IVF/ICSI Tammi/helmikuu Part II

Eihän se kivaa ollut ja kyllä se kipeetäkin teki, liikkuminen klinikalle oli toi vaivalloista ja taisin vähän herättää huomiota siellä. Mutta onneks tajusin pyytää kesken operaation lisää lääkitystä, joten se helpotti.. Mäkin vasta jälkikäteen tajusin, mikä kauhea hukkarakkuloiden määrä tossa oli ja mun mielestä toi solujen määrä on ihan älyttömän alhainen. Okei, tää on mulle eka kerta ja en oikein osaa suhtautua näihin määriin vielä kauheen hyvin. Luulisin, että ton hypervaaran takia laskettu puregon -annos teki sen mitä lääkärit epäilikin, että osa rakkuloista jää tietylle asteelle eikä kehity ns. loppuun asti. Mutta katotaan, saadaanko sieltä siirtokelpoisia... Jännittää vähän, koska kato oli jo tossa kohtaa noin iso, että miten kova kato tässä alkiovaiheessa käy.
 
heippa vaan kaikille,

Stellalle suuret voimahalit!! kannattaa ajatella positiivisesti: siellä ainakin tapahtui hetkellinen raskautuminen, ensi kerralla tarraa täysillä !!

Miehille E-vitamiini suurina annoksina 1kk:n ajan oli mun miehelle määrätty "hoito" kun hänellä ei ollut tarpeeksi liikkuvia simoja. Tulokset paranivat niin paljon ettei tarvinnut turvautua ICSI:iin.

Mulla tuli viimeksi vain 8 solua, joista 6 hedelmöittyi ja 2 pääsi siirtoon asti, ja vuosi sitten 21 solusta 9 hedelmöittyi ja vain 3 pääsi siirtoihin. Eli tehän olette varsinaisia "tehtaita" ;)

Hups, nyt tulikin kiire tapaamiseen, eli kirjoittelemisiin!
Ja hitsi, puhuin että pääsisin lähtemään sinne Ideaparkin tapaamiseen, joudunkin valitettavasti perumaan. Ei ollut mies kertonut että menemme syömään anopin & apen kanssa ... |O

Hauskaa iltaa kaikille ja tsemppistä!!
 
Voi ei STELLA :hug: . Tosi väärin, et ekaksi annetaan iso aihe iloon ja sit pudotetaan alas pilvistä.

Ulpulummukka:Ei mulla ollu lugeista oikeastaan mitään oloa. Siis huimausta tai oksuoloa ( mut mähän oon taas näitä negoja, et voisko se olla syy?).
Tissit oli isot ja nännit arat. Ja sit neljä päivää ennen menkkoja ne normalisoitui.
).( Mä täällä mietiskelin, että kuinka moni on saanu ekasta hoidosta plussan tai haamun. Kun tosiaan ei mulla ollu edes sitä kemiallista, ni aloin miettiä, et olisko mussakin jotain vikaa. Tosin, tää taisi olla mun elämässä eka kerta, kun olisin oikeesti voinu tulla raskaaksi, et eihän se nyt silti välttämättä sitä tarkoita, et olis muutakin vikaa. HArmittaa vaan tää epätietoisuus.
 
Omaa napaa: täällä ollaan, välillä munikset huomauttavat olemassa olostaan ja kohdussa yläpäässä jotain elämää, ei kipua vaan semmoista outoa tuntemusta. sitten minä taidan jännittää tuota mahaa "tietämättä" joten sekin voi aiheuttaa noita tuntemuksia. Lämmöt nyt 37.1 !!

ja sit alkoi toimimaan niin paino laski 510g suolen tyhjennyttyä.
Härregyyd Ulpulummukka, tosiaankin kyklooppi on laulanut :D

2+3 ja aika mataa hyvin hyvin hitaasti.

:wave:
 




IVF-hoitolaiset maanantaina 18.2


Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pp 13 testipäivä 20.2


onneliina: 1.IVF, pp 10 testipäivä 18.2


Angelina: 2.IVF/ICSI, pp 10, testipäivä 22.2


Raitapaitainen: 1. IVF, pp 7, testipäivä 25.2


PeePee77: 1.IVF, pp 5, testipäivä 27.2


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), pp 5, testipäivä 27.2

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pp 3, testipäivä 29.2


Popsy: 1.IVF, pp 3, testipäivä 29.2


Kamilla: 1. ICSI/IVF, siirto 18.2, pp


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, siirto 19.2, pp


Hapsu: 1.IVF, siirto 20.2, pp


Lumienkeli2007: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 7


Casa: 2.IVF, pistospäivä 13, punktio vko 8


Kurreliini: 1.IVF, pistospäivä 9, punktio ja siirto vko 8


marica: 1. IVF, pistospäivä 6, punktio vko 9


soraya:1. IVF, pistospäivä 5, punktio vko9


risto: 1.IVF, PAS tulossa maalis/huhtikuussa


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, kp 12, 4 IUI odottaa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa


PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)



HAAMUILLEET =) : Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1 :ashamed:

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1 :ashamed:


 
Hapsulle, onnittelut hyvin menneestä punktiosta. Ja kiva, että pääsette sittenkin tuoresiirtoon hyperin uhkasta huolimatta. Nyt vaan lepoa ja paljon nesteitä.

Hyvä ulpulummukka, että sun kyklooppi on ruvennut laulaan :LOL:
Joskos se kohta täälläkin ;) Laxoberolit on jo vedetty...:D

Kamilla, miten siirto meni? Montako sait matkaan? Ja saitko pakkaseenkin?
 
Stella75, voimia sinne! :hug: Tiedän niin hyvin miltä susta tuntuu! Koita jaksaa.

Mulla on ollut ihan mieli maassa. En usko raskauteen enää hetkeäkään. Olen jo valmiina masentunut tuloksesta :ashamed:

Onneliinalla on tänään ollut näköjään testipäivä! Miten kävi??
 
Stella, pahalta tuntuu teidän puolesta!!! :ashamed: Liian julmaa, kun ensin ehtii toivoa ja iloita ja sit kylmästi kaikki riemu otetaan pois... |O Jaksamisia :hug:

Hapsu, hyvä määrähän toi 9 on, vaikka ymmärrän että olisit odottanut isompaa määrää, kun rakkuloita oli niin paljon. Toivotaan että ne hedelmöittyy ja jakautuu hyvin! =)

Ulpiksen kakka-jutuille täällä nauroin! Heh, varmasti oli helpottava kokemus ku pääsi tyhjentämään. Voin samaistua hyvin, tänään meinas ennen siirtoa aivan rakko haljeta :D

Angelina, miksi et usko...? Testipäivähän on vasta perjantaina. Ootko oireeton, senkö takia?

Kuunkulta, kiitos kysymästä! Siirto meni hyvin ja yhden 6-soluisen top-alkion sain kyyttiin :xmas: Pakkaseen meni yksi 6-soluinen 3-luokkainen IVF-alkio ja yksi 4-soluinen 3-luokkainen ICSI-alkio. Toi siirretty oli ICSI:llä hedelmöitetty. Kaksi muuta alkiota oli 4-luokkalaisia ja niitä ei kuulemma kannata pakastaa eli meni kai roskiin :eek: Olisin tietysti toivonut, että siellä olis ollut 5 top-alkiota odottamassa, mutta ei auta kuin tyytyä ja toivoa parasta.. Limis oli hyvä, n.12mm. Nyt vaan piinailemaan ja sukellus Lugejen maailmaan, huoh... :whistle:
 
Hitto, mun tekstit katos :headwall:

Finttu: Älä sure. Ei mullakaan ollut ikinä mitään ennen tätä tapahtunut. Olin jo ihan tosissani miettinyt kanssa, että onko mussakin vikaa kun ikinä en ole raskaaksi tullut vaikka kakarana olin aika huithapeli ton ehkäisyn suhteen. Hmmm... Ihan hyvä juttu kuitenkin vaikka asiat nyt onkin näin. Harvinaisempaa se taitaa olla, että ekalla plussaa.

Angelina: Niin se olin minäkin varma etten raskaana ole. Viikon olin jo itkenyt etukäteen. Olinpas sitten kuitenkin :) vaikka se huonosti päättyikin. Malttia vaan

 
Stellalle jaksamista!! :hug: :'(

Angelina:
Älä luovuta vielä!! Yritä pitää toivoa yllä! :hug: :)

Marica: Mulla oli ihan normipunktio eli hereillä olin. Kokemus oli hyvä!! Olin viikko punktion jälkeen (eli nyt lauantaina) sellaisessa mielikuvatutkimuksessa ja kun piti miettiä positiivista mielikuvaa niin mulla se oli punktio! :D

Kuunkulta: Ootko tarkastanu, että sen sinkkikapselin saa avata? Tai siis kyllä ne yleensä avata saa mutta on eri asia vaikuttaako aine sitten enää. Monissa kapseleissa on sellainen kuori, että aine pääsee liukenemaan vasta ohutsuolessa koska mahahapot tuhoais aineen aikaisemmin. :|

Kamillalle ja PeePeelle kiitokset ruoka- ja juttuseurasta.. :p

(.) Ei mitään tuntemuksia taaskaan täällä. Paitsi, että etukumarassa istuminen ei tunnu kivalta.
Kattelen Panda-ohjelmaa sivusilmällä.. "Naaras on halukas vaan kerran vuodessa.. Pandat eivät yleensä parittele ja jos parittelevat niin tulosta ei synny.. Onneksi uhanalaisille pandoille on nykyään tarjolla keinohedelmöitystä.."

Siis puhuuko ne meikäläisestä???? :LOL: :LOL:

Muoks.. Tänään tulee Harvoin tarjolla!! Kari Urpola on NIIN ihana!! ;) ;)
 
Stella, iso :hug: sulle! Harmin paikka, että kävi sit näin.

Ulpis, kiva, kun kerroit PAS:sta lisää. Voimia sullekin verikokeen odotteluun. Pidetään peukkuja, että kaikki olisi edelleenkin hyvin.

Annuli, varmaankaan minä en ole Treelle lähdössä, vaikka Treen porukat olisikin mukana tavata. Hgin tapaaminen sen sijaan voisi olla ok ehdottamanasi päivänä. Paremmin ehkä sopisi vielä tiistai.

Onneliinan kuulumisia odotellessa... Toivottavasti tulisi hyviä uutisia.

Kamilla, sullahan meni tosi hyvin punktio ja sait tosi hyvän saaliin!

Oma (.) kadonnutta ovista edelleen metsästämässä - aseena tikut :LOL: . Mitään ei oo edelleenkään näköpiirissä. Ei tuntemuksia, eikä oireita, ei siis yhtään mitään. Että mä vihaan näitä luomukiertoja. Tuntuu tuollaisten lääkitysten jälkeen, että kroppa ei toimi enää ollenkaan itsenäisesti. Olenkohan jonkinlaisessa lääkekoukussa...
 
Suuri lohtu :hug: kaikille neganneille ja pettymyksen kokeneille. Toivottavasti jaksatte kuitenkin katsoa tulevaan ja uusiin mahdollisuuksiin. :hug:

Isoja rutistuksia kaikille plussanneille! :flower: Ihania uutisia! =)

Raitis, toi Panda-ohjelma oli mahtava - samastuin myöskin heti siihen rooliin. :D Ja oon jostain syystä alkanut myös pitämään Kari Urpolasta... B)

Mulla edessä punktio huomenna ja mikäli kaikki menee kuten suunniteltu, niin siirtoon päästään myöskin vielä tällä viikolla, eli perjantaina. :p Olo on odottava ja aika innokas, mutta tulossa olevat piinapäivät ja testaukset hirvittää jo nyt. Ja olen pähkinyt eestaas sitä siirrettävien alkioiden määrää, ja ei taida tulla rauhaa siinä asiassa, kun mieli muuttuu vartin välein. Osaisiko joku teistä kokeneemmista sanoa tähän jotain viisasta? :)

Onnea kaikille testaajille sekä tsemppiä toimenpiteisiin meneville! :flower:

Aurinkoista tiistaita kaikille,
Kurreliini
 
Huomenta! Onneliinasinun uutisia odottelen edelleen malttamattomana... Toivottavasti kaikki hyvin.
Kurreliinille tsemppiä huomiseen punktioon! Kannattaa keskustella lääkärin kanssa tuosta laitetaanko yksi tai kaksi alkiota. Me päädyttiin kahteen, lääkäri kyllä kertoi kaksoisraskauden riskit,mutta toisaaltaan sanoi että terve ja suht nuori ihminen raskauden luultavasti hyvin kestäisikin. No tilannehan oli sitten se, ettei kumpikaan niistä kahdesta lähtenyt kasvuun. Tulevassa PASsissa siirretään myös kaksi, mikäli selviävät sulatuksesta =)
 
Noniin, uutena ja ehompana kohti tulevaisuutta ja uutta kiertoa.

Lämmin kiitos kaikille myötäeläjille. Taas kerran totean, että tämä pino on ollut mun henkireikä ja olette niin tärkeitä! Tää pino on ollut itse asiassa niin kiva, että tulen oikeesti ikävöimään teitä... Vaikka tietysti: kaikkihan me tästä pinosta pois halutaan ponnistaa niin pian kuin mahdollista. Aion nyt tehdä itse lyhyen välistopin tuonne PAS-puolelle ja sitten Miikkiksen, Tyynen ja gerin perässä plussaajiin :saint:

Joo, oikeesti, vaikka itku onkin herkässä ja vauvojen näkeminen esim. telkkarimainoksissa saa aikaan kuristavan tunteen kurkkuun, niin olen jo vähän paremmassa kunnossa kuin eilen ja olen vakaasti päättänyt, että en voi antaa tämän varhaisen km:n viedä multa uskoa siitä, että tässä hullunhommassa voi myös onnistua.

Hirveesti positiivista energiaa punktiolaisille, siirtolaisille ja piinaajille. Kohti kevättä mennään!
Ja Onneliinan uutisia odotellaan...

Stella


 
Kyllä mä nyt uskon että väärä hälyytys oli käsillä tällä kertaa. Taas. Nyt aamupissasta testasin ainavaan haaleamman. Edelleen testipäivä on huomenna. Tais mennä loppukin itsekuri suolensielunelämän myötä vessanpöntöstä alas... Huomenna mulla varmaan on kymmenen eri testiä apuna, kun tänään koitin RFSU:n testillä ja Clearbluen digitaalisella. Digitaalinen meinas plussaa mutta toisessa ei näy haalea viiva ku vaan tietyssä valossa.

Joojoo, huomenna vasta ja sitte verikokeeseen ja sitte vasta tietää. MÄ HALUUN TIETÄÄ JO!!!! Mä lähen kyllä hakeen rollsista jättihampparin ja mussutan sitä onnellisena, edes hetkenaikaa.

Onneliina tulehan kertomaan testikuulumisia!
Kiva Stella kun jaksat jo suunnitella uutta yritystä, Meillä nää hoidot on tässä jos plussaa ei tule...

T. Ulpis pp14 + "Haamuhäsleftthebilding"
 
MMMmmmmm PAPA-ROLLS!! :p :p

Älä Ulpis luovuta (mutta hae silti se hamppari!) vielä ennen totaalista negaa. Ehkä sitä ei tulekaan vaan haamut vahvistuu.

Täällä uutuutena tissikivut, armoton ketutus ja päänsärky.. :|
Plus vatsa sekaisin..

 
Ulpikselle lähetän viisautta ja varmuutta siitä, että mikään ei ole varmaa, ennen kuin on oikea aika.

Toisaalta, mun on pakko sanoa, että itse olen toivottanut Cleabluen digin alimpaan helvettiin henkilökohtaisesti siksi, että se näytti plussaa vielä monta päivää menkkojen myöhässä olon jälkeen vaikka kesken oli menossa 2 päivän kuluttua. Ja miksei olis näyttänyt - se plussahan pärähtää siihen (10 vai 25 hcg?) todella pienillä hcg-määrillä. Olen jo luvannut itselleni, että ainoa hetki milloin voin sen vikan jäljelle jääneen Cleabluen testitikun käyttää, on seuraavan kierron tyyliin pp 10-11. En halua enää nimittäin koskaan tietää pp 15-18 millään superherkillä testeillä, että hcg:tä on kropassa inasen olemassa, JOS sitä ei kuitenkaan ole riittävästi.

Mutta, once and again, ei kannata ehdoin tahdoin tuhota toivoa, jos sitä kuitenkin on!
Ihmiskroppa on niin ihmeellinen, että se reagoi meillä kaikilla vähän erilailla. Ehkä sun kroppa vaan reagoi hitaasti hcg:n nousuun?

Ja hei, niin kauan kuin ei ole kirkasta vuotoa, kaikki on vielä hyvin!!!! Minkä pituinen sun kierto normaalisti on?

Stella

 
Hei!

Ensimmäinen pistospäivä ja kuukausi taustailua takana...
Nimimerkin takana on kahden lapsen -03, -06 äippä. Elämän ensimmäinen IVF-hoito alkoi eilen Puregon pistoksilla, kaava on lyhyt ja hoitopaikka Oulun väestöliitto.

Taustasta sen verran, että lapset ovat ihan kotitekoisia, helposti alkunsa saaneita. Lasten välissä leikattiin kohdunulkoinen raskaus ja samalla menetin toisen munatorven. Nyt joulukuussa -07 kävi sama uudestaan toiselle puolelle. Eli mitään mahdollisuutta rasakautumiseen ilman hoitoja ei ole. Syytä miksi ovat munatorviin menneet ei tiedetä. Otimme härkää sarvista ja lähdimme hoitoihin heti kun mahdollista oli ja tässä sitä nyt ollaan =) .

Olo on yllättävänkin seesteinen, perjantaina ensimmäinen kontrolliultra, eli punktio varmaan tehdään tämän kuun puolella.

Mutta näillä "puheilla" liityn joukkoonne :hug: .

-Krisseli-
 
Kiitos vastauksesta Annuli. :flower:

Lääkärin kanssa on asiasta juteltu, ja hän on vahvasti yhden kannalla, koska tilanne on kuitenkin meillä niin "lupaava". Joojoo, lupaava on, mutta silti tässä ollaan.... Ja siis halutessamme laitetaan kyllä varmasti myös kaksi. Meidän lääkäri oli enemmänkin sitä mieltä, että kaksosraskaus on aina riski ja pienikokoisella ihmisellä vielä isompi. Eli mitään ei puhuttu siitä, että jos on terve ja hyväkuntoinen, niin kestää kyllä tuplatkin. Jotenkin vaan itseä ärsyttää se ajattelu, että koitetaan nyt ensin yhdellä ja katotaan sitten myöhemmin vaikka kahta. Olettehan te kuitenkin noin nuoria vielä... :headwall: Kyllä tässä hommassa ollaan mukana ihan sillä ajatuksella, että tämä tehdään nyt kunnolla eikä sillä mielellä, että lähdetään koittamaan ensin jotain ja parannellaan toimintaa sitten matkan varrella. Mutta kun ei itse ole lääkäri, niin katsoo asiaa eri näkökulmasta. Lähtisin mielelläni kahden siirtoon (jos niitä siis tulee useampia ensin edes), mutta pelottaa yhden km:n kokeneena, että jos riski uuteen keskenmenoon on sitten kahdella suurempi. Mutta tuskinpa tota voi tietää.

Annulille tsemppiä pasin odotukseen! =) Krisseli, tervetuloa mukaan joukkoon! :)

Ulpikselle pidän kovasti peukkuja! Ei luovuteta vielä!

Ja Stella, iso :hug: . Onneksi osaat katsoa jo tulevaan, ja siellä on aina mahdollisuus olemassa. :)
 
Täällä edeleen lämmöt koholla 37.0.

Eilisestä alkaen on menkkamaisesti jomottanut alaselkää ja reisiä. En tiedä voiko tuo johtua minun huonosta selästä, jokin ongelma nikamassa. Ja todellakin molemmat iskiaat ihan jumissa ja laulavat välillä hoosiannaa. Kun ne ovat nyt todella kipeät.

Seuraa hassu kysymys: minulla oli siirtoperjantaina (15.2) RV 2+0, niin onko se nyt tulevana perjantaina 2+7 vai jo 3+0, kummin se ilmaistaan? Eli itse ymmärsin pe 3+0, la 3+1 jne.

Tällaista kysyy ihminen, joka pienempänä luuli metrin olevan 60 cm :whistle:

pää on ihan hassu, eilen yöllä itkin älyttömästi, edesmennyttä äitiäni, Kitvettäjää, mutta olen antanut tulla.
Äskenkin itkin kun luin tuolta odotus-puolelta, "syksyn hedelmöitys hoidoista plussainneita"-pinoa.

Kuunkulta, tulethan heti kertomaan miten kävi???? Toivottavasti todella hyvin :heart:

Krisseli79, tervetuloa joukkoon.

Taivaansilpoja ja (Kitvettäjä 2+4)
 

Yhteistyössä