Odotuksen odottajat! Osa III

dreamer78: peukkuja, että plussa vahvistuisi!!
Tinkerbell: mulla edellisen inssin jälkeen kierto venyi viikolla, negan testasin siis jo pp 14. Sain jo keltarauhas-reseptin, jos menkat ei olis tullu, mutta tulivat onneksi ilman niitä. Mulla oli käytössä clomit ja pregnyl.
Miukula: Kiitos positiivisuudestasi :) Menkat ei ole vielä alkaneet, mutta mä epäilen, että kierto venyy taas, kuten edellisesä inssissäkin. En tiedä mistä johtuu... Hoitaja vaan sanoi, että hormonit sekoittaa omaa kiertoa. Lääkärin mielestä kannattaa vielä tehdä yksi inssi ennen ivf. Eli se on sitten elokuussa. Eka ivf ilmeisesti lokakuun alussa ja sitä ennen (n.6vkoa) on suunnittelukäynti.

Mitäs muille piinailijoille kuuluu?
 
Verve: mä en tosiaan tiedä paljoa noiden hormonien vaikutuksista kierron pituuksiin, kun itsellä ei ole kiertoa ollenkaan. :'( Mut toivottavasti ei sit pitkity liikaa jos nyt nega tulee. Älä kuitenkaan vielä lannistu =) .
 
Täällä on eilen tehty negatesti :'(
Pientä tuhrua on ollut jo 3 päivää mutta vuoto ei ole kunnolla alkanut. Tänään kuitenkin epäilen alkavan. Olen jo 3 päivää ollut pohjamudissa joten enää en jaksa uskoa tähän kirtoon ja insseihin muutenkaan. Olen täysin satavarma etten ole raskaana joten älkää enää kehottako tarttumaan oljen korteen!!! Katseet on jo käännetty ensi viikolle :p

Meillä on IVF aika varattu julkiselle viikolle 46. Siihen on niin pitkä aika että me teimme mieheni kanssa suuuuuren päätöksen että lähdemme yksityiselle IVF hoitoon täksi väliajaksi. Tämä ei sulje pois meiltä pääsyä julkiselle sovittuna aikana ja menemmekin sinne sitten loppusyksystä mutta ensi viikolla meillä on yksityisellä suunnittelukäynti ja kesä/heinäkuun vaihteessa tehdään ensimmäinen IVF. Kyllä on jännittäväää!!!!! :D

Haaveiltu kesäloma nyt jäikin väliin mutta olen harkinnut asiaa pitkään ja uskon jaksavani näitä rankempiakin hoitoja heti perään. Kaikkein raskasta minulle on tämä jatkuva odottamisen odotus, piinailu, menkkojen odotus ja hoitojaksojen aloittamisen odotus...... Koko ajan jotain mitä odottaa ennen kuin odottaa oikeasti!!!!!

En siis mitenkään usko että onnistutaan heti IVF hoidoissakaan mutta on ainakin sitten sutinaa kesälläkin eikä vaan pelkkää syksyn odottelua :/

Nyt jännätään siis kovasti ensi viikon käyntiä :)

 

Mulla on menkat alkaneet lugejen lopettamisen jälkeen parin päivän päästä ja aika niukat oli nytkin kahtena päivänä tuli enempi vuotoa ja eilen tuskin mitään enää :/.

Verve: :hug:

Sain vihdoin tänä aamuna soitettua polille, että eipä tärpännyt. OOn yrittänyt aikaisemminkin soittaa, mutta ei niillä ole ollut soittoaikaa enää iltapäivisin.
Sovittiin että soittelen sille hoitajalle, jonka kanssa mennään jutteleman IVF-hoidosta elokuun eka viikolla. Hyvä juttu niin päästään loman aikaan siellä käymään. Ei tarvitse työjuttuja sumplia. Eihän siihen olekaan kun 9 viikkoa aikaa :D. Lääkäri vastaanotot alkaa syyskuun alusta.
 
No tulihan ne sieltä myöhään eilen illalla...nyt siis kp 1/27 ja yk 13. Toisaalta helpotus että päästään taas asioissa eteenpäin. Mutta hirveä pettymyshän tämä taas on. Se helpottaa oloa että on muita jotka tietää miltä tämä tuntuu kerta toisensa jälkeen.

Kiitos kyselemästä, heti tähän alkaneeseen kiertoon on jo uutta suunnitelmaa valmiina - onneksi! Eli varasin jo tänään ultra-ajan kp7, sitä ennen kp 3, 5 ja 7 puregon 100 -piikit. Sitten ilmeisesti ovistikutus ja pregnyl ja taas iki-ihanat lugesteronit. Tää on siinä mielessä piinallista kun mulla on tuo oma munasolutuotanto näennäisesti täysin normaali, toivottavasti ei kypsy 5 kpl mollukoita jolloin joutuisi jättämään koko kierron väliin! Siksi varmaan mun annostus on noin pieni ja kierron alkuvaiheessa jotta voidaan kontrolloida paremmin.

Halit kaikille pettyneille, samassa veneessä ollaan
:hug:

Onnea matkaan piinailijoille!
 
:hug: Kaikille neganneille ja tädin riivaamille. Erityisesti Plamsu olen pahoillani, jos tosiaan on nyt niin, että pikkuiset ei pysyneet matkassa. Täällä näyttää tosiaan olevan aika paljon porukkaa siirtymässä insseistä IVF -hoitoihin.

Täällä mennään jo kp5 ja tänään olisi pitänyt alkaa pistämään Menopuria, jos haluaisi tehdä IUI:n tähän kiertoon. Minä päätin että ei, en jaksa nyt. Ei kiinnosta suoraan sanottuna. On oikeasti helpottunut olo, kun päätin, että antaa olla nyt. En jaksa piinata itseäni koko ajan. Tämä on myös eka kierto pitkään aikaan kun en ole monena päivänä itkeä vollottanut tätä lapsettomuuden tuskaa. En oikein tiedä, mitä on tapahtunut. Olenkohan luovuttamassa jo?

No, soitin myös klinikalle ja urputin sinne, että menkat tuli viikon etuajassa - eivät sanoneet muuta kun, että ala vaan pistää sitä Menopuria, tule ultraan ja sitten taas IUI. Mä mäkätin sitten, että ei kait näiden inssien tarkoitus ole sotkea kiertoa. Mulla siis sekä lääkkeellisessä että luomukierrossa, joissa IUI tehty, on menkat tulleet läpi terolutien. Kait siihen joku syy on?!? Ei osanneet sanoa mitään. Pyysin lähettämään potilaspaperimme kotiin. Niistä käy ilmi kaikkea sellaista, mitä EI OLE MEILLE KERROTTU! Ei mitään maata mullistavia juttuja, mutta tieto niistä ois helpottanut meidän oloa!

Soitin myös Tampereen Avalle ja mennään sinne kysymään kannaottoa meidän tilanteeseen. Onko täällä muita Avalla kävijöitä?!?

Pitkä loma odottaa - onneksi...
 
Tinkerbelle: Hyvä että alkoivat ja pääset heti jatkamaan, vaikka varmasti tuli taas kurja olo kun ei tärpännyt.
Katriina77: varmasti juuri se odottaminen on sitä kurjinta. Siksihän me juuri täällä ollaan, odotusta odottamassa! :heart: Teit hyvän päätöksen, kun menette yksityiselle. Siinä menis koko kesä pilalle, jos nyt jo tarvii alkaa odottaa marraskuuta. :(
Plansu75: :hug: , voimia sinulle! Ja muille pettyneille myös halaus ja voimia jatkaa eteenpäin. :heart:
 
Pettyneille suuret lohtuhalit, etenkin Plamsulle! :hug: Toi on niin epäreilua, että ensin annetaan toivoa, ja sitten se otetaan pois. :(

Vadelmaunelma: Toi teidän klinikan toiminta kuulostaa kyllä niiiiin käsittämättömältä ja epäammattimaiselta! :kieh: Toivottavasti asiat Avalla lähtevät rullaamaan heti paremmin! :hug:

Ihanaa alkukesää kaikille odotuksen odottajille! B) Nauttikaa auringosta ja kerätkää voimia! :hug:
 
Katriina, Rosetta ja Plamsu: :'( :hug: :hug:

Täällä tänään kp1, menkat alkoivat iltapäivällä. Tuntuu, että kesätauko tähän väliin tulee oikeastaan aika sopivasti :D Olen ollut ihan kurkkua myöden täynnä ovistestailua, lääkkeitä, hikoilua yms. Yritän tosiaan ottaa rennosti B) , että elokuussa jaksaa sitten jatkaa.

Oikein mukavaa viikonloppua teille ihanat naiset :heart:
 
Perjantai 29.5.2009

TOIVOJAT

verve..........11/06..............IUI, clomit, pregnyl.................2/29-34
Tinkerbelle........yk13.......puregon, pregnyl+luget..............2/27
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot..........6/27
Taikapapu.....3/08...........3.IUI,clomit,luget.........................9/30
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl.........................12/?
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............13/n.28
tytti82.............1v.............IUI...............................................22/29
PikkuMyy-82....11/07..........................................................28/26-28
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon.........................36/?
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................69/26-79
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09.............................?/?
Miukula.....yli 8v. ..metforem,terolut,tamofen,puregon,pregnyl...?/?
Plamsu75....01/06........ivf, puregon,pregnyl,luget





Piinailijat
Sannuli-81.....8/07..........2.ivf vko 20,puregon...........26/27 pp13
Katriina77....10/07.........3.IUI,clomit, pregnyl...........31/28-31 pp16





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06......orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu
5/09 dreamer78.................1.icsi

 
Vadelmaunelma: ihan hyvä, jos käytte kysymässä jossain muualla mielipidettä teidän tilanteeseen. On kurja maksaa kalliista hoidoista ja lääkkeistä, jos kuukautiset alkaa ennen aikojaan :( .

Tinkerbelle: sä siis pistät puregonia vain kolmena päivänä, niinkö? Aika iso toi annostus jos kuitenkin on hyperin vaara. Mulla kun on PCO, niin aloitettiin pienel annoksel 50ui, just siks ettei tule montaa munista. Se pieni annos ei tehonnut. Nyt on nostettu 75ui ja pistän kymmenen päivää. Onko se sit tehokkaampaa kun sulla on toi isompi annos, niin ei tarvii pistellä niin kauaa?

Sannuli-81: Joko olet testannut?

Itsellä vielä muutama pistelypäivä jäljellä. Maanantaina sitten selviää, onko ne kaksi solua kasvaneet, toivottavasti!! Ainakin verikoe tulos oli hyvä, kun eivät soittaneet mulle. Sanoivat, että jos verikoe tulos olisi näyttänyt huonolta, hoito olis lopetettu tältä erää. Aiemmin mun koetulokset ovat olleet huonoja, kun munikset eivät ole lähteneet kasvuun, lääkkeistä huolimatta. Että pientä toivoa on. :D Pääsis sit pupuilemaan ihan tosi tarkoituksella ;) .

Hyvät ja aurinkoiset viikonloput kaikille!! B)
 
Plamsu: Voi ei, ei, ei... :'( Ei löydy lohduttavia sanoja... :hug: Jaksuja!!!
Verve, Katriina77 ja Rosetta: myös teille suuret lohtuhalit! Verve ja Rosetta, nauttikaahan kesätauosta ja aikatauluttomasta elämästä! Katriina77:lle onnea IVFään yksityisellä :)
Tinkerbelle: tsemppiä uuteen hoitojaksoon!
Vadelmaunelma: Toivon kovasti, että saatte AVAlta hyvää ja asiantuntevaa palvelua vastapainoksi tuolle edelliselle mestalle. Kummaa on ollut kerrassaan tuo teidän kohtelu :eek: Onnea matkaan!!!
perhone: Hienoa, että plussa on vahvistunut =) Oletko jo siirtynyt odotuspuolelle kirjoittelemaan?
dreamer78: Pidetään yhä peukkuja...
Sannuli-81: Tsemppiä vielä piinailuun!!!
Miukula: Tervetuloa mukaan jakamaan kokemuksia :wave: Teillä on pitkä matka jo takana, toivottavasti ei tarvitse enää kauaa odottaa odotusta!

Aurinkoista viikonloppua O.O-laiset! Nautitaan täysillä viikonlopun hellekelistä B)
 
Paljon voimia kaikille pettyneille :hug:
Ja oikein, oikein paljon onnea onnistuneille. =) :flower:
Vadelmaunelma Täälä on yks Avan asiakas :wave:

).( Kävin eilen ultrassa ja tupla annos clomeja oli kasvattanut oikealle puolelle 4 munista. Eilen oli kp 11 ja kaksi suurinta oli kooltaan 15,3mm. Nyt sitten jännätään, että pysyykö munikset mukana maanantaihin asti. Sunnuntaina pistän pregnylin ja maanantaina aamulla uusi ultra, jos kaverit on vielä paikalla, niin inssi numero 4 päivällä. Jos nyt ei tärppää niin suuntana on IVF kesän jälkeen.
 
Suuret osanotot niille joiden raskaus ei päässyt jatkumaan. Elämä on todella helkkarin epäreilua.


Alkuperäinen kirjoittaja Miukula:
Tinkerbelle: sä siis pistät puregonia vain kolmena päivänä, niinkö? Aika iso toi annostus jos kuitenkin on hyperin vaara. Mulla kun on PCO, niin aloitettiin pienel annoksel 50ui, just siks ettei tule montaa munista. Se pieni annos ei tehonnut. Nyt on nostettu 75ui ja pistän kymmenen päivää. Onko se sit tehokkaampaa kun sulla on toi isompi annos, niin ei tarvii pistellä niin kauaa?
Mä olen ihan uusi näissä pistosasioissa, joten en oikein annostuksistakaan mitään ymmärrä.. Lääkäri kuitenkin totesi hoitoni olevan "mieto" ja annoksen "pieni", olisikohan se niin että kun annokset ovat harvemmassa ja niitä on vain muutama kierron alkupuolella, niin vaikutuskin on vaatimattomampi? Hmm. Mulla ei kuitenkaan ole PCO:ta, ehkä riski liikatuotantoon on kuitenkin suurin silloin?

Mistäs näistä lopulta tietää, on vain mentävä lääkärin suositusten mukaan :) Me ollaan Helsingin Felicitasissa hoidossa, olen kyllä tosi tyytyväinen heidän ammattitaitoonsa.

Huomenna sitten ensimmäinen piikkiraportti tulossa :D
 
Tinkerbelle:eek:len kans kuullut et riski on PCO:ssa suurin. Tietysti lääkäri katsoo jokaiselle sopivimman annoksen. Kyselin vain, kun on mullekin uutta. Ja tuntuu et turhan varovaisia ovat olleet mun annostuksen kanssa, kun ensimmäiset 3 kertaa ei tehonnut. Kai sekin on yksilöllistä. Toisille tulee hyperi jo pienistä annoksista, vaikka ei olis PCO:a. Ja ajattelin et jos toi jotenkin vaikuttais eri taval kun ei pistä päivittäin. Maha on niin mustelmilla, et olo on kuin neulatyynyllä :LOL: . Hienosti sait noi siniset taustat.
Riiolle kiitos tervetulo toivotuksista ja onnea odotukseesi :heart: :flower: . Ehkä minäkin pääsen sinne vielä joskus. Ainakin taival on ollut pitkä.
 
Mehän ollaan oikein tietotekniikkaguruja kun saadaan kaikkia hienoja väri- ja naamaefektejä aikaan!

Miukula mä voin vain kuvitella miltä pakki näyttää (ja tuntuu!) kun päivittäin neulalla tuikkailee! Mulla se yksikin pregnyl sai aikaan kipeän mustelman ja kiljuin kuin syötävä joka kerta kuin vilkas kaksivuotiaani hyökkäsi vatsan päälle...

Osaakos muuten kukaan sanoa, miksi mulle ei ole koskaan puhuttu clomeista? Eikö niitä yleensä aina kokeilla? Mun hoidot on koostuneet putkihuuhtelusta, pregnyl+lugesteronista sekä tästä alkavasta puregon+pregnyl+luge -cocktailista.

Hitto, musta kyllä tuntuu että toisaalta olis helpompaa jos löytyis joku syy tähän raskautumattomuuteen. Sitten siihen saattais olla jokin täsmäapu. Nyt lääkärikin menee vähän tuntumalla, "tuetaan omaa munasolutuotantoa ja ovulaatiota", meistä kummastakaan kun ei löydy kerrassaan mitään poikkeavaa. Siis raskautumista ajatellen - vyötäröstä ylöspäin onkin sitten ihan toinen tarina :LOL: :LOL: :LOL:

Hullua tässä on se, että ennen ekaa raskautta mulla todettiin endometrioosi josta lääkäri oli tosi huolissaan ja passitti leikkausjonoon. Raskauduin kuitenkin saman tien luomusti diagnoosin jälkeen. Ja nyt, kun raskaus on ilmeisesti hoitanut koko endon pois, ei mitään tapahdu!

Mä olen jo alkanut miettimään onko tässä todella psyykkiset tekijät, ts. stressi, jotenkin merkittävästi taustalla. Se vaan kuulostaa niin kummalliselta ajatukselta. Nää on kyllä ihan henkimaailman juttuja, todellisuudessa ei varmaan lääkäritkään oikein vielä ymmärrä tätä ihmisen monimutkaisuutta.

No niin, filosofiat sikseen ja viiniä huulen alle :D
 
Tinkerbelle: Tässä tosiaan kannattaa alkaa miettiä alan vaihtoa. Yksi tekniikan ihmelapsi ilmoittautuu. :LOL: :LOL:
Enpä tiedä onko tämän diagnoosinkaan kanssa niin helppoa olla. Tilastot puhuvat raskautumisen vaikeudesta ja keskenmenon riski on suuri, jos sattuu onnistumaan .:'(
Ei toi tietämättömyyskään varmaan ole helppoa. :( Tässä PCO:ssa ainakin tietää sen, että hoitojen lisäksi voi itse yrittää parantaa omia mahdollisuuksia raskautua, ruokavaliolla ja liikunnalla ym. Vaikka mun tapauksessa kyllä lääkettä on tarvittu ihan kunnolla, niinkuin listasta näkyy. :D No mitä tässä tosiaan filosofoimaan. Ota sä sitä viiniä, niin mä jatkan tän sidukan lipitystä. Kippis!! =)
 

Yhteistyössä