*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi, (taas)

Joo mä olen vähän tällainen yliherkkä, mutta nuo maailmaa vieläkin vellovat muistot (muistakin kuin siis vain km:sta) niin saa ihmisen ajattelee asioita VALITETTAVASTI aina ensimmäisenä juuri sen "pahimman" mukaan - Mulla näyttää näitä kokemuksia riittävän jokaiselle päivälle...ja aina tulee eteen jotain muuta :( Mistähän se johtuu, että kaikki kasaantuu aina (olevinaan) vain itselle ?

Mä olen tänään kuunnellut mielimusiikkiani (Suomi Iskelmää) ja vauva sen kun tanssii äidin kanssa :P Se vähän helpotti :) ja tein samalla itselleni terapiana sitä parhainta asiaa mitä rakastan ja kai siksi teen sitä myös suurimman osan työssäni..eli siivoan. Se saa mut AINA rauhoittumaan, kun saan kaiken "epäpuhtauden" pois, vaikka ei likaa juuri olisikaan :laugh:

Mä olen huomannut (mieheni myös), että mulla on kamala tapa ottaa muiden asioista itselleni taakkaa ja yrittää kaikin tavoin auttaa muita, itse siinä jää kaikesta paitsi :( eikä huomaakaan, kun on 24 h pohtinut kuinka ystävää auttaa....miettimättä itseään ollenkaan - Nyt olen miettinyt (taas) kaksi päivää miten erästä ystävääni auttaisin...ja satuin samalla kuunteleen Janne Raappanan laulua Jos Vain Voisin ja kyllä sitten muuten kolahti itselle.....

"Mukanasi kannat joskus kaikki tuskat maailman silti paljon annat
elämästä teet sä aidomman. Olet kaunis olet herkkä maailman
huoneeseen saat mahtumaan yhä uudestaan. Olet meri olet aalto
jokaisen toiveen voit sä kuljettaa kohti satamaa kaukaisimmat rannat
sylissäs aina tavoitan

Jos vain niin voisin taakasta puolet ottaisin,
jos vain niin voisin oikeat lauseet sanoisin sana joskus vaan tarvitaan
ja se riittää hymy joskus vaan kaipaavat yhteen liittää.

Olet vahva olet hauras tämän sielun nukkuvan saat heräämään uuden aamun nään olet tunne olet
haave enemmän kuin mieli voi ymmärtää pyydän siihen jää sydämeni äänen
kuulen kun se laulaa taas

Jos vain niin voisin taakasta puolet ottaisin,
jos vain niin voisin oikeat lauseet sanoisin. Sana joskus vaan tarvitaan
ja se riittää hymy joskus vaan kaipaavat yhteen liittää.

Olet kaunis olet herkkä maailman
huoneeseen saat mahtumaan yhä uudestaan. Olet meri olet aalto
jokaisen toiveen voit sä kuljettaa kohti satamaa kaukaisimmat rannat
sylissäs aina tavoitan"

Kyllä tuossa oli itselle sitä asiaa, että huolehdin muista, mutta unohdan itseni ja sen, että olen itsekin elämän ja rakastamisen ja välittämisen arvoinen ja että minuakin odottaa vielä kaunis ja ihana elämä yhdessä miehen ja lapsen kanssa :D

Itsensä unohtaa niin helposti ja siitä pitäis kyllä pitää kiinni, että muistaa itseään ja hoitaa myös sitä omaa elämää - Ei toisen elämää voi kuitenkaan kaikkine huolineen kantaa läpi asti....loppuun, vaikka kuinka haluaisi.

Nimra + Vipeltäjä 26+1

moi :wave:

terveisiä 2 viikon ikäisen vauvan kotoota :) kiirettä pitää, kuten arvaatte, esikoisen hoidon opettelun kanssa, joten olen ehtinyt lukea ketjua viimeksi ennen synnytystä, enkä nytkään jaksa keskellä yötä alkaa lukea. sorry.
meillä on kädet (ja välillä pääkin :D ) täynnä vauva-arkea, vaikka molemmat ollaankin miehen kanssa täällä täysillä rumbaa pyörittämässä. on vain niin kovin paljon kaikkea, mitä täytyy opetella, säätää ja hoitaa.
palaan tänne kyllä sitten, kun saan vähän hengähdystaukoa.

toivon teille kaikille mitä parhainta vointia ja vauvoille hyvää masuaikaa :flower:

repalle ehdin nähdä, että toivotit tervetulleeksi sinne toiseen ketjuun tms. missäs se olikaan ja miten sinne pääsi?

irtis ja vielä nimetön 14 vrk

Moi. Ilmoittelen vain, että täällä on sitten todettu aamuisen neuvolasoiton jälkeen minulla olevan raskaudeajan diabetes :( että sit sekin tähän vielä harmiksi, mutta eiköhän se jotenkin siitä suju :D harmi homma, kun vain yksi arvo oli koholla 0,4 mutta minkäs voi kun kuulemma tehdään diagnoosi, vaikka vain yksi arvo heittää....tänään menen sit neuvolaan sopimaan ruista ja noista mitä kotosalla pitää testata - Muksaa päivää kaikille

Nimra + Vipeltäjä 26+2

Huomenta!
Toive Taisit just kirjoitella kun mie menin kirjoituksia läpi, hommailin muuta ja sit kirjoittelin. Sorge tuosta nyt... :headwall: Ei ollu tarkoitus... :ashamed:
Nimra Kyllä se siitä! Hmm. Mulla oli se toinen arvo kolmesta mikä aina heitti. Olisko sulla samanlainen tapaus kans??? Joo eli ota vastaan ne ruoka neuvot ja jopa netistä löytyy ruokaohjeita koko päiväksi. Sit lisää liikuntaa et ei paino nousisi liikaa.
Mulle se oli silloin tosi paha kolaus. Näin jälkeen päin turhaan asiaa itkin. Siitä selviää.
:hug: Voimia sulle sinne. Suomessa on hyvä tieto & taito asiasta, joten oot varmoissa käsissä (toisin kuin täällä). Diabetes menee pois nopeesti kun vaavi on syntynyt. Paino täytyy saada putoamaan vaan.
Nyt keskityt itseesi ja vaaviin. Unohda muut ja niiden ongelmat hetkeksi. Olet varmasti hieno ihminen ja loistava kaveri, mutta maailman taakkoja ei kukaan harteillaan jaksa kantaa. ;)

NullPoints ja Tirri 22+4

Toive81: Kyllä vain, pääasia että edes jotain muljahtelua/liikettä masusta tunnet. Mun neuvolantäti kysyi aina liikkuuko vauva paljon. Vastasin siihen, että no ei hirveästi, tai en tunne niin paljon liikkeitä kun istukka on edessä. Ja kerroin yhdestä ultrakerrastakin joka oli rv 28+3 että lääkäri ultrasi tuosta mun rintalastan alta ja näin ruudulta miten pikkujätti potki ihan valtavasti ja lääkärikin kehui että ompas vilkasliikkeinen kaveri - vaan en minä tuntenut MITÄÄN sillä hetkellä. Siihen neuvolantäti sanoi vain, että pääasia että päivittäin tuntuu edes jonkinlaista liikettä
d025.gif

Nimra: Eli sama juttu sulle,
että pääasia että jotain liikettä tuntuu
d025.gif

Missäs sun istukka sijaitseekaan? Mulla tosiaan etuseinässä, ja rv 27+ alkoi hiljainen kausi, mikä kesti jopa vähän yli 3 viikkoa. Olin peloissani, mutta kun ultrassakin tosiaan näkyi miten pienellä oli meno päällä, niin piti vain tyytyä siihen että istukka on just siinä edessä vaimentamassa pikkujätin liikkeet
a010.gif

En siis voikkaan kutsua tuota piinaavaa kolmea viikkoa hiljaiseksi kaudeksi,
koska pikkuinen nähtävästi liikkui - istukkaa vain syytän!
d025.gif

Mutta tuon kolmen viikon jälkeen vauva oli kasvanutkin taas niin paljon, että nyt tuntuu että tunnen sen jokaisen kyljen käännön ja käden/jalan venytyksen
a080.gif

Älä moiti itseäsi siitä ettet vielä uskalla ostella vauvalle kaikkea
a020.gif

Mulla meni tosi myöhään ennenkuin uskalsin jotain ostaa. Liikaa on ollut mielessäni esikoisen aika kun tulimme ultrasta kotiin jossa diagnoosi tehtiin... Vihoissani heitin kaapin perälle kaikki kortit ja pehmolelut mitä olimme ystäviltä ja perheiltämme saaneet...
d035.gif

Mielessäni kiitin sitä ettei oltu mieheni kanssa uskallettu ostaa itse yhtään mitään vauvalle. Se vasta kamalaa olisi ollut palata kotiin kun oma vauva oli saanut kuolemantuomion...ja nähdä kaikki tavarat, vaunut, vaatteet, yms...
d030.gif

Mutta muista ettei se ettet vielä uskalla ostella vauvallenne kaikkea, se ei todellakaan vähennä rakkauttanne ja iloanne häntä kohtaan. Pelko ja kamalat kokemukset vain saavat ihmisen niin varovaiseksi, se on ihan luonnollista
d050.gif

Kurja että se diabetes nyt sitten todettiin...
a040.gif

Orchid x2: Pojalle pikaista paranemista!!
a010.gif

Frizzante: Vai tytön vaunut valittiin.....
d050.gif

Hih, katsotaan tässä lähiviikkoina kuinka kävi veikkauksesi
a090.gif

Mulla alkoi rv 23:n jälkeen viikot menemään tosi nopsaa - siihen asti elin tavallaan esikoisen odotusta peloissani, ja kun laskettu aikakin on melkein sama nyt kuin enkelillä, vuosi vain vaihtunut. Oikeastaan rv 28+3 eli viimeisen sydänultran jälkeen aika on alkanut menemään vielä nopeampaa, välillä ajattelen haikeana että kohta tämä masu on poissa
a045.gif

Mutta toivottavasti elävä vauva sitten meillä kotona...
r025.gif

Ihana masukuva profiilissasi
g035.gif

Tuo pikatesti oli kyllä tosi hyvä, ei tarvinnut teidän montaa viikkoa odotella. Meilläkin tehtiin pikatestillä silloin esikoisen aikana. Lapsivesipunktio tehtiin eräänä maanantaina ja tulokset saatiin seur. keskiviikkona.

Miikkis: Tuosta sun kirjoituksesta hoksasin, että mun äippälomahan alkoi muuten 13.8.
a015.gif

Danjuska: Ihanaa ja ikimuistoista häiden alusviikkoa
a040.gif

NullPoints: Tervetuloa takaisin suomen maahan
c180.gif

Moikka Irtosora ja vielä nimetön!
g045.gif

ON: Eipä tänne ihmeitä. Pikkujätti myllää masussa, pahoinvointi alkaa helpottamaan, ja makeaa uppoaa entiseen tahtiin
h025.gif

Yksi vaiva tullut lisää, nimittäin yläselkäsärky, mikä tuntuu erittäin ikävältä
a050.gif

Särky tulee yöllä tai aamuyöllä, alkaa pakottamaan lapaluiden välistä selkärankaa ja nikamia, eikä mikään makuu tai puolimakuuasento ole hyvä
d030.gif

Kahdella Panadolilla se viimeksi helpotti. Luin jostain että kun painoa tulee eteen, niin selkäranka taipuu notkolle, mikä tekee tuon ikävän kivun.
Kumpa nyt vain saisi nukuttua yöt jotenkuten, kun päiväsaikaan en enää uneen pääse, oon vain unen ja valveen rajamailla, ja noustessa entistä väsyneempi
g030.gif

Mutta pieniä murheitahan nämä
k040.gif

Pitäisköhän laittaa uusi masukuva, mikä on otettu rv 34+0....

Tässäpä se:

g025.gif
:MyAngels ja pikkujätti rv 34+3 (ultra rv 34+5)

Oi ku ihana masu MyAngels!! :heart:

Ny kopsin itteeni ko en jaksa kirjottaa uuvellee:

Täällä voidaan hyvin! Ei mittää onkelmia eikä juuri oireitakaan :ashamed: Mut sydänäänet ko sillo jo huomattiin, ni en jaksa mittää pelätäkään :) tää raskaus on vaa ollu oireettomampi ko edellinenkään. Eli ei oireita oikeen mitää muuta kuin menkkojen puuttuminen ja runsas vvuoto :heart: Eli mahtis olo on!

Häihin enää 5 pvää!!! :o:o |O :snotty::ashamed::whistle::/ =)B):'(:D Eli olotila on kutakuinkin tuo! Mä meinaa oon iha sekasin ja jännittää kauheesti ajoittain! Tuntuu, et oonko muistanu kaiken oleellisen yms! Noh, jospa se tästä hellittäis..

Koekampaus on ke:na. Huomen allekirjotetaan sopimukset pitopalvelun kans (mä tykkäsin, et o kivempi ku on mustaa valkosella) ja värjään hiukset, to:na saan rakennekynnet, haetaan viinakset.. Pe mennää koristeleen juhlapaikka.. Jäiköhä jotain kertomati.. Noh, sit laukkina on se suuri pvä! Sillo mie meen kampaajalle ja meikkaajalle 9.30 ja valokuvaus alkaa klo 14.00. Kirkossa tulee seremonian alkaa 16.00.

Eikä me vieläkään osata tanssia valssia!!! Iiks!! Tai kyl mie ne kuviot osaan ja mieskin perusaskeleet, mut miehellä ongelmia tuottaa se askelvaihto eli jos haluu suuntaa vaihtaa... Noh, kyl me täs viel opitaan :D Vaikkei aikaa hirmusti ookaan..

Heips!!

Tein nyt niin että laitoin pinon nimeksi elo- ja syyskuussa. Kun joku innokas uusi päivittäjä tekee uuden pinon syyskuulle, niin vaihdan tuon takaisin elokuisiksi. Ookoo?
Saatte rauhassa tapella kuka ottaa tittelin vastaan :laugh:

Nimra Mä en oo varma paljo ton pitää olla. Jostain tuli mieleen et alle 5??? Katsos tossa on eri pino raskausdiabeteksestä kärsiville kans. Lueskelin joskus niiden juttuja ja niil näytti olevan paljon tarkkaa tietoo. Mä en tosiaankaan muista et sanoivatko ees koskaan mun arvoja. :o Sen vaan muistan et jos olis pikkasen enemmän heittäny, niin insuliinit olisin joutunut ottaa... Eli olin rajatapaus.... :ashamed:
Miracle Sulla tulee olemaan paljo nyt meneillään. Kauheesti on häihin muistamista. Kyllä varmasti hyvin menee. Muistan itsekin et olin aika stressaantunut, mut sit kun huomas et kaikilla oli hauskaa aloin itsekin relaamaan... :wave:
Ihana on masu MyAngelsilla. Todella kaunis. En oo jaksanu nyt laittaa uutta kuvaa, mut on taas kasvanut... Iso musta taitaa taas tulla. :$ :$ Kääk!!!!!!!!!!! |O Niin ja "kotimaassani" oon nyt, mut en Suomen maassa.... Suomee en oo nähny viimeks kun keväällä. Seuraavan kerran ties millon........... Saa suku nyt tulla täällä käymään. En mahan kaa jaksa enää lähtee, enkä sit ihan heti aivan pientä vauvaakaan raahaamaan. Lisäksi esikoisen koulu alkoi, joten ei senkään takia pääse ihan miten vaan. Eli jumissa olen. :whistle:
Np taas.......

NP: Teretulemast takas suomen kamaralle :wave: Miten sä pystyit lähtemään pois sieltä lämpimästä? mä oisin varmaan kettingillä sitonut itteni johonkin puuhun, ettei vaan ois tarttenut lähteä :laugh: Mä oon lämpö ihminen ettei tosikaan. Tosi paha toi kalajuttu :o Onneks huomasit ajoissa!! Sitähän se on kun me ollaan totuttu Suomessa oikeasti kypsään ruokaan ja muualla se sana kypsä voi tarkoittaa jotain ihan muuta :/ Tiedetään meinaan ;)

Irtis: Kiva kuulla siusta :wave: KERHO on kerhosivujen 4:llä sivulla nimeltään Enkeleistä seuraavat. Vimpula 05 ja 07:lle kun laitat yv :tä niin saat salasanan. Hän kirjoitti meille tänne, taitaa olla sivulla 17 tai 18 niin saat yv:tä laitettua.
Kun arki tasaantuu, tule vaan kertoitelaan lisää miten menee :D

Nimra: No voi kökkö!! Mikä niistä paastoarvoista oli koholla? Juonnin jälkeen 1 vai 2h? Mulla oli toi 1h rajalla joten ei tehnyt onneks diagnoosia, tarkkoja Suomessa ollaan kuitenkin. Onneks saat nyt "hoitoa2 muttet joudu siihen kaikkein kovimpaan rumbaan vaan varmaan ruokavaliolla kuritetaan :D

MyAngels: Sama selkäsärky täälläkin :laugh: Se ei kyl oikeesti naurata. Voimia loppu aikaan :hug: Ihana masu ;) oot niin siro verrattuna mun jättikumpuun, vertaas vaan ;)

Miracle: Jaksamista piinaan häiden kanssa!! Sitten se kyllä helpottaa kun ne saa alta pois! Ja ei sen häävalssin tartte olla täysin valssi, oltiin yksissä häissä joissa morsiuspari meni ihan omien askeleiden mukaan :D Ja niin se olla pitääkin!! Miten sitten tuo häämatkan kanssa? Lähdettekö jonnekin?

( . ) Tosissaan tänään tuli 35+0 täyteen, jee!!!!! :D :D :D Tässä siis kuva mun jättimasusta tältä aamulta.

Selkää särkee ja jalkoja pakottaa, muuten voidaan normaalisti tai mikä nyt tässä vaiheessa on normaalia :laugh:

Moiks,

Just tultiin miehen kanssa tuolta neuvolasta ja siellä sitä sitten kerrottiin, että mitä syödään ja miten syödään :laugh: kaippa se välillä unohtuu vähän kaikilta :D ?

Joo, positiivisin mielin mennään, kun on tuota laihduttajan vikaa (saanut miinustettua ennen nykyistä raskautta -50kg alkupainosta) niin ei tuo ruokavalion muutos oikeastaan ole juuri mitään :) ja tavallaan helppoa, kun sillä on elänyt kauan ja tavallaan koko ajan mitä nyt välillä repsahtaa :whistle: :laugh:

Saimme nuo mittavehkeet kotiin ja täti sanoi, että saan ne pitää sitten tämän raskauden jälkeen itsellä niin kyllähän tuo "lahjonta-ote" sai taas motivaationkin kohdalleen :D Juu, huomenna tai ke aloitan ensimmäisen kotimittauksen ja saas nähdä, että mitä käy sitten arvoille, kun noudattaa tuota ("laihduttajan") terveellistä ruokavaliota...

Mulla oli nuo arvot siis seuraavat: (Paastoarvo) 5,4 (raja-arvo 5,1) - (1h) 9,3 (raja-arvo 10,0) - (2h) 8,0 (raja-arvo 8,7mmol/l) Kotona mitattuna noiden raja-arvojen alle pitäisi päästä ja ne ovat vähän erit kuin otetaa kotona eli 5,5 (paasto) ja ruokailujen jälkeen (1,5 h) 7,8 mmol/l.

Minulla kun todettiin vain lievästi yhden arvon "kohouma" niin diagnoosi on "lievä raskausdiabetes ja oikeastaan aina selvitään pelkällä ruokavaliolla, joten toivotaan sen käyvän hyvin :)

ihanat massut teillä Miikkis ja MyAngels kerrassaan söpöt ;)

Miracle Suuresti Onnea tuleviin häihin - Muistan omani kuin olisi eilen vasta juhlittu :D Kyllä ne ovat ihanat juhlat ja itse saa olla päätähti =) Onnea!!!

MyAngels Mulla on istukka takaseinässä (ainakin rakenneultran mukaan) eliei pitäis olla vaikutusta kovinkaan noihin liikkeiden tuntemisiin, mutta kaippa se vauva vaan on sit jotenkin vielä osittain tosiaan oudoissa asennoissa, että ei kaikkea tunne...ja täytyy myöntää, että välillä ihmettelen, kun olevinaan tuntuu "nytkähtelyjä" tuolla selässä ja alhaalla ....rseessä :whistle: , että voiko olla siis vauvan liikkeistä johtuvaa...se on sellaista "vapinaa" en osaa selittää, mutta sillai värähtelee.. :laugh:

NullPoints Mä kävin jo "ilmoittautumassa" tuonne ko pinoon - eli siellä mennään ja katsotaan nyt saako siellä vielä ohjeistusta..., vaikka ehkä enemmän kaipaan vaan tukea ja seuraa samassa asiassa pulikoivilta =) Mukavaahan tämä ei ole, mutta Ei tästä lannistuta ja hyvillä mielin eteenpäin!

Tosiaan täällä kaikki mallillaan ja hyvillä mielin mennään seuraaviin koitoksiin ja tunteisiin - Eihän niiltä voi tässä raskauden aikana edes välttyä, vaikka välillä sitä toivoisi itsekin osaavansa pitää enimmät mölyt mahassa :laugh:

Nimra + Rikkauttakin rakkaampi Vipeltäjä, Isän Oma Kulta 26+2

P.S. Ai juu, profiiliin laitoin massukuvan....tältä päivältä ja se on ensimmäinen :D

Nimra No nyt on siis sekin selvillä. Inhottavaa kun en tosiaankaan muista miten mul oli noi arvot. :( Alkupainoa ei mulla ollut aivan kauheesti liikaa, mutta raskauden aikana tuli noita kiloja sit kauheesti. Toisaalta laihoillekin voi toi raskausdiabetes tulla joten ei se ihan aina ole kiloistakaan kyse. Eli jos välttelet vehnää (ruis parempi), rasvaa ja sokereita, niin on jo paljon. Yks mitä olen vältellyt kans on hedelmät. Rypäleet ovat pahimmasta päästä. Niiden takia mulla vissiin nousikin ne sokrut (mun serkulla sama) kun ne olivat himona. Varmasti sait hyvät ohjeet ja ihanaa kun positiivisin mielin oot asiasta. Toivottavasti saat tarpeen tullen tukea ja neuvoa noilta sokereiden kans painijoilta. En tiedä vaikka joudun itsekin sinne tulemaan joku kerta. :| Nyt ainakin oon vielä murehtimatta asiaa vaikkakin katson mitä suuhun laitan. Joskus tietty repsahdan, mut yritän repsahtaa just ruuan jälkeen, joten normi ruoka sitois ne sokrut.... :x
Miikkis Kyllä se helle oli ihanaa. B) Kyllä harmitti lähteä pois.
Mulla on unelmana et joskus jos oon rikkaampi, niin ostaisin jostain lämpimästä paikasta talon ja sinne sit muutan. Saan kyllä aika monta asiakasta neuvoa ennen kuin se tapahtuu. :laugh:

Np (lomalla viel pari päivää) ja Tirri 22+4

Heippa taas!

Meillä oli hyvä loma, mutta ihanaa oli palata kotiin. Siellä hotellissa oli hirveän kovat sängyt, ei oikein kyljellään nukkuminen tuntunut hyvältä. Heräsin aina viimeistään klo 04 kauheaan lonkkasärkyyn.
Masuasukki koki jonkun herätyksen siellä reissussa, rupesi nimittäin potkimaan ihan vimmatusti. Torstaista asti on ollut kamala meno päällä :)

Tänään oli Naikkarilla tarkempi ultra. Kaikki oli kunnossa, mutta sitä esikoisen sydänvaivaa ei kyllä nähtäisikään näillä viikoilla. Menen vielä rv26 toiseen ultraan, ja rv30 istukkakontrolliin. Tämänpäiväisen lääkärin mukaan istukka ei kyllä enää näyttänyt olevan kohdunsuun päällä, mutta sitä ei näe varmaksi kuin alakautta ultraamalla.

Ja meidän kakkonen näyttäisi olevan tyttö! (Tosin ihan varmaksi lääkäri ei uskaltanut sanoa.) Ihan uskomatonta, koska olin 90% varma toisesta pojasta. No, ei haittaa yhtään. Pitää vaan tehdä sitten vähän enemmän hankintoja... Mä olen kyllä sellainen unisex-vaatteiden kannattaja, että varmaan vain joku kymmenesosa esikoisen vaatteista menee kiertoon, loput jää tytölle käyttöön.

Nyt on pakko lähteä nukkumaan. Yritän joku päivä lukea kunnolla kaikkien kuulumiset läpi, nyt vain silmäilin ne äkkiä. Hienoja mahakuvia oli, eikä mun mielestä Toiveen maha mitenkään superpieni ollut. Olihan se jo ihan reilusti kasvanut!

Tuttiritari 21+6 (tai 21+4)

Huomenta!!!

Nimra: Onneksi kyse on lievästä diabeteksesta ja helposti hoidettavissa ruokavaliolla :)

Tuttiritari2: Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin! =)

NullPoints: Nou hätä! Meinasin vaan kun tosiaan kohta pääsen miehen kainaloon hetkeksi niin päivitys ois ainakin hetken paussilla niin mun tuurilla tulee uusi plussarysäys tänne niin tipun sitten heti alkumetreillä kärrystä :D Ja tajusin samalla, että eihän musta ole päivittäjäksi lokakuussakaan, kun silloin on risitjäiset (ollaan kummeja) ja sitten muutan mieheni luo ulkomaille niin siinä on varmasti omat häslingit! =)

Miikkis ja MyAngels: IHANAT masut! =)

miracle: Onnea tulevista häistä! Koita nauttia täysin siemauksin päivästä sillä se menee todella nopsaan!!! Omat häät olivat mun elämäni yksi tärkeimmistä päivistä! :heart: Mutta se tärkein on vasta edessä... =)

Toive81 ja Mini 22+2

heissan!

olen hävettävän vähän ehtinyt kirjoitella! aika menee vaan niin hirmuisen nopeasti.
olimme tänään varhaisultrassa tyksissä ja beibellä näyttäisi kaikki olevan hyvin! sydän sykki todella komiasti :heart:

komiat mahat teillä! =)

koitan jatkossa kirjoitella useammin...

iltsu & beibe 8+5 :wave:

Kiitos teille masukuvakehuista
e050.gif

Miracle: Ihanaa häiden alusviikkoa sulle!!
d055.gif

On se vaan niin ihanan jänskää aikaa
a044.gif

Miikkis: Ihanan muhkea on masu rouvalla!!
a090.gif

Tuttiritari2: Hyvä juttu että ultrassa kaikki hyvin!!
b030.gif

Toivotaan että näin on jatkossakin
a115.gif

Iltsu-natsu: Onnittelut pikkuisen sydämen sykkeestä
s035.gif

ON: Neuvolasta palattu, ja pää on ihan
c020.gif
a030.gif

Noh, kaikki nämä arvot ihan ookoo:

Pissa puhdas
RR noussut mutta hyvä: 121/74
Paino 62,1kg (viikkonousu 200g) ja kokonaisnousu 11,4kg
Syke 135-145
Liikkeet ++
Sf-mitta 31cm

Täti sitten alkoi katsomaan mun mahaa, että mites se on jo nyt laskeutunut
a015.gif
ja samassa alkoi epäilemään että vauva on kääntynyt perätilaan
a020.gif

Niinpä hän nappasi ultran ja tsekkasi tilanteen, ja juupa juu, pää ylhäällä ja peppu alhaalla tämä pikkujätti masussani köllöttää!
a045.gif

Niinpä tuo perätilaan kääntyminen selittää masuni eri muodon ja tuon tilan rintalastan alla...

Puhuttiin esikoisen synnytyksestä, ja siitä kaikesta miten meille tarjottiin sairaalapappia, yms. ennen synnytystä vaan ei mitään terapiaa synnytyksen jälkeen
a045.gif

Suostuin sitten pelkopolin lähetteen tekemiseen. Se on parin viikon kuluttua ja samalla on viimeinen lääkärikäynti äippäpolilla jolloin yritetään kääntää vauvaa jos pieni on vielä väärinpäin.

Huoh...
a075.gif
Kyllä oltaisiin pärjätty ihan hyvin ilman tätä huolenaihetta...
a010.gif

Rv 18 lähtien tämä on ollut pää alaspäin aina ultratessa, voi kun pieni hoksaisi vielä heittää kuperkeikan!
a115.gif

Voihan se toki olla että pikkujätti kiepsahtaa vielä oikeinpäin, mutta sitten taas voi olla ettei käänny, eikä kääntäminen onnistu. Ite oon ollut väärinpäin enkä ole suostunut kääntymään vaikka lääkäri on yrittänyt moneen kertaan. Sectiolla olen sitten syntynyt.

Perätilasynnytykseen en uskalla suostua,
tiedän pari ihmistä jotka ovat siihen suostuneet, ja heidän vauvansa ovat saaneet happivajetta
a050.gif

Noh, mutta pääasia että tämä vauva saadaan jotakin kautta maailmaan hyvinvoivana,
vaikka sitten korvasta repimällä, kunhan hänet saamme elävänä ja terveenä syliimme ja kotiimme!
c035.gif
a050.gif
d025.gif

-Hieman aivot narikassa oleva MyAngels ja pikkujätti rv 34+4 (ultra rv 34+6) -
a080.gif

Eli totta se on.. tänään alkoi mammaloma virallisesti :D kotonahan olen ollut jo pidempään, mutta kyllä se tuntuu mukavalle kun on virallisesti lupa olla kotona :laugh:

iltsu-natsu: Onnittelut beiben sykkeen löytymisestä :flower: Se on vallan ihana tunne kun saa tietää että masukilla on kaikki hyvin :heart: Kovasti on viikkoja jo siullekin kertynyt, aika todellakin menee nopsaan, paitti mulla :laugh:

tuttiritari oli myös saanyt hienoja ultrauutisia :flower: Onnea tytön tylleröstä :heart: Se on niin sävähdyttävä hetki kun lääkäri paljastaa sukupuolen :D Hienoa kuitenkin että tässä ultrassa kaikki näyttäisi olevan kohdillaan, murehditaan sitten myöhemmin sitä toista jos siltä näyttää ;) Jaksamista :hug:

NP: Mä kanssa haaveilen että sitten viimeistään eläkkeellä muutan Karibialle tai Kreikkaan aineskin, mutta se voi olla että enneku mä tästä eläkkeelle pääsen niin ikäraja on jo 80v :laugh:

Nimra: Todella hieno saavutus tuo painonpudotus ennen raskautta :flower: Se varmasti jo sinäänsä edesauttoi ettei diabetes ole pahana, todella hienoa!! Pikku porkkana auttaa aina toteuttamisessa ;) Mutta sie saitkin kunnon porkkanan :D
Jaksamista taistoon diabetestä vastaan, onneks pienin muutoksin pääset eteenpäin :hug:
Ja kyllä se vaavimasu sieltä vaan puskee kohti päivänvaloa ;)

Miracle: mekin oltiin ihan vaan ;) kylpylässä pari päivää, Turun Caribiassa, oli muuten ihan täydellinen kuherruskuukausi :D Kylpylässä kun nykyään on kaikki hienoudet ja lämmintä :D

Missähän kaikki muut on?? Hiljaista on... :/ :/ :/
Kyllä huomaa, että meikä on päivät kotona kun yksin tunnun täällä juttelevani :laugh:

( . ) Kävin aamupäivästä kävelyllä ja ihan järkyttäviä kipukohtauksia tuli kesken kaiken taas :o :o Tuntui just tuolla alavasemmalla lantiossa, ootin että oisko suppareita mutta en oo varma :ashamed: Miehelleni en mitään kerro kun sitois mut vaan nojatuoliin koko päiväx taas :whistle:
Aijuu... tänään sattui sitten SE vahinko!! :laugh: :laugh: :laugh: Oon yrittänyt muistaa treenata noita lantiopohjan lihaksia mutta nähtävästi heikolla tuloksella kun yskäisin niin liru pääsi siteeseen :laugh: :laugh: Ihan hirveetä :snotty: |O :xmas:
Eli suosittelen että niitä oikeesti kandee treenata jos ei tahdo kokea samaa kohtaloa mun kanssa :laugh: Ei oo humpuukia ne!!

Huomenna ois sitten se synnärille tutustuminen tiedossa, että jännittää.. Pitäisköhän kysyä että saisinko mä tulla jo nyt sisälle? ;)

Ja tilasin muuten ajan vyöhyketerapeutille joka on 15 pvä eli pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Tekee sen synnytykseen valmistelevan hoidon joka auttaa avaamaan paikkoja ja pitäis myös sitten helpottaa kanssa itse synnytystä. Onko kellään kokemusta vastaavasta aikaisemmin?

Täytyy jatkaa keittiön puunaamista.. Voikaa hyvin :wave:

T. Miikkis ja masukki 35+1

MyAngels: Mites se pikkujätti nyt tollaisen yllätyksen mammalle teki tähän loppuun?? :/ No, onhan noita iloisia tarinoita miten vielä salissa on vaavi kääntynyt rt-tilaan takaisin! Niin kova on möyryämään teitin pikkuinen että varmasti kääntyy vielä.
Itse pelkään samaa kun masu jotenkin oudon tuntuinen ja tilaa rintalastan luona on että niinköhän meidänkin möllykkä on tehnyt saman tempun :( Ensi viikolla vasta neuvola että odotetaan odotetaan!
Ymmärrän huolesi ja sektioon päätyisin kanssa itsekin, mutta toivotaan että kääntyy takaisin :hug:
Onneksi otit vastaan lähetteen pelkopolille, parempi niin :hug:

my angels meillä on käännetty keskimmäinen rv 36 kun oli myös perätilassa. hyvin sujui ja pysyi synnärille saakka oikein päin. vähän se on inhottavan tuntuista kun vaavia käännetään, ja paha olo saattaa tulla, mutta turvallinen olo mulla ainakin oli koko ajan kun seurasivat todella tarkkaan vauvan sykettä, napanuora virtauksia yms... ja käännöksen jälkeen oltiin vielä puoli tuntia käyrässä, jos vaikka olis supistuksia tullu. ei tosin tullu.
joten älä sure, kaikki menee hyvin. ja saattaahan vauveli vielä itsekkin hoksata pyörähtää ympäri.

kiitos onnen toivotuksista!

iltsu

Ihanasti juttua taas täällä. :heart:
Tuttiritari Onneks olkoon hienosti menneestä ultrasta!!! :flower: Pieni typsy luvassa. Ihanaa!!! Olin taas katselemassa vauvan vaatteita ja veri tai vanha tottumus veti vaaleanpunaisia kohti... :ashamed: Ihania ovat sellaiset pehmoiset vaaleanpunaiset yhdistelmät jossa on pieni hame mukana... En taaskaan ostanut mitään... :xmas:
Toive Katsellaan mitäs Pamu sanoo kun se ilmestyy paikalle. :saint:
Iltsu-Natsu Niin on sullakin alkaneet viikot vierimään ja ilman suurempia hikotteluja. :flower: Onnea sykkeistä! :heart:
MyAngels Hyvät arvot olivat noi kaikki. Niin ja siitä perätilasta et tonne rv36 kuulemma voi muuttaa asentoaan tosi helposti. En minäkään ns ensi synnyttäjänä (tiedät mitä tarkoitan.... :ashamed: ) rupeis normisti synnyttämään. Paitsi ehkä siinä tilanteessa et sieltä mahtuis vaikka rekka pihalle. :laugh:
Kääntö ei kuulemma aina onnistu. Eikä ne rupee voimalla kääntämään, eli jos ei suosiolla käänny ja äitiin sattuu, niin se loppuu siihen.
Toivottavasti siis vaihtaa asentoaan, mut jos ei, niin ei se sektiokaan paha ole. Jos todellakin on suunniteltu sektio, niin siihen sit osaa henkisesti varautua. Mulle kaikki oli uutta ja outoa, joten otin tosi rauhallisesti ne nousut. Oon päättänyt et hampaat irvessä ja yli lääkitettynä aion seuraavalla kerralla nousta nopeemmin liikkeelle. Nopeammin nimittäin kun nousee, niin nopeemmin parantuu kuulemma. :o
Miikkis Kiitos muistutuksesta et täytyy ruveta treenaamaan. ;) Eiks muuten AE käyny ennen synnytystä vyöhyke terapiassa??? Mun mielestä hän valitteli ettei auttanut, mut voihan noita kaikkia yrittää. Ei siitä haittaakaan voi olla.
(.) Tänään on ollut aktiivinen maha-asukki. Jumputuksia tunnen. :heart: Sit mulla meni hermot ukolle puhelimessa. Lähetin tosi katkuisen teksti vientinkin sitten. :o Noh, eka kerta on nyt täs raskaudessa et hermostun. En ees muista edellistä kertaa.... :whistle: Nyt mies varmasti kohtelee mua varovasti. :kieh: Voi raukkaa.... :$

NullPoints ja Tirri 22+5

Uusimmat

Yhteistyössä