Odotuksen odottajat! Osa III

Tinkerbelle: Meillä ei myöskään ole mitään selkeetä syytä löytynyt tähän tilanteeseen. Tosin mulla on liki 20 v. sitten leikattu munasarjakysta, jonka ei pitäis vaikuttaa. Ja viime vuoden lopulla leikattiin myooma, josta sanottiin et se on voinut vaikuttaa. No, se on ollut pois jo reilut puoli vuotta, ja tilanne on edelleen sama. On tullut kanssa mieleen, et jospas se vika onkin mulla korvien välissä :LOL: !! On mietityttänyt myöskin toi stressin vaikutus, mulla sitä on ollut jo pidemmän aikaa johtuen työstä. Ja loppua ei näy :headwall:. Että onkse sit niin et jos haluaa näissä hoidoissa jotain tuloksia, lopputili on ainoa vaihtoehto? :LOL:
 
Tinkerbelle, mun käsitääkseni endo ei koskaan täysin parane (paitsi vaihdevuosissa, sepä lohduttavaa.. ), kerran endo, aina endo. :(
Mullekin oltais ennen endon toteemista annettu clomeja mutta koskaan en niitä hankkinu kun oma epäilys taudista oli jo niin vahvana.. nehän on yksiä pahimmista endon "ruokkijoista", ja mielellään tän taudin kans käytetään jotain muita induktoreita.

Iines, en kyllä oikein usko stressi"teoriaan" :) tuleehan sitä monet tosi hankalissa ja varmasti stressaavissa elämäntilanteissa raskaaks vaikkei edes haluis.. :/ ei semmosesta kannata alkaa itteensä syyttää!

Plamsu :hug: :hug: .. voimia myös muille negan/kp1 yllättämille :hug:
 
Onnea kaikille plussanneille :flower: , voimia ja uskoa kaikille piinailijoille ja kohti uutta yritystä jatkaville :hug: ! Syksyllä varmaan monen kanssa törmätään täällä, osa plussanneissa ja osa yritystä jatkavissa.

(.) Yritetään vielä ennen kesälomia saada aika suunnittelukäynnille koskien toista ivf:ää, jos sitten elokuussa... Ja pitää vissiin käydä tuolla julkisella sillä aikaa vielä yksi inssi kokeilemassa, eihän siitä apuja ole, mutta muutoin ei pääse jonossa eteenpäin :(
Pahin itku ja murhe jo ohi, taas mennään kohti uusia tuulia. Tällä kertaa vain ei vielä ollut meidän vuoro nauttia siitä tunteesta, että meistä olisi vihdoin tullut "PERHE". Kyllä sitä risteilee päässä niin monenlaisia ajatuksia, ja sitä miettii, että miksi ihmeessä tämän täytyy olla niin vaikeaa.
 
Plamsu: onneksi kuitenkin pääsette, nyt jatkamaan yritystä, ettei tarvitse odotella kuukausi kaupalla. :) Varmasti vielä teistäkin tulee oikea perhe. Ainakin tämän pinon plussakevät luo toivoa kaikille meille!
Iines-74: Ei sitä stressiä tosiaan kannata miettiä ja itse syytellä. Se vaan tekee olon entistä stressaantuneemmaksi ja tukalaksi. :(
Olin eilen yksissä valmistujaisissa ja puhelin ihmisten kanssa meidän tilanteesta. On jotenkin helpottavaa, kun asian voi jakaa ja ihmiset on ymmärtäväisiä. Eivät ainakaan töksäytä mitään typerää, kun tietävät tilanteen. Onko teistä moni puhunut läheisille omasta lapsettomuudesta?
Tänään taas viimeinen pistos ja huomenna selviää, onko tehonnut. Muuten alkaa sit mullakin kesätauko ja asialle palataan elokuussa. Nyt taidan lähteä nauttimaan ihanasta auringosta!! B) Plussatuulia kaikille. ~~~~~~ :whistle:
 
Terve kaikki!

Täälläkin taidetaan siirtyä kesätauolle. Meinattiin mennä siihen kolmanteen inssiin vielä, mutta ei taida jaksaa. Kivempaa, kun saa kotona yrittää itekseen ja nauttia vaan kesästä. Clomit syön vielä ens kierrossa, kun niitä on vielä jäljellä, mutta mitään raskaampaa ei asian eteen nyt kesällä tehdä. Elokuussa sitten IVF-suunnittelu käynnille ja syyskuussa toiv. ensimmäinen IVF tai ICSI.

Ihanaa kesää kaikille! :heart:
 
Ihanan aurinkoista maanantaita teille o-o-laiset! =) Minulla löytyi tänään ultrassa yksi 14 millinen munasolu ja limis oli 11,5. Ihanaa :D . Jatkan vielä pistelyä kolme päivää ja perjantaina pregnyl, sitten pupuilua lääkärin määräyksellä :LOL: . Vihdoin minäkin pääsen piinailemaan! Kuulemma raskautumismahdollisuudet hyvät. Tiedä sitten sitä, kun en ole koskaan ollut edes lähellä raskautta. Nyt kuitenkin loistava fiilis!!! Sain niitä lugeja sitten laitettavaksi, millaisia kokemuksia teillä on niistä? Entä pregnyl, onko vaikea sekoittaa?

Anteeksi omanapaisuus, nyt vaan tuntuu niin uskomattomalta. Kyllä sitä ihminen voi pienestä iloita. Mites muilla? Vieläkö joku piinailee tai on hoito käynnissä. Vai onko kaikki jo kesälaitumilla? Mulla edessä parin viikon loma ja sit taas töihin. Onneksi ilmat suosii, ainakin toistaiseksi. Mukavaa hellepäivää kaikille! B)
 
Taikis ja Plamsu, tsemppiä ja ihanaa kesää myös teille :flower:

Miukula
mahtisuutisia!! Me mennään aika lailla samalla kuviolla, mulla ajoittunee pregnyl ensi viikon alkuun :) Nyt on eka puregon 100 pistetty toissapäivänä, toisen pistän tämän viestin kirjoitettuani ja viimeisen ylihuomenna jolloin on myös ultra!

Luget ei ole kovin ihmeellisiä, varaa vaan pikkuhousunsuojia kun sitä tulee myös ulospäin päivän mittaan :eek: Pregnylin sekoittaminen on ihan helppoa, mutta ampullin avaamisessa kannattaa olla varovainen! Mua on aina jännittänyt niin että olen saanut viiltoja peukalooni ampullin kaulan hajotessa :D Pikkujuttu kuitenkin.

Aurinkoista päivää kaikille!
:wave:
 
Ampullin kaulaa katkaistessa kantsii katsoa, että kaulassa oleva piste on itseenpäin silloin pitäisi katketa nätisti =)

Me oltiin mökillä viikonloppuna. Saunottiin uitiin ja nautittiin mahtavasta säästä B)
 
Toi on hyvä vinkki Rosetta - mä yrítin kai ekalla kerralla katkaista myös vähän väärästä kohdasta sen ampullin kaulan joten ei ihme että homma meni vähän läskiks :LOL:

Risupesä tuo on totta mitä sanoit endosta, sehän on taipumus joka ei koskaan katoa mutta raskaus inaktivoi sen (ts. usein hoitaa pois kiinnikkeet ja kivut väliaikaisesti). Mulla onneksi kävi näin, olen saanut kokea ekaa kertaa elämässäni lähes kivuttomat kuukautiset imetyksen loputtua! Vielä ei endon paluusta ole merkkejä, mutta lääkäri on ohjeistanut että toisen lapsen hankintaa kannattaa kiirehtiä juuri tästä syystä.

Nyt on puregon osa II pistetty, enää yksi piikki. Tuon kynän käyttö on kyllä tosi helppoa, eikä pistäminen edes tunnu! Pregnylkin on mutkaton juttu, mutta aina se tuppaa hiukan nipistämään kun ainetta menee ihoon.

Nyt kahvia mukiin ja pihalle!
B)
 
Kiitos neuvoista tinkerbelle ja rosetta!

Tinkerbelle: Me päästään sit samoihin aikoihin piinailemaan. =) Nyt en muista, et tuliko sulle uiu vai menettekö ihan kotona luomuillen. Hyvä tietää tosiaa et varaa niitä pikkuhousun suojia sitten. Sä näköjään pistät aamulla puregonin. Siinäkin on sit eri käytäntöjä. Mulle on sanottu että iltaisin olis hyvä. Olen myös kuullut et noiden ovis testien kanssa on eri käytäntöjä. Mulle ehdotettiin tekee aamun ekasta virtsasta ja joissain on ollut ettei ekasta missään tapauksessa. No nyt ei tarvitse ainakaan ovistestin kans leikkiä, kun tulee se pregnyl.
 
Miukula mulle lääkäri vaan totesi että pistele suunnilleen samaan aikaan joka kerta, muutoin ei ole väliä. Tuo klo 12 vakiintui siksi, että eka pistoskerta osui lauantaille ja oltiin lähdössä ylioppilasjuhliin (ajattelin että on parempi pistellä ennen kuohuviiniä :LOL: )!

Meille ei ole koskaan ehdotettu myöskään inssiä, joten ihan ajoitetulla kotitouhulla mennään. Luulen, että ovis on taas hieman tavallista aiemmin tässä kuussa, mulle käy aina lugekierron jälkeen niin että ovis aikaistuu seuraavassa kierrossa. Liittynee siihen, että luget pidentää edellistä kiertoa.

Mä olen pistänyt aina pregnylin ovistestin yhteydessä, ts. kun plussa tulee niin piikki vatsamakkaraan. Saas nähdä teenkö samoin nyt vai määritetäänkö pregnyl-päivä ultrassa.
Toisaalta, eikös puregon voi sekoittaa ovistikkutulosta, sehän on sitä LH:ta?

 
En oo aikoihin kirjotellu mitään kun eipä tässä nyt oo mitään tapahtunu tän asian suhteen.. nyt on kp25 et menkkoja odotellaan, vielä voi mennä se kymmenenkin päivää mut kyl ne sit joskus tulee. Tässä kuussa ei voida hoitoja jatkaa kun klinikan kesäloma mitä todennäkösimmin osuu just ikävästi että heinäkuussa sitten. Soitan kyllä klinikalle kun mulla menkat alkaa ja meinasin kysyä et saisinko syödä clomeja ja pistää pregnylin tässä kuussa vaikkei inssiä ookkaan, ihan siks et kierto olis säännölinen että sitten tietäisin et kierto kestäis sen 30 päivää mut kattoo nyt sit mitä he sanovat..
 
Tinkerbelle:parempi tosiaan oli pistää, ennen kuoharia. Itse kans otin muutaman lasin viiniä lauantaina, mut hyvin se piikitys silti meni. On jo tuttua hommaa. Kirjoitin muuten ton inssin väärin. Meni iit ja uut väärinpäin. :LOL: Pääasia että ymmärsit. Eli saadaan molemmat harrastaa tätä lääkärin määräämää seksiä sitten. :heart: :D
Tuohon kysymykseesi ovistestistä ja puregonista en osaa sanoa. Sanoivat mulle vaan, että ovistestei ei tartte tehdä, kun pregnyl irroittaa varmasti. Ja perjantaihin mennes pitäis olla kasvanut se follikin sopivaksi.

Jastu: toivottavasti saisit jatkaa edes clomeja tauon ajan, niin kierrot pysyis samana. Ja onneksi jo heinäkuussa pääset sit taas yrittää kunnolla. :) Ei mene koko kesä odottaes seuraavaa hoitoa.
 
Juu,..noita naamoja tulee jos ei jätä väliä esim. : ja P merkkien välille.. ja jos vaikkapa sulkeissa oleva asia päättyy ä-kirjaimeen niin sillon kannattaa kans laittaa väli niin ei tuu ylimäärästä ;)-naamaa.
 
Heipä hei kaikki! :wave:

Tänään aamulla kävin ultrassa ja munikset oli vielä paikoillaan. Inssi numero 4 tehtiin sitten päivällä. Tästä tää piinailu taas alkaa, eli pp 0 täälä, jos joku viittii päivittää. :D

Tuosta ampulin aukaisemisesta.. Sain hoitajilta semmoisia ampulin aukaisuun tarkoitettuja muovi juttuja, millä se kävi tosi näppärästi, ei tarttenu sormiaan pelätä. Kannattaa kysästä. =)
 
Risupesä: Kiitos tiedoista. Yritän nyt muistaa käyttää sitä väliä. :)
tvvo: :hug: :hug: Toivottavasti nyt olisi vaan väärä hälytys. Pidän sulle peukkuja.
tamtam: täytyy kysellä hoitajalta sellaisia muovijuttuja sitten, ainakin jatkoa ajatellen.

Mulla varmaan nyt sitten angiina. Mukavasti loma alkoikin. :LOL: Kyselisin onko jollain teistä ollut antibioottikuuria hoitojen aikana? Onko jotain haittaa? Varmasti se huomenna selviää lääkärissä, mut ajattelin kysellä, jos teillä kokemuksia asiasta.
 
Nyt seuraa se v-mäisin osuus eli odottaminen. Ensiviikolla uusi ultra jotta varmistuu onko kohdussa elämää. Nyt ei voida sulkea mitään pois, ei keskenmenoa eikä normaalia raskautta. Ei näin pienillä viikoilla näy vielä ultrassa juuri mitään. Odottavan aika on pitkä... :'(
Niukkaa ruskeaa vuotoa tulee, sehän voi olla vaaratontakin. Itse olen jo antanut periksi. Nyt tuntuu, että hoidotkin saavat jäädä. Tietenkin homma on selvä jos alkaa kunnon vuoto ja kivut. Muuten sitten vaan odotellaan. Tämä on sitä mun tuuria :(
 
tvvo: varmasti rankkaa odottaa ensi viikkoon. :( Mutta onneksi vuoto ei ole runsasta, niin toivoa vielä on. Voimia sinulle! :hug: :hug:

Itsellä ei nyt ihmeempiä, perjantaita odottelen ja pregnyl piikkiä! :D Mietin vaan et voiko olo parantua jos olis angiina? Meinaan viimeks kun mulla on ollut, niin se vaan paheni, kunnes sain antibiootin. Nyt ei oikeastaan kurkkua satu ja peitteetkin hävinneet. Että sellaista tänne.
 
Miukula: Hyvähyvä, että muniksia kasvaa =)
Tamtam: db piinailuun
tvvo: toivotan vielä parasta :hug: voimia sinne!!

Olen miettinyt, että mut vois varmaan siirtää kesän ajaksi taustalle. Pyrin olemaan seuraamatta kiertopäiviä yms ennen elokuuta. Saas nähdä onnistuuko :D

Hyvää kesän alkua kaikille B)
 

Yhteistyössä