IVF/ICSI Tammi/helmikuu Part II

MÄ oon aivan täpinöissäni...
En tiedä, pitäis kai olla ihan hiljaa mutta pakko purkaa jollekin/joillekin.

Eli testipäivä meillä on vasta ke 20.2, ja nyt ajattelin punktion jälkeen etten tee sitä virhettä ku aikaisemmilla kerroilla että rupeaisin testailemaan ennenaikojaan.

Noh, ku ei sitä itsekuria ole niin...
Perjantaina testasin ekan kerran. Negaa näytti. Nyt, kun testasin päiväpissasta joka on ollu vaan tunnin rakos, niin arvakkaas, tuli haamu! :$
Apua! eli kolme päivää ennen testiä kävi näin. Viimeksi kesällä, kun sain sen keskenmenon niin testipäivän viiva oli haaleampi kuin mitä tuo on nyt... =) =) =) =) Se erottuu kuitenkin todella hyvin. Mä ihan tärisen. Ja pelkään. Voi apua!

Anteeksi kauheasti tämä oman navan kiertäminen mutta mä en osaa ymmärtää tätä! Jotta kaippa mut sais laittaa haamuilijaksi jo listalle. Vai? kannattaakohan. Kesken tämä kumminkin menee.
 
Huiiiii, ONNEA Ulpis!!! :heart: :flower: Hyvältä kuulostaa, kyllä se viiva siitä vahvistuu, ihanaa!! Nythän on vasta sunnuntai, keskiviikkona on varmasti vahva viiva testissä :wave:

Sitten vähä galluppia: MINÄ PÄIVÄNÄ PUNKTION JÄLKEEN OOTTE RUVENNU KÄYTTÄMÄÄN LUGEJA? Mulla huomenna siirto (toivottavasti...) ja luget pitäis aloittaa vasta huomenillalla :eek: Pelkään et pysyyköhän se limis siellä kondikses siihen asti!!??
 

Huomasin juuri että Soraya on melkeinpä samassa vaiheessa kuin minä, vain yhden päivän jäljessä pistoksissa. Saanko kysyä että missäpäin olette hoidoissa? Ymmärrän täysin jos et halua vastata :) Me ollaan Treella väestöliitossa. Meillä matkaa jonkin verran kun ajetaan joka kerta kymenläänistä vastaanotolle. En ole silti päivääkään katunut että siirryttiin julkiselta yksityiselle. Toki ollaan säästetty hurjasti rahaa kun perustutkimukset tehtiin kunnallisella. Eka inssi tehtiin myös kunnallisella mutta nykyinen lääkärimme totesi että sen ajoitus on mennyt ihan päin seiniä. Eli se ei olisi edes voinut onnistua. PIKKASEN on ottanut päähän. Nykyinen lääkärimme suositteli siksi meille vielä inssiä kerran tai pari mutta me haluttiin mennä suoraan asiaan koska ajetaan pitkän matkan päästä. Kevyempikin hoitomuoto olisi voinut meille siis riittää.

Huomaan että olen ihan koukussa tähän sivustoon ja varsinkin tähän ketjuun :D Nytkin minun pitäisi siivota niin huomaan että naputtelen vaan tätä viestiä...

Leppoisaa sunnuntaipäivää kaikille :flower:
 
Vielä ei uskalla iloita mutta kyllä vähä hymyilyttää...

Mä aloitin luget punktiopäivän iltana.
niin sitä vielä piti sanoa jotta vähän kuitenkin hirvittää sillä en oo ollu niin kauhean tarkka lugejen kans. Aikaisemmilla kerroilla oli kello soittamassa ja lääke sujahti piiloon sekunnin tarkkuudella. Nyt olen jopa unohtanut parina päivänä ottaa sen tai jos oon nukkunu aamulla niin ottanu vasta joskus kahdelta sen ja sit yöksi laittanu kaks... Mulla vahvuutena 200mg x 3

T. Ulpis ja Haamu-arvi+armi pp 12
 
:flower: :flower: Onnea onnea Ulpis!!!!! Mahtavaa!!!!! :flower: :flower:

Marica kuka sulla on lääkärinä? Et sattumoisin ole 1.3 (se on tosin lauantai) täälläpäin? Silloin ois tapaaminen? =)

Mä jo Kamillan galluppiin vastasinkin puhelimitse mutta mulla alkoi siis Luget sunnuntai-iltana kun siirto oli maanantaina.
 
Minulla alkoi lugesteron kuuri siirtopäivän illalla.

Sitten aamuin illoin 300 mg (1x100 m ja 1x200mg) seuraavasta päivästä alkaen.

Toivottavasti joku vastaa tähän: oliko teillä siirron jälkeen, sekä vielä seuraavana päivänä "kohtu ja sen alue" (ei munikset) kipeät? tai tuntuivat kunnolla. Luin tuolta yhdeltä palstalta kauhuissani, että kohdun supistelu voi estää alkion kiinnittymisen ja poistulon? :x

Tai miltä ylipäätään kohdun supistelu tuntuu? Onkohan tuo minun kohtu tuntemukseni ollut siirron ja punktion aiheuttamaa jälkikaikua...

muoks* ja onko lämmöt lugesita normaalisti koholla tai siirroon jälkeen? minulla normi 36.5-36.6, eilen illaalla oli 36.8 ja nyt äsken mitattuna 37.0. Onko tämä normaalia ja miten nuo lämmöt liittyvät, laskevatko vai nousevatko mahdollisesta kiinnittymisestä?

aarh, on tämä kauheaa kun koko ajan tulee uusia epäilyksiä Kitvettäjän selviämiseen ja kiinnittymiseen... :ashamed:
 
Ulpulummukalle valtavasti onnitteluja, kyllä ne siellä pysyy!!! :flower: :heart:

Annulin kysymykseen seuraavasta tapaamisesta täällä stadin suunnalla - joo, pian! Vaikka ei kait täältäkään olisi mikään mahdoton ajatus lähteä ajamaan ideaparkkiin, jos tapaaminen siellä on viikonloppuna... Jos vaik isäntä lainais autoa.

Niille, ketkä ihmettelee kuka mä olen B) - Oon kirjoitellut tuolla IVF:n odottajien pinossa, mutta taustailen täälläkin odotellessa, jos sopii. Inssi ensi viikolla, ja jos siitä ei tärppää (miksen jaksa uskoa koko hommaan pätkääkään?), niin IVF:n sumut aloitetaan ensi kierrossa.
 
Inari tsemppiä siihen ensi viikon inssiin, yritä jaksaa uskoa mahdollisuuteen, eikai lääkäri turhaan sitä tekisi kuitenkaan! =) Totta, eipä sinne Tampereen suuntaan ihan mahdoton matka olisi, mutta valitettavasti ensi vkonloppu ei minulle sovi.
Mutta siihen Hesan tapaamiseen, mitenkä olisi esim.ei ensi vaan seuraava viikko vaikkapa torstai, onko se nyt 28.2? Muutkin päivät viiden jälkeen sopivat näillä näkymin.

Puoli-enkelille onnea huomiseen ultraan, toivottavasti tilanne näyttää hyvältä!
 
Raitis, olisi kyllä kiva nähdä ! Pitääpä ihan miettiä, oli puhetta 1.3 juhlimaan lähdöstä ystävän kanssa, mutta melkeinpä näkisin teidät mieluummin :D
Jonkinlaista kimppakyytiä voisi miettiä, mikäli Inari ja joku muukin tosiaan innostuisi lähtemään?
 
Uusi pk-tapaaminen saa kannatusta myös täältä!! Vaikka miksi ei myös Tre-poppoon kanssa joskus yhdessä. =) Mä olen alkavan viikon reissussa ja myös ikävä kyllä tuon 1.3. viikonlopun. Annulin ehdottamalla viikolla arki-iltana pääsisin mukaan.

Ihanaa, että täällä tulee plussia ja tsemppi on korkealla myös passiin menijöiden osalta! Täällä on rohkaisevaa elää mukana, kun oma hoito on vielä tulossa. :flower:
 
Galluppiin vastaus ekaksi: mun hoitosuunnitelmassa lukee että aloitan luget alkion siirtopäivän iltana.

Mun lääkäri on Tarja, oletteko tekin Raitapaitanen hoidoissa samassa paikassa ja jos olette niin kuka on lääkärinä? En ole ehtinyt lukea kovin aktiivisesti tätä ketjua alusta asti. Joo täytyypä harkita sitä näkemistä 1.3, voipi kyllä olla etten ehdi. Meillä on asunnonvaihtoprojekti meneillään ja luulen että ollaan silloin uudessa talossa jo touhuamassa. Mutta katsotaan =)

Onko muilla oireita sumutteista tai puregonista? Mulla ei ole muuta kuin lievää pahoinvointia ja heikotusta aina silloin tällöin. Ja nytkin voisin ottaa tirsat vaikka olenkin nukkunut hyvin. Nyt vatsassa vähän menkkamainen olo mutta kaipa se on ihan normaalia. Johtuu mitä todennäköisemmin tuosta muniksien kasvusta.
 
Ihanaa Ulpulummukka :heart: - kyllä se viiva vahvistuu!!

Luge-gallupiin: mie aloitin ne heti punktion jälkeisenä aamuna ja annos 2 kapselia/2 krtaa päivässä, viimeiset "otin" eilen eli viisi päivää plussan jälkeen. Kohdunnapukasta tai lämmöistä en osaa sanoa :/ - niitä en edes uskaltanut vahtia...

Stellalle ja onneliinalle jaksuja viimeiseen piinisiltaan - huomenna sitten juhlitaan!!
 
Onnea Ulpulummukka!!!:heart: :flower:

Kamillan galluppiin vastaus: Mul on Utrogest niminen lääke...samanlaist öllömömmöö vissiin kuitenkin kuin nuo lugetkin :LOL:
Aloitin punktiosta seuraavana päivänä 200 mg x 3

Taivaansilpoja, Ainakin mun lääkkeessä lukee, että aiheuttavat lämmönnousua.
Mulla on muuten nyt jo tisut ihan sairaan kipeät ja kasvaneet, vaikkei pikkuisia vielä sisässäkään. Huimaustakin on ja sitten sellainen kurja vaiva kuin ummetus. Onko teillä muilla tullut sellaista?
Aika katalia nämä lääkkeet....tiedä sitten mitkä on oikeita oireita ja mitkä lääkkeiden tekemiä...
Kitvettäjälle pieniä hakkuja lähetän! :heart: Ja pikaliimaa päälle! :D
 
Valitettavasti olen jo ehtinyt sopia muuta menoa 1.3. Olisi kyllä ollut mukava treffata teitä kaikkia ja tosiaan saada kasvot nimimerkeille. Pitäkäähän te muut kivaa minunkin puolestani! Jospa sitten seuraavien treffien kanssa minulla kävisi parempi tuuri.

:wave:
 
Sunnuntaita kaikille!!

Täällä taustalla olen ollut, poiskaan en ole pystynyt olemaan ja kaikkien kanssa olen jännittänyt täällä.

Onnea kaikille plussanneille, aivan hieno pino tuonne on syntynyt :heart: Tuhansittain vauvaliimaa matkaan lähetän että murut pysyvät matkassa mukana :flower:

Ja pahoitteluni kaikille negan saaneille :'( :hug: Sanat eivät riitä kertomaan...

Tyyne: Mulla on tiistaina 19.2. Fertinovassa ultra. Silloin kasassa 7+0, joten jännityksellä odotamme sitä. Eihän siitä vielä pakolla selviä vielä montako matkassa on mukana, mutta toivotaan että lääkärillä vain hyviä uutisia! Jaksamista omaan "piinaasi" ;) bd olen sitten perjantaina :heart:

T. Miikkis ja mukula 6+5
 
Ulpulummukalle kukkasia!
Kamillalle: Mäkin aloitin luget punktioiltana, 3x200 mg
Taivaansilpojalle: mulla ei ollu minkään moisia tuntemuksia siirron jälkeen kohdussa tai sillä suunnallakaan (mut mähän negasin, et ei kande ottaa mallia).
Sun olis nyt tosi hyvä unohtaa koko kitvettäjän olemassaolo, ni sillä olis paljon parempi olla, juu , tiedän, et ei oo helppoa. =) Ala vaikka neulomaan jotain tosi vaikeeta villapaitaa, ni saat muuta mietittävää.

Ni mitä? Ideaparkkiin eka päivä vai? Paljonko meitä siellä on ja missä siellä nähdään? Mun mielestä ne kahvilat on aika pieniä, jos meitä kovin monta on. Siis jos toi "stadin sakki" tulee kans. Kukaan ei vissiin oo tulossa Porin suunnalta?
Tarttisko nostaa toi tapaamisketju, ettei tätä asiaa puitas tässä ketjussa?
 
Iltaa,

Onnea Ulpulummukka! kyllä se viiva siitä vahvistuu, ihan varmasti!!

Kamilla, hoitosuunnitelman mukaan oon viimeksi aloittanut Luget punktion jälkeisenä aamuna, 2 illalla ja 2 aamulla, ja syönyt vielä silloinkin Zumenoneja (estrogeeni). Mutta niin kuin viesteistä huomaa, jokaisella on hieman eri aikoihin aloitettu. Varmaan riippuu ihan täysin oman limiksen paksuudesta ja hormonitasoista, luulen ma.
Taivaansilpoja, mulla oli ihan kaikki mahdolliset paikat kipeenä joten en ole ihan varma mikä liittyi hyperiin. Ja lämmöt kohollaan 37,2-37,5 (norm. 36,7) koko ajan siirrosta lähtien. Itse asiassa ovat hieman kohollaan edelleen vaikka negan tein. Mutta siis, lämmön kohoaminen kuuluu asiaan, ja jatkuvat alkuraskauden ajan. Tai ainakin siihen asti kun menkat alkaa.
Olen lukenut, että jos lämmöt tipahtavat radikaalisti ja nopeasti, se saattaa olla merkki ettei kiinnittynyt. En tiedä kannattaako joka päivä mittailla, ainakin säästää itseään stressiltä jos ei ihan kamalasti vahtaa (helpommin sanottu kuin tehty... :/ ).
Marica, mulle tuli sumuista ihan järkky olo. Tuossa aiemmin kirjoittelinkin kuinka huonosti voin, etenkin henkisesti olin aivan yhtä kaaosta. Ja muniksien kasvu tekee aika "gutaa" jos kovasti turpoavat. Puregonit taasen pahensivat mulla endoa, muuta en siitä aineesta muista.

Mulla on jotenkin "hassu" olo, kun en piikitä tai syö tai tunge mitään troppeja mihinkään koloon... Kunhan vaan odottelen ja jutskailen teidän kanssa. :D Luulen että tällainen parin kuukauden tauko tekee hyvää kaikin puolin. Jaksaa sitten taas aloittaa alusta kun aika tulee.

Ketkä kaikki ovat muuten täältä pk-seudulta?
 
Onnea, Ulpulummukka! Ihanaa, että saatiin taas pinoon plussa! :heart: Ihan mielenkiinnosta kyselen, että miten sulla meni PAS/PAS:it ekan IVF:n/ICSI:n jälkeen? Tällaisena PAS:iin menijänä kaikki kokemukset kiinnostaa...

Taivaansilpoja, mulla kyllä luget aiheutti punktion ja siirron jälkeen huomattavaa lämmön nousua. Koko ajan oli yli 37 astetta ihan negaan astu. Siksi ehkä toiveetkin oli korkealla, kun lämmöt eivät radikaalisti pudonneet ennen negaa.

Hesan toisesta tapaamisesta sitten, mulle kans vko 9 sopii - tosin ei Annulin ehdottama torstai. Muut arkipäivät kyllä.

Annuli ja muut PAS:iin maaliskuussa menijät, tulkaa kirjoittelemaan tonne PAS helmi/maaliskuussa pinoon - itse ajattelin sinne soluttautua :LOL:
 
Minäkin päätin liittyä kirjoitus ketjuun pitkän taustailun jälkeen. Ensimmäiseksi vähän tietoa hoitohistoriastamme: Yritystä meillä on takana 2,5 vuotta, minä olen 33 ja mies 36, ensimmäistä lasta yritämme. Hoidoissa olemme Helsingissä yksityisellä, takana on 2 inseminaatiota, 2 IVF hoitoa ja 1 PAS. Kaikista tuloksena nega, koskaan en ole raskaustestiin plussaa saanut.
Taas uutta hoitoa kohti ollaan menossa (3 IVF). Punktio on suunniteltu viikolle 13. Tässä hoitojen välissä minulle ja miehelle on tehty lisää tutkimuksia ja sieltä sitten löytyi vikaa minusta. Minulta löytyi tuma vasta-aineita.Miehellä kaikki onneksi ok.
Hoidot tehdään nyt jatkossa hieman toisella kaavalla kuin aikaisemmin. En oikein tiedä mitä odottaa? Kaikkien aikaisempien lääkkeiden lisäksi tulee vielä Prednison eli kortisoni lääkitys mukaan hoitoihin. Toisaalta olen tyytyväinen, että joku vika löytyi ja ehkä siihen pystytään vaikuttamaan?! Toisaalta taas pessimisti nostaa päätään ja ajattelen ettei sitä välttämättä koskaan pystytä hoitamaan kun raskautuminen ja hoidot ovat niin monesta asiasta kiinni.

On tuntunut helpottavalta lukea palstalta monien kirjoituksia ja todeta useasti, että juuri noin minäkin ajattelen. Välillä tämä on ollut hyvinkin rankkaa, mutta tällä hetkellä taas ollaan vain odottavaisin ja toiveikkain mielin uuteen hoitoon käymässä. Mielessä on kuitenkin miten monta hoitoa sitä vielä jaksaa jos seuraava ei onnistu. Huh, tulipas kirjoitettu....
Sunnuntai illan jatkoja kaikille ja PK-seudun tapaamiseen minäkin voisin liittyä jos sattuu vapaaksi kyseinen ilta!
 
Tervetuloa mukaan iines :wave:

Hei tuli täs ny vaan mieleen, et ootteko lukenu jostain niitä spermanlaatua parantavia asioita? Kun mä oon kuullu tämmösistä ku: tomaatti, sinkki ja seleeni ja helokkiöljy, että nää parantas siittiöiden liikkuvuutta ja kasvattas määrää. jos tiedätte muita, ni kertokaa.
Ja spermanlaatua heikentäviä tekijöitä: saunominen, stressi ja kireät housut, tupakka.
Ja muistaako kukaan oliko se 3 kuukautta, kun sperma uusiutuu?
 

Yhteistyössä