IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Voi että Finttu :'( Voin myös sanoa aika hyvin tietäväni miltä sinusta tuntuu. Nimimerkillä kaksi päivää sitten saman homman kokenut :/ Lohdutukseksi voin sanoa, että pahin tuska ja suru menee aika nopeasti ohi. Eihän tämä helppoa ole, mutta enää ei ole sitä haluan vaan kuolla-fiilistä kuten maanantaina aika pitkälti oli. Olotila kyllä aaltoilee aika paljon. :hug: sinulle. Kyllä me vielä onnistutaan!!!!

Onneliina, kysyin alkioiden laadusta lääkäriltä ennen siirtoa. Sanoi olevan hyvä miinuksia molemmat, mistään numeroista ei maininnut.Olisi kiva tietää millä perusteella alkiot luokitellaan, jostakin alan opuksesta tietoa varmaan enempikin.

Kamilla, teillä lopuillahan on nyt tilastollisesti paremmat mahkut plussailla :D Uskon niitä plussia vielä ropisevan, valitettavasti negan saaminen on vaan yleisempää...
 
Juu, meillekään ei punktiota edeltävänä päivänä kerrottu muuta kuin että kohtalaisia ovat ja senkin sain tivaamalla tivata (kun olin täällä niitä luokituksia nähnyt ja tivasin ;) ) - ehkä eivät mielellään edes kertoisi ennen punktiopäivää, kun se voi kuulemma muuttua.
 
annuli http://www.advancedfertility.com/embryos.htm tuolta katselen nyt kuvia kaikenmaailman alkioista. sivuilla myös kerrotaan, että ei ole olemassa luokittelustandardia, vaan klinikat keksivät itse luokituksensa. Kuvien perusteella aika monia erilaisia alkioita näyttää olevan.. enpä tiedä, tieto lisää tuskaa?
 
Felicitaksen tietopankissa on muuten tämmönen juttu, missä on myös noista laatuasioista: http://www.felicitas.fi/suomi/tietopankki/Artikkelit/041215_Elamanihmeitasolulaboratoriosta.aspx . Heillä käytetään asteikkoa 1-4.
 
onneliina: en usko että johtuu punktiosta. Olin jo aika hyvä vointinen parin päivän jälkeen. Mulla oli jo maanantaina menkkamaista turvotusta ja paineen tunnetta sekä nippailua. Nyt nippailu on loppu ja paine on jäänyt.
Meillä alkioista sanottiin niiden laadun olevan hyvä muttei top. Ja kaksihan niitä siksi sitten laitettiin. Pahaa vaan pelkään etteivät siellä kumpikaan pysy.
toivottavasti tämä viesti ei nyt tuu kahta kertaa. :D
 
:hug:
¨Heippa kaikille, ollaan aloittamassa lapsettomuushoidot. Yhteistä taivalta n. 13 vuotta ja lapsi olisi tervetullut. Nyt maaliskuussa - 08 alkaa hormonihoidot ja toivottavasti huhtikuussa- 08 päästään punktioon ja alkion siirtoon. Hyvää ja plussa-kevättä kaikille!
 
Kiitos kaikille haleista. Ootte ihania.
Noista alkioista: mun epikriisissä lukee että kaikki ovat hyvälaatuisia, kaksi TOP-luokkaa. Siirretään yksi TOP-alkio helposti kohtuun. Mikä v***u sitä sit riivas, ettei se tarrannu kiinni ja alkanu kasvaa jos se kerran oli niin TOP??? Siis mussakin on oikeesti jotain vikaa, ei ne vaa oo viittiny mua vissii kunnolla tutkia, ku siittiöi on kummiski ollu luokkaa BAD (tai MAD). Ottaa niin paljon pattiin, ettei edes karpalokossu maistu (ja se on paljon se).
Jaksuja kaikille, ei lannistuta, vaikka meitä yritetään lannistaa (kaikki mikä ei tapa se v**uttaa. Mun uus motto).
 
Finttu, kovasti minäkin olen miettinyt että miksei kumpikaan meidän pienistä jäänyt matkaan mukaan. Mutta sitten toisaaltaan, eihän sitä luomustikaan heti välttämättä raskaudu vaikka kaikki asiat olisivat täydellisen kunnossa. Ja minulle ainakin tämä oli eka kerta, jolloin oikeasti edes mahdollisuus raskautua. Meillä kun simpoista 0% liikkuu eteenpäin, niin mikäköhän mahtaisi olla luomuplussan onnistumisprosentti...

Sarra tervetuloa :wave:
 
Pari linkkiä kiinnostuneille.. :)
Eivät ole upouusia mutta en ole ainakaan täällä aiemmin törmännyt.

http://www.stakes.fi/FI/Julkaisut/Kirjakauppa/KKKirjat/KKTutkimuksiaSarja/tu158.htm?Description=abstract#abstract

http://www.stakes.fi/FI/Julkaisut/Kirjakauppa/KKKirjat/KKTutkimuksiaSarja/t156.htm
 
Finttu; Mä oon tosi pahoillani...voima ja lohdutus :hug: Nää hoidot on just tällasta arpapeliä...Harmittaa sun puolesta ihan sikana...tosi ois et monia helpottas ku tietäs syyn siihen miksi raskaus ei etene jne...epätietoisuus on just kaikkein ärsyttävintä...mut kunhan oot taas voimissas niin eiku tuulta päin, eiks niin...mä oon ajatellu et tänä vuonna teen kaikkeni ja vähän enemmän raskautumisen suhteen ja jos ei onnistu niin hoidot jää tähän...(vannomatta paras) :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:


Ronttuli; Paineen tunne ala-mahassa voi olla yksi raskautumisen oire ja niinkuin onneliina totesi, et vaiks negoja ropisee niin kyl niitä plussiakin saadaan.... :heart:

Sarra; Tervetuloa joukkoon...

Kaikille tsemitykset.....kyl me viel tästä suosta noustaan tavalla tai toisella...
 
Finttu: :hug: , Koita jaksaa. Meilläkin oli ekalla kerralla Top-alkio eikä puhettakaan et kiinnityis. Nyt on kuitenkin täällä päässä ainakin jotain tapahtunut joten älä sinäkään vielä toivoa heitä.

Onneliina: Huomenna vaan reippain mielin siirtoon. Siellä ne kaks odottaa.

Puoli-enkeli: Sä jaksat olla aivan käsittämättömän positiivinen. :D

Mua jännittää. Huomenna varmaan noin kolmen aikaan kuulee tulokset
 
Hellou! Töissä on niin kiirettä nyt etten onneksi ehdi miettiin tätä asiaa just nyt niin paljon. Koska kun mietin, tulen äärettömän surulliseksi ettei oo vauvaa edes aluilla.
Päätin olla helmikuun miettimättä ja maaliskuussa palata PAS-asiaan ja sit saan taas hermoilla ja kirjotella tarpeeksi. Kyllä se nyt näyttäis onnistuvan kun on paljon töitä.
Pitää sit maaliskuussa taas rauhotella urheilua ja töitä. Meilläkin oli tää aka IVF/ICSI-yhdistelmä ensimmäinen kerta kun oli edes mahkuja. . .

Halaukset kaikille, jotka epäonnistui myös.
Halatkaa ja halatkaa ja itkekää... muuta en osaa sanoa kuin että tunne on riipaiseva ja meitä on täällä monia tukemassa ja samassa fu..ing tilanteessa.

ja onnea plussanneille valtavasti. älkää murehtiko, nauttikaa...

Koska olette siis näkemässä, Helsinki???
 
Saana. tapaaminen sovittiin 13.2 klo 18 luultavasti Santa Fe.ssa. Sitä ei olla päätetty missä kokoonnutaan ennen sitä. Pääsetkö tulemaan mukaan?

Siisamille tsemppiä, että arvot olisivat mukavasti lähteneet nousuun!
Mukavaa päivää kaikille!
 
No niin vuoto alkoi, tasan 14 pvaa siirrosta. On kyllä hemmetinmoiset kivut, kävelykin sattuu :headwall: Kokoajan sitä ajattelee että millonhan ne alkiot tulee sieltä ulos. Tyhmä kysymys, voikohan niitä edes huomata?
 
Voih Annuli. :hug: Muistan itse vielä marraskuisen punktion jälkeiset vuodot ja olin muistaakseni 2 tai kolme päivää sängyn pohjalla vahvojen särkylääkkeiden tainnuttamana. Kipu oli todella sietämätön, mielestäni pahempi kuin punktion jälkeen. Toivottavasti olosi pian helpottaa!!!
 
EIKÄ!!!!

Voih :'( Finttu, Annuli ja Lenaki En tiedä mitä sanoa, paha olo teitin puolesta!! VOIMIA :hug: :hug: :hug:

Ei paljoa huvita tulla kertomaan omaa verikokeen tulosta tälläisten uutisten keskelle!! Olette ajatuksissani :heart:
Tulos oli 3 viikkoa helemöittymisestä 4687 eli hyvin menee. En vaan nyt jaksa iloita siitä...

Onnea tämän viikon punktiolaisille ja siirtolaisille. Sekä jaksamista piinailijoille ja vasta tapahtumaketjun alkuun päässeille!!!
Olette olleet aivan ihania ja tukeneet enemmän kuin tarpeellista, tuutte aina olemaan mielessäni! :heart:
Sitä ei tiedä miten tämä raskaus sujuu, 3 kolkua jo takana joten voipi olla että vielä tässä piakkoinkin tavataan täällä hoitolaisissa :|

T. Miikkis ja mukula 5+2
 
Miikkikselle onnellisesti hymyillen (virtuaalisesti) HALAUS!!!! Ihanaa. Onko vielä tullut virallista kommenttia, viittaisko HCG arvo kahteen mukulaan vai yhteen...? Ihanaa - ja oikeesti, tää pino niiiiiin kaipas onnellisia uutisia! Kovasti toivoo meistä jokaikinen jäljelläolija, että pääsisi sun ja Tyynen kanssa plussa-pinoon...

Itsellä: väsyttää vaan. Ja joo, eilen illalla oli jotenkin vilu, vähän ehkä kurkussa tuntui käheeltä ja nenä oli tukossa aamuun asti...Mutta hei, sehän voi olla oire flunssasta eikä sen kummemmasta. Nippailut vähentyneet eikä tisseissäkään enää pakotusta. Eli ei niin mitään oireita. pp8 mennään ja EN aio testata ennen virallista testipäivää, joka on ens keskiviikko vasta. Huh, viikko siis vielä.

Haleja kaikille murheuutisten syövereissä taistelijoille ja myös kaikille, joilla vielä on toivoa tässä kierrossa - kunnes toisin todistetaan!!!!

Stella
 
Finttu Mahtava sun motto! Sopii moneen tilanteeseen...

Noniin, tulin nyt sitten siirrosta. Yhden vain sain matkaan, toinen meni roskikseen. Ei olisi kuulema todennäköisesti selvinnyt sulatuksesta pas:ia varten...

Olisin niin halunnut senkin siirrettäväksi tällä kertaa, mutta lääkärin mielestä kahden alkion siirto on liian suuri riski.

Nyt ei tunnu oikein miltään. Outo tunne. Kaikki tää vaiva ja nyt sit vaan odotellaan. Alkio oli muuten luokaltaa hyvä- . Voi, outoa tää elämä!
 
Oho, en lukenutkaan äsken koko ketjua loppuun, täällähän olikin vielä juttua

Annuli Toivottavasti mieli kohenee pian, niin on mulla ainakin tapana käydä parin päivän päästä kun on alkanut vuoto. Ja tosiaan, kuten sanoit, tää oli vasta sun eka mahdollinen kerta tulla raskaaksi, joten toivoa vielä on!

Miikkis Tosi ihanaa! Iloitse ihan täysillä! Onko sulla mitään oireita jo, tuntuuko jotain erilaista?
 
Onneliina, onnea pienestä kyytiläisestä :heart: Tuo alkion siirron jälkeinen aika olikin kaikkein pahinta koko hommassa. Fyysiset kivut vielä kestää, mutta se psyykkinen piina oli kyllä todella raskasta. Voimia odotteluun!

Miikkis, iloitse nyt omasta onnestasi ihan täysillä, äläkä liikaa mieti muiden epäonnistumisia!Onnistumiskokemuksia tarvitaan myös, kyllähän sitä muuten menisi usko koko hommaan...
 
En edes ehtinyt teidän muiden tekstejä lukea. Palataan niihin illalla mutta oli pakko tulla äkkiä kertoon, että hCG oli 143 minkä mukaan olisin ihan oikeasti raskaana :D

Mutta, jottei asia menis liian helpoksi alkoi tänään aamulla tiputella ihan selkeää verta. Tähän asti on tullut vaan semmoista ruskeaa tuhrua. Lämmötkin oli aamulla vaan 36,5 kun iltalämmöt on ollut kokoajan 36,9.
Hyvin epätietoisissa tunnelmissa edelleen siis mennään. Ultra aika tuli loppukuuhun mutta jos rupean kovasti vuotamaan niin pääsen aiemmin. Jos viikonlopun aikana iskee kova kipu niin pitää mennä päivystykseen.

Saa nähdä miten tää päättyy :headwall:
 
Kiitos haleista kaikille.
Onneliinalle onnea kyytiläisestä.
Ja Miikkikselle mukulasta.
Siisamille voimia epätietoisuuteen. Ei se välttämättä ole sitä pahinta :hug:
Puolienkeli!!! Voitko kertoa sun lääkityksen ton mielialan suhteen??? Sä jaksat aina niin positiivisesti ajatella ja lohdutella, et mä haluun saman mielialalääkkeen!
).( No tosiaan tiistaista asti on ollu noita menkkakipuja, eikä vielä vuoda, että mitä mahtaa olla kipu sitten, kun vuotaa? Mä oon itkeny tänäänkin, ei tää voi olla näin vaikeeta. En tiä onko musta siihen PASsiin lähtijäx. Kun se on yhtä hirveetä ku tääkin.
Ja meil ei oo töis vessassa pideetä ja niitä lugeja ei saa vissiin asettimella varustettuna? Et jos itseni irtisanon, ja saan toisen työn, ni sit vois pää (ylä) ehkä kestää tän, kun olis jotain uutta ajateltavaa. Alapää kestää kyllä :LOL:

*muoks* ei toi silmänisku tonne kuulunu, mut se alko vissiin taas seurata mua.
 

Yhteistyössä