IVF/ICSI Tammi/helmikuu Part II

No jospa me sitten tavataan vkolla 9, kun se ainakin teille Kati ja Sahrami sopii. Mitenkä Inari+muut? Ehdottakaa jotain päivää, mulle sopii periaatteessa kaikki arki-illat, voin vähän kalenteria muokata tapaamisen mukaan. Perjantaikin sillä viikolla sopisi seitsemän jälkeen, keskustan tuntumassa olen silloin jo valmiiksi.
Tervetuloa Iines mukaan :wave:
 
Ulppis: :heart: Onnea isosti. Eikös toi ole hyvä merkki, että jo noilla päivillä saa plussan.

Luget mä olen aina aloittanut punktiopäivän iltana ja siitä eteenpäin mennyt 3x200 mg. Taitaa toi lugejen määräys taas ihan riippua hoitopaikasta. Mä olen ymmärtänyt että niiden tehosta on hieman ristiriitaista tietoa noin muutenkin.

Tampereen tapaamispäivä käy jos tapaaminen on päivällä. Helsingissä ei toi 28 päivä valitettavasti käy kun pitäis töissä olla.


 
Kävin tuossa päivystyksessä mutkan tuon mahan turvonneisuuden takia. Verikokeita otettiin paljon ja myös hcg. Lääkäritosin ihmetteli heti alkuun miksi otettu raskaushormonipitoisuus kun siirrosta niin vähän aikaa. Joka tapauksessa verikokeissa ei ollut hyperiin liittyvää ja hcg oli maagiset 3... Mutta sanoikin että ei kannata ajatella suuntaan tai toiseen tuota tulosta ku voi lääkkeet vaikuttaa tulokseen vielä. Mutta ultratessa vatsa ontelossa oli hieman nestettä ja munasarja oli vielä iso leveys 5cm ja pituus 10cm. Saikkua kirjoitti kolme päivää lisää ja huomenna pitää soittaa naist.taut.pkl.lle ja varata aika tiistaiksi tai keskiviikoksi. Silloin otetaan uudet verikokeet ja ultrataan taas tuo vatsa. Nyt vaan täytyy taas levätä. Huomisiin.
 
Hgin tapaamisesta: mulle ei käy viikon 9 arki-illat ollenkaan, olen silloin reissussa ma-to. :( Tai siis perjantai 29.2. kyllä kävisi. Mut sopikaa ihmeessä muut to, jos se sopii useimmille.

Sen saman viikon lauantaihan on se tamperelaisten tapaaminen ideaparkissa. Kyllä mä voisin ihan oikeesti lähteä sinnekin ja olla kuskina, jos kimppaviritystä lähdetään rakentamaan - olisko Annulin lisäksi muita lähtemään kyytiin? Tuntuupa muuten hassun "radikaalilta" ajatukselta ajaa täältä Pirkanmaalle, kun samaan aikaan jotkut joutuvat ajamaan jokaikiselle lääkärikäynnilleen varmaan yhtä pitkän matkan!

Mut joo, jos se Hki-tapaaminen olis vaikka 29.2. niin en kyl kuitenkaan sit ehkä heti seuraavana päivänä lähtis ajamaan vielä tre-tapaamiseenkin. Mut seuraavaan sit...
 
Kuunkulta
sellainen kurja vaiva kuin ummetus. Onko teillä muilla tullut sellaista?
Joo mulla ihan sama, saa äkistä tuolla pytyllä ja sit siirron jälkeen on pelottanut et äkistää sen Kitvettäjänkin pihalle kun naama punaisena :D voi mua ja meitä

Kitvettäjälle pieniä hakkuja lähetän! :heart: Ja pikaliimaa päälle!
kiitos taas :)

no tänään on munikset vihotellut ja olen yrittänyt kuunnella tuota kohdunaluetta, siirtopäivänä ja tänään ollut tuolla vasemmalla semmoista kuumotusta. Liekö mistä johtuu, siellä on tietysti se kysta, ehkä se piruilee?!

Ja tuli mieleen, että uusille ja muillekin, että meillähän mies tuomittu Azoospermiaan, eli ei siittiöitä spermassa. Silti oli, vaikka hyvin hyvin vähän. Eka kerta 2kpl, toka 2 kpl, viimeinen ennen ICSI n.11 kpl ja liikkuvuus a-luokkaa, muutama b-luokkaa. Ekan ja tokan kerroilla olivat liikkumattomia.

Eli toivoton tilanne on joskus helpotettu toivonpilkkeellä, edes lääkäri ei uskonut löytyvän vastakuin TESAsta. Mutta TESAn siittiöt eivät kuulema aina ole parhaimpia.

:wave: tielle vaikeimmalle, teille kaikille,
 
Tervetuloa Iines!! :wave:
Mä olen samis sun kanssa siinä, että minäkään en ole koskaan saanut plussaa raskaustestiin. Nyt menossa ekan IVF:n pp6 ja maanantaina 25.2 aion ottaa ekan plussan. Se on varma.

Hei, teitähän on tulossa vaikka kuinka moni etelästä!! Hienoa! Vai hmm.. Mistäs Siisami olikaan? Jotenkin yhdistän sut Felicitakseen..? :)

Marica: Meidän lääkäri on Eero mutta Tarja teki meille punktion ja välillä olen Eeron poissaolojen vuoksi käynyt Anitallakin. Mukavia ovat jokainen lääkäri ja hoitaja. Toimiston-Anja erityisesti on ihan miehen suosikki. Anja on aina niin ystävällinen ja hoitaa asiansa sujuvasti ja potilasta ajatellen.
 
Tervehdys taas, kiitoksia tervetulo toivotuksista ja piinailijoille plussa onnea!!!

Mukava kun niin aktiivisesti tänne kaikki jaksaa kirjoitella, mutta toisaalta lapsettomuus on sellainen, että mielessähän se on melkein koko ajan..? Helsingin tapaamiseen en itse viikolla 9 pääse kun alkuviikon illat töissä ja loppuviikon matkoilla. Voinhan kuitenkin tulla taas sitä seuraavaan tapaamiseen, jos nyt näette viikolla 9?
 
Raitapaitanen: tehtiinkö sun punktio nukutuksessa? Ja oliko sulla juilintaa munasarjoissa kun kypsyttelit folleja? Mietin tässä että mitenhän ensi viikko menee kun nyt jo tuntuu vatsasta tältä. Täytyy ottaa rauhallisesti lähipäivinä. Onneksi on jo tiistai ultra niin saan mielenrauhan että kaikki on kunnossa. Ja muutenkin on mielenkiintoista nähdä miten munikset on lähteneet kasvamaan.
 
Tänään onkin jännä päivä Onneliinalle sekä Stellalla! Mitkä ovat fiilikset? Peukut ovat täällä pystyssä =)

Niin olisko vielä joku halukas lähtemään kimppakyydillä Tampereen tapaamiseen,Kati?
Inari, tuosta reissusta voisi sopia tarkemmin vielä yv.llä, mikäli päädytään lähtemään.
Entäs Hesan tapaaminen, sopiiko teille Kati ja Sahrami ensi viikon keskiviikko taas klo 18? Nyt pitäisi kyllä yrittää päästä lähtemään aikasemmin kotia, ettei ole niin kuollut seuraavana päivänä töissä :D

Mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenta.

Edellisen kirjoitukseni jälkeen lauantaina testasin vielä digitaalisella Clearbluella ja sain kirkkaan plussan saman tien. Ilolla ei ollut rajoja! Oltiin vielä reissussa ja aurinko paistoi. Elämä hymyili.

Eilen sitten (5+0) alkoi tulla kirkasta verta. Testasin illalla "vanhanaikaisilla" viivatikuilla - kalpeaakin kalpeampaa haamun poikasta, jos sitäkään.

Tänään alkoi Niagara. Selkeä kemiallinen raskaus. En siis edes mennyt verikokeeseen. Laitoin vain meilin Fertinovaan. Toivon, että pääsen uudelle suunnittelukäynnille asap.

Täytyy sanoa, että tämä pino on ollut pelastus - olette IHANIA!!!!

Luge-galluppiin toteaisin, että mä alotin vasta siirto-iltana. Huvittavaa...Mä niin haukuin niitä lugeja ja nyt niin toivoisin, että voisin vielä niitä jatkaa...

Käyn täällä kurkkailemassa teidän kuulumisia ja toivon niiiiiin hirveästi teille hyvää ja positiivista aaltoa, mutta itse aion jatkaa aktiivisemmin helmi/maaliskuun PAS-pinossa. Tapaan siellä ainakin meidän pinon alkupäätä, mikä tuntuu tosi hyvältä.

Halauksin ja kiitos kaikille
Stella

PS Siisami...Jos vielä liikut täällä... :'( :hug:


PPS Kamilla, päivitätkö listaa ja siirrät mut nyyttiä odottamaan jääneiden listalle (km 5+1)
 
Voi Stella - olen ihan kauhean pahoillani :'( Mikään ei varmastikaan pysty tässä tilanteessa lohduttamaan, mutta toivon siulle kovasti voimia jatkaa :heart: Toivotaan, että pääsette mahdollisimman pian PAS-suunnitteluun ja suuntaamaan ajatukset tulevaan. Suuri halaus Stellaseni :hug:
 
Tyhmä kysymys, mutta olkoon.. ;) Voiko kovalla yskimisellä vahingoittaa alkiota/kiinnittymistä? Alkio siirrettiin kyytiin perjantaina, ja inhottava flunssa ollut päällä koko ajan. Yritän olla yskimättä, mutta välillä vaan on pakko. Joka yskäisyllä olen kauhuissani, että se tulee ulos tai kuolee tai ei ainakaan kiinnity! Sattuukin yskiessä alamahaan niin peevelisti, että pitää ennen köhimistä asetella itsensä ihme myttyyn, tosi fiksun näköistä :p
Mies on yrittänyt rauhoitella, mutta tiedätte varmaan, että tämä on vaan niin piinaavaa!

 
Voi että Stella, olen todella pahoillani :'( :hug: ja jaksamista sinulle ja miehellesi :heart: Tuo on vaan niin väärin, mutta positiivinen puoli siinä on se että raskautuminen selvästi mahdollista!Luultavasti se ei kyllä nyt jaksa lohduttaa...
 
Voi ei..Stella olen kamalan pahoillani :'( Ensin sitä riemuitsee suuresti, kun on kovalla työllä saatu plussa...ja sitten menee ihan alkutekijöissä kesken. On se niin väärin!
Lähetän täältä virtuaalisen voima :hug: ja paljon voimia sinulle ja miehellesi. Onnea tulevaan pas:iin. Samoin kun Annuli tuossa jo sanoi, niin nyt on ainakin selvillä, että kiinnittyminen on mahdollista :heart: ....Jos se nyt jotain tuossa surussa lohduttaa...
Siisamille lähetän myös vielä voima :hug:

marica
, tuo juilinta kuulostaa siltä, että sulla tehoo hormonit hyvin. Todennäköisesti siellä on iso saalis tulossa. Tsemppiä huomiseen ultraan! :heart:

Iines75, Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan !:wave:

Fintun galluppiin: Mä oon kuullu, että miehillä paranee sperman laatu huomattavastikin, kun syö paljon hedelmiä ihan päivittäin tai sitten helpompi tapa on juoda ne eli herkullisia hedelmäsmoothieta voi mixailla itsekin kotona. Tää oli yhessä BBC:n dokumentissa kun testattiin lapsettomuudesta kärsivillä pareilla. Miehillä parani spermanlaatu huomattavasti noista päivittäisistä hedelmäannoksista. Eli kaikki vitamiinipillerit roskiin hus!
Oon kyllä mun miehelle syöttänyt sinkkiä. Sinkki nostaa testosteronia.

löllykkä, kuulostaa hurjalle :eek: Mullakin on vieläkin kipuja ja maha on turvonnut ja näyttäis kun ois raskaana. kaikki liikkuminen ja varsinkin istuminen ja nouseminen tekee kipeää. Sitten pissatessa tulee muniksiin sellaisia äkillisiä kovia kipukohtauksia. Onkohan tää vielä normaalia? Kun mun punktio oli torstaina, et eiks sen pitäis jo helpottaa. Mul oli kyl se juttu sama kuin ulpulummukalla, et toinen munasarja oli kohdun takana ja pistettiin kohdun läpi.
 
Lisäys vielä tohon spermajuttuun :LOL: ... Katos kun mun mies on niin ronkeli, ettei se pysty nieleen mitään pillereitä. Yritin kyllä aluks tuputtaa niitä vitamiineja mut eihän siitä mitään tullut, ellei ne ollu sellasia ihan minikokoisia. No sit löyty sellanen sinkkikapseli, missä on se jauhe sisällä niin sekotin aina sen jauheen mehun sekaan. Hedelmistä tuo kyllä tykkää ja nyt aina talvella saa kaikkia herkullisia eksoottisia hedelmiä..nam :p
 
Stella: :hug: Koita jaksaa. Itke niin paljon kun itkettää. Epäreiluimmalta tuntui kun oli jo hieman saanut iloita. Mäkin olin jo aloittanut vatsalle keskustelut :'( Ihan samoilla päivillä meni kummallakin kesken lopullisesti.

Positiivista kuitenkin on, että nyt tiedetään alkion oikeasti pystyvän kiinnittymään ja seuraavat 1-3 kuukautta meillä on hieman suurempi todennäköisyys tulla raskaaksi kun limakalvot ovat otollisia. Toivotaan vaan, että huurupäät selviää sulatuksesta. Montas teillä oli pakkasessa? Mä olen jo tuolla maaliskuun PAS pinossa niinkuin moni muukin täältä joten tervetuloa sinne.
 
Kati231
Meillä saatiin ekan IVF/ICSI tuoresiirron jälkeen(2alkiota) pakastimeen vielä 8 alkiota. Toukokuun PAS:sta alkoi raskaus mutta se meni kesken noin vkolla 6 tai 7. Kaksi alkiota siirrettiin. Sitten elokuussa passiin mennessä ne olivat joutuneet sulattamaan kaikki loput 6 alkiota joista kaksi oli hengissä, kuitenkin todella heikkolaatuisina. =( . Siitä ei raskautta. Passiin mennes oon alottanu Lugesteronin ja Zumenonin ja ei niissä muuta vikaa oo mutta ku mä oon allerginen pähkinöille ja soijalle, ja silti tuota lugea pitää käyttää niin alapää oli niin kipeä että. Ja maha ei meinaa toimia lugen takia. Muuten Pas on kyllä jotenkin helpompi(?) mun mielestä ainakin ku vertaa punktioon+alkionsiirtoon... Se vain on ällöä ku kuukauden oon joutunu nuota käyttään yhteensä Passin aikana. Eli kun menkat alkaa, niin siitä n. 2 viikkoa Passiin ja sitten testipäivään asti (2vko).

Stella :hug:

Musta alkaa kyllä tuntua että varmaan kans kemiallinen raskaus on menossa. Eilen päiväpissasta vahva viiva. Nyt aamupissasta heikompi viiva. :eek: MÄ TIESIN ETTEI OLISI PITÄNYT ALKAA TESTAILEMAAN ENNENAIKOJAAN!!! voi itku ku mä oon tyhmä!!!!

Huoh..

T. Ulpis ja haamuarvi+armi pp13
 
Voi Stella,koita jaksaa ja pää pystyyn.Ajatukset kohti uusia tuulia :hug:

Tervetuloa uudet immeiset mukaan.

Kyllä se ulpulummukka se viiva kestää.Luotamme siihen.

Miulla on keskiviikkona hyperin jälkeinen kontrolli ja silloin varmaan puhutaan samalla milloin mahdollinen pas tehdään. Alustavasti puhuttiin, että parin kierron päästä.Eli olisiko se maalis- huhtikuussa.
 
ei vuotoa ei ole minkäänlaista. Mutta ei ole mitään oireitakaan. Ei kipua/pahoinvointia ei mitään! Edes luget ei oo aiheuttanu huimausta/oksuoloa.

Tuntuu niin kauhealta kirjoitella tällaisia asioita kun monet täällä ei saanut edes sitä haamua ja sit on menny kesken... En tiedä mitä ajatella.
Yritin saada keskiviikoksi verikoetta mutta ei kuulemma saa vaikka nyt on haamu. Pitää testata itse vielä silloin ja sitten vasta verikokeeseen. Eli JOS testi on plussa keskiviikkona, perjantaina pääsen verikokeeseen ja sitte pitää kärvistellä viikonlopun yli että maanantaina saa vastauksen. Mä kun halusin tietää jo tällä viikolla että vois sitte puuduttaa ittensä lauantaina jos testi on nega yms. Huoh.

Taivaansilppoja/kuunkulta

Mulla on ollu lugeista niin kovalla maha että takakyklooppi huutaa hoosiannaa. Vertakin on tullut sitten kun maha alkaa toimimaan. Se on niin kovaa. Kivat puheet eikö? Mutta siis hauskinta oli se että ku maha ei toiminu viikkoon, ja sit alkoi toimimaan niin paino laski 510g suolen tyhjennyttyä... Hyvä apu on nestemäinen levolac, sillä alkaa maha toimimaan kivasti ettei tarvi edes punnata. PS. ei kannata ottaa tupla-annosta... :whistle: luin purkin kyljestä että alkaa vaikuttamaan n. 3 päivän päästä ja ajattelin että en tod. odota niin kauaa vaan otin tupla-annoksen. Maha toimi tunnissa. AUTS! Mutta voi sitä autuutta kun toimitus oli ohi..... Riittääskö paskajutut jo... hehee. Noh, luonnollinen asiahan se... :LOL:

T. Ulpis ja ei niin kova vatta....
 
Voi ei, Stellalle kauhiasti voimahaleja!! Itse voin vaan yrittää kuvitella, miten pahalta tuommoinen tuntuu, kun ensin pystyy iloitsemaan ja sitten se loppuukin... :'(

Ja samalla Ulpulummukalle suuren suuret onnittelut!! Eiköhän se ihan oikea plussa kuitenkin ole. :flower:

(.) Tänään oli aamulla vihdoin punktio. Mun noin 35:stä rakkulamäärästä saatiin jostain syystä talteen "vaan" 9 munasolua, mutta onhan sekin jo jotain. Ilmeisesti suuri osa rakkuloista oli kai sitten jättäneet viimemetreillä kasvamatta tai jotain, en tajunnut kysyä asiaa. Ja mikä tän päivän uutisista oli paras, mulle varattiin siirtoaika keskiviikolle, eli tuoresiirtoon mennään sittenkin!! =) Hypervaara on olemassa, mutta katsoivat pahimman tilanteen olevan nyt ohi ja uskaltaisivat siksi siirronkin tehdä. Siis okei, jos on jotain siirrettävää ja jos tilanne pysyy hyvänä vielä huomisen ja keskiviikko aamupäivän. Siirto olisi vasta iltapäivällä. Kyllä tää vielä hei tästä ja pääsen kuitenkin laskemaan vielä pp-päiviä! B)


 

Yhteistyössä