IVF/ICSI Tammi/helmikuu Part II

Huh huh helpotus :whistle: Olin täällä jo ihan paniikissa Taivaansilpoja sun puolesta.
Pelkäsin jo pahinta, kun susta ei kuulunut mitään, et nyt sieltä ei ole löytynyt siittiöitä ollenkaan :ashamed:
Kyllä on draamaa ollut kerrakseen tuossa teidän kokemuksessa...
Jippijaijee!!! :D *tuulettaa*Voi että kun ihanaa, että sieltä löytyi sitten kuitenkin siittiöitä ihan luonnollisesti, eikä tarvinnut tehdä sitä toimenpidettä. Miten sitä voikin olla näin onnellinen toisen siittiöistä :LOL:
Onnittelut pienestä kyytiläisestä :flower: :heart: Nyt vaan superliimaa ja hakkuja ja kaikki tarvittavat välineet sille pikkuiselle, että löytää kohdusta mukavan löhöpaikan 9 kk:si :D
Tsemppiä teille miehesi kanssa piinapäiviin :heart: Ihanaa, et kaikki kääntyi sit parhain päin.. :heart: :D

RistolleKiva kuulla, että olet jo paranemaan päin tuosta pahasta hyperistä.
Kamala kokemus tuollainen hyperi :eek: Mutta aivan mahtavan munissaaliin saitte! :D :heart:

KamillaHyvä, että punktio onnistui hyvin ja jäi hyvä mieli siitä. Ettei ollut sellainen kauhukokemus kuin mulla :LOL: Ja hyvän munissaldon saitte :heart: Tuo on kanssa hyvä että tekevät puolet IVF ja puolet ISCI. Se on tosiaan mielenkiintoista nähdä onko hedelmöittävistavoilla eroa. Meillä selvisi, että tuo ISCI on meille parempi menetelmä.

Päivi68Voi ei! :'( ..Olen pahoillani...en tiedä mitä sanoisin ja onko siitä edes mitään lohdutusta...raskas on suru. On se niin väärin! Lohdutushalin täältä lähetän :hug:
 
Päivi, oon todella pahoillani.. :'( Paljon jaksamista ja uskoa seuraavaan hoitoon :heart:

Popsylle ja Taivaansilpojalle onnea kyytiläisistä - toivotaan, että tarraavat tosi kovasti matkaan :heart: Hyvä kuulla, että Kamillan punktio meni hyvin ja ristokin on päässyt jo kotiin toipumaan!

Onneliina, täällä peukut pystyssä maanantaille! Saatko tietää tuloksen jo samana päivänä?

Puoli-enkeli, miullakin oli limakalvo 10 mm siirrossa, vikassa punktiossa 9 mm.
 
Kiitos kiitos! :heart:

Tulee niin hyvä mieli, että siellä jossain on tukea näin virtuaalisesti. Joo tänään on meillä sit 2+1 :D Toivottavasti on viikot sinne hamaan loppuun asti.

aika epätietoinen olo on, kun missään ei tunnu eikä näy. Vielä. Ajatellaan näin. Eilen illalla sanoin miehelleni, että minä ja Kitvettäjä menään nyt nukkumaan. :p

Kuunkulta, oliko sulla se siirto 19.2? Onnea siihen...

noi luget on kyllä aika ällöi, :x , mutta kaikesta selvitään. Ainut mistä tuntuu, ettei selviä on se, ettei testaa liian aikaisin... Ja siitä ajatuksesta, että Kitvettäjä valuisi sieltä pois tässä lähipäivinä. Vaikka hoitaja selitti, että kohtu kuvataan virheellisesti ontoksi kupiksi, vaikka limisseinämät ovat limittäin ja siellä on ja pysyy. Ainoa, ettei jakaannu lisää ja kiinnity, estää raskautumisen tässä vaiheessa. Mutta hus pois tuommoiset ajatukset...

Kaikille :wave:

On tää jännää, Taivaansilpoja ja (Kitvettäjä2+1) ja PIINApäivä pp1

 
Taas nettikahvilassa...Oli pakko tulla lukemaan uusimpia kuulumisia...

Voi Paivia - olen niin pahoillani. Kuten tiedat, me kaikki taalla pinossa niin tiedetaan ja ymmarretaan naa tuskat. Taa on kaikkinensa epareilua, etta hoidoissa joudutaan olemaan, sehan on jo lahtokohtaisesti tosiasia. Ja sitten kun viela hoidoissa ei onnistu, tuntuu kuin maailma mustenisi. MUTTA - niin kauan kuin hoitoja voi tehda, on toivoa. Mulla on tuttuja, joille ei ole annettu mitaan toivoa. Ja se on musertavaa. Sulla saatiin kuitenkin muniksia ja alkioita - ala luovuta!!!!!!

Ristolle paranemista ja itsensa hellimista hyperin jalkeen. Tilanne on kuitenkin oikein hyva ajatellen PAS:ia!!!! Eli nyt vaan hyvalla mielella eteenpain hoitojen kanssa, sanoi mummo lumessa :)

Kamilla: hyvat punktio kuulumiset - huojentavaa! Nyt on pahin toimenpide tehty ja lugesirkus odottaa kulman takana - welcome to the club.. Kuten Kuunkulta kirjoitti, tama karaisee - ja tahan tottuu...


Kaikille piinailijoille: Lahetan tsemppihalaukset mahd. normaalin elaman elamiseen vaikka kyytilainen tietysti on mielessa melkein joka ikinen hetki, tottakai. Itse yritin vaan koko ajan mantrana toistella katilon viimeisia sanoja: "et voi auttaa etka estaa kiinnittymista..." Itse havaitsin yllattaen, etta kylla se aika kuluu kun niista ihan ekoista pp-paivista paasee yli ja ihan kohta on jo testausajat kasilla...Mua itse asiassa testausajan lahestyminen lahinna hirvitti, eli kivointa olivat ne ihan alkuvaiheen toiveita taynna olevat pp-paivat, jolloin saattoi ajatella, etta on raskaana.

Yks "varma" oire muuten taas vinkiksi pp-paivien aloittelijoille ja myos niille, joilla testaus odottaa lahipaivina...Munasarjoissa tuntuva vihlonta viimosina pp-paivina ennen testausta (tai kaytannossa heti sen jalkeen kun kiinnittyminen ois voinut tapahtua) on tosi hyva merkki. Huomasin, etta taalla mm. Gerikin oli sita pohtinut ennen kuin plussasi. Mulle nimittain katilo nimenomaisesti kertoi (ja laakarikin oli maininnut, kieltamatta) etta munisten rasitus ei lopu punktioon koska JOS raskaus alkaa, niin hcg alkaa "piiskaamaan" munasarjoja silleen etta (ainakin luomukierrossa) keltarauhanen toimisi ja erittaisi progesteronia. Nyt en oo sitten ihan varma, etta mites se ivf:ssa tapahtuu eli etta onko niista meidan tyhjiksi imetyista rakkuloista tullut kuitenkaan "normaaleja" keltarauhasia - ei kai, koska lugeja joudutaan kayttamaan (ja vielapa pitkaan, jos onni on myota). Joka tapauksessa, kun lahdin siirrosta himaan niin katilo tosiaan erikseen muistutti kayttamaan tarvittaessa loysia housuja seuraavat kaks viikkoa koska jos lykastaa niin muniksia alkaa vihlomaan ja maha voi taas turvota. Arvatkaa vaan, kuinka paljon olen yrittanyt tuntea vihlontaa muniksissa...

Ja sitten omaan napaan.

No, tanaan on kp 33 ja mulla on normaalisti 27 paivan kierto. Tietysti en nyt tieda, etta onko normaalilla kierron pituudella kauheasti valia tallaisen hormonikuurin jalkeen. Mutta normaalitilanteeseen verrattuna mulla siis menkat nyt 6 paivaa myohassa (+ viikon tuhrut sita ennen loistivat poissaolollaan, kiitos lugejen). Muista oireista: rintoja vahan pakottaa valilla. Ja valilla vihlasee muniksissa. Ei menkkakipuja - enaa. Eli siis torstaina oli hetken mutta ei sit enaa. Ja tahan aamuun asti ei ole tullut vuotoa, eli kai sitten jossain maarin heikosti positiivisia ollaan edelleen. Mutta kun aamun lugen pistin, niin verta siihen sormeen tuli. Tottakai oon kaynyt n 5 kertaa sen jalkeen vessassa tsekkailemassa jokaisen valahduksen tuntemuksen ja olen nyt aamupaivan aikana saanut todeta, etta pyyhkiessa (erittain tarmokkaasti) niin pyyhkiessa tulee pikkasen tummanrusehtavaa verta mutta siteeseen (jonka pistin jo...) ei viela. Joo, onhan naita tarinoita, etta joillain tulee pienta tiputtelua jollekin raskausviikolla 8 jne - tiedetaan. Ja tottakai aion kohta googlata, etta milloinkas se istukka muodostuikaan (koska se voi aiheuttaa verenvuotoa). Mutta ihan realistisesti, yhdistettyna keskiviikon haamuihin, tilanne ei ehka ole ihan se kaikkein toiveita herattavin ja kylla tassa sydanta jo kylmaa ja kyyneleet on herkassa. Taidetaan olla Siisamin kanssa kohtalotovereita. Jotenkin niin toivoisin, etta paasisin edes kuitenkin siihen maanantain verikokeeseen niin saisin tietaa, etta jotain kiinnittymisyritysta oli. Mutta samaan aikaan sattuu niin hirveasti johonkin sisuksiin kun miettii, etta miksi kumpikaan kyytilainen ei saanut napattua kunnolla kiinni. Miksi on kylla sellainen sana, joka on meille kaikille kovin tuttu.

Viela toivon sydameni ja sieluni pohjia myoten, etta jommassa kummassa pienessa ihmeessa, jonka valonvalahdyksena nain lasketuvan kohdun pinnalle, olisi viela sitkeytta, vaikka sitten hitaasti lampenevaa...Aiti tarvitsee sitkeytta ihan hirveasti etta jaksaa lohduttaa isia (ja itseaan) jos sina pikkuinen et nyt viela ollutkaan valmis jatkamaan matkaa kyydissa.

Stella (4+6, pakko oli kirjottaa, oon aina halunnut kirjottaa ton)

 
Hei,

ajattelin minäkin "uskaltautua" liittymään tähän ketjuun. Vieläkö mahtuu mukaan?

Jos mahtuu, niin tässä tietoa: olen 33v., mies 35v. Espoosta. Yritystä takana reilut 2.5 vuotta joista reilu vuosi yksityisellä Hgissä. Nyt tehty 2 x IVF joista molemmista negat, samoin PAS:sta. Aiemmin tehty myös 2 x IUI jotka meni pieleen molemmat. 2 kertaa myös söin turhaan clomeja ja piikittelin kun miehen siittiöt osoittautuivatkin huonolaatuisiksi. Ja lokakuussa -06 mulla todettiin endometrioosi joka kahdesti leikattu.

Nyt kun ovat takki ja lompakko tyhjiä, olemme jonossa Naistenklinikalle 3. IVF:ään, tai IVM:ään jos NKL:lla sellaisia vielä tehdään. IVM:sta olisin siksi kiinnostunut, koska molemmilla IVF:llä mulle tuli hyperstimulaatio, joka ei ole kovinkaan mukava olotila. IVM:ssä ei tehdä lainkaan munasarjojen stimulaatiota joten se varmaan sopisi mulle.

Menkat alkoivat eilen ja mieli on todella maassa, siksi lähdin surffailemaan ja etsimään helpotusta lukemalla toisten kertomuksia, sekä onnistumisista että epäonnistumisista.
Tänään olisi hyvät bileetkin tiedossa mutta jostain syystä ei tee mieli lähteä sinne väkisin hymyilemään ja vastailemaan ihmisten mahd. kysymyksiin miksei meillä vielä ole lapsia... Ei ehkä pää kestäisi sellaisia kysymyksiä juuri nyt... Ja kaiken lisäksi mun lempifarkut ei mahtuisi tän "pöhön" päälle..

Toivottavasti pääsen joukkoon mukaan, koska nyt todella tuntee tarvitsevansa kaiken mahdollisen tuen niin tutuilta kuin tuntemattomiltakin. Tiputus kovaa ja korkealta suurista toiveista oli kaikista rankin tällä viimeisellä hoitokierroksella. Kaikki näytti lähtökohdiltaan niin hyvältä ja otimme "lisämausteeksi" jopa embryo gluen (alkioliima) mutta valitettavasti sekään ei tuottanut toivottua tulosta. Ja se jatkuva poissaolo töistä ei myöskään helpota tilannetta.

Kaikesta huolimatta aurinkoista päivää kaikille ketjulaisille!
=)

-Johannalii
 
Tervetuloa Johannalii ja kaikki muutkin uudet.

En tiedä onko ne nämä luget vai sitten maanantain punktio jotka saa mut niin kamalan väsyneeksi. Haluttais vain kokoajan nukkua. Eilen olin tytön kans ulkona ja ei pahemmin emäntä taipunu ku piti yrittää mäkeä laskea. Kokoajan tuntui alavatsassa ja kun vielä kävelemällä käytiin kaupassa niin ei kovin lujaa voinu mennä. Mulla vieläkin vatsan seutu mukavasti turvonnu. Isäntä oli illalla pahalla tuulella niin hyvin "nätisti" mut läskiksi ja pallomahaksi haukku.Kohensi aika kivasti taas itsetuntoa.... :(

Tänään oltiin sitten pojan joukkueen peliä katsomassa ( poika ei päässy pelaamaan kun ollut vasta kuumeessa) ja piti koittaa tytön perässä juosta niin nippasi ikävästi vähänväliä alavtsaan ja jomotti. Aamulla en yleensä syö mitään ei kerrassaan pysty. Tänään iski oksettava olo ja pakko oli suuhun jotain laittaa. Ollu tuo olo aikalailla koko ajan tähän asti. Sitäkin epäilen lugejen syyksi. Mutta oikeesti tuo mun maha on vielä niin turvonnu että luulis että olisin jo ainakin neljännellä tai viidennellä kuulla raskaana. Saa nähä saanko housut jalkaan kun maanantaina lähen töihin. ( kirjoitti lääkäri viikon saikun punktion jälkeen. On seisoma työ ja aika raskasta )

Mutta mutta silti mulla kokoajan sellainen olo että PASsiin olen menossa ettei tämä tuoresiirto tarraa kiinni.. Kai sitä pitäs jotenki itseä tsempata jotta ajatukset sais parempaan uskoon tän siirron kohdalla.
 




IVF-hoitolaiset lauantaina 16.2


Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pp 11 testipäivä ?


onneliina: 1.IVF, pp 8 testipäivä 18.2


Angelina: 2.IVF/ICSI, pp 8, testipäivä 22.2


Raitapaitainen: 1. IVF, pp 5, testipäivä 25.2


PeePee77: 1.IVF, pp 3, testipäivä 27.2


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), pp 3, testipäivä 27.2

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pp 1, testipäivä 29.2


Popsy: 1.IVF, pp 1, testipäivä 29.2


Kamilla: 1. ICSI, siirto 18.2, pp


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, siirto 19.2, pp


Lumienkeli2007: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 7


Casa: 2.IVF, pistospäivä 11, punktio vko 8


Hapsu: 1.IVF, pistospäivä 11, punktio vko 8


Kurreliini: 1.IVF, pistospäivä 7, punktio ja siirto vko 8


marica: 1. IVF, pistospäivä 4, punktio vko 9


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, kp 11, 4 IUI odottaa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa


PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

Stella75 (1.IVF)

kulti (1.IVF)



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1 :ashamed:

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)


 
Johannalii Täällä tosiaan ollaan jakamassa taakkaa ja toivottavasti onnistumisia kanssa! Kyllä se helpottaa, kun voi keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa. Mitä se embryo glue on? Onko se jotain ihan oikeaa ainetta? En oo koskaan kuullutkaan. Voiko siitä olla apua alkion kiinnittymiseen?

Itse oon ollut niiin niin maassa nyt kolme päivää. Itkenyt vaan ja surkutellut. En ole viitsinyt edes
tavata ketään ystäviä, kun pelottaa, että avaudun niille. Tää voi olla liian iso pala monelle.

Löllykkä Mua ainakin noi luget väsyttää ihan älyttömästi. On ihan veto pois koko ajan.

Kamilla Kiiti päivityksestä!

Stella Kerran vielä hirmuisesti onnea ja kysymys. Kun kerran olet laittanut noita lugeja, niin ootko kokeillut samalla kohdunnapukkaa? Millainen on?

Muutkin plussanneet, osaatteko kuvailla millainen kohdunnapukka on ja onko se koko ajan samanlainen? Yritän täällä vielä epätoivoisesti tulkita jotain ennen maanantain testiä. Oon kyllä jo ihan varma, että menkat ne on tulossa, kun kohdunsuu on ihan pehmoinen, toisaalta oon huomannut, että lugen laittamisen jälkeen se tulee taas vähän kovemmaksi. Mulla on tietenkin vielä se hauska, kun on kaksi kohdunnapukkaa, niin niitä voi sitten vielä vertailla. Toinen on koko ajan ollut ihan pehmeä ja toinen vähän kovempi.. Kovemman puolelle se alkio siirrettiinkin. No, ei tää pähkäily näytä mitään muuttavan... Ihan surkea olo koko ajan. Kauhee vuodatus.. yök
 
Tervetuloa kovasti joukkooon johannalii!!! :heart: Pitkä tie teilläkin jo takana, mut kyllä se vielä tärppää!!! Yks kaveri sai 3.IVF:llä plussan just muutama viikko sitten, et aina on toivoa!

Päiville iso :hug: , en tiedä mitä sanoisin, pahalta tuntuu teidän vuoksi... :( Koittakaa jaksella..!! :hug:

Stella, ootko kokeillut testata keskiviikon jälkeen vai odotatko maanantain verikoetta? Voi toivotaan että edes toinen pikkuinen olis tarrannut kiinni!!

Täällä kans jännitelin Taivaansilpojan kuulumisia, onneksi kaikki meni sit hyvin!! Tsemppiä piinapäiville! =)

Puoli-enkeli, mun limis oli viime maanantain ultrassa 8.7mm, saa nähdä mikä se on maanantain siirtopäivänä.. Kuinkas sun 4.IUI, onkos se ens viikolla?

Kuunkulta, meillä kans kävi kato kun puolet
hedelmöitettiin IVF:llä :(

onneliina, jaksamisia!! Meetkö veritestiin maanantaina? ++++ :whistle: sinne, vielä on toivoa, älä lannistu..!!

(.) Labrasta soitettiin tänään ja kymmenestä muniksesta 8 kpl oli ollut kypsiä. Niistä neljä oli icsattu ja neljä laitettu maljalle. Icsatut on hedelmöittyneet mut IVF:ssä vain yksi neljästä oli hedelmöittynyt :kieh: Vähän harmittaa ku "tutkimuksen" takia kolme kypsää munista jäi hedelmöittymättä mut ollaanpa sit viisaampia ens kerralla jos sellainen tulee... No, toivotaan että ne viisi jaksais sinnitellä maanantaihin asti :)
 
Hei taas,

ja kovasti kiitoksia, tuli hyvä olo kun sai lämpimän vastaanoton! =)

Löllykkä: onko vatsasi TODELLA turvonnut, sellanen höllyvä ja kipeä? mulla iski ihan järkky turvotus siirtopäivän iltana (to) ja tuskailin sen kanssa tiistaihin. Sitten soitin lääkärilleni ja hän pyysi heti käymään. Hyperstimulaatio oli "iskenyt" ja mut siirrettiin takaisin saikulle ja piti tarkkailla etenkin lämpötilaa. Sain lähetteen sairaalaankin jo varmuuden vuoksi. Jos lämmöt olisi noussut 38 asteeseen, keikka NKL:lle olisi tullut eteen. Onneksi se meni ohi kunnon levolla. Toivottavasti olosi paranee!
Eli kannattaa soitella lääkärille jos ei turvotus laske ja maha kipuilee.

Onneliina: embryo glue on samaa "tavaraa" kuin mitä ihmisen kehossa jo on joka edesauttaa alkiota kiinnittymään kohdun seinämään paremmin (en muista mitä kaikkea pitää sisällään). Se pitää tilata Jenkeistä, klinikat yleensä tekee sen kun pyytää. Kliinisissä tutkimuksissa ei tosin ole vielä pystytty todistamaan että siitä olisi mitään hyötyä. Yksi intialainen klinikka (hih!) kirjoitti että se lisäisi onnistumista 20%, mutta ihan tuohon en usko. Ystävämme onnistuivat 5:llä IVF-hoidolla ja he käyttivät liimaa juuri sillä kerralla. Siksi halusin itsekin sitä kokeilla. Aika kallista tavaraa on, 500? ja meillä se ei toiminut. Mutta pitihän sitä yrittää.
Kannattaa googlata jos haluaa lisää tietoa siitä aineesta. Onnea testipäivälle!!!!!

Kamilla: Kiitos. Tosiaan pitkä ja aikas kivinenkin tie on takana. Etenkin tän endon kanssa on ollut vaikeeta, kun hoidot pahentavat sitä. Leikkaukset ovat onnistuneet aika hyvin mutta näyttäisi että taas se on takaisin tullut (7kk:n kivuttoman jakson jälkeen). Mutta toivoa on edelleen vaikka jo 5 hoitokierrosta mennyt ns. munilleen. Teillä alkaakin jännät hetket tuon siirron jälkeen =) Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Nyt aion ottaa ison lasin punkkua ja yrittää keskittyä sen tuomaan hyväänoloon ja yrittää unohtaa nuo ikävät kivut.
Palataan taas asiaan!
 
Johannalii: kiitti tiedosta, aika tyyristä tavaraa on... Millä klinikalla oot? Täällä on moni hgin felicitaksessa.

Punkkua mulle kans! Sain ihanan kutsun tuttavapariskunnan luo, eli nyt reipastuin vähän. Pitää viedä tuliaisiksi yksi pullo..

Kamilla: joo maanantaina veritesti. Mitä jos vuoto alkaa jo sitä ennen, kannattaako enää mennä?


Peepee
Toivottavasti juilintasi olisi oikein hyväenteistä! Mulla tää lugejen aiheuttama väsymys on kyllä tosi todellista... On tainnut olla edellisissä kierroissa ihan samaa.

Mulla on rinnat kipeät kans ja ihan kovat tuolta reunoilta, isolta alueelta. Kovat ja kipeät. Ne on olleet kyllä koko kierron. Näin kovat ei kyllä ole olleet ikinä. Ei varmaan kovin hyvä juttu. Huvittaa, kun oon aika pieni ihminen ja valtavat tissit, mies on aika innoissaan...

Alaselkä ei ole kyllä ollut kipeä mulla ollenkaan. Kohdussa ja munasarjoissa välillä ihnottavia tuntemuksia kyllä. Ja typerä kohdunnapukka tosiaan pehmenemään päin. grr.


 
Päiville :hug: , olen todella pahoillani! Tiedän tunteen, anna itsellesi aikaa surra rauhassa...
Johannaliille tervetuloa!

Stella hyvältä tuo kuulostaa, täälläpäin on peukut pystyssä kuten myös Onneliinalle!
Kamilla, meillähän oli hieman sama juttu, ensiksi vain 11 munasoluun 24.stä löydettiin tarpeeksi hyvä siittiö, ja niistäkin vain 5 hedelmöittyi normaalisti, mutta onneksi kaikki alkiot sitten jakaantuivat. Tuntuu että tuota katoa käy aika useasti... Kyllä teillä siirtoon päästään, usko pois!
 
Tervetuloa Johannalii! :wave: Täällä on kiva keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa.
Yhdessä jaetaan ilot ja surut :) "oikeessa" elämässä kun on vaikeeta keskustella näistä hoidoista ja harvalta ystävältä löytyy ymmärrystä ja tukea, kun ei itse ole tätä lapsettomuutta kokenut. Onneksi on tämä mahdollisuus "virtuaali" ystäviin. Ja osahan täällä on jo oikeesti tavannutkin ihan kasvotusten.

KamillaHarmi, että teilläkin kävi kato IVF:ssä. Mutta nyt ainakin tietää, että ICSI on sitten teille kans parempi menetelmä. Aatteles mites ois käyny jos ois tehty pelkästään IVF. :eek: Sitä mäkin oon miettiny, et sit vasta ois harmittanu se hukkaprosentti. Peukkuja sulle maanantain siirtoon. :heart:

onneliinaAnteeks mun tyhmä kysymykseni :ashamed: ...mut miksi sulla on kaksi kohdunnapukkaa? Mä oon ihan untamo näissä kohdunnapukka jutuissa. En ees tiedä missä se koko napukka on :LOL:

TaivaansilpojaKiitti! :D Joo meillä on siirto vasta 19.2. Lääkäri ehdotti pitkää viljelyä eli alkioita viljellään 5 päivää. Toivottavasti nyt ne kaksi selviivät sinne asti. Ajattelen koko ajan meitin alkioita, että mitenköhän ne pikkuset jakselee siellä hautomossa. Kunhan nyt vaan sinnikkäästi jaksaisivat jakautua tiistaihin asti :heart:

Mites Lumienkelin punktio ja siirto?
 
Kuunkulta ei hölmö kysymys. saattaa tosiaan kuulostaa aika kummalliselta. Mut oon täällä aiemmin kertonut, että mulla on kohdussa väliseinämä, ja myös kohdunnapukoita on kaksi. Sen ei pitäisi kyllä lääkäreiden mielestä olla mitenkään lapsettomuuden syy. Se aiheuttaa vain sen, että kaksoisraskaus on kohdallani liian riskialtis, koska kohdun puolikkaat ovat siis pienempiä kuin normaali kohtu, joten ei voida siirtää kuin yksi alkio kerrallaan.
Kannattaa kyllä etsiä kohdunnapukkansa, voit kyllä olla aika varma, että sulta löytyy vain yksi! Et älä sitä pelkää. Toisaalta mulla on kyllä kaksi kaveria, joilla on kans kaksiosaiset kohdut. Että ei se niin harvinaista myöskään voi olla..
 
Onneliina, kiitos selvennyksestä. Täytyy koittaa noita öllömömmöjä laittaessa josko sieltä sen napukan bongaisin :LOL:
Oon kyllä kuullut josku tuollaisesta kaksiosaisesta kohdusta.
Mun endokaverilla ( oltiin samaan aikaan sairaalassa laparoskopiassa endometrioosin takia) oli muuten kaksi emätintä..se on vissiin aika harvinaista. No hänellä sitten leikattiin samalla operaatiokerralla se toinen pois.
 
Kuunkulta: No, on mullakin tavallaan kaksi tai siis se väliseinämä jatkuu sinnekin. varmaan sun kaverillakin oli niin. eli yksi emätin, jossa on väliseinä, joka jakaa sen kahtia. Mua ei kyllä ole haitannut, eikä miehiäkään, joten en oo viitsinyt sitä leikata. Onpa meitä kaikenlaisia. Hih.. Mut ronklaa ihmees, jos löydät napukan. On se aika jännä, kun siitä voi lukea niin monta juttua kierron eri vaiheista..
 
heips,

kiitos Annuli ja Kuunkulta! mukavaa löytää uusia kohtalotovereita joiden kanssa keskustella vaikeista asioista. Vaikka mun tuttavapiirissä sattuu olemaan 9 pariskuntaa jotka taistelevat saman ongelman kanssa, ei niistä tule heidän kanssaan paljon puhuttua. Töissä mulla on miespuolinen kollega joka vaimonsa kanssa sattumalta käy vielä samalla lääkärillä, ja hänen kanssaan vatvotaan näitä asioita päivästä toiseen. On hyvä saada kuulla miehenkin ajatuksia, oma aviomies kun sattuu olemaan aika vähäpuheista sorttia.

Onneliina: käyn myös Felicitaksessa ja olen ollut tyytyväinen saamaani hoitoon, mutta nyt on vaan sellanen tilanne ettei lompakon nyörit anna enempää periksi. Maksoin itse viimeisen endoleikkauksenkin eikä vakuutus luonnollisesti korvannut penniäkään. Eli siksi jonotetaan NKL:lle. Toivottavasti ei ole ihan järkyt jonot.
Kysyit kannattaako mennä testeihin vaikka vuoto alkais. Kannattaa, koska näkevät tuloksista onko kohdussa tapahtunut mitään kiinnittymiseen päinkään. Itse olin aivan totaalisen maissa kun soitin tuloksen, jonka tiesin olevan nega, mutta kun sanoivat ettei ollut edes hipaissut, alkoi masentaa taas ihan tosissaan :'( Eli kannattaa käydä tsekkaamassa, nimittäin jos siellä on hiemankin arvot kohonneet, se tietää sitä että jotain on tapahtunut ja varmaan ensi kerralla vielä enemmän :)

Niin ja kiitos PeePee tsempistä! niin paljon uusia nimiä, pitää lukea tarkkaan ja "opiskella" tuntemaan teidät kaikki.

Kyllä nämä epäonnistumiset joita tässä muutaman vuoden aikana on kokenut, on mua ainakin muuttanut, eikä välttämättä hyvään suuntaan. Huomaan että musta on tullut ehkä hieman katkera ja vieläkin lyhytpinnaisempi. Ja varsinkin hoitojen aikana olen ollut ihan "raivohullu", ainakin miehen sanojen mukaan. Mites teillä muilla, onko teillä tullut hetkellisiä persoonallisuuden muutoksia hormonien johdosta? Synarela oli mulla aivan järkky tuote! sain aivan tajuttomia raivokohtauksia (makkarin seinässä vieläkin jälkiä niistä...) ja "murhasin" mm. mun sateenvarjon kadulla keskellä päivää kun se kiepsahteli ympäri. Ei hermot kestäneet
:whistle:
Nyt viimeksi kokeiltiin Menopur-Orgalutran yhdistelmää ja omasta mielestäni olin hieman vähemmän raivohullu kuin ennen. Ja tuo setti ei kestänyt kuin pari viikkoa sen 4:n sijaan. Ja musta se on aika hyvä juttu! siis olen piikitellyt myös Puregonia ja Gonal F:ää ja nyt viimeksi noita kahta muuta.
Onko teillä muille tullut muuten clomifeneista päänsärkyjä ja valonarkuutta silmiin? mun teki mieli käyttää aurinkolaseja töissäkin kun en kestänyt loisteputkia yhtään. Lääkärin mukaan mä en saa enää koskaan käyttää clomeja, enkä käytäkään koska inseminaatioita ei meille tehdä enää. Endopotilailla ei kuulemma ne toimi muutenkaan.

En mäkään ole koskaan kuullut "kohdunnapukasta". En edes tiedä miten sen voisin tuntea... Mutta ehkä on parempi etten tiedäkään, tutkin jo muutenkin itseäni ehkä hieman liikaa.. ;)
 
on tullut maha ja munasarjat kipeäksi. Turvotusta ei ole paljon. Punktio päivänä olin valas, mutta join ja join, se alkoi sitten laskemaan.

Mutta nyt on hyvinkin kipeä tuo vatsanseutu. Pissittää myös jatkuvasti, tai liekö siitä että hiemankin täyttynyt rakko painaa kipeää mahanseutua ja tuntuu ylivoimaiselta pissihädältä.

Kuunkulta, toivon täällä vuorostaan, että kaikki menee teillä hyvin. Voimaa sinne maljalle!

:wave: taas kaikille! ja tervetuloa Johannalii
 
Täältä kun on pari päivää pois niin on heti ihan pihalla.

Kulti: Onnea plussasta

Stella: Varovaiset onnittelut sullekin. Oliko sulla maanataina veritesti? Sehän kertoo jo paljon enemmän.

Ronttuli ja Päivi: :hug: Koittakaa jaksaa.

Te kirjoitatte niin kauhian paljon tekstiä ettn millään muista kenelle kuuluu ja mitäkin. Hyvin menneitä punktioita oli kuitenkin ihmisillä takana ja ensi viikolla taitaa olla lisää testejä.

Pitäisköhän mun huolestua hieman kun on lauantai ilta ja mä istun kotona vaikka vois vetää pään täyteen. Nytkö mä vihdoin ja viimein rauhotuin.

MUn raskausoireet tulee myöhässä. Niin kauna kun oli raskaana ei ollut mitään oireita mut nyt kun ei enään ole on aivan järkyttävä väsymys :headwall: Kokoajan haukotuttaa ja tekis mieli painua punkkaan.
 
Lauantaiehtoota Tampereelta! :wave:

Päiville paljon lämpimiä ajatuksia ja jaksamista! Sanoinkuvaamattoman surullinen tilanne sinulla.. :'(

Löllykälle kestämistä miehen irvailun jälkeen.. :$ :$
Menis itte punktioon ja pistelis hormoneja! Taitais paisua hänenkin olemuksensa!! Mulla tippui paino 3kg neljässä päivässä punktion jälkeen ja yhä on 1,5kg ylimääräistä näistä hoidoista. Siis ylimääräistä siihen nähden mitä yleensä painan (ja se on liikaa se..).

PeePeelle MEGAKIITOKSET saamastani sähköpostista!!! Pirautan sulle huomenna kun pystyn ottamaan antamaasi tietoa ylös! =) =)

Kamillan tekemisistä olenkin kuullut myös puhelimitse. Mahtavaa kun ollaan melkein samassa tahdissa!

Tervetuloa Johannalii!! :wave:

Onnea Taivaansilpojalle uudesta kyytiläisestä! Mistä moinen ihana nimi kyytiläiselle? =)

(.) Meillä meni eilisilta Johannan luona korttia pelatessa.. Kiitos taas!! :) Kotiuduttiin vasta 2.30 jälkeen ja päivä on mennyt sitten nukkuessa. Musta jää-leffa katottiin ja siinähän Outi Mäenpää kokeilee Riia Katajan kohdunnapukkaa, että onko hän raskaana.

Raita ja Paita vähän vihlovat kohtua.. Toivottavasti tämä olis nyt positiivista kipuilua!!!

:attn: :attn: MÄ HALUAN VAUVAN!!!! :attn: :attn:

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille pinolaisille vaikka ei meistä lottomiljonäärejä kenestäkään tänään tullut. :p Toivottavasti saatais ne omat pikkulottovoitot mahdollisimman pian!
 




IVF-hoitolaiset lauantaina 16.2


Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pp 11 testipäivä ?


onneliina: 1.IVF, pp 8 testipäivä 18.2


Angelina: 2.IVF/ICSI, pp 8, testipäivä 22.2


Raitapaitainen: 1. IVF, pp 5, testipäivä 25.2


PeePee77: 1.IVF, pp 3, testipäivä 27.2


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), pp 3, testipäivä 27.2

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pp 1, testipäivä 29.2


Popsy: 1.IVF, pp 1, testipäivä 29.2


Kamilla: 1. ICSI, siirto 18.2, pp


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, siirto 19.2, pp


Lumienkeli2007: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 7


Casa: 2.IVF, pistospäivä 11, punktio vko 8


Hapsu: 1.IVF, pistospäivä 11, punktio vko 8


Kurreliini: 1.IVF, pistospäivä 7, punktio ja siirto vko 8


marica: 1. IVF, pistospäivä 4, punktio vko 9


soraya:1. IVF, pistospäivä 3, punktio vko9


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, kp 11, 4 IUI odottaa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa


PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

Stella75 (1.IVF)

kulti (1.IVF)



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1 :ashamed:

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)




 
Onnea Taivaansilpojalle uudesta kyytiläisestä! Mistä moinen ihana nimi?


Raitapaitainen Meillä on pienestä pitäen puhuttu perheessä hauskoilla sanoilla(erityisesti isä), muuriaiset mennä kitvettää =muurahaiset menevät ym. ym. :D Onnea sinullekin ja molemmille...

ja tämä pienen pieni varmasti tulee kitvettämään tuolla mahassa kuin örmit = hyönteiset :D
 

Yhteistyössä