++Ovulaation induktio lokakuussa++

Pömpeli-pötsi.......3.clomit..................................... .kp 73/30
Vilinäiti.................3.clomit.................................... ..kp 72/36.yk16
jonski...................clomit.........................................kp 61/30-32
Nippe81..................................................................kp 37/36
kati231................3.puregon+pregnyl+luget+metut....kp 35/28-42
PeePee77............2.puregon+pregnyl.....................kp 34/29-31
Dreamer-88..........1.clomit......................................kp 33/25-?.yk10
Retuli82................clomit.........................................kp 31/?
Rina82..................2. clomit.....................................kp 30/??
Emppu78..............tauko.........................................kp 30/32
Nanna75..............2.clomit......................................kp 26/14-30
Kimpsu.................km8/07, tauko clomeista............kp 23/30-42 y 1v9kk
Sini 78.................3. puregon+pregnyl....................kp 22/29-31
JEEP.....................5.clomit+metut+puregon+pregnyl..kp 21/31-36.y2,5v
Omppu76.............5.clomit. ...................................kp 18/26-30
macy....................1.clomit+puregon.......................kp 17/32
Bayan Fare..........2.clomit.......................................kp 17/?..y 1v
mm -72................6.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 15/28-32
J3N3.....................1.clomit+terot+metut.................kp 14/?
Alisa79.................3.clomit......................................kp 9/28-32
Maria-83...............3.clomit......................................kp 9/30-33
nunniu..................4.clomit......................................kp 8/29-33
Jense...................5.clomit+terolut.(nyt tauko).........kp 8/33
Ines.....................clomit+metut+terot.....................kp 3/?
marianne22............clomit......................................kp 2/28-30
Matilda.................gonal-f+metut+luget..................kp 1/28-32

heksamiina...........3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28
Bee......................2.puregon+pregnyl.....................kp ?/?

Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007


Vihdoinkin sitä on kp1. Tätä on jo odotettu. kp5 alan pistämään gonalia 75/37.5 yksikköä vuoro päivin. kp10 sitten seuranta ultra.

Plussatuulia kaikille! Missä ovat lokakuun plussaaja...

 
Olen kyllä ihan samoissa fiiliksissä Marianne22:n kanssa. Tänään tuli nega, kun testasin. Alun perin mun piti lääkärin määräyksestä testata vasta maanantaina, mutta teinkin sen jo tänään. No, ei se testi kyllä maanantaiksi mihinkään tule muuttumaan. Mäkin oon alkanut tässä miettiä, että onkohan sitä todellakin lapseton, ettei tässä hommassa vaan todellakaan onnistu? Fiilikset on kyllä tosi ankeet tällä hetkellä :'(

Galluppina olisin kysellyt muilta Puregonin tms. käyttäjiltä, että kuinka monta kiertoa olette piikitelleet ennen kuin lääkärinne on katsonut IVF:n aiheelliseksi? Mulla jo takana nyt 3 tuloksetonta Puregon-kiertoa, eikä toistaiseksi oo mitään tapahtunut. Ovulaation induktiot siis meneillään ja ainakin toistaiseksi ilman inssiä.
 
Voi harmi, marianne22 ja kati231 :( kati231, mulla on myös nyt 3. Puregon-kierto menossa. Tässä kierrossa tehtiin 2. inssi, tosin eka inssi tehtiin Clomeilla. Inssin yhteydessä lääkäri kyseli jatkosta, että halutaanko vielä jatkaa näin vai siirtyä jo IVF:ään. Sovittiin sitten niin, että vielä yksi kierto Puregonilla ja yksi inssi, ja jos sittenkään ei tärppää, niin IVF-jonoon...Lääkäri oli kyllä ihan myöntyväinen kokeilemaan vielä Puregonia ja inssiä, koska meillä on ongelmana mun ovulaatiohäiriö, ja Puregon+Pregnyl-yhdistelmä on tehonnut siihen hyvin. Eli periaatteessa näinkin pitäisi tärpätä. Niin no, pitäisi ja pitäisi, kun monella ei vaan tärppää vaikkei löydy edes mitään syytä :headwall: Kysyin vielä sitäkin lääkäriltä, että voidaanko IVF-jonotusaikana tehdä vielä esim. yksi inssi, mutta kuulemma mielellään ei. Kun jonot on vaan 6 kk. Mitä mieltä teidän lääkäri on ollut jatkosta? Aiotteko kokeilla inssiä vai jatkaa suoraan IVF:ään? Toisaalta mua houkuttais jo IVF, koska siinä mahikset on paremmat, mutta toisaalta vähän pelottaa punktiot ym. mitä siihen liittyy...En ehkä ole vielä ihan valmis niihin.
 
Jos mulla ei clomit toimi, ni mihi toiseen myrkkyyn mahdollisesti vaihdan sitte? Onko se tuo Puregon vai...?
Aika kumma ettei vieläkään ovistestissä näy ku puhdasta negaa, vaikka isompi annos ja kp 17 menossa. Hemmetin epätoivonen olo.. :( :(

Tuleeko teillä kellään semmosia kohtauksia, että ihan yhtäkkiä rupee märiseen mutta sitä kestää vaan pienen hetken?? Puhutaan alle minuutista.. Loppuu siis yhtä äkkiä ku alkaaki. Ja sen jälkeen aivan normaali taas, eikä kukaan voi nähdä millaisen tuskan on justiin läpi käyny. Mulla tulee näitä useita kertoja päivässä... Nyt muutamana päivänä tullu tavallistaki enemmän. Tän h*lvetin lapsettomuuden myötä nää on tullu, koskaan aiemmin ei tämmöstä oo ollu. Toki märisen välistä isomminki..
 
Pitkästä aikaa tulee tännekin eksyttyä. Eilen ja edellispäivänä tuli tuhrua, ei kuitenkaan siteeseen asti. Nyt sekin lähes loppu, joten tuskinpa sitten oli menkat. Lääkärissä en ole käynyt kun missään välissä ei ehdi töiden takia. Jospa tästä kuitenkin pian rauhoittuisi ja sais revittyä itseään niskasta :whistle:
 
Heipsistä!
Kylläpäs heikolta näyttää tämä meidän plussatilanne tältä kuulta :/
Näyttää siltä että syysmasennus on vetänyt myös kirjoittelut lähes nollatoleranssille :ashamed: .

:attn: Onko listan yläpää enää ollenkaan menossa mukana vai onko muillekin tullut kirjautumisvaikeuksia. :ashamed:

(.) Inssin jälkeistä elämää eletään. Tänään taitaa olla pp 11 ja mietin että milloinkas uskaltais testata... Hirveät juilinnat ovat kyllä alamasussa käynnissä että lieneekö kk kipuja.
 
Moikka!
Ihastuttavat sivuoireet taas alkaneet, ku muutaman clomin oon syöny! Menkatkin rupee oleen jo pikkuhiljaa ohi. Hitsi, ku siellä nyt kypsyis kunnon munis! Olen tätä kysynyt ennenkin mut kysyn taas ku en ole vastausta saanut:
voiko ns.tavallinen gyne määrätä pregnylin vai tarviiko olla lapsettomuus lääkäri??

JEEP: Joo, heikolta näyttää +tilanne, mut jospa sä sen toisit? :heart:

Vilinäiti: Mars lääkäriin! Kyllä semmonen väli on löydyttävä. Mä voi vaikka vahtia viljamia sen ajan.. :hug:

Bayan Fare: Mun lääkäri sanoi ettei 15% tule ovistestiin plussaa vaikka ovulaatio olisikin. Joten älkää unohtako pupuilua.. :whistle:
 
Mites täällä voidaan? Ei ilmeisesti ole kukaan plussannu? Surkeuden surkeus! Noo, +++ :whistle: listan kärkipäähän!

En voinu olla pois täältä, olen lueskellu ahkerasti teidän kirjoituksia, ja ajattelin ilmoittaa, että täällä ollaan edelleen hengissä. Toinen clomiton kierto menossa, ja eilen oli ilmeisesti ovis, vaikka testin mukaan ei olis ollu. Pupuiltiin kuitenkin miehen kans useampaan otteeseen, ikään kuin varalta!
Mulla on nyt pelko takana siitä, että enkö minä ovuloikaan... |O Mitäs sitten tapahtuu? En pääse lääkäriin ikinä, työt painaa niin päälle. Ensi kierrossa sit clomeja, miehen on P-A-K-K-O olla sillon kotona. Onneksi mulla on sentään kolmelle kierrolle vielä clomit, pitää yrittää bongata ovista niiden kans.
Syysmasennus vaivaa mua, niin kuin näköjään muitakin tän pinon ihmisiä. Olen yrittäny olla ajattelematta koko lapsettomuusasiaa, mutta aika heikolla menestyksellä :headwall:
Eipä muuta kuin +tuulia kaikille!!
 
Sini 78, meillä lääkäri on periaatteessa puhunut siihen suuntaan, että näiden 3-4 Puregonilla yrityksen jälkeen mentäisiin suoraan IVF:ään. Miehen simpat on tosi hyvät, joten vika ei ole siellä, vaan mun ovulaation ongelmissa, jotka johtuvat (lievästä) PCO:sta. Kyllä me ollaan inssistäkin puhuttu, kuten esim. viime kierrossa. Lääkärin mukaan sitäkin voitaisiin varmuuden vuoksi kokeilla sen poissulkemiseksi, että simppojen perille asti pääsemisessä olisi jotakin häikkää, kuten limakalvoissa. Viimeksi oviksen ajoittuminen ei vaan mahdollistanut inssin kokeilemista. Saa nyt nähdä, mikä on ensi kierron tilanne. Lääkärimme mukaan meillä on kuitenkin hyvä (= noin 20 %) mahdollisuudet raskautua puregonin avulla, koska simpat hyvät ja ovis ja kierron pituus on saatu hallintaan puregonilla. Mehän käydään yksityisellä eli jos seuraava kierto ei tulisi onnistumaan, niin kyllä vakavasti mietitään IVF:n aloittelemista alkuvuodesta.

Ines, en osaa kyllä sanoa, voiko tavallinen gyne määrätä pregnylin vai ei. Mun tilanteessa sen on määrännyt lapsettomuushoitojen lääkäri. Taustalla on hormonien (puregon) piikitys, jolla kasvatetaan muniksia ja kasvua ultrataan säännöllisesti. Vasta kun ultrassa folli on tietyn kokoinen, sitten arvioidaan pregnylin pistämisen ajankohta. Uskoisin, että pregnylin käyttö on sidottu tuohon ultraamiseen aika vahvasti, koska eihän sitä muutoin tiedä, milloin se tulee pistää.

JEEP, tsemppiä kovasti piinailuun. Toivottavastu tällä kertaa tärppää!

Bayan Fare, vaikka en olekaan itse clomeja käyttänyt, olen siinä uskossa, että Puregon yms. piikitettävät hormonit ovat seuraava askel tehokkaampaan suuntaan. Omassa tilanteessani päädyttiin suoraan Puregoniin, koska lääkärini totesi sen olevan tehokkaampi kuin clomit.

Oma (.) täällä menossa jo varmaan kp 36, eikä tätiä vielä näy. Yksi nega testattu ja huomenna testaan uudelleen. Kierto ei oo periaatteessa kovin myöhässä, koska ovis oli vasta joskus kp 22 tienoilla, kun pregnylin laitoin silloin. Oireita ei ole, joten en usko tärpin käyneen.
 
Maanantai 23.10
Pömpeli-pötsi.....3.clomit..................................... .kp 76/30
Vilinäiti..............3.clomit.................................... ..kp 75/36.yk16
jonski................clomit.........................................kp 65/30-32
Nippe81..............................................................kp 40/36
kati231............3.puregon+pregnyl+luget+metut....kp 38/28-42
PeePee77............2.puregon+pregnyl.....................kp 38/29-31
Dreamer-88.......1.clomit......................................kp 36/25-?.yk10
Retuli82............clomit.........................................kp 34/?
Rina82..............2. clomit.....................................kp 33/??
Emppu78..........tauko.........................................kp 33/32
Nanna75...........2.clomit......................................kp 29/14-30
Kimpsu.............km8/07, tauko clomeista............kp 26/30-42 y 1v9kk
Sini 78............3. puregon+pregnyl....................kp 25/29-31
JEEP..............5.clomit+metut+puregon+pregnyl..kp 24/31-36.y2,5v
Omppu76........5.clomit. ...................................kp 21/26-30
macy...............1.clomit+puregon.......................kp 20/32
Bayan Fare..........2.clomit.................................kp 20/?..y 1v
mm -72............6.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 18/28-32
J3N3...............1.clomit+terot+metut.................kp 17/?
Alisa79...........3.clomit......................................kp 12/28-32
Maria-83.........3.clomit......................................kp 12/30-33
nunniu............4.clomit......................................kp 11/29-33
Jense..............5.clomit+terolut.(nyt tauko).........kp 11/33
Ines...............clomit+metut+terot.....................kp 6/?
marianne22............clomit..................................kp 4/28-30
Matilda.............gonal-f+metut+luget..................kp 4/28-32
Bee.................2.puregon+pregnyl.....................kp 3/30

heksamiina.......3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28


Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007

(.) Eilen ja tänään testattu ja negaa näyttää :'( Elämää on niin kauan kun on toivoa... kk eivät ole vielä alkaneet eka inssin jälkeen.
 
Bee
Tiistai 23.10.2007

Pömpeli-pötsi.....3.clomit..................................... .kp 77/30
Vilinäiti..............3.clomit.................................... ..kp 76/36.yk16
jonski................clomit.........................................kp 66/30-32
Nippe81..............................................................kp 41/36
kati231............3.puregon+pregnyl+luget+metut....kp 39/28-42
PeePee77............2.puregon+pregnyl.....................kp 39/29-31
Dreamer-88.......1.clomit......................................kp 37/25-?.yk10
Retuli82............clomit.........................................kp 35/?
Rina82..............2. clomit.....................................kp 34/??
Emppu78..........tauko.........................................kp 34/32
Kimpsu.............km8/07, tauko clomeista...........kp 27/30-42 y 1v9kk
Sini 78............3. puregon+pregnyl....................kp 26/29-31
JEEP..............5.clomit+metut+puregon+pregnyl..kp 25/31-36.y2,5v
Omppu76........5.clomit. ...................................kp 22/26-30
macy...............1.clomit+puregon.......................kp 21/32
Bayan Fare..........2.clomit.................................kp 21/?..y 1v
mm -72............6.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 19/28-32
J3N3...............1.clomit+terot+metut.................kp 18/?
Alisa79...........3.clomit......................................kp 13/28-32
Maria-83.........3.clomit......................................kp 13/30-33
nunniu............4.clomit......................................kp 12/29-33
Jense..............5.clomit+terolut.(nyt tauko).........kp 12/33
Ines...............clomit+metut+terot.....................kp 7/?
marianne22............clomit..................................kp 5/28-30
Matilda.............gonal-f+metut+luget..................kp 5/28-32
Bee.................2.puregon+pregnyl.....................kp 4/30
Nanna75...........3.clomit......................................kp 3/14-30

heksamiina.......3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28


Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007


JEEP: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Jospa se plussa vaan antaa vähän odotuttaa itseään! :flower:

Nanna: Pahoittelut menkoista! :hug:

).:) Ultrassa käyty tänään ja alakerrassa kaikki kunnossa. Kolmas Puregon kierto käynnistyy huomenna. Tuottaisipa nyt sen toivotun tuloksen.. *huokaus*

 
Bee
Keskiviikko 24.10.2007

Pömpeli-pötsi.....3.clomit..................................... .kp 78/30
Vilinäiti..............3.clomit.................................... ..kp 77/36.yk16
jonski................clomit.........................................kp 67/30-32
Nippe81..............................................................kp 42/36
kati231............3.puregon+pregnyl+luget+metut....kp 40/28-42
PeePee77............2.puregon+pregnyl.....................kp 40/29-31
Dreamer-88.......1.clomit......................................kp 38/25-?.yk10
Retuli82............clomit.........................................kp 36/?
Rina82..............2. clomit.....................................kp 35/??
Emppu78..........tauko.........................................kp 35/32
Kimpsu.............km8/07, tauko clomeista...........kp 28/30-42 y 1v9kk
Sini 78............3. puregon+pregnyl....................kp 27/29-31
JEEP..............5.clomit+metut+puregon+pregnyl..kp 26/31-36.y2,5v
Omppu76........5.clomit. ...................................kp 23/26-30
macy...............1.clomit+puregon.......................kp 22/32
Bayan Fare..........2.clomit.................................kp 22/?..y 1v
mm -72............6.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 20/28-32
J3N3...............1.clomit+terot+metut.................kp 19/?
Alisa79...........3.clomit......................................kp 14/28-32
Maria-83.........3.clomit......................................kp 14/30-33
nunniu............4.clomit......................................kp 13/29-33
Jense..............5.clomit+terolut.(nyt tauko).........kp 13/33
Ines...............clomit+metut+terot.....................kp 8/?
marianne22............clomit..................................kp 6/28-30
Matilda.............gonal-f+metut+luget..................kp 6/28-32
Bee.................2.puregon+pregnyl.....................kp 5/30
Nanna75...........3.clomit......................................kp 4/14-30

heksamiina.......3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28


Plussanneet tästä pinosta:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
malttamaton 24.8.2007
rötväles 4.9.2007
Kurpitsa 23.9.2007


 
Onpa tosiaan hiljasta täälä...

Mulla huomena verikoe. Progesteroni. :( Arvaan jo vastauksen: liian alhainen. Kun kp 12-17 en ovistikkuun saanu mitään, ja lämmötkään ei ole noussu. Mitäpä muuta tässä voi sitte odottaa ku huonoa tulosta :headwall:
 
Ultrakuulumisia eiliseltä, ei lupaavalle näytä vieläkään KP oli 13. 2tabl sain aikaiseksi vain 11mm munasolun (joka oli suurin) ja limakalvokin on vielä ohut. Ei tainnu mulla ovulaatio aikaistua tupla annoksella. no nyt odotellaan ovulaatiota ja sitten taas odotellaan.. Simpat testataan jos ensi kierto tulee.
 
Nega tosiaan testattu pariinkin kertaan eli täällä ei ainakaan raskaana olla. Vaikka kiertopäivät meneekin noin pitkällä, se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että follin kasvattamisessa meni varmaan 2 vkoa ja pregnyl pistettiin joskus kp 20 jälkeen. Nyt siis luget lopetettu ja tuhruilua havaittavissa. Täti on siis tuloillaan kylään ihan lähipäivinä. Varasinkin jo ensi viikolle uuden ultrakäynnin, kun 4. puregon-kierto olisi lähdössä käyntiin. Josko nyt tähän tulevaan kiertoon onnistuttaisiin saamaan inssi mukaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda2007:
Bayan Fare: Millainen clomi annos sulla on käytössä? Mulla ovis saatiin aikaiseksi vasta 3 tabl/vrk. Suuresta annoksesta tuli kuitenkin niin paljon sivuoireita, että siirryttiin FSH-piikkeihin.
Mulla on nyt 2 tabl/vrk. Kolmeen se varmaan nouseeki seuraavassa kierrossa... Toivottavasti rupeis toimimaan. Mut oireet saa jäädä kyllä väliin. :D Onneksi ei näistä kahestakaan oo vielä tullu mitään oireita..
 
Muistaakos kukaan mua enää? Lupasin jo aikoja sitten tulla kertomaan oliko kahdesta muniksesta kehittynyt yksönen vai kaksoset.
Eilen oli vasta eka ultra ja kyllä siellä perkules joku oli!! Yksi sikiö kokoa 56mm. Niskaturvotuskin oli ok 1,3mm joten kai tässä uskaltaa pikku hiljaa kertoilla kavereille ja sukulaisille.
T: Rötväles 12+2

P.S Malttamatonkin tuossa clomeja kaupusteli, joten mitäs minäkään niitä tuolla jemmaan. Eli 5 kpl satsi olisi tarjolla. Laittakaahan Y:tä, en kyllä takaa koska hoksaan kurkata viestejä mutta yritetään!

Muoks: Ja onhan tuolla muutamat ovistestitkin samaan syssyyn.
 
Tietty muistetaan sut rötväles! =) Onnittelut vauvasta! ja siitä että olet onnistuneesti ohittanut 12vkoa.

Tänään kuulin taas vauvauutisia! Autossa sitten vasta tuli itku, mä en jaksa enää.. Huomenna aukiolotutkimus toivottavasti sais hyviä uutisia itsekkin..
 
Tytöt, moro pitkästä aikaa! KOtona on kone rikki, nytkin kirjoitan töissä :whistle: Saas nähdä antaako tää lähettää tekstiä...

ONNEA rötväles!!!Ihania uutisia!

Mulla ei clomit toimineet myöskään vasta kun oli 3tbl päivässä...Ja nyt 6.kierrossa oli vikana päivänä 4tbl. Sillä kypsyi munasolu jossain takana...
Eli EI TOIVOAKAAN ETTÄ TÄRPPÄISI |O

Mullakin on tuo ssg marraskuussa, pahoin pelkään että joudun menenmään laparoskopiaan asti. Jotenkin olen niin vakuuttunut, siitä, että mun munasarjoissa on panssarinkova kuori(tän 20 pco-vuoden tulosta..) eli sieltä ei pääse irtoamaan yksikään munasolu :'(
Tulehan Ines kertomaan millainen se tutkimus oli!

 

Yhteistyössä