Odotuksen odottajat! Osa III

heippa kaikille!

onhan tähänkin pinoon tullut plussia! en oo tänne ehtinyt kun seuraan tota hoitoketjua enemmän.

PALJON TSEMPPIÄ MEILLE PIINAILIJOILLE!! =)

Mulla on perinteisiä oviksen jälkeisiä oireita - ehkä hiukan rajumpia, ei mitään uutta ja mullistavaa. :|
 
taustalta vihdoinkin hyvien uutisten kanssa! Tänä aamuna testattu haamu ja ihan selkeä viiva siinä on vaikkakin reilusti kontrollia vaaleampi. Tosi onnellisilla fiiliksillä, sillä näiden vajaan kahden vuoden aikana en ole kertaakaan saanut edes haamuja. Menkkatuntemuksia mulla on vähän ollut eikä minkäänlaisia muita oireita... siksi odotin ihan varmaksi saapuvaksi negaa mutta niinpähän yllätyin. Mulla nyt siis kp 30/28. Täytyy testata heti huomenna uusiksi.


:D onnea tvvo ja riio plussista! ja kaikille piinailijoille tsemppiä piinapäiviin.

 
Voi, täälläpä on jännät paikat monella! :)

tvvo: Toivon niin, että tällä kertaa pikkuinen takertuisi kiinni, eikä päästäisi irti ennen kuin 9 kuukauden päästä! :hug: :heart:

Vadelmaunelma: Peukkuja pitelen, että haamu osoittautuisikin kunnon plussaksi! b=)d

perhone: Upeeta, varovaiset onnittelut haamuilusta! :heart:

Tsemppiä ja plussatuulia muillekin piinistelijöille! ~~+++++~~ :whistle:

-Pantsu 13+4
 
Tervehdys taas!

Onnittelut kaikille joilla on plussia tai haamuja.

Kyselisin taas teiltä tietäväisiltä: Onko teillä muilla vaikuttanut noi lääkecoctailit menkkoihin? Siis vuodon määrään. Mullahan siis oli sillon viime kierrossa clomit, menopur, pregnyl, kun viimenen inssi tehtiin. Tikkuunhan ylläriylläri tuli nega, ja menkatkin "alko" sit seur. päivänä. Tosin nää menkat oli vaan ihan vähäistä tuhrua kahtena päivänä, ja tokana päivänä tuli ihan kirkasta verta pari pientä tippaa. Normisti mulla on melkosen runsaat pari ekaa päivää (sorry taas nää tarkat kuvailut).

Kun soittelin klinikalle negasta ja jatkosta, hoitaja käski vielä testata. Ja joo, testasin vielä uudelleen vaikka arvelin turhaksi. Turhaahan se tietty oli, nega mikä nega.

On vaan mietityttänyt tää, et onkos muita keillä olis vastaavanlaista vaikutusta?
 
PERHOSELLE onnittelut haamusta! Toivotaan että se vihdoin tuottaisi sen pienen käärön! :)

(täällä mä taas köhkin aikaisin, vaikka yöllä tulikin valvottua ja väsymyskin painaa... B) )
onneksi näyttäs että päivästä tulee aurinkoinen ja lämmin!
 
Huonoja uutisia: eilen jo alkoi vuotamaan pieniä tippoja verta ja tuhrua. Tänään mitä ilmeisimmin kp1 - tai ainakin niin tulkitsen :'( Miten tämä voi olla mahdollista? Miksi terolut 2tbl/vrk ei pidä vuotoa poissa, miksi inssikierroissa vuoto tulee aina jo viikkoa ennen kun pitäisi? :eek: Mun laskuopin mukaan mikään mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu ei voi edes kiinnittyä, kun jo rupeaa tulemaan limakalvo ulos :headwall: Olen ihan epätoivoinen. Vielä enemmän kuin se, että ei tule raskaaksi, niin ärsyttää se, että se ei näillä kierron pituuksilla ole edes mahdollista ja että lääkkeet ei enää toimi...Olisiko mulle sittenkin parempi lääke tuo Lugesteron? Teroluteja olen nimittäin syönyt syyskuusta lähtien... :/
 

(.) mulla tulee kokoajan vähän verta, mutta kuukautiset ei ole alkaneet kunnolla :( En sitten tiedä, pitävätkö nuo luget nyt menkat poissa, ja ne alkaa sitten kunnolla, kun lääkitys keskiviikkona testipäivänä loppuu... jotenkin sitä vain odottaa, että pääsisi huilaamaan, mulla on niin väsy tän kaiken odottamisen ja pettymisen jäljiltä. :'(

Vadelmaunelma voi sua! :hug: Voimia!
 
Olen seurannut taustalla teidän palstaanne viime syksystä ja nyt ajattelin kysyä mahtuuko mukaan? Minä olen siis 28v ja mieheni 32v. Olemme olleet yhdessä 10 vuotta, josta ilman ehkäisyä yli 8 vuotta. Olen tiennyt jo 13-vuotiaasta kun kuukautiset alkoivat, että minun ei ole helppo saada lapsia. Aluksi olikin mukavaa, kun ei ollut huolta raskautumisesta ja kuukautiset eivät tulleet ollenkaan. Kuukautiset saatiin aikaan ainoastaan terolutin avulla. Kuitenkin vuodesta 2005 on lapsi ollut toiveissa. Olen käynyt yksityisesti gynekologilla ja hän oli sitä mieltä, ettei hoitoihin ole kiire, ruokavalio muutos auttaisi. Minulla siis todettu PCOS. Aikani siten yritimme saada lasta, kuitenkaan onnistumatta. :ashamed: :( :( Olen muutenkin perso makealle ja sokeria olisi pitänyt välttää, ei helppoa!

Päätin helmikuussa 2008 kuitenkin vaihtaa gyneä ja hän lähetti meidät kunnalliselle lapsettomuus tutkimuksiin. Miehessä kaikki ok, itse en ovuloi ja prolaktiiniarvo koholla. Ensimmäinen käynti oli kesäkuussa-08 ja elokuussa aloitetttin metformin 500mg x 4 tasaamaan kiertoa (syön niitä edelleen) ja samalla varattiin aika kuvantamiseen, jossa varmistettiin ettei ole kasvainta aivolisäkkeessä, joka nostaa tuota prolaktiini arvoa. Marraskuussa-08 aloitettiin tamofen lääkitys kasvattamaan munasoluja. Ei tehoa yhdellä eikä kahdella tabletilla. Lisäksi tuli puregon pistokset, ensin 50ui ja toisella kerralla 75ui. Ei tehoa

Tammikuussa-09 kokeiltiin vielä tamofenia annoksella 3 tablettia päivässä ja 75ui puregonia. Ei taaskaan mitään :'( Kuvantamisessa ei löytynyt mitään kasvainta, mutta koska arvo oli koholla sain parlodel lääkityksen, jota olen nyt syönyt tähän asti. Prolaktiini arvo on taas normaali ja nyt minulla on jälleen uusi hoito aloitettu ja ensi tiistaina aika lääkärille. Toivottavasti nyt onnistuisi! =) Annostus on nyt tamofenia 3 tabl päivässä kierron 3-7 päivinä ja puregon 75ui kierron 8-11 päivinä. Ultra kierron päivänä 12. Vuodon aikaansaamiseksi käytän terolutia edelleen. Olen myös kokeillut tuleeko vuotoa luomusti, kun olen syönyt metformiinia, niin toistaiseksi ei ole tullut. Ja silloin kun on hoitoja otan mielummin terot, että vuoto tulee ja päästään seuraavaan hoitoon. Tässä kyllä on kesätauko edessä, ellei nytkään onnistu munasolu kypsymään.

Tulipa pitkä sepustus, mutta toivon että voimme jakaa kokemuksia ja jos on jotakin kysyttävää, vastaan mielelläni. Yritän myös tutustua kirjoituksiinne ja vastata, jos vain osaan.

Oikein plussarikasta kesää toivottaen Miukula =) :heart: :flower: :wave:
 
Miukula: Tervetuloa mukaan :wave: ja Tsemppiä!!

Vadelmaunelma ja Plamsu75: Epäreilua :'( :hug: Voimia!

perhone: varovaiset onnittelut :flower:

ON: Tänään on ilmaantunut tutut menkkamaiset juilinnat alavatsaan ja alaselkään, pah sanon minä :headwall:


Plussatuulia kaikille!!
 
Verve: Kiitos ja onnea piinailuun. Itse en vielä ole niin pitkälle päässyt. Nyt kuitenkin vahva usko siihen, että jotain tuolla munasarjoissa tapahtuu :D .

Kaikille piinailijoille tsemppiä! Ja jos joku haluaa lisätä minun tiedot listaan niin ne on metforem, terolut, tamofen ja puregon. Pregnyl tulee, jos munasolu nyt ensin kypsyisi. Kierron pituutta en tiedä. Kiitos jo etukäteen. :)
 
Vadelmaunelma: Pahoitteluni! :hug: Jostain täältä palstalta luin, että lugesteron olisi teroluteja luonnollisempaa keltarauhashormonia. Voisitkohan saada sitä seuraavaan kiertoon, ehkä se tehoaisi paremmin?

Plamsulle myös halit :hug: vuotelusta. Et siis ole vielä testaillut? Voihan tosiaan olla, että luget pitävät kunnon vuodon poissa, mutta toisaalta monilla vuotelee, vaikka tulisi plussa. Jaksamista odotteluun!

Iines: Mulla oli ainakin menkat ihan normaalit. Tosin pistoshoidoista ei ole kokemusta, kun ei sitten tullutkaan sitä vuotoa. Mutta clomien kanssa tuli aina ihan normimäärä vuotoa.
 
Iines: Minä olen kyllä huomannut hormonien aiheuttavan sen, että kahtena ensimmäisenä vuotopäivänä vuodan kuin seula. Olen onnistunut sotkemaan useat alushousut, viimeisen kahden kuukauden aikana. :LOL: :LOL: Normaalisti näin ei ole käynyt terolut kuurin jälkeen. Mulla siis vuoto runsastunut hormoneista.
 
Kiitos vastauksistanne Pantsu ja Miukula!

Mua kanssa vähän ihmetyttää tää homma, et mitäs tässä kropassa tapahtuu... ei nyt mitään häikkää, kiitos.

Vadelmaunelma: :hug:

Plamsu: :hug: Toivotaan kuitenkin parasta sinne testipvään asti.
 
Iines: Mulla kans vuoto ollut normaalia vähäisempää menopur kierroissa hädin tuskin 2vrk on ollut kunnolista vuotoa ja 1 päivä tuhrua lisäksi. Mulla ei tosin normaalistikaan ole mitenkään runsaat menkat :) .

perhonen: Varovaiset onnitelut :flower:
 
Aamupäivää pinoon!

Niin paljon onnitteluja =) Kiitos tuhannesti teille kaikille!!!!!!!
Jouduin lähtemään lyhyellä varoitusajalla työreissulle ja sen jälkeen siitä suoraan pienelle lomaselle hyvän ystäväni kanssa, joten olen ollut netin äärestä pois. Nyt tulin kurkkimaan kuulumisia... Ja onhan täällä vaikka mitä!

Vadelmaunelma: :hug: Kannattaa varmasti kysäistä niistä Lugeista, jos ne auttaisi paremmin. Tsemppiä jatkoon!
Plamsu75: Pidän peukkuja sinulle testipäivään!!! Jospa tuo vuotelu ei kuitenkaan tarkoittaisi negaa. Voimia eteenpäin!!!
Tvvo: Onnittelut plussasta :) :heart: Nyt liimaa ja tarrasukkia koko 9 kk:n edestä matkalle mukaan!
Perhone: Toivottavasti haamu vahvistuu :) bd
Kaikille piinailijoille pitkää pinnaa ja ++++++++++!!!!

(.) Tasan viikko labratuloksesta ja epäuskon tunne on jonkin verran jo väistynyt, vaikka mitään oireiluja ei sen ihmeemmin olekaan. Mitä nyt etumus on vähän hellänä...
Olin tosiaan hyvän ystäväni kanssa 4 päivää kaupunkilomalla ja pakkohan oli hälle kertoa, missä mennään, koska olisi arvannut joka tapauksessa, kun punaviinit olisi jäänyt juomatta ;)
Ai niin, mennään miekkosen kanssa sitten ultraan 29.5. Jännää... Vaikka ei sieltä taida paljoa näkyä vielä tuolla päivämäärällä!

Te sitkeät ja suurenmoiset naiset, pitäkää positiivista mieltä yllä edelleen ja tsemppihenkeä, vaikka välillä on vaikeaa. Olette korvaamattomia tukijoita!!!
Plussatuulia ~~~~~~~~+++++++++++~~~~~~~~~ teille jokaiselle!!!!
 
Maanantai 25.5.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............9/n.28
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon.........................33/?


IUI
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot..........2/27
Taikapapu.....3/08...........3.IUI,clomit,luget.........................5/30
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl.........................8/?
tytti82.............1v.............IUI...............................................18/29
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................65/26-79


Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
PikkuMyy-82....11/07..........................................................24/26-28
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09.............................?/?
Miukula.....yli 8v. ..metforem,terolut,tamofen,puregon,pregnyl...?/?





Piinailijat
Sannuli-81.....8/07..........2.ivf vko 20,puregon...........22/27 pp9
dreamer78........................1.icsi toukokuussa..............41/45 pp10
verve..........11/06...........2.IUI, clomit, pregnyl........27/29-34 pp12
Katriina77....10/07.........3.IUI,clomit, pregnyl...........27/28-31 pp12
Plamsu75......01/06.....1.ivf, puregon,pregnyl,luget ....27/28 pp12
Tinkerbelle........yk12............Pregnyl+luget..................30/27 pp15





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06......orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu
 
Tervetuloa Miukula, tosi pitkä taival teillä jo takana tässä :hug:
Vadelmaunelma :hug: Plamsu, jospa se siitä kuitenkin vielä tyrehtyy! bd ja ettei vervenkään juilinnat tarkottas sitä mitä yleensä.. ++++ !
Muillekin pettyneille, jollen erikseen muistanu mainita, jaksamista tulevaan ja samoin vielä piinaileville!

perhoselle varovaiset onnittelut! :heart: Siirsin kumminki jo tonne plussiin.. =)
Samoin tvvolle, jospa pikkunen/pikkuiset nyt on takertunu tiukkaan kiinni ja pysyy siellä syliin asti!! :flower:

dreamer, bd toivotaan että haamu vahvistuu :D joo, muualta lueskelin.. ;)
Noi kaks aiempaa listaahan vois nyt poistaa tältä sivulta niin ei vie turhaa tilaa..
 
Tervetuloa Miukula joukkoon myös minun puolesta!

Niin se täti sitten paukautti kutsumatta kylään viikon etuajassa. Vaikka osasin tähän varautua, on silti vähän haikea mieli. Nyt yritän nostaa positiivista mieltä ja kirmata kesälaitumelle (tampooninnaru hulmuten YÄK! :LOL: )! Elokuussa palailen "sorvin ääreen".

Jaksamista toivojille ja piinailijoille ja onnea matkaan plussailijoille! :heart:
 
Verve: Mulla oli ainakin ihan samanlaiset menkkajuilinnat plussakierrossa kuin muulloinkin, että äläs vielä sano mitään b :) d

Vadelmaunelma ja Plamsu : Paljon voimia teille :hug:

Tvvo: Onnea paljon! Toivottavasti pieni on tiukalla otteella kiinni :heart:

Perhone: Suuret onnittelut! Eiköhän se siitä vahvistu :heart:

Elenia: Repesin ihan täysin tuolle "tamppooninnaru hulmuten" :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elenia:
Nyt yritän nostaa positiivista mieltä ja kirmata kesälaitumelle (tampooninnaru hulmuten YÄK! :LOL: )!
Tää kommentti auttoi nostamaan mutkin suosta, kiitos siitä! :LOL: :LOL: Ihanaa että joku jaksaa aina nähdä huumoriakin täällä synkkyydessä! Taidanpa kiinnittää voikukkia omaan hulmuavaan naruuni näin alkukesän kunniaksi!

Täällä palattu reissusta, ainakin sata negatiivista tikkua nähty ja v-tuttaa niin ettei veri kierrä. Sietämätön pettymys taas, vaikka luulis että tähän jotenkin turtuu. Luget varmaan pitää menkat toistaiseksi poissa, mutta eiköhän niitä saa taas parin päivän sisällä ihastella. Nyt siis jo 14 dpo, joten eipä enää plussatoiveet elä.

Eipä auttanut pelkkä pregnyl+luge -cocktail mulla. Siispä järeämpää piikkiä koneeseen, puregon-vehje se tuossa pöydällä jo köllöttelee valmiina hommiin. Tulis sitten ne s-tanan menkat että pääsis piikittämään.

Mä olen jo valmiiksi kärttyinen ja asenteellinen - kuitenkin käy niin että sieltä kypsyykin sata mollukkaa eikä saa edes yrittää! Hitto. Tuntuu että nyt kiukuttaa niin paljon että kaikki ajatukset on ihan lapsellisia, kuten tämä edellä esittämäni. Voihan se toki olla että juuri puregon auttaa tässä selittämättömässä raskautumattomuudessa..

Vinkuminen ja valitus sikseen - teille joiden tilanne on huolestuttava, lähetän paljon voimia ja onnea matkaan. Toivottavasti asiat kääntyy parhain päin.

Plussanneille jättionnittelut, perästä yritetään tulla! :flower:

Aurinkoa kaikille
B)

 
heipä hei!

onnittelut ensimmäisenä plussanneille ja haamuilijoille!! toivottavasti haamut vahvistuu ihan selkeiksi plussiksi! :heart:

mä oon tässä taustaillu jonku aikaa, täällä ku ei mitään vielä tapahdu.. tällä viikolla tulee 3 viikkoa tyhjennyksestä, vuoto on loppunut kokonaan ja ollaan kyllä ihan vain harjoitusmielessä touhut aloitettu, tosin kumia pitänyt käyttää, kun suositus oli että yhdet kuukautiset ennen varsinaista yrittämistä pitäis odotella.. :p
odottelen oikeestaan innolla jo noita menkkoja, joitten sanottiin tulevan n.4-5vkoo tyhjennyksestä, että pääsis sitte jo oikeisiin toimiin.. :) meinasin heti alusta asti ottaa sit ovistestit käyttöön ku niin selkeesti näyttivät tuostaki tärppikierrosta hyvin oviksen.. pystys sit paremmin ajottaan touhuja, mulla meinaa siitä jokatoinenpäivä-hommasta mennä maku heti alkuun..

plussapuhureita kovasti tänne kaikille!! + + + + + + + + + + :whistle:
 
Tinkerbelle: pahoittelut negoista! :hug:

Joo joo - Risupesä! :D kiitosta vaan tsempistä. Toivottavasti huomenna olis vahvempi; hiukanko jännittää. En mä vaan halua aatella, että täs nyt jotain typerää sattuis. :( Mä oon nyt raskaana ja sillä sipuli. Eilen oli koko päivän etava olo, ja aattelin et pakko sen on olla sitä! JA sit aamulla se haamu sitten "säikäytti" mut. Oikeastaan se oli aika koomista, kun mä ja mies molemmat oltiin ihan puulla päähän lyötyjä ja mietittiin että onko siinä jotain vai ei... :LOL: hyvä ettei lähdetty heti 5n aikaan ostamaan jotain vielä parempaa testiä - jotain missä lukee RASKAANA tai digitaalista tms...

no, mutta näillä mennään!

TOIVON ETTÄ TE MUUTKIN TUUTTE PERÄSSÄ!! OVI ON RAOLLAAN JOKAISELLE TEILLE!
 
Kiitos kaikille tervetulo toivotuksista.
Risupesä: kiitos kun lisäsit minut listaan :) .Varsinaista yritystä on tosiaan ollut vuodest 2005 mut ilman ehkäisyä toi yli kahdeksan vuotta. Tiesin kuitenkin jo varhain ettei tule helppoa olemaan.

Kysyisin teiltä jotka olette pistänyt puregonia, niin onko ollut tuntemuksia munasolujen kasvust? Mulla kahtena aikaisempana kertana ei ole ollut, mut nyt tuntuis et viime päivinä olis jotain pientä juilintaa tullut. Tai sit vaan niin kovasti toivon sitä. Huomenna se sit selviää. Jänskättää! :whistle:

Ja sitten vielä onko teistä joku hoidossa Tyksissä? Mitä olette tykännyt? Mulla kokemuksena se, että aina saa odottaa vastaanotolla ja se yksi naislääkäri on aika töykeä. :( Toivottavasti huomenna olis joku mukavampi ja löytyis edes yksi munasolu. Ja pääsis piinailee. Tämä ketju ainakin valaa uskoa onnistumiseen.

Plussatuulia kaikille, vielä ennen lomia!!! Tämä tyttö lähtee nauttii auringosta B)
 

Yhteistyössä