PAS helmi/maaliskuu

tänään ovistestiin tuli toinenkin viiva mutta ei vielä ollut niin tumma kuin kontrolliviiva. elikkäs huomenna se saattas olla jo positiivinen. en raaski nyt käyttää noita digitaalihommeleita, säästän ne sitten huhtikuulle, niin on ainakin ihan varma ovulaatiosta siirtoa ajatellen. nyt en pääse siirtoon mutta pidän positiivisena sitä että olen alkanut ovuloimaan.
 
Tänään oli siis siirto ja matkassa kaksi kaveria, toinen vähän heikompi kaveri. Siirto meni hyvin ja ilman ongelmia. Olin siis pumpannu virtsarakon niin täyteen että kohtuun pääsi ilman pihtejä tällä kertaa. Nyt vain toivomme niiden sinnittelevän siellä loppuun asti.
 
Casa: Näppituntumalta sanoisin, että julkisella puolella suositaan lääkkeellistä ja yksityisellä mennään helpommin oman kierron mukaan. oman kierron mukaan mennään jos kiertosi on säännöllinen eli epäsäännöllisistä kierroista kärsivät ilmeisesti lähes aina menee lääkkeelliseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Casa:
Änkeän kysymään...
Tästä on varmaan ketjussa kirjoitusta, mutta kysyn kuitenkin...Mitkä asiat vaikuttavat tehdäänkö pas luomukiertoon vai lääkkeiden kanssa?
mulle sanottiin että luonnolliseen jos kerran ovulaatio tapahtuu luonnostaan ja sitten lääkkeelliseen jos ei ovuloi. ja sitten että onnistumis mahdollisuus ois pikkusen parempi luonnolliseen kiertoon.
 
Huomenta kaikille. Toinen pp vasta menossa... ei oireita.
Koska niitä tulee, jos tulee?
Olin eilen salsa tunnilla ja oli ihanaa, pitkästä aikaa pääsin taas tanssimaan. Oli myös hetken aikaa muuta mietittävää.
 
Täällä pidetään peukut pystyssä sulle, Marli! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Eihän sitä kaikilla varmaan PAS:ssa ole edes mitään oireita, joten oireettomuutta ei varmaan tarvitse pelätä. Tiedän kyllä tunteen.

Casa, mulla on epäsäännöllinen kierto ja lievää PCO:ta. Lääkärille (ja mullekin) oli itsestään selvää, että mulle tehdään lääkkeellinen PAS.

Oma (.) ensi viikon ke on PAS:n seurantaultra. Kunpa jaksaisi siihen saakka odotella. Varmaankin pääsiäisen jälkeen olisi sitten siirto. Olen kyllä selvästi huomannut, että nyt PAS:ssa sitä stressaa paljon vähemmän kuin ekan IVF:n aikaan.
 
Kerroinkin tuolla toisella puolella eilen olleeni ostoksilla ja siellä oli kauppakeskus taas raskaana olevia täynnä, mua jotenkin kirpas se todella kovin. Oltiinkin siellä aika vähän aikaa onneksi.
Joo 4.pp menossa eikä oireita.
Pullasorsalla alkaa myös jännät paikat kohta, eikö ole ihanaa.
Kiitos kati231 tsemppauksesta ja piristämisestä.
 
Nythän se PAS rupee oikeasti lähestymään. Ensi viikon keskiviikkona olis ultra ja ilmeisesti seuraavana keskiviikkona siirto.

Ihan kamalasti jännittää noitten huurupäiden sulatus. Meillä on vain kaksi pakkasessa ja viimeksi oli ihan sama tilanne ja silloin ei kumpikaan selvinnyt sulatuksesta. Aika monella itseasiassa taitaa olla nyt niin, että pakkasessa ei ole mitään armeijaa odottamassa.

 
Meitä taitaa olla aika monta menossa samalla aikataululla. Katilla on samana päivänä ultra kuin mulla ja Annulikin taitaa aika samoissa mennä.

Kaitlin: Millä annoksella sä Zumenonia otat ja paljonko on pakkasessa? MÄ syön Zumenonia 3x päivä. Mua ei toi limiksen kasvu huoleta ollenkaan kun se on aina ollut ihan hyvä. Nyt täytyy koputtaa puuta ettei se tällä kertaa sitten teekkin ohareita :/
 
Tsemppiä teille, joilla jo homma etenee!Jännittää teidän puolesta!
Minä täällä odottelen kuukautisia ja odottavan aika on pitkä.Sittenhän sitä pääsisi taas hormoneja napsimaan ja ultarilemaan ja siirtoon.Mutta nyt ootellaan taas.
 
Meikäläisellä tilanne se, että pakkasessa köllii 1+2+2 alkiota, josta nyt yritetään siirtää sitä yksinään oljessa olevaa luomukiertoon. Huomenna ultra, josta varmaan selviää näkyykö ovulaatio lähenevän.. toivottavasti. Jännittää vaan että pilaako pääsiäisen pyhät parhaan siirtopäivän..sit menee huhtikuulle...puuuh. LuomuPASsin haluan vaikka kestäisi puoli vuotta että kaikki saadaan osumaan =)
Onko ketään muuta LUOMUpassilla?????????????????????
 
Siisami ja Kaitlin, meneekö se yleensä niin, että lääkkeellisessä PAS:ssa ultran ja siirron välillä on se noin viikko? Mä tosiaan menen nyt ylihuomenna ke ultraan ja sit siirto on joskus ties milloin. Olen vaan miettinyt sitä, että koska nyt on jo alapäässä melko limaiset olosuhteet, niin onko mahdollista, että siirron parhaimman ajankohdan voisi jotenkin missata, varsinkin kun nyt on pääsiäinen välissä? Ei kai??? Koska te muuten aloitatte/aloititte luget?
 
Huomenta taas kaikille. Nyt on sitten talviloma ohi ja aika mennä taas töihin. Menenkin iltavuoroon, joten aamun sai nukkua taas pitkään ja heräillä rauhassa.
pp 6 alkoi tänään, mutta olen varma että kohta alkaa kuukautiset, kivan pessimistinen kaveri.
Mulla on siirrosta asti virtsarakko jotenkin niinku nipistelly. Olen kauheen paljon toivonu ja yrittäny uskotella että se olis kohtu, mutta kyllä se on virtsarakko.
Mitään oireita ei siis ole ollut tähän päivään asti :(
Mites muilla, ai niin mutta teillähän on monella siirto ja jännääminen vielä edessä.
 
Marlille tsemppiä piinapäiviin! :heart:
Itsellä ultra torstaina, ja siirto määräytyy varmaan sen mukaan. Kuvittelisin sen kuitenkin olevan ensi viikolla. Toivottavasti, mun elimistö ei yhtään tykkää Zumenoneista, luomukierto olisi sittenkin tainnut olla minulle parempi vaihtoehto. Pelottaa muuten hirmuisesti, ettei alkiot selviä sulatuksesta!
 
Mulle sanottiin, että neljä päivää pitää käyttää Lugeja ennen siirtoa mutta tää on nyt taas varmaan näitä hoitopaikkojen omia käytäntöjä. Ei kai tossa lääkkellisessä PASsissa ole niin kauheen tarkkaa ton siirron kanssa.

Annuli: Tervetuloa vaan kerhoon. Pelkokerroin senkun kasvaa mitä lähemmäs siirtopäivä tulee. Eikös teilläkin ollut kaksi alkiota pakkasessa?
 
Siisami, meillä on kolme alkiota. Kaikki samassa oljessa, eli luultavasti yksi ollut hieman heikompilaatuinen.

Onko muuten kukaan reagoinut Zumenoneihin voimakkaasti, saanut sivuoireita? Tänään huvikseni luin lääkkeen mahdolliset haittavaikutukset, ja ilokseni huomasin saaneeni lähes kaikki niistä. Pahoinvointi on ollut varsinkin tänään voimakasta, joutui käymään ihan oksentamassa :headwall:En keksi mistä muustakaan nuo oireet tulisi, kun vatsapöpö mitä ensin epäilin, ei onneksi ollut kyseessä. Olo nimittäin helpottui syömällä.
No tässä taitaa saada esimakua siitä miltä tuntuisi olla raskaana, siihen liittyvän pahoinvoinnin kyllä ottaisi itselleen kovin,kovin mieluusti...
 
Ja meikäläisen PAS siirtyi sitten huhtikuulle. Kyllä tylsää. Mutta olen iloinen että jaksan nyt paremmin kuin ennen ja sekin on tärkeää jos meinaa plussata jonain päivänä. Ei kai se oo kuukaudesta tai kahdesta enää kiinni kun näin kauan on jo koeteltu, muutama sinne tai tänne B)
 
Ihanan reipas ja positiivinen asenne sulla, Saana! Kuten sanoi tuolla toisaalla, itse olisin varmaan repinyt pelihousut. Niin paljon odotuksia on ladattuna taas tähän hoitokiertoon, joten tuntuu siltä, ettei mikään saisi mennä vikaan. Pääasia tietenkin, että saat itsesi kuntoon.

Annuli, mulla ei siis ole ollut minkäänlaisia oireita Zumenoneista. En tiedä, onko oireettomuus hyvä vai huono asia. Voiko se tarkoittaa myös päinvastaista eli sitä, etteivät lääkkeet toimisi??? Limaa tosin tulee ulos vaikka muille jakaa :LOL:

Joo, huomenna sit ultraan aamupäivällä. Siirronkin ajankohta sitten tarkentuu.
 
Täällä taas :wave: . Meidän alkionsiirtopäivä vahvistui tänään. Siirto tehdään ensi ke 26.3. Kahta pakkasalkiota lähdetään siirtämään, jos vaan sulatuksesta selviävät. Limakalvo oli 10 mm eli ihan hyvä. Munasarjoissa vasemmalla kaikki oli kunnossa, mutta oikealla näkyi edelleen sellainen tumma läikkä. Ilmeisesti ollut jo jonkin aikaa. Lääkäri epäili sen olevan punktion jäljiltä oleva mustelma tms. tai sitten endometrioosia... Jälkimmäinen vaihtoehto kuitenkin tässä vaiheessa vielä epätodenmukaisempi.
 

Yhteistyössä