IVF/ICSI Tammi/helmikuu Part II





IVF-hoitolaiset YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ 14.2


Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä pp 14, testipäivä 14.2


Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pp 9 testipäivä ?


onneliina: 1.IVF, pp 7 testipäivä ?


Angelina: 2.IVF/ICSI, pp 6, testipäivä 22.2


Raitapaitainen: 1. IVF, pp3, testipäivä 25.2


PeePee77: 1.IVF, pp 1, testipäivä 27.2


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), pp 1, testipäivä 27.2

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., siirto 15.2 pp


Popsy: 1.IVF, siirto 15.2 pp


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, punktio 14.2, siirto ?


Kamilla: 1. ICSI, punktio 15.2, siirto 18.2


Lumienkeli2007: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 7


Casa: 2.IVF, pistospäivä 9, punktio vko 8


Hapsu: 1.IVF, pistospäivä 9, punktio vko 8


Kurreliini: 1.IVF, pistospäivä 6, punktio ja siirto vko 8


marica: 1. IVF, pistospäivä 2, punktio vko 9


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, kp 9, 4 IUI odottaa


Soraya: 1.IVF, pistospäivä 1, punktio vko 9




PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

Stella75 (1.IVF)

kulti (1.IVF)



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1 :ashamed:

ronttuli08 (1.ICSI)



 
Saanhan liittyä seuraanne, kohtalosisaret?


Nostin listanne tähän ja lisäsin omat tiedot siihen perään. :)
Taustani on, että omaa vaavia on kovasti toivottu kolme vuotta. Selittävää syytä ei sille ole löytynyt, miksi haikara lentää aina ohi. Kolme tuloksetonta inssiä takana ja valmistautuminen ensimmäiseen koeputkihedelmöitykseen menossa. Jännitän omasta ja teidän puolesta!
 
Kuunkulta, punktiokertomuksesi kuulosti hurjalta :eek: ! Kaikkea sitä sattuukin!
Soraya, tervetuloa mukaan!

Tänään on ollut vähän parempi päivä. Paleltaa kyllä edelleen, saa nähdä nouseeko lämpö taas iltaa kohden. Lämpö on nyt 36,8 eli tällä hetkellä ei kuumetta. Toisaalta toivoisin lämmön olevan korkeammalla jos se tarkoittaisi vaikka sitä että alkio olisi kiinnittynyt. EN kyllä jaksa uskoa sitä.
 
11 munasoluun tehtiin ISCI ja 9 hedelmöittyi
8 munasoluun tehtiin IVF ja vain 2 hedelmöittyi.

tiistaina 19.2 on siirto. Kaksi aikomuksissa siirtää ja sitten 6 menee pakkaseen.
Lääkäri oli kyllä oikeassa tuossa, että tehdään sekä IVF että ISCI. Aikamoinen hukkaprosentti noissa joihin on tehty IVF. Että jotain häikkää siis solutasollakin meillä on.
Miehen siittiöiden liikkuvuudessa on tunnetusti häikkää, mutta josko munasoluissakin on jotain, ettei siittiöt pääse sisään tai jotain? Täytyy kysellä lekurilta tiistaina enemmän lisätietoja, noista laatuluokituksistakin haluaisin vielä tietää. Laskeskelin, että 3 on vissiin ainakin ollu niin huonoja, ettei niitä ole voitu pakastaa. Täällä on tapana pakastaa nuo munasolut jo siinä vaiheessa, kun on kaksi solua vielä sisässä, eli miehen ja naisen solut ei ole vielä yhdistyneet. Hedelmöityshoitolaki on semmoinen, ettei saa kasvatella alkioita yhtään sen enempää kuin ollaan valmiit siirtämään. Maassa maan tavalla.

Soraya,tervetuloa! :wave:
Stellalle, onnittelut haamusta :heart: :flower: Kyllä se siitä plussaksi vahvistuu.

Tsemppiä kaikille punktioon/siirtoon menijöille!Ja Annulille lääkärikäyntiin.

Taivaansilpojaa huhuilen :wave: Olen jännäilly täällä kauheasti sun puolesta. Tulehan äkkiä kertomaan kuulumisia ja päästä mut piinasta. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin :heart:

Kiitti vielä kaikille osanotosta mun hurjaan punktiokokemukseen. Se oli kyllä tän hoidon rankin vaihe. En ollut edes varautunut tuollaiseen, ajattelin vaan että se on ihan pikkujuttu ja kun olen jo ennenkin ollut operaatioissa. Kivut on vieläkin, varsinkin vasemmalla puolella inhat ja olen tasaisin välein napsinut särkylääkkeitä. Lääkäri sanoi, että jos munasoluja on paljon niin sekin on jo rankempaa.
Muistakaa siis kaikki punktiosta kotiutuvat juoda tosi paljon vettä :attn: Tyhjennetyt munasarjat imee kuulemma heti sen puuttuvan veden elimistöstä. Mä oon lipittäny koko ajan paljon vettä ja olo kohenee pikkuhiljaa. Mulla laitettiin siellä klinikallakin heti operaation jälkeen tippa käteen ja lipitin sitä vettä. Eilen oli kyllä tosi huono olo ja koko automatkan kotiin yökkäsin..onneks oli muovipussi mukana.
Mut tänään on jo paljon parempi olo.
 




IVF-hoitolaiset perjantaina 15.2


Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä pp 15, testipäivä 14.2


Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pp 10 testipäivä ?


onneliina: 1.IVF, pp 8 testipäivä 18.2


Angelina: 2.IVF/ICSI, pp 7, testipäivä 22.2


Raitapaitainen: 1. IVF, pp4, testipäivä 25.2


PeePee77: 1.IVF, pp 2, testipäivä 27.2


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), pp 2, testipäivä 27.2

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., siirto 15.2 pp


Popsy: 1.IVF, siirto 15.2 pp


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, punktio 14.2, siirto 19.2


Kamilla: 1. ICSI, punktio 15.2, siirto 18.2


Lumienkeli2007: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 7


Casa: 2.IVF, pistospäivä 10, punktio vko 8


Hapsu: 1.IVF, pistospäivä 10, punktio vko 8


Kurreliini: 1.IVF, pistospäivä 7, punktio ja siirto vko 8


marica: 1. IVF, pistospäivä 3, punktio vko 9


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, kp 10, 4 IUI odottaa




PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

Stella75 (1.IVF)

kulti (1.IVF)



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1 :ashamed:

ronttuli08 (1.ICSI)



 
Sorayatervetuloa palstailemaan joukkoomme!!!!! :flower:

Kuunkulta;Onneksi vointisi on jo parempi, tosiaan muista juoda ja levätä niin ei hyperi peikko iske.... ;) Tosi hyvä juttu et teille selvis et teitin sukusolut hedelmöittyvät paremmin tolla ICSI menetelmällä...

Ulpulummukalle ja Ristolle tsemppiä, toivottavasti voitte jo paremmin... :heart:

Päivi68; Mitenkäs kävi Päivi? Toivottavasti oisit saanut plussan... :heart: Mut kunhan jaksat / kerkeet niin tuu päästää meijät jännityksestä... :p

Taivaansilpoja; Jokos oot saanu kyytiläisen matkaasi... :heart:

Kaikille oikein mukavaa viikonvaihdetta... :heart:
 
Moi!
Nyt on kotiuduttu sairaalasta.Kirjottelin aijemmin vanhasta tottumuksesta vanhaan pinoon,mutta kirjotampa nyt uuteen pinoon uusiksi saman tarinan.Ensin kuitenkin onnea plussanneille.Täällä on ehtinyt tapahtua viikossa paljon.

Olin siis viikon sairaalassa pahan hyperin takia.Nestettä kerääntyi vatsaonteloon noin 10kg painosta.Edelleenkään ei ole kaikki lähtenyt ja olo on sen mukainen.Olin tipassa ja letku kyljessä poistamassa nestettä.Tosi kokonaisvaltaista vuodelepoa koko viikko.

Jos oli tuota ikävääkin ni jotai hyvääkin sentään.Meillähän saatiin 29 munista.Niistä hedelmöittyi 22.Eli 11 siirtoon on varaa =) Super hyviä noista oli 8.Tässä nyt toivutaan ja sitten pas.
Tälläistä tänne.
 
Risto; Kiva kuulla että vointi on ja parempaan päin :heart: Tosi huippu juttu et ikävästä hyperistä huolimatta hoidon lopputuloksena tuli noin hyvä saldo alkioita! Onnea! Mut nyt jatka lepäilyä ja voimien keräämistä, niin pääset sitten sulattelemaan huuruukkoja, hyvää viikonvaihdetta... =)
 
Risto, teillähän on aika hurja saalis, oikein kateeksi käy! Nyt vaan paranemisia!

Täälläkin on saatu yksi kyytiläinen matkaan. Nyt vaan toivotaan aivan hillittömästi, että se viihtyisi kyydissä seuraavat 9kk. Saalis oli parempi kuin ajattelin: vaatimattomasta 10:stä tai itse asiassa 9:stä kypsästä hedelmöittyi 6. Pakkaseen jäi siis 5 kpl. Ihan ok tulos siihen nähden, että mä kun pelkäsin, että hyvä jos tällasestä määrästä edes se tuoresiirrettävä saadaan.
Nyt vuorossa piinallisen pitkät pari viikkoa. Voi kun sitä voisi siksi aikaa vaan unohtaa tämän, ettei tarttis koko ajan kuulostella ja mietiskellä asiaa (koska sitähän mä kuitenkin teen) ;) Lasketaanko muuten tämä siirtopäivä jo pp:ksi?
 
Risto, hyvä kuulla että olet toipunut! Teillä todellakin mahtava saalis =) Onnea kaikille muillekin punktiolaisille hyvistä tuloksista!

Kati, minulle lääkäri sanoi tänään että tässä kierrossa ei luultavasti ovulointia tapahdu,koska elimistö toipuu vielä koitoksista. Mietin vaan kun et ollut ovista tikuilla löytänyt, että tämä saattaisi olla syy =) Tuli taas parempi mieli tuon lääkärikäynnin jälkeen, osasi olla niin kamalan positiivinen ja tsemppaava! Yksi syy kuulema miksei alkiot kiinnittyneet, voi olla mun korkeat hormonipitoisuudet, koska munarakkuloita oli niin paljon. Mikäli joudutaan hoitoon vielä lähtemään tulee lääkeannostukset olemaan kuulema vieläkin pienemmät. Ehkäpä sitten ei kestäisi niin kauan toipuakaan punktiosta...
PAS tehdään tosiaan ensi kiertoon. Nyt vaan pitää miettiä tehdäänkö lääkkeellisesti vai luomukiertoon. Luomusti tietenkin muuten, mutta siinä riskinä että ovis sattuisi juuri sillätavoin, että siirto pitäisi olla viikonloppuna jolloin jouduttaisiin odottamaan taas yksi kierto. Pitää vähän laskeskella kun seuraavat menkat tulevat, tuossa vaan ens kuussa ikävästi pääsiäispyhätkin tulossa... Miehen mielestä ei niin väliä mikäli joutuisikin sitten odottamaan vielä yhden kuukauden, mutta minä en millään jaksaisi :D

Mikäs puoli-enkelin tilanne oli, millon sulla olikaan seuraava ultra? Toivottavasti kaikki olisi hyvin, ja pääsisit sinne inssiin pian :heart:
 
Voi ei, enhän mä sinne tapaamiseen sitten päässyt! ensi kerralla kyllä tulen!
On ollut jotenkin kauhea uskonpuute paripäivää ja mieli tosi matalalla. Ei oikein jaksaisi mitään.
Jotenkin en usko, että on tärpännyt kohdunnapukka tuntuu ajoittan pehmeältä ja kauheita kuukautiskipukohtauksia tulee välillä.

Voikohan uuden IVF:n tehdä heti seuraavaan kiertoon? Nyt tuli mieleen tääkin kysymys. Tuntuu, että koko elämä menee ihan pieleen tän takia. Valmistuminenkin taitaa siirtyä, kun en saa kursseja suoritettua. Äh.

Kamilla/päivittelijä testipäivä mulla on maanantai, 18 päivä.
 
Älähän onneliina vielä luovuta! Monellahan plussaajalla on ollut myös kuukautiskipuja...
En muuten usko että IVF.ää tehdään uudelleen heti seuraavaan kiertoon, jotta saa elimistö hieman levätä. Mutta toivotaan ettei sinun tarvitse sellaista edes miettiä!
 
Himpura mä oon jo monta kertaa yrittäny lähettää tät viestiä ja aina tää yhteys katkee...

Popsy; Onnea kyytiläisen johdosta+++++++ :whistle: ja kaameesti kaikkee tahmasta...Siirtopäivä on yleensä pp 0 ja ja luonnollisesti sit huominen ois sulla pp 1.... :heart:

Annuli; Voikun mukava kuulla et mielialasi on nousujohteinen...äkkiä se aika menee ja pääset taas uuteen koitokseen...olen lukenut monen monta kertaa, et tuoresiirto ei oo tuottanut tulosta mut jo eka PAS on tuonut sen kauan kaivatun plussan...ja kaiken lisäksi kevät aurinkoisine ilmoineen tekee tuloaan, niin eiköhän meistä jokainen taas saa positiivisemman mielialan päälle... :heart: Mulla seuraava UA maanantaina, jolloin saan tuomion jatketaanko hoitoa vai ei...odottavan aika on pitkä... :heart: Hyvää viikonloppua sinulle ja miehellesi... :heart:

Onneliina; Lähetän täältä sinulle oikein paljon positiivista mielialaa...puuh... :heart:
 
Kiitos kaikille taas tsemppauksesta!
Oi kun osaisin kannustaa yhtä hyvin takas.

PeePee: Mulla on kans vähän vihlonut kohdusta ja silleen nakertanut. Mutta nyt parin päivän ajan aika koviakin kuukautiskipumaisia tuntemuksia. Huilailehan vähän, ei ihme jos vähän jomottaa noin pitkän päivän jälkeen.
 
Terveisiä punktiosta! Meni ihan hyvin, ei ollut mikään kauhukokemus! Lähinnä tuntui välillä ilkeeltä/epämiellyttävältä mut ei juuri ottanut kipeetä onneks.
Munasoluja saatiin 10 kpl, oltiin oikein tyytyväisiä määrään =) Miehen piti antaa kaksi näytettä ja tulos oli parantunut huomattavasti edellisestä. Hoitaja näytti mulle tulokset ja en sit hoksannut kysyä et onko se yhdestä näytteestä vai onko ne yhdistettynä. Pesun jälkeen jäi 4 milj. joka on puolet enemmän kuin on tähän asti parhaimmillaan ollut!!! Hyvin liikkuvia (A) oli 70 % ja hitaasti eteneviä 30 %, nää tiedot siis pesun jälkeen. Ennen pesua-lukemia en tiedä. Huomenna sit soittavat klinikalta että moniko on vielä pelissä mukana, hedelmöittynyt. Meinaavat tehdä puolelle ICSI:n ja toiselle puolelle IVF:n. Mielenkiintoista nähdä onko eri hedelmöittämistavoilla eroja!

Kipuja ei ainakaan vielä oo ollut, vähän tehnyt häjyä vaan, kuvottanut. Oon yrittänyt juoda paljon vettä ja se on vähä helpottanut oloa. Aika väsyksissäkin oon, varmaan uni maittaa yöllä! Eli tähän asti kaikki hyvin ja oon kyllä valmis tähän uudestaankin jos ei nyt tärppää!
 
Taivaansilpojaa huhuilen Olen jännäilly täällä kauheasti sun puolesta. Tulehan äkkiä kertomaan kuulumisia ja päästä mut piinasta. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin

Kiitos :D

No dramatiikkaa ei puuttunut meidän IVF/ICSI päivistä. Punktio meni hyvin, tuntui tympeältä paineelta, mutta ei mahdottomalta. Lääkettä meni suoneen monesti, mutta osasin olla tosi rentona. Munasoluja löytyi 15 Kpl, vaikka seitsemää veikattiin!!! Molemmat puolet punktoitiin, se vasen missä on se kysta, oli kivuliaampi. 11 munasolua lopulta pystyttiin käyttämään, kaikki ei kypsiä ja yhdessä oli jotain häikkää.

miehelleni piti tehdä se tesa, mutta hän antoi siellä kuitenkin spermanäytteen ja YLLÄTYS, sieltä näytteestä löytyi sitten tarvittavat 11 siittiötä :D olivat kuulema niin nopeita ettei meinannut laborantti kiinni saada. A-luokan liikuvuus. Eli TESA:a ei tarvinnut tehdäkään, oli aikaste helpottunut tuo minun mieheni. Aika yllätys oli kaikille, että niinkin paljon löytyi.

Hoitohenkilökunta ja lääkäri olivat tosi ihania kaikissa noissa hoidoissa.

no lopulta saatiin injisoitua (ICSI) 11 munasolua ja sitten vain odotettiin... seuraavana päivänä soitettiin labraan. Uutiset olivat järkyttäviä. :( VAIN 2 oli lähtenyt hedelmöittymään, meillä murtui maailma ympäriltä, mies yritti olla positiivinen kuten laboranttikin. Sanoi, että joku voi vielä hedelmöittyä jälkijunassa.

no sitten ilta pyörittiin epätoivossa ja aamulla tänään 15.2 klo 9 soitettiin labraan ja saatiin huomattavasti kivempiä uutisia :D yksi oli lisää popsahtanut hedelmöittymään. Mutta se toinen niistä ekasta kahdesta oli kuollut. Se ensimmäinen oli sitten 2-luokan TOP alkio ja kolmas myöhemmin hedelmöittynyt oli 4 luokan 4-soluinen hyvä alkio. Se meni pakkaseen.

Eli tänään siirrettiin puolenpäivän aikaan se 2-luokan TOP alkio :D Tuolla se minussa nyt köllii, eli minussakin on lopulta MATKALAINEN, joka on jo ristitty Kitvettäjäksi. :heart:

Siirto ei tuntunut kuin kutkuttavalta. Mieheni oli kokoajan vieressä ja kaikki meni loistavasti kaikkien "kato"asioiden jälkeenkin. Laborantti ihmetteli, että noin moni sitten jäi hedelmöittymättä, vaikka olikin priimatavaraa.

Mutta 1 alkio pakkasessa ja yksi köllii kohdussa. Eli piinapäivät ALKAKOOT :D:D:D ja tänään alkaa lugesteronit... pääsen "ällökerhoon"...

Aikaista ehkä, mutta laitan kuitenkin Taivaansilpoja ja (Kitvettäjä 2+0)
 
Kamillalle; Onnea onnistuneesta punktiosta...oikein mukavan saaliin sait...pidetään peukkuja et mahdollisimman moni hedelmöittyis...rentouttavaa viikonvaihdetta ja keräile voimia siirtopäivään... :heart:

Finttu; Mä en oo ainakaan huomannu et kukaan ois sopinu tampereen tapaamista... =)

Suloisia unia kaikille....
 
Taivaansilpoja; Ei puuttunut dramatiikka tosta teijän kokemuksesta...siis hienoo et löyty ne tarvittavat siittiöt *tuulettaa* Voikun hienoa et kaikki kävi kuitenkin parhainpäin ja sait pienen kitvettäjän kyytiin...++++++++ :whistle: ja kaikkee tahmaista pienen kitvettäjän turvaksi...tsemppiä piinailuun sekä sinulle et miehellesi... :heart: :heart:

*oli vaikee sana toi kitvettäjä, kirjotin sen jatkuvasti väärin* :LOL:
 
Ristolle mega tsempit hyperistä toipumiselle! Loppu hyvin, kaikki hyvin :) Saitte tosi hyvän saaliin.

Kamilla, kiva, että sullakaan punktio ei ollut kammottava kokemus. Tuntuu olevan melko yksilöllistä jokaisella.

Annuli, kiitti tiedosta! Olen muuten aika varma, että tämän kierron ovuloimattomuus johtuu just tosta, mitä sanoit. Vaikka yleensäkin ovuloin hieman kummallisesti, niin olen kyllä saanut ainakin haamuja o-testiin. Nyt ei siis yhtään mitään jo monena päivänä, pelkkää negaa vaan.
 
Kamilla, kiva kuulla että punktio sujunut hyvin!
Taivaansilpojalle onnea kyytiläisestä, jännää teillä todella ollut, mutta onneksi kaikki meni parhain päin!
Sitten limisaddiktille vastaus :D Itse siirtopäivästä en tiedä, mutta tokan ultran aikana ollut näköjään 9,3 ja kolmannen 8,6, kun tässä noita hoitopapereita olen plärännyt. Jännä että voi ohentua ilman vuotoa välissä, vai voiskohan siinä mittauksissakin olla jotain epätarkkuuksia.
 

Yhteistyössä