IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Onnea, Siisami, arvon kohoamisesta! Pidettiinkö sitä ihan riittävän hyvänä päiviisi nähden? Silloinhan minullakin saattaisi olla vielä toivoa..?
Vuoto ei ole vieläkään alkanut, mutta lievää kipua kyllä on. Yön valvoin täysin toivoni menettäneenä, mutta viestisi lukiessani tuli tunne, että voisiko tämä sittenkin vielä kääntyä hyväksi.

Minulla nyt siis pp 14, kaksi päivää sitten hcg 58, mitä lääkäri piti aika toivottomana. Huomenna toiseen veritestiin.
 
Annuli; Henkisen kivun päälle viel fyysiset kivut ni hoh,hoh...koita jaksaa kärvistellä... :heart:

Siisami;, Hienoa et hcg arvo on noussut jo noin paljon...älä anna tiputtelun haitata, nyt päätät et tää mennään loppuun saakkaa... ;) Toivotaan et aikaa rientää, ja pääset alkuviikkojen pelosta eroon ja pääset täysin rinnoin nauttimaan raskaudesta... ;) :heart:

Miikkis; Tää tuntuu ihan hurjalta et jollain voi olla noin paljon hcg:tä elimistössä, ja ite ku haluais ees sen verran mitä se Acon 10iu tartteis siihen plussaan... :LOL: Miikkis sulle ihan hiiiiiirveesti onnea ja oikein ihanaa ja antoisaa raskausaikaa, ota kaikki ilo irti meijän kaikkien puolesta... :heart: :heart: :heart:

Finttu; Kiitti Finttuli, mulle tuli hyvä mieli...kyl tää välillä on sellasta tuskaa ja *v....ta*, et oon kyl harkinnu vaiks minkälaista lääkitystä... :LOL: Ai niin meinas unohtua, et tuol helistimen sivuilta oon bongannu hyvän keinon lugen laittoon, käyttävät meinaan Hiiva lääkitykseen tarkoitettua asetinta...on kuulema kätevä, käy ostaa apteekista emätinpuikko paketti, niin saat sen asettimen...mut hei jos haluut jonkun muun tuotteen, niin varmaaan kannattaa laittaa mies asialle, vai mitä:LOL: mut nyt viel tsemppi :hug:
 
Miikkis ja Siisami, ihanaa kuulla täälläkin välillä hyviä uutisia! Niitä saa kyllä meistä jokainen tarpeen tullen kyllä ihan rauhassa hehkuttaa. On se sen arvoista! :heart: Siisamille vielä tsemppiä, että hcg arvot nousisi oikein kunnolla.
 
Hyvin pienenä on vuoto pysynyt et ehkä tässä on vielä toivoa. Mä päätin nyt kyllä heittää kaikki kuumemittarit yms. testit roskiin koska ne vaan aiheuttaa hermoromahduksen. Nyt vaan mennään eteenpäin ja niin kauan mä olen raskaana kunnes ultrassa joku sanoo mulle etten ole.

s1980: Kyllä se hoitsu oli sitä mieltä, että normaalisti on noussut ja loppukuulle antoi jo ultraankin ajan. Siihen malliin käski käyttäytyä, että raskaana ollaan.

Miikkiksellä oli aika huisat lukemat. Olisko molemmat kyytiläiset matkassa?

Niistä lugejen jatkoista kun oli puhetta niin mä ainakin jatkan kuun loppuun eli ilmeisesti se on taas lääkäristä kiinni.
 
ONNELIINALLE paljon onnea kyytiläisen johdosta.... :heart: Lähetän täältä roppakaupalla+++++++++++++++++ :whistle: ja oikein ärtsyn tahmeeta liimaa kyytiläisen turvaksi....täällä pidetään peukkuja, jotta kaikki menis parhainpäin.... :heart: :heart:
 
Ihana uutinen Siisame, nousuunhan se arvo lähti!! Ja Miikkis, tosi hienoa :) Miten nuo viikot muuten lasketaan? Jos siulla on kolme viikkoa munasolujen hedelmöittymisestä ja viikkoja kuitenkin viisi, niin lasketaanko se kuukautisten alkamisesta vai mistä..?

Onneliina - toivotaan, että kyytiläinen tarraa oikein napakasti :heart:

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeempää... Ei uusia oireita; edelleen turvotusta rinnoissa ja vatsassa. Mahan pömpötys voi johtua kyllä ihan siitäkin, et vatsa toimii ihan törkeän huonosti, mikä taas varmasti johtuu ihan älyttömästä karkin ahmimisesta :/ Näen edelleen öisin painajaisia, miulla se pahin jännitys tulee ilmeisesti unissa, koska edelleen päivät on menneet ihan ok.

Heippa Sarra :wave:
 
Pakko vielä tulla kertomaan, että nyt illalla vuotoa oli tullut enään ihan inan verran. :D

Onneliinalle: Tarrasukkia ja liimapuikko.

Mä kanssa olen miettinyt, että kuinka ne viikot meidän tapauksessa lasketaan. Olisko se niin, että hedelmöittymispäivään lisätään kaksi viikkoa. Normaalissa kierrossahan se lasketaan 28 päivän kierron mukaan. Onko meillä hedelmöittymispäivä sama kuin punktiopäivä? Mulla se tekis siis

Siisami 4+6 (kai?) Wau, mä olen aina halunnut kirjottaa ton :D
 
Hyvä kuullla Siisami, että vuoto loppunut. Taitaa olla sitä kuuluisaa alkuraskauden vuotoa... =)

Tuon maanantain negan jälkeen olo oli tiistaina ja eilen jo paljon parempi, mutta tänään taas on tullut itkettyä koko ilta. Johtuu varmaan menkkojen alkamisesta. Mutta joo mikä ei tapa vahvistaa ,ja Finttua lainaten v*tuttaa :D Huomenna ajattelin vetää kotosalla kunnon kännit, ja kärsiä lauantaina niin pahasta kankkusesta, ettei tarvitse ajatella toivottavasti lapsettomuutta koko päivänä :LOL: Tietysti siinä käy taas niin, että olen yhden viinilasillisen jälkeen niin väsynyt, että haluan vaan nukkumaan :D
 
Siisami :hug: Kyllä kaikki hyvin menee. Josko olisi vain kiinnitys vuotoa. Ja jos yhtään lohduttaa niin silloin kun tyttöä odotin, niin mulla tuli ensin ruskeaa vuotoa ja( muistaakseni ) rv5 aloin vuotamaan ihan kirkasta verta. Jota sitten vuodin olisko ollu 2-3 viikkoa. Kirjoitinkin tuosta aiemmin jo täällä.

Kaikille plussanneille kamalasti onnea ja voima :hug: sitä tarvitseville.

Huomenna itellä se kolmas ultra ja sitten saan tietää ens viikon kuvioista. Aikas kipeenä ollu tuo oikea puoli. Välillä tuntuu ettei voi seistä töissä mutta sinnillä koittanu jaksaa. Tänään oli pakko ottaa särkylääke kun kävi niin kipeetä oikealle puolelle ja ala selkään.

Oliko raitiksella huomenna punktioon meno? Jos oikein muistan... Ei nyt jaksa ruveta selaan.. :ashamed: Jaksamista koitokseen.

Kauniita unia.
 



IVF-hoitolaiset torstaina 7.2


ronttuli08: 1.ICSI, IVF takana marraskuussa, pp7

Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä pp7

onneliina: 1.IVF, pp

Casa: 2.IVF, 1.IVF takana marraskuussa, pp

Löllykkä: 2.IVF, 1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06, pistospvä 7, punktio vko 7

Lumienkeli2007: 2.ICSI, pp

Pillipiipari: 1.ICSI, takana kaksi inssiä, pp

Tikru70: 2.IVF, pp

Hapsu: 1.IVF, nollaultra 5.2.

Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pp1

Inkaliini: 2.IVF, pp

Toiveikas: 1.IVF/ICSI, pp

PeePee77: 1.IVF, pistospvä 10, punktio 11.2 ja siirto 13.2

risto: 1.IVF, PAS tulossa

puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, kp 2, 4 IUI odottaa

geri: 1.ICSI, yritystä 03/05 alkaen pp 7 verikoetesti 11.2. (tulos 12.2)

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pistospvä 8 , pp

Kamilla: 1. ICSI, pistospäivä 7, punktio ja siirto vko 7

Stella75: 1. IFV, punktio 28.1. pp 8 , testipäivä 13.2.

marica: 1. IVF, takana yksi inssi, punktio vko 9

Raitapaitainen: 1. IVF, punktio 8.2, siirto 11.2


PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Siisami (2.ICSI)


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

 
Siisami, siirsin sut plussanneisiin =) Kyllä kaikki hyvin menee, pakko uskoa vaan niin!! :heart:

Mitäs Ulpulummukka, kuinka punktio ja siirto meni?? Kuulumisia odotellen...!

(.) PeePeen kans tänään ajeltiin klinikalle, oli tosi kiva saada matkaseuraa ja vaihtaa kokemuksia! Ultran jälkeen käytiin syömässä Raitiksen ja Johanna72 kans :flower:

Aika yllättävä ultrakäynti oli, punktiota siirrettiin ens keskiviikolle tai perjantaille! Vasemmalla näkyi 3 isompaa+pienempiä ja oikealla vain 1+pienempiä :ashamed: Annos nostettiin 150IU:sta 200IU, toivotaan et edes osa pienemmistä tulis mukaan.
Muuten jää aika laiha saalis :'(

Maanantaina vielä ultra, siihen asti pitäis jaksaa jännätä. Suututtaa ku muniksia on tulos noin vähän liian pienen aloitusannostuksen ja myöhäisen aloituksen takia,
reserviä kun löytyis vaikka muille jakaa :kieh:
 
:flower: :flower: :flower: :flower:

Oli pakko tulla tuolta odottavien puolelta toivottamaan sinut tervetulleeksi sinne!

Meillä odotetaan kromosomitestien tuloksia lapsivesipunktiosta hetkenä minä hyvänsä. Uskomaton juttu että olemme selvinneet näin pitkälle. Meidän kun piti olla toivoton tapaus näillä palstoilla.

Saara ja Inkku 20+3
 



IVF-hoitolaiset perjantaina 8.2


Stella75: 1. IFV, punktio 28.1. pp 9 , testipäivä 13.2.


ronttuli08: 1.ICSI, IVF takana marraskuussa, pp 8


Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä pp 8


geri: 1.ICSI, yritystä 03/05 alkaen pp 8 verikoetesti 11.2. (tulos 12.2)

Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pp 2


onneliina: 1.IVF, pp 1


Raitapaitainen: 1. IVF, punktio 8.2, siirto 11.2


PeePee77: 1.IVF, pistospvä 11, punktio 11.2 ja siirto 13.2


Lumienkeli2007: 2.ICSI, pistospäivä 11, punktio ja siirto vko 7


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), pistospvä 10, punktio 11.2, siirto 13.2


Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pistospvä 9


Kamilla: 1. ICSI, pistospäivä 8, punktio vko 7


Popsy: 1.IVF, pistospäivä 8, punktio 13.2 ja siirto 15.2


Casa: 2.IVF, pistospäivä 3, punktio vko 8


Hapsu: 1.IVF, pistospäivä 3, punktio vko 8


marica: 1. IVF, takana yksi inssi, punktio vko 9


Pillipiipari: 1.ICSI, takana kaksi inssiä


Tikru70: 2.IVF


Inkaliini: 2.IVF


Toiveikas: 1.IVF/ICSI


risto: 1.IVF, PAS tulossa


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, kp 3, 4 IUI odottaa




PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Siisami (2.ICSI)


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

 
Kuten huomaatte, mulla on täällä aikaa muokkailla listaa :D Toivottavasti ei mennyt aivan sekaisin... Yritin laittaa meidät aikajärjestykseen, listan alussa on siis ensimmäiseksi testaajat.

Marica, Casa, Lumienkeli2007, Pillipiipari, Tikru, Hapsu, Inkaliini, Toiveikas, kirjoitelkaahan missä vaiheessa hoito on menos niin voi päivittää listan kuntoon =)
 
Olen käynyt aina lukemassa kuulumisianne ja nyt olisi itselläkin uutisia ivf-rintamalla. Saat Kamilla päivittää mun puolesta listan. Eli 1. ivf oli marraskuussa 2007 ja toinen vko 8 2008. Pistän kolmatta päivää menopuria ja ensi viikolla eka ultra. Lyhyellä kaavalla mennään. Huuh- jännittää kovasti miten follit kasvavat. Ongelma eka kerralla oli pieni follisaalis( 5 munasolua -vain yksi hedelmöittynyt) eikä alkio meinannutkaan kiinnittyä. Vuoto tuli jo lugejen läpi.

Hienosti olette toisianne kannustaneet tällä palstalla. On ollut ilo lukea miten plussanneet ja neganneet ovat aidosti tukeneet toisiaan. Ja tapaamistakin puuhaatte -hienoa :heart:
 
Hienoa Casa että hoito on lähtenyt käyntiin, toivotaan parempaa onnea tälle kerralle!! :heart:

Mulla follisaalis uhkaa kans jäädä pieneksi, eilisen ultran jälkeen annostusta nostettiin. Maanantain ultras sit nähdään onko tehonnut... Lääkäri aloitti ehkä vähän liian varovaisesti hoidon mun monirakkulaisten munasarjojen takia. Kp 5 vasta rupesin pistämään 125 IU Puregonia, sitä kolme päivää, sit 150 IU kolme päivää ja nyt eilisestä lähtien 200 IU.
 
Olen ahkerasti käynyt sivusta lukemassa miten täällä hoidot on edenneet. Oma tilanteeni on seuraava: Toinen ICSI hoito menossa, tänään on Puregonien pistospäivä 11 (orgalutraneita 5pv takana) ja ensi viikon alussa pitäis olla punktio. Punktioon päästään jos tänään ultrassa rakkulat on kehittyneet riittävästi ja että muuten tilanne "rauhallinen". mun pistosmääriä on nostettu hiljalleen PCOn takia. Viimeksi hoito jouduttiin jättämään kesken ennen punktiota hyperin takia - nytkin olen varovaisella mielellä, koska rakkuloita on taas parisenkymmentä. Päivä kerrallaan tässä mennään..
 
Tsemppiä Raitikselle punktioon, tänäänhän se oli? Tulethan sitten kertomaan miten meni.
Casalle tsemppiä munisten kasvatteluun, kyllä niitä sieltä tulee =) Samoin Kamilla, uskon että tulet vielä hyvän saaliin saamaan. Eipä niitä nyt niin hirveän suurta määrää tarvitakaan!

Mukavaa perjantaita kaikille. Ihanaa kohta viikonloppu alkaa :heart:

*muoks* Lumienkelille myös onnea munisten kasvatukseen, toivottavasti saat riittävän saaliin!
 
Heippa,

Juu, täällä edelleen lorvitaan. Oon vaan lukenut muiden juttuja ja jotenkin jäänyt laittamatta omat jutut kokonaan.

Elikkäs nollaultra oli 5.2. eli YES, pääsin sinne vihdoin ja viimein!! Siis mikä onnen päivä oli sunnuntai, kun oli vihdoin kp1. :D Kaksi päivää olen nyt piikitellyt puregonia 150 yksiköllä ja punktioviikko olisi viikko 8. Päivä selviää ultrassa 15.2.

Niin, olis mulla teille kysymyskin: onko teillä kaikilla (tai onko ollut) monta seurantaultraa tossa piikitysten aikana? Ajattelin, että mulle ei ole annettu ultra-aikaa muuten kuin tuo 15.2., jolloin määritellään punktiopäivä ja pregnylit ym. Tässä välissä on vaan yks labra-aamu, jolloin ne iltapäivällä kertoo mulle klinikalta, millä annostuksella jatketaan. Okei, mä olen ensikertalainen IVF: ssä, mutta jotenkin silti jännittää, kun ei ole ultraseurantaa tuon enempää.

Yritän kovasti positiivisilla mielin nyt olla, vaikka alku ei olekaan mennyt suunnitelmien ja aikataulujen mukaan... Nyt se huono onni ehkä hieman jatkuu, koska vihdoin kun pääsi alottaan piikitykset, oon nyt saikulla kotona ihan kauheessa flunssassa. :/ Ei voi tehdä hyvää hoidoille, joten kauheesti vaan yritän täällä meditoida tota tautia pois ja lääkitä itteeni pienillä rohdoilla. Turha kuitenkin stressata sellasta, mille ei voi oikeastaan mitään.

Että sellasia kuulumisia tänne suuntaan.

 
Hauskaa kun tulee "uusi sukupolvi" tänne pinoon, tervetuloa kirjoittelijoiden joukkoon vaan Lumienkeli ja Casa!

Kiitos Kamilla päivityksestä...Huuaa, mä siis pisimmällä pp-päivien suhteen...Uteliaille tiedoksi - ai sii kelle... :LOL: - että mitään oireita ei kyllä oikein ole kun massuvihlasujakaan ei oikeestaan enää oo eikä tosiaan rintavarustusta arista niin paljon kuin aikasemmin... mutta en nyt ole oireiden puutteesta kauhean huolissani - vielä... - ei kaikilla mitään oireita olekaan. Ainoa mikä ottaa tällä hetkellä isosti päähän on flunssa (joo, ei se nenän iltatukkoisuus siis ollut mun kohdalla mikään "oire"....) ja aivan kaamea väsymys koko ajan - ja siis ei se voi olla "oire", vaan joko lugeista tai sitten flunssasta johtuvaa - koska ei nyt pp 9 mitään raskaudesta johtuvaa jysäriväsymystä kai voi olla. Flunssa on kyllä tylsää. Ja vähän tietysti huolettaa, koska oon lukenut jostain, että jos kropan oma immuniteetti alkaa toimimaan kauhealla voimalla niin se torjuu "kaikkea vierasta" - myös siis kai alkiota. Noh, täytyy toivoa, että kohdun pesä suojais pikkusia!

Mä taidan kyllä olla aikaisempaan kirjottelija- ja testaaja-aaltoon nähden ihan poikkeava kun musta nää piinapäivät on itse asiassa kivempia kuin se piikittelyaika...Mulla tietysti se piikittelyaika oli siksikin kurja, koska munikset ei meinanneet kasvaa MUTTA ne kasvoi kumminkin ja loppujen lopuksi tilanne olikin punktiopäivänä ihan hyvä! Eli älkää tytöt lannistuko vaikka siellä näyttäisi ultrauksen aikan hiljaselta, kyllä ne sieltä kypsyy!

Voi vitsi. Mä jotenkin toivosin, että voisin tässä kuulkaa vaan olla ja haaveilla enkä testata ikinä - tosin sillä suuurensuurella toivolla, että huomaisin vaan, että raskaana ollaan :)

Geri & Ronttuli - hanit, miten menee - onks teillä mitään oireita...?

Ainiin, yks positiinen juttu lugeista, joita muutoin in-ho-an. Mullahan tiputtelee tuhrua AINA melkein viikon verran ennen menkkoja. Kiitos lugejen - eipä oo näkynyt mitään sen kaltaistakaan ja normaalissa kierrossa oisin jo tiputellut monta päivää!

stella
 
Moikka!

En osaa pysyä poissakaan :saint:

Siisami: Todella superfantastista, onnea paremmasta tuloksesta :flower: Kyllä siellä kyytiläinen ompi :heart:

Onnea Raitikselle punktioon tänään, jos kaikki sujuu hyvin niin onko siirto heti maanantaina vai miten?

Sekä myös onnea ja tsemiä muille ensi viikon punktioon menijöille sekä matkaajat mukaan saajille :heart: :hug:

geri: joo, raskaus lasketaan menkkojen ekasta päivästä, ja koska mulla oli punktio kp 14 ni on helppo laskea ja hedelmöittyminen seuraava päivä eli 15.1. ni tulokseksi tulee tänään 5+3 vaikka hedelmöittymisestä vasta reilu 3 viikkoa.
bd ollaan täällä sulle maanantaille ;) koita jaksaa nää vikat päivät, saatko tietää tuloksen kuinka pian?

(.) Paksusti voidaan, eilen ekat pahaolopöklöt, eli iltapahoinvointia. Olen huomannut että aina kun väsyttää alkaa tulla paha olo, nivusia vetää ja ristiselkää pistelee välillä. Rinnat turvonneet ja nännit tummentuneet. Ja lämmöt edelleen normaalit, eivätkä koskaan ole olleetkaan korkealla. Eli kaiketikin kaikki on hyvin.
Kätilö sanoi eilen puhelimessa että 3 viikkoa hedelmöittymisestä raja-arvot on 1050-4900 ja mulla kun se oli 4687 ni kysyin sitten että voiko siitä päätellä mitään, ni sanoi että hyvinhän mahdollista se on että kaksi siellä möllöttelee, mutta saattaa silti aivan hyvin olla vain yksi.
Eka ultra 19.2. jota sitten jännittämällä odotamme :heart:

Nähdään :wave:
 

Yhteistyössä