***Keskenmenon jälkeen plussanneet helmikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aurinkoenergiaa: mulla on nyt rd, miten sulla kävi rasituksessa? Ei oo tuottanu ongelmia ruokavalio ollenkaan nyt varsinkin kun oon löytänyt paljon sallittuja herkkujakin! nams :D

Tosin mulla tuli vasta loppuraskaudessa todettua ettei tätä oo tarvinu noudataakaan vasta ku jotain 3vkoa.. Mutta kysy jos tulee jotain kysyttävää :)

Nyt ulos, mahtava sää!

Terv Oikukas 37+5

Hei,

Saanko tupata tähän ketjuun kysymään teiltä teidän kokemuksista.. :ashamed:

Oletettavasti teillä on kaikilla keskenmeno takana ja oisin tahtonut kysyä, että miten se teillä alkoi ja millaisia ne hyytymät oli? :snotty:

Mulla on eilisestä asti vuotanut semmoista ruskeaa tuhrua, iltaa kohti se väheni, melkein lakkasi. Mutta tänä aamuna sama toistui ja nyt siinä oli semmoisia ihan pieniä "riekaleita" mukana. :( Niukkaa se on, mutta...

Pelkäänpä pahinta. :'( Oon ollu aika oireeton tähän asti, mutta nyt tuntuu, et viimeisetkin oireet on katoamassa. Tissitkään ei ole enää juuri yhtään arat..

Ajattelin soittaa äitiysneuvolaan, kun sinne alkaa kohta soittoaika, että pitäisikö/voinko mä lähteä käymään jossain.. :'(

Lisään vielä, että vatsakipuja tulee ja menee. Ei mitään kovin voimakkaita, semmoisia menkkajuilimisia kuin on ollu plussasta asti.

T. Kärppä ja kirppu 5+2

Muistaakseni polilta sanottiin silloin että jos side pitää vaihtaa tosi usein niin sitten on km, mutta jos tiputtelee niin se voi olla normaaliakin. Toivottavasti sulla jälkimmäinen, se kun näyttää olevan hurjan yleistä!

Oireita mulla ei tullut raskauksista vasta kuin 7. viikolla ja sen jälkeen kunnolla että siitä en olisi vielä huolissani :) Vatsakivutkin kuuluu asiaan vaikka kaikki olisi hyvin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Oikukas:
Muistaakseni polilta sanottiin silloin että jos side pitää vaihtaa tosi usein niin sitten on km, mutta jos tiputtelee niin se voi olla normaaliakin. Toivottavasti sulla jälkimmäinen, se kun näyttää olevan hurjan yleistä!

Oireita mulla ei tullut raskauksista vasta kuin 7. viikolla ja sen jälkeen kunnolla että siitä en olisi vielä huolissani :) Vatsakivutkin kuuluu asiaan vaikka kaikki olisi hyvin :hug:

No mulla ei tule edes niin paljon, että tarvitsisin sidettä. ...mutta noita "riekaleista" huolestuin lopullisesti.. :ashamed: Ei ne mitään isoja ole... semmoisia ehkä max sentin pitkiä jos sitäkän ja ihan ohuita ...vähän kuin vaan "viiruja". ..sorry, vaikea selittää ja varmasti yökköä kuvitella... :snotty:

Kärppänä heinälatoon: Ensiksikin, onnittelut plussasta... Ja nyt sanon, vaikka tiedän, ettei se tohon olotilaan auta, kun pelottaa, ett rauhoitu. Kaikki voi olla kunnossa. mulla on joka raskaudessa tullut tuhruvuotoa aluksi. Esikoisesta tuli ihan kolmen päivän menkat ja kirkasta verta. kaikki oli kuitenkin ok... Samoin kuopus, nyt 2 kk, vuosin ruskeaa tuhrua 4 pvää. Myöskin keskenmenneessä raskaudessa vuosin ensin 3 päivää ruskeaa tuhrua ja sitten se loppui. Kun mulla tuli keskenmeno, alkoi se tuolla ruskealla tuhrulla, tosin mulla oli töissä edellisenä päivänä niin hirveet vatsakivut, etten voinut kunnolla kävellä ja ne jatkui tosi kovina pitkin päivää. Seuraavana aamuna alkoi ruskea tuhru, joka muuttui sitten 2 päivän päästä kirkkaaksi vereksi. Ja ne kauheat vatsakivut ns, supistelukivut tuli mukaan sitten sen kirkkaan veren myötä...

Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysäistä. Itse soitin, mutta mulle ilmoitettiin, ett kyllä huomaan jos keskenmeno tulee eikä sille tuossa vaiheessa mitään voi. Kuulosti silloin tosi pahalle ja itkin sitten hirveästi, kun se verenvuoto alkoi. Mutta mulla tuli kaikki itsellään pois eikä tarvittu ultraa tai kaavintaa. Tulin smantien uudelleen raskaaksi eli keskenmenovuodon jälkeen olin uudelleen raskaana...

Toivotaan, ett sulla on vain alkuraskauden harmitonta vuotoa ja kaikki olisi hyvin. Joskus limakalvoilta saattaa nimittäin vuotaa vanhaa verta pois tai olla joku vaaraton kysta tms, joka vuotaa... Tsemppiä ja :hug:

Riikkuli

Miikkis: Mullahan loppui kaikki oireet tuossa vaiheessa. Olinkin käynyt jo alkuraskauden ultrassa niin uskoin, ett kaikki hyvin... Usko sinäkin... Sisälläsi kasvaa pienokainen ja hän ei varmasti halua, että äiti on niin kovin huolissaan... :hug:

Niistä liikkeistä... Mähän aloin tuntea liikkeet tosi aikaisin tässä viimeisimmässä raskaudessa, joskus vkolla14, sitten oisko ollut vkolla 18-19 ne jotenkin muuttui tai saattoi olla pitkä aika, etten tuntenut. Menin neuvolaan kuunnelluttamaan sydänäänet ihan oman mielenterveyden takia ja siellä se sydän jumpsutti... :heart: Nlatäti sanoi, ett vauva voi joskus olla kääntynyt silla, ett hän potkii sinne takaseinämään eikä liikkeitä siksi tunnu...

Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Kärppänä heinälatoon: Ensiksikin, onnittelut plussasta... Ja nyt sanon, vaikka tiedän, ettei se tohon olotilaan auta, kun pelottaa, ett rauhoitu. Kaikki voi olla kunnossa. mulla on joka raskaudessa tullut tuhruvuotoa aluksi. Esikoisesta tuli ihan kolmen päivän menkat ja kirkasta verta. kaikki oli kuitenkin ok... Samoin kuopus, nyt 2 kk, vuosin ruskeaa tuhrua 4 pvää. Myöskin keskenmenneessä raskaudessa vuosin ensin 3 päivää ruskeaa tuhrua ja sitten se loppui. Kun mulla tuli keskenmeno, alkoi se tuolla ruskealla tuhrulla, tosin mulla oli töissä edellisenä päivänä niin hirveet vatsakivut, etten voinut kunnolla kävellä ja ne jatkui tosi kovina pitkin päivää. Seuraavana aamuna alkoi ruskea tuhru, joka muuttui sitten 2 päivän päästä kirkkaaksi vereksi. Ja ne kauheat vatsakivut ns, supistelukivut tuli mukaan sitten sen kirkkaan veren myötä...

Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysäistä. Itse soitin, mutta mulle ilmoitettiin, ett kyllä huomaan jos keskenmeno tulee eikä sille tuossa vaiheessa mitään voi. Kuulosti silloin tosi pahalle ja itkin sitten hirveästi, kun se verenvuoto alkoi. Mutta mulla tuli kaikki itsellään pois eikä tarvittu ultraa tai kaavintaa. Tulin smantien uudelleen raskaaksi eli keskenmenovuodon jälkeen olin uudelleen raskaana...

Toivotaan, ett sulla on vain alkuraskauden harmitonta vuotoa ja kaikki olisi hyvin. Joskus limakalvoilta saattaa nimittäin vuotaa vanhaa verta pois tai olla joku vaaraton kysta tms, joka vuotaa... Tsemppiä ja :hug:

Riikkuli

Kiitos. :flower:

Tiedän, ettei sille voi mitään, jos tässä vaiheessa niin käy. ...mut... se ei poista yhtään tuskaa. :ashamed: Sain itseni eilen jo rauhottumaankin, mutta nyt lähti taas järki päästä, kun aamulla huomasin nuo "riekaleet"... :snotty: Koitan kohta soittaa sinne neuvolaan, mutta uskon, että samaa ne sanoo sieltä...

Ninnille voimia loppumetreille!
a010.gif

Äitee2: Voi kun sä jaksat rehkiä, muista huilatakkin välillä
a060.gif

Voimia ultran odotteluun! Mä en vielä edes uskalla ajatella rakenneultraa omalle kohdalleni, se tulee olemaan valtavan iso etappi ja %&*=*&%een iso pelon aihe...
a050.gif

Esikoisen aikana maailmamme romahti rakenneultrassa
a050.gif

Pidän sulle peukut ja pottuvarpaat pystyssä! Kaikki on pikkuisilla varmasti hyvin!
a040.gif

Aurinkoenergiaa
d010.gif
:
Toivottavasti kaikki on hyvin! Toki jos sulla on raskausajan diabetes, niin se selittäisi väsymyksen ja janon. Toivotaan nyt kuitenkin ettei sitä ole - nuohan kuuluvat ihan raskauteen, joillakin jopa loppumetreille saakka väsyttää ja janottaa kovasti.
Onko sulle sanottu onko istukka edessä vai takana? Jos se on edessä, sehän selittäisi ettei liikkeet ole vielä tuntuneet. Iso voima,- ja jaksuhali!
h053.gif

Miikkistäkin muistin yv:llä...
a055.gif

Eliisa80: Arvaas mitä oon hiniöinyt sun kirjoituksen jälkeen? No berliininmunkkia!
a050.gif
Namskis!
c080.gif

Kiitos kysymästä, pennut jakselevat hyvin
a050.gif
Ovat kyllä niin veikeitä ja vauhdikkaita tapauksia
d015.gif

Pikkuiset ovat vajaa 4kk:n ikäisiä, mutta luulevat olevansa jo tosi isoja poikia
d025.gif

Kovasti tykkäävät nukkua isojen koirien selässä, ja painimatsit niiden kanssa ovat jotenkin niin hellyyttävän näköisiä kun isot pojat niin varovasti leikkivät pikkuisten kanssa
a044.gif
Onhan siinä painoeroakin semmoinen 30kg, ja vanhimman koiran kanssa 38kg
a075.gif

Tuo nuorin Kultainen oppi tosi nopsaa sisäsiistiksi, taisi olla vajaa 3kk:n ikäinen kun sanomalehdet sai heittää sisältä pois. Tämä samainen koira päätti ensimmäisenä uuden vuoden päivänään ollessaan 3½kk:n ikäinen, että joulukuusta ei enää tarvita, ja nappasi kynttilöiden johdosta kiinni, ja juoksi kuusi perässään kohti takapihan ovea!
e040.gif

Koiran ilmeestä luki, että "Kiitoksia joulu, ja tervetuloa ensi vuonna uudestaan!"
k025.gif

ON: Täällä voidaan vähän paremmin, kahvikin jo maistui
c045.gif

Tohtorin kanssa juttelin vielä tuosta parvorokosta, hän sanoi että mun viikoilla on 1%:n mahdollisuus pikkuisen saada parvorokko. Sanoinkin, että no mun säkällä niin käy...
a025.gif

Perjantaina selviää vasta-aineet, eli oonko rokon sairastanut joskus. Jos tulos on negatiivinen, eli vasta-aineita ei löydy, sitten alan käymään labrassa 2 viikon välein, ja ultrassa viikon välein. Eihän tuo ultrassa käyminen todellakaan harmillista olisi
a055.gif
mutta mieluummin olisin rokon joskus jo sairastanut, ja saisin unohtaa koko epidemian...
a010.gif

h020.gif
:MyAngels ja niin rakas rv 7+4

kärppänä heinälatoon toivottavasti on vaan harmitonta vuotoa, mullakin on tässä raskaudessa pariin otteeseen ollu, ja kaikki silti kunnossa, ota nyt vaan rauhallisesti ja lepäile :hug:

myangels :D ihania noi koiruudet, keksivät kaikkee hauskaa ja välillä kiristää hermoja, just niinkun nuo lapsetkin :D
juu me käytiin ulkoilemassa ja kävelyllä ja siellä leipomossa =) ja nyt on mahat täynnä, ei kyl ollu berliininmunkkeja mut syötiin sit banaanimunkit :p

neuvola kuulumisia.. tänään käytiin. kaikki kunnossa. :heart:

pissa puhdas, hb 120.
syke 148,hyvä ja vahva syke löydettiin heti. liikkeet ++.
sf-mitta 22 (oli hiukan käyrän alapuolella mutta ei mitään mistä kuulemma tarvis huolestua.. arvatkaas olenko miettinyt tän päivän sitä kuitenkin?!!?? :ashamed: ) painoa oli tullu melkee viisi kiloa neljässä viikossa (1204g/viikko) mut onneksi ei tullut mitään kamalia huutoja neukkatätiltä
:whistle:

kelan papereita sain ja ens viikolla alan niitä selvittää ja täyttelee talviloman kunniaksi.. samoin ensiviikolla varattiin torstaiksi sokerirasitustestiin aika :/

marleena83 ja vinski 25+4

Täällä on kanssa käyty tänään neuvolassa ja loistavat tulokset:

pissa puhdas, hb 129, paineet 106/63, raivotarjonta, syke vauvalla 150 ja liikkeet ++ ja kuulemma lisä ++ päälle voisi antaa kun on niin vilkas. SF 29cm eli hieman keskikäyrän yläpuolella. Painoa koko raskaudessa tullut 10,5kg eli kuulemma ihan ok, nyt 175g/vko eli vähiten kun koko raskausaikana?!? Nyt sitten huomenna tulee täyteen rv 32 ja alkaa uusi viikko rv 33 eli sitten prinsessa on melkein niin kuin valmis. Neuvolantädin mukaan tuo on sellainen rajapyykki, että keuhkot olisi jo ok jos syntyisi.

Miikkis: Tiedän ettei tästä ole kauheasti apua, mutta yritä olla stressaamatta oireista tai niiden vähenemisestä. Elimistö voi alkaa tottua istukkahormoniin. Muutaman viikon päästä, kun saat vähän lisäviikkoja täyteen niin laitan sulle sen lupaamani kotidoblerin niin pääset kuuntelemaan sydänääniä aina, kun epävarmuus iskee (mulla iski varmaan 2krt/pvä ). Laittaisin jo nyt, jos ne vaan jo kuuluisi varmuudella, mutta yleensä kait tuolla kotilaitteella kuuluu rv 11 eteenpäin.

My Angels: Ai teillä on koiranpentuja, ihanaa!!! Meillä on 2 chihuahuaa, joista toinen 4 v ja toinen 2v. Nuoremmasta tulee isä ensi kuussa ja käyn itseni kanssa henkistä taistelua. Sydän sanoo, että pidettäisiin itse astutuspalkkiona saatava pentu, mutta järki taas kertoo että 3 koiraa ja lastenvaunut ei sovi yhteen...

Ja minä jään tänään pois töistä tai siis nyt sillä sekunnilla kun laitan koneen kiinni, niin alkaa ensin 5pvän saikku (en jaksa enää istua 8h/pvä ), 2 vkon ylityövapaat ja sitten ihan virallinen äitiysloma. Jippii, vapaus!!!

malttamaton&tytsy rv 31+6

MyAngels: Juu,maksista on muutamaan kertaan leivänpäällä nautittu,kun on himo iskenyt :D Muita maksatuotteita en oo syöny....
Ja tuttua myös toi roskaruokahimo,mullakin oli alussa sellanen,kesti onneks vaan jotakin viikon verran :p

Riikkulista kiva kuulla :wave: Terveiset hymytytölle :heart:

AE:Toivottavasti ei olis rd,mutta jos on,niin sen kanssa pystyy varmasti elämään...Älä liikaa huoli
:hug: Liikkeistä sen verran,että onko sulla istukka samassa paikkaa kun aikasemmissa raskauksissa? Jos se vauva ei vaan oo ihan niin aktiivinen kuin edelliset ja siks et oo vielä tuntenut...?

Miikkis: Mullahan loppui se 24h paha olo heti kahen ekan viikon jälkeen,sen jälkeen oli päiviäkin välissä ettei mitään ja sit yllättävä aamuyrjö :D Eli ihan normaalia, kuten toi vihlominenkin,
mutta tiiän miten toi aika mataa tossa kohtaa... Just eilen mietittii ukon kanssa,että miten ne ekat 3kk oli niiin tuskallisen hitaita ja nyt aika menee siivillä :o Se on sietämätöntä,mutta
tsemppaan sua kovasti :heart:
Meilläpäin ei sairaalaan oo ultraan asiaa ennen np ultraa,ainakaan minä en oo päässyt :ashamed: Yksityisellä kävin...

Kärppänäh.:Mulla tuli kahdesti tässä raskaudessa paksua ruskeaa vuotoa,ja osottautui täysin harmittomiksi... Aikasempi km alkoi myös ruskealla tuhrulla,mutta sitä edelsi (viikko ennen vuotoa) Kovat kivut,ei siis mitään juilimista vaan ihan kunnon kipua :( ja vuoto muuttui kirkkaaksi vereksi hyvin nopeasti,vaikkei ollut kovin runsasta missään vaiheessa,niin jatkuvaa kuitenkin. Jos sulla toi vuoto loppuu,eikä kipuja,niin ei varmaan aihetta paniikkiin,jos jatkuu,niin tilaisin ultran vaikka yksityiselle rv 6 tietämillä, jos eivät ota sairaalaan ja siihen on mahdollisuus. Sitten ei tarvis jännittää ...
Tsemppiä kovasti,huoli on varmasti hirmuinen :hug:

Jänniä liikkeitä tää mun mahakaveri on ruvennu tekeen...tuntuu sellasille pyrähdyksille tai tärinälle... Vaikee selittää :) Mutta ei kuitenkaan mitään selkeitä potkuja...tai niitäkin jokunen,mut aika hintsusti. Onko kokemuksia kellään?

oon nyt käyny töissä tekemässä tilaukset ja tuntuu että oon paikalle allerginen,kun heti supistaa kun astun siihen kauppaan :D Mitään fyysistähän en siis tee,tilaan vaan ja lähen kotiin. Onpahan jotain puuhaa... Sain tänään ommeltua muutaman vaipankin,aploodit mulle B)

Huomenna olis kuulemma imetystunti iltapäivällä neuvolassa. Tuli ihan yllärinä. Täti soitteli eilen että pääsenkö,oli vissiin myöhäinen päähänpistos hänellekkin,kun periaatteessa ei pitäs ihan näin aikasiin olla. Mutta jotain selitti kahden ryhmän yhdistämisestä,eli otaksun että siellä on pidemmällä olijoita myös. Mitä lie tapahtuu,1-1.5 kestää. Kerron sitten =)

Eipä tässä muuta,voikaa hyvin rakkaat muhkut :D

Repa ja kutvonen rv 29

My Angels mie olin vielä tänään puun mätissä mut taitaa se homma olla mun osalta tehty :/ koskee niin perhanasti ja pieniä suppailuja ollu,onneks torstaina selviää onko muutosta tapahtunu kohdun suulla.

Tosta maksamakkara himosta ni mullakin oli silloin alussa jonkun aikaa ja söinkin silloin tällöin sitä siivun tai kaks mut nyt en voi kaupassa edes koskea pakettiin kun käy öllöttää...

AurinkoEnergiaa onko siulle sanottu istukan sijainnista? koska miulla on a-vauvalla takana ja liikkeet on tuntunut paljon kauemmin mitä b-vauvalla kun hällä istukka edessä...ja tietty riippuu missä asennossa se tein pieni siellä masussa köllii ja mihin päin potkii,kyllä ne sieltä kohta tuntuu,usko pois...jaksamista odotteluun :hug:

Toivotaan ettei sulla ole tota rd kun miun siskolla se oli,eikä kyllä ollu kiva seurata sivusta kuin hankalaa toisella välillä oli ja hällä oli alku oireena kova jano,väsymys ja hirvee makeen himo...mut noihan voipi olla ihan normeja oireita,toivottavasti selviää pian et onko siulla se vai ei.

Repa onko Kutvosella hikka? se tuntuu sellaiselta tärinältä tai pomppimiselta...mein kuopus täris kanssa odotus aikana aina silloin tällöin ja sitä hää teki myös synnyttyään jonkun aikaa...

MIulla on nyt yksi suuren suuri ongelma =)

Kun miulla on se rakenne ultra ja miehen piti tulla mukaan mutta joutuukin nyt töihin eikä pääse miun kanssa sinne...ni miuta haluttais ihan kauheesti kysellä sukupuolia vauvoista jos ultraaja ne näkee,mut mies ei haluis tietää ja mie haluan,mut jos en kerro miehelle jotta tiedän...osaiskohan olla hiljaa ja pitää salaisuutena...enkä kyllä tiedä jotta kertooko ultraaja sekin riippuu niin paljon kätilöstä/lääkäristä...

Tämä on mun suuren suuri ongelma :laugh: kertokaa mitä ite tekisitte...

Äitee ja tuplat 19+5

Äitee: En tiiä miltä hikka tuntuu,mutta jotenkin luulisin että se ei ois niin lyhytkestoinen tuntemus kun tää on... vaikee sanoo =)
Mun täytyy nyt tunnustaa,et varmaan kyllä kysyisin ne sukupuolet,oon niin malttamaton persoona :D

heips...elossa ollaan!! niin Mie kuin Babykin :heart: :heart: !!

anteeksi jo etukäteen, pakko laittaa tää sama teksti tännekin, ku meinaa painua simmut jo perin pohjin kiinni...
:ashamed:

Eli napakat sydänäänet kuuluivat, ja kaiken lisäksi on ihan tuossa eessä. neuvolan täti sanoi vaan että on niin erilaisia nämä raskaudet (rivien välistä pystyi lukemaan, että sulla on nyt enemmän läskiä kuin aiemmin :laugh: )
istukka on jossain ylempänä vauvelista..kai..

ja hb on huimat 134 joten väsymyskään ei siitä johdu...

ja veren sokeri oli normaali (eli 4,7) ja ei sen takia tehtykään sitä sokerirasitusta...
tätönen sanoi että juo tyttö juo, ei pitäis olla mitään vaaraa siinä..
:D

mutta nyt tutimaan...siivosin koko asunnon (90,5neliöö ) iltapäivällä, kävin kaikki lelut läpi ja seinätkin tuli pestyä, nyt olo on ihan naatti |O
huomenna ois taas töitä...

Kauniita unia ja oman Murujen kuvia :) !

Ajatuksin AE ja Muru 16+5

Äitee: pakko kommentoida, kun meillä sama tilanne!!
Eli Mie Halluun tietää rakenneultrassa sukupuolen, mies ei. mie sanoin että miehän kysyn ja en kerro sitte sille, sano vaan että kyllä hänkin sitten haluaa tietää jos mie tiedän :laugh: .
Ottaa nyt noista ukoista selevää..
Joka tapauksessa mie kysyn, voi oikeasti jotain hommata ennen vauvan syntymää. :D
mulla olis se rakenneuä 25.3 vasta...pitkä odotus..
Tsemppii teille, ja erityisesti sinulle, ja ainiin MIEKIN HALLUUN TIETÄÄ KUMPIAKOS SINULLE ON TULOSSA :D :hug:

Piti viel tulla kattoon noi Arskan kuulumiset...Hienoo,et kaikki on hienosti,tosi fiksusti sanottu!

Repa Se tärinä voi johtua vauvan pissaamisesta,meillä pojat saattaa vieläki pisun tultua silleen värähtää!

MyAngels Ymmärsinkö oikein,et teilläki on kultsuja?Meil niitä on 3 kipaletta ja voin hyvin kuvitella ton kuusi homman ja sit ku niillä tuntuu olevan tosi hyvä "mie oon syytön"-ilme.

Vimpula,taas,sanokaa,et pysy akka muualla...

Huomenta! |O *selvennys moiselle hymiölle tulee myöhemmin* Zzz

Malttamaton: Onnea töiden loppumisesta :flower: . Kateeksi käy ;) !
Ja Arskallekin onnittelut hyvistä kuulumisista. Melkoisen siivouksen oot tehny!
Marleena oli saanu Kela-paperit. Mä kävin eilen netistä luuraamassa ja päivämääristä päättelin, että meille pitäis paketin tulla viim. ens vkolla. Hope so...! :p
Repan vauvelin "tärinöitä" minäkin arvelisin hikaksi. Meillä on sitä harrastettu jo tammikuusta. Taannoisessa rakenneultrassa se näyttikin oikein hauskalta - tuntumasta puhumattakaan.

Tuntumasta voipi ottaa aasinsillan tähän |O -oloon. Sattuu! Illalla sain hädintuskin unta kun ottaa niin kipeää. Jos lääkekaappi olis ollu yhtään lähempänä, olisin napannu Panadolia - mutta en jaksanut vaappua keittiöön asti. Joku ns. iskee "kirvestä" mun häpykummulle. Asennon vaihtaminen ei auta. Ja jos sängys maaten yritän asentoo etsiä, niin beibehän vaihtaa viivellä asentoo ja melske on valmis.. Huoh. Neljän jälkeen en oo nukkunu enää yhtään ... ja kun lähdin ajeleen toimistolle ennen kuutta, niin meinasin pöpperössäni pamauttaa kunnon risteyskolarinkin :/ .

Liitoksistaan natiseva -A- rv 26+1

repa: meillä kanssa vauva tekee välillä sellaista omituista tärinää, mutta se ei todellakaan oli hikka. Hikka meillä on suunnilleen 1krt/pvä, sen kyllä tunnistaa helposti ja kestoltaan 5 min. Tärinä/pyrähdys on ihan erilainen ja kestoltaan aina muutamia sekuntteja, mutta ymmärrän että ihmettelet mitä se on, niin minäkin teen, mutta olen vaan ajatellut että kuuluu asiaan.

äitee2&aurinkoenergiaa: Meillä mies oli ehdottomasti sitä mieltä ettei halua tietää sukupuolta etukäteen: olisi kuulemma sama, kun avaisi joulupaketin etukäteen! No, kun sitten annoin luvan rv 12 jälkeen ostaa vauvan vaatteita niin alkoi kummasti sukupuoli kiinnostamaan, kun näki vauvanvaatevalikoiman. Osti ensiksi neutraaleita vaatteita, mutta huomasin että silitteli aina salaa vaaleanpunaisia mekkoja haikeana. Mä olin niin varma, että tämä on tyttö niin kysäisin ennen rakenneultraa että haluaisitko jo päästä ostamaan mekkoja. Mies siihen sitten totesi että, ehkä kuitenkin katsotaan olenko oikeassa, mutta en see pettyä jos siellä olisi poika. Tietenkään en olisi pettynyt! No nyt tilanne on se, että yritän koko ajan miehelle sanoa, että osta neutraaleja että niitä samoja vaatteita voi sitten käyttää toisellakin vauvalla jos onkin poika, mutta väittää että sitten ostetaan uudet vaatteet. Eli minä ostan neutraaleja ja hän ja anoppi vaaleanpunaisia. Silmät loistaen tulee aina kotiin, että katso mitä löysin ja oli ihan pakko ostaa ;)

Amira: eli sulla on liitoskivut alkaneet :hug: Mulla tuli samaan aikoihin, mutta kesti tasan tarkkaan yhden päivän ja sitten katosivat. Eli lohdutuksena voin sanoa ettei välttämättä ole pysyvä vaiva eikä paheneva!

Moi

Piti tohon tärinään kommentoida... Repa, mulla tässä raskaudessa tärisi tosi usein sillai pienen hetken. Jonku 5 sekuntia ja se oli sellainen jännä tunne, ei todellakaan hikka, jota myös täällä oli 5 ktraa päivässä... :D Mä kuulin, ett se on sitä, ett vauva pissaa... Ja kuulemma erityisesti poikavauvat... No, meille tuli tyttö ja teki kyllä kanssa sitä tuolla kohdussa... Enää en ole tärinää huomannut...

Riikkuli ja pikku-neiti tasna 10 vkoa ( hui, miten aika rientää)

Hei kaikille pitkästä aikaa. :hug: Olen käynyt kuulumisia lukemassa, mutta en ole jaksanut kirjoitella. Töissä on kiirus ja loppuaika menee sohvalla vanuen, nukkuen tai syöden. Siis koko valveillaolo ajan meikäläisen täytyy syödä kahden tunnin välein, muuten tulee raivari :snotty:. Nyt on taas sellainen tuuli, että pelottaa, ettei mahassa enää olla hengissä. Siis tähän ei auta, vaikka olen vauvelin nähnyt ultrassa jo monta kertaa! Tunnen itseni ihan idiootiksi ja mietin, että varaan "vielä yhden" utran mieheltä salaa! :ashamed:

Auttakaa nyt fiksummat, miten saisin pääni järjestykseen?

Haleja kaikille!

Siilura ja kirppu 8+1

siilura: mieti missä vaiheessa minä jo olen ja mikäkin juuri eilen mietin, että pitäisikö mennä vielä kerran ultraan rv 35. Ihan vaan tsekkaamaan että sieltä on oikeasti vauva tulossa ja kaikki on kunnossa. Vaikka siis tälläkin hetkellä meno on sellainen mahassa ettei kyllä siellä mitään muuta voi olla kuin yliaktiivinen masuasukki, on tänään koko päivän tunkenut peppua tosi kovaa ulospäin eli en tiedä yrittääkö vaihtaa jotenkin puolta, kun nyt ainakin viimeiset 10vkoa vauvalla on ollut pää alhaalla oikealla, peppu vasemmalla puolella ja jalat siis tulee tuonne oikeaan kylkeen eli yrittääköhän siis vaihtaa kylkeä? Olin jo soittamassa ultraa, mutta sitten aloin miettimään mitä kaikkea kivaa saan sillä rahalla vauvalle, joten suljin puhelimen...

Riikkuli varmaan vauvan kanssa 10 vkoa tuntuu menevän nopeasti, mutta itse henkilökohtaisesti täällä tuskailen, että miten saisi seuraavan 8 vkoa menemään nopeammin. Haluan sen vauvan jo nyt :ashamed: Mutta hauskoja päiviä vauvelin kanssa ja kiitokset valistuksesta tärinä asiasta =)

Yhteistyössä