PAS helmi/maaliskuu

Ai kysyitkin, että miten se niin paljon maksoi. Emmä tiedä, oli yks ultra plus vastaanottokäynti, viljely ja lääkärinpalkkio/alkionsiirto yht. 900e kelakorvaukset siitä ja maksettavaksi jäi 750e.
Eilen sitten iski se masennnus todella, itketti ja sattu sydämeen niin kovin. Toivoin vain, että joku päivä se onni koittais meillekkin. Mies silitti selkää ja halaili. Kysyin kuinka kauan yritetään, niin hän sanoi siihen , että, jos nyt viisi vuotta alkuun. Yritti lohdutella ensimmäisestä hoidosta jo vuosi. Sovittiin, että pidetään yksi kierto väliä ja sitten lähdetään uusiksi hoitoihin. Kait se on parempi yrittää useamman kerran vuodessa. Meillä siis yksi ivf takana ja nyt passi, täti ei ole vielä tullut mutta tissilät ei ole enää yhtään kipeet eikä oireita, joten...
No prosentit kasvaa, seuraavaksi paremmat mahdollisuudet.
Ai niin, mietin tota adoptiota ja uutisissa sanottiin siellä olevan 4,5 vuoden jonot. Ei vitsi mikä aika. |O
 
Marli, onko se nyt varma ettei tästä siirrosta tärpännyt? Onko sulla ollut testipäivä jo?
:hug: sinnepäin!

Torstaina tällä tytöllä on jännä päivä, voikun ne pienenpienet lapsostenalut selviäisivät sulatuksesta...
 
Tiistai 25.3.2008 :heart:

Nimimerkki.............hoito.........siirtopvä...........testipvä

marli......................1.PAS.........12.3.................26.3
kati231..................1.PAS.........26.3.................
Siisami...................1.PAS.........26.3.................
Kaitlin....................5.PAS?.......26.3.................
Annuli81................1.PAS.........27.3. ...............
risto.......................1.PAS.........maaliskuu
Saana79................1.PAS.........huhtikuu
Pullasorsa..............2.PAS.........huhtikuu
Finttu.....................1.PAS.........huhtikuu
sadepilvi74............2.PAS.........huhtikuu
ronttuli08...............1.PAS.........???

Siisami ja Kaitlin, onnea teille molemmille huomiseen siirtoon! Toivottavasti meidän kaikkien pienokaiset selviävät sulatuksesta. Meillä onkin tämän jälkeen sitten pakkanen tyhjänä ja 2. IVF alkaa.
 
Heipparallaa kaikille pitkästä aikaa!! Ei ole näköjään muillakaan onnistanut, ainakaan vielä
:( Toivotaan parempaa loppu kuuta.

Ajattelin tulla kertoilemaan kuulumisia. Elämä taas kerran voittaa. Jotenkin on ihanaa kun ei tarvitse ajatella ja laskeskella hoitoja ja ajoituksia. On saanut olla ihan rauhassa. Tietysti koko aika nuo asiat pyörii päässä, ei sille mitään mahda. Kamalinta tässä on taas se, että ympärillä olevat kaverit raskautuu. Jotenkin sitä vaan yrittää psyykata itsensä ajattelemaan, että meille ei sitten ole tarkoitettu biologista lasta.

Tällähetkellä tuntuu siltä, että meidän hoidot olivat sitten tässä. Eihän sitä tietysti tiedä, miten mieli muuttuu ajan kuluessa. Nyt vaan on kattila täysi. Miehelle olen aika selvästi sanonut, ettei pää kestä jatkuvaa piinailua ja pettymyksiä. Olenkin aika vakavasti alkanut puhumaan adoptiosta. Kyllähän tuo mieskin sitä on alkanut pikkuhiljaa miettimään, kun ei hoidot ole tuottaneet tulosta. Minulle tuo adoptio ei ole mikään "ihme juttu", miehelle se vaatii aika paljon sulattelemista. Itse sanoikin, että kun hän ei tiedä siitä mitään. Pitäisi saada tietoa. Lupasin sitä hänelle hankkia.

Että tämmöistä tänne. Kesäksi varasin etelänmatkan, joten onpahan edes jotakin mitä odottaa. Ja saa vaihtaa maisemaa.

Tsemppiä kaikille ja parempaa onnea :hug: Käyn kyllä kuulumisia täällä lukemassa.
 
RobottiRuttunen: Tiedän miltä tuntuu kun huomaa et kaverit raskautuu ympäriltä kerta toisensa jälkeen. Ite kuulin just yhdestä kaverista joka odottaa taas muksuu (heidän tokaa), ja just muutama vikko sitten yhelle kaverille syntyi toinen tyttö. Itellä melkeen tippa jo linssissä kun meil ei vieläkään oo yhtään ja kavereilla jo usealla vähintään yks useammalla jo kaks. Adoptio on kanssa rankkaa ja vaatii voimia. Tiedän kokemuksella.
Aina siinäkään ei kaikki mene toivotusti. Mulla on tällä hetkellä vaikee tavata kavereita joilla on pieniä muksuja. Meillä isäntä on innolla odottamassa jälkikasvua. Kun mä taas oon jo melkeen luopunu koko ajatuksestakaan et meil olis muksuu. Oon jo valmis melkeen siihen et meil ei sitten koskaan tuu muksuu. :'( No ehkä vähän liian rankasti aateltu vielä.
Totta kai toivon meille muksua. Mut oon vaan ihmisiä et kaikki pitää tapahtuu heti eikä vasta monen yrityksen jälkeen. Ja varmaan mieltäni kaihertaa sekin et muutaman päivän päästä tulee 10-v. siitä kun eka kertaa oon tavannu tuon mieheni. Ja tässä sitä ollaan yhä ilman muksuu. :ashamed:
 
Huomenta, no negahan sieltä paukahti :(
Itkettää ihan homona, vaikka aavistinkin että näin käy.
Olen reilun tunnin päästä menossa töihin ja tänään onkin asiakaspalvelu päivä, voi niitä raukkoja jotka joutuu mun kans asioimaan :D mites mä voisin auttaa :D
Soitin klinikalle ja nyt mietitään lähetäänkö jo nyt heti perään vaiko yks kierto väliin.
Tsemppiä teille siirtoihin, toivon niin sitä onnea meille kaikille.
 
Keskiviikko 26.3.2008

Nimimerkki.............hoito.........siirtopvä...........testipvä

marli......................1.PAS.........12.3.................26.3 / nega
kati231..................1.PAS.........26.3..................9.4.
Siisami...................1.PAS.........26.3.................
Kaitlin....................5.PAS?.......26.3.................
Annuli81................1.PAS.........27.3. ...............
risto.......................1.PAS.........maaliskuu
Saana79................1.PAS.........huhtikuu
Pullasorsa..............2.PAS.........huhtikuu
Finttu.....................1.PAS.........huhtikuu
sadepilvi74............2.PAS.........huhtikuu
ronttuli08...............1.PAS.........???

Marli, no voi harmin paikka! Iso :hug: sulle! Koita kestää ja yritä suunnata katse rohkeasti vaan eteenpäin tuleviin koitoksiin!

Laitankin tänne laiskana saman viestin, jonka kirjoitin tuonne myöhemmin plussaaviin:

Meillä tämä 1. PAS:n siirto meni putkeen! Sulatuksesta selvisivät MOLEMMAT huurulaiset, vaikka sitä aluksi kovasti epäilinkin. Ne molemmathan pakastettiin 8-soluisina ja nyt sulatuksen jälkeen saldo oli sellainen, että toinen oli parempi edelleen 8-soluinen ja toinen edellistä hieman heikompi 6-soluinen. Tästä 6-soluisesta oli siten pakkasessa/sulatuksessa vaurioitunut 2 solua, mutta oli kuulemma aivan hyvin siirtokelpoinen. Tässä vaiheessahan solut ovat vielä sellaisia kantasolutyyppisiä eli alkio pystyy korjaamaan vielä itse tuollaiset solut. Olin kyllä yhtä hymyä, kun kuulin Tuijalta, että molemmat selvisivät. Jotenkin aivan pöyristyttävän ihana fiilis tässä päällä.

Siirrosta sen verran, että se meni ihan normaalisti eli ei ollut kipuja ja muitakaan ongelmia. Alkiot menivät ensi yrittämällä suoraan oikeaan osoitteeseen, eikä siihen pipettiin jäänyt mitään. Pystyin tarkkailemaan koko ajan monitorista nesteen virtaamista kohtuonteloon.

Nyt vaan täytyy pitää sormet ja varpaat ristissä, että alkiot kiinnittyisivät ja lähtisivät jakautumaan. Mieluiten molemmat! Onneksi IVF:n jälkeinen piinailu opetti sen verran, ettei kannata ihan kaikkia luge-oireita luulla raskausoireiksi. Yritänkin, etten olisi aivan harhaluuloinen jokaisen nipistyksen ym. vuoksi. Yritän myöskin olla testaamatta ennen verikoetta, joka tehdään 9.4.

Kiitos vaan teille kaikille ihanille ystäville, jotka jaksatte tsempata!!!
 
Marlille :hug:

Onnea Kati kyytiläisistä :heart:

Täällä ei ole ihan niin hyviä uutisia kuin Katilla mutta hyviä kuitenkin :D eli meillä toinen huurulainen selvisi sulatuksesta ja siirrettiin hyvin pehmustettuun yksiöön köllimään ja odottamaan kuinka näkee päivänvalon seuraavan kerran 9 kk päästä.

Alkio meni 7 soluisena pakkaseen ja 5 solua selvisi sulatuksesta, oli kuitenkin jo lähtenyt jakautumaan uudestaan ja meni yksiöön 6 soluisena.

Hymyä on täälläkin ilmassa vaikka itku pääsikin siinä vaiheessa kun kuulin, että siirtoon päästään. Ilmeisesti aika kova jännitys oli ollut ilmassa.

Siisu + Piisami PP 0
 
Voi marli :hug: . Voimia ropottiruttunen, nyt katse eteen päin ja uusia tuulia haistelemaan.
Tsemiä piinailijoille!

Miulla on ultra ens tiistaina,eli hienosti aprillipäivänä.Saa nähdä millainen pila sieltä tulee,eli siirtokin on(toivottavasti siihen nyt päästään) siis ens kuun puolella(jos kati kehtaat vaihtaa listaan).Mutta nyt merimonoa popsitaan.Syökö kukaan muu kyseistä lääkettä?ja miten se vaikuttaa?Mie ainakii olen tosi väsynyt ja kiukkuinen.Eli mies polo kärsii kaikki ajat ku olen hereillä.Ei ole helppoa olla lapsettoman mies ;)

Osaatteko vastata kuinka monta päivää ultrasta menee siirtoon?Miulla ei oo mitään käsitystä asiasta.
 
Torstai 27.3.2008

Nimimerkki.............hoito.........siirtopvä...........testipvä

marli......................1.PAS.........12.3.................26.3 / nega
kati231..................1.PAS.........26.3.................9.4.
Siisami...................1.PAS.........26.3.................9.4
Kaitlin....................5.PAS?.......26.3..................9.4
Annuli81................1.PAS.........27.3. ...............
risto.......................1.PAS.........huhtikuu
Saana79................1.PAS.........huhtikuu
Pullasorsa..............2.PAS.........huhtikuu
Finttu.....................1.PAS.........huhtikuu
sadepilvi74............2.PAS.........huhtikuu
ronttuli08...............1.PAS.........???
 
Onnea sullekkin Kaitlin :D Nyt sitten vaan piinaillaan taas koko rahan edestä. Mä jo kovasti kuulostelen vatsa nippaisuja vaikka kyllähän sen nyt järki (yrittää) sanoo ettei mitään voi tuntua. Yllättävän positiivisella mielellä ainakin vielä toistaiseksi

Risto: Mulla oli ultra kp 11 ja siirto kp 18. Tosin toi pääsiäinen hieman varmaan sotki.

Siisu ja Piisami pp 1
 
Risto, mulla oli kans noin viikko väliä vikan ultran ja siirron välillä. Eiköhän se tunnu kaikilla menevän suht samalla kaavalla.

Lauantai 29.3.2008

Nimimerkki.............hoito.........siirtopvä...........testipvä

marli......................1.PAS.........12.3.................26.3 / nega
kati231..................1.PAS.........26.3.................9.4.
Siisami...................1.PAS.........26.3.................9.4
Kaitlin....................5.PAS?.......26.3..................9.4
Annuli81................1.PAS.........27.3. ...............10.4.
risto.......................1.PAS.........huhtikuu
Saana79................1.PAS.........huhtikuu
Pullasorsa..............2.PAS.........huhtikuu
Finttu.....................1.PAS.........huhtikuu
sadepilvi74............2.PAS.........huhtikuu
ronttuli08...............1.PAS.........???

Kaitlin, onnea sullekin tuleviin piinapäiviin! Sullahan meni kans tosi ideaalisti siirto.

Oma (.) pp 3 menossa eikä minkäänlaisia oireita ole, kuten Siisami tuossa kans totesi. Luget ja Zumenonit saa kyllä aikaan etenkin iltaisin sellaista ihanaa turvotusta vatsaan ja välillä pientä nipistelyä, mutta ei siis mitään kummempaa. Mikään ei kyllä varmuudella johdu mistään kiinnittymisestä tms. alkioon liittyvästä.

Kati pp3
 
Edelleen oireetonta täälläkin. Ehkä jotain pientä nippailua mutta niin pientä, ettei siitä voi varma olla. Munasarjat juilii täälläkin mutta niin ne tekee joka kierrosta näinä päivinä joten siihen ei kiinnitetä sen enempää huomiota.

Mukavaa lauantaita

Siisu ja Piisami pp 3
 
Sunnuntai 30.3.2008

Nimimerkki.............hoito.........siirtopvä...........testipvä

kati231..................1.PAS.........26.3.................9.4.
Siisami...................1.PAS.........26.3.................9.4
Kaitlin....................5.PAS?.......26.3..................9.4
Annuli81................1.PAS.........27.3. ...............10.4.

marli......................2.PAS.........14.4.
risto.......................1.PAS.........huhtikuu
Saana79................1.PAS.........huhtikuu
Pullasorsa..............2.PAS.........huhtikuu
Finttu.....................1.PAS.........huhtikuu
sadepilvi74............2.PAS.........huhtikuu
ronttuli08...............1.PAS.........???

Muokkasin taas vähän listaamme. Marli, hieno juttu, että pääsitte heti uuteen PAS:iin.

Oma (.) mulla on tänään ollut koko päivän jotenkin outo olo. Alavatsalla on ollut vähän väliä sellaista poltetta, lähinnä keskellä, ei niinkään munasarjojen kohdilla. Samaten olo ollut sellainen kuin kipeäksi tulisi. Ehkä olenkin tulossa tai ehkä tämä kaikki johtuu vaan lääkkeistä, mutta silti sitä ainakin hitusen toivoo, että oireet voisivat johtua kiinnittymisestä.
 
Täällä myös vatsan kuumotusta, nippailuja ja vihlaisuja ikäänkuin emättimestä. Mieskin käy mahaa taputtelemassa ja hokemassa, että tartu, tartu.

Taitaa tulla pitkät piinapäivät näistä kun tu´ntuu, että ekat neljä päivääkin on kestänyt ikuisuuden :D . Mulla on uusi harrastus kun keksi pikkuiselle uusia tekonimiä

Siisami ja Sulo pp 4
 
Moi!
Tunteita tulin kirjottelemaan.
Oli jotenkin aivan kauheaa kun tuli kutsu joukko papa seulontaan.No se ei ollut kauheeta,vaan se että se otettiin perheneuvolassa,jossa kaikki muut odotushuoneessa olivat kovin paljon hurjasti raskaana olevia, paitsi mie.Eka kerran tuli sellainen olo oikeen tosissaan,että purskahdanko itkuun vai juoksenko karkuun.Lehdet tietysti siellä oli vauva lehtiä ja perhe lehtiä.ÄÄÄÄ!!Ei kiva!Miten voi ihminen tuntea itsensä huonoksi ja vajavaiseksi. :'(
 
Voi ei, Risto! Mä olisin varmaan vastaavassa tilanteessa karannut... Kerran olen saanut kutsun joukkopapaan, mutta se tehtiin onneksi ihan yksityisen lääkäriaseman tiloissa.

Siisami, tuonne myöhemmin plussaavien pinoon jo kirjoittelinkin eilisistä/tämänpäiväisistä kuumeoireiluistani. Tuntui siltä kuin kipeäksi olisi tulossa, mutta ei sitten kuitenkaan tule. Mietin tässä vaan sitä, että voiskohan olla jokin oire??? Mies meillä muisteli, että olisin joskus kertonut lukeneeni täältä tuontyyppisistä raskausoireista.
 

Yhteistyössä