Odotuksen odottajat! Osa III

Torstai 4.6.2009

TOIVOJAT


Katriina77.......10/07.........1 IVF kesällä, 3 IUI..................7/28-31
Tinkerbelle........yk13.......puregon, pregnyl+luget...............8/27
Relish..............1v10kk........iui, clomifen...............................8/?
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menop.,pregn.,terot.........12/27
Taikapapu.....3/08...........3.IUI,clomit,luget.........................15/30
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............19/n.28
tytti82.............1v.............IUI...............................................28/29
Rouva B..............3v........1.ivf,3IUI,puregon.........................42/?
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................75/26-79
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09.............................?/?
Miukula.....yli 8v. ..metforem,terolut,tamofen,puregon,pregnyl...?/?
Mande..........5v. ............1.iui...............................................?/?
Plamsu75....01/06........ivf, puregon,pregnyl,luget
dreamer78.......................1.icsi





Piinailijat
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl................18/? pp3





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06........ivf
kinky cat............................icsi, km11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07,.....1.icsi, km3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Gilmore...........kesä07.......ivf tulossa
Rosetta...........7/07...........ivf
verve............11/06..............IUI
PikkuMyy-82....11/07
Sannuli-81.....8/07..........2.ivf vko20


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI
5/09 perhone......9/07......luomu
 
:wave: Kirjottelin tarkemmin tonne kesän ivf-hoitoketjuun, mutta olin siis tänään hoidon suunnittelussa, ja luomusti menee kesän ajan enskuun lopulle, jollonka alotan synarelan. Eli pitkä kaava tulee koska en voi käyttää e-pillereitä. Tän kuun lopulla soitan tarkemmin miten kierrot alkaa mennä, että alotanko piikitkin jo heinäkuun puolella, ilman nollaultraa..
Kilpirauhasarvo on tarkastettava kuun lopulla taas, koska oli huonontunu lääkkeestä huolimatta ja nyt annos on tuplattava.

tvvo :hug: toivotaan että tällä kertaa on väärä hälytys!
 
Voi tvvo, vielä on onneksi toivoa. Toivon parasta ja jaksamista kuormittavaan epätietoisuuteen!

Huomenna viimeinen puregon ja ultra. Siellä selviää saako tämän kierron hyödyntää vai pitääkä laittaa jalat ristiin. Yhdestä ja kahdesta follista saa yrittää, kolmesta ei enää - ovat ilmeisesti laskeneet todennäköisyydet siten että kolmella on monisikiöraskauden todennäköisyys liian suuri.

Tää on nyt taas korkeemmas käres, niinsanotusti. Jotenkin omassa mielessä on vaikea pelätä monisikiöraskautta kun raskauden mahdollisuus ylipäänsä tuntuu niin pieneltä.

Joku kyseli kesän hoitosuunnitelmia - jos meillä ei taaskaan tärppää, mennään klinikan loma-aika ovistikku-pregnyl -linjalla (kun ei tarvitse ultrata) ja sitten uudestaan elokuussa tätä puregonia. Siitä eteenpäin mulla ei olekaan mielessä mitään suunnitelmaa, mutta pikkuhiljaa kai aletaan suunnitella IVF:ää.
 
Tinkerbelle: miksi sulla muuten on käytössä toi puregon, jos kuitenkin ovuloit ilman? Vai tuleeko ovulaatio harvoin? Meinaan jos joudut jännää, sitä et tulee useampi munis ja kierto jää siten käyttämättä. Toivottavasti ei nyt olis kuin se kaks korkeintaan.
Risupesä: kiva kuulla että sullakin on jo hoitosuunnitelma valmiina. Kun aloin seurata tätä ketjua, niin juuri sinun taival on jäänyt parhaiten mieleen. On varmasti ollut rankkaa, tämän kakkosen yrittäminen. :'( Mut nyt näyttäis päivä paistavan risupesäänkin. =)

Itsel viel pari piikkiä jäljellä, torstaina sit välipäivä, perjantaina irrotus. Olen kyllä malttamaton! Miten ikinä selviän piinailusta! :headwall: :LOL: Harmi vaan et jää yli 200ui käyttämättä, tota puregonia. Joudun nyt avaa uuden ampullin ja avattu säilyy vaan kuukauden. Et hukkaan menee, kun ei elokuulle riitä päiväys. :( Mut pieni raha se on, jos sattuu tärppäämään tässä kierrossa. Yritetään miehen kanssa parhaamme ainakin ;)
 
Miukula niin se tosiaan on, että puregonit on käytössä vaikka mulla ovulaatio tapahtuu kaiken tiedon mukaan ihan normaalisti joka kuukausi. Lääkäri perusteli hoitoa "omaa hormonitoimintaa tukevana", se vaan näyttää tilastojen valossa toimivan selittämättömän lapsettomuuden hoidossa. Toki jos nyt kypsyy useita, niin ei me sitten tätä linjaa jatketa vaan palataan pelkkään pregnyliin varmaankin.

Saas nähdä, huominen on kyllä aika merkittävä päivä monella tavalla. Se ratkaisee myös näitä hoitoja aika paljon, ts. kuinka pian ryhdytään suunnittelemaan esim. tuota IVF:ää. Hitsi kun jännittää!

Miukula mä olen myös varma etten todellakaan selviä järjissäni piinailusta, jos nyt yrittämään päästään. Tuntuu että nyt jo flippaa ihan kiitettävästi :whistle:

Palaanpa huomenna uutisten kanssa :eek: !
 
Miukula Joo, toivotaan että vihdoin noin.. mulla on kyllä niin erikoinen tilanne että se varmaan jää mieleen. Kun en tavallaan oo yksinäinen mutta ei olla normi (avo/avio) parikaan..eipä oo kyllä tässä vuoden aikana mitä useita palstoja oon seurannu, vastaavaa "lahjotus"tilannetta tullu vastaan.
 
Moi kaikille, liityn mukaan porukkaan :) Olen menossa ensimmäiseen inssiin seuraavan kierron aikana, lapsettomuutta takana jo 5 vuotta. Olen seurannut tätä keskustelua jo vuoden alusta ja niin onnistumisia kuin kohtalotovereitakin löytyy.
 
Hei kaikki! Ehdinkin jo joitain kommentteja kirjoitella pariin ketjuun, mutta tämä on ilmeisesti ihan "virallinen" esittelyketju? Eli uutena liityn porukkaan, taustalla 1 vuosi 10 kk ja useita tutkimuksia ja kevyempiä hoitoja. Nyt meneillään kp. 7 ja Clomifen. Seurantaultra ensi maanantaina ja hoitoon liitetään inssi. Tällainen palsta on todella tärkeä tuki ja henkireikä, jossa on mahtavaa lueskella toisten kokemuksia ja saada uutta toivoa muiden onnistumisista. Tsemppiä kaikille ja ilmoitelkaa niitä onnistumisia =)
 
stinkkis kuis ultrassa kävi? toivotaan et saatte kierron hyödynnettyä!

tvvo jaksuja epätietoisuudessa.. se on kyl niin riipivää.. :( tiedän..

tervetuloa mande ja relish ! :wave: olikohan muita? no, tervetuloa kaikki uudet.. :LOL:

peukutukset ja pitkää pinnaa piinailijoille!

ja kaikille plussapuhureita! :whistle:

tääl ei mitään uutta.. edelleen menkkoja odotellessa.. huomenna tasan 4 vkoo tyhjennyksestä, 4-5vkon sisällä tyhjennyksestä pitäs menkat alkaa, eli hetkenä minä hyvänsä.. minkäänlaisia tuntemuksia tosin ei ole.. :p mun tuurilla tää homma kuitenki vaan venyy ja venyy menkkoja odotellessa.. :/



 
Heips,

Ajattelin laittaa tän löytämäni Duodecimin tietoiskun tännekin koskien 1 ja 2 alkion siirtoa (IVF:ssä ):

Yhden alkion siirto kannattaa
Monisikiöraskaudet niihin liittyvine ongelmineen ovat koeputkihedelmöityksellä alkunsa saaneiden raskauksien suurin varjopuoli. Kotikonstein alkunsa saaneeseen vastasyntyneeseen verrattuna IVF-lapsen hoitokustannukset ovat tästä syystä yli viisi kertaa normaalia suuremmat. Eurooppalaisissa IVF-keskuksissa siirrettyjen alkioiden lukumäärä ylittää harvoin kahta, mutta yhden alkion siirron tehokkuutta on epäilty. Helsingin naistenklinikan ja Väestöliiton lapsettomuusklinikan kollegat analysoivat vuoden 1997 ajalta raskausluvut yhden ja kahden alkion siirron jälkeen. Yhden alkion ryhmä jaettiin edelleen niihin, joilla oli vähintään kaksi alkiota, ja niihin, joilla ainoastaan yksi munasolu hedelmöittyi. Raskausluku alkionsiirtoa kohti oli peräti 30 % yhden alkion siirron jälkeen, jos potilaalla oli myös ylimääräisiä alkioita. Niillä, joiden kohtuun siirrettiin yksi ainokainen alkio, raskausosuus oli 20 %. Samana ajanjaksona tehtyjen kahden alkion siirtojen jälkeen raskausosuus alkionsiirtoa kohti oli 29 %, mutta näistä raskauksista 24 % oli kaksosraskauksia. Yhden alkion siirron jälkeen suotuisaan lopputulokseen korreloivat äidin alle 35 vuoden ikä, alkioiden rivakka kehitys siirtoa edeltävän viljelyn aikana sekä siirrettyjen alkioiden hyvä laatu. Yhden alkion siirto otollisissa olosuhteissa siis kannattaa. Ylimääräisten alkioiden pakastus ja tarvittaessa toistetut alkionsiirrot tuntuivat järkevältä menettelyltä. Voitaisiinko näin säästää ennenaikaisten vastasyntyneiden tehohoidossa ja siten tarjota lapsettomuuden hoitoa useammille pareille? (Hum Reprod 1999;14:2392).

Toivoopi Bee

PS: Olen nyt jumittunut tuohon Risiksen luomaan ketjuun (Kesän IVF-pinoon), kun se on temmoltaan hitaampi, pysyn siinä paremmin mukana ja ehdin keskittyä itseenikin. Täällä on vähän liian ripeä tahti mulle just nyt. Mut pidän teitä silmällä koko ajan!! :heart:
 
Tervetuloa mukaan Relish ja Mande. :wave: Täältä kyllä saa neuvoja ja tukea varmasti. Itse olen vasta vähän aikaa palstaillut ja nyt jo olen saanut hyviä neuvoja. =)
Kellopeliappelsiini: Toivottavasti kiertosi ei veny kauheasti. Aloitetaanko sulle joku hoito, sitten kun kuukautiset alkavat?
Rouva B: täällä on kyllä aika nopea tahti, joka on toisaalta minulle hyvä, että pääsen jakamaan tuntojani. Joskus on varmasti hyvä mennä rauhallisempaan tahtiin. Onko sinulla nyt kesätauko menossa, vai onko jotakin hoitoa vielä, ennen syksyä?
Tinkerbelle: miten meni ultra?
Vielä pitkää pinnaa piinailijat ja plussatuulia kaikille! :) :heart: . Mä pääsen piinailuun sunnuntaina. :D
 
No niin - ultrat ultrattu...

Ihan maallikkona näin itsekin ruudulta että nyt on kuhinaa! Siellä oli siis TODELLA monta pientä pallukkaa molemmilla puolilla. Lääkäri totesi, ja kirjasi tietokantaansa: "Yllättävä löydös, vaste hoidolle erityisen voimakas".

On siis hyviä ja huonoja uutisia, ja sellaisia joista ei vielä tiedä onko ne hyviä vai huonoja.
Tuohon kolmen pistoksen annokseen puregonia on siis tullut hyvin voimakas vaste, ts. rakkuloita on toooosiii paljon. Niistä ei oikeastaan vielä yksikään ollut lähtenyt ottamaan koossa etumatkaa, mikä on vähän huono juttu (koska silloin saattaa olla että useita kasvaa...).

On siis kaksi vaihtoehtoa: jatkaa piikitystä pienemmällä annoksella pari päivää ja toivoa että se johtaisi johtofollin kasvuun ja muut jäisivät taakse. Riski sille, että maanantaina tehtävässä ultrassa folleja olisi kypsynyt useita, on merkittävä. Siinä tapauksessa ei saa yrittää tässä kierrossa.

Toinen vaihetoehto on, että en piikitä enää ollenkaan. Yrittää siis saa, mutta tällöin on riski että koko rakkulatuotanto lässähtää kun on hormoneilla lähdetty puuttumaan luonnolliseen toimintaan - ovulaatiota ei siis välttämättä tapahdu. Yhtä hyvin voi olla, että luonnollinen kierto ottaa ohjat ja tulee oikein hyvä folli ja munasolu irtoaa optimaalisesti.

Lääkäri totesi, että hänen mielestään voisi kokeilla vielä piikittää, mutta mihin tahansa päädyn ei puregon-hoitoa käytetä jatkossa. On kuulemma niin vilkkaat munasarjat ettei jatkossa kannata puuttua enää millään. Pregnylinkin käski jättää pois. Päätin kuitenkin että en enää piikitä, kävi tässä kierrossa sitten niin tai näin. Haluan ainakin päästä yrittämään.
Aion tikutella kuitenkin ovista, onhan se mukava tunne jos ne viivat tulee ja tietää että raskaus olisi ehkä mahdollinen tässä kierrossa!

On tämä vaan niin ihmeellisen outoa, mutta paras onnistumismahdollisuus lääkärin mukaan meillä on täysin luomuna :/ Suunnitelma siis: vielä 4 kk täysin luomuilua, jos ei tärppää niin luomu-IVF syys-lokakuussa. Kesäkuun loppuun joka tapauksessa IVF-suunnittelukäynti.

Olen ihan pihalla, mutta kummaa kyllä, äärimmäisen helpottunut. Jotakin selkeyttä asioihin nyt tuli, vaikka raskautumisen vaikeutemme on toistaiseksi lääketieteellinen mysteeri...


Huh. Tulipa vaahdottua omia munasarjoja... :eek: Kiva että sain tuuletella :) Updatea tulossa kunhan otan tikut esiin viikonloppuna. Pitäkää peukkuja että folli jaksaa kasvaa vaikka on piikillä sohittu!

 
Tinkerbelle: toivottavasti, nyt vain yksi sieltä valikoituisi, että pääset yrittämään. On se kyllä jännä, miten eri tavalla lääkkeet vaikuttaa eri ihmisillä. Itse kun on vetänyt hevoskuurin, että sais edes yhden follin. :LOL: Sit vaan jatkatte luomuillen, on se sit ainakin parempi. Voisko sulla sit olla ongelmana se, että munasolut ei ole aina kypsiä, kun irtoaa? Sitähän ei kait voida tutkia, kun vasta punktion yhteydessä. Meinaan kun sulla kuitenkin irtoaa ja kasvaa follit normaalisti.
Pidän sulle peukkuja, että kasvaa, piikeistä huolimatta. :)
 
mulle nyt sit vois päivitellä kp1/28 yk1 (yritys aloitettu 11/07, tm04/08, km 05/09)

täti kurvasi paikalle aamulla heti sängystä noustuani, päivälleen 4 vkoo tyhjennyksestä, ihana helpotuksen tunne et nyt päästään taas ihan oikeesti yritteleen..
joten nyt ei ku verkkoapteekkiin ovistikkuostoksille.. :LOL:

miukula: ei hoitoja, luomuna on kaikki kolme raskautta lähteny alulle, esikoinen yk1, tm yk3, km yk11, toivon ettei seuraava tärppi menis ihan noin pitkään..
 
Heips, täällä 2 inssi ei onnistunut, kuten arvelinkin. Tänään jo vähän vuotoa,mutta huominen varmaankin sitten oikea kp 1.

Tinkerbelle, mitä tuo luomu ivf tarkoittaa? eikö teillä siis käytetä mitään lääkitystä / piikkejä? Kiinnostaa kovasti!
 
Aamupäivää pinoon!

Poikkesin kurkkaamaan kuulumisianne ja onhan täällä ollut taas vilkasta!
tvvo: :hug: Niin kovasti toivon, että pieni vuotelu ei tarkoita mitään pahaa. Pidetään vielä peukkuja! Voimia!!!
Plamsu75: Toivottavasti pääsette IVF-suunnittelukäynnille vielä ennen lomia. Tsemppiä eteenpäin suuren pettymyksen jälkeen!
Tinkerbelle: Ohhoh! Olipas sulla melkoinen reaktio lääkkeisiin :eek: Nyt onnea sitten ovistikutukseen :)
TamTam: Pidän peukkuja, että inssi tuo tullessaan plussaa. Tule plussapinon jatkoksi, tule!!! ~~~~++++~~~~
Miukula: Hienosti on lääkkeet purru :) Olin itsekin aina ihan onnessani, kun ultrassa näkyi johtomöllykkä. Se antoi niiiin paljon uskoa siihen, että onnistuminen on mahdollista! Onnea matkaan ja plussatuulia ~~~~++++~~~~
Kellopeliappelsiini: Onnittelut menkoista! Onneksi eivät antaneet odotuttaa itseään ja pääsette jatkamaan hoitomatkaa.
Verve ja muut taustailijat/kesätaukoilijat: Aurinkoista kesää ja stressitöntä loma-aikaa! Uusin voimin sitten syksymmällä plussajahtiin :)
Mande ja Relish: Tervetuloa mukaan :wave:

(.) 10.6. pääsisi taas ultraan. Eka käynti 29.5. oli suht tunteikas; masusta löytyi rv 5+4 vastaava papana, mutta myös jotain "epänormaalia". Sen sanan kun lääkäri sai suustaan, niin minähän pillahdin ihan täysiä itkuun... Pyydettiin toinen lääkäri paikalle ja ultraus jatkui. Se toinen lekuri sit kyseli, että on ko tehty aukiolotutkimus tai muita tutkimuksia, ja onko niissä ikinä sanottu, että kohdussa olisi jotain ylimääräistä. Eipä ole sanottu, vaikka ultrattu on niin siunaaman monta kertaa, ettei laskuissa enää pysy mukana.
No, se mikä siellä kohdussa nyt sitten on, voi olla myooma tai polyyppi. Googlaukset on jo tehty ;) Täytyy tehdä kysymyslista valmiiksi 10.6. varten, että muistan kysyä kaikki, mitä tässä on tullut mieleen.
Jos teillä jollain on kokemusta vastaavista "kavereista", kertoisitteko lisää! Tuhannet kiitokset!
Ja toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä ultrakuulumisilla :ashamed:
 
Kellopeliappelsiini: meinaatteko jatkaa nyt ihan luomulinjalla, vai onko jossain vaiheessa jotain hoitoja tiedossa? Hyvä että täti tuli. Tässä hoitojen aikana sitä oikeen toivoo tätiä, et pääsee eteenpäin. Muuten ei kyllä kaipais niitä. :LOL: :LOL:
tytti82: :hug: :hug:
Riio: toivottavasti seuraava ultra tuo selvyyttä siihen ylimääräiseen masuasukkiin. :ashamed: Jos se vaikka häviäis raskauden edetessä. Eikö joskus ainakin kystat puhkea itsestään? Toivotaan ettei ainakaan olisi haittaa raskauden jatkumiselle :hug:
 
Riio
Seuraan teidän palstaa edelleen.
Plussasin täältä joulukuun alussa.
Sulla oli todettu myooma/polyyppi kohdussa ja mulla on noista molemmista kokemusta raskauden aikana.
Esikoista odottaessa oli polyyppi, joka todettiin vasta joskus rv:lla 29 kun jouduin äitiyspoliklinikan päivystykseen pienen verenvuodon vuoksi.
Tuo polyyppi sijaitsi kohdunsuulla ja siksi vuosi aina välillä, mutta melkoisen pienesti.
Lääkärin tuolloin sanoi ettei siitä ole haittaa, mutta pitää jälkitarkastuksessa sitten katsoa onko vielä ja mkäli löytyy se poistetaan.
Minulla polyyppi kuitenkin oli itsestään lähtenyt ja sitä ei tarvinnut poistaa.
Nyt tässä raskaudessa minulla on pieni myooma, joka todettiin rakenneultrassa.
Aiemmin sitä ei todennäköisesti ole ollut koska ei ole näkynyt.
Ainakaan ennen raskautta sitä ei ole ollut kun olin juuri ennen raskautumista laparoskopiassakin ja sitä ei siellä ollut.
Ultraajan mukaan joka myooman löysi siitä ei ole minkäänlaista haittaa minulle taikka vauvalle. Kysyin asiaa moneen kertaan ja näin vakuutti.
On kuulemma hormoniriippuvainen juttu, jonka todennäköisesti on saanut aikaan raskaudenaikaiset hormonit.
Myooma tarkastetaan ettei ole kasvanut rv:lla 36 olevassa synnytystapa-arviossa sekä jälkitarkastuksessa.
Se poistetaan synnytyksen jälkeen mikäli vielä on, mutta kuulemma usein kuolee itsestään kun hormitoiminta muuttuu synnytyksen myötä.
Kaverilla oli myös myooma raskauden aikana ja ei ollut haittaa siitä. Hänellä myooma kuoli raskauden päätyttyä.
Toivottavasti oli edes jotain apua tästä...

miranda + elokuinen 30+3
 
riio: toivotaan että raskaus "jostain ylimääräisestä" huolimatta pääsee jatkumaan! peukutukset!
meillähän ei siis ole ollut mitään hoitoja, eikä nyt toistaiseksi tulekaan.. tuo viimeisin, eli kolmas raskaus odotutti itseään sen yk11 asti, mulla oli jo tutkimuksiin aika varattuna, mutta kuinkas sitten kävikään, tikkuun pärähtikin kaksi viivaa, kun sitä vähiten osasin odottaa.. :)

miukula: luomulinjalla jatketaan ainakin toistaiseksi.. varmaan jos puoleen vuoteen ei mitään kuulu niin hakeudutaan tutkimuksiin, jos jotain apuja vaikka saataisiin, mutta suht luottavaisin mielin olen, sillä kuitenkin nuo kolme raskautta ihan luomusti alkuun lähteneet ja yksi normaali raskaus takana josta terve lapsi on.. :heart:
 
Ilmoittelen itsestäni täältä taustalta..
Meillä 1.pas piti tehdä tähän kiertoon, just oltais keretty ennen polin kesäsulkuja. Kävin kontrolliultrassa viikko sitten kp12 ja paska mäihä, olin just ovuloinut. (Lääkäri ei ollut varma oliko epäsäännöllisen pyöreä 17mm:n rakkula puhjennut folli vai kysta, mutta tiedän ettei se ainakaan kysta ollut/ole, koska niitä minulla on ollut ja tiedän mille tuntuvat.)
Limakalvo oli 10.3mm. Koska tarkkaa ovulaatioajankohtaa ei jälestäpäin pystytä määrittelemään, lääkäri ei uskaltanut ottaa riskiä, että hyvät alkiot siirrettäisiin väärällä ajankohdalla.
Ehkä toissakierron IVF vielä vauhditti hormonitoimintaa sen verran, että olin ovuloinut todella aikaisin. Ainoastaan se lohduttaa, että limakalvo oli noin hyvä, onhan se minimaalisen pieni mahdollisuus luomuplussaan aina ilmassa. Vaikka ei toiveita 2.5v:n yrittämisen jälkeen meillä selittämättömillä hirveästi ole, tiedätte kyllä.

Ja paska mäihä senkun jatkuu: meillä keski-Suomessa säästösyistä lapsettomuuspoli on kiinni KOKO loppuvuoden :headwall: great!! Että risupesä :wave: , sattuu sitä muillekin :headwall:
Minä olen todella huono odottelija, asioiden pitää tapahtua heti ja niimpä yritetäänkin pas:ia ens kiertoon. Alkiot on maksusitoumuksella yksityisellä pakkasessa (täällä yleinen käytäntö, poli ei pakasta) joten lähdetään hakemaan rupuja kohtukotiin vajaan kuukauden päästä omilla, jostakin ihmeestä revityillä rahoilla. Yksityinen on kiinni heinäkuun, joten kiirettä taas pitää, että ovis osuu oikein, juhannuskin on sitten siinä taas sotkemassa.

Että tämmöistä tänne. Mun kiertopäivät saa pyöriä tuossa, en halua ihan kokonaan siirtyä listoilta pois taustailemaan, kun kuitenkin aina käyn kuulumisennekin lukemassa. Ja liityn sitten taas täysillä remmiin kun tositoimet alkaa.

pikkuvadelma ja miranda-81, terkut teille:)
Jaksamista kaikille :wave:
 
Moi kaikki!

Tein tossa ovulaatiotestejä, kun niitä on tuonne kaapinpohjalle jäänyt, ettei nyt ihan hukkaan mene. Tänään näytti sitten plussaa. Huomenna meillä on sitten "koti-inssi". ;) On tässä vielä pieniä toiveita luomun suhteen kuitenkin.
 
kirma: Olenkin käynyt välillä kurkkimassa sun kuulumisia tuolla toisessa pinossa. Täytyy sanoa, että minusta säästetään ihan väärässä paikassa! |O Toivottavasti pääsette tässä kuussa vielä PAS:iin, ja tietysti ekstrapaljon toivon tärppiä! :hug:

tvvo:lle isot tsemppihalit! :hug: Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin!

Riio: Tuolla meidän odotuspinossa on aika monella ollut myoomia (muistaakseni) ja hyvin on raskaudet jatkuneet, vaikka vuoteluakin on ollut. Toivon kovasti, että sullakin odotus jatkuu onnellisesti "epänormaalista löydöstä" huolimatta! :hug:

Halit pettymyksen kokeneille :hug: ja taustailijoille ihanaa kesää! :flower: B)

-Pantsu 15+2
 

Yhteistyössä