Odotuksen odottajat! Osa III

Voi ei Tinkerbelle :'( , voimahali sulle ja kovasti jaksuja eteenpäin!

ON tänään sitten pp12 kävin lääkärissä kovien alaselän kipujen takia, ja lääkäri määräsi mulle Panacodia naamariin, vaikka totesin, että on mahdollisuus olla raskaana. Kävin sitten verikokeessa Terveystalolla ja äsken soitin tuloksen :heart: olette onnellisesti raskaana!!! Siis mitä???!!! Nyt täytyy nauttia tästä tunteesta, kun ei tiedä kauanko se kestää, sillä liuskatestissä ei vielä aamulla näkynyt mitään...

Perjantai 29.5.2009

TOIVOJAT

verve..........11/06..............IUI, clomit, pregnyl.................2/29-34
Tinkerbelle........yk13.......puregon, pregnyl+luget..............2/27
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot..........6/27
Taikapapu.....3/08...........3.IUI,clomit,luget.........................9/30
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl.........................12/?
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............13/n.28
tytti82.............1v.............IUI...............................................22/29
PikkuMyy-82....11/07..........................................................28/26-28
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon.........................36/?
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................69/26-79
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09.............................?/?
Miukula.....yli 8v. ..metforem,terolut,tamofen,puregon,pregnyl...?/?
Plamsu75....01/06........ivf, puregon,pregnyl,luget

Piinailijat
Sannuli-81.....8/07..........2.ivf vko 20,puregon...........26/27 pp13
Katriina77....10/07.........3.IUI,clomit, pregnyl...........31/28-31 pp16

Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06......orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf

PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu
5/09 dreamer78.................1.icsi

Tinkerbelle :hug:

Plamsu, mahtava yllätys!! :flower: :flower: hienoa lukee että nämä hoidot mihin ite on menossa tosiaan tehookin, eikä pieni vuotokaan tarkota vielä mitään.. Hyvä ettet alottanu sitä lääkettä, vaikka eihän siitä vielä tässä vaiheessa kai vaaraa oiskaan.
Uskaltaako jo dreamerin siirtää listalla alimpaan ryhmään? =)

(m) Yhdistin nyt kaikki toivojat samaan listaan, kun väki on vähentyny.. oisko taas ainakin toistaseks noin parempi?

Hyvältä näyttää tämän vuoden plussajono. Sinne kaikki tähdätään. Jos ei nyt keväällä, niin ainakin sitten syksyllä jonon jatkoksi. :heart: =)

Ja Plamsulle onnea plussasta! En ole vielä kaikkien taustoihin tutustunutkaan, mutta yritän seurata tiiviisti. =)

Plamsu: Oikein paljon onnea plussasta! :heart: Mä olen luullut, että panacodia saisi syödä raskaanakin? Ainakin tuolla odotuspuolella olen muutamassa paikassa törmännyt siihen. Panadolia tosiaan saa syödä ihan rauhassa, tulehduskipulääkkeet on kiellettyjä.

dreamerille myös onnittelut plussasta! :heart: Ihanaa, kun näitä onnistumisia tulee! :)

Voimia kaikille pettyneille! :hug:

Miukula: Mä olin hoidossa TYKSissä. Odottaa tosiaan saa, ja muahan ei meinattu aluksi edes ottaa hoitoihin. :/ Tarkempaa juttua löytyy tästä pinosta aiemmin. Oliko se töykeä lääkäri R. Klami? Sellainen nuorehko naislääkäri? Mustakin se oli melko viileän asiallinen, kun taas hoitajat on aina olleet tosi ystävällisiä ja mukavia. Tosin kun kävin ekassa raskausultrassa, niin tämä lääkäri onnitteli kyllä lämpimästi ja oli muutenkin ystävällisempi. Muuten olen melko tyytyväinen TYKSin toimintaan. Loppujen lopuksi kaikki sujui melko nopeasti, vaikka myönnän, ettei se silloin siltä tuntunut. Jälkiviisaus on aina niin helppoa. :ashamed:

Mulla on muuten tyhmä kysymys teille. Mihin se keltainen käytettyjen neulojen ja ampullien astia pitää toimittaa? Hoitopaikkaan vai apteekkiin? On siitä varmaan joskus mulle sanottukin, mutta en vaan muista. :ashamed: Lahopää mikä lahopää. Tuolla vessan kaapissa se edelleen nököttää, kun en ole koko asiaa muistanut. :ashamed:

Pantalaimon: Ei mulla ole ollut sitä lääkäriä. En nyt muista tämän naisen nimeä. Täytyy tarkistaa. Hoitajista olen kyllä tykännyt ja se mies lääkäri on oikein mukava. Minä ajattelisin että sen keltaisen purkin saisi toimittaa sinne naistenpolil. En tietenkään ole siitä varma. Onnea sinulle odotukseen! :) :flower:

Oho Plamsu, olipa ylläri! Onnittelut siis paikallaan :heart:

Ja mä kanssa tiedän yhden ihmisen, joka söi panacodia koko raskauden ajan migreeniin, ja ihan terve lapsonen sieltä tuli.

Pantalaimon: Mulle ne sano et se keltanen laitetaan ihan tavallisen talousjätteen mukana vaan roskiin :eek: . Musta kyllä se kuullosti melkomoisen kummalliselta. Tuolla se on kaapissa..

Täällä: Nyt alkaa vihdoin helpottaa, tää taukoilu ei tunnu enää ihan niin tuskaselta. Pystyy vähän miettiin muutakin ja suunnitteleen kesälle ohjelmaa. Käyn täällä tosin lueskelemassa teidän muitten kuulumiset, ettei olis sit ihan pihalla et mihin kaikki tutut nimet on kadonneet. Niin moni onkin siirtynyt jo odottaviin. Onneks edes Risis heiluu mun kanssa elokuulle asti, kai? Mulla on viime päivinä ollut selkä ihan pois pelistä, ei pysty yhtään nostaan tai kumartuun (vissiin liikaa pihahommeleita). Niillä saa ajatukset kivasti pois näistä...

Ihania kesäpäiviä kaikille! B)

Iines, enköhän mä täällä ihan (kesä )kestona pysy.. ainakin sinne hoitoon saakka. Jos ja kun putket tukossa niin eipä niitä luomuihmeitäkään oo enää tulossa.. :ashamed:

Aattelin kysyä siellä suunnittelussa onko mun vielä pakko jatkaa lamautuslääkkeitä kesän ajan vai voisko pitää taukoo.. toisaalta tauossa ei ois järkee kun hoidossa ilmeisesti taas lamautetaan (pitkä kaava), mutta toisaalta pelkään ettei munasarjat lamautus liikaakin, ja ei meinata saada mitenkään rakkuloita kasvaan, tai vaan tosi köyhästi! :( en tiä sit mikä ois järkevintä.. Tiedän vaan senkin että heti jos/kun jätän pois lääkkeen, alan vanhasta tottumuksesta kyttään millon ois ovis ja ajotteleen jyystöjä sen mukaan jne! Ihan ku ois hei kauheestikin jotai hyötyä!! AARRGHH! :ashamed: varmasti sorrun ostaan jotain ovistikkujakin taas, kun pakko tietää alkaako elimistö toimia normaalisti.. ja sitä (ressaavaa) rataa. No, niitähän voi sitten myöhemmin käyttää ilmeisesti raskaustesteinäkin, ettei haaskuun mee.. ja on halvempiakin :p :D

Elenia ihana tuo lause kesälaitumille lähtöön liittyen, tarjosi varmasti tervetulleen hymyn meidän jokaisen kasvoille. Kovasti tsemppiä matkaan :hug: , ja myöhemmin sitten uudella jaksamisella ja onnella yritykseen!

Pantalaimon Kyllä tuota Panacodia tosiaan saa raskaanakin ottaa, mutta siinä on se kodeiini-ainesosa on sellainen, mikä ei välttämättä ole hyvästä, ja jotenkin ei nyt uskalla tuollaisia kolmiolla varustettuja lääkkeitä kuitenkaan nappailla tässä alkuvaiheessa.

Miukula
Tervetuloa tänne joukkoon mukaan =)

Iines-74
Kyllä täällä syksyllä on meitä varmasti muitakin, jotka käyvät katsomassa mitä teille kuuluu, ja vielähän tässä ainakin omalta osalta ollaan epävarmoilla vesillä, aika näyttää kuinka käy. Pelottaa, jos tämä ei kestäkään kauaa...vielä kuitenkin tuon positiivisen verikokeen lisäksi haluaisin nähdä sen tikkuun tulevan toisen viivan :/

Viimeinen puregon annos laitettu. Huomenna näkee onko tehonnut. ;) Kuulostaa kyllä oudolta et sen keltaisen piikkipurkin sais heittää ihan vaan roskiin. :eek: Mä ainakin kannan sen polil, kun on siitä aika luopua. Samal kun palautan pistelyvälineet.

onnea plamsulle plussasta :heart:

täällä haamu vahvistuu. neljä peräkkäistä aamua olen nyt testannut ja tässä neljännessä on jo aika komia ja paksu viiva. Kolme ensimmäistä oli aikalailla samanlaisia viivoja. Aika rauhassa olen täällä odotellut. Oireita on mahan vihlonnat ja viiltokivut, pieni väsymys iltapäivällä ja sivulta kipeytyneet rinnat.

Onnea Miukulalle ultraan! Milloin risupesällä oli arviolta nyt sitten ivf -syksyllä?

Hellou kaikki!

Ensiksi oikein paljon onnea Plamsu, tvvo ja perhone plussista! :heart:
Pettyneille :hug:

Meitä onkin aikamoinen kasa menossa syksyllä ensimmäiseen IVF:ään /ICSI:n. Kivaa, kun on sitten muitakin samassa veneessä. =) Vaikka olisihan se mukavampaa, että kaikki onnistuisivat jo ennen sitä.

Toki omalla kohdalla katsotaan tämä kolmas inssi nyt ihan rauhassa, mutta ei oikein uskoa tahdo riittää tähän, että onnistuisi. Meidänkin ongelmat on aika moninaiset, kun molemmissa on vikaa. En nyt kuitenkaan ihan vailla toivoa ole. Eihän me muuten tästä maksettaisi. Ei nää inssitkään ilmaisia yksityisellä ole, vaikka hinta ei olekkaan mitään verrattuna IVF:n hintoihin. Eikä olla rikkaita, vaikka ollaan yksityisellä. Nää on meidän asuntosäästö rahoja, jotka näihin hoitoihin menee. Vähän kyllä pelottaa, jos rahat loppuu ja raskautta ei kuulu..

Perhonen: kiitos tsemppauksesta ja onnea haamuista. Onnea myös muille haamuilijoille ja plussanneille! :heart:

ON: Tänään ultrassa löytyi oikealta puolelta kaksi munasolua =) . Kooltaan olivat vielä kovin pieniä 9 ja 10 milliä. Limis myös 10. Nyt sit jatketaan pistelyä ja ensi maanantaina tarkistetaan tilanne. Toivottavasti kasvais |O . Erona aiempiin yrityksiin on tosiaan se, että on tullut tämä pieni kasvun alku. Aiemmin kun ovat olleet alle 8 millisiä.

Pantalaimon: tänään oli se kyseinen lääkäri, jonka mainitsit mulle. Oli kyllä vähän kylmän oloinen, kuitenkin kaikki meni mukavasti ja nyt olen toivoa täynnä. Jos vihdoin pääsis jännää miten käy :D . Ennen kuin klinikka jää lomalle.

Ja vielä piinailijoille pitkää pinnaa!!! :wave:

Tinkerbelle: :hug:
Plamsu75: Mahtavaa! Paljon Onnea :flower: :flower:

ON: Täällä siis pp14 ja juuri testattu nega :( . Taas kerran! Kyllä ottaa päähän. Mutta kesälomaa kohti mennään, pitää nyt nauttia kesästä ja rentoutua B) Elokuussa ehkä vielä yksi inssi ja sen jälkeen pääsemme sitten IVF:n. Itse vähän pohdin kannattaako sitä yhtä inssiä enää tehdä? Josko odottelisi sinne IVFn suoraan... :/

Plussatuulia Katriina77 ja Sannuli-81

Verve: ikävä kuulla :hug: . Onko täti jo tullut vierailulle? Aina on toivoa, ennen sitä! Kannattaa ottaa vastaan kaikki hoidot mitä saa. Tietysti on kurjaa nähdä se nega :( :( . Mutta on inssi kuitenkin kevyempi rasite elimistölle kuin ivf, jos kuitenkin onnistuis. Kannattaa miettiä asiaa. Ja odottaminen on aina kurjaa, et ehkä aika kuluis paremmin, kun tapahtuu jotain ennen ivf.
Miten muilla piinailijoilla menee?

ON: eipä tässä ihmeempiä. Pistely jatkuu. Vielä kun löytyis mahasta kohta joka ei ole mustelmilla, niin olis hyvä. :LOL:

No mikäs -kele nyt sitten on - menkat neljä päivää myöhässä ja testit yllätyspyllätys negaa! Outoa on se, että luget jätin jo sunnuntaina pois negoista suivaantuneena.

Nyt siis 32/27, mulla ei eläissäni ole ollut 32 päivän kiertoa. Lähinnä se ongelma onkin ollut liian lyhyt luteaalivaihe ja kierto. Sanokaas nyt kokeneet, onko teillä luget viivästyttäneet menkkoja useita päiviä? Mulla on enimmillään kierto pitkittynyt noin kaksi päivää. En tajua mitään, ovulaatiokin vahvistettiin ultrassa ja pregnylillä joten ovuloimattomuudesta ei voine johtua!

:eek:

^^Kai ne luget sen tekee, oon lukenut.

tuskin mun plussa tuosta vahvistuu.... :( mä oon ihan toivoton nyt. aamulla en pissinyt tikkuun, ku aattelin et miksikäs se siittä muuttuu, testas tai ei.
no, äsken pissin Cittarin liuskaan eikä siihen mitään oikein tullut. :( haaleampi kuin eilen. taisin kyllä eilen pissiä aamulla... toivotaan nyt että toi ei oo herkkä testi ja että johtuu siitä että pissin nyt illalla (pissi oli kyl ollu rakossa 4 tuntia enkä ollu kauheesti juonu).
En varmaan saa yöllä unta, kun mietin vaan tota tikkua. Tää on kauheeta, hirveetä ja piinaavaa!!! :'(
huomiselle mulla on joko CB:n digitaalinen raskaana - ei raskaana testi ja Prediktorin herkkä testi.

Dreamer78:Ehkä se siitä vahvistuu, kun teet aamu pissasta sen :) . Sit se ainakin varmistuu kun käytät sen CB:n testin. Koeta saada nukuttua. Tuollaisesta piinasta ei ole kokemusta, mutta voin kuvitella ettei ole helppoa :/ . Pidän peukkuja sulle! :heart:

Tinkerbell: toivottavasti ne kuukautiset alkais, ettei kierto pitkity enempää. Onko sulla suunnitteilla uutta hoitoa vielä ennen kesälomia?

Tinkerbelle: Mulla vähän samantyyppinen tilanne, menkkoja ei periaatteessa ollut ollenkaan. Kp29-30 oli ihan pieni tuhru, tokana pvänä ihan pari pientä tippaa verta. Ja se oli siinä. Testasin pp14 negan ja vielä "menkkojen" jälkeen uudelleen kun klinikalta käskivät. Mulla normisti melkomoisen runsaat... Mulla ei kyllä ollut noita lugeja, vaan clomit-menopur-pregnyl. Nyt sit vaan ihmettelen ja oottelen tuleeko seuraavia menkkoja ollenkaan :eek: .

Yhteistyössä