Odotuksen odottajat! Osa III

tvvo :hug: :hug: pääsettekö jo tarkempiin tutkimuksiin miksi noin käy?

Mande, mun tilanteesta lisää tuolla Kesän ivf-jutuissa.. juu, ei oo tosiaan missään vaiheessa ollu yhtä innostunu, lapsenhankinnan meneminen näin vaikeeks ja ukon oikuttelu johtanu jo kaks kertaa hoitojen peruuntumiseen ja eroon :'( nyt sitten jotenkin oon saanu suostuteltua hoitoon "lahjottajaks", sanoo kuitenki ihan suoraa ettei edes haluis lasta tämmöseen tilanteeseen.. että "kivaa". Homman alotusta on nyt jahkattu kohta 2 vuotta enkä mä halua enää viivytellä yhtään ikäni ja taudin kans.
 
Jahas, tänään mulla pp5. Mitään erityisiä tuntemuksia ei ole lugeista tullut. Ei edes rinnat kipeytyneet. Hiukan välillä nippailee munasarjoista, niin kuin on tehnyt jo ennen muniksen irtoamista. Lämmöt on ollut tasaisesti 37 astetta ja välillä paleltaa.

Onko siis yleistä ovulaation jälkeen tälläinen palelu ja välillä hikoilu? Saattaa just olla kylmä muuten, mutta posket kuumottaa. Selkä edelleen särkee, mut taisin jotenkin sunnuntaina loukata sen. On nyt jo huomattavasti parempi.

Mites muilla piinailijoilla, onko tullut jotain oireita jo?
 
tvvo hirveästi voimia teille!

Miukula tuo palelu on lugejen tyypillistä sivuoiretta, se kun on sitä keltarauhashormonia joka nostaa ruumiinlämpöä nääs.

Mitäs ajattelette, pitäisikö aloittaa uusi ketju kun näitä sivuja alkaa jo olla tosi paljon? Saattaisivat avautua nopeammin nääs. Voisi olla myös hyvä idea jos ryhdyttäisiin vuorotellen (aina uudessa ketjussa siis) etusivun päivittäjiksi, sieltä olisi helppo tarkistaa omat ja muiden kp:t ja pp:t :D Mitä mieltä olette?

 
Juu.. näissä OO-ketjuissahan on yleensä käyny niin että uuden perustaja onkin sitten itse plussannu melko pian sen avaamisen jälkeen.. poikkeuksena tietysti ihan ekan ketjun avaaja :ashamed:
Mutta voishan sitä laittaa pystyyn vaikka ihan oman ryhmän kotioloissa yrittäville "oviksenmetsästäjille".. Ovulaation induktioketjustahan tää OO-aikoinaan muodostu yleisemmäks. Siis ei mitenkään etteikö toki täälläkin sais jatkaa juttuja mutta sellanen ryhmä ainakin vielä palstalta puuttuis =)
 
Tinkerbelle: sitä minäkin ajattelin,et varmaan lugeista johtuvat. Olis kyl varmaan ihan hyvä avata uusiketju ja päivittäjänä on hyvä olla useamman. Mä voisin sitä myös koittaa. :) Se vaan, että pitääkö aina kun päivittää etusivun, muuttaa kaikkien pp:t ja kiertopäivät?

Risupesä: toi on ihan totta, että tuollainen ketju puuttuu. Mut vauvakuume puolel, meitä kotiyrittäjiä on paljon. Toisaalta, jos mulla ei ala alkusyksystä hoidot kotiyrityksellä tehoamaan, niin varmaan siirrytään kans insseihin. Täällä on kuitenkin mukava vaihtaa ajatuksia ja saada tietoa, myös mahdollisista tulevista järeämmistä hoidoista. Kun ei koskaan tiedä milloin ne on itsellä edessä.
 
Meillä on jo tämän kuun lopussa IVF:n suunnittelukäynti, joten luen tosi mielenkiinnolla kokeneempien kokemuksia tällä palstalla. Mitä ajattelette, aloitetaanko uusi ketju? Jospa Miukula haluaisi aloittaa päivityksen ja sitten minä voisin ottaa seuraavan vuoron? Kertokaahan mielipiteitänne!

Tosiaan Miukula se päivitys tapahtuu siten että ketjun aloittaja pääsee aina muokkaamaan etusivua ja muuttamaan tietoja. Mielestäni siinä ei tarvitse olla neuroottinen eikä haittaa jos menee pieleen.

Munakello soi, kokeellinen raparperipaistokseni siellä ilmoittelee itsestään. Ei hajuakaan mitä siitä tuli! :eek:
 
Senhän voi tehdä niinkin että laittaa etuvisulle vaan taustatietoja ja ketä kirjottelee, ja sitten erillinen pinossa kulkeva kp&pp -lista, niin sitä voi päivittää muutkin kun etusivun ylläpitäjä. Niin tais olla ihan ekassa OO.ssa.. tällein http://kaksplus.fi/keskustelu/t1088857 ja esimerkki pelkistetystä listasta http://kaksplus.fi/keskustelu/t1088857,250 ..niin sitten sen etusivunpäivittäjän ei tarvi olla päivittäin muutamassa listaa. Tietysti tollanen noin kattava taustatietolista on vähän työläämpi muunneltava nykyisestä.. melkein pitäs tehdä niin että alottaa tavallaan ihan alusta ja jokainen ilmottaa omat tietonsa sinne yks kerrallaan.
 
risupesä Vielä yksi tai kaksi keskenmenoa ennen tutkimuksia, riippuu paljolti lääkäristä. Meillä on kuitenkin yksi onnistunut raskaus jota ennen ei ole ollut keskenmenoja. Tämä oli ensimmäinen "kunnon" keskenmeno. Edellinen lasketaan vielä kemialliseksi koska rv 5+0 hcg oli vain 18. Sitä ennen oli yksi keskenmeno jonka oma lääkäri tulkitsee keskenmenoksi mutta keskussairaala kemialliseksi ja keskussairaala on kuitenkin tutkiva taho jos keskenmenoja aletaan tutkia. Tätä raskautta riskeerasi lisäksi hyperi jota raskaus pahensi ja se, että olin kahdessa peräkkäisessä kierrossa raskaana. Kohtu ei välttämättä ollut vielä valmis uuteen raskauteen.
Nyt pitää valita elo-syyskuulle IUI tai IVF. Lääkäri suosittelee IUI:tä koska IVF:ssä on suurempi keskenmenoriski ja hyperin todennäköisyys on mulla vielä tosi korkea. Mulle on tehty yhteensä 7 IUI:tä joista tuloksena 1 lapsi ja 3 positiivista raskaustestiä/ keskenmenoa.
 
tvvo Hö, ompa niillä nyt tarkat rajat mitä voidaan selvittää..vaikka kai niiden jotain sääntöjä pitää noudattaa :( mutta toivottavasti niitä seuraavia ei enää tulis eikä tarvis enää miettiäkään tutkimuksia! Onhan sulla ihan hyvin raskaudet alkanu noista iui.sta niin se vois sopiakin vielä jos lääkäri suosittelee sen pienemmän riskin takia..ja onhan ne ivf.t aika paljo suurempi rasitus elimistölle.
Voimia seuraavaan yritykseen :hug:bd
 
Tinkerbelle ja risupesä: mielelläni teen niitä päivityksiä, mut en osaa kyl aloittaa sitä. Ja miten usein sitä pitäis päivittää? Jos nyt avataan uusi ketju, niin joku taitavampi vois tehdä sen pohjan ja ekan päivityksen. Mä kyllä opettelen sit sitä päivitystä sillä pohjalle.
 
Perjantai 12.6.2009

TOIVOJAT

kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09.............................9/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI...................15/28-31
Tinkerbelle........yk13.........luomu........................................16/27
Relish..............1v10kk........iui, clomifen...............................16/?
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot.........20/27
Taikapapu.....3/08...........3.IUI,clomit,luget.........................23/30
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............27/n.28
tytti82.............1v.............IUI...............................................36/29
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon.........................50/?
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................83/26-79
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
Mande..........5v. ............1.iui...............................................?/?
Plamsu75....01/06.....1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi





Piinailijat
Miukula.....yli 8v. ..metut,terot,tamofen,pureg,preg,luget...25/? pp5
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl................22/? pp11
UniUnna.......yli 1v........................................................?/24-31 pp 9-11





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06........ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf
verve............11/06..............IUI
PikkuMyy-82....11/07
Sannuli-81.....8/07..........3.ivf


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu




 
Näissä on yleensä laitettu niin että yks lista/sivu ja se joka on laittanu sivulle, on sit päivitelly sitä kunnes alkanu uus sivu.. mulla aukee noi myöhemmätkin sivut yhtä nopeesti. Voihan sitä siis tännekin vielä kirjotella vähemmän aktiiviset, jos vaik tykkää rauhallisemmasta tahdista, kun nyt vielä toimii =)
 
Hyvä kun täsmensit risupesä, se onkin fiksua ettei tule kauhean montaa päivitystä pötköön.

Mulla valitettavasti tän ketjun avaaminen vähän jo tökkii, kone on hitaahkoa sorttia joten jos ei kenelläkään ole mitään sitä vastaan että siirrytään uuteen niin olisi kiva!
 

Yhteistyössä