IVF/ICSI tammi/helmi/maaliskuu Part IV

Finttu : Tää alkaa nyt vähän epäilyttävästi mutta vitsi mä ilahduin kun sä kerroit tosta peräsuoli-verestä! Mä nimittäin eilen dellasin sen lauseen täältä, vaikka aluksi kirjoitin...Säälittävää - ja tavallaan herttaista. Nimimerkin takana sitä on tullut kirjoiteltua tänne vaikka mitä (kuten sen legendaarisen lugesteronin työnnön haitariin) mutta jotenkin en pystynyt kirjoittamaan sitä, että joskus on tullut pieni tippa verta sieltäkin menkkoja ennen/menkkojen alussa. Ja sit ajattelin, että voi ei, mulla on siellä varmaan joku kuolemankysta tai vähintään erittäin agressiivinen endo. Noniin. Ehkäpä rauhoitun toistaiseksi tästä aiheesta ja juttelen sitten Niklaksen kanssa kun seuraavan kerran tapaan...Luonnollisesti tuli lähetettyä eilen piiiiitkä paniikinomainen sähköposti sinne suuntaan...Yleensä se suhtautuu mun paniikki/itse-diagnoosi-viesteihin aika lailla rauhallisesti (=vastaa äärimmäisen lyhyesti, että "tuskin mitään hätää").

Siisami: Mä olen oikeesti niin iloinen kun sulla on nyt kyytiläinen! Siellä se kasvaa ja kotiutuu. Usko ja luota siihen!

marli : Rohkeasti kohti seuraavaa vaan. Mähän tein ihan samalla tavalla, heti vaan jatkoin. Toki, tulokset eivät ole vielä puhuneet puolestaan mutta yritän ajatella, että tuskin ne huurulaiset olisivat selvinneet paremmin jos olisin odottanut yhden kierron lisää. Sitähän nyt sitten ei saa tietää.

Nyt kahvia, palaillaan!
 
Heippa pinoon ja halit kaikille vanhoille tutuille kuin uusillekin :) En edelleenkään osaa pysyä täältä poissa, vaikka hissukseen olenkin vain kuulumisianne lueskellut...

Tuosta endosta; tarkoitus ei ole säikytellä Stella, mutta endossa ei aina ole runsaita ja kivuliaita kuukautisia vaan se voi olla täysin oireetonkin niinkuin miulla. Mistään en itse eikä gynetkään osanneet asiaa epäillä ennen kuin lapsettomuusklinikalla lähtötutkimuksissa ultrattiin toisesta munasarjasta halkaisijaltaan 4 senttinen endokysta. Mutta uskon, että siulla asiat on kunnossa - oltaisiin varmaan klinikallakin jossain vaiheessa otettu tuo mahdollisuus huomioon hoitojen aikana, mikäli lääkäri olis nähnyt tarpeelliseksi.

Helystin, meille tehtiin ICSI/IVF pitkän kaavan mukaan pitkälti juuri tuon endometrioosin takia eli ensin sumut (Suprecur) ja sitten rinnalle pistokset (Gonal-F). Muistan, että pistokset aloitin keskiviikkona ja siitä vajaan kahden viikon kuluttua maanantaina oli punktio.

Keväistä viikonloppua kaikille - mukana tunnelmissannen täysin sydämin :heart:
 
IVF-hoitolaiset torstaina 27.3.






Ulpu78: 2.IVF, punktio 29.3

Erika74: 1.IVF, punktio vk 15


Banaani71: 1.IVF, punktio vk 15


Stella75: 2.IVF, punktio vko14/15


Viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


Inari: 1.IVF, piikitys alkaa 7.4


Soraya: 2.IVF, piikitys alkoi 26.3





PLUSSANNEET Part I - Part III

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

Geri (1.IVF)

Kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI, kaksoset )

Raitapaitainen ( 1.IVF)

Löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)

Helba (1.IVF)

Marica (1.IVF)

Tiiti (1.IVF)


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET Part I - Part III

Kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

Ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)

Toiveikas (1.ICSI)

Kurreliini (1.IVF)

Casa (2.IVF)

Milja71 (1.ICSI)

Marli (1.IVF, pas)
[/quote]
 
moikka tutut ja tuntemattomat!

Stella: passaisko tuollainen lista?

Kiva nähdä tuttuja täällä tuolta vuoden alusta... Toivon todella että monella olisi parempi onni kevään myötä todella! :heart:

Täällä jatketaan masun kasvatusta, kumpa vaan kasvaisi :ashamed:

Tulen toisella kertaa kuulostelemaan enemmän! :wave:
 
Voi ihanaa Miikkis! Mä kun alottelin tämän uuden pinon niin meinasin vanhaan tapaan kirjottaa - kuten niin moni mua ennen - että "nyt kaivattais Miikkistä taas listan tekoon"...Ja sitten sä ilmestyit tänne ilahduttamaan! Ja ihanaa kun tulit kertomaan kuulumisia - ne lämmittävät ja antavat toivoa. On totta, että aika on tavallaan kulunut kauhean nopeasti. Mustakin tuntuu, että vastahan oli tammikuu ja se eka IVF. Välillä on tuntunut kauhean haikealta, kun olen käynyt tuolla odotuspuolella kuikkimassa teidän kuulumisia (nyt kyllä ajattelin lopettaa toistaiseksi - koska aion tulla itse perässä!) ja olen tajunnut teidän onnekkaiden raskausviikkojen määrät...Voi että....Ajattele, että säkin olet nyt "turvallisella" viikkomäärällä ja saat ihan oikeasti aloittaa nauttimisen raskaudesta!!!! Kaikkea hyvää teille!

Geri : juu, et pelästytä etkä sinänsä huolestuta enää enempää - eilistä huolestuneisuuden astettani ei nimittäin voi enää ylittää :) Näinhän se kai on, oireet voivat olla ihmisillä aika erilaisia. Yritän nyt ottaa rauhallisesti näiden tuoreiden fobioideni kanssa ja jostain kaivaa esille sen toiveikkaan ja positiivisen Stellan, joka osasi vielä ekan IVF:n aikana keskittyä vaan olemaan ja toivomaan parasta eikä se ollut koko ajan ole aivan varma, että siinä on vialla kaikki mahdollinen, mikä vaan olla ja voi... Mutta kaikkea hyvää myös sulle ja pikkuiselle! Iso iso iso halaus - kovasti olen täältä perässä tulossa!

(.) Sain Niklakselta vastausmeilin mun ahdistuneeseen endo-epäilymeiliin. Kuten arvasin, se oli lyhyt ja ytimekäs :) Kuulemma voi olla endoa tai ei sitten ole mutta se ei kuulemma nyt vaikuta tähän hoitoon. Noh, näin kai sitten. En uskaltanut replytä, että entäs joku immunoglobuliini-lääke, joka estäisi endon kemiallisten vasta-aineiden myllertämisen (jos vaikka estävät kiinnittymistä)...Tästä voin ehkä kysäistä kun menen ultraan ens viikolla. Muuten kuuluu vähän rauhallisempaa kuin eilen...Kävin koko eilisen aivan ylikierroksilla ja seilasin täällä sivustoilla non-stop. Tänään on itse asiassa ollut niin sairas kiire töissä, ettei ole ehtinyt niin paljoa avautumaan täällä :ashamed: Muniksissa on ollut tänään jo jotain tuntemuksia, en tiedä sitten. Toivottavasti Menopur tekee siellä hommiaan niinkuin pitää.

Nyt takaisin töihin ja sitten - toivottavasti - vielä ulos ihanaan aurinkoiseen kevätpäivään!
 
Mitra: Mulla oli Arimidexin kanssa aina Puregon mutta yhdessäkin kierrossa oli niin, että kp 2-6 Arimidex, sitten pari päivää Puregonia, jolla alkoikin useampi folli kasvaa ja siirryttin taas Arimidexiin viideksi päiväksi. Se antoi johtofollin ja sitten taas jatkoin Puregonilla. Aikamoista venkslailua siis.

Ei me jouduttu mitään allekirjoittaa.. En ainakaan muista enkä ole kuullut kenenkään munkaan joutuneen.

Mä menen ens maanantaina Väestöliittoon ultraan ja jos vauvalla on kaikki edelleen hyvin niin perun Taysiin toukokuuksi varatun ivf:n. En ole ennemmin uskaltanut.


 
Punktioterveisiä...
Hyvin meni, vaikka tälläkertaa jonkin verran kivuliaampi kokemus. Saatiin 9 munasolua, josta olen tosi tyytyväinen. Toivottavasti olisivat kypsiä. Alunperin oli puhe, että ma siirrettäisiin kaksi alkiota, mutta nyt lääkäri oli yhden kannalla. Olen ollut ihan väsynyt kun otin pari panacodia. Nukuin 5h päikkärit ja taidanpa taas suunnistaa kohti makuuhuonetta. =)
 
No niin ystävät kalliit. Nyt se täti tuli taas käymään, että uutta hoitoa sitten vain. Vähänkö tää kaikki menee nopeasti. Apua. Täytyy siis soittaa maanantaina klinikalle sitä tsekkausta ja siirtoa varten. Uskoisin siis siirtopäiväksi 14.4, siis jos kaikki menee hyvin tai siis kun nyt käännetään tää pessimisti kelkka optimisti kelkaksi niin kaikkihan menee hyvin. Pitäiskös siis jo ruveta varaamaan pappia ristiäisiin :D
 
Marli: hyvähyvä, heti vaan uutta putkeen - ja mäkin suosittelen Siisamin tavoin positiivisuuden puolesta liputtamista - ei siitä haittakaan ole. Pettymykset ovat suolesta vaikka olisi yrittänytkin olla pessimistipaulana, eli mieluummin optimistijollalla tuulta päin!

Ulpu: nyt jännitetään sitten maanantaita. Kaikki menee hyvin!!!

 
IVF-hoitolaiset lauantaina 29.3.






Ulpu78: 2.IVF, punktio 29.3


Erika74: 1.IVF, punktio vk 15


Banaani71: 1.IVF, punktio vk 15


Stella75: 2.IVF, punktio vko14/15


Viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


Soraya: 1.IVF, piikitys alkoi 26.3


Inari: 1.IVF, piikitys alkaa 7.4


Helystin: 1.IVF, piikitys alkaa








PLUSSANNEET Part I - Part III


Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

Geri (1.IVF)

Kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI, kaksoset )

Raitapaitainen ( 1.IVF)

Löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)

Helba (1.IVF)

Marica (1.IVF)

Tiiti (1.IVF)


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET Part I - Part III


Kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

Ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)

Toiveikas (1.ICSI)

Kurreliini (1.IVF)

Casa (2.IVF)

Milja71 (1.ICSI)

Marli (1.IVF, pas)


 
Heipparallaa!

Korjasin listassa omaa tietoa, eli ensimmäinen IVF edelleen menossa. Ensimmäisessä yrityksessä kun emme päässeet punktioon asti. Nyt uudessa yrityksessä menossa 4.pistospäivä.

Helystin, tervetuloa, lisäsin sinut listaan!
Meillä on muutama yhdistävä tekijä: selittämättömiä, yritystä vuodesta 2005, 3 nega-inssiä ja ensimmäinen IVF.

 
Morjesta!
Tulin just kotiin siirrosta. Kaksi pikkuista köllii nyt tuolla kohdun perukoilla. Nää 4 ja 6 soluiset kaverit oli ainoat, mitä tuli. Muut meni roskiin ja pakkaseen ei tälläkään kertaa saatu mitään.

Mites muilla menee?
 
Ulpu78, ihanaa! Nyt peukut pystyyn pikkuistesi puolesta! =)

(.) Ultrassa näkyi 5-6 isoa munarakkulaa ja 5-6 pientä. Keskiviikkona katsotaan tilanne uudestaan ja päätetään, onko punktio perjantaina vai maanantaina. Perjantaina kaikki eivät ole välttämättä kasvaneet riittävästi ja maanantaina taas osa voi olla liian kypsiä. Tänään otan Gonal-f:n rinnalle Orgalutranin.
 
Lieneeköhän tämä pino jo tulossa tiensä päähän, kaikki meistä taitaa kirjoitella muissa pinoissa enemmän...

Noh, kirjoitan kuitenkin omat kuulumiseni, eli punktio on edessä perjantaina 4.4. Folleja näkyi harmikseni vaan 8-9, mutta niillä nyt mennään. Vähän alkaa huolettaa, että kuinkahan paljon on kropassa vikaa, kun en saa tuotettua enempää soluja.... Täytyy toivoa, että noista löytyy sisältä terve munasolu ja että ovat tasa- ja hyvälaatuisia...Niin, ja jos ja kun alkioita saadaan, niin tehdään pitkä viljely ja siirto olis 9.4.

Jotenkin huojentunut ja iloinen olo (että punktioon pääsen jo nyt enkä vasta maanantaina) mutta samaan aikaan defenssit puskevat päälle, ja jotenkin sellainen epämääräisesti lyöty olo, että mitäs jos tämäkään kerta ei onnistu. No, se on mahdollista, mutta yhtäkaikki, on se onnistuminenkin mahdollista.

Soraya : mites sun aikataulu, vieläkö ollaan samassa tahdissa? Ja kiltti ystävä...Voitko neuvoa miten toi hieno lista kopsataan aina uudestaan niin, ettei kaikki hienoudet katoa...Aina kun mä yritän, niin kaikki spesiaalit jutut häviää taivaantuuliin :ashamed:

Stella
 
Heipparallaa Stella ja muut!
Punktioon myös perjantaina, jipii!!!!!


Kuule, mullakin näkyi vaan viisi sopivan kokoista follikkelia... Ne muut on liian pieniä. Kasvoivat eri tahtiin. Nyt täytyy vaan laittaa peukut pystyyn, että niistä viidestä saisi kaiken hyödyn irti! Tottahan tuo pieni määrä huolestuttaa pikkuisen itseänikin... :/ Mulle siirto tehdään maanantaina, jos kaikki menee hyvin.

Listan kopsauksesta. Painat "Lainaa"-nappia listan perästä, niinkuin varmaan olet tehnytkin. Teksti joka tulee eteesi, niin älä poista siitä mitään koodeja. Poistat vain alusta [ q u o t e = " nimimerkki " ] ja lopusta [ / q u o t e ], niin ei tule suotta sinisellä taustalla ja edellisen listan päivittäjän nimeä siihen ylös. Kyllä sen pitäisi onnistua! =)


 
IVF-hoitolaiset keskiviikkona 2.4






Ulpu78: 2.IVF, pp2


Stella75: 2.IVF, punktio 4.4


Soraya: 1.IVF, punktio 4.4


Erika74: 1.IVF, punktio vk 15


Banaani71: 1.IVF, punktio vk 15


Viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


Inari: 1.IVF, piikitys alkaa 7.4


Helystin: 1.IVF, piikitys alkaa


Marli: 2.PAS, siirto 15.4





PLUSSANNEET Part I - Part III


Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

Geri (1.IVF)

Kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI, kaksoset )

Raitapaitainen ( 1.IVF)

Löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)

Helba (1.IVF)

Marica (1.IVF)

Tiiti (1.IVF)


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET Part I - Part III


Kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

Ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)

Toiveikas (1.ICSI)

Kurreliini (1.IVF)

Casa (2.IVF)

Milja71 (1.ICSI)

Marli (1.IVF, pas)



 
Heissan naiset!

Tulen kertomaan teillekin ekat ultrakuulumiset, jospa se loisi teihin roppakaupalla uskoa :heart:

Jännitti ihan mielettömästi kun tämän päiväinen lääkäriaika lähestyi. Totuuden hetki koitti siis. Ensin sitä jännää että tuleeko raskaaksi ja sitten että onko asukas oikeassa paikassa jne jne.

Kaikki oli hyvin, asukki köllötteli tyytyväisenä kohdussa ja sydän sykki kovasti :heart: Aika huimaa! Itkuthan siinä piti tirauttaa...

Ensi viikolla on sitten eka neuvolakäynti.

Meillä oli muutes Treen väestöliitossa Tarja hoitavana lääkärinä niinkuin taisi olla myös Raitiksella joten osaava lääkäri on =) Alkiot laitetaan siis oikeaan paikkaan..

Mulla on ollut plussausillasta lähtien kestokrapula ja valkkaria senkuin lorisee pöksyyn, ällöä! Mutten silti tosiaankaan valita. Ja kuulemma mitä huonompi olo niin aina paremmat olot on masuasukilla. Joten tulisi vaan kunnolla huonot olot =)

Huvittavaa on että minähän en uskonut vielä plussausaamunakaan että voisin olla raskaana. Tai ehkä ihan vähän vasta aamulla. Vatsa oli saman tuntuinen kuin silloin kun munasoluja kasvateltiin. Eli sellainen painostava olo. Edellisenä iltana olin vielä AIVAN varma etten ole raskaana. Siis AIVAN varma. Joten ei sitä voi tosiaankaan siis tietää näköjään.

No, tosi alkutaipaleella täällä vasta ollaan joten pikku hiljaa mennään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta. Riskit on tiedossa.

Plussatuulia taas hönkäilen ja onnea hoitoihin!!!! :heart: :heart: :heart:

t. Marica ja asukki 7+1
 
Tiiti löytyy tuolta odotuspuolelta.. ;)

Ja Marican viestiin pieni korjaus eli meidän hoitava lääkäri on Eero mutta Tarja teki punktion kun Eero oli ulkomailla tuona päivänä. Tykkään kyllä molemmista lääkäreistä, ammattitaitoisia ovat.
 
IVF-hoitolaiset maanantaina 7.4






Ulpu78: 2.IVF, pp7


Stella75: 2.IVF, punktio 4.4, odottaa pitkän viljelyn tuloksia (siirto 9.4 josjosjos)


Erika74: 1.IVF, punktio vk 15


Banaani71: 1.IVF, punktio vk 15


Viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


Inari: 1.IVF, piikitys alkaa 7.4


Helystin: 1.IVF, piikitys alkaa


Marli: 2.PAS, siirto 15.4





PLUSSANNEET Part I - Part III


Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

Geri (1.IVF)

Kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI, kaksoset )

Raitapaitainen ( 1.IVF)

Löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)

Helba (1.IVF)

Marica (1.IVF)

Tiiti (1.IVF)


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET Part I - Part III


Kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

Ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)

Toiveikas (1.ICSI)

Kurreliini (1.IVF)

Casa (2.IVF)

Milja71 (1.ICSI)

Marli (1.IVF, pas)




 

Yhteistyössä