*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Danjuska Toivottavasti meni ultrassa hyvin!!!
Miikkis Kiitti. Huomen aamulla siis menen matkailemaan ja sunnuntaina takas. Kuulemma on aivan karmeen kuumaa siellä, et saa vesipullon kans lyllerrellä... B)
Nimra Onnee ultra kuulumisista. :flower: Toivottavasti menee se sokerirasitus kans hyvin. Se on sit kurjaa jos se r-diabetes iskee, menee ruokavalio uusiks. Toivottavasti ei niin käy! :headwall:
MyAngels Jännästi sul on mennyt ton pahoinvoinnin kans. Se taitaa olla tosi yksilöllistä. Tietysti sen varmasti jaksaa/kestää, mut olisi varmasti mukavampaa jos sellaista ei olisi. :ashamed: Hienot vaunut ootte ostaneet! Mä oin noilla vanhoilla romuilla pärjätä. Muutenkin taidan olla ainoo joka ei oo vielä näillä viikoilla mitään tehny/hankkinu. :/ Kummallinen taidan siis olla??? :xmas: On täs mun mielestä aikaa, mutta kun toiset (samoilla viikoilla olevat erityisesti) ostelevat, niin tulee pian paniikki............. :o
(.) Muuta omaa et selkä on kipee. Ostin karpalomehua kun iski mieleen et taasko on tullut munuaistulehdus. En kerenny lääkäriin tänään, joten toivon ettei tuo nyt pahentuisi.. Voisi maanantaina sit mennä jos olo ei oo vielä parhain. Jos nyt ton matkan yli siis pärjäis.... :headwall:
Ei taida kukaan haluta päivittää??????????????
Mulla alkaa tosiaan pirusti olemaan töissä menoja, et jos joku muu tekee niin ihanaa. :flower: Jos ei oo muita, niin kai minäkin ne voin tehdä. Täytyy tää pino hengissä kuitenkin pitää. Miikkis jos siis ei oo paljoo hommaa, niin otan sen sit, jos ei kukaan muu... Jos noin on, niin täytyy mun sit yv:nä kysellä miten sä teet...(etten siis tohella jotain). Katsotaan sit sunnuntaina minkälainen tilanne on... :wave:

NullPoints ja Tirri 22+0 (POKS!!!!!!)

iltaa
tässäpä pikaiseen kuulumiset.. ultrassa käyty. lääkäri oli sieltä ja syvältä ja vaan paapatti koko ajan puhua päälle kun yritin suutani avata. heti ekaks ilmotti että ei tee kun gynegologisen tutkimusken kun minut on ultrattu kaksi viikkoa sitten ja kontrolli aika on kahden viikon päähän.. että ei kuulemma kahdessa viikossa mitään muutosta oo voinu tapahtua :'(
yritin sanoo väliin että mutta kun on epävarma olo ja eikö sitä samperin ultra puikkoo voi sinne sisään samalla levityksellä työntää... sitten vasta usko kun oma neuvolan täti pisti väliin että varmasti pelottaa ja voihan sitä katsoa kun edellinen raslaus varmasti jäänyt pelottelemaan mielessä..
mut pääasia että toukaksen sydän löi edelleen :heart:
nyt hiukan varmempana eteenpäin =) katsotaan sitten mitä näkyy kahden viikon päästä ja jos sillon kaikki ok, luulisin että pystyisin alkaa kunnolla elää tätä kauan odotettua raskautta.
mutta tuosta lääkäristä aion mainita seuraavalla neuvola käynnillä.. jäi vähän pahamieli.

sori kun nyt tuli ihan kokonaan omaa napaa :ashamed: '

viime yö täysin syvältä joten kun vaan poika nukahtaa niin saunaan ja sitten nukkumaan. olo ollut aika kehno koko päivän kun niin väsynyt.

Moi!

Olen minäkin täällä...Mulla alkoi työt parisen viikkoa sitten ja olen kyllä ollut niin väsynyt iltaisin, etten ole edes jaksanut käydä lukemassa tätä ketjua ja se on jo paljon se! Joudun töissä olemaan paljon jalkojen päällä ja nyt kyllä hirvittää, miten jaksan joulukuuhun asti.

Pahoittelut Rva Pikkumyy :hug: Olen itse kokenut saman, tosin myöhemmillä viikoilla, ja mulla ainakin otti koville. Ei niinkään heti, vaan vähän myöhemmin. Nyt on taas käyneet nuo jutut mielessä, kun LA olisi ollut syyskuun 4.

Kahlasin pikaisesti teidän viestejä läpi, paljon oli tarinaa :) Omia kuulumisia sen verran, että odottelen ensi tiistain rakenneultraa hieman pelokkain tuntein. Voi edelleen tulla huonoja uutisia, mutta toivon niin, että siellä näkyisi terve vauva. Kova ainakin on liikkumaan, sisko on aika eläväinen, saa nähdä, mitä tästä tulee.

Mulla oli lääkärin sairastumisen takia (kaksi kertaa!) eka lääkäri vasta eilen. Siellä meni kaikki ihan ok,oli kyllä vaan tosi kovakourainen täti :0 Meinasin kiljaista... Syke on ollut kaikkina kolmena mittauskertana korkea, 156-160, niin oli esikoisellakin. Maha on tosi iso, vaikka tällä kertaa ei ole painoa tullut niin paljoa. Oliko se Toive, joka pohti pientä massua...? Mun työkaveri on kolme viikkoa edellä raskaudessaan ja sen maha on yhtä iso/pieni, kun mulla viikolla 10!!! Toinen työkaveri jää jo kuukauden päästä äitiyslomalle ja meiltä kysytään, että kumpikos teistä jää ennemmin pois, vaikka mulla on vasta neljä kuukautta täynnä :whistle: Joten, älä ole huolissasi, mahoja taitaa olla yhtä monen kokoisia, kuin on meitä odottajiakin.

Koitan pysyä teidän perässä, mutta en ehkä onnistu...

"Mikä kukoistava keskiraskaus??????" :laugh: kyselee silmät ristissä Fleur

heips
hyviä uutisia oli monella, mukavaa niitä lueskella. =)
omaa napaa ja asiaa taas vaan ja pikaisesti...olin tossa pari päivää ns. omalla lomalla yksin kamuja tapaamassa ja shoppaamassa IKEAssa! :whistle:
huomenna sinne mökkilomalle kahden muun perheen kanssa ja sit onkin isännän lomat lusittu ja arkinen syys alkakoon.

voinhan mäkin harkita tota päivittämistä, kun eihän tässä olla joka päivä uutta listaa tekemässä vai ? oonko tajunnu väärin Miikkis? ja muut?
eli siis kuukaudelle oma lista jota tarpeen tullen päivitellään...

MyAngels, meilläkin on tässä hääpäivä :heart: tulee 5 vuotta täyteen lauantaina 30.8. :heart: ja kuusi vuotta ollaan oltu yhdessä kun silloin tosiaan hetimmiten päätettiin rymäyttää naimisiin!
kiva kun olette tehneet hankintoja, oikeesti niitä ei välttämättä edes jaksais tehä iha loppumetreillä ja sit ku vaavi on maailmassa ei kerkiä! :D

palaillaan siis arvon naiset ensi kuun puolella!
Pamuk jo viikolla rv28

Rentouttavaa viikonloppua :D Ihanaa, kun on taas jo perjantai ja pääsee siivoamaan :laugh: Minä kun en ole siitä ahkerammasta päästä ja mahaakin alkaa jo sen verran olla, että kyykisteleminen ei tunnu kovin kivalta...

MyAngels Kiitos ultraonnitteluista! Minullekin on alkanut taas makea maistua, mutta pitää yrittää rajoittaa :ashamed: Useampi suklaalevy on tullut syötyä ja nyt vielä Citymarketissa tarjouksessa Maraboun levyt 3kpl/3e!!! Te olitte löytäneet kivoja juttuja pienokaiselle ostosreissulla. Me yritetään selvitä vanhoilla vaunuilla, mutta uusi turvakaukalo taidetaan hankkia, kun entinen on jo yli 11v. vanha. Voimia pahoinvointiin :hug: Minulla onneksi ei ole enää kuin harvoin huonoa oloa ja hieman närästystä. Alussa oli sitäkin enemmän :$

toive81 Pikaista paranemista!

Kärppänä heinälatoon Oikein paljon onnea hyvistä ultrauutisista :heart:

Orchid x2 Minullakaan ei tunnu kovin paljon energiaa olevan :/ Johtuisikohan osaltaan siitä, että hb oli laskenut 114. Sain rautatabletit eilen kun kävin neuvolassa. Minulla varmasti hb:n huono arvoon vaikuttaa nuo verenohennuslääkkeet. Ensi viikolla pitäisi jatkaa iltaopinnot pitkästä aikaa, eikä yhtään huvita... Tsemppiä ensi viikon ultraan, hyvin siellä varmasti pikkuisella kaikki on :heart: Kiitokset onnitteluista!

JJ-t Yritähän sinnitellä pahoinvoinnin kanssa :hug: Minulla meni varmaan pari kuukautta pahoinvoinnin kourissa, mutta kyllä siitä selviää! Toivottavasti kuitenkin saat jotain syötyä, ettet joudu tiputukseen :hug:

daizz Onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista :heart: Meillä 20+0 painoarvio oli 330g =)

NullPoints Kiitokset myötäelämisestä! Kyllä tähän pistelyyn on jo onneksi aika hyvin tottunut, kun jo monta kuukautta on pitänyt pistellä. Muuten ei koske, ainoastaan aine kirvelee ja mustelmia tulee :/ Ja nyt kun maha alkaa olla pinkeä, niin on hieman vaikeampi pistää. Et muuten ole ainoa, joka ei vielä ole hankkinut tulevalle pienokaiselle mitään! Minäkään en ole oikein uskaltanut vielä mitään ostaa, ehkä lähitulevaisuudessa kuitenkin, onhan tässä vielä aikaa ;)

miraclelle onnea sydämensykkeen löytymisestä! Kovasti tsemppiä jatkoon :flower:

Miikkis Kiitos tsemppaamisesta! Eiköhän sinulle niitä supistuksia taas ilmaannu jossakin vaiheessa. Voimia loppumetreille :heart:

Nimra Kiitos onnitteluista! Iskiasvaiva on tuttua minullekin :/ Varsinkin jos enemmän touhuaa, niin johan alkaa juilia selkää ja jalkaa... Nyt on vielä kuitenkin kipu pysynyt aika vähäisenä ja siedettävänä. Lepäile nyt rauhassa. Minäkin olen menossa kolmen viikon päästä sokerirasitustestiin :x

Danjuska Ihanaa, että sydämensyke löytyi :heart: Kyllä nuo lääkärit osaavat olla välillä aika törppöjä!

Fleur05 Voimia puurtamiseen! Tsemppiä ensi viikon rakenneultraan :heart:

(.) Kävin eilen neuvolassa ja sain Kelan paperit täytettäväksi. Kaikki näytti olevan muuten ok, vain hb oli alhainen, joten sain jo rautatabletit mukaani. Sydämensykkeen ääntä piti taas hieman metsästää... Minulla on istukka etuseinämässä ja ainakin vielä hieman kohdunsuun päällä, joten ipana pääsee sinne taakse piiloon. Onneksi liikkeet tuntuvat jo selvästi, niin ei tarvitse olla huolissaan koko ajan. Sokerirasitus on kolmen viikon päästä ja äitipolille menen taas kuukauden päästä, kun olen eritysseurannassa tuon veritulpan takia. Onneksi nyt saan lääkkeet melkein ilmaiseksi, kun Kelan 643e lääkekorvausraja ylittyi...

Terkuin, surusydän ja ipana 24+1

Perjantaita mamuset :wave:

Eli tosta päivittäjän paikasta ;) niin hienoa NP ja Pamuk kun ilmoittaudutte halukkaiksi. Tosissaan ei oo iso homma, joka kuukaudelle tehdään oma pino, copylla ekaks tän pinon lista etusivulta ja siirtää sen pastella uudelle keskustelulle. Sitten vaan päivittelee tietoja sitä mukaa kun niitä tulee, esim. syntyneet ja uudet jutustelijat. Ei todellakaan vaikea homma :D Mulla ongelmana etten aina heti päivittänyt tietoja vaan keräsin muutamia kerralla, niin jäipä tietoja kokonaan laittamatta B) :ashamed:

MyAngels: Ihanat noi Camot (vai miten se nyt kirjoitettiin... ) Ihan kuin tuo väritys viittaisi tyttöön? ;) Mä rämpläsin varmaan kaks päivää vaunuja, että miten mikäkin toimii :D Sisustat nyt pesussa että saadaan teollinen haju niistä pois!! Mä oon kuullut vaan hyvää noista vaunuista. Meillä kanssa Sport-rungolla (eli on se heittoaisa) ja vaikuttaa tosi fiksulle keksinnölle. Kopan kanssa aisan käyttö hankalampaa, mutta eipä sitä varmaan alussa kovasti tarvikkaan :D
Kyllähän saitte paljon tavaraa ostettua. Alkaako olla jo kaikki koossa? Meillä niin hankittuna, että vanna ja itkuhälytin ainoat mitä oon enää vailla....

NP: Toi on kyllä hyvä tarkistuttaa ettei vaan oo tulehdusta. Mulla on pissatauti mennyt pari kertaa munuaisaltaaseen ja mitään ihmeempiä oireita ei ole ollut. Toivotaan että kaikki on ok! :hug:

Danjuska: no voihabn kehveli tota lääkäria |O |O Mix niitten pitää aina olla niiin syvältä?? :headwall: Hienoa että pikkuisen sydän siellä tykytti!!! :flower:

Fleur: Kiva kuulla sinustakin :wave: Voimia työelämään!! Sitähän moni sanoo, että koville ottaa olla viimeiset hetket töissä ennen äippälomaa, jos tuntuu ylivaikealta, kannattaa hakea saikkua suoraan vaan :hug: Varmasti kaikki on hyvin ensi viikon rakenneultrassa, jännittävä hetki se on silti vaikka kamu miten liikkuisi masussa :D Tulehan sitten kertomaan kuulumiset :heart:

PamuK Tekin ootte näitä nopeasti kahliutuneita, niin mekin!! Ehdittiin seurustella 5kk kun kihloihin ja siitä 5kk niin naimisiin :D Meillä 1.9 6V kihlapäivä ja ensi vuonna alkuvuodesta jo 6V hääpäivä :o Mihin se aika katoaa?? :D Rentouttavaa viikonloppua :wave:

( . ) Masuun ei uutta, aika rauhallista menoa siellä. Itsekseni naurestelen välillä kun tossu tulee ulos navan kohdalta :D
Ainii.. Niin niissä vauvoissa voi olla eroa kun MyAngels sanoi jossain vaiheessa, että ei unta saa kun Pikkijätti pitää hereillä ja muutenkin on aika energinen nyt, niin meillä on ihan toisenlailla. Yöt saan nukuttua todella hyvin, ei pikkumies pidä hereillä yhtään eikä päiväseltääkään pahemmin mesoa masussa, peppua tuntuu olevan kova työntämään :laugh:

Meen nyt syömään!!

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

T. Miikkis ja masukki 34+4

Pirtsakkaa perjantaita!

On tätä jo odotettukin, viikko on tuntunut niiiiiiin pitkältä! Kirjoittelin äsken pitkät pätkät, ja toheloin jotain koneen kanssa ja hävitin koko tekstin! Noh, nyt uudelleen..
a020.gif

Ensi alkuun onnittelut Kärppikselle, Daizzille ja Miraclelle hyvistä ultrakuulumisista!
025.gif

Danjuskallekin onnittelut sykkeestä.. Välillä noi lekurit on kyllä sieltä jostain.. Ihanaa että sinulla on tuollainen neuvolantäti, joka pitää puoliasi. Nuo lääkärien kommentit voi olla myös ihan outoja. Muistan kun viime raskaudessa olin jostain asiasta tosi huolissani, en edes muista mistä mutta yksi Kätilöopiston lääkärin kommentti jäi totisesti mieleen. Hän tokaisi tosi tylysti että "se nyt on yhtä todennäköistä kuin se, että taivaalta tippuisi kivi päähäsi!" Kyllä tuli paha mieli.. Ihan tuli sillä sävyllä että jaksatkin kysellä typeriä.. Onneksi on sitten niitä ymmärtäväisiä tapauksiakin, ja vielä suurin osa.

Toivottavasti Toive on jo parantunut flunssan kourista!

Nullpointsille mukavaa reissua! Kaikki kaverit, jotka siellä käyneet, ovat paikkaa kehuneet. Pääset aurinkoon täältä harmauden keskeltä!
p020.gif

Mukavaa kuulla myös sinusta, Fleur05! Oikein paljon tsemppiä rakenneultraan ensi viikolle!

MyAngels oli ostanut kivat vaunut. Mukavaa kun tänne saa noita linkkejä ja pääsee katselemaan. Ajattele, sinä ja Miikkis olette sitten listalta ne seuraavat, jotka saavat vaunuihinsa täytettä ja oman nyytin kotiin!!!
r025.gif
(Ellen ole ihan laskuissa sekaisin ja unohtanut jotakuta?)

(.) Tänne ei erityisempää. Väsy on melkoinen, vaikka rautakuurilla olenkin. Ja muistin pätkiminen kuulostaa tutulta. Äsken unohdin yhden työkaverin nimen, kun piti hänestä toiselle työkaverille puhua.. Noloa..
c065.gif
Mutta viikonloppuna saa levätä, jospa se siitä pikkuhiljaa..

Mukavaa viikonloppua!

Luminia tänään tasan rv 18!!!
k005.gif

Kahlasin juttuja alkuvuoteen kun "jäljitin" Perämaan emäntää ja löysin että hän menetti tammikuussa kaksoset, joten poistan hänet listalta :'(

Luminia, juu niinhän se taitaa olla että meistä "aktiivisista" mie ja MyAngels ollaan seuraavat :D Hitsi ku alkoi jännittämään...
Onnea hienoista viikoista jo, muistan kun vasta tulit mukaan :D Koitahan levätä :hug:

Nullpoints: Hyvää reissua!!
a095.gif

Et ole ollenkaan outo kun et ole vielä ostanut vauvalle mitään. Mä uskalsin alkaa hankkia vasta rv 28+3 jälkeen, eli viimeisen pikkujätin sydänultran jälkeen
d025.gif

Kyllä sitä hyvin vielä ehtii
g020.gif

Danjuskalle onnittelut ultrauutisista!!
d060.gif

Hienoa että pikkuinen voi hyvin!
a055.gif

Fleur05: Voimia ultrajännitykseen!
a060.gif

Pamu k: Hyvää hääpäivää sulle ja miekkoselle!!
d035.gif

Surusydän: Toivotaan että rautatabut nostavat hemppaasi nopsasti
a075.gif

Miikkis: Hihii.....
e030.gif
e025.gif

Me ostettiin vaunut sillä silmällä että sopii sitten kummalle sukupuolelle vain
o045.gif

Olet muuten eka joka teki veikkauksen vaunujen perusteella - kaikki muut ovat vain sanoneet,
että väristä ei osaa päätellä mitään
m020.gif

Tykästyttiin molemmat tuohon maastokuvioon, ja toinen värivaihtoehto maastokuvioisesta olis ollut musta/harmaa/valkoinen, mutta se oli molempien mielestä jotenkin "kylmä" väri
r020.gif

Kaikki on nyt ostettuna, paitsi puklurättejä, vaippoja, muovitettua froteeta ja äidinmaidonkorviketta pitää vielä hakea
a080.gif

Voi voi kun olis tää remppakin jo valmis...
g025.gif

Miehellä on nyt tosi kiirusta töissä ja treeniäkin pitää välillä vetää, joten tässä on nyt muutaman päivän remppa seisonut....
c025.gif

ON: Jestas että voi ottaa pikkujätin potku kipeetä jos satut ite just oleen kumarassa, esim. juot hanasta vettä, niinkuin mä tein kun monoa sain
a035.gif

On noi potkut kyllä vaan niin ihania
a044.gif

Pikkujätti on kyllä ollut ihan mahottomalla päällä jo useamman päivän - maha muljahtelee puolelta toiselle ja kova on tämäkin peppuansa työntämään ja kantapäällänsä puskemaan
d010.gif

Ei tunnu pientä haittaavan vaikka nappaan hellästi kantapäästä kiinni, tuntuu vain yltyvän lisää leikkiin
a035.gif

Oon tässä tämän päivän järjestellyt mun ja miehen vaatteita uuteen makkarin vaatekaappiin
p045.gif

Koirilla meni vähän aikaa että tottuivat uuteen kaappiin se kun on melkein 250cm leveä ja peiliovet. Olivat raasut vähän ihmeissään kun näkivät ittensä ja toisensa peilistä
a080.gif

f035.gif
:MyAngels ja pikkujätti rv 34+0 (ultra rv 34+2)

Moi..

Nyt täällä on kyllä niin outo olo :( Tätähän Ei pitäis tehdä, että netissä pyörii ja miettii, mutta....luin kuitenkin tuolta oireista jotka liittyy raskaudenajan diapetekseen ja siihen raskausmyrkytykseen niin johan tuolta osui melkein KAIKKI oireet itselle :| :o
Täällä ollaan jo aivan, että mitä nyt???! Onko teillä kenelläkään noita vaivoja? Mä tosiaan luin noita oireita ja löytyy (liian) iso sf-mitta, verenpainetta, janoa, päänsärkyä..pahaa oloa ym.. nyt mua on todellakin alkanut huolettaa, että nuo kummatkin jutut vielä kolahtaa tänne :( Kuhan nyt vaan EI olis mitään vakavaa...ihan jo melkein hätää kärsimässä :(
Maanantaina saan kokeen tulokset, mutta jotenkin en tiedä... Lueskelin myös, että nuo aiheuttaa isukan huonoa toimintaa.. ja se taas saattaa johtaa mihin vaan :( mitä EI pitäisi edes miettiä!! ....mutta täytyy myöntää, että kyllä huolettaa sillä nuo "tautien" haitat EIVÄT todellakaan ole mitään pikkujuttuja..ja varsinkaan ne "synkimmät" seuraukset :(

Nimra + Vipeltäjä 25+6

P.S. Tässä on saanut olla taas pari päivää...rauhassa, kun pikkuinenkin on ollut hiukan vähemmän liikkeessä...tai sitten vaan sellaisessa asennossa ettei vielä kaikkea tunne.

Sitä pitäs jotakin nyt kehittää tuolle miehelle jotain mukavaa =) Saas nähdä, että mikä se sitten on :P ? Tässä mielessä käy, että kokovartalohieronta, jalkahoito ja hyvä ruoka :D

Mukavaa viikonloppua kaikille ja runsaasti iloa mukaan touhuiluun :)

Sori tää omanapaisuus ja (taas) näiden asioiden murehtimista :(....

Heippa!!!

Pikaisesti luin kaikki uudet viestit läpi, ootte olleet ahkeria kirjoittajia!:) Päivittäjän jobista sen verran, että mäkin voin olla yksi vapaaehtoinen. Varsinkin kun pääsen miehen luo lokakuussa niin mullahan on päivät aikaa päivitellä ja muuta.Päättäkää ken päivittäjäksi nyt ryhtyy =)

Omaa napaa pikaisesti: flunssa alkaa olla voitettu. Nenä vielä tukossa, mutta Nasolin hoitaa hienosti hommansa :D Mutta muuten olo jo pirteämpi!

Ja vähän murhettakin, JÄLLEEN...Vaikka pian alkaa jo 22+0 niin EDELLEEN löydän kotidopplerilla ne laukkaäänet tosi läheltä karvoitusta...Alkaa ihan tosissaan mietityttämään miksei ala kuulumaan jo ylempää. Kasvaakohan mun vaavi niin kuin pitää??? Neuvolatäti ei ollut viimeksi huolissaa, mutta silloin oli menossa 20+4. En kehtaa soittaa ja kysellä jälleen asiasta. Liikkeitä tunnen välillä enempi välillä vähempi. Miellän osan potkuiksi, mutta taitavat olla lähinnä sellasta muljahtelua kuitenkin. Mutta eikö ole kuitenkin ok, että tunnen sentään päivittäin JOTAIN tuntemusta masusta?

Anteeksi oma tuijotus napuun :ashamed:

Hölmö Toive81 ja kultaakin kalliimpi Mini 21+5

Heissan vaan :wave: nyt ei jaksa paljon kirjotella, kuulumisia vaan väsyttää niin armottomasti |O

Itellä ei mitään hätää =) mutta pienen kipeen pojan äitinä saa kaikkea kestää, kuten unettomia öitä ja huolentäyteisiä päiviä. Hain keskiviikkona kotiin päiväkodista räkää vuotavan pojan ja ihmettelin kyllä melkein ääneen, miksi ei ole laitettu ulkoilupukua toiselle päälle kun ei ollut mikään lämmin ilma, pelkät farkkuhaalarit ja verkkatakki, olivat sentään laittaneet lippiksen tilalle ihan syyspipon. Vaatteita kuitenkin on sielä päiväkodissa ihan valintaan asti. No illalla sitten seurailin kuinka rupee vaan enemmän räkää valumaan ja iltapuurolla oli jo silmät ja posket ihan punaset, annoin kuumelääkettä ja laitoin nukkumaan... tai niinhän mä luulin. Yön aikana herättiin useemman kerran (noin 10) ku toinen on ihan kuuma ja henki vaan pihisee. Aamulla lähettiin suoraan lääkäriin (päivystykseen täällä on ihan turha mennä ) hengenahdistus, keuhkoputkentulehdus ja välikorvantulehdus :| sai lääkärillä spiroa, että saatiin henki kulkemaan ja aikasta rankan lääkekuurin kotiin mukaan. On sitten niiden lääkeiden voimalla ollut melkoinen vitamiinipilleri kaiket päivät menny ku pyörremyrsky ja yöllä ei osaa nukkua :( Onneks mun porukat otti hänet tänään yöhoitoon, että mä saan nukkua edes jonkunaikaa |O viihtyy kyllä poika todella hyvin siellä, että ihan hyvillä mielin sinne vein hänet. Ukkokin on kaloja narraamassa, joten ihan äiteen oma vapaa ilta =) taitaa kyllä mennä maatessa tossa telkun ääressä vauvan kanssa leikkiessä, hää kun tykkää siitä, että mä tökin vattaa niin heti tulee vastaus =)

Jotenkin ylipirtee olo ollu tänään ku siivosin koko kämpän ku etittiin poitsun kanssa yhtä kadonnutta lelua, samalla siinä sitten imuroin kaikki komerot ja lattiat :p illalla tein ukolle mukaan sienipitsaa (ku en sitä voi sietää :$ ) piti vielä käydä läpi vauvan vaatteita, mitä vois myyntiin laittaa mutta saa odottaa seuraavaa viikonloppua.

Huomenna lähen kaverin kanssa kirppikselle kattomaan mitä sieltä löytyy... :D huonommin kyllä enää tuolle esikoiselle mitään :| Vauvalle nyt ei mitään tarviikaan ku kaikki löytyy ennestään, paitsi aina niitä vaatteita tulee ostettua jonkunverran :whistle: Esikon jäljeltä on Brion vaunut, Römerin isofix-kaukalo, PegPeregon matkikset... panostin sillon noihin niin ei tartte uutta ostaa ;) leluja löytyy ryökkiöllinen ja vaatteita yhen vaatekaapin verran, sen takia niitä voikin myydä osan pois... Mä oon hurahtanut retroihin ja niitä löytyy aikasta lailla, kantoliinojakin on varmaan 5 (osa saatuja ;) ) nyt ajattelin sitten kokeilla vielä kestovaippoja =)

Torstainen ultra jännittää joka päivä vaan enemmän ja iskias vaivaa samoin joka päivä vaan enemmän, onneks oli nää kaks päivää pois istumatyöstä niin autta vähäsen :ashamed: Rumpali kyllä liikkuu ihan kiitettävästi, ja joka ilta on jonkinlainen rumpaharjotus meneillään ku äitee tahtois nukkua, joten kaikki pitäis olla ok... mutta mutta kuitenkin jännittää :ashamed:

Mut nyt tää lähtee oikasee ittensä tuonne telkun ääreen :wave:

Kaikille massuille oikein mukavaa viikonloppua =)

Orchid ja pikku rumpali 17+2 :heart:

Heips,

Nyt on kyllä pakko kysellä...., kun itse on aivan jo epätoivoinen...kaikki kauhuskenaariot on jo läpi käyty (mielessä siis) :(

Mä näitä vauvan liikkeitä mietin, kun olen tässä yleensä päivällä tuntenut todella kovia potkuja ihan joka puolelle ja nyt tässä muutaman päivän aikaan niin liikkeitä on tuntunut erittäin hentoina...eikä tuo vasemmalla (tai oikella) kyljellä olokaan ole niitä juurikaan "radikaalisti" lisännyt, mutta tosin olen tehnyt sen todella myöhään (illalla/yöllä).

Minua vain alkaa jo ihan todella hermostuttaa, että liikkeet tuntuu kyllä, mutta hennompina ja vähemmän kuin esim työpäivän jälkeen (nyt siis kotona saikulla) niin olen vain epäillyt, että onko nyt oikeasti aihetta huoleen..?

Lueskellut olen ja saanut niin ristiriitaisia vastauksia ettei niistä kukaan ota selvää - pyytäisinkin, että te jotka olette tässä suunnilleen samoilla viikoilla kuin minä niin onko teillä ollut oikeasti näitä hiljaisia päiviä liikkeissä ???!!

Nimra + Vipeltäjä 26+0

Onpas nyt hiljaista, oltiin tiputtu jo vaikka kuinka pitkälle. Mutta enpä pääse itsekään leuhkimaan ahkeralla kirjoittelulla... :ashamed:

MyAngels, kirjoitit että kirisin sua kiinni mutta musta taas tuntuu että katoat koko ajan kauemmaksi horisonttiin viikkoinesi! Koska se oikein alkaa, kun viikot alkavat kiitämään... Musta vieläkin etenevät turhan hitaasti. Ja muuten myös minä ajattelin heti vaunuistasi, että tyttö tulossa!!!! Et taida kuitenkaan meille vielä paljastaa totuutta...? :laugh:

Tuttiritari, toivottavasti oli rentouttava reissu ja tsemiä maanantain ultraan.

Nimran tarinaa luettiin täälläkin tippa silmässä. Kovin meille annetaan rankkoja teitä kuljettavaksi. Onneksi nyt näyttää kaikki hyvältä! :hug:

Irtis, onnittelut pojasta! juuri olinkin ajatellut, että olet kadonnut jonnekin. Ihanaa vauva-arkea teille! :heart: :heart: :heart:

Toive, mulla kuuluu kyllä kans äänet tosi alhaalta mutta silti tyyppi on kasvanut ihan käyrien mukaan, joten älä huoli! R-ultrassa mm. "seisoskeli" naama ultraajaan päin, pää jossain mun navan tietämillä ja esitteli välillä jalkapohjiaan. Eli kyllä niillä on tosi paljon tilaa vielä liikkua siellä, ja ehkä Minikin vaan on aina asettunut sinne alhaalle kun kuuntelet.

Monilla oli ihania ultrauutisia, kaikille tasapuolisesti onnittelut niistä!

(.) Laitoin pitkästä aikaa uuden masukuvan profiiliin. Tykkään juuri nyt mahastani tosi paljon! Se ei oo vielä tiellä ja vaatteetkin sopii ihan hyvin, mutta silti kukaan ei enää ainakaan ajattele, että on vähän tullut syötyä liikaa. :laugh:
Muutoinkin kuuluu ihan hyvää. Kävin mielenrauhan saadakseni lääkärillä kun mulla on niitä harkkasuppareita taas ollut aika paljon. Mihinkään eivät kuitenkaan olleet vaikuttaneet, joten kai sitten vain kroppani toimii näin. Englanninkielisiltä sivuilta olen löytänyt noista aika paljonkin tietoa. Ilmeisesti kaikkien kohtu supistelee jo rv 6 lähtien, mutta aluksi sitä ei huomaa, ja osa ei huomaa missään vaiheessa. Yritän nyt unohtaa koko asian - supistelkoon! :p
Vieläkään emme ole saaneet lapsivesipunktion lopullisia tuloksia. Huomenna on mennyt kolme viikkoa, joten luulisi että kohta soittaisivat. Kauheaa, jos en olisi saanut kinuttua sitä pikatestiä! Näin pitkään olisi pitänyt elää paniikissa. Pikatestitulosten jälkeen en ole ollut huolissani, koska ne sulkivat pois kaiken sen, missä seula hälytti.
Silloin kolme viikkoa sitten tuli kelattua kaikkia synkkiä ajatuksia ja keskeytyksen mahdolisuutta jne. Ja ihan uskomatonta miten muutamassa viikossa tuntuu, että kaikki on muuttunut. Mulle kunnon potkujen ja nyrkkeilyjen tunteminen (joita oon tuntenut nyt n. 2 viikkoa) on ollut isompi juttu kuin ultrat tai sydänäänet tai mikään tähän asti. Nyt vasta kunnolla tajuan, että joku on sisälläni. Siksi tuntuisi aivan kestämättömältä nyt joutua luopumaan vauvasta. Entistä surullisemmin mielin ajattelen teitä, jotka olette rv 20 tienoilla saaneet ikäviä uutisia (ainakin MyAngels, Orchid ja surusydän). :'(

Nyt rakenneultran jälkeen tuntuu jotenkin, että täytyy asettaa itselleen välitavoitteita. muuten aika tammikuuhun tuntuu aivan liian pitkältä! Ensimmäiseksi olen pistänyt rv 22, kun silloin saa niitä kelan papereita jne. Se poksuukin jo viikon päästä!

frizzante rv 21

jaahas..kirjotin siis pitkän stoorin tänne ja se katos huitsin nevadaan.. argh!!! :kieh:
no hengissä ollaan, lomailtu on joten kone ei oo ollu näköpiirissä viikkoon...palailen luettuani teidän kuulumisia viikon takaa...........mukavaa sunnuntaita leidit!!

Katherine ja kultanen 23+6

moiks

pikaisestri tulin käymään.. jääkin varmaan palstailu nyt vähemmälle kun häät on sitten la ja niissä vielä vähän värkättävää =)

masu on kuin pallo :o esikoisesta ei näkynyt vielä moneen viikkoon..

Orchidille jaksuja unettomien öitten kans. mites poju voin nyt?? Meilläkin oltiin pari viikkoa sitten kipeenä mut onneks meni nopsaan ohi.

Nimra: Toivottavasti sinä nyt vaan huolestuit ihan turhaan.. onhan noita oireita melkein jokaisella raskaudessa.. pahaa oloa, jollain heittää verenpaineet, jotakin janottaa ja sitten saa laukata entistä tiheämpään vessassa jne.. en pahalla sano enkä vähättele huoltasi missään nimessä mutta itsestäni ainakin tiedän että on aika helppo saada kaikki oireet asiasta kun asiasta käymään itseensä ;) Mut lääkärissä/neuvolassa käymällähän selviää. Toivon toki että mitään ei olisi, :hug:

nyt en ennätä muuta.. mies ja poika tulossa kotia ja lähden koiran kanssa kohta kävelemään vastaan.. kerkeen puolisen tuntia kävellä reilusti =)

danjsuka ja toukka 10+1

Hei vaan... nykyään tuntuu, että tulee kirjoiteltua tännekin koko ajan ja päiväkirja se vasta onkin käytössä, kun mietin ja mietin ja yritän saada itseni tästä hermoilusta eroon - puhuminen auttaa mulla etenkin kirjoittamine on aina ollut erittäin tärkeä osa elämää ja asioiden ratkaisua ym...Se on minulle se henkireikä mitä ilman en voisi kuvitella eläväni, tarvitsen paikan missä kertoa tunteista ja käsitellä sitä omaa oloa niin hyvää kuin pahaakin.

Noista liikkeistä vielä sen verran, että tein eilen kaksi kertaa tuota liikeseurantaa ja hiukan eriaikoihin (eli en kahta tuntia peräkkäin) ja sain kummallakin kerralla liikkeitä kyllä niin reilusti, että meni yli kymmeneen ja en oikeastaa edes laskenut loppuun toisella kertaa, kun ei asennossa voinut potkujen takia olla :) Eli liikeseurannassa tuo määrä ainakin vielä menee sen normaalin rajan yläpuolelle...joka tapauksessa liikkeitä siis tuntuu ja siis päivälläkin (muutamia ehkä myös liikkeellä ollessa), mutta ovat todellakin muuttuneet sellaisiksi vaimeiksi kumahduksiksi ja siksi minä mietin ja mietin, että mistä tässä oikein on kyse ? Ennen saattoi koneellakin ollessa (siis kannettava) pomppia mahalta alas, kun vauva nin potki ja nyt ei sellaisia tule - Sitä vaan (edelleen), että eikö todellakaan kenellekään ole käynyt tällaista, että potkut ovat olleet useiden päivien ajan "hennompia" ?

Anteeksi tosiaan ylenpalttinen hermoilu, mutta itsellä se tuntuu olevan enemmänkin laki kuin silloin tällöin... Eilen tein ensimmäiset ostokseni vauvalle ja täytyy sanoa, että olen erittäin pettynyt itseeni sillä en luota ollenkaan vieläkään....sain peräti kahdet sukat ostettua :( !!! Voitteko kuvitella ??! Odotan meille elämän ihmettä, rakkauden "tulosta" kahden ihmisen elämästä niin en edelleenkään ole sen paremmin tässä asiassa mukana ..kuin, että ylenpalttinen hermoilu vain jatkuu :( Tiedän, että on muitakin jotka hermoilee, mutta miten saan itseni irti tästä kaikesta pahasta ? Tiedän, että ylimääräinen stressikään ei ole hyväksi lapselle, joten olen siitäkin jo itselleni suuttunut, kun en kykene iloitsemaan kuten muut..

Tavallaan tämä kirjoittelu ja teidän kanssa vuorovaikuttaminen auttaa, todella paljon (!!!), mutta se kestää vain hetken :( sitten murehdin taas...luen ja murehdin ..kun nyt pitäisi olla niin ja niin, mutta eihän se ole ikinä kellään! hhmmm... toivottavasti en nyt kovin häiritse tätä ketjua -

Välillä vaan tuntuu, että olen niin yksin, kun ei ymmärrä pieni ihminen kaikkea eikä osaa kaikkea odottaa niin, että tietää sen olevan normaalia..

Nimra + Omaa elämääkin rakkaampi masuasukki 26+1

Nimra, et toki häiritse! Voi pienoinen, mitenhän sinun ajatuksistasi saisi pois sen ainaisen murehtimisen.. Hmm... Oletko miettinyt sellaista, että hermoilullasi et asiaa voi kuitenkaan muuttaa? Eli raskaudessasi käy niin kuin on käydäkseen ja uskoisin kyllä kaiken menevän hyvin. Olet kuitenkin jo noin pitkälläkin..

Mun on tosi vaikea auttaa ja sillain vaikka kuin haluaisinkin.. Ku itse en oo yhtään taipuvainen hermoiluun ja otan asiat sellaisina kuin ne tulevat, enkä murehdi turhia tai sellaista, mitä ei ole tapahtunut. Pitäiskö sun yrittää neuvolasta saada uusi aika? Jos kuuntelisitte sydänääniä ja siten helpottais oloa kun huomaat masuasukin olevan liikkeissään rauhallinen, mutta sydän lyö kuten ennenkin? Tai oletko kotidoppleria ajatellut hankkia?

Mä oon noin vkolla 7+5 enkä osaa itse hermoilla yhtään. Toki vaikka mitä voi tapahtua, mutta annan ajan helpottaa suruakin jos sellaista joutuisin kohtaamaan taas. Mulla on kovin varma tunne tästä raskaudesta vaikka km takana onkin. Enkä jotenkin osaa murehtia kun uskon, etten voi kohtaloa muuttaa kuitenkaan (ellen toki tahallani tee hallaa juomalla/tupakoimalla yms). Raskaus menee kuin on mennäkseen. Ja kohtukuolemia tapahtuu niin harvoin ja se on kuitenkin niin pieni prosentti, että en viitsi ajatella omalle kohdalleni sitä. Jos sellaisen joudun kohtaamaan joskus, se olkoon sen ajan murhe.

Mutta sun pitäis kyllä ajatukset saada muuallekin välillä, se ei ole hyväks sulle itselleskään, että päivästä toiseen huolehdit ja murehdit. Tsemppiä! Varmasti kaikki on aivan hyvin :hug:

Hiljaista on... Missähän kaikki ovat?? ;)

Nimra: hienoa että pikkuinen liikkuu seurannan mukaan tarpeeksi. Koita ottaa rauhallisin mielin, kuulin, että jos menee yli 6h ilman liikkeitä niin sit vasta kandee huolestua ja hakeutua äippäpoliklinikalle :hug: Ja koska teillä liikkeitä todella hyvin, don't worry!!
vauvalla on sekä rauhallisia että vähemmän rauhallisia jaksoja. Joskus voi mennä päiviä, viikkokin että vauva on rauhallisempi eikä liiku niin paljoa. Jos sua kovasti huolestuttaa, soita neuvolaan ja pyydä päästä ultraan.

danjuskalle toivon ihanaa häitten alusviikkoa :heart: Nauti kaikesta mahd. paljon!! tulehan sitten kertomaan miten häät meni :wave:

Katherine: Kiva että palasit :D Tervetuloa takaisin arkeen ;)

Frizzante: Välitavoitteet ovat hyvästä ;) Itsekin niitä harjoitan :D Miten voi kestää tulosten tulo noin kauan? Voimia odotteluun :hug:

Huomenna alkaa uusi kuukausi, syksy tulee, jee :D :D Mä kyllä tykkään näistä viileimmistä keleistä kun ei oo niin tuskallista vaikka turvotusta onkin :laugh:

( . ) tänne ei uutta ei... Ensi viikolla paljon "isoja" päiviä meillä, äippäloma alkaa tiistaina ja keskiviikkona synnäritutustuminen :D

t. Miikkis ja masukki 34+6

Iltaa jälleen!!!

frizzante: Kiitos!!! Sait minut rauhoittumaan! =) Ja ihana massu siulle tullut =) Mua oikein nauratti ku tänään otin heti herättyä jälleen uudet kuvat, niin on taas pienemmän oloinen kuin profiilissa oleva kuva. Joten annan olla tuon 21+0 siellä vielä ku on vähän "komiampi" siinä :D

Päivityksestä, mun täytyy vielä passata ainakin tuleva kuukausi, koska lähden nyt ensi viikolla mieheni luo kyläilemään niin en ehdi siellä paljon päivitellä eli jos joku nyt ilmoittautuneista ottaisi haasteen vastaan niin iso kiitos! =) Oon ihan täpinöissä kun näen pitkästä aikaan kultani!!! Halin ja pusutan hänet piloille :D
Mini oli eilen illalla ihan vallaton, sain sellaisia monotuksia, että joutusin ihan välillä kävelemään, että hiukan rauhottuisi. Välillä futas kivasti rakkoon niin sain vähän väliä vessaan kipittää :D Tänään ostoksilla ollessa potkas kerran mua niin lujasti, että ihan pysähdyin! Nyt on alkanut potkut tuntumaan välillä liikkuessakin, ihanaa! Edelleen pidän potkuja taivaallisen tuntuisina. Se tosiaan voittaa jopa kotidopplerin tällä hetkellä. Ei vitsit, siellä tosiaan kasvaa mun masussa pieni ihana vauveli :heart: Oon ihan fiiliksissä tänään :p

-Toive81 ja jälleen uusi etappi saavutettu! Nyt Mini 22+0 :heart:

Heips!!!!!!
Täälläpäs on paljon juttua kirjoitettu! Ihanaa oli tulla lueskelemaan kun huomas et kaikki ovat täällä. =)
Danjuska Ikävää et sattui tuollainen lääkäri. :( Tiedän tunteen et kun jännityksen kans menee tutkimuksiin ja odottaa et esim ultra on ja sitä ei sit saa, niin tulee kurja olo. Jännitys > pettymys > paha mieli.......... Seuraavalla kerralla sit toivon mukaan ultraavat, niin sit näet pikkuisen. Kyllä se siitä!
Fleur Nostele vaan koivet ilmaan töiden jälkeen ja hieroskele et ne rentoutuvat. Varmasti on rasittavaa olla jaloillaan, esikoisen kans olin minäkin ja ei ollut herkkua. :/
Pamu & Toive Jompi kumpi vaan päivittämään! Minä poistun asiasta taka vasemmalle... Kiitollinen olen sille joka asian ottaa hoidettavaksi. :ashamed: Molemmat olette varmasti hyviä hommaan. :flower:
Pamu ja Miikkis Me ollaan aina asiat tehty hitaasti ja "väärässä" järjestyksessä. Seurusteltiin 6kk: muutettiin yhteen, Yhdessä 5v ja esikoinen syntyi, Yhdessä 6v ja mentiin kihloihin, Yhdessä 8v ja ostettiin talo & mentiin naimisiin, Yhdessä 9v ja Toinen vauva (siis tulee olemaan). Eli me ollaan pian yhdessä 9v ja vasta ollaan 1v oltu naimisissa. :laugh: Eli hitaita ollaan........... :kieh:
Surusydän, MyAngels ja Nimra Ihanaa etten oo ainoo, joka ei nopeesti oo ruvennu ostelemaan mitään. Meille on nyt sadellut kamalasti vaalean sin. pikku vaatteita (vaal.pun kun on jo...). Jotenkin vaan on mulla itsellä pirun vaikeeta ostaa mitään. Menin reissussakin ihan vauvojen vaate kauppaan ja halusin ostaa jotain. Paljoo ei ollut neutraalin värisiä ja jotenkin en vaan osannut ostaa mitään.... Eli mun ongelma taitaa olla se et on pakko tietää sukupuoli ensin ennen kuin tuun ostaa mitään. :(
Miikkis Sillo torstaina join litran karpalomehua ja ne munuaisoireet katos... Taisin tappaa sen sit siihen paikkaan??? Onneks katosi. Jos tulee takas niin täytyy mennä kiireellä lääkäriin.......... :headwall: Oli siis kurjat uutiset Perämaan emännästä. :( Valitettavasti ei oo montaa vaihtoehtoa ja hän koki sen kurjemman...
Toive Liikkeet vaihtelee täälläkin. Nyt on masussa ollut hiljaisempaa menoa. Olisko vaavi vaihtanut paikkaa? Se on mun arvaus....
Orchid Toi on valitettavasti noin et kun vie lapsensa muille, niin niiden hoito on erilaista kuin oma. :( Monesti on meidänkin esikoinen ollut puettun väärin toisten hoidon tuloksena... Oma äiti tietää parhaiten, niin se aina on. Mut sit äiti joutuu toisten väärintekoja katselemaan ja korjailemaan. Niinpä. :ashamed:
Frizzante Toivottavasti saat ne tulokset pian ja ne olisivat hyviä. Inhottavaa on tuollainen odotus. |O
Katherine :wave: Sinne kans!!! Kivaa kun oot siel olemassa! ;)
Nimra Kylläpäs sua huolestuttaa.... :hug: Itse molempien raskausdiabeteksen ja raskausmyrkytyksen kokeneena voin sanoo et älä huolehdi. Molemmat ovat vaarallisia kyllä, mutta ne eivät noin vaan tee tuhoja!!!
Eli raskausdiabetes voi olla hankala huomata: väsymys, janotus ja vessassa ramppaaminen ovat kaikki normaaleja raskausoireita samoin kuin diabetes oireita. Mulla todettiin viimeks rv 14 se ja en tiedä milloin se oli iskenyt! Eli olin mennyt viikkoja ennen kuin hoksattiin. Vauva ei saanu mitään vikaa siitä. Se on se pitkä aikainen altistuminen mikä aiheuttaa vikoja! Jos sulla on suvussa vanhuus ajan raskaudiabetestä ja pelkäät et sulla se on, niin ei diabetikon ruokavaliosta haittaa ole. Terveellisempi se on kuin ns. normaali ruokavalio...
Raskausmyrkytys taas. Mulla ei ollut itsellä oireita ollenkaan! Raskausmyrkytys yleensä iskee vasta loppusuoralla, jolloin myös on niitä normi kontrolleja usein. Sen saa kyllä helposti kiinni sit. Kuulemma pahassa (mul oli lievä) myrkytyksessä on se huimaus ja turvotus niin pahaa ettei sitä voi missata...
Toivottavasti tuo auttaa. :hug:
(.) Kiitos hyvän reissun toivotuksista! Palasin siis hengissä ja yhtenä palasena. Barcelona oli hieno kaupunki ja olis saanu olla viikko aikaa et sen olisi voinut mennä kunnolla läpi. Kaikilla oli hauskaa. Muutamia pikku törppäilyjä tietty ihmisille tapahtui, mut se on normaalia kun meitä oli melkein 40 tyyppiä reissussa.
Opin ainakin nyt sit raskaana matkustamisesta kuumaan paikkaan. Eka päivä meni siihen et vettä sai juoda KOKO AJAN ettei taju mee : yi 30 celsiusta kuumuutta. Sit vastapainoks sai ettii vessaa.... Toisena päivänä kroppa oli tottuneempi kuumuuteen, joten pienemmillä vesi määrillä pärjäsi. Liika suola ruuassa teki turvotusta joka paikkaan eritisesti nilkkoihin. Liika kävely teki jalat kipeiksi ja alkoi vatsaan sattumaan. Yleisesti ottaen kaikki vei kaksi verroin aikaa.
Siitä huolimatta taisin nähdä enemmän kuin muut, kun ne makailivat krapuloitaan. Yllättävän hyvin jaksoin (hitaasti mutta varmasti) ja olen iloinen et menin. Ainut asia mikä säikäytti oli et mulle tarjosivat ravintolassa vahingossa raakaa kalaa. Meidän isoin pomo (sattui istuu mun vieressä) nosti aivan kauheen metelin asiasta. :o Sain sit toisen annoksen, mut mun ruokahalu oli jo kadonnut.... :x Saa olla saamarin tarkka muualla mitä suuhunsa laittaa. Valitettavasti. :x

NullPoints (ruskettunut) ja Tirri 22+3 (helteessä laiska...)

Yhteistyössä