Odotuksen odottajat! Osa III

kirma Kyllä kuulostaa aivan kohtuuttomalta joku loppuvuoden sulku! :eek: :headwall:

Täällä ei edelleen tietookaan verestä.. prskele, kerranki kun oikein toivoo että alkas jo ni ei tietenkään mitää! :headwall: Viimeks yhtä paljon odottanu niitä vissiin sillon 3,5 vuotta sitten kun lopetin pillerit.. Vaikka eihän tässä toisaalta oo vasta kun toinen päivä ilman lääkettä mut kumminki, sais alkaa kierrot pyöriin jo! Tuskin mitään niagaraa on luvassa, kuten ei yleensäkään mut riittäs kuulema sekin että edes vähän tihkuis.
 
Oma (.) lääkärini suuttui kovasti, kun peruin tämän viikon verikokeen ajan, ajattelin, että mitäs sinne, kun vuoto alkoi...nyt sitten uusi aika varattuna ensi maanantaille, jossa samalla varmistetaan, että alakerrassa kaikki kunnossa uutta 2. ivf yritystä varten, joka siis klinikan kesäsulun jälkeen elokuun alussa, toivottavasti.

Oma viikko on ollut tosi kurja; sunnuntaina naapurin koira puri käteen, ja illalla käsi oli kuin tennispallo, ja jouduimme yötä vasten lähtemään sairaalan päivystykseen, sain antibioottikuurin. Sitten tiistaina aamulla ajattelin huvikseni testata vielä tuon viimeisen raskaustestin, ja sinne pärähti haalea, mutta selkeä plussa ja se vähän säikäytti, kun lääkkeitä tuli jo syötyä, mutta eikös keskenmenon jälkeen tuo haamu aina jonkin aikaa ilmestykin? Sitten tiistaiyönä matkattiin taas sairaalan päivystykseen, kova ylävatsakipu ja stressivatsan oireina alkava vatsakatarri, taas saatiin lääkitystä, ja eilen alkoi töissä sitten vähäunisen yön seurauksena kauhea migreeni, ja oksentelin sitten koko iltapäivän ja illan pääkipuisena :attn: Nyt pikkuhiljaa taas elämä voittaa, mutta jos kaikki voi sattua kerralla, niin nyt kyllä kävi niin...

Kovasti onnea matkaan teille piinailijoille, pidetään kovasti peukkuja, että plussia saadaan lisää! :D

:hug: Kaikille myöhemmin onnistuneisiin ja taustailijoihin siirtyneille, jaksuja sekä uskoa eteenpäin!


Kaikille ihanaa kesän aikaa!
 
Kirma: Ei ole totta :eek: Kuin tollain voi olla? Tuon pitäisi olla vähintääkin laitonta! Toivottavasti nyt kerkeisitte vielä ennen kesätaukoa b :) d

Riio: Toivottavasti siitä ei ole mitään haittaa! hug: Ultrassa on niin jännittyneessä tilassa että kyllä siinä varmana purskahtaa itkuun, varsinkin kun kuulee tuollaista. Miten sitä nyt sitten edetään? Seuraavatko ne sitä vai mitä?

Plamsu: No on sulla ollut koettelemuksia! Toivottavasti kaikki nyt parempaan päin :|
 
Kirma: tosi kurjaa kun ovis ehti tulla ennen aikojaan, mut ehkä se pieni luomu mahdollisuus olisi. Kyllä väärässä paikassa todellakin säästetään!! :eek: Itse just laskeskelin, että jos oma klinikka menis kiinni, ei tosiaan olis rahaa yksityiseen. Nyt jo mennyt 1000e kaikkiin lääkkeisiin ja polimaksuihin. Ja polimaksu on kuitenkin vain 27e kerta. Ja siihen kuuluu kaikki mitä sillä käynnillä tehdään, ultrat sun muut. Yksityises kaikki maksaa erikseen. :(
Toivon, että sieltä kuitenkin saisitte avun. Olisi se kohtuutonta joutua odottamaan yli puoli vuotta, ilman et asiat etenee. Kun muutenkin joutuu odottamaan hoidosta toiseen. :hug:

Plamsu: tosi kurja viikko sinulla ja pahoittelu vuodosta. :hug: Toivotaan, että kaikki kunnossa siellä alakerrassa, niin pääset sitten 2 IVF elokuussa. Voimia sinulle!:heart:

Taikapapu: Onnea ovis plussasta ja innokkaasti sitten vaan koti-inssiä tekemään! :LOL:

Itsellä tänään pistoksissa välipäivä ja huomenna irrotus. Jännittää jo nyt, et sohlaan koko homman. Pistos aika on klo. 22.00, että sit ei enää saa edes uutta apteekista jos tumpuloin sen pisin seiniä. :kieh:
 
Öitä o.o-laiset!

Ihanaa, kun täältä löytyy tietoutta. Suuret kiitokset Miranda-81 tietopläjäyksestä :)
Tsempityksestä kiittelen myös Miukulaa, Kellopeliappelsiinia, Pantalaimonia Veenaa.
Vaikuttaa siltä, että voisin olla ainakin toistaiseksi rauhallisin mielin :whistle:
Voi Plamsu75, on sulla ollut melkoinen viikko :eek: Toivottavasti nyt meno rauhoittuu!
Taikapapu: Mars, hyödyntämään ovisplussaa ;)
Miukula: Tsemua piikin laittoon huomiseksi, kyllä hyvin se menee :)
Kirma: Onpa kerrassaan surkea tilanne tuon teidän laps.polin kanssa! Oon raivoissani teidän puolesta täällä, MURRRR!
Kellopeliappelsiini: Auts, sekoitin sinut todennäköisesti johonkuhun toiseen, kun olin lukaissut kaikki kirjoitukset, sorry!!! Onnea siis luomuiluun!!! =)

Hyvät yöt kaikille!!!
 
pantalaimon, risupesä, veena, miukula ja riio, kiitos teille myötätunnosta :hug: Jokainen teistäkin tietää mille turha odottaminen tuntuu, ihan pyllystä ja syvältä.
miukula, meillä myös budjetti paukkui jo julkisen hoidoissa, lisäyllätyksenä tuli, että myös miestä maksutettiin punktiokäynnistä (johtuu tietty siitä, kun joutui antaa siittiönsä jatkokäyttöön, ei vaan otettu huomioon tuota silloin) ja että puntiosta meni päiväkirurgiamaksu eli reilu 80?. Että loppujenlopuksi kallista lystiä tämä on "ilmaisenakin".

plamsu75, kovasti voimia ja akkujen latailuja sinulle kesäajaksi :hug: Lohduttava tieto kuitenkin on se, että raskaus alkoi ensimmäisestä siirrosta.

Ai niin, tinkerbelleltä piti kysymäni, että miten ivf tehdään luomukiertoon? Aika mielenkiintoinen tuo teidän tilanne, että teillä paras konsti tulla raskaaksi on luomuna..
 
Perjantaita!

Ovisplussaajille peiton heilutusta ja muille niitä ovis- ja muita plussia!

Riiolle ja Kirmalle halit koettelemusten keskellä..

Tytti ja Kirma ainakin kyselitte tästä luomu-IVF:stä. Se tehdään tosiaan lääkkeittä, ihan normaalikierrosta napsitaan muutamat pallerot talteen (voihan olla kai vain yksi tai kaksikin) ja ne hedelmöitetään ja laitetaan takaisin. Tämä siis siksi hyvä vaihtoehto meidän kohdalla kun tuo munasarjatoiminta on niin vilkasta. Kuulemma ovat näin tehtynä suurella todennäköisyydellä laadultaan erinomaisia, vaikka määrä on lääkkeellistä stimulaatiota pienempi. Kuulostaa mielestäni ihan asialliselta, menemme loppukuusta kuulemaan lisää ja tekemään suunnitelmaa.

Minä se aloittelin juuri ovistikutusta, toiveena tietysti että ovis tapahtuisi siitä huolimatta että alkukiertoon lähdettiin puuttumaan piikein. Hailakkaa mutta selkeää viivaa näkyvissä, ehkä se on hyvä merkki siitä että LH olisi kuitekin lähdössä nousuun..

Niin kummallista kuin se onkin, nyt kun tiedän että tässä kierrossa on huonommat todennäköisyydet onnistua, on stressi ja paineet paljon pienemmät! En tajua enää pääni sisältöä yhtään :eek:

Sepä taitaa kohta olla viinin aukaisun aika, vieraitakin tulossa :D

Plussia ja urheutta, sisaret! :heart:
(Ja viinilasillinen :D )
 
Tinkerbelle: toivottavasti se ovis sieltä nyt tulisi! :whistle: Hyvä kuitenkin että jatko suunnitelma on tiedossa. Mut olis se kiva yhessä piinailla. :kieh:

Soittelin tossa sairaanhoitajalle, noista lugeista. Pitäs maanantaina aloittaa. Mulle suositteli ottaa alakautta. Kuulemma voi myös ottaa suun kautta, mut sivuvaikutukset kovia tällöin. Syökö teistä joku lugeja? Mitä sivuvaikutuksia, olette huomanneet niistä?
Sitten vielä mulle vois päivittää: YK 4 (lääkkeillä ). Käytössä : metut, terot, tamofen,puregon, pregnyl ja luget. Kiertopäivä 22/?. Niin ja yritystä noin muuten takana se ikuisuus. :LOL: Eli lääkelista senkun kasvaa. Jos kuitenkin olisi nyt jotain apua! :D
 
Miukula pistele alakautta vaan luget! Mulle ei ainakaan tullut mitään oireita niistä, ja teho oli kyllä hyvä kun menkatkin siirtyi 4 päivää. Ne pukkuhousunsuojat tietty on hyvä olla... :eek: Olen myös kuullut että suun kautta ne aiheuttaa usein huimausta, joten ehdottomasti parempi tuo alakerta.

Voi kunpa tosiaan pääsisi piinailemaan tässä kuussa!!
 
Pregnyl pistetty. Ei ollut paha. Mies avasi ampullit, kun pelkäsin rikkovani koko jutun. Kysyisin nyt, kun mulla jäi muutamia tippoja ruiskuun, pistoksen jälkeen, niin onko se niin tarkkaa, että joka tippa menee ihon alle. Ettei nyt sit koko homma ole pilalla? :whistle:
 
Huomenta pinoon!

Miukula: En usko, että se on niiiiin tipan päälle. Mulla turskahteli aina useampi tippa neulasta, kun yritin saada ilmakuplat pois. Ainakin veriarvojen mukaan munis oli joka Pregnyl-kerta irronnut. Otetaanko sinulta tuo S-prog -arvo?

*muoks* Ja käyttäkäähän Pregnylin jälkeinen aika tehokkaasti ;)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille :)
 
Riio: Ei mulla nyt seurata sitä irtoamista mitenkään. Sanoivat, että huomisesta alkaen saa hyödyntää. ;) Mä kyllä ajattelin jo tänään. Koska laskin et, jos munis irtoaa 24h päästä, niin se olis tänään noin klo.22. Ja jos se irtoo 36h päästä, niin se on huomen aamul klo.10. Ja eikös munis elä vaan vuorokauden? Eli olis sit viimeistään maanantaina jo "kuollut". Tarkoitus yrittää kuitenkin 3 kertaa et sit olis hyvät mahikset: :heart:

Onko kellekään tullut sivuvaikutuksia pregnylistä? Mulla tuli nyt sellainen punoittava rengas pistokohdan ympärille. Puregonista ei ole tullut.
 
Kiitos tiedosta Tamtam! :) Onko muuten sulla kestänyt munasolun irtoaminen 24h vai enemmän? Ja tunteeko sen kun se irtoaa? :/ Mulla kun ei tästä ole kokemusta.

Ja tosiaan muutkin pregnyliä käyttäneet voivat vastata, jos on ollut jotain tuntemuksia. Kiitos. =)
 
Miukula Taitaa mulla irtoaminen tapahtua lähempänä sitä 36 h. Pregnylin oon jokakerta laittanu 24 h ennen ja joka kerta on mollukat ollu viel paikalla inssi hetkellä.
En ole varma tunnenko irtoamista, joskus on tuntunut sellasta viiltävää kipua munasarjoissa ja oon aatellu, et se ois irtoamisesta johtuvaa. =)
 
peukkuja miukula! tärppionnea!

kirma onpa surkeeta tuuria tollanen! oisko yksityisen kautta mahdollista jatkaa myös kesäaikaan ettei tulis taukoo?

plamsu onpa ollu ikäviä tapahtumia sulla! jaksuja!

stinkkis jospa se ovis nyt kuitenki sieltä tulis ja pääsisitte kaikesta huolimatta hyödyntään tänki kierron! *halitus*

riio eipä mitään! :) kyllähän täällä helposti menee juttu ku juttu sekaisin..

ON: kp4 ja vuotelee vieläki suht reilusti.. ei mitenkään huolestuttavan paljoo, mut normimenkkoja reilusti enemmän kuitenki.. ällöö.. :x mut ihan normia kuulema tyhjennyksen/kmn jälkeen et ekat menkat on runsaammat.. en oo uskaltanu käyttää viel kuukuppiakaan, ku oon ajatellu ku ei jälkivuodossakaa saa.. ehkä jo sit seuraavissa menkoissa käytän taas kuppia, se on niiiiin paljo mukavempi ku nää ällöttävät siteet.. :/

tääl sataa vettä ja tosi kylmä ilma.. mihin ne lämpimät kesäpäivät katos.. ? :/ jospa sit heinäkuu (mulla loma! jeij!) ois lämmin ja aurinkoinen.. :) äiti aiko tulla hakeen tytön tiistaihin asti ku hän on lomalla.. aiko käyttää tyttöö tivolissa tai uimahallissa tms. :) mulla tulee varmaan ikävä.. :)
 
Ovis on nyt sit tapahtunut. Eilen tuntui selvää kipua munasarjoissa ja vieläkin tuntuu. Eilen pupuiltiin. Ekasta kyllä suurin osa tuli heti lakanoille. :ashamed: Täytyy toivoa, että edes jotain meni perille. Toisella kerralla ei onnistunut. Onko jollain muulla käynyt niin, että mies ei pysty samana päivänä useampaan suoritukseen? Nyt pelottaa, ettei olla tehty tarpeeksi.

No tänään vielä yritetään. Toivon mukaan paremmalla menestyksellä. Ja sit huomenna alkaa piinailu. :D Tämä vaan tuntuu niin kurjalta, kun kerrankin olis ihan oikea mahdollisuus, niin kaikki menee pieleen. :|

Anteeksi nyt tämä omanapaisuus.
 
Eikös se suositus oo että joka toinen päivä ois riittävä? Siis että sitä useemmasta ei ois "lääketieteellisesti" hyötyä.. eläähän ne siittiöt siellä kuitenkin keskimäärin 3vrk.
Meillä onnistu ekan puoli vuotta toi jtp-periaate (tai jopa useemmin), sitten rupes meneen niin että hyvä jos yhden kerran sai ajotettua suunnilleen parin-kolmen päivän sisään ennen ovista.. sit ukko ei jaksanu kiinnostua enemmästä, ja kyllähän se itestäkin siinä vaiheessa melko pakkojyystämiseltä rupes tuntuun, ku aina tuli ne ajatukset että eipä tästä kuitenkaan mitään hyötyä oo, miks nyt kun ei ennenkään...
 
Kiitos risupesä vastauksestasi. Silleen lääkäri meillekin sanos, mut kun laitoin irrotus piikin, niin laskin että irtoaa viimeistään tänä aamuna ja sit huomen onkin jo myöhäistä. Siks tehtiin eilen ja myös tänään. Nyt meni kaikki nappiin, et eiköhän sitä uskalla luottaa, ettei ainakaan siitä ole sit kiinni. Meinaan joka toinen päivä ei täs kyl olis onnannu, muuten kuin perjantaina ja tänään. Täs on kuitenkin oltu yhdes se 10-vuotta, et ei muutenkaan toi seksi ole noin usein kummallakaan mielessä. Et panostettiin nyt tähän. :heart:


Mut eikö sulla risupesä ala kans hoito elokuussa, niin sit ainakin pääset kunnol jännää? Onko tänään muuten mulla se pp0? Ja miten pian pregnylin jälkeen uskaltaa testata? Virallinen testipäivä on 22.6, mut haluaisin tietää jo ennen juhannusta. Et sit uskaltaa vähän viiniä ottaa. Ja mulla on sit seuraaval viikol alkamas viel uus työ, et ei ihan sinne maanantai aamuun viitsis jättää. :)
 
Miukula Joo, sillain on suunniteltu, mutta en tiedä mitä sit tehään jos mulla on nyt kierrot aivan sekasin sen kuivatuskuurin jälkeen.. pitää soittaa kuun lopulla jollei punasta oo edelleenkään ilmaantunu. Aattelin että kysyn silti jos voisin kaiken varalta käydä siellä jo opetteeleen ne piikit ja pyytää reseptit valmiiks.
En tiedä miten "koti-insseissä" noi pp.t lasketaan, mutta muissa ainakin niin että toimenpidepäivä (sperman/alkion siirto) ois pp0.
Kymmenen päivää ois kai odotettava pregnylin jälkeen ettei näkys enää testissä.
 
Niin mä ajattelin et jos sen laskee sillai, et munasolu on irronnut tänään ja tavara laitettu tänään, niin sit tavallaan huomen olis pp1. Ja juhannuksena olis sit jo pp12. Toivottavasti risupesä pääset harjoittelee pistämistä ja myös tosi toimiin. :) Ja eiköhän ne kuukautisetkin sieltä perille löydä. Tietty sit kun niitä toivoo, niin venyy kierto. :| :| Muuten kyllä tulee ajallaan.

Saa nähdä tuleeko lugeista vuoto, sit jos/kun testi on nega. Meinaan terot on ainoastaan tähän mennes tuonut tädin paikalle.
 
Kysyisin vielä miten usein muut koti-insseillijät ja luomuilijat ovat harrastaneet pupuilua? Tosiaan siittiöiden laadun kannalta olis hyvä pitää sitä taukoa välissä. Eli just ennen ja jälkeen ovista. Mut eiköhän se yksikin kerta voi tuoda sen kaivatun onnen. :heart: ja vaikka täs on nyt hommattu peräkkäisinä päivinä ainoastaan, niin aina kuitenkin siittiöitä tulee mieheltä, vaikka ei oliskaan sit priimaa.

Nyt vaan toivon kovasti!! Kyllä se muutenkin on ihme, jos sattuis tärppää. Onhan tämä vasta eka onnistunut hoito. No aina voi haaveilla. :saint:
 
Sunnuntai 7.6.2009

TOIVOJAT

kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09.............................4/?
Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI..................10/28-31
Tinkerbelle........yk13.......puregon, pregnyl+luget...............11/27
Relish..............1v10kk........iui, clomifen...............................11/?
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot.........15/27
Taikapapu.....3/08...........3.IUI,clomit,luget.........................18/30
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............22/n.28
tytti82.............1v.............IUI...............................................31/29
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon.........................45/?
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................78/26-79
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
Mande..........5v. ............1.iui...............................................?/?
Plamsu75....01/06........ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi





Piinailijat
Miukula.....yli 8v. ..metut,terot,tamofen,pureg,preg,luget...24/? pp0
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl................21/? pp6





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06........ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf
verve............11/06..............IUI
PikkuMyy-82....11/07
Sannuli-81.....8/07..........2.ivf vko20


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu


 
miukula, meitä myös ohjeistettiin VL:ssa petipuuhiin joka toinen päivä. Mieheltä kestää pari päivää, että siittiöt ovat taas priimakuntoisia.
Mutta se yksi kertahan siihen vaan tarvitaan, niinhän se tehdään inssissäkin.
Ja minulla myös luget eivät tehneet tissiarkuutta kummempia oireita, ehkä ruuan sulatus toimi hiukka hitaammin. Peukutuksia!

tinkerbelle
, aivan uutta mulle tuo luomu-ivf :eek: , palstailua takana 2.5v ja vielä löytyi asia mihin en ole ennen törmännyt. Toivotaan, että tuo teille avun :)

kellopeliappelsiini, juu..meillä yksityinen lomailee heinäkuun ja onkin tarkoitus kesäajan sitten säästää rahaa sen verran, että päästään sinne syksyllä ivf:ään.
Minulla myös ku:n jälkeen vuoteli melko reilusti :x , tasoittui sitten kyllä aika pian takaisin siihen normaaliin määrään.

Onko tvvo saanut selvyyttä tilanteeseen? :wave:
 

Yhteistyössä