IVF/ICSI tammi/helmikuussa

MOi vielä Hapsullekin!

Nopsa kommentointi: mulla piti olla 2 seurantaultraa ja oon ymmärtänyt että monilla se on normi. Itsellä 1. oli heti ekalla piikittelyviikolla ja sitten 2. oli tokalla, mutta koska tokassa ultrassa oli vielä se tilanne, että vähän hiljasesti kasvoivat vaikka 1.ultrassa jo nostettiin Puregon-annosta tuplaksi, niin otettiin vielä Menopur mukaan coctailiin ja määrättiin vielä yks ultra (eli kolmas) ennen kuin tiedettiin, voidaanko mennä punktioon vaiko eikö. Kai tää koko homma riippuu lääkäristä ja siitä, minä päivänä alotat piikittelyn yms.

Voi kurja kun säkit oot flunssassa!!!! Mutta, kuten sanoit, ei sille juuri mitään voi, eikä siitä kantsi sen takia liiaksi stressata. Samaa vakuutan itselleni. Monillahan se ei vaikuta mitään raskausprojektiin (siis vaikka hoidoissa, tiedän tapauksia) mutta kieltämättä, mun kohdalla lääkäri pohti oisko aivan alkukierron (eka piikittelyviikko) kova kuume voinut vaikuttaa siihen, että mun follit kasvoi niin hitaasti aluks. Mene ja tiedä. Loppujen lopuksi kasvoivat sitten kuitenkin 2.ultran jälkeen ihan normaalisti.
 
Heippa!

Jos joku listaa päivittelee/muokkailee, niin meikäläisen saa lisätä joukkoon mukaan, jos vaan mahtuu. Olen täällä joukossanne roikkunutkin välillä =) Täytyy sanoa, että olette mahtavia, en tiedä miten ilman vastaavaa vertaistukea näistä hommista tulisi mitään!
Meillä siis kolmen epäonnisen inssin jälkeen eka ivf menossa. Tänään vuorossa 8. piikkipäivä ja punktio on ens viikolla keskiviikkona. Jännittää ihan törkeästi!!

Noista seurantaultrista oli juttua.. Mä ihmettelin tällä viikolla ihan samaa, mullakin kun vain yksi ultra nollaultran jälkeen. Kai se on ihan ok, tänään nimittäin oli se seuranta ja seuraavaksi sitten suoraan punktioon, hui!

Folleja näkyi 7+5 kpl ja lisäksi joitakin pienempiä. Lääkäri vakuutteli, että toi olisi ihan hyvä määrä. No, toivottavasti niistä saadaan hyvä ja riittävä saalis!

 
Tervetuloa aktivoitumaan kaikki uusvanhat :wave:

Mites Raitiksen punktio?

Kiitos SaaraX Täällä alkoi taas tänään vuoto joten vielä en uskalla itteeni odottajien puolelle siirtää :( Toivottavasti sinne kuitenkin joskus päästään.

 
Hih, sainpas heräteltyä kolme pinolaista kertomaan kuulumisia! Kiva kuulla miten teidän hoito etenee! =)
Noista seuranta-ultrista, mulla oli kp5 "nollaultra", sit 4. pistospäivänä, 7. pistospäivänä ja vielä tulossa (maanantaina) 11. pistospäivänä ultra. Eli seurattu on tiiviisti ja pari viime kertaa on nostettu annostusta.


Popsy, tervetuloa!! Ihan samoissa siis mennään, kivaa! Ollaankin piinailtu aikaisemminkin yhdessä =) :heart:

Stella75, millaisella annostuksella sulla aloitettiin ja kuinka nostettiin hoidon kuluessa? Ja kertaatko vielä et montako munasolua oli teidän lopullinen saalis? =)

Miikkiksellä mahtava hcg-arvo, voi onnea paljon!!! :heart: :flower:
On niin hieno, ku tulee onnistumisiakin ku näitä pettymyksiä tuntuu olevan ihan riittämiin...
 
Kamilla: Mulla alotettiin pistokset JO kp 2 ja alotettiin 150 (Puregon). Kp 5 oli ultra ja tulos oli aika pieni; 3+5. No, määrää nostettiin 300 (Puregonia siis, eli käsittääkseni aika hevosannos, mikä oli yllättävää koska mulla on FSH ja LH ihan normaalit eli mitään "syytä" munasarjojen laiskuudelle ei sinällään ollut). Ainiin, jarrut alotettiin jo sit kp6 tai kp7. Noh, seuraava ultra oli sit kp9 ja pettymys oli suuri kun ei mitään kehitystä, eli tilanne oli sama kuin edellisellä kerralla (myös koon puolesta...) ja sillon tuntui siltä, että hoito keskeytetään 99% varmasti mutta coctailiin lisätiin kuitenkin vielä Menopuria (oisko ollu 125?) ja sit oli ultra kp12, jolloin tilanne olikin jo ihan bueno (arvasin sen, koska tuntemukset oli hyvin selkeästi lisääntyneet molemmilla puolilla), eli siinä vaiheessa oli muistaakseni 3 kpl x 18 mm ja muutenkin lupaavan isohkoja muutkin ja määrä oli vissiin 6+7. Punktio oli kp 15 ja sillon tyhjennettiin 15 rakkulaa ja munasoluja saatiin 9....(eli aikamoinen hävikki...en tiedä sitten oliko "liian nopea" kypsyminen aiheuttanut jotain mystistä siellä???). Lopputilanne oli sit se, että 6 hedelmöittyi joista 4 jakautui normaalisti ja niistä siis nyt 2 matkaa mukana (toinen top ja toinen melkein top) :heart: :heart:

Tsemppiä Siisamille...Oothan tietoinen (oot tietysti) että monilla on tiputtelua pitkälle ja silti kaikki on ok...Se vaan kaivautuu katsos siellä kunnolla...Ja oon lukenut, että istukan kehittyminen voi aiheuttaa joillekin ihan "oikeaa" vuotoa ja silti kaikki on ok. :hug:

 
Kiitti tahmeista toivotuksista kaikille,
Olo ja mieliala alkaa vähitellen helpottaa. Ei kai tää niin paha ollutkaan tää hoitojakso. Se kyllä huolestuttaa, kun kaikki näytti niin lupaavalta ja sitten saatiin vain yksi alkio. No se riittäköön. Nyt sitten ei voi tehdä muuta kuin odottaa..

Jos munasolu on hedelmöittynyt ma ja siirretty eilen, eli to. Niin milloinkas se kiinnittyy? Olikos se 4-6 päivää hedelmöittymisestä? Vai onkohan tällaisissa siirtotapauksissa eri aikataulu.. Hmm ei kai sitä kukaan tiedä.

Oon nähnyt joka yö ihmeunia. Siirtoa edeltävänä yönä alkiot oli muuttuneet sinitarramöykyiksi...

Ulppis Mikäs sun tunnelmat on?

Ja raitis tosiaan, miten meni punktio?
 
Moi onneliina!
Noi ihmeunet on näköjään ihan normaalijuttu :LOL:
mullahan oli niitä vihreitä kuulia. Mä oon miettiny sitä ihan samaa, että kuinka myöhään se alkio voi kiinnittyä, kun heräsin sillon alkuviikosta siihen järkkyyn menkkakipuun keskellä yötä (oli jo 10 päivää siirrosta). Testasin negan, en oo käyttäny lugeja sen jälkeen ja menkat ei vaan ala. Tissit normalisoitui ja nyt on nännit taas vähän arat. Ja se kohta masusta, mihin pistin Pregnylin.
Hain kaiken varalta vielä tänään apteekista uuden raskaustestin. Jos ne ei ala viikonlopun aikana, ni testattava se on uudelleen. :headwall: Nyt ei taas oo oikeastaan yhtään menkkaolo.
 
Tänks Kamilla. Mä en kyl usko tohon itsekään, mut missä ne menkat sitten kuhnaa? Tosin, onhan muhun pumpattu hormoneja aika tavalla täs kuus, että ne voi olla vaan sekasin. Mut kun kaikilla muilla alkaa menkat "ajallaan" hoidoista huolimatta jos ne ei oo raskaana.
 
kamilla Mulla oli tänään pistopäivä 10. Ja 11.2 on punktio ja siirto 13.2...
Ai niin ja IVF olikin ICSI...

Tänään kävin viimeisessä ultrassa ja kaikki oli hyvin. Samalla selvisi tuo ensi viikon ohjelma. Kirjoittelen illalla lisää...
 
Täältä vuodeosastolta kirjoittelen...

Punktio oli todella kivulias, vaikka sain paljon sitä iv-lääkettä. Punktion jälkeen sain vielä litalginin liuoksena suoneen ja silti kivut olivat aivan mielettömät. Siitä asti on pahentunut olo ja tänään sitten jouduin osastolle hyperin takia.
Soluja saatiin kivasti, 18 solua jotka kaikki hedelmöittyi, 13 jakaantui ja 9 top-luokan alkiota saatiin! Kaksi top'pia siirrettiin. Eli nyt on Huuru-arvi ja -armi kyytissä.

Mulla on niin paska olo. Ei tästä varmaankaan tule taaskaan yhtään mitään ku on näin vaikeeta.
Vastailen Yv.Viesteihin paremmin myöhemmin. Nyt on pakko mennä lepäämään kun istuminen tulee niin kipeää.

T. Ulpis ja Huuru-Arvi + Armi
 
OOho, ulppis!
Onpa ollut reissu sulla... Odottelinkin sun kuulumisia... Mutta hurjan hieno saalis! Ja kun kerran ovat top-yksilöitä, niin saatte varmasti pakkaseenkin niitä ja eipähän tartte kokea tota ihan heti uudelleen! Mulla kun taas tuli vaan yksi hyvä koko hoidosta, joten oo tyytyväinen! Ja sait vielä kaksi matkaan!
Pikaista toipumista!
 
Heippa hei!

Ulpulummukalle jaksamisia! Älä menetä toivoa, kaikkihan voi jatkossa mennä hyvinkin!

Näin me ollaan erilaisia.. Mulla nimittäin punktio ei sattunut YHTÄÄN ja iv:sti sain lääkitystä hyvin vähän toimenpiteen aikana. Se jälkeen sain vielä "ei päätä sekoittavaa" kipulääkettä kanyyliin kun lääkäri imaisi pienen nestemäärän kohdusta pois. Ties mistä oli kroppa päättänyt sitä sinne kerätä.

12 solua saatiin! Kaikki ei varmaan olleet ihan kypsiä mutta huomenna aamusta kuullaan hedelmöittyneitten tilanne. Uimarit oli oikein hyvät!
Maanantaina sitten mahdollinen siirto.

Täytyy siis sanoa, että oli oikein miellyttävä kokemus ja lääkäri mukava ja asiansa osaava. Menisin vaikka heti uusiksi!

Miehellekin löytyi sopiva rooli kun sai aina hiljentää saturaatiomittarin kun se alkoi piipittää mun liian matalasta pulssista. Mulla on aina tosi matala syke, jotain 38-45 luokkaa jopa ja tähän laitteeseen oli raja-arvoksi laitettu 50. Voitte siis huomata ettei kovin suuria kipuja ollut kun pulssi ei kauheesti noussut. :D
Toki iv-lääke kompensoi sitä nousua jonkin verran.

Mutta siis kaiken kaikkiaan.. Oikein hyvä kokemus, suotta jännitin!! =)
 
PeePee: luota vaan lääkäriin tässä asiassa. Kyllä hän varmasti tietää mitä tekee.. Kyllähän sulla on vielä monta päivää kasvatteluaikaa!
Tiedetään kyl toi #%?#!!-tunne... Maanantaina helpottaa varmasti!
 
Tää himskatin vehje ei päästä mua olenkaan sivulle 34 |O Pelkkää valkosta vaan tulee ruutuun. Kaikille muille sivuille mä pääsen.

PeePeelle tsempitykset :heart: Kyllä ne lääkärit tällä puolella yleensä tietää mitä tekee.
 
Aika sekoilua, äsken en nähnyt omia tekstejäni ja PeePeen viimeinen kirjoitus sivujen tökkimisestä näkyi. Nyt sitä taas ei ole missään. Hauskaa

Piti vielä lisätä, että ei tolla ketjun pituudella pitäis olla mitään merkitystä. Siellä on nyt vaan joku katkos jossain. Onhan täällä meinaan ollut paljon pidempiäkin ketjuja jotka toimii ihan ok.
 
Fintulle vähän taustoja.
Heips. Lasta ollaan haluttu jo oikeestaan 13 vuotta eli niin kauan melkein kun ollaan oltu yhessä. Aiemmin oltiin aloittamassa lapsettomuushoidot, mutta sitten meni jänö pöksyyn ja peruttiin koko hoidot, ajateltiin, et jos ei tuu luomuna, niin sitten ei ole tarkoitettu meille. No lasta ei ole kuulunut ja koska ikää meillä jo 35- vuotta, niin jotenkin elämää alkaa ajattelemaan eri tavalla, nyt tosiaan ollaan mahdollisesti huhtikuussa menossa ekaan ivf-hoitoon ja JÄNNITTÄ AIVAN SIKANA. Pelottaa, et jos ei sitä tuu siltikään ja silti selaa netistä jo vaunumalleja ja vauvakamaa... Miehellä aiemmin ei ollut siittiöitä, mutta nyt jostain syystä niitä on ilmaantunut vähän ja sehän riittää hoitoihin. Kauheeta/ihanaa odotusta meillä kaikilla!! Kiva, että on tämmösiä juttupalstoja, jossa voi käydä vaihtaas kuulumisia kohtalotovereiden kera! Tsemppiä meille kaikille!! :wave:
 
No testattu on taas :headwall: ja nega oli. Jumalattomasti juovuksissa oleva finttu kotiutuu pippaloista syytökset niskassa. Kaikki miehen sukulaiset miettii, että mä oo kääntäny selän mun miehelle meen parisuhteessa, ja niin edes päin...
Kiitti sarra taustatiedoista, se auttaa ainakin mua samaistumaan sun tilanteeseen patremmin. Mä oon oikeesti nyt humalassa ja meeen nukkuun ja tuub huomen uusix palstalle te oikeesti ootte täälä :heart: :heart:
 
B) Vai on Finttu juovuksissa, ymmärrän kyllä! Varmaan veetuttaa! On tää elämä niin v....maista aina välillä. Koitahan jaksaa. Olen kans miettinyt että varmaan vedän pään täyteen heti, jos testi näyttää negaa hoitojen jälkeen... Ei tätä muuten jaksa!! :heart:
 

Yhteistyössä