***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
maanantaita mammat :D

surusydämmelle tervetuloa ja onnea plussasta :heart:

elinamariamä olen täysin samaa mieltä, ei tuollaisia asioita saa/kannata alkaa pelkäämään. jos jotain tapahtuu niin sitten murehditaan..ja sitä vartenhan ystävät ovat olemassa että he haluaavat tukea vaikealla hetkellä. muistan itse keskenmenon jälkeen kuinka ihanat ystäväni olivat minulle maailman tärkein tuki, samoin kuin vanhempani ja mieheni.
itsellä tosin tässäkin raskaudessa on edelleen päiviä jolloin epäilee kaikkea mahdollista kipuilujen ja viiltojen takia, välillä liikkeeiden ja milloin minkäkin takia vaikka näinkin pitkällä olen jo.. aina takaraivossa on sellanen epäily muttei sen kannata antaa voittaa :hug:

katherine en kyllä oikein uskois että kahvilla vois olla osuutta keskenmenoon.. mistähän sivuilta luin netissä noista raskausajan ravintoaine kielloista ja siellä ainaki luki että ei suositeltavaa, mutta kolme 1,5dl kuppia on maksimi päivässä.. kahvin vaikutusta ei olla kuulemma tarpeeksi saatu tutkittua. ite olen kanssa koko raskauden juonut teetä, muutenkin olen aina ollu enemmän tee-ihmisiä (aika sanonta :laugh: ) ettei tuo kahvi ole koskaan ollu mun juttu niinsanotusti :D

repa jaahast, sieltäkö saadaa seuraavaksi nyytti-uutisia?! :D sulla alkaa kovasti olemaan jo kasassa viikkoja.. joko jännittää kovasti?

jive toivottavasti sulla vuotelu jo loppunut *peukkuja* halusin vaan lohdutukseksi kertoa että mulla on molemmissa raskauksissa ollu viikoilla 6-8 sellasta rusehtavaa vuotelua. ja nyt samaa ollu taas enemmän ja vähemmän vn. rv.30 asti. kaksi lääkekuuria olen saanu jo siihen emätintulehduksen takia mutta nyt epäilee lääkäri vain että limakalvojen kuivuudesta johtuu.

amira mulle kanssa synnytyslupa myönnetty mieheltä ja parhaalta ystävältä äitienpäiväksi.. :D meillä olis vielä toinen painoarvio ultra 13.5. muttei kuulemma ehditä sinne enää.. hyvähän se on että suunnittelevat meidän puolesta
:laugh:

my angels oi kuinka ihanaa tuo aamujuttu :heart: muistan kun meillä mies tunsi ekaa kertaa liikkeitä masun päältä, meni ihan häiriöihin :hug: ei oikeen tiennyt olisko se itkenyt vai nauranut (..siis ihan hyvässä mielessä.. :D)

ninni kauniin nimen olette prinsessalla keksineet :heart:

meillä vauvavakuutus otettii nordeasta, siis syntymättömän vauvan vauvavakuutus. saatiin edullisemmin koska meillä muutkin vakuutukset siellä. keskitettiin sinne sitten.
yölliset vessareissut täällä vaihtelee yhestä-kahteen kertaan..olen koittanu illalla olla ennen nukkumaan menoa juomatta suuremmin muttei se siihen oikeen tahdo auttaa. hormonaalistahan tuo..
:laugh:

profiiliin päivitin uutta masukuvaa jos haluutte käydä kurkkimassa. eilen lisäsin linkkiä tohon jossa kuuvan piti näkyä..ja näinkin itekkin eilen muttei nyt suostu aukaseen sitä enää. olen kyllä sellanen tietokone-ihme :laugh: mutta siellä tosiaan kuvaa, joka siis otettu rv.34+2. neuvolassa oltii perjantaina ja neukkatäti sanoikin masun jo laskeutuneen. en meinannu uskoa mutta pakko se on kun näin tuon kuvani.. :whistle:

sain muuten eilen illalla kokea ensimmäisen supistuksen..tai no onkohan tuo nyt saavutus :ashamed: tiedän ainakin nyt millaselta sen kuuluu tuntua. keittiössä jotain touhuilin ja oli pakko nojailla tiskipöytään kun niin alkoi supistamaan.siellä sitten yksikseni puhisin ja mies pöllähti oikeen kattomaan mitä touhuan kun sellanen puhina kuuluu :laugh:

tämä taitaa nyt painua aamuhommiin ja kaupassa käymään.. hyvää viikonalkua kaikille, palataan taas löpisemään! :D

marleena83 ja vinski 34+3

Huomenta päivää mamuskat!

Äitee2: Voi miten ihanalta sun anoppi kuulostaa, vähänkö oon kade ;) Oma anoppi on sellainen häslä että hermot vaan menee... Koitahan jaksaa tuplien kanssa, 8-viikkoa on kyllä aika saavutus, toivotaan että vauvat siellä sen aikaa vielä jaksaisivat sulassa sovussa köllöttää :hug:

Gatsu: vai semmoinen huuma-ilta teillä oli :D Joskus vaan muut halut vie voiton ;) Hienoa, että raksalla hommat edistyy ja pääsette muuttamaan ennen Elviksen syntymää. Jaksamista touhuiluun siellä ja muista ottaa myös iisisti ;)

Ninni: Voi miten ihanan hurmaava nimi! Tuohon nimeen jää koukkuun ja tasan teidän tytär näyttää Linalta! :heart: Ihanaa että teidän vauvan tuoksuinen arki on lähtenyt upeasti liikkeelle, ja Lina on äidille kiltti :D Tulehan jatkossakin kertomaan miten teillä menee... Meillä on vielä tuonne kerho-osioon pitkä matka...

Repalle toivotan oikein ihania hempeilyhetkiä kotoisalla miehen kainalossa :D Varmasti tekee nannaa kun saatte vihdoin olla rauhassa ja nyt pidät kiinni kynsin ja hampain ;) Onhan vaaveli jo toisaalta viikkojen puolesta valmis maailmaan tulemaan, mutta toivotaan toisaalta että vielä hetken malttaa siellä oleskella. Nyt vaaditaan pitkää pinnaa, mutta muista ettei teidän tapauksessa odottavan aika ole enää pitkä ;)

surusydän: lämpimästi tervetuloa kasvattelemaan masua tänne :hug:

MyAngels: Mulla kanssa roskaruoka himo on valtaisa. Luin jostain että vkon 17 tienoilla on keskimääräinen painon nousu n. 3kg, mutta mulla vasta 500g joten saan kait hyvällä omalla tunnolla vähän mussuttaakin! Toisaalta masu kasvaa niin kovaa vauhtia ettei edes puurolle ole asiaa :laugh:

Eliisan neuvola-uutisia täällä odotellaan...

( . ) APUUUVA!!! Mä luulen, että eilen tunsin ekan kerran potkut tai oikeastaan muljahdukset :laugh: Tää on ihan hullua, että koko ajan vahtaa että joko, joko... Mutta se tunne oli sellainen että ihan kuin nälkä kurnis mutta ei ollut nälkä, tai että olis ilmaa masussa mutta ei ollut sitäkään :laugh: Miehelle soitin töihin heti että nyt vaavin potkut tuntuu, mutta oli niin kiireinen ettei ehtinyt mun iloon yhtyä. Illalla kyllä sitten hyvitteli asiaa ;)

Ikkunat jäi pesemättä kun rupesin niitä pesemään. Huomasit että räystäslaudat ja ym.. puitteet oli likaiset joten rupesin niitä putsaamaan. Sitten havahduin, että mix mä niitä hinkkaan kun koko seinä on ihan lian peitossa. Meillä vaalealla maalattu puuvuorattu seinä. No, kaivoin juuriharjan esiin ja pesin sitten koko seinän ensin, varmaan leveyttä jotain 6m mutta vain ikkunan korkeuteen asti :D Pieni jujutus vain :D Illalla sitten makasinkin taas migreenissä, mutta tänään taasen töissä ollaan...

Tiivia ja Taavia odottelen saapuvaksi (uudet työntekijät, joita rupeen sitten perehdyttämään), joten jos mua ei päivisin täällä näy, niin nou paniikkia, elossa kyllä ollaan, mutta ne kaks on väsyttänyt mut :laugh:

Nähdään pian mammat :wave:

:'( :'( :'( itku herkässä tälle päivälle :'( :'( :'(

ekax ystävä masensi mua kun en hoitolasten kanssa lähteny tuonne vesisateeseen kun mulla ei mahu enää noi ulkovaatteet päälle ja meinaa flunssa iskee kunnolla päälle......ja sitten soittivat neuvolasta... :( pissatulehdus TAAS, ja sitte ku kävin siin sokerirasituksessa niin paastoarvo koholla, joten joudun tuonne osastolle syyniin...sanoi suoraan että vahva (paastoarvo heitti 0.1 ) raskausajandiabetes-epäily... :'( :'( :'(

anteeksi tää omanapaisuus :ashamed: mut nyt masentaa...

Nopea pyörähdys juuri ennen päiväunia...
Arska :hug: - ei ihme että masentaa. Toi pissatulehdus on niin ....stä. Ihme kun samainen tyyppivika ei oo raskausaikana mua kiusannu *kop kop*
Jos et muuta positiivista keksi, niin toivottavasti ne osastolla kertoo/näyttää sulle vauvelista lisää vaikkapa ultralla..?!

-A- *vätystää*

No nyt vihdoin maltoin hetkeksi siirtyä muutaman metrin etäisyydelle tytöstä eli sitä synnytyskertomusta oli kyselty. No eipä mennyt yhtään niin kun etukäteen olin kuvitellut (ensin menisi limatulppa, sitten lapsivedet, alkaisi supistukset ja sitten ponnistettaisiin ja da-daa:vauva olisi maailmassa) Tämä oli siis miten olin ajatellut asian.

Niin kuin silloin täällä vielä roikkuessa ehdin laittamaan niin supistuksia alkoi tuntumaan ke klo 20.30, tulivat läpi yön suht säännöllisesti seuraavaan aamupäivään asti. Kellottelin niitä itse siihen noin 5 min, klo 12 lähdettiin synnärille ja automatkalla ne sitten harveni 10 min välein. Ajattelin jo, että no niin turhaan lähdettiin mutta mentiin silti näytille. Käyrällä maattiin 30 min ja siinä näkyi supistukset noin 7 min välein ja sisätutkimuksessa todettiin, että kohdunkaula hävinnyt mutta vain 1cm auki ja passitettiin kävelylle 2 tunniksi. Takaisin mentiin ja käyrällä supistukset näkyi vähän voimakkaampina mutta tilanne sama. Päästiin raskaanaolevien osastolla avautumaan ja siellä alkoi sitten oikeasti tekemään kipeää ja olinkin suurimman osan ajasta suihkussa. Klo 17.30 meni limatulppa (hyi yök) ja todettiin että noin 6 cm auki. Päästiin synnytyssaliin ja sain ilokaasua (ihan superhyvää kamaa!!!), aukenin 7-8cm ja laitettiin epiduraali. Siinä vaiheessa olo mielettömän hyvä sen kaasun ansiosta ja kätilö sanoikin että kyllä tämä täältä tämän päivän eli torstain sisällä ulos saadaan. Mutta epiduraali tekikin sen, että avautuminen hidastui tosi paljon ja homma meinasi tyssätä. Kalvot puhkaistiin klo 00.01, että saataisiin edistystä aikaiseksi, kun lapsivesi meni mutta ei kauheasti tehonnut. Pitkään siinä sitten kärvisteltiin 9cm, mutta sitten lopulta viimeinen cm pehmeni ja kätilö työnsi sen vauvan tieltä pois?! Tuli tosi kova työntämisen tarve ja sainkin rauhassa pystyssä työnnellä supistuksen tahdissa ja se tuntui oikeasti hyvältä. Oikea ponnistusvaihe kesti n. 45 min ja se oli oikeasti aika tuskaista, kun tuntui ettei se millään oikeasti tuli sieltä pois ja sattui niin kovasti ettei meinannut jaksaa ponnistaa tarpeeksi kovasti. Muutaman kerran löysin oikeat lihakset ja niillä työnnöillä saikin jotain aikaiseksi. Tosi pitkään taisteltiin ettei oli tarvinnut leikata välilihaa, mutta lopulta kätilö päätti tehdä pienen viillon, joka sitten auttoikin ihan mielettömästi ja vihdoin vauva saatiin ulos. Kipu loppui sillä sekunnilla?!? Mies totesi, että onpa se pieni, johon kätilö totesi että ei se kyllä kauhean pieni ole, 100% varmasti yli 4kg ja niinhän olikin 4036g ja 51cm. Vauva alkoi heti imemään ja imikin yli tunnin, minut paikattiin ja kaikki oli loistavasti kunnes...kätilö komensi minut pissalle, kun ei ollut onnistunut pitkiin aikoihin epiduraalin takia ja vessassa ollessa, ehdin vaan huutaa miehelle että nyt sumenee silmissä ja sen jälkeen alkoi aivan järkyttävä kipu. Kätilö ja mies raahasivat minut takaisin sairaalapetiin. Kätilö vaan totesi, että ei ihme että sattuu, kun just synnytit. Totesin, että sattuu enemmän kuin mikään koko synnytyksessä ja kätilö alkoi ihmettelemään. Katetroi minut kun ajatteli, että kipu on siitä. Pissaa tuli 2 litraa eli se oli ollut virtsarakko mikä oli ollut vauvan tiellä ponnistaessa eli kannattaa yrittää pissata hinnalla millä hyvällä :attn: Sitten multa lähti taju, mies jäi vauvan kanssa ihmeissään vauvan kanssa ihmettelemään synnytyssaliin, kun minut raijattiin leikkaussaliin. Eli synnytys oli siis aiheuttanut sisäisen verenvuodon, joka siis vuosi sisään eikä ulos. Leikattiin emättimen kautta spinaalipuudutuksessa, joten itse leikkaus ei sattunut, koska annettiin lisäksi reilusti morfiinia. Heräämössä olin pari tuntia ja sitten pääsin osastolle. Siellä mies oli kärvistellyt koko tämän ajan osaston päivähuoneessa vauvan kanssa, eivät päästäneet huoneeseen vaikka toinen oli kuitenkin valvonut edellisen yön, joten nukahteli istualtaan. No lopulta sitten päästiin kaikki yhdessä osastolle ja kaikki hyvin. Vauva alkoi imemään taas heti kun pääsi rinnalle, joten maidon tuotanto lähti kunnolla käyntiin. Eilen päästiin kotiin ja muuten ei missään kipuja paitsi välilihanleikkaus haavassa.

:wave: kotiuduttu on!
malttamatonta heti haluun onnitella kun en oo vielä kerinnyt! :flower: siis hurjasti onnea ja vaaleanapunaisia vauvantuoksuisia hetkiä koko perheelle!!

kyllä mustakin kuulosti aikas hurjalle mutta hyvä kun on nyt kaikki onnellisesti ohi ja takanapäin, te olette PERHE!

viikonloppu sujahti vauhdilla, huomenna on sit se eka neuvola vihdoin ja viimein. sekin päivä siis koittaa, jee! kuulumisia siis lisää.
palaillaan, uusille onnea ja teretulemasta mukaan!

B) Pamuk ja Toivo rv 10+0

Jäi tuo edellinen viesti kesken kun päästiin imetyspuuhiin taas ;) Niin siis ponnistusvaiheessa jokin verisuoni puhkesi jossain emättimessä, mutta ei vuotanut ulos ja vaan verta sisään sen 3dl, joka tuntui siltä kun vauvapää juuri ennen ulosponnistusta. Mutta neiti siis maailman helpoin: nukkuu, syö, kakkaa. Ei itke laisinkaan, joten yölläkin jouduin tsekkaamaan kun ei vauva herättänyt ja sieltähän se tuijotti mua sängystä ja hieman maiskutteli suutaan että voisi kohta maitoa ottaa ja edellisestä imetyksestä oli kuitenkin 5 tuntia. Maito noussut loistavasti ja kakkavaippoja saa vaihtaa koko ajan, mutta ei huuda siitäkään. Ihan isänsä näköinen tyttö, tässä kuva:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2010760.jpg

Tyttö on sulattanut kyllä molempien sydämet, mies itkee tämän tästä ja hukuttaa vauvan pusuihin :heart: Minä olen ihmetellyt missä itku viipyy ja tänään se sitten tuli. Pidin tyttöä kainaloista edessäni imetyksen jälkeen ja yhtäkkiä hän vaan avasi silmänsä ja katsoi suoraan minua ja hymyili. Hymy taisi olla ihan refleksin omainen, mutta silti, minulle se oli hymy suoraan sydämeen, joka kyllä on ollut pitkään valloitettu hänelle. Niin pitkään on ollut odotettu ja toivottu, siinä se nyt on ja tutkailee maailmaa :heart:

Oi, Malttamaton, miten suloinen pieni tyttö! Taitaa olla meikäläisellä hiukan hormonit pinnassa, kun liikutuin tuosta sun kertomuksesta ja kun kurkkasin kuvan, niin pieni itku tirahti :) . Oi oi oi, kai se minunkin vuoroni tulee vielä! Pitkä kesä ja syksy edessä, mutta palkinto taitaa olla ihan koko odotuksen arvoinen! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

pikkutiikeri 9+0

Malttamaton, kiitos synnytyskertomuksesta ja kuvastakin. Tyttö oli oikea söpöläinen :) . Mikä ihme siinä on, että tytöistä tulee niin usein isänsä näköisiä?!!? ;)
Hurjalta kuulosti tuo verenvuotohässäkkä, mutta onneksi nyt kaikki on kuitenkin ok :hug: .

Minäkin täällä mielessäni arvuuttelin, kuka seuraavaksi lähtis synnärille. Repan puolesta vetoa löisin. ..mutta enköhän minäkin lähtijöiden top 3:een mahdu ;) ?!

Pamu K oli menos neuvolaan. Kiva kiva. Se tekee raskaudesta taas hitusen enemmän todentuntuista. :)

Miikkikselle onnittelut liikkeistä. Ne on sit ihania :heart: .
Jokohan Arskalla olis parempi fiilis :hug: ? Hope so!
Äiteen makkari kuulosti aika täyteläiseltä ;) tai sit teil on tooooosi isot huoneet? Meillä kolmella Marleenan kanssa taitaa olla kaikilla oikein kunnon "roikkumahat" :D . Toi munkin etureppu on pudonnu niin alas, ettei varmaan tarvis montaa hyppyä esikoisen trampoliinilla ottaa, kun vauva olis jo polvis :laugh: . Siinäpä muuten oiva "käynnistyskonsti" jos tuntuu että jollain alkaa yliaikaiseksi menemään :laugh: :laugh: ...

Nyt tippaleipäpussin kautta iltapuuhiin :p *onneks neuvola ja punnitus on vasta viikon päästä :saint: *

-A- 34+6

voi kuinka suloinen pikkuruinen tyttö malttamaton nyt se tosiaan on siinä =) aika hurjan kuuloinen synnytys, mutta onneksi on ohi ja kaikki kunnossa, nyt vaan nauttikaa =)

ninni aivan ihana nimi :heart: ihanaa että arki sujuu hyvin, tuu vaan jatkossakin kertomaan kuulumisia =)

äitee hyvä että saat apua, toivottavasti olo helpottaa ja pienet jaksaa vielä tarvittavat viikot asustaa ahtaissa tiloissa =)

arska piristys :hug: toivottavasti ei kuitenkaan oo diabetes

miikkis onnittelut ekoista muljahduksista :D ihanaa eikö ookkin

tini lepäilehän nyt että paineet laskee =)

pamu hauskaa huomista neuvolareissua

jahas ja neuvolakuulumiset, eipä siellä ihmeitä, en nyt viihtyny siä kovin kauaa kun oli se täti jonka kanssa en niin hyvin juttuun tuu mutta pakolliset mittaukse ym tuli kuitenkin tehtyä
painoo oli tullu 200 g/viikko, kuulemma nihkeesti tullu mutta johtuu tietty mahataudista, kyllä se sieltä vielä kohoo =) verenpaine 105/68, sf mitta 21 ja vaavin syke oli 140-150 vaihdellen ja poikittain majailee tällähetkellä, lapsiveden määrästä kysyin niin sanoi että hyvin hölskyy =) eli kaiken pitäis olla oikein hyvin onneks, seuraava aika on sit jo kahden viikon päästä lääkärille, pääsee taas ultralla kurkkiin, mutta nyt täytyy päästää ukko koneelle kun niin jo tossa hinkuu, yritän seuraavalla kerralla muistaa vastailla noihin galluppikysymyksiinkin :wave:

eliisa ja pikkuruinen 25+4

heippa!

huh huh onpas tullut tekstiä tänään...
ninni kiitos onnitteluista!
miikkis onnea "potkuista" !! (ei siis työpaikan menettämisestä :laugh: ) voi ku ihanaa!! :heart:

eliisalle myös onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista!
kommentoin kyllä enemmän myöhemmin mutta nyt oma KAMALA tapaus äsken vessassa... pahin painajainen tähän aikaan... pyyhkiessä punaista!!!!!!!!!!! olin ihan APUA!!! ja itku kurkussa ja ihan paniikissa...kunnes sit syy selvisi, ettei se tullutkaan "sieltä" vaan mun (kiinnostavaa tosiaan teille) peräaukko on ihan verillä pyyhkimisestä ja ilmankos se kutiaa kun oon raastanut sen rikki!! mies vielä siihen pällistelemään että mistä se oikein tulee ja tökkii wc-paperilla...- juu, kyllä se perseestä tulee! Sanoin hän :laugh: onneks, onneks... itkuhan siinä jo ehti tiristä ja paniikki ei ei ei... huhu h on tää niin piinaa tää alku :whistle:

mutta nyt rauhallisemmalla mielellä nukkumaan...hyvää yötä ! :wave:

Katherine Hui! Olisin minäkin pelästynyt!
c015.gif

Malttamaton onpas suloinen prinsessa! :heart: Onnea vielä!
Tahon kanssa tuollaisen!! :D Ja sama homma kuin pikkutiikerillä... tarina sai ihan tipan linssiin!

PamuK tsemppiä neuvolaan. Taidan muistaa sinut tuolta vauvakuumeisten puolelta! :wave:

).( Täällä tuli pienoinen kahvistoppi tänään.
a015.gif
pientä kuvotusta muutenkin havaittavissa... edellisellä kerralla ei ollut lainkaan pahaa oloa.
Testiviiva edelleenkin haalea - en tiiä mikä pakkomielle mulla on saada sellainen vahva viiva!
a025.gif

Tein tänään myös symbolisen ostoksen: kävin ostamassa tutin. Se että alan ostamaan vauvantarvikkeita on symbolinen juttu. Se tarkoittaa että mä luotan siihen että tämä pieni tulee syliin saakka!
d025.gif

Malttamaton onnittelut vielä tällekin puolelle! Hurjan kuuloinen tuo verenvuoto, mutta onneksi kaikki meni kuitenkin lopuksi hyvin! Suloinen on tuo teidän prinsessa! :heart:

Ja kukaan muu ei sitten enää saa etuilla, mun vuoro seuraavaksi! Eilisessä neuvolassa ei mitään uutta. Perjantaille uusi aika, ja sitten jo soitellaan äippäpolille. Jospa viimeistään ensi viikolla pääsisin tositoimiin.

Paljon olisi kommentoitavaa, mutta anteeksi kun nämä ajatukset nyt pyörii vain oman navan ympärillä tai oikeammin tuolla sisäpuolella. :ashamed:

Puella ja Kompiainen 41+0 (uutta ennätystä vedellään)

Äitee2: Ihana anoppi sulla!
d030.gif

Voi kumpa pienet viihtyisivät vielä sen 8 viikkoa masussasi, mutta onneksi viikkoja kuitenkin jo hyvä määrä vaikka tulisivat pikkuisen ennemminkin pois
d025.gif

Ninni78: Prinsessallanne on ihana nimi!!
a070.gif

marleena83: Muhkean ihana masu sulla!
g010.gif

Miikkis: Kyllä kyllä, mussutetaan vain hyvällä omalla tunnolla!
e040.gif

Mulla pääsi paino laskemaan vähän liika alas keskenmenon jälkeen, joten vasta keräilllään niitä menetettyjä kiloja takaisin. Enkelinkin aikana paino nousi tosi hitaasti alussa, vaikka söin melkein vain roskaruokaa
a015.gif

Oon kyllä ajatellut, että en ala painoani vahtimaan, syön mitä tekee mieli, niin kauan kun saan
d025.gif

Käääääkk!!!
g005.gif
Oot tuntenut ekan potkun!!!
g005.gif
g005.gif

Ihanaa!!
s020.gif

Oi, onnea hirmuisesti!!!
a080.gif
a080.gif
a080.gif

Mulla tuntuu välillä kuin ilmakupla poksahtaisi rikki masussani, tai sitten kun isompi potku tulee, tuntuu siltä kuin jossain huvipuiston laitteessa kouraisee mahaa, niin se sama ihanan muljahtamisen tunne tuntuu tuolla alamasussa
a044.gif

Aurinkoenergiaan päiviin auringon paistetta!!
d015.gif

Kurjaa kurjaa kurjaa...
k035.gif
Yritä kuitenkin löytää positiivisia asioita päiviisi
k055.gif

Malttis: Voi sentään, hurjalta kuulosti tuo tarinasi...
g025.gif

Onneksi nyt kuitenkin kaikki hyvin
a035.gif

Suurenmoinen prinsessa!!
a044.gif

Pamullakin jo tasan 10 viikko täynnä!
a030.gif
Hienoa!
b015.gif

Tulehan kertomaan sitten neuvolauutisia
a010.gif

Katherine: Onneksi säikäyksellä selvisitte!!
c080.gif

ElinaMaria: Hyvä hyvä! Kuvotus on hyvä merkki!!
e020.gif

Munkin piti saada alkuraskaudessa tehdä testi jossa testiviiva oli kontrolliviivaa reilusti vahvempi. Siitä tuli hyvä mieli!
e050.gif

Ehditkö enkelillenne ostamaan vielä mitään tarvikkeita? Mulla oli koko odotuksen ajan tunne, että ostetaan sitten kun rakenneultran uutiset tulevat. Jotenkin sen aavistin ettei kaikki tule päättymään hyvin....
a050.gif

No sitten kun rakenneultrasta palasimme shokissa, halusin käydä ostamassa bodyn jossa luki "Mr Finland"
a030.gif

Tuolla se on yläkaapissa en ole sitä pystynyt katsomaan Helsingin ultrauksen jälkeen...
a060.gif

Nyt olen ostanut tälle vauvalle jo pari bodya ja myssyä + sukat! Ihan eri fiilis nyt mitä vuosi sitten, joten kai se on hyvä juttu
d025.gif

( . ) Jopas oli melkoinen aamu!
a030.gif

Nousin sängystä vähän liian nopeasti, ja samassa aivan valtava kipu viilti oikealle alamahaan, siitä nivusiin, kylkeen ja selkään. Luhistuin maahan enkä yksinkertaisesti päässyt ylös
d025.gif

Kipu kesti puoli tuntia, siinä makasin lattialla tuskissani
a040.gif

Koirat olivat ihania kun ne tulivat viereeni makaamaan ja nuolivat kasvojani ja käsiäni
a044.gif
a044.gif
a044.gif
a044.gif
a044.gif

"Happea, happea!" mä yritin sanoa niille
d015.gif

Kylki kyljessä siinä sitten maattiin lattialla minä ja 5 koiraa, ja pojat olivat ensin paniikissa, mutta sitten niillä oli sellainen ilme, että "No okei, kyllähän me tässäkin voidaan maata, vaikka tossa kyllä olis sänkykin vieressä..."
e040.gif

Heh, heh, nyt huvittaa, mutta ei kyllä huvittanut tuolla lattiatasolla
e045.gif

Luin noista raskauskalentereista, ja siellä luki että

"Näihin aikoihin on melko tavallista tuntea kipua nivusissa. Kipu saattaa säikäyttää, sillä se voi olla voimakastakin, mutta yleensä aihetta huoleen ei ole. Syitä kipuun on monia, se voi olla lähtöisin esimerkiksi kohdun lantioon kiinnittävistä jänteistä, jotka venyvät kohdun kasvaessa. Voit tuntea jännekipua muun muassa tehdessäsi äkkinäisiä liikkeitä tai aivastaessasi."

Onneksi muistin ja tunsin mitä tuo kipu oli, etten pahemmin säikähtänyt, paitsi sitä että kuinka kauan joudun lattialla makaamaan kun puhelin oli kaukana, ja mies töissä...
c015.gif

No, koirat kyllä olisivat tykänneet kun oltais oltu lähekkäin tunti tolkulla ja olisin niille siinä toimitellut
e035.gif

Mitäs muuta, potkut tuntuu nykyään oikeassa alamasussa ja sydänäänetkin kuuluvat sieltä. Tähän asti ne on kuulunut ja tuntunut vasemmalta puolelta. Nyt täytyy mennä syömään, maha kurnii
a050.gif

d030.gif
:MyAngels (joka muistaa tästä lähtien nousta makuulta ylös h-i-t-a-a-s-t-i) ja niin rakas rv 16+4---17+0
s020.gif

Huomenia!

malttamaton,ihanalta kuulostaa tyttö :heart: Synnytyksessäkin oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita,mutta onneks kaikki lopuiks hyvin!!!!

Pamuk.Neuvolatsempitys :heart:

Miikkis,oisko se sitten pikkuinen ilmoitellut itestään...ihanaa =)

Katherine,onneks oli kyse vaan ahterista :laugh:

Arska,toivottavasti eiolis diabetes :hug:

Marleenalla ihana massu :heart:

Täällä pitkästä aikaa tuli kunnon jomotus vihlaisuja prismasa eilen... oikein pisti pysähtymään. En tiedä sitten onko noi mun supistuksia,kun tosiaan sisko ja äiti ei oo koskaan tunteneet kovin kivuliaita sellasia,lähinnä just jomotusta... no kuitenkin,loppuivat lyhyeen ja tuntuis että ei oo meikäläinen vielä aikoihin lähdössä... menee usko sen lekurinkin puheisiin,vaikka auki ollaan kuin ladon ovet,niin kai sitä jotain tuntemuksia pitäis olla? Noh,sen se ottaa,minkä ottaa,eli ei tuu nopeemmin vaikka kuinka spekuloisin tässä...ainoo toivo,että jos hommat sit edistyis vikkelästi :saint:

Pitäis kaivaa imuri kouraan,että päästään liikenteeseen...tuun illalla tsekkamaan kuulumisia vielä,kun mies lähtee treeneihin =)

Repa ja kutvis rv 38 :heart:

Heissan taas pitkästä aikaa! Nyt taas vähän ehtii kirjoittelemaan.. Meille tuli torstaina koiranpentu ja siinä on vähän hommaa piisannut =) Mut on kyllä niin ihana ja energinen tapaus :D

Malttamaton: Hurjan suuret onnittelut pienestä prinsessasta!! :heart:

Taas oli joukkoon tullut uusia odottajia =) Tosi mahtavaa ja paljon onnea plussasta!! :heart:

Ninni: ihana nimi teidän pienokaisella

Amiralle: hyvää mammalomaa =)

(.) Huomenna on vihdoin se kauan odotettu lääkärineuvola. Saan tiedon tuosta mun kohdun tilanteesta. Viime viikolla kävin hakemassa luontaistuotekaupasta jotain rautajuomaa, kun ei mulla tunnu noi rautatabletit tehoavan. Kävin viime viikolla tytön kanssa neuvolassa ja pyysin sit et tytön neuvolatäti ottaisi samalla multa hb ja taas oli hb laskenut. Nyt oli 104. Välillä vähän nousi, mut nyt on lähtenyt taas laskuun :/
Mulle on viikon sisällä tullut kauhean kömpelö olo. Tuntuu ettei pääse enää taipumaan minnekään suuntaa. Ja sit mua vaivaa öisin suonenvedot. :( Viime yönä veti pohkeesta suonta ainakin neljä kertaa.
Vauva potkii masussa tosi paljon. Huomaa et vauva on kasvanut, kun potkut on jotenkin muuttuneet voimakkaimmiksi.
Nyt ollaan lähdössä ruokakauppaan ja sit käydään hakemassa talomaalit.. Me aletaan tässä keväällä remontoimaan pikkuhiljaa tätä meidän taloa :)
Tai mies alkaa remontoimaan, just eilen sanoin miehelle kun haettiin kaupasta tapetteja et mulle on raskasta jo tämä tavaroiden hakeminen saati sit se et mun pitäis jotain seinää tapetoida :laugh: Onneksi miehellä on kuitenkin kavereita, jotka tulee aina välillä auttamaan jos tarvii.
Nyt pitää lähtee pissattamaan koirat ja sit lähdetään kauppoihin. Lapsille pitää hakea foliopallot ja serpentiiniä =)

Tuun huomenna kertomaan neuvolakuulumiset :)

Minda ja Masukki 27+6

Hei!

Puellalle tsemppiä. Me yritetään olla etuilematta ja päästää sut ekana synnärille :hug: .

MyAngels, helluja noi sun karvahoitajat. Muistakin nyt sit liikuskella iisisti siellä. Muistelen, että ne repäisykivut olivat toisinaan aika hurjia.

Repa, oletpa onnekas, jos sulla supistukset tuntuu vain pieninä jomotuksina! Olispa mullakin niin...

( . ) Rehasin läppärin ja koiran tänne takapihan terassille kun on niin hieno ilma B) . Hieman meinaa näytön kanssa olla säätämistä, että edes jotain teksteistä erottaisi..
Paita ja hiat ylös ja massulle ja nassulle aurinkoa :D . Eilisestä asti vauvan liikkeet on olleet aivan omituista kiemurtelua. Mikähän latino tuo natiainen oikein kuvittelee olevansa. Illalla meinasin saada jalkapohjasta kiinni, mutta ei ihan ;) . Alkaa vauva olla niin alhaalla, että potkut tuntuvat ja näkyvät oikeestaan tossa navan yläpuolella. Napa alkaa muuten muistuttaa aurinkoa - ainoat uudet raskausarvet näyttäis tulevan juuri sen ympärille säteittäin :laugh: .

Kahvinjuonnista joku kyseli. Mulla kahvi jäi alkuraskauden pahoinvoinnin aikana pois. Mutta kun se vähän hellitti, huomasin, että kupillinen aamukahvia tekee erittäin hyvää mun alhaisille verenpaineille. Joskus iltapäivisin tulee juotua toinenkin mukillinen.. Esim just nyt tekis mieli hakee Nescafen Latte-setti tähän terdelle :p .

Aurinkoista päivänjatkoa jokaiselle!

-A- 35+0

*Muoks* Ps. Mitähän tuo mahasta kuuluva outo napsuminen on? Toisinaan mä jo oon pelästyny, että nyt napsahti kalvot puhki - mutta ei sentään...?! Vauvakohan siellä nikamiaan naksuttelee??

Voi että kun mua pelottaa koko ajan. Millon te saitte sen vahvan viivan testiin? :attn: Kun mä menin tekemään päiväpissistä testiä ja se viiva oli ihan tooosi haalea niin heti tuli mieleen että tämä oli nyt se kemiallinen... :ashamed:

Ja kertokaahan, että olikos teillä menkkamaisia kipuja kuinka pitkään?

Pelkään ihan koko ajan... miten tässä voisi rauhoittua?
Itku kurkussa koko ajan kun pelkään että menetän tämänkin... :'(

Anteeksi omanapaisuus... :ashamed:

*muoks
rauhotuin jo vähän. En tiiä miten osais nauttia... en kyllä enää testaa ollenkaan! prkl. |O

Voi ElinaMaria rakas, kun teit päiväpissasta testin, niin voi olla, ettei siinä vain ollut hormonia tarpeeksi! Kaikki ei saa ollenkaan vahvaa viivaa ja raskaus etenee loppuun saakka! Tee vaikka huomenna aamupissasta testi, niin saat mielenrauhan? Todennäköisesti kaikki on kunnossa, ja jos ei ole, niin se on todella väärin että sinun kohdalle osui! Minulla oli menkkamaisia kipuja ja lievää tuhrua 5 päivää eli ne päivät, jolloin olisi pitänyt olla menkatkin. Nyt nuo kivut on loppuneet. Halauksia sinne !

Minä hieman järkytyin, kun selailin erilaisia keskustelupalstoja ja lueskelin km-artikkeleja. Keskenmenoriskiä lisää näköjään kahvi, tupakointi, äidin stressi ja alipainoisuus... Minä juon kahvia, stressaan ja olen aika hoikka. Taidanpa lopettaa kahvin juomisen. Ei pitäisi lukea noita artikeleita.. Takana siis 1 tuulimunaraskaus muutamia vuosia sitten. En olisi arvannut tuulimunaksi, ennen kuin ultrassa paljastui.. Ei näkynyt alkiota, eikä sykettä vaikka viikkoja olisi pitänyt olla muistaakseni yli 8. Kohdussa oli vain ruskuaispussi :(. Nyt tietysti pelkään hirveästi, että sama toistuu uudestaan. Onneksi ensi viikon to varhaisultra, näkee sitten onko siellä mitään..

kiitos Jive... :hug:
Olet ihan oikeassa. :/

Ja ehkä paras tapa saada mielenrauha on olla poissa keskenmeno/tuulimuna/kemiallinen raskaus -sivuilta. Ei kai siinä muu auta. :ashamed: Ja päätin tässä että jätän sen testaamisen nyt vähäksi aikaa ihan kokonaan. Eihän se testaaminen sitä pikkuista siellä pidä jos se on ulos tullakseen... :ashamed: mäkin oon lukenu kaiken mahollisen mikä SAATTAA aiheuttaa keskenmenoja. Ihan hysteeriseksi tässä rupes. höh.

Ensimmäisessä raskaudessa kaikki tuntui niin helpolta. En tiennyt mitään keskenmenoprosentteja tai mítä kamalaa kaikkea voikaan tapahtua. Menin tyynen onnellisesti rakenneultraan saakka... :ashamed: kyllä nyt on toinen ääni kellossa.

Mulla on eka neuvola ja ultra vasta rv 9. Siihen on ihan ikuisuus aikaa. :o
Nyt pysyn poissa loppupäivän täältä palstalta. Ehkä sekin auttaa...

Halauksia kaikille!
ElinaMaria ja Aarre (joka toivottavasti on siellä ) rv 4+4

Heippa mammat!

Ja arska jaksaa helliä meitä... upeaa, ihanaa..niin lämmintä B)
istutin ulos juuri uuden kukan... :flower:
miikkis voi kun upea tunne varmasti tuo potkiminen!! :saint:
repa sä oot sisukas..vielä imuroidakin jaksat..huh huh. vaikka tiedänhän mitä sillä yrität.. ;) no toiv. ei pieni enää kauaa pidä sua jännityksessä! p.s kai sillä miehelläs on niissä treeneissä känny päällä? ;)

äitee samat sulle kuin edelliselle..tuollasen mahan kanssa jaksat kukkia istutella, nostan hattua!! taitaa löytyä aikamoista potkuria teistä! :)

mäkin tahdon laittaa noita hymiöitä erilaisia..mutta ei tää blondi jaksa opetella vaikka ihanasti te ootte neuvoneet..kyllä mä yritin mut en osaa! :ashamed:

elinamaria :hug: voi että..tiedän tunteen...pelko perseessä koko ajan!! se on todella raastavaa ja yritä siinä sitten rentoutua!! :headwall: mulla oli eilen ihan kamala tunne..hetken kävi mielessä että tää oli nyt tässä.. tänään ei oo paljo taas tuhrunnu ja eilenkin se oli toisest paikasta :whistle: mutta kyllä on piinaa välillä... mulla kyllä viime raskaudessa joka päättyi muista syistä, niin tuhrus koko alkuajan ja kaikki oli silti oikein hyvin!! mietin kans tota r-testiä jos tekis uudelleen.. tee tosiaan aamusta se niin kuin jive ehdotti..
tsemppiä! uskon kyllä että siellä pikkuinen matkassa on! niin ja ei kemiallisessa mitään haaleeta viivaa oo, se voi olla ihan yhtä tumma, joten älä sitä ainakaan mieti!!

jive joo..mäkin oon pelästyny kaikkea noita juttuja mitkä voi aiheuttaa km:n.. huh kun sitä pitää melkein kaikkea varoa...en kyllä usko että oma järki ja kohtuus vie tärviöön, joten otan ite ainakin melko rennosti...mutta kyllähän ne aina laittaa ajattelemaan..
toivotaan ja uskotaan, ennen kaikkea, että ultrassa köllii iloinen vesseli ihan oikeassa paikassa!

Oma (.) mulla on vatsan väänteitä.. siis ylävatsassa, en tiedä mitä ruoansulatushäiriötä tms. kun melkein koko ajan "närästää" ym. ei onneks tee mieli juurikaan syödä mitään rasvasta tms.. ällöä!
Sitten valkkari on lisääntynyt kunnolla ja se on välillä värjäytynyttä (ruskehtavaa) mutta en aio siitä olla huolissani..kop kop, justhan mä sanoin että olen ! kaksjakonen persoona, sorry.. :( :saint:
kyllä mulla kuitenkin aika luottavainen ja iloinen olo on... :saint: sitä samaa toivon teille kaikille, olittepa missä vaiheessa tahansa!! :hug:

katherine ja kultanen 5+3

Amira&äitee2 mun mielestä jollekin kaverille sanottiin että napsumiset kuuluu sitä että kalvon ja jonkun?! muun väliin on jäänyt ilmaa. Kunoli ensin luulluut että vauvan nivelet napsuu...

On muuten neiti mitattu sitten väärin synnärillä. Ihmetttelin kun tosi moni vaate on liian pieni minkä pitäisi olla sopiva, no mitattiin hänet noin 100krt ja joka ikinen kerta saadaan tulokseksi 54-55cm ja samanlailla mitataan kn synnärilläkin. Huomenna mulla olisi ollut oma neuvola ja ajateltiin marssia vauvan kanssa sinne sillä ajalla koska olen nyt jättänyt sinne vaikka kuinka monta viestiä eikä soiteta perään. Ulkoilu lupaa metsästetään...

Kiitos kaikille kauheasti onnitteluista!

Iltaa!

*Ai miten niin mulla on mammaloma&kotiaresti ja roikun täällä aamua iltaa...?

Malttamattomalle kiitos napsumisdiagnoosista. Toinen hyvin mahdollinen syy on se, että mulla "omat sulakkeet" napsahtelee... Heh. Jään odottelemaan sun neuvolakuulumisia ja mittatuloksia.

ElinaMarialle :hug: Keskenmenon (ennen tätä toista raskautta) kokeneena tiedän, mitä sen pelon ja epävarmuuden kanssa eläminen on. Siksi tällä palstalla olenkin viihtynyt niin hyvin, kun en ole osannut olla niin pää pilvissä kuin nuo onnellisen-autuaan-pelottomasti odottavat kk-listalaiset :ashamed: . Mielenrauhaa sinulle!

-A- the veneleski lipuu laittamaan esikoista nukkumaan

Yhteistyössä