IVF/ICSI tammi/helmi/maaliskuu Part IV

Uusi pino ja uudet kujeet!


********************************


IVF-hoitolaiset keskiviikkona 26.3.



Erika74: 1.IVF, punktio vk 15


Banaani71: 1.IVF, punktio vk 15


Stella75: 2.IVF, punktio vko14/15


Viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


Inari: 1.IVF


Soraya: 1.IVF keskeytyi, uusi yritys


Johannalii: Yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa


Puoli-enkeli: Tulossa 1.IVF


Mirvab: Tulossa 2.IVF toukokuussa




:flower: PLUSSANNEET Part I - Part III :flower:

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

Geri (1.IVF)

Kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI, kaksoset )

Raitapaitainen ( 1.IVF)

Löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)

Helba (1.IVF)

Marica (1.IVF)

Tiiti (1.IVF)


HAAMUILLEET


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET Part I - Part III

Kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

Ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)

Toiveikas (1.ICSI)

Kurreliini (1.IVF)

Casa (2.IVF)

Milja71 (1.ICSI)

Marli (1.IVF, pas)
 
Elikkäs, uusi pino. Nämä meidän Part I - Part III keräävät edelleen kaikki "vanhat" ajoittain koolle ja jatkuvasti liittyy uusia, niin ajattelin, että olisiko nyt sitten pääsiäisen puhdistautumisen kunniaksi aika aloittaa uusi pino ja kohottaa malja keväälle ja uusille aluille.

Omaa napaa ja taustaa sen verran, että kuten tuosta valitettavasti pitemmästä listasta huomaa, ensimmäinen IVF:mme päätyi suruun ja sitä heti seurannut PAS päätyi tyylipuhtaaseen, kipeää tehneeseen negaan. Koska pakkanen on tyhjä, edessä on nyt toinen IVF ja tänään on toinen piikityspäivä. Lyhyellä kaavalla ja Menopurilla mennään. Ultraan olen menossa ke 2.4 ja JOS kaikki olisi edennyt käsikirjan mukaan, niin punktio olisi edessä pe 4.4 tai viimeistään ma 7.4.

PS Jos joku näppärä osaa tehdä nättejä listoja kaikkine väreineen ja koristeineen, kiva :)

 
Mukana ollaan, kiitokset Stellalle!

Marlille syvät pahoittelut negasta. Ei sanat riitä. :hug:
Tiitille onnitteluja vielä! :flower:

(.) Täällä sumuttelut meneillään jo kahdeksatta päivää. Kun edellinen kierto jäi lyhyeksi (26 pv) ja meillä oli jo ajat sitten ostettu ensi viikoksi lomareissu, lääkäri antoi ohjeet aloittaa sumut jo näin edellisen kierron kp 16 ja piikitys aloitetaan vasta 7.4., oli silloin mikä kp tahansa. En tiedä yhtään mitä synarela teettää, mutta normaalisti mulla voisi silloin olla esim. kp 7, eikö se kuulosta aika myöhäiseltä? Minä kierronpäivänä te muut pitkäkaavalaiset olette aloittaneet piikittämisen?
 
Moi!
Pääseekö mukaan tähän pinoon? 'Tuttuja' osa tuolta Pömppöilijöistä ja helmikuun piinailijoista.
Meidän tilanteesta lyhykäisyydessään. 1.Ivf tuli plussa, joka sit päätyi keskenmenoon rv6+1. Pääsin aloittaan heti perään uuden ivf:n, joka päätettiin nyt muuttaa icsi:si. Punktio on ylihuomenna. Mielenlaatu vaihtelee mömmöistä riippuen, mut yleensä huumorilla höystettynä. =)
 
IVF-hoitolaiset keskiviikkona 26.3.


Ulpu78: 2.IVF, punktio 29.3

Erika74: 1.IVF, punktio vk 15


Banaani71: 1.IVF, punktio vk 15


Stella75: 2.IVF, punktio vko14/15


Viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


Inari: 1.IVF, piikitys alkaa 7.4


Soraya: 1.IVF keskeytyi, uusi yritys


Johannalii: Yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa


Puoli-enkeli: Tulossa 1.IVF


Mirvab: Tulossa 2.IVF toukokuussa




:flower: PLUSSANNEET Part I - Part III :flower:

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

Geri (1.IVF)

Kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI, kaksoset )

Raitapaitainen ( 1.IVF)

Löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)

Helba (1.IVF)

Marica (1.IVF)

Tiiti (1.IVF)


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET Part I - Part III :hug:

Kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

Ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)

Toiveikas (1.ICSI)

Kurreliini (1.IVF)

Casa (2.IVF)

Milja71 (1.ICSI)

Marli (1.IVF, pas)

 
Tervetuloa Ulpu78! =)

Voi Marli, olen niin surullinen puolestasi. :hug: :hug:

Inari, itse aloitin piikittämään pitkässä kaavassa kp6:na Gonal-f kynällä. Synarelaa olin sumutellut. Meille tulokseksi saatiin vain yksi vaivainen munarakkula ja punktio peruttiin. Nyt mennään lyhyellä kaavalla ja aloitan tänään Gonal-f kynällä, on kp2. Stellan kanssa lähekkäin mennään! Itselläni ultra 31.3. maanantaina, mutta punktiosta en tiedä. Orgalutran muistaakseni tulee mukaan kuvioihin myös.
 
Heippa!
Mukaan hypähtää banaani71 ja kiitos Stellalle uudesta pinosta!
Pahoittelut neganneille ja onnittelut plussanneille ja tsemppiä kaikille hoitoihin!
Inari; minulla 1. IVF pitkällä kaavalla. Sumuttelut aloitin synarelalla 6.3. ja jouduin siirtämään 0-ultraa, koska vuotoni ei ollut vielä alkanut suunnitellusti. Eilen oli sitten 0-ultra ja myös aloitin piikitykset puregonilla ja eilen oli siis kp6. Seuraava ultra on maanantaina 31.3. ja punktio viikolla 15, jos kaikki menee suunnitellusti...
 
IVF-hoitolaiset torstaina 27.3. B)


Ulpu78: 2.IVF, punktio 29.3

Erika74: 1.IVF, punktio vk 15


Banaani71: 1.IVF, punktio vk 15


Stella75: 2.IVF, punktio vko14/15


Viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


Inari: 1.IVF, piikitys alkaa 7.4


Soraya: 2.IVF, piikitys alkoi 26.3





PLUSSANNEET Part I - Part III

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

Geri (1.IVF)

Kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI, kaksoset )

Raitapaitainen ( 1.IVF)

Löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)

Helba (1.IVF)

Marica (1.IVF)

Tiiti (1.IVF)


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET Part I - Part III

Kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

Ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)

Toiveikas (1.ICSI)

Kurreliini (1.IVF)

Casa (2.IVF)

Milja71 (1.ICSI)

Marli (1.IVF, pas)
 
Huomenta!

Tässähän alkaa jo jännittää Ulpun huomisen punktion osalta! Onpa kivaa, kun action alkaa tässä uudessa pinossa. Hyvin se menee, usko pois! Sormet ja varpaat pystyssä, että hevosannokset ovat tehonneet ja sieltä löytyy terveitä hyviä munasoluja :D

(.) Eipä juuri mitään. Eilen pistelin toista päivää ja edelleen päädyin tekemään kaksi piikkiä (300 Menopuria). Masennus iski sitten pistosten jälkeen. Käyttäydyin tosi tyhmästi kotona ja olin miehelle tosi ärsyttävä. Ja sitten alkoi itkettää. Ja sitten menin yksin nukkumaan, vaikken tietenkään edes saanut unta. Mies ei suuttunut, mutta tunsi itsensä epäilemättä täysin avuttomaksi. On tämä rankkaa niillekin.

Vaikka kuinka yritän vakuuttaa itselleni, että kyllä se nyt onnistuu tällä kertaa niin jotenkin alkoi vaan ihan kaikki asiat huolestuttaa. Rahakin. Mutta näin ensi alkuun se, että mun menkat ton PAS:n jälkeen oli aivan surkean niukat, oikeestaan kunnon kirkasta vuotoa vain yksi päivä - yhteensä 3! Tänään ei näytä tulevan enää mitään. mikä tuntui tosi ihmeelliseltä - luulisi että niillä kohdun limakalvon kasvatukseen ja ylläpitoon tarkoitetuilla Progynovalla ja Lugeilla olisi aikaansaatu kunnon vuoto. Mutta ei. Tuli heti sellanen olo, että jaahas, olikohan nyt ihan fiksua mennä IVF:ään heti perään....Toisaalta, ei mulla luomunakaan mitään valtavan pitkiä vuotoja ole ollut ja on tietysti hölmöä verrata ekan IVF:n jälkeiseen vuotoon, koska se oli km ja silloinhan mä vuosin paljon ja kirkasta - ei se ollut normaalia sekään. Noh, että nyt tulee paljastettua kaikki kauhukuvat, niin muahan sitten alkoi illan pimeinä tunteina kammottaa, että mitäs jos mulla(kin) on endoa. Kun tuntuu, että sitä on löytynyt joka toiselta näilläkin palstoilla...Ei sitä ikinä ole multa tutkittu eikä kukaan ole ikinä kysynyt - - - mutta entäs jos sitä onkin - ja turhaan tässä sitten vain näitä hoitoja tahkotaan. Noh, yritän nyt tämän päivän aikana hakea jostain vähän positiivista energiaa...Ja taidanpa aloittaa hakemalla kupin kahvia.

Parempia fiiliksiä teille toivottelee
Stella
 
Ja nyt meni pohja minunkin hoidoista. Mies on polttanu koko vuoden salaa multa tupakkia.
Ja sen siittiöissä on vika. Mulla loppu nyt mielenkiinto. Ja nää työpaikkajutut ja kaikki muu paska vielä päälle. Että on sit saanu mut kusetettua naimisiin kanssaan.
Mä oon ihan rikki. En jaksa enää yhtään. Olis edes kertonu itte, mut ei.
 
Mitä he**ettiä? Siis miten sait selville, jos ei kertonut itse? Näkyikö se siittiötesteissä? Huhhuh. Miehesi ei kyllä varmaan ole tajunnut, että se tupakanpoltto voi ihan aikuisten oikeasti vaikuttaa asiaan...Voisin kuvitella, että miehesi on aika rikki myös. Vai?

Hirveän iso halaus. Rikki ollaan vuorollaan, mutta selvitään. Älä luovuta! Mies kuriin, vakavaan puhutteluun elämän tosiasioiden kanssa ja sitten pohditte, jatkatteko.
 
Stella Nuo mielialan heitothan on ihan varmaan merkkinä lääkkeen toiminnasta. Miehesi varmasti ymmärtää mistä epämääräinen käytös johtuu. Ei varmaan ollut eka tai viimeinen kerta :) Usko vaan, että kun kaikki tää on ohi, niin voit taas olla oma itsesi.
Mulla km vuoto kesti vain pari päivää. Ensin tuli ulos sitkeä polviin asti roikkuva 'nauha', jonka sai käsin vedettyä ulos. Sitten pelkkää tuhrua. Lääkäri oli sillä kannalla, että heti uutta perään, jos hormonitoiminta olisi vaikka vilkastunut. Kyllähän kroppa on näiden hoitojen kanssa kokoajan sellaisessa poikkeustilassa, että ei voi luottaa oikein mihinkään tuntemuksiin.

Aika menee niin kauheeta vauhtia, ettei edes tajua punktion olevan jo huomenna. Km käsittely on vienyt oman aikansa, että tää 2.yritys on tullut salaa rinnalla ja antanut vaan positiivisia ajatuksia tueksi.
 
Kiitos Ulpu - totta ehkä ne alkaa tosiaan hormonit taas purra.... Äsken ainakin olin tuntevinani muniksissa jotain...Tosin just olen vannonut itselleni, että en tarkkailisi itseäni koko ajan...Se on kyllä ihan varma, että ei varmaan ollut eka tai viimeinen kerta. Voin vain kuvitella miten "kivaksi" muutun tässä tulevina viikkoina. Mä vielä kauhulla mietin, että jos se mun punktio menee sinne maanantaille 7.4 niin meillä ois sillon lauantaina yhdet isot juhlat ja munhan sitten pitää siellä pistää pregnylit ja kaikki...Ja jos tuntemukset on samaa luokkaa kuin viimeksi ennen punktiota, niin olohan on to-del-la tukala....Mikä varmasti edesauttaa ystävällistä käytöstä rakasta miestä kohtaan... Mitkä sun fyysiset tuntemukset muuten nyt on, ootko ihan ok - pystytkö kävelemään, istumaan, nukkumaan?

Toi on kyllä ihan totta, että aika menee niin kauheeta vauhtia että sitä ei oikein itsekään tajua. Tässä kun nyt piikittelen niin ihan kohta on jo punktio ja siirto (josjosjos) ja ekojen 1-5 pp-päivien jälkeen ne loput pp-päivät menee ihan hujauksessa... Ainakin musta on tuntunut siltä. Myös kun olen käynyt (minkä nyt olen pyhästi vannonut, että lopetan :headwall: ) tuolla odotusaikapuolella lukemassa onnellisia kuulumisia noista tämän pinon plussanneista, niin olen hämmästellyt, että tottatosiaan, niillä joiden aikaan olisin ollut "samassa veneessä" on jo meneillään rv 10+.

Vielä tosta km:sta sen verran, että musta tuntuu, että km:n käsittely (vaikka mulla toki vielä viikkoa lyhyempi kesto kuin sulla) on tullut vähän jälkijunassa. Tai se ikään kuin tuli suruna takaisin kun negasin PAS:ista, mikä tehtiin siihen heti perään. PAS:n aikana olin supertoiveikas ja hyväntuulinen. Uskoin jotenkin ihan aidosti, että kyllä se nyt tärppää....Nyt täytyy taistella vähäsen, että saan saman taistelutahdon päälle.
 
Stella Mä vähän pelkään, että käy samoin jos tästä hoidosta tulee nega. En missään nimessä haluais nyt olla missään juhlissa. Hatun nosto sulle jos meet. Kyllä olo on niin pinkeä. Housut menee vyötäröltä kyllä kiinni, mutta alavatsa-vetoketju yhteistyö ei pelitä. verkkarimeininkiä.. Oon vielä sairaslomalla ja taidan lähteä ulos hiljaselle kävelylenkille. Ulkona ihana auringonpaiste. :flower:
 
Soraya ja Banaani, paljon kiitoksia selvennyksistä! Olenkin siis ihan normaali. :p
Lepäilehän Ulpu hyvin, ja toivotaan, että huominen menee tosi hyvin! Lähden reissuun, mutta jotenkin hankkiudun nettiin katsomaan kuulumisesi!
 
Raitapaitainen

Olen myös Treen Väestöliitossa ja Aridimexit ensi kierrossa käyttöön.
Kuinka paljon sinulla maksoi tuo viimeisin kierto kaikkine lääkkeineen ja hoitoineen ja ultrineen?

Jos itsekin joutuu niin täytyy punnita Väestöliiton ja TAYSin väliltä.
Entä oliko ongelmanasi ovuloimattomuus? Luin jostain että sinulla olisi tehonneet Aridimexit paremmin kuin Clomit. Itselläni kun Clomit ei tuottanut mitään tulosta ja nyt toivon Aridimexeiltä ihmettä :) Aloititko Arimidexin käytön jälkeen pistelyt ja sen jälkeen inssit ja keinohedelmöitys?

Mukava kun luin juttujasi, olen täysin samoilla teillä kanssasi kulkemassa, perästä vasta kuitenkin tullaan, hih B)

-Mitra-
 
Voi Stella, älähän nyt, ei sulla varmaanoo mitään endoa, kun yleensähän siinä on tosi runsaat vuodot ja hirmu kipeet menkat muutenkin.
Mutta nyt putosin ihan vähän, onko sulle tehty ivf: jälkeen jo pas:kin? Kun muistelen, et olitiin aika samoilla aikatauluilla tuolloin tammikuussa. Ja mä oon vasta menossa (jos ton k.usipää, mu.lkku idiootti-miehen kans vielä jatkan) ekaan passiin. Tosin olisin jo täs kuussa päässy lääkkeelliseen passiin, mut haluun luomuna mennä. Kas, kun puhun koko ajan vaan mä, en me...
 
Finttu : Ensinnäkin - nyt pistät sen sun miehen selkä seinää vasten. Oot sen varmaan jo tehnytkin. Se ei varmaan ole itse tajunnut kuinka sairaan typerää sen toiminta on ollut MUTTA se ehkä tajuaa sen nyt. Anna sille mahdollisuus. Ja jos niikseen tulee, että siitä ei ole sen mahdollisuuden arvoiseksi tai jos ei se itse sitä mahdollisuutta arvosta, niin sitten haistatat paskat ja jatkat matkaa, joka on pirun kivinen mutta jossa oikeesti voi myös onnistua. Ja mehän onnistutaan!

Joo, kun kyselit, niin selvennykseksi vielä, että mä menin tosiaan suoraan PAS:iin (lääkkeelliseen) sen tammi/helmikuun IVF:n jälkeen. Olin itsekin yllättynyt, että lääkäri päästi, mutta ehkä se halusi suoda mulle sen terapiamuotona, koska IVF:hän tosiaan päätyi varhaiseen km:eek:on. PAS:ssa käytettiin siis pakkasessa olleet kaksi huurulaista, negatiivisin seurauksin. Ja kun nyt fanaattisesti tähän projektiin suhtaudun (mies olisi halunnut tauon), niin ei muuta kuin nyt sitten taas IVF:ään. MUTTA HYVÄ, että sä odotat luomukiertoa. Alan nyt vähitellen olla varovasti sitä mieltä, että se olis voinut olla hyvä idea itsellekin pitää vähän taukoa, edes pään kannalta...Toisaalta, en nyt sitten omalla kohdalla tiedä, että oisko kroppa pitänyt niistä kahdesta jotka ei PAS:ssa nyt selvinnyt, niin jotenkin parempaa huolta luomuna, who knows. Olisin kyllä itse asiassa tehnyt luomuPAS:n heti, mutta mulla ei ollut näkyvissä ovulaatiota, niin pistettiin lääkkeet päälle.

Vielä tosta endosta - onko tosiaan noin, että siihen liittyy runsaat vuodot ja kivut? Kumpaakaan mulla ei ole... Mutta esim. näiden menkkojen aikana ikävää kipeää tunnetta tuolla jossain sisällä, peräsuoli/kohdun takaosan osastossa. Ja sitten mulla on AINA ennen hoitoja ollut sitä ikävää tiputtelua. Ja sitten mun menkat sisältää yleensä alussa ja lopussa sellasen lähes "mustan" liisterivuodon päivän. Kun nyt harvemmin on tullut nähtyä muiden naisten siteisiin, niin tietysti olen itse sitä mieltä, että nää on selkeitä oireita jostain ikävästä... Nooh, ei tämä endo-epäily vielä mitään, lisäksihän mä olen nykyjään "varma" että mussa on jotain immuniteettiongelmia. Tämän tueksi mulla ei ole mitään faktaa :LOL: Lapsettomilta pitäisi oikeasti kieltää netissä surffaaminen...Tein jo tuolla yhdellä jenkkisaitilla sellaista testiä, että onko mussa jotain immuniteettiongelmia ja sain vastaukseksi "you may be experiencing problems with your immune system but maybe not." Kiitti. Vähän kuin sellaista ennustavaa "kasipalloa" ravistaisi ja kyselisi vastausta....

 
Moi helystin, tervetuloa joukkoon tummaan! Joku pitkän kaavan sumuttelija saa vastata sulle paremmin, koska itse tosiaan lyhyellä kaavalla toista kertaa menossa. Voisi tietysti kuvitella, että se piikittely kestää suunnilleen saman verran molemmissa. Eli sitten se ois 10-12 päivää piikkejä, eli n. "oman ovulaation" aikoihin ainakin lyhyellä kaavalla. Mutta nyt en tosiaan tiedä, että kuinka paljon pitkä kaava eroaa tässä mielessä.

Alkoholista sen verran, että mäkään en ole saanut kieltoja ja olen kyllä juonut esim. viiniä/siideriä maltillisesti piikittelyn aikana - taisipa olla tammikuussa yhdet isommat bileetkin piikityksen aikana (joissa kyllä join viiniä useamman lasin ja otin vähän vahvempaakin mutta jotenkin pysyin "vesiselvänä" silti, kai jotenkin jotkut omat suojamekanismit toimi - - - kun piti käydä salaa kuitenkin siinä illalla piikittämässä vessassa Puregon ja Orgalutran...Hhoijaa, kyllä mä sillon mietin, että kaikkeen sitä joutuu...). Toisaalta, tiedän että on sellaisiakin, jotka eivät munien kasvatusvaiheessa ota yhtään alkoholia. Mene tiedä. Tohon alkoholikysymykseen luulen, ettei ole ihan oikeaa vastausta. Varmasti olisi aina terveellisempää ja parempi munasoluille ja koko kropalle, että ei joisi....Mutta....
 
Mulla etsittiin just kipeiden menkkojen ja runsaan vuodon takia endometrioosia, mut ei ne löytäny. Eikä mitään muutakaan vikaa, mun diagnoosi on :sairastaa kipeitä kuukautisia. Tosi lohduttavaa, kun ne on ollu tätä vasta 2½ vuotta, ilman pillereitä oon ollu 4.

(.) ovistellu todistettavasti (tikulla testannu tai ultrassa ollu) icsi:n jälkeen kummallakin kierrolla ja nyt täs kierrossa mun follikkeli oli 25mm 4 pöivää ennen ovista (luultavasti siä oli useampi solu sisällä?) ja limis oli muistaakseni 8,2 mm. Eli oikein otolliset olis ollu istutuspaikat, mut oli pääsiäinen.
Sun kannattas noilta jenkkisivuilta ehkä huomioida toi " but maybe not", älä lue niitä juttuja liikaa, jenkit on tonttuja. :) Noista sun penaalituntemuksista vielä: Sekin voi kuulua endon merkkeihin, mut kyllä mulla on melkein aina penaali kipee ennen mensuja :wave: joskus tulee jopa siltä puolelta verta päivää ennen. Tuskin ollaan ihan ainoot. Ei vaan tuu juteltua kauheesti (ainakaan mun) kavereiden kanssa siitä, miltä penaalissa tuntuu tai mitä sieltä millonki tulee ulos. :LOL:
Sen verran tiedän, et mun yhdellä ystävällä vetää sieltä suonta joskus ja se sattuu. |O
 
Jaa juu teretulemast helystin!
Saako vähän taustoja? Mä en osaa auttaa sua noissa sumuissa, kun lyhyellä oon menny ja luomuna aion muutenkin jatkaa, jos/kun sen aika taas koittaa. Jos sillä ei meille mukulaa tuu, ni meen tupakille saunan taa naapurin isännän kans. (hekoheko, niin kai taas. On vaan just ny v.tutuskäyrä aika korkeella :kieh: <- murisee)
Tohon viinipuoleen sanoisin, et ihan voi ottaa alkoholia "kohtuudella", niin ainakin mulle sanottiin. Siirron jälkeen sit ei enää.
 
Heippa kaikki pitkästä aikaa. Ei ole tullut taas kauheasti täällä kirjoiteltua mutta nyt aktivoiduin.

Finttu: Jos siellä sauna takana olis tilaa sun miehellekkin niskalaukauksen kera :kieh: Koita jaksaa ja muista, että kunnon huuto auttaa aina :D

Helystin: Yllättävän nopeesti nähtävästi unohtuu vaikka just piikitteli. Pari viikkoa meni muistaakseni pistosten aloittamisesta punktioon. Mä otin sumujen aikana ihan sumeilematta alkoholia mutta pistosten ajaksi lopetin kokonaan. Mun logiikka pelas niin, että siinä vaiheessa kun omaa toimintaa ajetaan alas ei alkosta voi olla harmia mutta sitten kasvatteluvaiheessa mahdollisesti. Tosin olen kyllä täältä lukenut, että irrotuspiikkejäkin on pistetty ravintolan vessassa tuhannen päissään. Siitä en sitten tiedä tuliko siitä toivottua tulosta :D KOhtuukäytöstä tuskin ainakaan on isompaa haittaa.

Täällä on PAS päällä ja yksi matkalainen tuolla taas köllii

Siisu ja Piisami pp1
 
Hei kaikki, täällä taas ollaan ja olo on ihan ok.
Soitin tänään lääkärille ja juttelin hänen kanssaan jatkosta. Lääkäri oli sitä mieltä, että otetaan heti perään toinen, kun siellä pakkasessa on niitä kavereita. Itse olen nyt jollain tavalla sillä mielellä etten millään haluais, mua jotenkin pelottaa noi hormooneitten haittapuoli, siis voi olla että tulee sitä ja tätä ja.....
Tää on kyl henkisesti niin raskasta.
Olin tänään ystäväni luona kauneus ja terveys kutsuilla, se oli piristävää.
Hän on käynyt kahdeksan kertaa ivf:n läpi tuloksetta, mutta hänellä on munasoluissa jotain vikaa, eli sitten kun he päättävät taas jossain vaiheessa jatkaa hoitoja, on heillä luovutetut munasolut vuorossa. Täytyy kyllä nostaa hattua, heidän jaksamiselleen ja heidän mustaan huumorintajuunsa. He ovat aivan mahtava pari ja toivon heille sitä onnea joku päivä, jos he päättävät hoitoihin vielä lähteä.
Kerroin äidilleni aloittavani taas hoidot ja hän on aivan ihana. Hän ei ole missään vaiheessa kysellyt, että no... koskas teille lapsia, vaan nyttenkin kun kerroin asiasta hän kysyi, että onko se sitä mitä haluan.
Välillä sitä miettii, että onko tämä vain pakkomielle, kun jotain ei saa niin se on pakko saada.
Olemmehan todella onnellisia mieheni kanssa ilman lapsiakin. Se vaan unohtuu näissä tilanteissa kun hoitoihin lähtee. :) :heart: :)
Nyt on vaan niin sekavat tunteet, oli vain pakko purkaa tämä. |O
Koskas se täti tulee passin jälkeen? Alkais jo.
 
Heippa Mitra!

Vastailen näin pikana kun olen töissä..

Mä en kyllä osaa sanoa mitä se kaiken kaikkiaan tuli maksamaan mutta n. 2200-2500e on maksimissaan yläraja. Kaiken kaikkiaan meillä on mennyt insseihin, lääkkeisiin, ultriin, ivf:ään jne. viime toukokuusta alkaen n. 5000e.

Ja mulla on tosiaan ongelmana se ettei ole menkkoja lainkaan ilman lääkkeitä ja ovulaatio on vain unelma ilman Pregnyliä. :D
Clomeilla tuli ovis ekassa ja tokassa kierrossa mutta ei tulosta. Kolmannessa kierrossa niistä ei ollut enää mitään apua ja silloin oli jo puhe, että ivf olisi paras vaihtoehto. Tällöin elettiin elokuuta. Halusin kuitenkin pari inssiä ja niissä otettiin Arimidexit, Puregonit ja Pregnyl käyttöön. Joka kerralla saatiin hienot munikset 1-3kpl mutta ei tulosta. Ekassa ivf:ssä oli sitten *vetää henkeä koska lista on pitkä* Arimidex, Puregon, Orgalutran, Pregnyl ja Lugesteron. Näiden lisäksi pohjalla meni koko ajan Metformiini ja Foolihappo. Niillä saatiin punktiopäivänä 12 solua, joista 6 kypsää ja niistä taas 3 hedelmöittyi. Hedelmöittyneistä yksi oli monitumainen ja meni roskiin. Raita ja Paita oli sitten 4- ja 7-soluiset. Toinen tosin oli heikompi mutta ei haluttu sitä roskiin, joten molemmat meni kohtuun. Molemmat kiinnittyi mutta toinen oli hyytynyt noin raskausviikolle 6+3. Nyt matkassa siis yksi xxs-kokoinen Viivavaate, joka ainakin viime ultrassa voi erittäin hyvin. :heart: :heart:

Onnea sulle matkaan ja mahtavaa kun olet löytänyt saman huippu paikan! Kuka sulla on muuten lääkärinä?

*haukotus*

Nämä maidontuoksuiset miniatyyri-ihmiset päästää mua nyt hieman liian helpolla. Ei täällä yleensä ehdi netissä pyörähtää. :saint:

 
Raitapaita
Onnea!! Nyt osaat olotilaa arvostaa kun on pitkä matka takana!!

Väestöliitossa hoivaa ja hoitaa Tarja. Kirjoittelen paremmin tuolla Helistimen puolella, johon olen purkautunutkin =) Helistimessä on minun lisäkseni toinenkin tapaus, jolle Väestöliitossa määrättiin tuota Aromidexia. Hänelle se ei tuottanut toivottua tulosta (hänellä ei myöskään Clomit toimineet). Itse aloitan kyseisen lääkityksen jahka nuo menkat nyt alkaisi. Sinulla kuitenkin saatiin folli aikaiseksi Clomeilla, itselläni sitä ihmettä ei ole tapahtunut.

Minulla on aika TAYSiin kesäkuun alussa. Nyt ajattelin siihen saakka olla Väestöliiton hoidossa kun tuo keinohedelmöitys maksaa maltaita Väestöliitossa. En tiedä mistä sellaiset rahat repisi. Kokeiltiinko sinulla pelkkiä Arimidexejä vai pistelitkö samassa kierrossa aina? Itselläni nyt pelkät ne ja seuraavassa kierrossa ilmeisesti, jos ei tulosta näy folleissa, myös pistelyä. Jouduitko allekirjoittamaan Väestöliitossa jonkun lapun, jossa piti siirtyä keinohedelmöityshoitoihin jos tulee liian monta follia pistelyissä?

Onnea vielä onnistumisen johdosta!!
-Mitruska-
 

Yhteistyössä