**Maalismasut 2009** marraskuussa vol 1.

Iltaa tännekin!

Eilen oli neuvola pitkästä aikaa.
Painoa on nyt tullut raskauden aikana vajaat 3 kiloa. Alun pahoinvointi ja painon putoaminen näkyy vieläkin.
Verenpaine oli 115/65. Aika normaali mulle.
Hemppa 94. Eli rautakuuri, ei ihme jos on vähän väsy.
Sydänäänet ja kaikki muukin ihan ok.

Liikunnasta oli puhetta. Ennen raskautta kävin ihan säännöllisesti 1-2 kertaa viikossa jossain ohjatuilla tunneilla. Se sitten jäi kun oli ensin kauhean paha olo ja nyt en ole uskaltanut supisteluiden takia mennä. Äitiysjoogaan olen kovasti ollut menossa, mutta se on kuitenkin jäänyt. Jos sitten ensi viikolla uskaltautuisi. Arkiliikuntaa tulee normaalisti ihan reilusti kun tykkään kävellä ja pyöräillä ja puutarhan hoito on suosikkiharrastuksia. Vaan eipä ole tullut liikuttua viime aikoina, heti kun tekee jotain raskaampaa/kävelee kovempaa alkaa supistella siihen malliin että sohva on kovin houkutteleva vaihtoehto. Mutta ehtii sitä sitten liikkua taas vaunujen kanssa.

ärrierille osanotto anopin käytöksestä. Tarvitseeko kaikkea tosiaan sanoa ääneen? Ja onnittelut tyttölupauksesta!

Sabinelle parempaa mieltä. Toivottavasti vauva pian kääntyy toiseen asentoon ja liikkeet alkavat tuntua paremmin. Täällä ainakin välillä on selvästi hiljaisempaa, taitaa potkia edessä olevaa istukkaa silloin.

Iines79 onpa sulla huono tuuri noiden ultrausten kanssa! Kyllä siellä silti luulisi kaiken olevan kunnossa jos lääkäri kerran niin sanoi. Mutta jos se sinua kovin stressaa, niin ehkä sitä 4D:tä kannattaisi harkita? Menee sitä rahaa hullumpaankin kuin omaan mielenrauhaan. Paranemista itsellesi ja pojalle!


Metsälauha + Pyry tasan 22 vkoa
 
iltoja kaikille :wave:
onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista. se on aina ihana nähdä kun vaavi siellä vatsassa touhuilee :heart:
täällä on vieläkin päivittäin vatsakramppeja mutta ei läheskään niin pahoja kuin lauantaina,
perjantaina voi olla että jo jotain kuuluu ulostenäytteestä jos siinä jotain nyt on häikkää.
toivotaan ettei ole.
neuvolassa maanantaina ihmetteli noita kramppeja ja meinasi että voipi olla molempia eli supistuksia ja reissun jälkeisiä kipuja. oksentamisesta sanoi että se voisi johua niistä kivuista koska oli niin kovia.
selkäsäryistä. täällä kanssa niistä kärsitään ja ollaan kärsitty jo ennen raskautta. myös päästä heittää paljon enemmän kuin ennen mutta en ihmettele kun vedin pohjat verenpaineessa 102/58. matala minulla aina on. hemppa oli myös laskenut hieman mikä selittää tämän väsymyksen taas mutta vielä en aloittanut rautakuuria.
onneks nyt loppuviikko sairaslomaa töissä sattuneen tapaturman takia (öljypannu hajoi ja haju hirvittävä) niin saa nukkua =)
ja nyt valmistautumaan pehkuihin :wave:

cadillac ja toukka 23+1
 
Iltaa kaikille!

On tullut varmaan kuukauden tauko tänne palstalle mun osalta. Meillä netti pimeni ja oli mun pikkusiskot syyslomalla sitä ennen, niin se siitä tietokoneelle jääneestä ajasta :) Vähän yritin kahalailla noita juttuja läpi,mut ihan turhaan kun mitään ei jää mieleen noin suuresta tekstimäärästä :ashamed:

Ihanaa, mulla on nyt vissiin se hyvä keskiraskauden aika menossa :) Olo on muuten tosi hyvä, mitä nyt jalkoja turvottaa illalla, närästää vähän ja lonkat on niiiin jumissa aina kun nousee sängystä ylös.. Ultrassa oi kaikki hyvin. Sukupuolta ei kysytty, mut mun mielestä näytti tosi paljon tytöltä. Eli päivitätkö KAA, et tyttöolo ja synnyttää olis tarkoitus PKKS:sa.

Kävin ostaa vaatteita mahavaralla ja tein yllätyshuomion. Koko kaupungista ei löytynyt sopivan kokoisia äitiyshousuja!! Uskomatonata!! Melkein itku pääsi kun olin kierrelly tosi pitkään ettimässä. Pitää käydä Oulussa kattoo ku ens kerran käydään mummolassa. Onneksi mulla on kahdet vanhat. Ne ei vaan nyt mitenkään riitä kun sillon esikkoa odottaessa kukaan ei hinkannu likaista naamaa housunlahkeisiin, eikä päristelly kiisseleitä tai puuroja housuille.. Onneksi löysin kuitenkin tosi kivan A-linjaisen villakangastakin johon menee maha hyvin pakkasilla. Ja kerrankin sijoitin rahat hyviin kenkiin. Nyt ei turvota niiiin paljon ku vanhojen kenkien kans.

Ja vielä on pakko hehkuttaa :) Ostettiin vihdoin meille uudet rattaat :) Vanhoihin ilmesty homeläikkiä, eli vihdoin on kunnon syy laittaa nuo menemään. Ostettiin 06 mallin Teutonia Timmyt ja oon tykänny tosi paljon. Ne on nyt huiput meidän vuoden vanhalla likalle ja käyvät sitten myös vauvalle pehmeän kopan kans. Ne on niin pienet ja näppärät, menee autoon ja parvekkeelle sujuvasti. Sit vielä kevyet työntää.

Näitäpä meille tällä kertaa. Toivottavasti pysyn jatkossa kärryillä, mitä täällä on jutuissa menossa :) -Annas rv 21+6
 
Iltaa taas!

Mä olin jo ihan huolissani kun Multeri oli tänään niin hiljainen, mutta nyt taas on kevyt jumppa menossa, masu oikein pomppii vauvan tahtiin :LOL: Onko teille tullut pidempiä aikoja, ettette ole tuntenut vauvan liikkeitä? Oonko ihan pahvi kun alan heti murehtimaan jos en tunne potkuja muutamaan tuntiin?
ärrieri tosi ikävää tuo anoppisi käytös. Miten miehesi on suhtautunut äitinsä suhtautumiseen?
Aikookos kukaan esikoistaan odottava muistaa tulevaa isää nyt sunnuntaina? Mä teen miehelle isyyspakkauksen, johon tulee huumorilla höystetty vauvan hoito-opas (maksoi Suomalaisessa kirjakaupassa n.13e), tutteja, tuttipullo, ekovaippoja ja kosteuspyyhkeitä, tuttelipurkki, vauvaöljyä, miehelle energisoiva suihkugeeli, kahvipaketti, Sisuja, karkkia, iskä-sukat ja vauvalle ''i <3 daddy''-body, monivitamiinia, korvatulpat, buranaa ja varpajaisiin Vana Tallinnaa ja sikareita. Oli muuten aika huvittavaa ostaa kaupasta maha pystyssä vauvatarvikkeiden kanssa noita sikareita :D Ja tuohon Vana Tallinnaan mun ikäni ei edes riitä, (täytän 20 alle kuukauden päästä lasketusta ajasta) joten miehen veli lupasi käydä ostamassa sen. Uskon, että mies ilahtuu tuosta paketista, ja vaikka se hieman hintavahko onkin niin ihan käyttötavaroitahan ne on.

Tää lähtee nyt popsimaan suklaamuroja!

upupa ja Multeri 22+2
 
Rakenneultra onnellisesti takana. Kaikki oli hyvin ja vauva näytti terveeltä. Painoa oli tullut 329g ja pituutta 20cm. Ultran mukaan vastas viikkoja 20+1 eli vähän enempi mitä nyt on. Mulle voi päivitellä Kaa tyttölupaus. Ei tietenkään satavarmasti sitä voinut sanoa, mutta aika varma asiasta tuntui kuitenkin olevan.

Upupaepops miä todennäköisesti jotain aijon miehelle antaa, en vielä tiedä mitä. Jos menis huomenna kiertelee kauppoja ja ettii :)

Suunnistaja ja tytöntyllerö 19+4
 
myymä
Huomenta typyt :)

Täällä ollut vauva hiljainen koko aamun ja ajattelinkin tässä vähän syödä nyt töissä, jotta saisin vähän potkua tuonne massuun! Yleensä en ehdi huolestua kun on vauva niin aktiivinen mutta tänään on kyllä pikku huoli...
Tuun sitten ilmoittamaan kun toivottavasti saan liikettä aikaiseksi!

Isänpäivälahjasta: Itse tilasin miehelle "osaava kodinrakentaja" lehden. Nyt on niin innoissaan tuosta rakennushommasta, että varmaan on ihan mieleinen :)


JAHAS, vauva antoikin jo potkunäytteitä! ei enää huolta

:heart:

Myymä ja pikkuvelisisko 21+0 :)
 
Huomenta,

Mitäs täällä onkaan juteltu. Pitää hiukan muistella.

Suonikohjut: On juu ja ikävän näköisiä. Mulla tuli niitä esikoisen raskaudessa ja nyt pahenee. Mulla on myös sukurasitus, äidillä ja hänen siskollaan on leikattu molemmista jaloista suonikohjut n. 45-vuotiaana. Kiva kiva. Eikä tämä painokaan mulla helpota asiaa.

Isänpäivälahjasta: Ajattelin ostaa miehelle sen uusimman Indiana Jonesin dvd:n kun niistä niin kovasti tykkää. Lisäksi ajattelin laittaa mukaan perinteiset iskä-sukat/-kalsarit. Helpolla pääsee. Ja kun käyn Prismassa ostoksilla niin saan tuplabonukset :D .

Painosta: Mähän olen diabetes-ruokavaliolla ja kaiken järjen mukaan kaloreiden saanti on niin maltillista, että painoa ei pitäisi kertyä. Sitä kuitenkin tulee ja mun mielestä ihan liian kovalla tahdilla :eek: . Mä oikeesti en juurikaan herkuttele, kun se kerran on kiellettyä. Sormet mulla kyllä tuntuu pullukoilta ja kiristäviltä, joten oliskohan taas nestettä kertymässä. Mulla on vissiin siihen taipumusta. Esikoisesta kerrytin nestettä viimeisen 4 raskausviikon aikana 7 kg :eek: :eek: :eek: . Yhteensä silloin painoa tuli 17,5 kg. Suurin osa silloin oli nestettä (ja vauvaa yms.) koska synnäriltä kotiutuessa raskauskiloja oli jäljellä n. 3 kg ja kuukauden kuluessa sekin lähti. Pitänee alkaa laittaa paperille kaikki mitä syön, jotta näen onko mulla mukana jotain piilojuttuja. Munhan siis pitäis syödä rasvatonta, suolatonta ja sokeritonta ruokaa :/ .

Iines ja Sintti 22+5
 
Huomenia täältäkin!

Ihanaa kun on taas loppuviikko. Tänään meillä on synnytysvalmennus illalla, hieman jo jänskättää :) Katsokaas muuten Aktiivinen Synnytys ry:n kotisivuilta, onko teidän paikkakunnallanne mitään toimintaa kyseisen yhdistyksen toimesta ;)

upupaepos: Mies on surullinen ja myös vihainen äitinsä käytöksestä. Tämä ei ole mitään uutta eikä puhuminen anopille auta. Mies on tottakai minun puolellani, eikä hyväksy moista käytöstä mutta minkäs teet...Kyllä hän on sanonut aika kovastikin äidilleen että nyt alkaa riittää mutta vähän ajan päästä tilanne on taas sama...eli paras tapa minulle ainakin on pitää hieman etäisyyttä. Välejä en aio katkoa (ainakaan vielä) mutta etäisyys on todettu hyväksi.

Potkuista: Meilläkin on ollut nyt hiljaisat vuorokauden verran mutta pieniä potkuja sentään olen tuntenut. Jospa neiti vetelee vaan kauneusunia :D

Vauvan vaatteista: Olisko kellään tietoa hyvistä nettikaupoista, mistä sais kivoja vaatteita tytölle? En halua mitään disney-sälää yms. vaan kauniita tyttömäisiä vaatteita, ei mitään joka marketin kamaa.

ärrieri 20+4
 
Heipparallaa!

Isänpäivälahjaksi tilasin tämän, kun sain halvalla: http://www.bookplus.fi/product.php?isbn=9789510330517 Muuta en ostanut tälläkertaa, mutta vadelmakakkua aijon tehdä, sekä jonkun ihanan pääruuan isänpäivälle. :)

Täällä voidaan hyvin ja paksusti.. Vauvva on edelleenkin tosi aktiivinen, ei ehdi paljon pohtimaan että oiskohan tuo vielä hengissä. :D Aamulla se yleensä riekkuu siihen aikaan kun mies lähtee töihin (n.klo 6) ja seuraavan kerran silloin kun syön aamupuuroa. Huvittavaa, että sillä on aina hirmuinen vauhtipäällä silloin kun aloitan syömään jotain. :heart:

Täällä aivan upea aurinkoinen keli nyt, täytyy ottaa siitä kaikki irti tänään.

Niinu & itiö 23+0
 
ärrieri Katso netistä saisitko kotiin Me&I (meandi.fi) vaatteiden kotiesittelijää? Siinä saa kivasti koottua kavereita kylään + supersuloisia lastenvaatteita näytille ja tilattavaksi. Tosin ihan pieniä vaatteita (50/56)cm ei oo tarjolla. Meidän kaveripiirissä on noita kutsuja vähän liiaksikin kun yks tuttu on esittelijä. Itsellä ei tuu tilattua noita pelkästään hinnan vuoksi, opiskelijoita ollaan.. Mut supersuloisia ja kestäviä on nuo vaatteet! Myös myllymuksut.com myy mun makuun ihania (suomalaisia?) lastenvaatteita :)

Sellasta tuli muuten mieleen, et kun oon aikaisemmin valitellu yksinäisestä odotusajasta. Kai tämä raskaus muuttuu miehellekin todellisemmaksi kun maha alkaa näkyä kunnolla ja liikkeet pikkuhiljaa voimistua niin, että isäkin voi ne tuntea. Nyt mies on ollu aivan ihana, kyselee vauvan liikkeistä ja mun voinnista, yrittää kokeilla tosi usein et liikkuuko ja herättelee jos ei mitään tunnu :) Ja voihan sekin vaikuttaa tuohon voinnista kyselemiseen, et sillon ku oli enemmän vaivaa, niin kyllähän minä niistä isoon ääneen ilmoitinki :ashamed: Ei tarvinu pahemmin miehen kysellä.. Nyt kun vaivat on suht pieniä, niin niitä ei tarvii jatkuvasti jauhaa ja siks varmaan mies nyt kyselee kun en niistä oo koko ajan toitottamassa :D

Niinu Mä haaveilen kans et pääsisin ulos, mut turhaan. Likka on kolmatta päivää kuumeessa ja mies pääsee kotiin vähän ennen viittä, sit on jo kohta pimeää.. Miten saisin kaiken ilon irti tuosta auringosta, kun päivä on pakko olla sisällä?
 
Tervehdys kaikille!

Kuulumisia rakenneultrasta, tärkeimpänä tietysti se, että vauvalla on kaikki kunnossa. Pikkuinen on kasvanut hurjasti, painoarvio oli 459g. Se oli vähän keskikäyrän yläpuolella, mutta niin oli neuvolassa mitattu sf-mittakin. Ei kai tästä vielä tarvitse alkaa panikoida mahdollisesta jättivauvasta. Mulle ei ole painoa kertynyt kuin 2,5kg, joten jonkinlaista painonsiirtoa meillä on ilmeisesti vauvan kanssa ollut. Ei haittaa, mun painon kärsii kyllä pudota.

Isänpäivägallupista: Meille odotetaan esikoista ja oon kauheesti koittanut miettiä miten vois/ pitäiskö miestä muistaa jo nyt. Toisaalta, jos tilanne olis toisinpäin niin mä tykkäisin kovasti jos mua muistettais äitienpäivänä jo raskausaikana. Jotain pientä vois siis koittaa keksiä. Ideoita otetaan vastaan.

Kysyin viimeksi neuvolasta synnytysvalmennuksesta ja meidän neuvolassa on kuulemma järjestetty perhevalmennusta. Siihen sisältyy yhteensä viisi kokoontumiskertaa, joista kolme ennen synnytystä ja kaksi sen jälkeen. Ilmeisesti nuo valmennukset ovat vasta tammikuulla, joten vielä pitäis malttaa odottaa. En oo kauheasti miettinyt vielä koko synnytystä ja jotenkin suhtaudun siihen rauhallisin mielin. Silti tuntuu siltä että tuo valmennus on aika myöhään. Niin ja siellä näytetään joku synnytysvideo, sen katsominen jännittää enemmän kuin oma synnytys. Onkohan se ihan kauhee?

Hyvää vointia ja jaksamista kaikille!
Cattitude 22+1
 
Neuvolassa olin pari tuntia sitten ja fiilis ei ole kovin hyvä. Aluksi oli kätilöharjoittelija paikalla ja vasta myöhemmin varsinainen terkkari tuli kiireessä ja touhuilivat sen verran päällekkäisyyksiä, että en ehtinyt kysyä mun kysymyksiä, eikä kohdunkaulan tilannetta tarkistettukaan, vaikka piti. Mun paino on kuulemma noussut ihan liikaa (11 kg :ashamed: ). Sokerirasitukseen joudun (kuten Turussa kuulemma kaikki yli 25 v. ensisynnyttäjät) ja olisin joutunut jo ihan painonnousun takia. Ajan varasin juuri joulukuun alkuun.

Perhevalmmennusta on ensi viikolla ja sitä seuraavalla. Tämän viikon alussa kävin fysioterapeutin ryhmässä, jossa saatiin vinkkejä lantionpohjanlihasten kunnossapitoon yms.

Suonikohjuja ei ole sellaisia isoja ja paksuja vielä, mutta hämähäkin seitin omaisia pienempiä suonivaurioita on mulla on ollut jo ennenkin. Sukurasitus on täällä noihin kova, kun sekä isälläni että äitilläni on ollut suonikohjujen leikkaus ennen 50 vuotta.

Isänpäivälahjan hankin jo vaikka esikoista odotellaankin. Ja kärsimättömänä jo annoinkin sen ja mies kärsimättömänä avasi sen :LOL: Siellä oli: vauvan puku (jossa teksti suunnilleen " I look just like daddy), vaaleanpunaiset iskä-kalsarit, viinilasi (johon mahtuu pullollinen viiniä), sikareita, korvatulpat, energiajuomaa ja karkkia. Toi puku on tosi hauska, jos meille tulee blondi sinisilmäinen vauva, kun isä on tummatukkainen ja ruskeasilmäinen.

Melita ja Samuel 22+1
 
mie tuossa olen miettiny että pitäsköhän ostaa tuplarattaat. Meillä poika on 2v ja 3kk sillon kun vauva syntyy. Tarviiko enää ton ikäset rattaita???? talvellahan menee niin että poju vaikka pulkassa ja vauva rattaissa... mut kesällä sit??? jokohan tuon ikänen pyöräilis??? miten teillä muilla joilla on enemmänki ku yks lapsi?? Kaikenlaista sitä tuleeki mietittyä..

Vitsi ku nyt ei ois mihinkään muuhun motivaatiota ku tuohon vauvan tulon valmisteluun. tammikuun 26 päivä jään äitiyslomalle. Tänään tuli päätös äitiyspakkauksesta ja se pitäisi tulla postiin parin viikon sisällä. Kiva päästä taas hypistelemään niitä vauvan vaatteita siinä. Tänä vuonna näytti aikas söpöiltä nuo vaatteet.

jossu ja tilli 23+4
 
jossu84: Tuplarattaiden tarve varmaan riippuu paljon vanhemman lapsen luonteesta ja asuinpaikasta. Eli siis tosi yksilöllistä. Meillä esikoinen on vauvan syntyessä 2,5 vuotias ja todellakin ostetaan halvat käytetyt tuplat. Meillä esikoinen on yksi jääräpäinen vipeltäjä, joka saattaa saada kesken matkan päähänsä vetää veteläksi, jos ei saa tahtoaan läpi. Ole siinä sit vauvan ja vetelän esikoisen kanssa. Lisäksi meillä on kuljettavana yht. 2 km soratietä, jos kotoa johonkin kävellen lähdetään, joten seisomalauta ei ole vaihtoehto. Eikä toi esikoinen siinä varmaan pysyiskään kun pari sekuntia :/ . Olisko sisaruslauta teille hyvä vaihtoehto, jos et tuplia halua hankkia?
 
heips

Täällä myös aurinkoinen ilman ja mittari nöytti -7.8 :xmas: lähdettiin poistun kans heti aamusta ulkoilemaan ja haettiin samalla tarjous siitä vakuutuksesta. ja poju halus käydä junarataa katsomassa joten menihän meillä aikaa kun tallusteltiin :D

Annas: Pikaista paranemista neidille että pääsisitte tekin ulkoilmaan! Olisiko ketään joka voisi hetkeksi tulla tyttöä vahtimaan että pääsisit lenkille??
Itselle ulkoilma tosi tarpeellista ja tuntuu että sitä kiipeilee seinille jos ei ulos aina pääse. Ja on totta että valosan aikaan sitä mieluummin ois ja varsinkin ku aurinko paistaa niin tulee heti plajon energisempi olo.

Jossu:
Meilä poika 3v3kk /tai ehkä jopa 3v4kk..) kun vauva syntyy ja en tuplia enää hanki.
tosin jos olis paljon alle tuon 3vuotta niin varmaan tulis ostettua.. paljon liikun kuitenkin nykyäänkin koirien ja pojan kanssa ja pitkiäkin lenkkejä.. eikä meillä ainakaan poika vielä jaksa kävellä kovin kauheita matkoja..
ja olen miettinyt että varmaan pitää seisomalauta varulti ostaa kesäksi..
tosin meillä opeteltiin tänä kesänä pyöräilemään.. jarruja ei osaa vielä tarpeeksi hyvin käyttää että uskaltaisi antaa joka paikassa itse ajella mutta ehkäpä sekin ensikesänä korjautuisi ;)
Oletko miettinyt että menisikö poika sitten ensikesänä jo pelkästään seisomalaudalla?? ja onhan niitä semmoisia sisaristuimiakin mitkä vaunujen päälle asennetaan.
Meillä ainakin rattaat on ollut vielä tuiki tarppeelliset ja poika tulee siis kk:n päästä tuon 3v.
Mutta tokihan riippuu ihan siitäkin etytä kuinka paljon tulee rattailla liikuttua jne..
no, joo selventiköhän tämä sitten pätkän vertaa :LOL: :whistle:

isäinpäivästä.. esikoista odottaessani en tainnut vielä mitään ostaa.. toki nyt lahja ostettu ja kortti pojan kans tehty ;)

synnytysvalmennus.. täällä oli esikoisen aikaan moinen ja samalla käytiin synnöriin tutustumassa.

minusta tuntuu että vaavi on noussut ylöspäin.. aikaisemmin tuntunut selvästi aivan alamasulla ja oikein porautunut/kaivautunut sinne joka tekee tosi kipeää.. nyt aamulla huomasin että on lähempänä napaa.. ja antoi tulevalle isoveljellekkin potkun korvalle ;)

huh, kun aika rientää.. siivottu on ja kohta pitäis alkaa jotain ruokaa laittamaan...
tuossa pyykkiä levittäessä tuli yht´äkkiä semmoinen kipeä puristava tunne tuonne kohtuun.. onneks meni ohi.. odotin jo kauhulla että ei kai se kamala polttava kipu taas ala minkä takia viimeksi jouduin polilla käymään..( ja mitkä gyne tulkitsi sitten supisteluksi..) no onneksi ei.. ei mitään supistuksen kaltaisiakaan tänne vielä pitkään aikaan kiitos :D
Tosin en varmaan pientä suistusta edes osaa supistukseksi laskeakkaan kun olin niin hyvissä lääkkeissä esikoisen aikaan :whistle: muistan esikoisen aikaan vaan että maha meni kovaksi ja kipeää teki mutta ei ollut mitään siihen verrattuna miltä selässä tuntui :eek: kun en laitokselle lähtiessäkään tuntenut supistuksia vaan sen helvetillsien kivun selässä jota kesti 4pv:ää.. sillonhan me käytiin ekan kerran jo synnärilla ja sanoivat että ei kerkee kätilö vaihtua kun poika maailmassa... ja ketut.. kävin vielä sitten yhden yön nukumassa kotona ja siivoomassa ennen kun poika oikeesti halus tulla :LOL:
tai sitten aika vaan kultaa muistot noitten suppareitten osalta :whistle:

danjuska ja toukka 19+5
 
myymä
DAnjuska on aina kunnon maratonikirjoittaja :D Ku itsekin jaksais höpötellä niin paljon kerrallaan! :)

Ostin kaupasta joulusuklaata ja jumaliste et on hyvää!!!! :heart: Tänään ikeaan joulukoriste/kynttiläostoksille! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaatjuska:
[/b]mianjo : Onpas sun poitsut huomaavaisia, kun ovat noin mukana hienosti ja kyselevät molempien vointia! Luulen kyllä, että yläkoulussa ovat hiljaista poikaa, voipi tyttösiä kiinnostaa enemmän...? Saas nähdä!


Niin ne ovat aivan mahtavat.... ne vaan ovat VÄHÄN pettyneet kun menen äitiyyslomalle ennenkuin ne valmistuu mutta minulla on jo pari kutsua valmistujaiskutsuille.

Minulla on semmonen 15 ehdokasta kummisedäksi... kaikki sanoo että ne voisi olla (oppilaat).
 
myymä
Hermina Kyllä tosiaankin olen jouluihminen! Juuri kotiuduin Ikeasta josta ostin kynttilöitä ja joulukoristeita ;) Oon tehnyt itelleni säännön että 1. joulukuuta saan laittaa koristeet ;)

Tässä just polttelen kynttilöitä ja odottelen miestä kotio :)

myymä ja pikkuvelisisko 21+0 :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Ultrakuulimisia: Vauvan painoarvio oli 470g eli käyrillä mennään. Kaikki oli niinku pitääki ja vauva liikkui kovasti ja jumppasi :heart: Ultraaja sanoi että tyttö on tulossa kun ei värkkejä näy vaikka kuinka jalat levällään kuvaa sai :D



Saanko kysyä miltä se näytti, ne jalkavälit??
kun kävin ultrassa niin minun neuvolalääkäri ei kertonut mutta näin jalkojen välissä jotain mitä näytti tummalta U mutta alaspäin, onko se poika tai tyttö silloin?


anteeks en ymmärrä miksi minun teksit myös on sinisessä alueella...
 
mie vaan oon kaivanu jo jouluvaloja esille. tosin en oo vielä niitä ripustellu mihinkään kun suunnittelin että voisi jotain uusia valojaki ostaa.. olen ihan innoissaan kun joulu tulee. se taitaa olla vuoden parasta aikaa.

Niin ja meän poika on aikas vilkasta sorttia. ollu ihan masuasukista asti. =) että sen takia oonki miettiny nuita tupliksia. mut onko niillä hankala liikkua. täälä pohjosessaki ku on tuota lunta ihan riittämiin... ???
 
no niin nyt sitten olen luennut kaikki 4 sivua mitä on tullu kuin viimeksi luin.

minulle ei ole tullu suonikohjuja mutta minulla on sama ongelma kuin Pöttis: lonkka kipeä ja pari 3 yötä vasen jalka on putunut niin että olen miettinyt unessa" olenko yksijalkainen ihminen"

tervetuloa mukaan maalismamma09 :flower: :flower:

kävin eilen neuvolassa ja tässä vähän tietoja:

rv 22
paino: 64,2 ( tullu yht. 5,8 kg)
hemo 110 (noussut 2 viimekäynistä)
Sf- mitta 21
vauvan syke:140-145
liikeitä:++

hän unohti ottaa verenpaine minulta... :'(

kun hän katsoi sf-mitan niin hän kysyi jos huomaan että supistaa ja sanoi että olen jo huomannut niitä n. kk.
olen käynyt lääkärillä näitenkin takia ja hän sitten sanoi että hyvää tietää.. (tuli uusi neuvolatäti) Kai ne NYT alkaa ottaa minua vakavasti kun olen valittanut niistä jo pari kertaa neuvolassa.

Minä niin haluaisin tytön että pelkään että masennun jos tulee poika. luuletteko että ne kertois sukupuolen jos sanoisin, niin neuvolassa. en ole ajattelu kertoa mitä tulee muille mutta että saan itse valmistautua siihen että tulee tyttö/poika rauhassa.

meillä kotona on aivan paha 3v uhma päällä että huhu...

mutta öitä teille

minä ja molly rv 22+1
 
myymä
Anteeksi jos ilmaisen mielipiteeni suoraan, mutta viitaten kahteenkin kommenttiin "pettymyksestä poikaan" niin onko tosiaan niin ettei osata iloita kuin toisesta sukupuolesta?!

Onhan se inhimillistä _toivoa_ toista, mutta että pettyä jos tuleekin eri mitä toivoi...
En tarkoita pahoittaa mieltä mutta omaan ajatusmaailmaan ei mahdu pettymys tietystä sukupuolesta :eek:
 
Niin meillä on poika ja koko meidän suvussa on poikia tullu nyt 15 vuotta. (miehen suku ja mun suvussa) haluaisin niin kovasti tytön että suku saisi yhden prinsessan.

mutta kyllä poika on tervettullut... mutta voi olla että minulla olisi pieni mahdollisuus saada joku masennus..
 
iltoja vielä

Myymä: juu tykkään höpötellä vaikka menee aina toisinaan aihhesta ja paljon sen vierestäkin :ashamed: :whistle: On kiva lukea muitten juttuja ja kommentoida.
Itsellä kans semmoinen sääntö että ei joulukoristeita enne kuin joulukuu vaihtunut.
Kynttilöitä poltellaan jonkun verran viikonloppuisin.

ZoeF:
Hyvä että ultrassa kaikki ok.
Voi minustakin olisi niiiin kiva ostela lahjoja kun ois tosiaan rahaa.. no onneks tulee jonkun verran palautuksia. Itselle ei ole tärkeintä se kuinka kalliita lahjoja ostan vaan juuri se muistaminen ja kiva miettiä mistä kukin tykkäisi :)

Mianjo: Mutta olipa masussa kumpi tahansa niin eikö tärkeintä ole kuitenkin että pikkuisella kaikki hyvin ja vauva saisi olla terve. Ei siitä toinna masentua
:hug: eikö sinulla ole ollut vielä rakenne ultraa vai eivätkö kertoneet kumpi tulossa?

Jossu: Itellä ei tosiana kokemusta tuplista mutta mitä oon kuullut niin on paljon eroja.. kaiketi kannattaa sitten panostaa niihin ja huomioda renkaissakin valintaa.. kun eihän pienirenkaisilla pääse mihinkään lumessa.. olipa tuplat tai ei.. ja vaatiihan tuplat hieman enemmän tilaa joka paikassa. mutta kannattaa varmaan ajoissa alkaa vertailemaan katselemaan.

Meillä rakenneultraan vielä11pv.. odottavan aika on pitkä :whistle: no, ensi viikon tosiaan käyn töissä niin hurahtaa nopeesti. poika menee varmaan sitten vkl mummolaan että ei tartte ultraan mukaan raahata.. kuitenkin yhteensä ajoa tulee 20km ja poikakin ei mikään paras autossa istuja ole |O

nyt unille alan valmistautua. huomenna pojan eka kerho pv ja taitaa ihtee jännittää enemmän ;)

muoks vielä.. olipas kirjoitus virheitä :LOL: :ashamed:

juu Myymän kans samoilla linjoilla että eikö sitä pitäis olla kiitollinen tuli kumpi vaan.
 

Yhteistyössä