Odotuksen odottajat! Osa III

Kirma: kiitos kun päivitit mun tiedot! Ja kiitos myös neuvoista, miten se tehdään. Yritän muistaa sit kun tarvitsee tehdä muutoksia. :)

Nyt on kyllä paikat kipeät. Koko oikea puoli, mistä munasolu irtos on kipeänä. Ja muutenkin paikat turtana. Joo olis pitänyt jättää päivä väliin ja aloittaa jo perjantaina. Mut eiköhän jotain ole perille mennyt. Inssissä on kuitenkin se ero, että siittiöt laitetaan suoraan kohtuun. Nyt niiden siimahäntien pitää selvitä ensin kohtuunkin asti. Eka kerta oli siinä mieles parempi, kun oli siittiöt oli ehtinyt olee 3 päivää kehittymässä. Harmi tosiaan, että tuli samantien lakanoille. Kiitos kuitenkin tsempityksestä. Ihmettä odotellen! :D
 
^
Vaikka valuis samantien lakanoille, niin siinä yhdessä tipassakin, mikä menee ja pysyy siellä sisuksissa, on hirvee määrä vauvansiemeniä Että en olis sinuna huolissani tuosta asiasta :)
Niin ja minulle ainakin pregnyl teki kahdessa kierrossa ihan järkyttävän kipeks tissit loppukiertoa kohti, piti nukkua toppi päällä. Että varaudu kaikkeen ;)
 
Onhan se tietysti niin, että tippakin riittää. Tämä nyt vaan on niin mun tuuria. Silloin kun olis mahdollisuus, niin kaikki yleensä potkii vastaan. :headwall: Eiköhän tähän uskalla kuitenkin luottaa.

Tänään on ollut kyl itsen kanssa kamppailua, mutta kiitos teidän olo on helpottunut. Onneksi on tälläinen paikka, jossa tuntemuksi voi jakaa ja kysyä itseä askarruttavia asioita. Kiitos siitä! Jaksuja siskot ja plussatuulia kaikille.~~~~~~~ :whistle: :heart:
 
JIHUUUUUU! Ovisplussa tuli sittenkin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lääkäri sanoi ettei kannata herätellä liian isoja toiveita ovisplussasta tähän kiertoon koska ne puregonit saattoi sotkea hormoneita, mutta sieltä se vaan pätkähti ihan tummanpunainen viiva! Pääsen siis sittenkin piinailuun mukaan :D

Ei muuta kuin isäntä kumoon heti eteisessä kun töistä palaa :LOL: :LOL:

Pakkohan mun oli sille soittaa äsken ja kertoa ilouutinen. Mies oli selvästi innoissaan, mutta hymy hyytyi hieman kun vitsailin että nythän kasvatetaan sitten kerralla perhettä - näkyihän ultrassa se 23 rakkulaa! Hän nauroi puhelimessa hermostuneesti ja väänsi epätoivoista vitsiä isoista vanhempainrahoista ja lapsilisistä... :p

Voi että, voitteko uskoa kuinka tyytyväinen olen siihen että tein oman ratkaisuni tuossa piikityksen keskeytysasiassa (lääkärihän sanoi että voisihan sitä kokeilla jatkaa pistelyä mutta riskit on isot). Olisi harmittanut tosi paljon jos ei olis saanut ollenkaan yrittää!

Miukula mulla ei pregnylistä tullut mitään oireita, lukuunottamatta lievää pahoinvointia pistopäivänä. Kovin yksilöllistä on tämäkin vissiin!

Nyt vähän joogaa ja kuppi kahvia ovulaation kunniaksi =)
 

Hei Naiset,

Täällä hiukan lueskelin teidän kuulumisia.

Tinkerbellelle onnittelut oviksesta! Te nyt siis teette koti-inssin(kö?) noitten 23 rakkulan kanssa? Huimaa! :eek:

Miukulan koti-inssi on nyt sit suoritettu! Hienoa. En olisi minäkään huolissani, että lakanoille mennyt osa. Ainahan sitä valuu pois ja kuulema aina sitä menee sisäänkin saakka, ne on niin pieniä ja vikkeliä ne siittiöt.

Kirman puolesta vähän kauhistuttaa tommonen sulku! Mie oisin tosi turhautunut! Kyllä tää hommakysyy kärsivällisyyttä muutenkin ihan tarpeeksi...

Plamsu: Toivottavasti käsi ei tulehtunut, ja voi jo edes vähän paremmin? Ja hassu lääkäri sulla kyllä jos suuttuu kun aikaa perutaan. Höh. :D

Minä: Menossa huomenna aamulla punktioon. Viime ultrassa laskettiin ainakin 21 munista. Olo on tukala. Täällä töissä on vähän paha olla, kun ei oo kivaa istua tämmösen rypäletertun kanssa. Mut huomenna onneksi ohi tämä vaihe. Oon melko varma, että IVF paljastaa uutta tietoa meidän lapsettomuudesta. Eli ehkä ne solut ei vaan hedelmöity. Myöskin kiinnittymisongelmaa epäilen tässä....

-Bee
 
B ne 20 oli onneksi ihan pikkuisia, ei niistä kasva varmaankaan mikään ;) Koti-inssissä lasketaan kolmen isoimman varaan, että joku niistä olisi ottanut ohjat ja jättänyt muut taakseen! Eli ihan arkista yhden follin politiikkaa kuitenkin, kunhan miestäni tuossa pelottelin :LOL: Lääkäri siis totesi että monisikiöraskauden riski ei ole juurikaan kohonnut vaikka alkukierto olikin hulinaa :whistle:
 

Tinkerbelle: Ai, ne oli vielä pieniä silloin kun ultrattiin! No thank god! :D Meinaan, mulla on nyt 21 ihan hyvän kokoista solua ja punktio huomenna, niin vähän kyllä pelottaisi vaihtaakin tästä koti-inssiin. :) Mutta mutta, hyvältä kuulostaa, eikun piinailemaan! Piinaillaan samaan aikaan!

-Bee
 
Rouva B: kylläpä on määrä niitä munasoluja. Varmasti on kurjaa, mutta onneks huomenna helpottaa. Toivotaan, että saisitte selvyyttä, missä vika on ollut ja IVF olis se apu siihen.

Tinkerbelle: Mahtavaa, pääset mun kanssa piinailemaan!! =) Miten monta kertaa, olet ajatellut pupuilla? Meilä kun tosiaan jäi kahteen kertaan ja peräkkäisiin päiviin.


Tänään aloitan luget. Eikö ne ole hyvä laittaa yöksi? Ajattelin tässä myös seurata lämpöjä. aamul herätessä oli 36.6 astet ja eilen illal oli 37.1. Eli eikö se ole merkki, että ovis on ohi? mulla meinaan on joskus aamuisin 35 puolella. Selkä edelleen kipeä, varsinkin oikea puoli.

Viimeinen loma viikko lähti käyntiin ja ilmat ei kovin kehuttavat. :| Mut ens viikol töihin. Ehkä niin on parempi, ettei sekoa tähän piinailu aikaan. :p
 
miukula ei kannata sortua mittailemaan iltalämpöjä -ne ei kerro mitään mistään. Aikoinani itse mittailin paljon ja kaikista luotettavinta on mitata joka aamu suht samaan aikaan aina ennen ylös nousua ja mielellään kielen alta. Itselläni ainakin lukemat poikkesi käyrältä heti jos mittas kainalosta ja peiton alla tuli hiki. Muutenkin kainalosta mitattuna lämmöt saattoi poukkoilla minne sattuu. Mutta suusta saa luotettavat lukemat.
Ja jos en nyt ihan väärin muista niin vaikuttikohan luget lämpöihin jotenkin.. :/ ..korjatkoot joku joka muistaa..

tinkerbelle, plussa se on ovisplussakin! Siitäkin tulee tosi hyvä mieli! että eikun töihin siellä :saint:

Rouva B, tännekin toivottelen sinulle peukkuja huomiselle! Ja toivottavasti jokin syy sieltä löytyisi niin saisitte selvyyttä tilanteeseen. Sitä minäkin kovasti toivoin, mutta edelleen siis selittämättöminä mennään.

Kivat viikon alut teille kaverit :wave:
 
Kiitos peukutuksista, onpa kiva kun meitä on nyt useita samassa vaiheessa! Beelle onnea punktioon, tulkoon hyvä saalis!

Miukula luulenpa että muutamana päivänä tässä pöllytetään peittoja, ei mitenkään jatkuvasti kuitenkaan ettei tule ihan mahdoton pakon maku koko hommaan. Meillä tuntuu olevan erikseen tämä työskentelypöllytys ja sitten se vapaa-ajan vastaava touhu :)
 
Maanantai 8.6.2009

TOIVOJAT

kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09.............................5/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI..................11/28-31
Tinkerbelle........yk13.......puregon, pregnyl+luget...............12/27
Relish..............1v10kk........iui, clomifen...............................12/?
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot.........16/27
Taikapapu.....3/08...........3.IUI,clomit,luget.........................19/30
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............23/n.28
tytti82.............1v.............IUI...............................................32/29
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon.........................46/?
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................79/26-79
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
Mande..........5v. ............1.iui...............................................?/?
Plamsu75....01/06.....1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi





Piinailijat
Miukula.....yli 8v. ..metut,terot,tamofen,pureg,preg,luget...25/? pp1
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl................22/? pp7





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06........ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf
verve............11/06..............IUI
PikkuMyy-82....11/07
Sannuli-81.....8/07..........3.ivf


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu


 
Tinkerbelle: meilläkin tosiaan on niin, että ihan fiilis pohjalla tehdään, paitsi nyt kun oli kunnon mahis onnistua. Miten muuten noi testien ovis plussat tulkitaan? Onko se niin, et se näyttää huipun pari päivää ennen vai just ovis päivänä? Ja näyttääkö se useamman päivän sitä huippua, vai haalistuuko se heti seuraavana päivänä? Kysyn vaan, jos joskus itse joutuu noita käyttää, ettei mene sit ohi koko ovis.

Kirma: kiitos tiedosta. Mittaan aina suusta juuri siks, että kainalo tosiaan antaa lukemia miten sattuu. Panostan nyt sit vaan aamulämpöön. Mittaan lähinnä siks, et olis nyt jotain mistä vois saada viitteitä, ehkä. :kieh: Kun on tälläinen malttamaton tapaus.
 
Eiks niissä lue joku tuntimäärä minkä sisällä ovis on tulossa.. oliko se 36 vai 24... mulla on joskus se lh-huippu ollu niin lyhytaikanen että ilmeisesti menny ohi testausten välillä (ultrassa näyttäny ovis tapahtuneen), mutta on se viiva sillonkin lähes yhtä tummaks tullu testiviivan kans ja seuraavana päivänä jo selkeesti haalistunu.

Mä mittailin sillon aikoinaan emättimestä.. on kuulema vielä tarkempi kun suu! Takaröörikin kävis mutta jotenkin kivempi laittaa myöhemmin suuhun jos ollu "pahimmillaan" vaan etureijäs :p
 
miukula me ollaan aiemmin oltu joka-toinen-päivä menetelmällä, myöhemmin touhuiltiin enemmän fiiliksen mukaan ja viimesessä tärppikierrossa, joka meni sitte kesken, tikuttelin ovista ja sain plussat kp 15 ja 16 ja molempina päivinä touhuiltiin (tosin testiviiva ei ollu edes yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta todistetusti tuosta "plussasta" tärppäs, eli ei se aina niinkään oo et täytyy olla tasavahvat tai vahvempi testiviiva, mulla ei muina päivinä tullu toista viivaa ollenkaan, ainoastaan kahtena perättäisenä päivänä)
nyt otetaan heti alusta asti "järeät aseet" käyttöön :)

lämmöistä mä mittailin monen monta kuukautta, mut surkein tuloksin.. ei niistä käyristä sit loppupeleissä oikein ottanu selvää.. oli nousuja ja laskuja, joten jätin sen homman.. alkuun mittasin kainalosta, joka kyllä heitteli vielä enemmän, myöhemmin suusta, josta sai tasasemmat tulokset, mut en mä mitään kovin selkeetä lämpöpiikkiä kyl saanu aikaseks..

ON: kp6 ja vuoto on käytännössä loppunu, pikku tuhrua vielä eilen tuli, mut peiton pöllyttelyt harjoitusmielessä aloitettu.. :LOL:

sain perjantaina verkkoapteekista tilaamani testit, mut olivatki väärän merkkisiä :headwall: lähetin vihaista reklamaatiota ja tänään tulee uudet postissa, toivottavasti nyt oikean merkkiset.. ajattelin alkaa testaileen kp12/13..
 
Kiitos neuvoista Risupesä, Tinkerbelle ja kellopeliappelsiini. :) Ja kellikselle onnea oviksen metsästykseen.
Tinkerbelle: toivottavati teillä menee pupuilut putkeen! ;)

Itsellä edelleen selkä kipeä. Taisin sen jotenkin niksauttaa, kun pupuiltiin. :LOL: Aamulämpö oli koholla 36.75. Nyt vaan kärsivällisesti odotellaan, tuonne ensi viikon loppuun. Helpommin sanottu, kuin tehty! :headwall:
 
No niin, pakko avautua. En tätä usein tee, mutta välillä nyppii niin että tuuletus on tarpeen.

Siispä: Voi kele että voi ärsyttää kun lukee joillakin palstoilla ihmisten toteamuksia siitä, kuinka me ollaan päätetty tehdä lapset tasan kahden vuoden ikäerolla koska se on niinku kaikkien kannalta paras.

Miten ihmeessä jotkut voi ajatella noin??? Kuinka itsestäänselvyytenä voi pitää asiaa, joka joillekin toisille on maailman isoin, saavuttamattomin ja kipein?

Siinähän tähtäävät. Saattaappa todellisuuden märkä pyyhe lätsähtää kasvoille kun yllättäen huomaa (ehlä ensimmäistä kertaa elämässään) ettei suurinta osaa elämästä voi suunnitella omien toiveiden ja aikataulujen mukaan.

No niin. Se siitä. Helpotti. Tiedän että tällä palstalla väki katsoo asioita vähän toisesta näkökulmasta, siksi toinkin jäkätykseni tänne.

:)
 
Tinkerbelle: toi on tuttu tunne. Toiset tosiaan vaan päättää, et nyt haluan lapsen ja se myös jostain kumman syystä vielä tulee, kuin tilauksesta. Ei sellaiset pysty tätä ymmärtämään, ettei kaikki mene niinkuin toivoo. Mut eiköhän mekin vielä joskus se oma nyytti saada ja ehkä nämä ihmiset joutuu kohtaa vaikeuksia jossain muissa asioissa. Vaikka välil tuntuu, et tietyt ihmiset onnistuu kaikessa.
 
Varovasti kyselen pääsiskö mukaan...?

Olen 30v. helsinkiläinen ja toista olemme toivoneet 04/08 lähtien. Esikoinen on kohta 4v. Lähdimme tutkimuksiin jo viime joulukuussa 8kk yrityksen jälkeen, koska huomasin etten ovuloi läheskään joka kierrossa. LH-arvoni oli alarajalla, joten se luultavasti se oli/on syynä tärppäämättömyyteen. Nyt huhtikuussa tulin raskaaksi lääkeyhdistelmällä menopur+pregnyl+lugesteron, mutta raskaus meni suureksi surukseni kesken rv 7+3.

Keskenmenosta on nyt kolmisen viikkoa, ja jälkitarkastuksessa kävin viime tiistaina klinikalla jossa ollaan hoidettavana. Siellä näkyi siisti limakalvo ja kohtu sekä 18 mm folli oikealla. Lääkäri oli oikein positiivisena tilanteesta ja sanoi ovulaation tulevan luultavasti seuraavana päivänä. No, mun mielestä ei tullut, koska voimakkaat munasarjakivut jatkui perjantaille ja torstaina tein ovisplussatestin. Tunnen ovulaation yleensä tosi selvästi, sellaisena repivänä kipuna aivan alavatsalla, mutta nyt tuota kipua ei tullut.

Nyt vaivaan päätäni sillä, onko ovis ollenkaan tapahtunut, vai oliko kipuilut munasarjoissa sitä, että munasolu on jäänyt jumiin. Tällä hetkellä töissä on sellainen vaihe, että joudun nostelemaan painavia huonekaluja. Eilen sitten rupesi vasemmalla munasarjan tienoilla tuntumaan kovaa särkyä. Mulla on aiemminkin ollut vastaavaa kipua, ja silloin lääkäri sanoi, että keltarauhanen saattaa olla niin iso, että se tuottaa kipua rasituksessa.

Eli vaivaan päätäni myös sillä, voinko jatkaa nostelua kivusta huolimatta, ja mitä ihmettä se kipu tekee vasemmalla kun oviksen piti ultran mukaan tapahtua oikealta??? Koska olen sellainen hätäilijä ja huolehtija, niin varasin ajan torstaille klinikalta. Tahdon tietää mitä tuolla alhaalla on tekeillä. Onkohan ovis tullut kummaltakin puolelta? Ja miksi ovista ei kuulunut (tuntemusten ja testin perusteella) silloin kun lääkäri arveli? Mulla on nyt käytössä keltarauhashormonivalmiste, mitä tungen alavärkkiin aamuin illoin.

Seurasin tänne palstalle Tinkerbelleä, jonka kanssa ollaan kirjoiteltu toisaalla. Myös Kellopeliappelsiini on vanha tuttu. Tsemppiä Stinkkerille piinailuun! Mulla kanssa silloin menopur aiheutti hieman liikakasvua, kun kolme oli sinnikkäästi tyrkyllä. Kaksi niistä sitten lopulta irtosi. Kellikselle myös tsemppiä uuteen yritykseen! Samassa veneessä ollaan :hug:

Täällä taisi olla muitakin keskenmenon saaneita? Täytyy "opiskella" teitä lisää, niin oppii tuntemaan. :)

Jotenkin en enää halua mennä tuonne Vauvakuume-puolelle, kun tuo koko sana "vauvakuume" ällöttää. Siitä tulee mieleen sellainen vaaleanpunainen suloinen hössö-lössö-tunne että olisi kiva saada se kikku-pikku vauveli joka voisi syntyä vaikka toukokuussa ja se voisi olla vaikka tyttö. Tää on jo omalla kohdalla jotain muuta, aika raadollista laahustamista toiveiden ja pettymysten suossa.

Mutta päivä päivältä tuo esikoinen tuntuu aina vaan enemmän lottovoitolta ja rakkaammalta. Ehkä se toinenkin meille joskus suodaan, ei pidä luovuttaa.

Huomaa että olen pitänyt palstataukoa, kun pääsi vähän ryöpsähtämään tätä tekstiä! :LOL: Hienoa jos joku jaksoi lukea tänne asti!

Mut voisi laittaa tuohon piinailijoihin, ?/24-31. Dpo/pp 6-8.
 
Tervehdys kaikille! Tuohon Tinkerbellen avautumiseen viitaten sen verran, että löysin tältä palstalta (aihe/ketju: lapsettomuus psyykkisesti) linkin erääseen graduun, joka käsittelee lapsettomuutta kriisinä. Ahmin sitä samantien 90 sivua ja vollotin miltei koko ajan. Oli todella hyvä, suosittelen. Sen jälkeen oli kyllä takki tyhjänä ja nukuin kahden tunnin päikkärit kuin tukki. Veti NIIN viimeisetkin mehut. Mutta kyllä helpotti! On tämä niin ainutlaatuinen kriisi, jota ei kukaan pysty ymmärtämään, joka ei sitä itse koe. Eikä ole läheisillekään helppo suhtautua ja lohduttaa. Tuo teksti auttoi itseäni ymmärtämään omaa käyttäytymistäni ja omia tunteitani, joista osaa en ole edes osannut yhdistää lapsettomuuteen. Olen vaan ihmetellyt, miksi olen masentunut tai miksi itkettää? Aion patistaa siipankin lukaisemaan sieltä muutaman kohdan - lähinnä kai itsepuolustuksekseni... Jospa hänkin paremmin ymmärtäisi tuittuiluani. :ashamed:

Mutta sitten vähän tilannepäivitystä: Tänään kp. 13 aamulla ovistesti näytti ilouutista ja siimahännät lähetettiin aamupesulle ja iltapäivällä pistettiin matkaan inssin avustuksella. Ja nyt jännittää!!! Tässä sitä sitten odotellaan, eikä muuta voi - aargh. Seuraavana menen n. viikon päästä tsekkauttamaan verikokeessa keltarauhasarvot (?). Vissiin näkevät siitä, tapahtuiko ovulaatio oikeasti. Siirrynkö nyt piinailijoihin vai miten tilanteeni kuuluu päivittää? Anteeksi yksinkertaisuuteni, mutta vielä niin uusi täällä...

Peukutuksia kaikille!
 
Tiistai 9.6.2009

TOIVOJAT

kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09.............................6/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI...................12/28-31
Tinkerbelle........yk13.........luomu........................................13/27
Relish..............1v10kk........iui, clomifen...............................13/?
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot.........17/27
Taikapapu.....3/08...........3.IUI,clomit,luget.........................20/30
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............24/n.28
tytti82.............1v.............IUI...............................................33/29
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon.........................47/?
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................80/26-79
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
Mande..........5v. ............1.iui...............................................?/?
Plamsu75....01/06.....1.ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi





Piinailijat
Miukula.....yli 8v. ..metut,terot,tamofen,pureg,preg,luget...25/? pp2
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl................22/? pp8
UniUnna.......yli 1v........................................................?/24-31 pp 6-8





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06........ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf
verve............11/06..............IUI
PikkuMyy-82....11/07
Sannuli-81.....8/07..........3.ivf


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu
 
Päivittelin listaa, toivottavasti meni oikein kun en ole vielä ihan kärryillä :D

TERVETULOA UNIS!!!!! :hug: :hug: Mä olen ihan samanlainen hätäilijä näissä asioissa, olisin varmaan kanssa varannut heti lääkärin jos olisi jotakin huolta tai epäselvyyttä. Minkälainen suunnitelma teillä on hoitojen tai luomuilun suhteen jatkossa?

Täällä näkyy vielä ovisplussa tikussa mutta lienee haalenemaan päin. En yleensä tunne ovulaatiota mutta tänään nipisti kauppareissulla vasemmalta ihan kunnolla, joten saattoipa olla että joku sieltä lähti liikkeelle! Täytyy ainakin tänä iltana vielä hätyyttää puolisoa :whistle:

Huomenna siis dpo ja pp 1. Jessus, taas se alkaa :eek:

 
Tinkerbelle kirjoitti asiaa. Mutta tunnustan olleeni neljä vuotta sitten samanlainen: se hörsyläinen ihana vauvakuume (kuten uniUnna osuvasti kuvasi) oli pahimmillaan ja mies antoi yritykselle luvan, kun minulla töitten sivussa käyty koulu oli ohi, töistä vakipaikka ja omakotitalo valmis. Minä lopetin pillerit siinä vaiheessa, kun vauvan laskettuaika sattuisi alkukevääseen, kolmet kuukautiset ehdin itkeä, etten koskaan tule raskaaksi ja kyllä mun täytyi olla ihan käsittämättömän tyhmä, kun olin jo päättänyt, että jos neljännet menkat vielä tulee, niin soitan sitten neuvolaan ja vaadin päästä tutkimuksiin, että meissä on joku vika kun raskaus ei ala :headwall: Hitsin lapsellinen idiootti :headwall:
Pitipäs sitten sattua sopivasti eikä niitä neljänsiä menkkoja tullutkaan ja pikkumuru syntyi oppikirjasynnytyksellä, täydellisten suunnitelmien mukaan VAAN pari kuukautta myöhässä, toukokuussa.

Olenkin lohduttanut nyt sitten itseäni sillä, että koska me olemme menneet jo sen yhden kerran sen erittäin helpon kaavan mukaan, niin nyt sitten väännetään itkulla ja tuskalla sitä toista tietä. Mutta miten kauan tämä jatkuu?
Viime kesänä kirjoitin tänne, että onneksi syksyllä alkaa hoidot, että olen raskaana sitten viimeistään talvella. Että sorruin siihen suunnitteluun vielä vuosi sittenkin! Nyt tämä raaka elämänkoulu on jatkunut jo niin pitkään (vaikka toisaalta ku:n jälkeistä yritystä on ollut vasta 1v4kk), että olen lopettanut suunnittelun, kaavailut ja turhanpäiväisen haaveilun..se ei johda minnekään.

Tämä on nyt tätä meidän todellista elämää, pitäisi nauttia, rakastaa, juhlia ja iloita tuota kolmevuotiasta, joka on meille annettu. Uuden kierron alussa sitä aina tuntee itsensä onnelliseksi (varsinkin näin kesällä kun aurinko paistaa ja on ihanaa) ja miettii, että meillähän on kaikki todella hyvin, miksi pitää ruikuttaa.
Nyt kuitenkin taas eletään niitä synkkiä päiviä, kun menkat alkaa parin päivän sisään, ei sitä iloa tunnu löytyvän mistään. Hirvittää, että ei ehditäkään pas:siin enää tämän kuun puolella ja on taas odotettava yksi kuukausi kun klinikka kiinni.

UniUnnalle tervetuloa :wave: Meitä sekundäärisiä alkaakin olla täällä jo aika monta. Kiva juttu :)
 

Yhteistyössä