**PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT VOL. 16**

Voi sua KS09.. kauanko yritystä takana? en jaksa ehtiä tuolta tekstistä.. meillä vasta yk 3 menossa, mut muaki masentaa ku en löydä ovista..

Kuinkahan monta kiertoo yleensä pitäis sitä ovista tikutella jos sitä ei löydy ennen ku hakeutuu tutkimuksiin?? ja minne mä soitan? tk:hon? neuvolaan vai minne??? auttakaa!!! yksityiselle ei ole varaa mennä ku maksaa varmaan monta sataa..
 
Jonetta Ei meilläkään ole tästä kakkosesta vasta kun kolmas kiekka menossa, mutta esikoista tehtiin puoltoista vuotta, joten alkaa usko loppumaan, että tämä toinen tulis yhtään sen nopeempaa.

Yleiselle puolelle vaaditaan kai vuoden yritys, ennen kun aletaan hoitamaan, mutta jos et tosiaan saa tikutettua ovista, niin puolen vuoden yrittämisen jälkeen kannattaa varata gynelle aika. Jostakin oon kuullut, että se vois määrätä teroja ja clomeja ihan jo sen ovuloimattomuuden perusteella... Ja puolen vuoden päästä ehdottomasti johonnkin yhteys, jos muissakin lapsissa ollut vaikeuksia.
 
Sutinaa
Kiitos Mininalle asiantuntevista vastauksista ja tsemppiä KS09 ja Jonetta! Mä luotan siihen, että kyllä se onni joskus potkaisee, kun vaan jaksaa odottaa ja yrittää, kun se on jo kerran onnistunut. Mulla siis 6. yrityskerta menossa. Joku eläinlääkäri totesi omasta toisesta raskaudestaan jossakin lehdessä, että "käytetty kohtu tiinehtyy helpommin". Vaikka tätä palstaa lukiessa ei siltä aina kyllä tunnu.

Täällä ovistesti näyttää jälleen hailakkaa haamuviivaa (menossa 13 pvä ) , vaikka pari päivää sitten viiva oli vahvistumaan päin. Jäiköhän se ovulaatio olematta, vai onkohan vielä tulossa. "Jumppailtu" on kyllä joka ilta varmuuden vuoksi. Tänään otin käyttöön myös clear blue -ovistestin. Se on kyllä loistava, kun voi testata jo heti aamusta.

Kysymys: Minkälaisella kuumemittarilla te mittaatte noita lämpöjänne?
 
Jatkan taas tätä oman navan ihmettelyä... Tein toisen testin, eri merkkisen, ihan varmuudeksi, ja testiviiva oli lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva! Miks noi toiset ei oo antanut mitään tulosta? Onkohan ollut liian laimee näyte... :whistle:
Noh, huonoon saumaan asettuu kyllä ovis jos nyt on tulossa! Mulla ihan kamala flunssa päällä :snotty: särkylääkkeen voimin olis illaks mentävä reiluks 3h EA kurssille :| Ja millä mä kuvittelen jaksavani vielä peuata sen jälkeen? Menis vähän pakkopuurtamiseks ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoo, että pakolla niitä lapsia ei tehdä... Eli siis, tän kierron voi kyllä nyt varmaan unohtaa!

Sutinaa Mä olen ihan tavallisella digi mittarilla mittaillu kainalosta. Tosin siitä en osaa sanoa kuinka luotettava tuon on noin käytettynä, mutta antaapahan ainakin vähän suuntaa.
 
Heippa,
Olen yrittänyt pysyä pois näiltä palstoilta, koksa tiedän sen vain pahentavan kärsimättömyyttäni. No, täällä sitä nyt kuitenkin ollaan. :whistle:
Esikoinen on 7v nuori neiti ja aikamme jahkailtua päätimme kesän alussa, että kesän lopulla jätän pillerit pois. Nyt on toinen kierto menossa, katsotaan kauan saadaan odotella. Perjantaina/lauantaina pitäisi alkaa menkat jos ei ole tärpännyt. Olen yrittänyt suomentaa näitä teidän merkkejä, mitä nuo kaikki lyhenteet oikein tarkoittaa... Oma kierto on 25-26 vrk ja yrityskerta 2 mutta mikä tuo kiertoa edeltävän kauttaviivan edellä oleva luku on ?
 
Sutinaa
Mousse: Eipä sitä tarvitsekaan itse laskea, kuin kerran. Mininalle päivittää etusivun taulukkoa, josta voi tarkistaa, mikä päivä itsellä on menossa. Kiitos Mininalle tästäkin!!

Empä minäkään tästä raskautumisyrittämisestä touhottanut ensimmäisinä yrityskuukausina näin. Mutta kun puoli vuotta kuluu, eikä mitään kuulu, niin kyllä sitä ottaa kaikki "aseet" käyttöön...
 
Ahaa, okei :) Jospa sitten seuraavien menkkojen alkamisen jälkeen senkin laittaisi ylös. (huomatkaa optimistinen asenne tähän raskaaksi tulemiseen :LOL: )

Esikoisen kanssa tärppäsi toisesta kierrosta, mutta nyt on tietysti jo ikääkin enemmän ja suhdekaan ei ole niin alkuhuumassa, että nyt montaa kertaa päivässä ehtisimme toistemme kimppuun niinkuin ekalla kerralla.
Katsotaan monenko vuoden prosessi tämä sitten on B)
 
KS09: mä olen ainakin ymmärtänyt, että kaikille ei välttämättä näytä kaikki ovistesti yhtikäs mitään eli vaikka toinen näyttäisi ihan oikein plussaa niin toisesta testistä voi tulla koko ajan negaa..

Omaa napaa: menkkojen pitäisi alkaa pe-ma välillä ellei kierto mene yli 34 päivän, toivottovasti ei! Mutta jos mun ovis oli silloin, kun oireita oli niin eikös siitä sitten yleensä 14 päivän sisällä pitäisi menkat alkaa.. Jos menis tämän mukaan niin sitten pitäis vkloppuna alkaa. Mulla ei ole minkäänlaisia, HUOM ei aionoatakaan raskauteen viittaavaa oiretta, olen kyllä koittanut kuvitella mutta sekään ei ole auttanut! :LOL:
 
jiinas, kiitos tiedosta!

Tein tänään kolme testiä: 1 raskaustestin ja 2 eri merkkistä ovistestiä. Raskaus oli nega ja molempiin ovistesteihin tuli vaan haaleat viivat. Eli ovis olis nyt luultavasti ollukin eilen tai toissapäivänä. Ja jos näin on, meille ei kyllä tästä kierrosta vauvaa tule, sillä siitä on ikuisuus kun ollaan peittoja keritty heiluttelemaan :kieh:
Nyt vaan sitten odotellaan. Jos ens vikolla ei ala menkat, odotetaan ainakin seuraavaan viikkoon, ja kiertokin venyy taas ihan älyttömäks :(
Ja jos ne ei ala nyt viikon päästä, eipähän tarvi enää jännätä, odottaa vaan, koska ne menkat sitten alkaapi...
 
Tervehdys kaikille, uusi kakkosta kuumeileva liittyisi seuraanne =) En ehtinyt vielä lukea kaikkia viestejä, joten ihan perillä en ole itse kunkin tilanteesta, mutta eiköhän se mulle selviä. Meillä esikoinen on vasta 9kk, mutta koska hänen "tekemisessä" kesti 3 vuotta, niin aloitetaan heti toisen yritys. Todennäköisesti mä tulen nytkin "viihtymään" tässä joukossa piiiitkään... Tärppionnea kaikille :D

Laitetaas tähän vielä nuo oleelliset: poika 01/09, tänään kp 8/35 ja yk 2.
 
Missä vaiheessa olette yleensä testanneet, silloin kun kk olisi pitänyt alkaa vai odotteletteko monta päivää sen jälkeen? Lähinnä siis pohdin noiden testien tarkkuutta, ettei turhaan tule tehtyä. Vai onko se vaan kärsivällisyydestä kiinni?

Mietin vaan , kun viikonloppuna olisi illanviettoa ohjelmassa, että uskallanko juoda jotain vai pitäisikö testailla ennen sitä, mikäli huomenna tai lauantaina ei ala niinkuin pitäisi.

Niin ja onko jotain merkkiä mitä suosittelette? =)
 
Mousselle: mä heikkohermoisena testasin jo 5 päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, kun oli kerrankin oireita. Clearbluen digitaalinen testi näytti silloin jo plussan. Kaipa se suositus silti on, että odottais niin kauan, että menkat on jo myöhässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mousse:
Missä vaiheessa olette yleensä testanneet, silloin kun kk olisi pitänyt alkaa vai odotteletteko monta päivää sen jälkeen? Lähinnä siis pohdin noiden testien tarkkuutta, ettei turhaan tule tehtyä. Vai onko se vaan kärsivällisyydestä kiinni?

Mietin vaan , kun viikonloppuna olisi illanviettoa ohjelmassa, että uskallanko juoda jotain vai pitäisikö testailla ennen sitä, mikäli huomenna tai lauantaina ei ala niinkuin pitäisi.

Niin ja onko jotain merkkiä mitä suosittelette? =)
Mulla näkyi haalea plussa vasta kun menkat oli 11 pv myöhässä. Tosin ei ollut hajuakaan kierron pituudesta silloin ja ultrassakin laskettu aika siirtyi 2 viikolla eteenpäin. Mulla on sellanen periaate että jos se ei vielä näy, ei voi haittaakaan vielä tapahtua. Voithan sä testata, mutta en tiedä tuleeko siitä nyt hullua hurskaammaksi, jos nyt ei tule plussaa ja myöhemmin tulee.... Ei kai sillä testin merkillä niin väliä. Ite sain sillon plussan apteekin omaan, mutta on tässä nyt tullu muitakin testailtua. Yli 6 ? testiä en oo raaskinu ostaa.

Ja omasta tilanteesta: eilen sain pientä merkkiä ovistestiin, mutta en tosin tehnyt sitä aamulla. Testasin vielä jopa uudelleen ja sain edelleen. Tänä aamuna ei merkkiäkään ja kun äsken testasi uudelleen niin sain taas pientä merkkiä. Että mitäköhän tää meinaa? Ei varmaan sais luottaa tuohon muutakin aamusyljellä, mutta kierron alussakin testailin päivällä enkä saanut mitään kuviota aikaiseksi. No, kai sitä täytyy varmuuden vuoksi nöffäillä :)

Pieni muokkaus listaan: mulla on siis poika eikä tyttö :)
 
Niin, no ehkä mä haen sen testin lauantaille ja jos siinä ei mitään näy, niin voi huoletta juhlia.
En nyt mitään pers'känniä ajattelut muutenkaan, mutta jos nyt sitten ottaa enemmän kuin yhden viinilasin, niin ei tarvitse itseään soimata.

Mitään menkkaoireita ei ole ollut vielä, mutta ei kyllä raskausoireitakaan :D
Esikoista odotellessa muistan tehneeni niitä testejä suunnilleen joka päivä ja sitten hirveä pettymys, kun ei heti ekasta kierrosta tullutkaan raskaaksi.
Koitan ottaa vähän rauhallisemmin tällä kertaa.:LOL:

Minkä ikäisiä te muut muuten olette, jos saa udella?
Itse täytän kohta 32v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mousse:
Mitään menkkaoireita ei ole ollut vielä, mutta ei kyllä raskausoireitakaan :D
.
Paitsi ihan jumalaton päänsärky koko päivän.... :eek: Olin jo ehtinyt unohtaa, kuinka esikoista odottaessa puolet raskausajasta meni ihan jumalattomassa päänsäryssä johon ei mikään panadol auttanut :$

Johan löytyy oireita, kun alkaa oikein vauhkoomaan :LOL:
 
Heips! Mulle voi päivittää yk:ksi vasta nyt 2, ei olla varsinaisesti yritetty aiemmin....Nyt kun oli jo toive herännyt raskaudesta, niin pettymys oli kyllä suuri kun menkat alkoikin. Joten kai tätä nyt voi alkaa yrittämiseksi kutsua =)
 
Huh, jännitys tiivistyy, enää 2 yötä niin teen raskaustestin. Vatsassa on vihlonut ovulaation jälkeen mutta vihlomista ei ole ollut nyt pariin päivään, tosin menkkamaista kipua on ollut alkuviikosta. Tänään tuli vähän rusehtavaa vuotoa, mutta siihen jäi toistaseks. Lisäksi oikeaa (!!) rintaa on pistellyt ja ovat muutenkin kosketusarat.
Mulla on tullut em. väristä vuotoa aina, kun on menkkojen viimeiset päivät. Nyt jännäillään kädet ja jalat ristissä, että olis tärpänny :|

 
Minäkin voisin liittyä joukkoonne kuumeilevaan. Elikkä meillä on poika 11/08 ja siitä asti ollaan tjot:ailtu mutta vielä ei mitään. Mulla on tullu vasta parit menkat ja niissä molemmissa on luteliaali vaihe jääny liian lyhyeks (max. viikko) huomenna tulis kaks viikko arvioidusta oviksesta, tai ainakin tuntemuksia oli silloin. Testiä en uskalla vielä tehdä odottelen ainakin sunnuntaihin. Oloja on ollu et menkat alkais mut vielä ei ainakaan mitään. Sekin olis jo hyvä että ne menkat nyt tulis kun sitten kierto olis aiankin sellanen et oli jotain toivoo. Pahin pelkoni onkin et ovista ei oireista huolimatta ole ollut ja kierto venähtää... mutta eihän sitä nyt vielä kannata stressata :) Oliskohan tässä jo tarpeeks ittestäni ? :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mousse:
Esikoista odotellessa muistan tehneeni niitä testejä suunnilleen joka päivä ja sitten hirveä pettymys, kun ei heti ekasta kierrosta tullutkaan raskaaksi.
Koitan ottaa vähän rauhallisemmin tällä kertaa.:LOL:
Sama täällä, ja mä en näköjään ole oppinut mitään :headwall:
Hirveä kärsimättömyys, ja pitihän sitä taas mennä tekemään negatesti aamulla kun mahanpohjassa oli muka outoa painontunnetta niinkuin ekassa alkuraskaudessa :/
Kp 25, niin kannattaahan sitä testata joo. Mutta kun menin tilaamaan Raskauskeijusta 20 testiä halvalla niin nehän huutaa tuolta kylppärin kaapista :kieh:
 

Yhteistyössä