Odotuksen odottajat! Osa III

Äh...mä päätin etten enää provosoidu, mutta osuipa silmään jatko-osat edelliselle tuohtumuksen aiheelleni: sain lukea siitä kuinka vauvakuumeiset jakavat kikkoja tyttö- tai poikavauvan saamiseksi, kun olis niin kiva kun lapsi olis just tiettyä sukupuolta. Ja yks oli itkenyt ultrassa kun oli käynyt ilmi että poika tulee vaikka tyttö oli toiveissa, KUKAS SITA NYT POJASTA OLIS ONNELLINEN JOS KERRAN JO YKSI POIKA ON????

Ei heleevetti. Pistää niin kiukuksi joidenkin itsekkyys, kun kaikki maailmassa on olemassa vain omia tarpeita varten.

Nyt Stinkkerin pitää pysyä vain tämän palstan seinien sisällä, muutoin menee vaahtoamiseks... :headwall:

Ja nyt mä lopetan tän murinan joka ei johda mihinkään. Myönnän kuitenkin että taas helpotti. Toisaalta, ajattelen että on parasta päästellä paineet pihalle ja sitten jatkaa raikkaammalla mielellä, kuin pitää kaikkea mielessään yksin ja sitten katkeroitua ja räyhätä toisille asiattomissa yhteyksissä.

En mä kyllä usko että kukaan ilkeyttään tuollaisia mainitsemiani juttuja pohtii tai kirjoittelee, lähinnä kai kyse on tietämättömyydestä ja ajattelemattomuudesta. Väitän kuitenkin, että kohtuullinen määrä vastoinkäymisiä on ihmisen kehityksen kannalta hyvä asia, ts. jos aina on saanut heti kaiken haluamansa, ei ole tarvetta tehdä psyykkistä työtä ja sen myötä kasvaa.

No johan mä kerran sanoin että lopetan tämän vouhkaamisen.

Over and out.
:D
 
No joo, pysyinpäs kauan poissa! :LOL: :LOL: :LOL:

Tällä kertaa omaa munasarjaa: maanantainahan mulle tuli ovisplussa tasavahvoin viivoin. Tiistaipäivänä toinen viiva oli pikkuisen haalempi, ja ajattelin että siellä se ovis meni, asia selvä. Tänään pissin vielä varmuuspissin ovistikkuun ja siihen pamahti heti lähes musta testiviiva, siis huomattavasti kontrollia tummempi! Mittee tiällä tapahtuu, lähtikö sieltä kaksi mollukkaa liikkeelle??

Lääkäri kyllä sanoi ettei mitään riskejä kotiyrittämiselle ole kun kerran päätin etten puregonia enää pistele. Silti en voi olla ajattelematta, että onhan kai mahdollista että niistä 23:sta on saattanut kaksikin lähteä kypsymään..? Toisaalta, onhan tuo mahdollista ihan luomunakin, joten turha kai tässä nyt on pähkäillä. Sais nyt sen plussan ekaks tikkuun niin vois olla ehkä oikeampi paikka aloittaa pähkäilyt :headwall:

Täytyy kyllä sanoa että oli aika hurja ovistikku tuo tämän päiväinen. Mieskin pelästyi, totesi että tuohan on ihan musta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinkerbelle:
Ja Relishille onnea piinailuun!!! Onko sullakin siis huomenna pp 1? En tajunnut tuota päivitystä tehdessäni kysyä..
Kiitos ja juu, kyllä se vissiin niin on että pp1 on tänään, kun eilen oli ovisplussa ja inssi.
Aika jännä tuo Sinun ovisviivasi. Eipä mikään ihme olisi, vaikka kaksi olisikin lähtenyt liikenteeseen, kun niin monta siellä on hollilla :) Mielenkiinnolla odotamme, miten asia etenee.

Koitetaan kestää tätä etanan ajankulkua... onnea myös Sinulle piinailuun!

 
Hei kaikille!
En ole pitkään aikaan kirjoitellut tänne, mutta olen aina välillä käynyt lukemassa muiden juttuja. Me siis päätettiin vaihtaa klinikkaa ja eilen oli eka käynti Tampereen Avalla. Olen käynnin jäljiltä ollut toisaalta helpottunut, toisaalta järkyttynyt ja ahdistunut. Avan lääkärin arvion mukaan meitä on hoidettu "ei-tarkoituksenmukaisella tavalla" ja "vastoin kaikkia kansainvälisiä ja tutkimukseen perustuvia suositukisia teidän kaltaisessa tilanteessa". Ei siis menneet ihan pieleen omat arvelut siitä, että kaikki ei nyt ole kuten pitäisi. Klinikka on myös ilmeisesti rikkonut lakia siitä, että meiltä ei ole otettu infektiokokeita lainkaan, vaikka itse niistä kysyin. Sanoittiin, että ei tarvita IUI -hoidossa!

Multa on siis hoitorumban aikana löytynyt endometrioosi, joka tulee rakon läpi. Endo siis ilmotti itsestään tosi ärhäkän virtsainfektion muodossa - ja sellaisena sitä pidettiin kuukausia, kunnes kirurgisella polilla sairaalassa löytyi rakon tähystyksessä endoa, joka vuotaa ja siksi virtsa on veristä - riippuen kierron päivistä. Lisäksi mulla on tullut kaikenlaisia lantion ja alaselän alueen kipuja, jotka säteilee reiteen, on viiltäviä ja pistäviä. Klinikalla olen niistä valittanut, mutta eivät ota kantaa niihin. Samoin lääkäri sanoim, että ei endon pitäisi vaikuttaa mitenkään mun hedelmällisyyteen. Avalla ollaan täysin eri mieltä. Heidän mielestään inssit on meillä olleet ihan turhia :eek: Avan lääkäri oli myös sitä mieltä, että nuo kivut johtuvat endosta ja ovat tyypillisiä. Lisäksi hän löysi multa endopisteitä kun teki sisätutkimuksen. Hän totesi, että nyt tulossa oleva rakon alueen höyläys ei poista ongelmaa ja kehotti varautumaan siihen, että joudutaan tekemään aika isokin leikkaus jossakin vaiheessa endon poistamiseksi. Hoidoksi ehdotettiin IVF/ICSI -hoitoa pitkällä kaavalla.

Sulatellaan nyt näitä uutisia. Ensi viikolla pääsen kirurgin pöydälle rakon käsittelyyn. Heinäkuussa suuntaamme sitten hoitosuunnitteluun, kun tilanteeni selviää tarkemmin. Toivon, että IVF suostutaan tekemään ennen kuin uutta isompaa leikkausta mietitään. Ja jotenkin ymmärsin, että se ehkä olisi se oikeampi ratkaisuyritys eli raskaus....Mutta tällaista siis täällä.

Niin ja tosiaan, meidän entisellä klinikallahan siis haluttaisiin jatkaa inssejä edelleen ja aina toivotellaan tervetulleeksi "sitten alkuraskauden ultraan". No joo, syyskuusta lähtien he on sitä meille hokeneet. On kieltämättä aika pettynyt ja huijattu olo. Näin tärkeä asia ja joillekin ilmeisesti vain puhdasta bisnestä ja etiikka "jotain sinnepäin" - suhteellista :/

Sori kun tuli vaan tätä omaa juttua, mutta kun en oikeen kenellään voi tätä surkeutta jakaa...
 
Tervetuloa mukaan UniUnna :wave: ja onnea piinailuun!
Tinkerbelle: voi hyvin olla, että olis toinenkin irronnut. Nyt vaan vielä hyödyntämään se. =) Itsellä kans pregnylin jälkeen vihloi myös vasemmalta, vaikka rakkula oli oikealla. Tiedä sitten jos sieltäkin jotain lähti. Mulla on muutenkin enemmän tuntunut aina kipuja vasemmalla, vaikka ei oliskaan tullut johtofollia. Mitä lie suolistokipua on ollut.

Vadelmaunelma: tosi kurjaa tuollainen turhan toivon luominen ja väärin hoitaminen. :hug: Kyllä sitä tavallisen ihmisen täytyy voida luottaa lääkärien ammattitaitoon. Eikä ne inssitkään ilmaisia ole. Vaikka ivf on kalliimpi, niin jos se auttaa, on se sen arvoista. Ne turhat inssi rahat olis voinut säästää. :( Onneksi nyt pääsitte parempaan hoitopaikkaan, jos vihdoinkin saisitte oikean avun. Voimia teille! :hug:

Relish: tervetuloa piinailemaan! :)
 
Mulla menossa kp1. Tänään soittelin klinikalle ja joo sehän nyt oli tiedossa ettei inssiä tässä kuussa tehdä kun niillä alkaa kesäloma ensi viikolla. Mutta siis saan syödä clomeja 50mg tämän kuukauden ja ens kuussa kun menkat alkaa niin alotan clomit 100mg ja sitten soitan klinikalle kun se aukee 13.päivä. Niin ihanaa kun tuntuu nyt jo vaikkei hoitoja viel tässä kuussa ookkaan et tää homma alkaa todella taas eteneen!! :) :) <3 just katoin et meil on viimesin inssi ollu maaliskuussa et nega testattu ihan huhtikuun alussa. Että johan tässä on odoteltukin! huoh..
 
Piti vielä mainita tohon Tinkerbellen viestii, ärsyttävistä asioista, niin mua ärsyttää sellaiset teinitytöt, kun hankkii lapsen vaan siksi, että pääsee kotoa pois. Elämään omillaan ja sossun tuilla. Ekan poikaystävän kanssa perustetaan perhe, et oltais jotenkin aikuisia. Koulut on kesken ja sit kun pitäis palata opiskelee, huomaa ettei se perhe-elämä olekkaan niin ihanaa. Varsinkin nämä teinipojat alkaa kaipaa vapauttaan.
Minusta on hyvä hankkia lapset nuorena, mutta pitää olla sen verran kypsä, että tajuaa sen vastuun. Sit on viel näitä kun huomaa et oman ikäsil kavereil on muksuja ja niitten elämä on jotenkin niin aikuismaista, niin siks hankitaan kans. Ei yhtään ajatella sitä, että vastuu lapsesta on elämän mittainen. Ei sitä voi antaa pois kun kyllästyy. Näin tossa lauantaina just kaks tälläista kaverusta, pienten vauvojen kanssa. Niiden isät, näytti just siltä kun olis vast ripiltä päässeet. Ehkä olen vain katkera, mut totuus on et näiden nuorien vanhemmat varmasti jossain vaiheessa huolehtii, näistä pienistä, et teiniäiti pääsee jatkaa kesken jäänyttä nuoruuttaan.

Niin ja UniUnnalle piti sanoa, että kyllä se munasolu varmaan on irronnut. Eihän ne pysty ultras antaa kuin arvion mahdollisest irtoamisest. Ei välttämättä mene päivälleen.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

Tinke mä sain elokuuta varten clomi-reseptin ja ohjeet siihen; voin aloittaa ne sitten kun pääsen klinikalle sen auettua kesätauon jälkeen. Pyydän kyllä samaan syssyyn pregnylin ja luget (tai noi vastaavat mitkä mulla on nyt käytössä).

Toisaalta haluaisin kapinoida sitä vastaan, että meidän hoidot olisi riippuvaisia tietyn klinikan lääkärien kesälomista, ja mietinkin olisiko kauhea synti käyttää clomiresepti silleen että menisin jonnekin muualle kontrolliultraan? Mutta todennäköisesti me ollaan seuraavan oviksen aikana anoppilassa, jonka luona pöllytykset ei onnistu ollenkaan. Eli seuraava kierto voi mennä täysin ohi :(

Niin ja Tinke hyvinkin sieltä on irronnut kaksi kun tuollainen katras oli tyrkyllä! Ainahan se on suurempi mahis tulla raskaaksi jos kaksi munista hollilla, kun ei siis sulla pitäisi kiinnittymisessä ja keltiksissä olla mitään vikaa. bd

Miukula mullakin on nyt mietinnässä että olisko molemmilta puolilta irronnut, kun ultran mukaan irronnut siis oikeelta ja tuntemusten perusteella vasemmalta. Mullakin jostain syystä vasemmalla tuntuu useimmin ja kovemmin oviskivut, outoa.

Vadelmaunelma kurja juttu. Toivotaan että uusi klinikka antaa teille sen mitä te tarvitsette ja palauttaa uskon klinikoihin ja lääkäreihin :hug:

Kirma ihan samaa rataa on menny ajatukset. Eka tuli meilläkin tosi nopeesti (sen nopeammin ei ole edes mahdollista), ja nyt pitää tahkota toista näinkin kauan.

Huomenna meen siis ultraan, kun haluan tietää mistä kipu nostelun seurauksena johtuu tuolla vasemmalla. Ja utelias olen myös tietämään miksi kipu on vasemmalla kun johtofolli näkyi oikealla. Oisko mullakin kaksi tyrkyllä...? ;)
 
Vadelmaunelma
Piti tulla kommentoimaan.Toihan on ihan hanurista.Ei todellakaan inssiä voi tehdä ellei ole noita infektionäytteitä otettu.Uskomatonta.
Meille sanoivat ettei kannata inssejä tehdä kuin se yksi sillä rahahaaskausta on koska jos miehen spermatilanne normaali niin silloin ei inssin ja tavallisen yhdynnän välillä ole eroja.

Meille tuli nega nyt ekasta ivf:stä....vaikka kaksi alkiota siirrettiin ja kaikki hyvin mutta luonto ilmeisesti päätti toisin.
Sain luge ja pregnyl-reseptin klinikalta joilla mennään kesä eli puoli luomuilua =)
Ja syksyllä sitten passi.

Tinkerbellille ja kaikkille piinailijoille paljon onnea :heart:


Ja tinkebell mä oikeesti tyhmänä viime syksynä suunnttelin että milloin meidän lapsi syntyisi..kun ajattelin että hetihän mä olen raskaana.Mutta ei mennyt ihan niin.
Kait tämä opettaa siihen ettei kaikkea saa silloin kun haluaa....Vähän kyllä hävettää.Pilkka ainakin osui omaan nilkkaan :ashamed: :ashamed:
 
Vattu-unis niin se taitaa olla, ettei tuo lääketiede ole ollenkaan eksaktia ja joskus on hyvä kysyä toinenkin mielipide. Todella harmillista tuo mitä jouduitte aiemmalla klinikalla kokemaan, mutta toivotaan että osaavissa käsissä tilanteenne lähtee etenemään onnekkaasti! Mulla on myös endo, ollut varmaan 20 vuotta kivuista päätellen, mutta yhden lapsen olen silti onnistunut saamaan. Mikään lopullinen tuomio ei endokaan onneksi ole, ja raskaus on se paras hoito ihan niinkuin totesit.

Luulenpa Shenda että kaikki meistä ovat joskus olettaneet voivansa kontrolloida täysin omaa elämäänsä ja suunnittelemaan sitä täsmällisesti. Inhimmillistä lienee. :/

Nyt ovisviiva on haaleampi, toivottavasti ei enää tummu kolmatta kertaa! :eek:

Mitenköhän nuppi kestää taas tämän seuraavat 12 päivää?
:whistle:
 
Helou, mun on pakko kysyä teiltä yhtä juttua, kun harmittaa ihan sikana. Eli miten innostuneina/kiinnostuneina teidän siipat on tässä lapsijutussa mukana? Kyseleekö ne ja odotteleeko ne malttamattomina millon ovista, onko plussaa sinne tai tänne? Mie kun tunnen olevani niin yksin tän kanssa... :'( Kyllä se siippa kuuntelee jos kerron jotain, mutta oma-alotteisuus on nolla... Luulis tän olevan yhteinen juttu. Kyllä se lapsen haluaa, mutta... kyllä te varmaan tiiätte...

Odottelen edelleen uuden kierron alkamista, jotta päästäs alkuun ekan inssin kanssa. Jännittää, mutta vuosien pettymysten jälkeen ei jaksa uskoa onnistumiseen edes lääketieteen avustuksella.
Sorry kun olen ankealla tuulella :/

Ihana lukea muidenkin toiveikkaista odotuksista plussien ja muiden jännitysten suhteen.
Itsekin jännittää toisten puolesta!!!!
 
Mande: Aika rauhallisesti meilläkin mies suhtautuu yritykseen/hoitoihin. Ei sekään hirveästi hoidoista tai siihen liittyvistä asioista puhu tai minä joudun tekemään aloitteen. Toisaalta en miekään hirveästi jaksa tätä asiaa enää puida, mitäpä se hyödyttää. Hoitoihin liittyvistä faktoista lähinnä jutellaan hoitojen aikana, mutta eipä juuri muuten. Esim inssi kierroissa ei inssin jälkeen juteltu piinapäivien aikana koko asiasta . Testipäivänä vaan todetiin että eipä onnistunut :| .
 
mande: ei täälläkää mies turhia hötkyile.. kyl se muistaa välillä kysyä et millos pitäs menkat alkaa tai joko ne on loppunu ja viimeks ku tikkuja käytin ja ovisplussaa näytin ni oli kaveriltaan illalla aiemmin lähteny ja sanonu et pitää lähtee vauvantekohommiin ku emäntä ovuloi.. :LOL: et kyl omalla tavallaan on mukana, mut toisaalta ku käytännössä kaikki tapahtuu mun kropassa ni ymmärrettävääki et ei oo niin satasella mukana..


ällövaroitus :x
kp8 tänään.. menkat loppu tuossa pari päivää sitte, ihan normi 5 päivää kesti, nyt parina päivänä tullu viel valkovuodon mukana rusehtavaa tyyliin vaan vessareissuilla pyyhkiessä ja tänään sit vähän enemmän.. :eek: mitähän tää nyt sit on.. :/ yleensä en tuhruile ollenkaan.. en muutaku korkeintaan sen päivän ennen/jälkeen menkkoja..
 
mande luulenpa että miehillä on oma tapansa käsitellä toivetta lapsesta ja erityisesti näitä hoitoja. Ne tuppaa kai niitä omassa päässään pyörittelemään kaikessa hiljaisuudessa aika paljon. Mun mieheni totesi, että hän kokee että hänen täytyy olla vahva ja olla heittäytymättä liian tunteelliseksi - hän siis ajattelee että tarvitsen tällaista tukea ja rauhallista suhtautumista asiaan. Toisaalta hän on ihan oikeassa, jos me molemmat vaipuisimme kuukausittain epätoivoon negatestien myötä niin eihän tästä tulis mitään..

Uniksen lääkärikuulumisia odottelen :whistle: (ei saa enää lääkärissäkään käydä ilman että Stinkkeri on tunkemassa nokkaansa asioihin :D )

Ja täällä on ovisviiva haalistunut selväksi negaksi, vaikka vielä ihan selkeä onkin. HUH! Joku olis varmasti ollu vikana jos tuplaviivaa pukkais neljättä päivää..

Jaahas, kahvi on valmista! Hörpz.
 
(.) Raskaus ei ollut tuulimuna koska sikiö löytyi ja ruskuaispussi. Sykettä ei näkynyt ja lapsivesipussi ei ollut symmetrinen, keskenmeno siis. Nyt odotellaan kotona viikko vuotoa ja jos ei ala niin ensi to on kaavinta. Hoitoihin palataan ensi elokuussa, jos voimat riittää. Mitään vuotoa ei ole ollut viikkoon, viime viikolla tuli kerran rusehtavaa limaista vuotoa. Keskenmeno on tapahtunut arviolta kaksi päivää sitten. :'(
 
Miukula: Sattui silmään tuolta toisesta ketjusta tällainen huomio:
Alkuperäinen kirjoittaja Amodini:
Mulla oviskipu on aika menkkamainen. Tosin en kuvailisi menkkakipuakaan "polttelevaksi", vaan "kourivan vihlovaksi". Oviskipu on mulla enemmän toispuoleinen, siinä missä menkkakipu on enemmän "keskellä". Sen sijaan minulla ainakaan kivun sijainti ei kerro oikeaa kohtaa. Tästä todisteena aukiolotutkimuksen kivut, jotka tuntuivat vasemmalla kun tutkitiin oikeaa puolta.
Näyttäisi siis muillakin tuntuvan ns. väärälläkin puolella, eikä aina vaan siellä missä tapahtuu.

Vadelmaunelma: Onpas teillä ollut harmillinen ja tuskainen tilanne, mutta onneksi nyt on suunta oikea. Toivotaan, että alkaa pian tuottaa tulostakin ;)

Mande: Meillä alunperin koko vauvakuumeen perheeseen istutti miekkonen, mutta siitä huolimatta koen olevani myös kovin yksin tämän lapsettomuusprosessin kanssa. Kaipa se aika yleistä on. Miehelle tilanne on kovin hämmentävä, kun kaikki riippuu naisesta ja hänen elimistöstään. Niinpä olen todennut meillä parhaiten toimivaksi, että sanon suoraan, missä mennään ja mitä milloinkin pitää tehdä. Ei kovin romanttista, mutta ne jutut voi sitten hoitaa ihan erikseen :heart:
 
Täällä taas kurkkimassa...

Tvvo: Voi ei... :'( Ison lohtu :hug: n lähetän teille. Voimia eteenpäin!
Vadelmaunelma: Mukava kun kävit kertomassa kuulumisiasi. Oli varmaan järkkyä kuulla kaikki tuo, mitä on tehty väärin aiemmalla klinikalla! Ja muutenkin teille tuli melkoinen tietopläjäys. Mutta nyt vaikuttaa siltä, että asiat on lähteneet rullaamaan :) Onnea matkaan ja tsemppiä operaatioon!
Piinailijoille plussatuulia ~~~~+++~~~~ :)
Uusille :wave:

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!!!
 

Mande: Meillä mies on kovastikin mukana ja ihan ylihuolehtivainen. Tänäänkin alkionsiirrosta oli ottanut miun laukun kun meni hakemaan autoa ihan oven eteen. Ja mie sit soittelen perään että tuoppas laukku takaisin, jaksan kyllä ihan ite vielä kantaa sen ja tarviisin sitä kun tää lysti pitää maksaakin. :D Meillä mies on jotenkin rohkeampi toteamaan esim tänään että nyt meitä on sitten kolme, yksi siellä sun kyydissä. Joten mie pelkään enempi miehen pettymistä näissä asioissa kun omaani...

Vadelmaunelma: Meillähän oli täällä tosi outo olo sun hoidosta isellä edellisellä klinikalla! Hienoa, että ootte nyt osaavissa käsissä ja pahoillani olen endostasi. Onneksi senkin mokoman kuulema raskaus sitten parantaisi. Eli ehkä sitä toista leikkausta ei sit tarvittaiskaan jos siihen väliin tehtäs onnistunut IVF?

Tinkerbelle: Onnittelut, kuulostaa siltä että oot ovuloinut 2 munista. Ja sehän oli ihan odotettavissa tuollaisella saaliilla!

tvvo: Olen todella pahoillani! :hug: Voimia uuden innon keräykseen!

Minä: Mulla siis hyperstimulaatio jonka takia jouduin eilen sairaalaan. Kuitenkin tänään menin siirtoon väestöliittoon ja nyt kyydissä on 4-soluinen alkio, joka näkyi ultrassakin. :heart:
Pakkaseen jäi vielä 8 kpl 3 ja 2-luokkaa olevia, pakastuskelpoisia. Tulos oli hyvä noin solujen kannalta, mutta hyperin vakavoitumisen vaara on vielä 6 vrk. Täällä saan nyt olla kotona miehen hellässä huomassa jos muistan vaan mitata vyötäröä (ettei enää kasva) ja juoda paljon. :D

- Bee, pp0
 
Vadelmaunelma: Siis aivan järkkyä kohtelua ootte saanu siellä ex-klinikallanne (mikä treen klinikka, vl vai ov??) Onneksi tosiaan ootte nyt osaavissa käsissä ja saatte luottavaisin mielin mennä eteenpäin!!Tsemppiä jatkoon :)
 
Relish: kiitos sulle vastauksesta. Tosiaan nyt on jo kipu vasemmalta hävinnyt, mut oikea puoli, mistä munis irtos, välillä muistuttaa itsestään vihlaisuilla.

Onko tälläinen munasarjojen vihlaisut yleisiä ovisten jälkeen? Mulla kun vasta ensimmäinen ovulaatio saatu aikaiseksi.

Mande: mun mies kans välillä kyselee lähinnä, kun otan lääkkei tai pistän, et mihin ne auttavat. Muuten on ollut mukana lähes joka lääkärikäynnillä. On tietty iloinen et ollaan edetty hoidoissa, mut ajattelee aina, et ei se haittaa vaikka ei heti tärppäis. Hän on se joka palauttaa mut pilvistä maanpinnalle, kun meikä jo suunnittelee kaikkea. Kyllä hänkin lasta haluaa ja alkujaan ehdotti hoitoihin menemistä. Kuitenkin mulle ne hoidot tehdään ja hän vaan osallistuu itse lapsen tekoon, niin ehkä se ei sit miehel ole niin konkreettista. Siis tämä hoitojuttu. Eri se olis, jos hän itse joutuis tekee jotain oman hedelmällisyyden eteen.

Rouva B: onnea alkavaan piinailuun! =)

tvvo: voimia sulle. :hug:
 
En viitsi täällä julkisesti kertoa klinikan nimeä, mutta yv:ssä voin sen paljastaa. Kyse ei kuitenkaan ollut Tampereen, Turun, Helsingin eikä Oulun klinikoista. Eli siirryttiin muualta Tampereen Avalle. Olen valmis matkustamaan vaikka kuuhun, jotta sen plussan ja vauvan saisin - sellainen on tunne. Kuluja tulee siis enemmän ja aikaa menee, mutta siitä viis. Näyttää ne rahat tässä omalla paikkakunnallakin hukkaan menevän. Ja näin ymmärsin, että IVF/ICSI pitkällä kaavalla tehtäisiin ensisijaisesti ja sitten leikkaus joskus myöhemmin. Varmaan selviää paljon enemmän ensi viikon jälkeen kun kirurgi on taas ihmetellyt ja paikkaillut tuota rakkoa. Pelkään ihan kuollakseni tuota spinaalipuudutusta! Tuosta IVF/ICSI -suunnitelmasta vielä sen verran, että meille sanottiin, että Treen Avalla tekevät aina varmuuden vuoksi osan ICSI -hoitona, vaikka meilläkin miehen sperma oikein priimaa tavaraa!

Onko täällä muuten kenellekään tehty pitkää kaavaa? Meille selitettiin kyllä jo kaikki, mutta kun sitä asiaa tuli niin paljon. Eli ensin aloitetaan sumuttelut kp21-25 ja kp2 pistokset, mutta tuleeko siis menkat tässä välissä jotenkin?!? Lopetetaanko sumuttelu ja odotetaan menkkoja vai tulevatko kesken sumuttelun ja oikeaan aikaan kuten tavallisesti? Ihan vaan mielenkiinnosta...Tai miten siinä lasketaan raskausviikot?
 
Vadelmaunelma: Mun mielestä menkat tulee kesken sumuttelujen samoihin aikoihin kuin normistikin ja sitten kp2 alkaa pistelyt =). Meille myös pitkällä kaavalla IVF tulossa syyskuussa. Meidänkin polilla tehdään aika usein noin, että osa muniksista hedelmöitetään iVF:llä ja osa ICSI:llä, en tiedä vielä miten meille menee.
 
Vadelmaunelma: Juu, siis ne menkat odotetaan ennen pistelyitä.Joskus synarela saattaa venyttää kiertoa, ja pistelyitä ei sit kuitenkaan saa alottaa ennen kuin ne on tulleet. Eli sekin oli aika piinaamista tässä, kun jos ne ei ala, voidaan piikittelyjä siirtää paljonkin ja näin ollen venyttää koko aikataulua. Mutta yleensä ne alkavat kyllä! :D Meilel tehtiin siis pitkä kaava ja nyt pp1.

Miukula: Kiitos! Piinailu on onneks vähän unohtunut jo, kun on itellään niin tukala olla. Odottaa vaan oman tilan kohenemista.

Minä: Poden kotona hyperiä, pääsin pois sairaalasta siis eilen ja on aika tukala olo. Mut onneks ei tarttee ihan heti tehdä tätä uudelleen kun saatiin hienosti pakkaseenkin niitä alkioita! :heart:

-Bee PP0
 

Yhteistyössä