taas turhauttaa tuollaiset ulkopuolisten kommentit, kun joka kerta se on sitä jankutusta että eikö me tosiaan meinata hankkia lisää lapsia! Kun siinä ei ole kysymys mistään politiikasta! :kieh: ....vaan siitä tosiasiasta että ne lapset on lahja eikä niitä niin vaan "tehdä"...

Kaikenlisäksi omia paineita lisää se, että muut tutut ympärillä poksahtelee noin vain raskaaksi..

Mutta niin. Tänään taas tehy negatiivinen raskaustesti. Menkkoja ei kuulu ja oviksesta on yli 2 viikkoa. Että niitä menkkoja sitten odotellen! Mies jaksaa aina lohduttaa, mutta ei hän oikein ymmärrä kuitenkaan, miten iso pettymys se negatiivinen raskaustesti tai menkat on.. Näillä mietteillä eteenpäin!

Yhteistyössä